Da li je jos neko probao TCe?
Nisam probao ali u ta tri cilindra jednostavno nemam poverenja.
Ja u svaki Renoov cilindar imam poverenja. Da li su turili 3 ili 4 u motor -njihova je stvar. E sad, umjetnički dojam se verovatno poboljša kad "ulegne" četvrti...
Ja ipak volim umetnički dojam sa 4 cilindra.
Ja vjerujem da je to super motor po tehničkim karakteristikama. Mislim da je Reno prvi ubacio turbo motor u Formulu 1. Druga strana priče je skuplje ulje, komplikovaniji motor...
Zvuci grozno, ali na papiru deluje vrlo primamljivo. Zato me zanima licni dojam nekog ko je probao.
Ceo izradjen od aluminijuma. Nema zupcasti, ima lanac. Varijabilno vreme otvaranja ventila (VVT). 90% maksimalnog obrtnog momenta ima vec od 1650 rpm. Izbacivanje jednog cilindra smanjuje trenje za 20% i smanjuje potrosnju goriva za 4%. Grafitom presvucene hilzne, a karike i bregasta(e) tretirane nekim drugim materijalima za smanjenje frikcije. Uljna pumpa i lanac takodje presvuceni teflonom.
CitatHarmonicima bogat utisak podseca na zvuk sestocilindarskih motora
:Smiley:
http://www.renault.com/en/innovation/gamme-mecanique/pages/energy-tce-90.aspx
Za lični eindruck evo sta je čovek napisao
Citat: crististreulea poslato 17.11.2012. - 20:51
And now driving impresion. Logan was not available, but i tested new Sandero. First i was thinking "0.9L will never impress me, impossible", but never say never! That small engine is a bad ass engine! Turbo make the diffrence, especialy on urban driving. You can count on it, just push pedal and turbo will give you what you expect! Ok, not like 1.5dci engine, but don't forgot, is only a 0.9L developing 90hp, bad ass engine :)
Outstanding gearbox, first and second gear are very powerfull. on third gear you feel what that engine can do, start to accelerate from 1500rpm till 6000rpm and all the way you feel traction. forth gear is normal, fell nothing, normal acceleration. fifth gear is only for cruise, if want to overtake a car in short time, you really need to put in third gear.
i started AC, even if outside was only 12 degrees, i was courios about acceleration... i felt nothing, no diffrence! but only tested in 1, 2 and 3'th gear.
on board you are informed if you have to change one gear up or down, good for girls :D
on left of steering wheel is a ECO button, reduce consumption with 15% on cruise mode. but that option kill that power :)
Vidim da i on ima dve bregaste (jednu varijabilnu).
Danas sam se nervirao sa varijabilnom remenicom na rešou 1.6 16v - prilično lago ode u lovišta, a nova je 200€. Uz to ima i entil - solenoid koji kontroliše količinu ulja koja se dozira u tu remenicu. On je oko 150€.
Sve u svemu, možda nije ekološki, ali mi je sve bolji ovaj matori 1.6 8v.
Jes da je :offtopic: ali zamislite kako tek radi ovaj Fiatov motor :banghead: .... ovaj Resoov trocilindras je je jos i miran...
Meni je vrlo zanimljiv.Samo bih sačekao 2-3 godine da vidim statistiku kvarova i odgovor fabrike.
Tačno je ono što je Zoran napisao da je Reno prvi uveo turbo-motore u Formulu 1,sredinom osamdesetih.Sećam se da su ili pobeđivali,ili se raspadali na pola trke,sredine nije bilo.
Vreme ce pokazati ali za to trebaju i zrtve...
ne bi se oni blamirali
Nisu hteli ni WV ni Skoda pa je njihov trocilindras ispao los
WV pravi taj trocilindraš preko 10 godina i prodao ga je u milionskom tiražu.Da je baš loš ne bi tako bilo.Ali taj motor nema veze sa Renoovim trocilindričnim Tce (osim broja cilindara).Tce-u po koncepciji odgovaraju WV-ovi Tsi motori,značu benzinci sa turbinom.A kod njih je bilo problema sa turbinom i lancem bregaste;turbina,zapravo neka klapna na njoj je rešena,a problem sa lancem je rešen tako što je lanac zamenjen zupčastim kaišem-po meni korak u nazad.Taj Tsi je sigurno dobro testiran,pa ipak u praksi je pokazao nedostatke (mada je u vožnji fenomenalan!).Isto je tako i Reno istestirao svoj Tce i pustio ga u prodaju,ali ja bih sačekao sa kupovinom.Pri tom, ne sumnjam da je odličan u vožnji,otprilike kao 1,6,možda čak i bolji,a svakako bolji što se tiče potrošnje.
I ja sam za kada pogledam diagram. Hobbista napisa cijene skupih dijalova koji uopšte ne postoje u ovim našim motorima pa se zato ne mogu ni pokvariti.
4 čoveka + klima + eventualno neko brdo = :ces: :conf:
trocilindrični VW motor je najveće đubre koj je VW ikada napravio (a i šire), iako nema veze sa brojem cilindara.
zato su ga samo tri godine ugradjivali u pola pa prestali i usrećivali samo vlasnike škoda i seata. lično sam video
primerak koji je na 50000 km istegao lanac ceo santimetar i pokrivio ventile, a nije jedini slučaj.
ukoliko su primenjeni kvalitetni materijali prilikom izrade turbo motora, nema razloga da ne traje. samo treba voditi
računa o redovnoj zameni kvalitetnog ulja i hladjenju turbine.
Manja potrošnja će jako teško biti ostvariva (osim kao mrtvo slovo na papiru).
Održavanje će biti drastično skuplje.
Novija generacija motora donosi neka nova tehnička rešenja, koja su uslovljena ekološkim zahtevima. U praksi to znači manja emisija štetnih sastojaka uz veliko povećanje skupih i ne baš trajnih delova (prevashodno elektronike).
U ovakvoj paleti motora verovatno bih izabrao 1.2 tce ali samo nov, uz obavezno održavanje u ovlašćenom servisu (zbog garancije).
Polovan 0.9 tce ne bih kupio ni pijan.
Citat: saša61beograd poslato 03.03.2013. - 16:23
WV pravi taj trocilindraš preko 10 godina i prodao ga je u milionskom tiražu.Da je baš loš ne bi tako bilo
Fenomen kupovine WV vozila je poznat odavno. Znaš li koliko je pouzdan taj motor posle pređenih 100.000 km? I koliko su "jeftini" delovi za isti kada krene igranka sa motorom?
Na ovom forumu mislim da je Zoki jedini koji bi mogao sa 0.9 tce da izgura 150.000 km bez većih kvarova motora, i da ostvari potrošnju blizu deklarisane :)
Svesce se prica na kraju na dCi i 1.2 16v.
Ne znam uopšte što se ,,glupiraju,, sa tim raznoraznim motorima(pretpostavljam da ih na to tera konkurencija).Neka uzmu proverene motore kvalitetne (što reče kolega u prethodnom postu) i cepaj.Iskreno nisam za taj od 900 kubika jer ipak ,ne vozim samo po gradu,ide se i na odmor,putovanje autoputem itd.1.2 16 v je solidan,ali po meni 1.5 dci, i to sad jači u odnosu na prethodni sa 90 konja je lepa makina.Za njega bih se odlučio kada bih uzimao novu daciu koji god model bio.
p.s. čekam da vidim karavan
Karavan nece biti jeftin
Videćemo....Verujem da će biti jeftiniji od lodgy-a a skuplji od standardnog sandera ili stepway-a
Menjaju motore da bi nesto menjali, ranije su bili 1.6 i 1.3, sada 1.5 i 1.4, pa dizeli sa 1.7 i 1.9 spali na 1.3 i 1.5 a bilo je i 1.4...moj izbor je 1.2 16v ili 1.5 dci
Citat: ivan-bgd poslato 03.03.2013. - 19:28
Ne znam uopšte što se ,,glupiraju,, sa tim raznoraznim motorima
Tako su govorili i Karlu Bencu krajem 19.veka:glupira se sa motorima umesto da upregne konje u kočiju.
Pre samo godinu dana u temi "da li ćemo dočekati 1,2 16v" mnogi su bili skeptični prema tom motoru,a sad je on postao sigurna i proverena varijanta.Isto će biti za neko vreme sa ovim Tce,kad budemo spremni da prihvatimo novo (i bolje!).
A ko sumnja u snagu i elastičnost Tce-a neka prouči njegovu krivu obrtnog momenta pa će mu biti jasnije.
Trajnost:ako 1.4 i 1,6 prelaze 600.000km neka ovaj Tce pređe pola od toga.To znači da će prosečni vozač Dačije ili prosečni član Foruma potrošiti taj motor za 20-25 godina.Do tada će se karoserija raspasti,a motor u njoj će verovatno još uvek biti ispravan.
Za 10 godina neće biti benzinca bez turbine kao što sada nema dizelaša bez iste.
Za 20 godina neće biti ni benzinaca ni dizelaša.
Citat: ivan-bgd poslato 03.03.2013. - 18:22
4 čoveka + klima + eventualno neko brdo = :ces: :conf:
Nema sanse da ne oseti !
Citat: Loganovac poslato 04.03.2013. - 07:40
Za 20 godina neće biti ni benzinaca ni dizelaša.
Loganovac, smes da se kladis u to. Nisam bas siguran.
najnovija istraživanja su pokazala da će nafte biti do oko 2100 godine, što znači da ćemo neku vrstu benzinskog i dizel
motora svakako imati u vozilima, verovatno najsličnije GM voltu ili OPEL amperi. dok god budu mogli da nam prodaju
preradjenu naftu, nećemo imati u većoj meri drugi vid energije za pokretanje vozila.
bar je u auto industriji sve već izmišljeno pre više od pedeset godina i turbine i više ventila po cilindru i ubrizgavanje goriva,
samo se čekalo kada je to najisplatljivije za one što drže sve u svojim rukama.
Citat: PPejic poslato 03.03.2013. - 19:04
Svesce se prica na kraju na dCi i 1.2 16v.
Zašto? Pa dci je teži,skuplji 1000 evra,komplikovaniji,ima višu kompresiju,gorivo ubrizgava pod pritiskom od 1500bara i ima i on turbinu.Tce,ako sam dobro shvatio, ima Mpi ubrizgavanje slično kao ovi koje sad vozimo,znači da su mu brizgaljke relativno jeftine i neproblematične.
Samo treba sačekati jedno 2 godine sa kupovinom,za svaki slučaj.
Tce je jedina uzbudljiva novina na novim Dačijama,sve ostalo je očekivano.
Sale, ovo sam napisao zbog verovatne nemogucnosti ugradnje TNG na TCe
Pa oni su ovaj motor napravili da malo troši , da bude jeftina registracija,a da ide dobro .Čemu onda TNG :conf: .Što bi uopšte neko razmišljao da na ovaj motor kači gasni uređaj......
Zašto ne bi bilo moguće ugraditi tng?
Rekoh verovatno, nisam nasao primer na netu :ne:
Još je rano za primere ali ne vidim ni jedan razlog protiv.
Tako je bilo reči i za 1.2 pa svaki dan vidjam Rešoe sa tng-om po gradu.
Sistemi postoje.
U pravu si.
http://www.tipcars.com/dacia-sandero/ii-arctica-09-tce-90k-lpg-17281952.html
Pise u opisu da je originalna instalacija, sta god to znacilo.
Na češkom sajtu nema takve verzije Sandero-a u Artick nivou opreme.
Sa tehnicke strane, ugradnja TNG u turbo motor sa MPI ubrizgavanjem je stara stvar (odavno rade VW 1.8 T i sl.), ali je otvoreno pitanje kako glava i ventili podnose TNG. Cenim da ne bi trebalo da bude problema, zbog tezih uslova rada u turbo motoru u odnosu na atmosferski.
Ono sto je upitno je posle koliko se isplati ova ugradnja, ako u ovlascenom servisu uopste hoce da ugrade: ako TCe kosta 8500 evra, TNG u ovlascenom je (bio) 950 evra, kod majstora je ~600 evra (ali se gubi garancija). U svakom slucaju, sa TNG izadje najmanje na cenu dCi, a potrosnja u novcima je tu negde kao i dCi.
Citat: Keka poslato 24.02.2013. - 00:23
TCe je (bio) kao 1.2 sa LPG, odnosno oko 8400 za Ambiance paket, a dizlo u Ambiance je bio 9800.
Za tih 1400 evra razlike moze da se kupi 1000 litara BMB.
Po katalogu, potrosnja TCe/dizlo je u gradu 6.6/4.4, na otvorenom 4.6/3.7 i mesovito 5.3/3.9, sto znaci da je, u najgorem slucaju, prvih 50.000 km cena kilometra ista za TCe i dizlo.
1.2 LPG trosi 9.8/6.2/7.5 LPG-a (i nesto BMB), sto preracunato u BMB/dizel po danasnjim cenama dodje 4.95/3.13/3.78 litara, sto je u rangu dizela, ali je cena u startu ~1500 evra niza.
Potrosnja u novcima na benzin je ipak skuplja nego kod dCi, vozilo je jeftinije oko 1500 evra, a za tu razliku se moze preci oko 50.000 km.
Suma sumarum, cinculiranje oko TNG na TCe se (po meni) ne isplati, zato sto se onda zapravo dolazi na gubitak u odnosu na dCi.
Citat: Keka poslato 06.03.2013. - 20:32
Suma sumarum, cinculiranje oko TNG na TCe se (po meni) ne isplati, zato sto se onda zapravo dolazi na gubitak u odnosu na dCi.
Napokon pravi odgovor :too:
u ovlascenom servisu kazu da ne moze da se ugradi plin na 900 tce, pita i u hit auto servisu i u ak kompressor servisu
E baš si našao koga da pitaš.
Onda kontaktirati direktno Rumune ili Francuze,ako oni ne znaju onda ne znam ko zna. :ne: .Christi može oko toga da se raspita da razbije nedoumice za one koji razmišljaju o ovom motoru u kombinaciji sa plinskim uređajem.
A garancija? Zvanicno su ponudili motor na TNG-1.2 16V, TCe je predvidjen da radi na benzin (za sada).
Citat: Keka poslato 07.03.2013. - 08:36
A garancija?
Svakako se raspitati za fabričku ugradnju,nisam mislio za domaću radinost,jer garancija onda ne postoji :ne:
Tacna je Kekina konstatacija, da TCe+TNG dodje na istu cenu kao i dCi, što znači da jedino jubitelji ekologije bi radili takvu varijantu.
Citat: kiconix poslato 06.03.2013. - 23:56
E baš si našao koga da pitaš.
pitao i u servisima u milanu, italijani su prvi usavrsili plin i ako i oni potvrdjuju da za sada nista od toga mislim da je za poverovati. sada svako je slobodan da misli sta zeli
Od italijana smo skoro sve naučili o plinu. Fabrika Elplin na Borcima kod Konjica je proizvodila plinske uređaje po italijanskoj licenci. Sigurno ima opravdan razlog zašto se zabranjuje ugradnja plina u 0,9 TCe.
Ko je spomenuo zabranu.
Plin se ne ugrađuje trenutno, dok se ne izvrši testiranje.
Ako ja hoću da ugradim, imam mogućnost, to je suština.
Naravno, ako fabrika nije propisala gubi se garancija.
I to je cela filozofija oko ugradnje u turbo benzinca.
Inače, Keka je spomnuo da VW ugrađuje u Tsi i Tfsi plin bez problema.
Vezano za celu priču http://www.polovniautomobili.com/oglas3121523/volkswagen_passat_b7_14_tsi_cng_eco_fuel/
Metan u turbo od 1,4 i 150KS. I radi.
kad kazem zabrana naravno mislim na to da se gubi garancija, mi mozemo diskutovati koliko hocemo za sada, ali ako mi nadjete samo jednu osobu koja ce da da toliko para za nova kola i posle da baci 5 godina garancije da bi stavila plin na svoju ruku slobodno recite ko je to platicu joj pice
TSI/FSI/TFSI ima direktno ubrizgavanje goriva u cilindar, ovaj TCe ima multipoint i ubrizgava u usisnu granu.
To drasticno menja cenu i koncepciju ugradnje TNG.
U svakom slucaju, ako ovi nasi ne zele da uzmu 950 evra za nesto sto kosta 550, onda ima neka caka. Kao sto smo videli iz matematike, cena tog modela se onda izjednacava sa dizelom, pa se gubi smisao ugradnje TNG po pitanju jeftine voznje.
Uvek ima entuzijasta koji ce se odreci garancije i uraditi nesto protiv principa fabrike. Za to treba imati debeo budjelar, pa mi u startu otpadamo :D
Šteta što nemam para za nov auto i što nema 1.2 tce pa da odemo na to piće. :ziveli:
PS. Mene je 1.6 8v sa TNG-om koštao identično kao i Dci pa sam ga opet ugradio. Tu se ništa nije promenilo.
Sačekajmo malo, biće svega.
Uze mi reči iz usta...
Ne mogu sada da prevodim, niti je ovo nešto novo (citat sa stranice gazeo.eu)
"In the new Sandero, autogas conversion will be offered with the 1,2-litre, 16V, 75 PS engine, which is also used today in the first generation model. As for the Sandero Stepway, this unit will be replaced with a modern 3-cylinder, 0,9-liter TCe motor, for the time being not planned for autogas conversions.
The TCe engine is a direct-injected one, which makes LPG adaptation more complicated an operation than in the case of MPI-type motors. Obviously, it is technically possible, but since Dacia is a budget-oriented automaker, the brand may not be interested in investing in an expensive technology, at least not immediately. Since autogas is a way of saving on fuel costs popular among Dacia's customers, the option will hopefully become available over time."
1.2 TCe ima dva tipa motora.
Jedan je onaj 1.2 16V iz Sandera (D4F) i ima 1149 ccm, na koji su nakalemili turbinu (D4Ft), ima oko 100 KS i indirektno multipoint ubrizgavanje. Ugradjivao se u Clio i Twingo GT.
Drugi je onaj koji se ugradjuje u Lodgy (H5Ft) i ima 1198 ccm, ali taj ima direktno ubrizgavanje, pa mi se cini da se ne bi napio tog pica :whistling:
@Veterinar: Malo su lupili za ubrizgavanje za 0,9 TCe.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Renault_engines
Po fabričkim podacima 1,2 lpg u odnosu na 0,9 tce troši oko 40% više.U praksi,u odnosu na fabričke podatke, potrošnja je uvek veća,ali proporcionalno za obe verzije,znači ostaje 40% veća.Otprilike,vožnja košta isto sa oba motora.
Ugradnja plina u Tce bila bi malo "hleba preko pogače",sa neizvesnom uštedom.Ne vidim razlog da neko odustane od Tce-a samo zato što ne može plin,za sada.
Pogubio sam post, gde je koleza forumas vozio tce i kaze da slabo ide, pa sad se setih / kako slabo kad ima 90 ks ...
Citat: saša61beograd poslato 08.03.2013. - 20:38
Po fabričkim podacima 1,2 lpg u odnosu na 0,9 tce troši oko 40% više.U praksi,u odnosu na fabričke podatke, potrošnja je uvek veća,ali proporcionalno za obe verzije,znači ostaje 40% veća.
Nema šanse da potrošnja bude proporcionalno veća na turbo i atmosferskim motorima.
Videćemo kada se pojave kolege sa 0.9 tce da li neko može da ima potrošnju makar približnu deklarisanoj.
taj 0.9 Tce će imati oko 50€ jevtiniju registraciju godišnje u odnosu na moj 1.4 :doh:
nece bas 50 evra, ali oko 2000 din jeste jeftinije.
U odnosu na 1,2, po nasem zakonu sve ispod 1150 ccm je jedna kategorija, a tu spadaju i 0,9 TCe i 1,2 16V. Medjutim, TCe ima vecu snagu od 1,2 16V, pa je zato njegova registracija skuplja oko 1000 din.
Moras jos da dodas i za redovan servis koji je izvesno kod TCe skuplji.
jel to ono kad ne platis na mostu platis na cupriji...
Mozda. Opet, ne znam zasto bi nuzno bio znatno skuplji servis od (recimo) servisa na 1.6 motoru, pa i od 1.2. Setih se i lanca umesto kaisa...
To su sve predrasude:kratko traje,skup za održavanje,slabo vuče,mnogo troši...Sve suprotno od njegove namene u gami Renoovih motora:da bude najmanji,najekonomičniji,osnovni motor,kad ukinu jednom 1,2 16v.I da ga voze široke narodne mase i budu zadovoljne.To što je ultra moderan stvar je napretka koji se neće zaustaviti zato što je neko trenutno zadovoljan svojim 1,4 ili 1,6 motorom.
Pa sada, da odgovorim na isti način: To što neko misli da je svaka nova tehnologija mnogo bolja, pouzdanija i jeftinija u eksploadtaciji neće navući ljude da pod obavezno hvale novo i bace staro u djubre.
Nije sporno da je tehnologija novija. Blok i klipovi će, verujem, biti blizu po trajnosti. Za ostalo, vreme će pokazati.
Nadam se da će vlasnici uspeti da se voze "najekonomičnije" sa turbo motorima :ne:
Kakogod,za koju godinu benzinci bez turbine će moći da se kupe samo na Bubanj potoku.
Prije tridesetak godina era turbobenzinaca je prekinuta pojavom viševentilske tehnologije. Kako će sada biti brzo će se vidjeti. Kod dizelaša je druga priča. Tamo je turbina sve prisutnija u kontinuitetu već nekih 40 godina na našim prostorima...
Danas sam svraćao do jednog od dilera (na Dorćolu), ne nude i ne planiraju da uvoze novog Logana sa TCe motorom...
Možeš slobodno da napišeš da si bio u Kompresoru. Mi nismo "njihovi" - tačnije: nismo ničiji :D
Nisam siguran da imaju pouzdane informacije. Uostalom, uskoro će sajam ( ili izložba, ako sam zapamtio promenjeni naziv ) automobila, pa će se videti šta je u ponudi. Mislim da će TCe biti u ponudi.
:), baš sam sa pitao šta je u pozadini. Možda još uvek ne žele da kvare posao sa DCi, možda samo nemaju pouzdane informacije kako kažeš...
U novim modelima neće biti 1.4 i 1.6 motora. Ostaju 1.2-16v i TCe. Bilo bi sumanuto da se paleta benzinaca svede na samo jedan model :ne:
Bice upravo tako-jedan benzinac (1.2) sa i bez fabrickog TNG i jedan dizlo od po 75 KS, a u Stepway ce biti TCe i dCi od 90 KS.
TCe sa cenom i nemogucnoscu ugradnje TNG nije konkurentan, a bogami ni dizlo sa svojom pocetnom cenom od 10.000 evropskih novaca.
Plus sto homologacija kosta, a sigurno se nece (dovoljno) prodavati.
Pa sad... na sajtu stoje oba benzinska motora http://www.dacia.rs/modeli-dacia/novi-logan/motori.html
To im skroz glupa fora da ne uvoze sve palete motora pa cak i ako su neki slabije trazeni. Znam ja da sve kosta ali da se ne lazem da i nas (vas) koji kupite Daciu deru i da zarada svakako nije mala. Neka bude i skuplji auto ako se narucuje direktno iz fabrike ali prosto smatram da mora postojati mogucnost da se izabere ono sto maticna fabrika i nudi za ova nasa trzista. Sada da kupujem auto pre bih uzeo neku full Daciui to dci 90ks nego neku base Astru i mislim d anisam jedini po takvom razmisljanju.
U Rumuniju pa kupis sta zelis, ako zelis.
Udaljismo se od teme.
Najbolje je sačekati još nedelju dana - do sajma, pa će se videti hoće li biti Logana TCe.
:nono:
Samo onih nekoliko Sandera i to je to.
Bumo vidjeli nakon sajma.
Verovatno koji dan ranije.
ne znam da li je neko ovo gledao ali evo kako u logano 09tce ubrzava
http://www.youtube.com/watch?v=AGZZIuW2FAA premotajte na 6.12
U novom Auto-magazinu test Sandera sa 0,9 tce.Uglavnom vrlo pozitivna ocena.Konstatovali su da kad se vozi umereno troši malo,a kad se "gazi"troši dosta.Ništa novo,to važi za svaki motor.
Jedan citat:"Već pri 1700 obrtaja snažno povuče,i to sa takvom srčanošću koja je temperementnija od tradicionalnih 1,6 16v motora".
Citat: saša61beograd poslato 22.03.2013. - 12:40
Jedan citat:"Već pri 1700 obrtaja snažno povuče,i to sa takvom srčanošću koja je temperementnija od tradicionalnih 1,6 16v motora".
@ PO 1.6 16v
:Smiley: :baeh:
Uh.
Stativa.
:whistling:
Turbo je turbo. :to:
Ipak, dajem mu dve bandere fore, kao i obično. :cool:
Izmedju ta dva motora birao bih 1.6. Zanimljivo motoru 0.9 padaju obrtaji na snimku pri menjanju stepena prenosa.
Ma zezam se ja malo, normalno da je 1.6 + "ovih" dodatnih 8 ventila :c1: odličan motor. Nešto ne verujem da ovih 900ccm može da prikaže nešto zavidno uz Kanjon Morače, pun, sa klimom. Čak i ova moja slina, što bi rekao Keka, dok je radio na oko 4-4500 išao je ko zmaj uz Kanjon, a kamoli 16v :c1:
Ne potcenjujte turbinu, čudo pravi.
Kada bih mogao da biram izabrao bih 1,6 16v.
Prava je šteta što ga nema u ponudi.
Trajaće bar duplo duže.
Postoji već dovoljno informacija o performansama tce-a u vožnji.Uz krivulju snage i obrtnog momenta koji je dao Reno meni je to dovoljno da ne sumnjam da je živahan i elastičan i dovoljno jak.Pa on je i napravljen da bude više nego dovoljan za Klio,Sandera i slične.Ocenjivati turbo-benzinca samo na osnovu zapremine je paušalno isto kao meriti pritisak u gumi šutiranjem u nju (što mnogi rade).
O trajnosti će se znati više za 2-3 godine kad u realnim uslovima neki pređu 200.000km i više.Preko toga mene kao zainteresovanog za Tce i ne zanima.A kad razmišljam o novoj Dačiji onda je to samo Tce,jer je to jedini stvarni napredak i novina.
@Kiconix,da li je TDI manje trajan od SDI?
Tu su negde ali manje boli glava.
"Manje boli glava",to je tačno,u svemu tražim ovakva rešenja.A za par godina znaće se da li "boli glava" sa Tce,taman onda kad ću razmišljati o kupovini novih kola.Kod "penzionera" kao što sam ja,taj Tce će ceo radni vek odraditi na 1500-2500 obrtaja.Iscediću iz njega maksimum trajnosti i minimum potrošnje,jednom!
To nam ne gine.
Koliko vidim trend je u turbinama.
Biće sve manje atmosferaca.
Videćemo šta će vreme pokazati.
Pre neki dan sam isprobao (testna vožnja) novi Clio 1.2 16 v i Sandero 0.9 Tce ( i Kia Rio i Hundyi i30 ali o tim Vozilima neću da kažem moje utiske je će mi izbrisati poruku -kao i prošlog puta :badmood:).
Novi Clio lepo izgleda lepo, ide lepo , ali Sandero 0.9 tce ide kao lud u II lepi za sedište i to 4 osobe ,udobnost na putu kao i clio ,konforniji je . U V lepo ubrzava od 70-120 čak iznenadjujuće, otvorio sam i haubu da vidim taj " nemirni " rad, kad unutra motor prede. I u odnosu na 4 vozila koja sam probao sandero ide kao zmaj.
Pozdrav, i nadam se da mi nećete obrisati poruku.
:offtopic:
Poruka ti nije izbrisana, već prebačena u odgovarajuću temu
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=571.msg117682#msg117682
:respect:
Pogled A.Todorovica na 0.9 TCe motor, doduse ne u Loganu/Sanderu nego u Renault Clio IV.
http://www.superauto.rs/index.php?view=magazine_detail&type=testovi&id=3762 (http://www.superauto.rs/index.php?view=magazine_detail&type=testovi&id=3762)
Motor i menjac (prenosni odnosi) su identicni.
-mogao je u Clio IV da ugradi barem 1.2 TCe od 115 KS- citat o agregatu.
Ovo ja pričam od početka.
I ja sam za 1.2.Ovo čudo od motora čudno i troši...11L..Mnogo bre. :bonk:
Da su ubacili 1.2 TCe skuplje bi i kostao, a to svakako nije politika Dacije. Kakav god ovaj 0.9 bio svakako je novina i tu se svaka prica zavrsava. Ko zeli jace ima 1.5dci, a verujem da ce se u skorijoj buducnosti mojaviti bar jos jedan benzinac bilo atmo bilo turbo koji je jaci.
Mercedes će u novi Smart ugrađivati Renoov 0,9 tce.Znači,kod Renoa i Mercedesa je prošao,još da prođe ovde na Forumu i prodaja može početi!
Smart? Jel to beše onaj jednoiposed za odlazak u šoping? :ces:
:lol1:
Jeste, bas taj, sa vrlo povoljnom cenom :banghead: :)
Bice da se radi o dvosedu, za izlazak na kafu, tesko da ista od sopinga moze u nj. U salonu sam cuo od nekih poznavalaca tce motora da je normalno da ovaj trocilindras radi kao freza od jednog cilindra, na leru...
Nisu ti trebali stručnjaci da bi zaključio da trocilindraš zvuči drugačije nego četvorocilindraš,to je normalno.
Neko ko je vozio šestocilindraše,recimo redni šestak iz BMW-a,njemu ove naše Dačije zvuče kao kanta puna štafova koja se kotrlja nizbrdo.Prema tome,sve je to relativno.Motor je da se vozi,a muzika je da se sluša.
E ovo je pravi Spartanac! :hall:
Ne treba nam ni zvučna izolacija, to samo otežava auto i troši gorivo... :c:
Ma volim ja da se motor ne čuje mnogo u kabini.Reč je o tome da ljudi dignu haubu,gurnu glavu unutra i osluškuju;bio je snimak na You tube-u.Normalno je da je onda bučan i da ima onaj karakteristični zvuk trocilindraša.
Buka se u kabini može smanjiti,ako se fabrika potrudi;siguran sam da se u Kliu ovaj motor uopšte ne čuje,kako je u Dačiji,čuće se.
Vibracije su veći problem kod trocilindraša nego buka,kako je to rešeno,i to će se čuti.
Citat: Loganovac poslato 19.04.2013. - 07:51
Smart? Jel to beše onaj jednoiposed za odlazak u šoping? :ces:
:lol1:
To je onaj što liči na onog spljoskanog u harmoniku iz crtanog filma.
A u koji Smart ce se ugradjivati 0.9, Fortwo ili Forfour? :rtfm: Ovaj veci itekako lici na auto.
Predpostavljam u Fortwo i to novi (koji će možda biti veći od ovog "zgrčenog").Smart Forfor je bio zajednički projekat sa Micubišijem i imao je platformu Kolta.Oba su se proizvodila u Holandiji, u fabrici Nedcar,poznatoj po izuzetnim radnim uslovima.Forfor se zbog male potražnje proizvodio vrlo kratko,a njegov brat Mitsubiši Kolt do prošle godine.A onda je fabrika zatvorena i ponuđena na prodaju po ceni od 1 evro!Tuga.Uzgred,i Smart i Kolt su imali trocilindrični motor od 1150ccm.
Jedino ne znam kakve veze ima ovo moje pisanije sa 0,9 tce.
Lepo ste vi meni setali i klopali, nego ajde sad da cujemo kako ide nepar?
Posebno Veterinar koji je pominjao Eco mode, klimu i krivinu u istom postu.
Nikako da nađem malo vremena da upišem utiske.
Ja sam se prilično oduševio sa ovim neparnim turbo bemzincem.
Vremena..... :whistling:
Mislio sam da otvorim temu o test vožnji novog Sandera TCe 0.9 ali ne stižem nikako, pa ajd' ovde samo kratko:
1. Nema teorije da radi loše, da ne "sastavlja", da nešto kao čuka pod haubom, slušali samo ga uživo, ne razlikuje se puno zvukom od ostalih "normalnih" motora, odlično "slaže" taktove, šapuće kao Singerica u najboljim godinama
2. U vožnji se motor jedva čuje, 3 puta sam ga bez namere oterao u blokadu, taman počeo lepo da vuče... :c:
3. Na pedalu gasa se treba naviknuti, do pola ide normalno a posle nekako propadne, valjda ima veze sa turbo punjenjem, šta li...
4. Prve tri brzine kidaju, u četvrtoj i petoj se oseća nedostatak snage, ali i dalje veoma lepo ide, nisam imao prilke da pronađem neko brdo da overim ovo
5. Sve u svemu, fenomenalno za 0.9 litara, ali ipak ima 90 konja...
6. Definitivno mu ne treba čip tjuning
:to:
Bio sam zadovoljan kako ide sa klimom, uzbrdo. Ovo nema veze sa samim motorom, ali kad sam uključio klimu čuo se zvuk nalik otvaranju dobro promućkane flaše koka-kole. Motor ne brunda, ide značajno bolje od 1.6 sa istom snagom. Nisam siguran da li bi mu na autoputu prijale veće brzine (npr oko 140 km/h, kako što vozimo 1.6).
Kiconix mi je rekao da je bio u EKO modu dok sam ga vozio. Oblio me znoj kad mi je rekao, pa sam morao da probam još jednom... i još jednom. U krivini leži bolje od Stepwaya i Logana, "Sandero-Sandero" sam sada vozio prvi put. Ne verujem da je ESP imao potrebu da asistira, ali ne iskljucijem tu mogućnost, jer je Jovunalola usla u (blagu) krivinu sa oko 100 km/h (sto se ja ne bih usudio dok ne upoznam auto) i osecaj je bio dobar. Ja sam klizao iz sedista, ali auto je bio jako stabilan. Mislim da se nismo navikli na voznju tog auta, pa nam se desilo svaki put da "štucne" ako se u drugu ubacuje na visokim obrtajima. Ponavljam, verujem da je to samo stvar prakse.
Koliko mislite da to cudo moze da potrosi, realno?
:ces:
Ako se vozi kako trazi da se vozi, onda moze dooobro da popije: kataloske vrednosti +50%
Da ide-ide. Ko ima novaca da ga poji benzinom, odlicna kupovina. Za ostale tu je GPL i dCi.
Drago mi je što vidim da su konkretna iskustva članova Foruma potvrdila da je Tce dovoljno živahan i jak.Pitanje potrošnje ostaje otvoreno.S obzirom da je testiranje dokazalo jedan fabrički podatak (snagu), verujem da bi se pokazalo i da je drugi fabrički podatak tačan (mala potrošnja).Naravno,u uslovima normalne,domaćinske vožnje. Kad bi Tce i Lpg verzija vozili u istim uslovima,jedan iza drugog,ubeđen sam da bi se pokazala 40% manja potrošnja Tce-a u odnosu na Lpg (iz fabričkih podataka).A to znači otprilike iste troškove za gorivo kod obe verzije.
Kad se ukrste fabrički podaci i moja iskustva zaključujem da bi kod mene Tce trošio najmanje jedan litar manje prosečno nego moj 1,4 Mpi.Znači,umesto 7l,sa Tce bih trošio nešto ispod 6l.Meni je to odličan podatak,dizel ili Lpg onda potpuno gube smisao.
Posebno što ovaj Tce sasvim menja karakter jedne dosadne Dačije;ima potencijal za živahna ubrzavanja (koja normalan vozač koristi samo kad je potrebno).
evo citao malo misljenja vozaca iz italije sto su kupili auto sa 900tce motorom (uglavnom svi uzeli stepweja) i svi potvrdjuju potrosnju od 5,6 do 5,9 litara benzina na 100 km mesovite voznje i ne prelazeci 130 km/h na autoputu, u svakom slucaju svi jako zadovoljni i govore da ekonomicno voze znajuci da je motor jako jako zivahan to im je plus u slucaju preticanja, još stvarno niko nije nesto lose napisao o tom motoru
mali :offtopic: potrošnja dizelaša im ide od 4,6 do 4,9 litara, samo jedan rekao 5 litara ali kao on više uživa u vožnji :40:
Ne znam sta bih dodao vise od kolega koji smo ga vozili. Zivahan malisan. Da parafraziram Loganovca posle njegove voznje: da ide- ide dobro, ali da ide bolje od njegovog 1.6 16v ne ide.
Probao sam 0,9 Tce i bio sam jedan od retkih koji vozi dizela pa mogu da uporedim ponašanje u vožnji.
Ovaj mali motor ima snagu od malih obrtaja i jako dobro vuče u prve tri brzine,za veće brzine nismo imali dovoljno "staze" za testiranje.Kad se prebaci u veću brzinu na manjim obrtajima na inst. tabli se uključi strelica koja pokazuje da se vrati u manji stepen prenosa.Rado se vrti do oko 6000 o/min.,tu negde se aktivira blokada.Tih jeste,a koliko troši ne znam, bojim se dosta.
Ali, što kaže kolega @Saša61,ako se tera lagano, u nekoj "domaćinskoj" varijanti, možda i nije jako žedan.
Odnos snage i težine koji je postignut na 1,6 16v Loganu nikad se više neće ponoviti na Dačiji.
S druge strane,prosečna Dačija u rukama prosečnog vozača provede 95% svog veka na 2000-2800 o/min,a tu je ovaj Tce vrlo dobar,za takvu vožnju je i pravljen.
Koliko je ova turbina izdržljiva? Da li je treba posebno ˝čuvati˝ kao kod dizela, tj. ne gasiti motor odmah nakon oštrije vožnje nego pustiti da se ohladi i da radi na leru neko vreme?
Mislim da to pravilo za gasenje vazi za sve turbo motore. :ne:
Turbina se hladi uljem, gasenjem motora prekida se dotok ulja tj. hladjenje iste.
Strogo je zabranjeno:
4. Citiranje prethodnog posta u celini.
Bez obzira na ultra modernu konstrukciju ovaj motor je ipak namenjen svakodnevnoj upotrebi kod prosečnog vozača.Zato mislim da turbina ne zahteva neke posebne mere,odnosno da je Reno sve prilagodio prosečnom,ne naročito stručnom vozaču.Reno ima ogromno iskustvo sa turbo motorima,višedecenijsko!Uostalom,zamisli plavušicu koja je došla u šoping-mol,a onda sedi u kolima i hladi turbinu (kakva turbina,šta je to?).
Ako se ikad dočepam ovog motora,ja lično ću je uvak ohladiti,bez obzira šta sam prethodno pisao.
Ne mislim da se turbina hladi uljem, jer ulje nikako nije ono što je hladno u motoru. Čak naprotiv, mislim da je poenta i bila u ulju koje "se prži" u turbini koja je nakon pojačanog rada odjednom zaustavljena. Napominjem da ovo pišem kao laik i da o turbinama ne znam mnogo.
Ne znam šta je praksa danas, znam samo da sam pet-šest puta ostavio auto da radi u mestu (dci) nakon brze vožnje i onda sam ukapirao da se u radu u mestu motor svakako pojačano greje, i nisam ukopčao koji je tu benefit za turbinu u odnosu na gašenje motora. Prestao sam to da radim i prešao oko 160000 bez ikakvih problema sa turbinom, koja je za predjenu kilometražu od strane majstora ocenjena suvom.
Skoro svi noviji automobili sada imaju hladnjake motornog ulja, neki cak imaju i hladnjake( ili bar neku vrstu hladnjaka) na sistemu za povratak neutrosenog goriva iz motora ka rezervoaru. Znam da ovo imaju motori VW grupacije, iz licnog iskustva, za ostale proizvodjace ne mogu da tvrdim.
Sto se tice grejanja motora, mislim da je temperatura motora u porastu odmah posle gasenja istog, opet se desava isto sto se desava i sa turbinom, prestaje dotok tecnost koja vrsi rashladjivanje i prestaje strujanje vazduha oko motora(auto miruje).
Naravno nisam ni ja neki strucnjak, imam nekog iskustva, ali zato mnogo volim da pitam kad ne znam i mnogo volim da slusam ljude kada mi objasnjavaju.
:wave:
Izvinjavam se za off topic.
:offtopic:
Citat: Veterinar poslato 18.05.2013. - 23:49
Ne mislim da se turbina hladi uljem, jer ulje nikako nije ono što je hladno u motoru. Čak naprotiv
Ako je turbina zagrejana na 500 stepeni C onda je ulje koje ima 100 stepeni itekako hladi.A turbinu greju izduvni gasovi;na leru je malo izduvnih gasova,znači malo grejanja,a hlađenje ipak postoji.
Ko turbinu rashladi posle vožnje produžiće joj vek za recimo 100.000 km,pa će trajati 350 umesto 250.000km.Većini normalnih ljudi ovo je svejedno i u pravu su.
:dobro:
Nisam u stanju da prevedem sve ovo, zamoliću da se (ko ne koristi engleski jezik) posluži google-translaterom, mada sumnjam u kvalitet takvih prevoda.
"There has been many topics discussed around how long to let a turbocharged car idle before shutting off the engine. First we will tell you why your car needs to cool down before turning off the key and also why it is not good to allow a car to idle for a longer period than needed for proper turbocharger life. We know that a turbocharger operates at a very high rotational speed and it is fed lubricating oil from the engine, so it only makes sense you want to slow down the turbo's speed and also provide it with oil before shutting the car down. Once you turn off the engine in your car, the turbocharger will continue to spin for up to a minute or more and during this time oil is not being delivered to the turbochargers bearings, causing wear. To help prevent this from happening, we have been told in the past to let the engine idle for a few minutes prior to turning off the key. The good thing that happens during this time is in fact the turbo will slow down, but if allowed to idle for to long the temperature of the engine compartment, engine oil and the turbocharger will start to increase. The reason for this is today's car is designed to be moving while it is operated, allowing air to pass through the radiator and engine compartment, keeping it cool. The best thing is to drive your car as easy as possible when you are getting close to your destination. Once you are safely in your parking spot, allow the car to idle for no more than 2 minutes. This time will be adequate for both the turbochargers speed to slow, and for the temperature not to increase in the engine compartment."
Prilog je kopiran sa sajta http://www.turborepair.com/index.php?option=com_content&view=article&id=202&Itemid=154
Svakako da se turbina na leru hladi a cirkulacijom ulja se hlade ležajevi i održava prolaznost uljne magistrale do turbine i nazad. Tačno je da se kompletan motor počima grijati u mjestu. Kod recimo mog motora se jako ugriju izduvni ventili pri vučenju prikolice. Kada bi motor ugasio u tim uslovima došlo bi do povećenja nivoa rashladne tečnosti u posudi( svak može kod sebe provjeriti) zato što tečnost u okolini ventila prelazi u gasovito stanje i javljaju se vazdušni čepovi.
Zato kafane posjećujem na nizbrdici ili ako je motor vreo onda malko odradi na leru pa onda gašenje.
Nisi prijavio da si ugradio turbinu.
Citat: Zee poslato 19.05.2013. - 12:05
Sto se tice grejanja motora, mislim da je temperatura motora u porastu odmah posle gasenja istog
Da je ovo tačno, većina ljudi bi ovog momenta svoje gasne kotlove, kvarcne grejalice, TA peći, smederevce...odmah bacila u đubre i pod hitno u svoje kuće instalirala po nekoliko SUS motora :wink:
Sasvim je logično da je ovo tačno. Toplota se odvodi rashladnim fluidom koji posle zaustavljanja pumpe praktično prestaje da cirkuliše, a zagrejani delovi motora se još nisu ohladili pa lokalno dolazi do povišenja temperature kako samog fluida tako i delova motora njime hlađenih.
Ok, za lokalno povišenje temperature fluida koji je prestao da cirkuliše...ali - delovi motora se ne mogu sami od sebe dalje grejati iz dva razloga:
1. ako se greje fluid iz rečenice iznad, onda to znači da se motor hladi i
2. oklen energija za povišenje temperature motora koji je zaustavljen ?
To je i meni uvek bilo cudno. U redu je ako raste temperatura rashladne tecnosti, ali gvozdje, ako nema eksplozija, moze samo da se hladi, mozda sporije, ali svakako.
Termometar ne meri temp. motora,već temp. rashladne tečnosti i to samo na jednom mestu;kad se motor ugasi,cirkulacija i hlađenje tečnosti prestane i ona primi temperaturu okoline.A okolina je glava koja je najtopliji deo motora.
Poslije duže vožnje svaki dio motora poprimi "svoju" radnu temperaturu.Jedino hladno mjesto na cijelom motoru je usisni kolektor. Oko 100 *C ima : motorno ulje, radilica, klipnjače... Preko 200 *C imaju: klipovi, izduvni ventili, svjećice, izduvni kolektor...Kada se motor ugasi normalno je da sav motor poprimi jedinstvenu temperaturu koja će očito biti nešto veća od radne koju pokazuje indikator.
Citat: VaskezNS poslato 20.05.2013. - 12:09
2. oklen energija za povišenje temperature motora koji je zaustavljen ?
He, he... Kad bi to bilo tako, regulacija temperature bila bi "piece of cake"... Oću da kažem, bilo bi fenomenalno kad bi temperatura grejnog tela prestala da raste onog trenutka kad se grejač isključi, čak i kad se ništa ne bi menjalo na drugoj strani (na strani odvođenja toplote), ali nažalost opšte je poznato da se posle isključenja grejača temperatura npr. ploče pegle i dalje povećava usled mehanizma provođenja toplote koji zahteva da postoji gradijent temperature da bi dolazilo do protoka toplote. Ovo se u automatici naziva "overhang" ili po srpski prebačaj zadate vrednosti.
Ovde je situacija malo drugačija - posmatramo stacionarni režim, kad je količina generisane i odvedene toplote u ravnoteži i temperatura se u svim pojedinim tačkama sistema može smatrati konstantnom. Da bi ovo funkcionisalo, na osnovu prethodnog objašnjenja mora postojati gradijent temperature, odnosno površina bloka motora koja je u kontaktu sa vodom biće temperature recimo 100 stepeni, a temperatura unutrašnje površine cilindra biće recimo (ali baš odvaljujem) 180 stepeni. Dakle, temperatura u sredini zida bloka bila bi 130 stepeni (linarno se menja od unutrašnje do spoljašnje površine). Zahvaljujući intenzivnoj cirkulaciji tečnosti, pri prolasku kroz kanale za hlađenje njena temperatura raste, ali nikada ne prelazi tačku ključanja na radnom pritisku, što je oko 110 stepeni. Međutim, kad cirkulacija prestane (a prestanu i eksplozije, odnosno "grejač" se isključi), tečnost se zaustavlja i njena temperatura počinje da raste. Međutim, usled daleko veće mase i specifične toplote metala od kojih je izliven blok motora od mase i specifične toplote ua kanalima zarobljene tečnosti, akumulisana toplota u "gvožđu" izaziva brz porast temperature tečnosti, a prenos toplote u bloku i dalje postoji, sve dok se temperatura po poprečnom preseku zida bloka motora ne izjednači (a to bi bilo negde na 140 stepeni). Tečnost će ubrzo proključati, počeće da se stvaraju mehurovi vodene pare koji dodatno umanjuju efekat izmene toplote između zida bloka i rashladne tečnosti - motor je prokuvao. Temperatura spoljneg zida bloka motora u ovom slučaju bi se posle gašenja motora podigla za nešto manje od četrdeset stepeni, pa vi vidite. Još jednom napominjem da cifre
apsolutno nisu relevantne, služe samo u ilustrativne svrhe.
Citat...akumulisana toplota u "gvožđu" izaziva brz porast temperature tečnosti...
U ovom zecu leži grm :)
Dakle, nakon zaustavljanja motora, zaista dolazi do "izjednačavanja" temperature pojedinih sklopova (kao što rekoše i Loganovac i Zoran) prenosom (akumulirane) toplotne energije između njih, ali od momenta kada je motor zaustavljen, on neće imati porast ukupne toplotne energije kojom raspolaže (u momentu zaustavljanja), te se sigurno neće "grejati više" nego što jeste zagrejan.
Koliko je to dobro po sklopove koji imaju nižu radnu temperaturu od ove "odmah-posle-gašenja-neradne" ne znam, ali valjda bi do sada svi imali električnu pumpu vode/ulja koje bi posle gašenja motora još neko vreme gurale fluide koroz motor i tako zaštitili te sklopove od "pregrevanja/prokuvavanja" :ne:
:offtopic: Volvo je imao istraživanje na tu temu. Dva identična vozila išla su u dostavu na 150 lokacija svaki dan. Jedan auto su svaki put gasili i palili a drugi je radio na leru prilikom istovara robe. Prvi je crkao na nekih 400 000 km a drugi je dogurao do 1 500 000 km.
Manite se teorije, koja je nedorecena i (zlo)namerno sugestivna.
U konkretnom primeru nije receno sta i zasto je crklo.
Da se ne bi previse islo u (bespotrebnu) sirinu, TCe ide sasvim pristojno za kubikazu i broj cilindara. Nedostaje nam podatak o potrosnji.
Odrzavanje turbine i njen rok upotrebe u nepovoljnom rezimu rada su sigurno veci od garantnog perioda, stoga ne vidim potrebu za ovakvim razmatranjima.
Apsolutno.
Valjda su i oni u Renou nešto naučili tokom ovih godina.
Uostalom, 100000 je garancija.
Evo ja sam danas probao Sandero sa TCe 90. Dacia karavan je bio kod nas pa sam to iskoristio da napravim probnu vožnju. Baš sam tražio ovaj model zbog motora. Utisci posle kraće vožnje su pozitivni. Odziv je odličan i lepo ide. Probao sam i sa isključenom i sa uključenom klimom i meni se čini kao da ima više snage nego npr. što je bio osećaj za 1.4 motor koji sam imao u Fabiji ranije. Doduše nije isto jer je ono bio karavan ali ipak razlika po zapremini je velika.
Ne znam tehničke detalje i nisam stručnjak za motore ali npr. turbo mu radi mirno. Nema onakav udar kao kod starijih turba koje sam vozio.
:to:
Uh bre, pravite mi zazubice :aaaa:
Da sam na tvom mestu, ujutru bih odma u najblizi auto salon :hihi1:
Na Škodi koju vozi moj kum,sa 1,2 tsi motorom zamenjen je lanac (verovatno i lančanici) posle 45.000km.O trošku fabrike,auto je izašao iz garancije.Novije verzije imaju zupčasti.Isto je kod Fordovog Eco-bust od 1000ccm;posle prvih serija lanac je zamenjen zupčastim kaišem.
Pretpostavka:Renoov Tce ima bolji lanac ili će i oni uskoro da pređu na zupčasti.Ostajem zagrejan za Tce,ali svakako tek za 2-3 godine.
Ps.Lanac na klasičnim automobilima iz sedamdestih i osamdesetih trajao je nekoliko stotina hiljada km.A legendarno nekvalitetan lanac na mom Yugu 45 zamenjen je tek na 115.000km.
Da si ga vozio kao što smo mi onog TCe, ne bi ni pola od toga izdržao... :cool:
Evo da i ja prenesem nekakva iskustva sa TCe-om! Prešao sam 300 km sa njim i mogu reći da lepo vuče, još uvek ne preterujem sa obrtajima tj. ne idem na više od 3000 pošto je motor nov, prešao 300 km! Pošto sam vozio i starog stepway-a sa 1.6 motorom mogu reći da ovaj novi ide kao munja naspram njega! Što se tiče potrošnje trenutno mi pokazuje na bordu 6.8 ali videćemo! S obzirom da mi je stara Xsara 1.8 trošila 10l nisam baš najmerodavniji za govoriti o potrošnji jer mi je i ovo super! :D Pozdrav!
Samo pisi i izvestavaj, sve nas interesuje :) :wave:
Samo napred i izvestavaj, potrosnja bi trebalo da opadne za skoro litar u nekom narednom periodu posle par hiljada km.
Ufff...još godinu dana pa ću i ja verovatno u salon po 0.9 TCe :lux:
Za sada mogu samo da maštarim o njemu, ali ako tašta bude pazarila Sandera u narednih par meseci, eto mene na sledećem okupljanju sa njim :cool:
Ko hoce TCe, mora da pozuri u salon, kad prodaju vozila sa zaliha, nece ih ponovo uvoziti.
Zasto??? :ces:
Verovatno iz istog razloga zasto npr. u Hrvatskoj ne uvoze Logana.
Prodavci automobila nisu u poziciji da diktiraju uslove.Ako postoji potražnja i homologacija ima da ga uvoze i tačka!
Mala zamena teza: homologaciju plaća uvoznik za one modele koje proceni da će prodati u dovoljnoj količini da mu se ovaj trošak isplati. Nema sumnje da svaki model savremenog automobila može bez problema da dobije homologaciju, problem je što to košta...
U Hrvatskoj ne uvoze Logana, zato sto mu je slaba prodaja, tamo masovno uzimaju vozila sa petim vratima.
Ma će da bidne...imam ja poverenja u Hit auto :lau: