Juče u'vatim da menjam točkove (letnje za zimske). Za razliku od prošle godine, alu felne lagano skliznule sa glavčina jer sam proletos pri montaži glavčine lepo ošmirglao i podmazao tovatnom mašću. Zamenim levi prednji i zadnji, pređem na desnu stranu i na prvom vijku prednjeg desnog točka puče ključ kao staklo!
(http://s7.postimage.org/bbwc80spj/IMG_1896.jpg) (http://postimage.org/image/bbwc80spj/) (http://s7.postimage.org/i3rcom72v/IMG_1897.jpg) (http://postimage.org/image/i3rcom72v/) (http://s12.postimage.org/d2cqtodq1/IMG_1898.jpg) (http://postimage.org/image/d2cqtodq1/)
Od čega ih bre prave kad sam lagano uspeo da pokidam čelik prečnika 14mm? Doduše, aknuo sam ga nogom nadole jer sam "malkice" pretegao vijke pri montaži, a aluminijum je aluminijum :bonk: Posle Kekinog slučaja sa dizalicom sad i ključ! Očigledno su ih pravili kao Paloma maramice - za jednu upotrebu... :ranting:
Srećom, sve se to desilo u 13,55h, požurim do prodavnice auto kozmetike koja subotom radi do 14h i kupim teleskopski ključ 17/19mm za 800 dinara.
BTW - ljudi, kakav je glup osećaj voziti različite gume na osovini iako su istih dimenzija! Pritisnem malo više gas na semaforu u žurbi da mi ne zatvore radnju - otima mi se volan iz ruke...
Pošto ovo nije deo koji je bitan za auto, tj za bezbednost...takva je i kontrola kvaliteta, tj nikakva.
Mislim da, ako vidim dobro na slikama, jedna cela polovina je bila šuplja, tj imala vazduha u sebi pa je zato pukla. E sad, da nema provere na recimo bregastog, šta bi se desilo da ona ovako pukne :huh:
U svakom slučaju si imao sreće da ti nije pukao ključ negde u nekoj nedođiji sa puknutom gumom.... :whistling:
Ja oduvek imam Uniorov krstak u autu... Sto je sigurno - sugurno je.
Pih,... odoh da vidim kakav je moj ključ, nisam ga ni pogledao otkad sam kupio auto.
Na slikama vidim da nema radijusa sa prelaska ručice na ključ što je jako bitna stvar kod ovakvih alata.
Da li mi se čini ili mi ključ izgleda kao da je prošao cementaciju? (Tanki sloj drugačijeg izgleda na obudu ručice ključa, ispod farbe)
Cementacija se radi na ugljeničnim čelicima lošijeg kvaliteta (jeftiniji), sa manjim sadržajem ugljenika. (Č.1221)
Ovo može biti razlog pucanja, uz nedostatak ojačanja u vidu radijusa.
Kvalitetni ključevi su isključivo od legiranih čelika za poboljšanje, hrom-vanadijum; hrom-volfram; (Č.4732, Č.4830;)
Istini za volju, postoje i legirani čelici za cementaciju (Č.4721), ali je to dosta retko.
Edit:
Kad još malo bolje pogledam, izgleda mi kao da je ključ zavaren za ručicu.
Oprez, narode.
Obavezno krstak u auto kad idete na put.
Identično puknuće se meni dogodilo dok smo još imali MCV-a u familiji.
Samo što ja nisam kupio novu ručicu, već sam zavario istu. Izdržala je sve do prodaje auta, za dalje neznam.
Za SN sam kupio teleskopski ključ jer su mi tvornički vijci 19mm, a za alu felge 17mm.
Meni je fabricki kljuc kao na slici. Zamisljen je za skidanje tockova i verglanje originalne dizalice.
Medjutim, sa njime se ni jedan sraf ne moze popustiti-cista kozmetika, pa sam kupio teleskopski kljuc sa dva nastavka (valjda 17 i 19). Ni on nije nekog kvaliteta, posle prve upotrebe primetio sam pukotinu na nastavku koji se postavi na sraf (ne secam se na kojem autu sam ga koristio).
Polovna dizalica koju sam kupio je kao sa slike, rucica je nesrecno namestena i ako ne pazis, ogulis prste na beton :bonk:
Najbolja dizalica i kljuc sa kojim sam se sreo je na Kadetu. Vrlo jedostavna i brza za upotrebu, kvalitet odlican. Pored XY dizanja kola, podizao sam drvenu supu na vikendici, stilski ormar u stanu...Po kljucu sam skakao, malo se iskrivio ali i dalje radi.
A da staneš na vagu pre nego što nagaziš ključ? :crazy:
:laugh:
Jes pa da sj*bem vagu! 'De ima vaga za 800 dinara? :laugh:
Cuti, ja se smejem tebi, a obojci nam treba neka kvalitetnija stocna... :c: ja sj*bo dobos a ti kljuc... :too:
I ja sam se poslužio fabričkim ključem nedavno, pri promjeni točkova. Nisam bio te "sreće" da slomim ključ, ali možda je i najslabiji ključ za točkove s kojim sam rukovao. Subjektivno, 5x kvalitetnije mi djeluje Zastavin ključ za točkove iz one sive kutije alata koja je dolazila uz Yugo/101. Na njega sam stavljao produžetak od 0,5m cijevi, skakao i nikad mu ništa nije bilo...
Citat: Keka poslato 25.11.2012. - 10:12
Meni je fabricki kljuc kao na slici.
I ja imam isto fabričko sr*nje - ne znam da li je iko od njihovih inženjera koji je osmislio ovo kao opremu za zamenu točka ikada u životu i gledao zamenu točka..ako je uopšte i imao auto :badmood:
Citat, 5x kvalitetnije mi djeluje Zastavin ključ za točkove iz one sive kutije alata koja je dolazila uz Yugo/101
Ne da deluje - jeste kvalitetniji - uz parče cevi kao nastavak (jer mu je rukohvat jako kratak) - sada i ja imam "teleskopski" ključ u opremi :hihi1:
Na jednim službenim kolima,pre dobrih 15-ak godina,sam uspeo da slomim ključ za točkove,sličan onom koji je Keka prikazao na fotki.
Bila je to neka Lada karavan i ključ je bio "original" ruski.Pukao je na na samom karaju,tj.na istom mestu kao kod Loganovca.Nisam o tome razmišljao do danas,ali izgleda da ti "fabrički" ključevi nisu nekog kvaliteta.Srećna okolnost je što se (relativno) retko koriste.
Kad sam kupio Logana ništa nije bilo u gepeku,ni ključa,ni dizalice,ni onog nastavka za šlepovanje,pa sam morao da se snadjem.
Imam onaj ključ u obliku "+" i on ima četiri različite veličine na krajevima 17,19,22 i neki sa nekim razlomcima (ne znam tačno).
Dobro je da je tako jer su mi šrafovi 17, sigurnosni šraf mi je 19.
Nogom na ključ je relativno opasno.Poznajem dva lika koji su tako pokvarili nogu. Jedino ispravno je ključ držati sa obe ruke i vući na gore. Bilo šta da stežete uvijek vući ka sebi kad god je to moguće. Ključ imam rezervni okasti u alatu a i čekić je tu ako zatreba.
Ja sam jednom pomagao prijatelju da odvije tocak na Fici gde su zapekli srafovi.
Kljuc je bio malo specifican, kraj je bio izveden kao srafciger.
Ja sam poceo da udaram nogom kljuc i samo sam osetio kad mi je kljuc probio djon i uleteo u stopalo...srecom zaustavio se pre nego sto me je ozbiljnije posekao, ali je ipak bilo dosta krvi.
Od tada uvek u gepeku nosim onaj cetvrtasti kljuc za odvijanje.
Moj fabrički ključ je isti kao kod Keke na slici! Moguće je da se dogodi greška u materijalu. Mišljenja sam da je pre u pitanju sila pritezanja (moment) kojom delujete na vijak jer uvek postoji strah da treba dotegnuti još malo! Malo po malo i kad vijak treba odviti dogodi se to što se dogodilo Loganovcu. Da je to ide u prilog da se poslužio nogom što sigurno nije po PS-u! I zato budite umereni, bez straha pritežite rukom i to nešto manje od Vašeg maksimuma snage, jer nezaboravite da se računa da i dame mogu i moraju u neprilici da promene i pritegnu vijke. Što se cementacije tiče ona je bauk za laike a za inž. DACIE sigurno nije i nema govora da je ključ imao navedenu operaciju termičke obrade! S obzirom da se ne radi o velikom momentu pritezanja nema potrebe ni za kaljenjem. :kava:
Nekaljeni sam viđao samo onaj 27 mm za plinsku bocu. Sve ostalo kupujem chrom vanadijum ili nešto slićno.
Zoki, napisano važi samo za ključeve za odvijanje vijaka koje dobijamo uz auto (čitaj pažljivo tekst)!!! :wink:
Ljota,
Ja još nisam video nešto što služi kao ključ a da nije barem kaljen.
Cementacija nije nikakav bauk, ali o tome nećemo u ovoj temi.
Moguće je da je ono što sam video promena strukture zbog zavarivanja ključa za dršku.
Što se tiče sile pritezanja, uopšte se ne slažem sa tobom.
Kakav je to alat koji se raspadne jer si ga nagazio nogom?
Ovde je stvar jasna, ključ je đubre.
Citat: Ljota poslato 25.11.2012. - 17:14
Moj fabrički ključ je isti kao kod Keke na slici!
Ljota, jesi li probao tim ključem da odvrneš šrafove na točku ?
Ja nisam, prosto nisam znao kojom rukom da uhvatim ključ i kojom i kako da pokušavam da odvrnem šraf. Prosto, nisam znao da ga upotrebim, zato pitam... :bonk:
Za to ti nije kriv ključ. Vežbaj i naučićeš!
Saša, polomio se zato što nije t. obrađen jer je pravljen je za ručnu upotrebu i za mali moment pritezanja! Onaj ko želi da skače po ključu neka kupi ključ od visoko legiranih čelika ( što reče Zoki ). Samo pazite da vam se ne dogodi da vam strada vijak isto kao što je Keka polomio ključ! Od mene toliko ako je za vajdu. Kome se nesviđa neka tera po svome! :friends:
Potpuno se slažem da je predviđen moment pritezanja (105Nm). Dakle, fabrika je predvidela da ako vulkanizer pritegne taj šraf na 150 Nm (što je čest slučaj), a vama se probuši guma negde na putu, nećete biti u mogućnosti da zamenite točak?
Neke stvari je potrebno predimenzionisati upravo zbog ovakvih slučajeva.
Ovakvo pucanje ključeva sam video samo kod kineskih ključeva sa buvljaka :ne:
@Ljota: Druže, sve si lepo rekao, ali ključ sam slomio odvijajući vijak, a ne pritežući ga. Dalje, nije slon stao na 14mm čeličnu polugu (a šta i da jeste). Od kakvih poluga prave onda kaveze za tigrove?
Slažem se sa Hobbistom, j*beš ti taj alat koji rukom (ili nogom) slomiš, i tačka.
J**i ga, ovde negde pročitah da je nekome zec vidno oštetio auto, što je pre 20 godina bilo nezamislivo da se dogodi! Slično ti je i sa ključem i sa mnogim drugim stvarima na današnjim automobilima!
Loganovac, odvijanje ili zavijanje to ti je isto, samo malo trtinđeli ili ti otpozadi!
Ja imam odvijac ko na Kekinoj slici (ali crne boje). Zavrtao i odvrtao srafove u 2-3 navrata, sve cetiri tocka. Kada odvrcem obicno lupim ili nagazim nogom po njemu. Dosad nije pukao, valjda sto sam mrsav :wave:
Nakon što sam vidio fotografije i ja ću razmisliti o kupovini ključa. Srećom,još mi nije zatrebao za izmjenu guma. Koristim ga kod montaže auto kuke na vozilo.
:offtopic: Jednom sam na tatinom Golfu uspio šaraf strgat. Nakon početne panike shvatio sam da ga mogu izviti s dva odvijača , jer se pri pucanju šaraf rastegao kao tijesto te ga se dalo onda na tom rastegnutom dijelu "zakvačiti" s odvijačima i pomalo odvijati :bonk:
Citat: Ljota poslato 25.11.2012. - 17:45
Za to ti nije kriv ključ. Vežbaj i naučićeš!
E druže, koliko sam ja točkova poskidao i namontirao do sada, pa sve x4 šarafa, verujem da je i više nego dovoljno vežbe :njanja:
Ovde je pitanje kako ljudski uhvatiti ključ ovog oblika _П_
Levom rukom za kraj ključa bliže sebi a desnom za vrh slova "p" - ma ne mere, ni da mrdne. A posebno mi je zanimljivo kako, odnosno gde njega lupiti odnosno nagaziti, pre svega zato što takav ključ s obzirom na oblik i dužinu, teško stoji "sam od sebe" na šrafu, ako se ne pridržava rukom :ces:
Ja imam isti kljuc kao Loganovac, vidim po njemu da je djubre, nema na sebi nista utisnuto...cak ni velicinu. :fiju: Za sada mi je ispravan posto ja, istina, nikada ne pretezem zavrtnjeve na tockovima...svi su mi podmazanji tovatnom mascu i zavrnuti rukom...ne svom snagom, vec sa osecajem.
Razlog zbog kog tako stezem fene za glavcinu je i to sto ne zelim da mi se "srce" felne deformise...imao sam prilike vidjati felne krive u "srcu" zbog pretezanja zavrtnjeva sa pneumatskim pistoljem. Pored toga, pretezanjem stradaju i navoji na dobosu i prednjoj glavcini.... znaci stezite sa osecajem...nikada nogom. :dobro:
Mozda al' one kineske... od 0.5mm lima
Veruj mi da ne, cak i originalne se iskrive...privuce ih "sraf" ka glevcini... kada idijoti po servisima ne podesavaju moment na pistoljima, vec ga direktno prikace na kompresor...7-8 bar-a... pa ga bukvalno zakuca za glavcinu.
Stezanje srafova pneumatskim pistoljem kod vulkanizera moze gadne posledice da napravi, pogotovo ako prvo ne pritegnu malo sraf rukom nego ako odmah dohvate da srafe pistoljem.
Meni je tako na kecu vulkanizer stegao odmah pistoljem i sraf nije lepo uhvatio, pa ne samo sto je upropastio sraf nego je i lozu na dobosu upropastio pa sam na godinu dana novom autu morao da menjam dobos jer nisam hteo da vozim na 3 srafa.
Zato sada obavezno stojim pored vulkanizera i posebno mu naglasim da prvo rukom dotegne sraf a tek posle da se izivljava pneumatikom.
Žac: " Za sada mi je ispravan posto ja, istina, nikada ne pretezem zavrtnjeve na tockovima...svi su mi podmazanji tovatnom mascu i zavrnuti rukom...
Žac, svaka ti je reč na mestu, jedino imam primedbu na ovo gore! :hm: I ja pripadam generaciji koja je obožavala mast na hleba. I zato sam i ja bolećiv kad je tovatna mast i njena primena u pitanju. :wink: Koristim je u raznim majstorijama jer je od velike pomoći. Ali kad su vijci točka u pitanju tovatna mast se ne sme koristiti jer je ova rastavljiva veza tako konstruktivno rešena da je to nepotrebno, čak i opasno, jer postoji mogućnos da dođe do kidanja veze samoodvijanjem! :write:
Od `69-te cale, pa i ja nastavio, podmazujemo zavrtnjeve tockova, dok sam radio u vladi na sluzbenom autu su mi bili podmazani (ja ih podmazo za ih lakse skinem ako treba) i presao 850 000 km, moj cale oko 600 000km, ja sa privatnim automobilima oko 150 000 km Ukupno oko 1 600 000 km. i nikada se ni jedan zavrtanj nije ni otpustio, a kamoli odvrnuo... :ne:
I dobro je što je tako, jer šta bi ovaj forum bez tebe? O ovome ne mudrujem, to je "zakon", jer trenje je glavna fora ove rastavljive veze! Kako i koliko tovatna mast može da utiče na trenje i da ga smanji i u jednom trenutku učini nebezbednom vezom bolje je neproveravati. Znači ova spoj mora da bude " suv " i jedino tako je bezbedan! :write:
Trenje se ostvaruje konusom u navoju, i na njega mast ne moze da utice. Suv zavrtanj opasan, nikada nisi nacisto koliko je stegnut, posto trza-preskace prilikom stezanja (skripi) pa se lako moze pretegnuti a da nisi ni svestan...a pretegnut zavrtanj znaci prednapregnut i sklon pucanju... istezanju do tacke pucanja....
Sada si me razočarao! Ovo moje nije subjektivno, znači nije moja izmišljotina! Izvini, mene su tako učili u školi a ti proveri, skini vijak sa točka novog auta pa mi javi da li je podmazan ili ne! :wave:
Mast upotrebim samo malkice ako su navoji baš korodirali, mada izbjegavam mazanje ali nekad se mora.
1. Niko normalan ne priteže vijke nogom, pa ni ja.
2. Navoj o kome pričamo je samokočiv.
3. Pritezanje "suvog" navoja pre može da dovede do nedovoljnog nego do prevelikog momenta pritezanja, jer se veliki deo momenta troši na savladavanje otpora trenja. Molim zainteresovane da pogledaju šta teorija (http://www.scribd.com/doc/92887255/Index-2) kaže pre nego što iznesu proizvoljne ocene.
:aplause: I sad, jel smeta podmazivanje navoja ili ne???
Citat: žac poslato 25.11.2012. - 22:27
Suv zavrtanj opasan, nikada nisi nacisto koliko je stegnut, posto trza-preskace prilikom stezanja (skripi) pa se lako moze pretegnuti a da nisi ni svestan...
Davno sam čuo priču da se navoj može podmazivati sa grafitom. Kako li se to radi :ces:?
Zorane, majstor si za offovanje! :Smiley:
Ali tako majstorski me navučeš da moram i ja da nastavim za tobom :bonk:
Uzmeš običan grafit za olovke (HB najbolje) i fino ga "narendaš" na brusnom papiru, ubaciš u navoj i to je to. Ja tako "podmazujem" cilindre na svim bravama.
@VazkeNS
Kljuc sa Kekine slike, ja upotrebljavam samo rukama ili rukama sa nogama, zavisno od toga koliko je jako zategnuto ili koliko hocu da zategnem. Znaci ako hoces nogom moras ga drzati rukom. Opet to jeste akrobacija, treba se potruditi, razmisljam da onaj ko ima bar mali stomak (ili nesavitljivu kicmu) to tesko moze uraditi jer je potrebno se jako presaviti u stomaku.
@Zoran Koja je svrha mazanja grafitom?
Na meganu mi se desilo da se fabricki kljuc koji ima zglob i sluzi i za dizalicu iskrivi tokom odvijanja srafa :banghead: i bukvalno postane neupotrebljiv. Iskrivio sam ga rukom. Srecom pa sam uspeo da dopumpam gumu i od tad je u priboru zastavin kljuc za tockove koji je sila. Sad sam pored toga dodao isti takav ali 17-ica. Mislim da originalni fabricki kljucevi mogu da odviju samo ono sto se njima i pritegne, ako neki vulkanizer stegne tocak istom silom kao za kamion :bonk: onda je i skakanje po kljucu nepredvidiv poduhvat. Mali :offtopic: i dizalica mi ne deluje kao 100% pouzdana.
Citat: Loganovac poslato 26.11.2012. - 08:29
Zorane, majstor si za offovanje! :Smiley:
Ali tako majstorski me navučeš da moram i ja da nastavim za tobom :bonk:
Uzmeš običan grafit za olovke (HB najbolje) i fino ga "narendaš" na brusnom papiru, ubaciš u navoj i to je to. Ja tako "podmazujem" cilindre na svim bravama.
I ja volim da offujem.Još bolje je naći grafit u prahu,baš za podmazivanje,gde to ima da se kupi sada,ne znam,nekad je bilo..A ako je od olovke onda najbolje od meke,"B" a ne od "HB ili "H".
Glavna prednost grafita kao maziva je što je otporan na ekstremno visoke temperature.Zato može da se koristi za navoje svećica,pa i šrafove točkova,i to se baš lepo greje.Mada,lično ne podmazujem ni jedni ni drugo.
A ako je nekom navoj šrafa ostao u rupi na disku,to lako može da se pročisti ureznicom.To sam radio kod "Kilera" u Zemunu za sitne pare.A ako je navoj baš dobro oštećen,onda novi disk ili doboš.
Uvek kad mi neko pritegne točkove,čim dođem kući,popustim ključem pa zategnem onoliko koliko mislim da treba.Pa valjda ja bolje znam od majstora!
I kod mene isto s**nje kao kod Loganovca.
Mogao bih malo da se pozabavim uklanjanjem istog, a postavljanjem nečeg što će da posluži svrsi...
Majku mu, daš tol'ke pare za auto, a oni ne mogu da ti PRODAJU ključ, da valja... :ces:
Ok, sad će neko pametan reći: kad si imao 10 soma za auto, šta je još 20-30 eura, ili koliko već, za novi kvaltetan ključ... Nije to nikakva cifra, al je stvar principa.
Kljucevi za tockove tipa od Yuga, Zastave, Samare i sl su po pijacima po 200din, naravno govorim o polovnim, al su neunistivi. Ja koristim za alu felne kljuc od Samare, a fabricki od Logana je kao Kekin i sluzi mi samo za dizalicu.
Citat: žac poslato 25.11.2012. - 23:27
:aplause: I sad, jel smeta podmazivanje navoja ili ne???
To čemu ti aplaudiraš :pera: mene ne fascinira i oni koji podmazuju vijke pri pritezanju točka teško da mogu, iz ponuđenog im teksta, da izvuku zaključak da li to treba da rade ili ne :conf:. Vijak točka treba propustiti kroz kalibar-ureznicu, pročistiti navoj i time otkloniti svaku nedoumicu :doh: da li treba podmazivanje. Još jednom, vijci za pritezanje točka, na autima, se ne podmazuju! :thanky:
Koliko vas je imalo priliku da mu vulkanizer pritegne točkove moment-ključem (kilo-ključem) ?
Citat: Ljota poslato 26.11.2012. - 17:06
...Vijak točka treba propustiti kroz kalibar-ureznicu, pročistiti navoj i time otkloniti svaku nedoumicu ...
ili nareznicu?
OK, treba proterati i ureznicu (kroz glavčinu) i nareznicu (preko šrafa) - i opet isto pitanje: koliko nas je imalo priliku da im ovo odradi vulkanizer pri zameni točkova?
U subotu sam menjao gume (letnje-zimske), svi zavrtnji stegnuti na 11 "kila".
Eto, ima i toga kod nas...
p.s.
Propuštanje vijka kroz nareznicu je jalov posao, jer su vijci poboljšani.
Takođe, navoj na njima nije rezan nego valjan.
Poboljšanje (kaljenje) je urađeno posle toga.
Citat: Saša poslato 26.11.2012. - 17:37
Propuštanje vijka kroz nareznicu je jalov posao, jer su vijci poboljšani.
Možeš da vidiš kako prolazi nareznica preko vijka, pa iz toga da izvučeš zaključak u kakvom je stanju vijak :)
@Ljota... Loganovac ti je lepo napisao da zavrtanj tocka sa samokocivim navojem, i da suv zavrtanj ne mozes stegnuti odgovarajucim momentom, zbog velikog otpora.
Evo citat o tome....
"Preporučljivo je šrafove uvek podmazati zbog lakšeg po odvijanja a i u servisima u većini slučajeva koriste se ''pneumatski pistolji'' za stezanje. Nepodmazan šraf iz nekoliko stezanja ošteti navoj i posle ga je vrlo teško odviti, ponekad se čak i iskida.
Jedan deo vozaca je misljenja da šrafove ne treba podmazivati da se navodno ne bi odvili. To je pogrešno zato što su navoji na točkovima takvog koraka (samokočivi) pa će se odviti jedino ako nisu dobro ni bili stegnuti.
Dobar razlog zbog koga se preporucuje podmazivanje navoja na šrafu (ne treba previše podmazivati) je vožnja u zimskim uslovima kada se na puteve baca dosta soli.Ta so uvek ''nalazi način'' da prodre do navoja i samim tim izazove koroziju i otežano odvijanje šrafova toćka.
Posebno dobar razlog za podmazivanje šrafova točka i spoja aluminijumske felne sa glavčinom je zbog ''ELEKTROHEMIJSKE KOROZIJE'' (spoj elektro-hemijski različitih materijala, Mendeljejeva lestvica periodičnog sistema elemenata. Spoj na samoj glavčini od recimo aluminijumske felne, kočionog diska, šrafova felne, same glavčine, ležaja točka......(raznorodni materijali) obavezno izaziva koroziju šrafova kao i samog spoja aluminijumske felne tako da se ona nekad vrlo teško odlepi kod skidanja od glavčine. "
Tekst preuzet odavde... http://www.as-feder.com/z08.htm
:wave:
Citat: Saša poslato 26.11.2012. - 17:37
p.s.
Propuštanje vijka kroz nareznicu je jalov posao, jer su vijci poboljšani.
Takođe, navoj na njima nije rezan nego valjan.
Poboljšanje (kaljenje) je urađeno posle toga.
Ovde se ne radi o rezanju loze, već o čišćenju naslaga nečistoće i korozije!
Kvalitet reznog alata je u mnogo većoj klasi od kvaliteta vijka točka, tako da i rezanje loze ne bi predstavljao problem!
Hm...da.
Istina je da je kvalitet alata veći od kvaliteta vijka.
Međutim, ne preporučujem rezanje navoja na poboljšanom čeliku.
Osnovna karakteristika reznih alata, u ovom slučaju nareznice, je izuzetno velika tvrdoća ali i mala žilavost (logično).
Uglavnom se radi o visokougljeničnim čelicima (Č.1940) ili brzoreznim alatnim čelicima (Č.6880; Č.6882)
To znači da je mogućnost pucanja nareznice zbog malo većeg uvijanja od dozvoljenog - izuzetno velika.
Dakle, u smislu čišćenja navoja od naslaga prljavštine i korozije - da, ali oprezno i uz lepo podmazivanje.
U smislu rezanja - ne.
Predlažem da se vratimo na temu, i da zadržimo lep nivo komunikacije.
:ziveli:
Ako mene pitate:
Izveo sam zakljucak da je fabricki kljuc jedno veliko g...o, preporuka je uzeti ili neki krsteniji ili kvalitetnu gedoru.
Mislim da je o ovoj temi sve receno.