Drugari strucnjaci pitanje .Dali pase menjac od 15 dci na 1,4 mpi i kolike su prepravke.
A zašto bi to radio? Taj menjač je prilagođen dizel motoru koji ima veći momenat a manji broj obrtaja, ne bi valjao na benzincu jer su prenosni odnosi znatno manji, svaka bi brzina bila dosta "duža", slabije bi ubrzavao...
Ide max 90 al stize dotle, znaci, odma :Smiley:
Zapravo su brzine mnogo duze kod dizela nego kod benzinca (zbog veceg momenta i manjeg maksimalnog broja obrtaja), pa benzinac ne bi isao nikako sa menjacem od dizela.
cini mi se da bi bolje isao jer u 5 na 120 km/h negde na3800 obrtaja sigurno bi bio elasticniji ubacis u drugu i polako po gradu
:ces:
Menjac je napravljen tako da izvuce maximum od motora, svaki drugi menjac koji bi ubacio, ili bi gusio motor ili bi broj obrtaja morao biti veci a brzina sporija, sto znaci veca potrosnja goriva i skracenje veka motora. Zanimljiv je sport kojim zelis da se bavis. Ako vec zelis to da uradis, pod uslovom da gabaritno moze da stane, moras menjati zvono menjaca, poluosovine sa homokinetickim zglobom i glavcine :doh:, a najverovatnije i korpu kvacila sa lamelom.
Mislim da od te rabote nema vajde.
Ukoliko se odlučiš na takav korak, javi rezultat.
za sandera sam primetio da bi idealno bilo da ima i 6-tu brzinu,1.2 motor je originalnim menjacem prilicno rasterecen i bas su kratke brzine...
Sent from my Tesla Tablet L7 Quad Lite using Tapatalk
Drugar, mani se ćoravog posla.
Ima tu previše posla, a dobit je vrlo sumnjiva, da ne kažem baš da je nema.
Kratke su zato sto je motor kilav.
Pa ja mislim da 5. nije kratka jer je max. brzina u 4. toj i 5. oj skoro pa identična a teoretska brzina u 5. oj je bar 30 km /h veća od stvarne.
Jeste tako, i...?
Da li su postojeci menjaci prilagodjeni da se postigne maksimalna brzina (da se podsetimo, aerodinamika Dacie je na nivou suplje fasadne cigle)? Nisu.
Da li su postojeci menjaci prilagodjeni da se vozi 120 na autoputu na 1000 obrtaja? Nisu, jer to bas ne bi funkcionisalo.
Da li svaka dodatna brzina povecava trenje i gubitke u mehanickom sklopu menjaca? Povecava.
Da li je za outuput odredjene sile na izlazu, u slucaju "duzih" brzina potrebna visestruko veca ulazna sila na "inputu" nego kod onih "kracih"? Jeste.
Bez namere da bilo koga potcenjujem, ali smatram da tamo neki inzenjeri ipak za nijansu bolje poznaju problematiku, pa su u skladu sa time napravili te menjace.
BTW na Loganu su mi brzine bile predugacke za motor i isao je kao slina, pogotovo u 4. i 5.
Citat: vujanovgoran poslato 12.03.2013. - 15:02
... Ako vec zelis to da uradis, pod uslovom da gabaritno moze da stane, moras menjati zvono menjaca, poluosovine sa homokinetickim zglobom i glavcine :doh:, a najverovatnije i korpu kvacila sa lamelom.
Verovatno i nosač motora (menjača), birač brzina, možda i sajlu brzinomera, ...
Imao sam takvu akciju svojevremeno, kada sam menjao motor i menjač u Fiat Uno 1.3D, i ubacivao mototr i menjač od Yuga 45.
Kad gledam one likove na Discovery-ju, setim se uvek sebe i muka kroz koje sam prošao ... :D
Osnovno pitanje je: zbog čega?
Preveliki je rizik za vrlo neizvestan ishod.
Dok sam servisirao tomose često sam "ubacivao" petu brzinu u APNce raznim mušterijama. Ipak je to bio nepotreban trošak. Mada vidim na diagramima automatskih mjenjača sa sedam i više brzina totalno dugačke poslijednje dvije brzine. toliko dugačke da motor benzinac jedva postiže 3500 rpm :doh:
Ne radi se tu ništa napamet. Sa prevelikim prenosnim odnosom motor će biti opterećen većim momentom. Pitanje nije samo dokle on to može da ispegla nego i po kojoj ceni. Povećana potrošnja je prva i najbezazlenija posledica.
Što se 3500RPM tiče, moj paša ima mečku benzinca 1.6 turbo sa bog-te-pita-kolko konja odnosno Nm. Ima n-to stepeni automatski menjač i definitivno piči autoputem 140 sa manje od 2500rpm. Lako je to kad imaš moment na raspolaganju, najmanje tri puta veći od onog koji bi tvoj motor mogao da razvije (a nije nikad ni namirisao, garant!).
Baš tako, samo veliki motor u relativno malom autu može imati izrazito dugačke brzine.
Veliki da, ali ne gabaritno. Turbina i intercooler čudo naprave, a manji su od pomenutog APN-ovog motora.
Malo smo se zaneli u maštanju?
Čovek pitao da li paše i kolike su prepravke.
1) Mislim da je mislio na to da li ide 1 na 1 tj da li može da ga stavi bez nekih većih prepravki (adapter zvona i sl)
2) Prema podacima sa
http://www.cars-data.com/en/dacia-sandero-1.4-ambiance-specs/11053
http://www.cars-data.com/en/dacia-sandero-1.5-dci-70-ambiance-specs/11062
Razlika je po meni mala i možda bi dobio u 5toj oko 500 obrtaja manje na 120km/h
AKO je uopšte kompatibilan (tj rupa na rupu) to ne bi bilo loše po meni. Možda neprimetno lenji u startu ali tiši sigurno i verovatno malo manja potrošnja.
3) Ako uopšte pasuje, sa novim menjačem Dci od 2012 bi imao 1200 obrtaja manje na istoj brzini ali bi bio lenj kao buba i verovatno bi na tih 120 trošio više a ne manje.
Svakako stoji pitanje...čemu uopšte to raditi?
Mada sam i sam probao da na DMB dizel turim fićin menjač za čamac :Smiley:
Tema je davno započeta i napuštena kao besmislena. :kava:
Čika Rajo, ne bih se baš složio sa tobom.
U temi je napisano dosta korisnih podataka koji mogu nekome biti od koristi ako dođe na istu ili sličnu ideju, što uopšte nije isključeno.
Tacno, nekad pomognes coveku tako sto ga odvratis od kombinacije od koje nema nista.