Ja sam na otpadu uzeo 16 šrafova (od renoa) za 500 din, tako da nije to neka cifra.
Ja sam koristio iste šrafove i za alu i za čelične felne...
@ perke21 & ivan-bgd,
Mislio sam da postoji neko stučno objašnjenje u vezi karakteristika odnosno razlika između tih šrafova...
U svakom slučaju hvala, ipak ću morati sam da odlučim:)
Postoji. Razlikuje se izvodnica konusa u felni, kao i debljina mesa felne. Ovo drugo možeš lako da uočiš i sam - gurneš vijak do kraja u rupu čelične i alu felne i izmeriš koliko štrče, biće ti sve jasno. Normalno, glavčinu "ne zanima" kakva je felna prišrafljena, zanima je samo da vijak uniđe do prave dubine u navoja. Što se oblika površine naleganja tiče, može biti poluloptastog ili konusnog oblika. Bez namere da nekoga reklamiram, različite oblike i dimenzije vijaka možeš da pogledaš ovde (http://www.gl-tuning.com/podkategorije.php?id=151).
Srafovi na alu felnama nisu imali fiksan konus nego "nakacen", ali posto nisam uspeo da ga skinem stavio sam ih takve na celicne felne.
Kako god...celicna felna mora imati svoj zavrtanj a aluminijumska svoj.... niti su isti konusi niti duzina... mnogo dugacak zavrtanj na celicnoj felni, moze praviti smetnje kod zadnjih kocnica, to jest da udari u paknove.... ne igrajte se sa tim, ako vec odvojite novce za dve garniture razlititih felni, ne vidim razlog zasto ne nebaviti i odgovarajuce zavrtnjeve. :ne:
@zac
Nisu srafovi neka investicija, samo nisam znao za to sa kocnicom. Kako mogu da proverim da li se desava to sto si napomenuo, jer ako ne moram ne bih da skidam sve opet, taman sam lepo namestio :c:
Dve godine koristim iste šrafove na čeličnim i alu felnama.Šrafovi su fabrički (za alu felne).Nisu nigde kačili ni na jednim felnama,ali kad sam hteo da ugradim sigurnosne šrafove nisu mogli da se montiraju,jer su bili duži 5-6 mm.Skratio sam ih , obradio vrhove i montirao.Opet ništa nije kačilo ni na alu ni na čeličnim felnama.To je moje iskustvo.
Citat: miki-bgd poslato 29.10.2012. - 19:19
@zac
Nisu srafovi neka investicija, samo nisam znao za to sa kocnicom. Kako mogu da proverim da li se desava to sto si napomenuo, jer ako ne moram ne bih da skidam sve opet, taman sam lepo namestio :c:
Da nedaj boze kace, vec bi znao... izlomili bi paknove ili nesto.... ja sam samo naveo primer sta sve moze da se desi...naravno i neodgovarajuci konusi mogu dovesti do samoodvrtanja zavrtnjeva...naravno ne mora da znaci...ali !!!!
Ja vozim tako vec tri godine, samo cepaj..
Kombinacija aluminijum - celik, to bas nije zdravo ... ako se ne varam.
Verovatno. Ali, čime onda da ušrafiš alu felne? Aluminijumskim šrafovima?
Karbonskim :fiju:
Uvek se oduševim kad se na forumu raspričamo i onda odemo u duboku teoriju, a čovek kome treba pomoć ostane zbunjen. Dakle možeš da koristiš iste šrafove, ali se ovi za čeličnu ne preporučuju za alu. To je moj kratki zaključak i iskustvo posle ranijeg višednevnog čitanja. Ulaganje u posebne šrafove (za čelične felne) je minimalno da bi lupao glavu da li nešto može da se desi. Iskustva pokazuju da ljudi teraju i sa ovom drugom objašnjenom kombinaciju duži vremenski period i da im se ništa nije desilo (pu, pu, pu). Dakle možeš i jedno i drugo. Odaberi sam.
Ljudi, jel zna neko keje su mere srafovi koji treba da idu na alu felne za Sandera. Prosle godine sam muku mucio cak mi je vulkanizer sjebao rupe, pa sam uzimao od mercedesa brezone pa kratio. Ako neko zna koja velicina srafa ide nek mi napise :) Hvala.
Izmjeri debljinu felne na mjestu nalijeganja i oduzmi 2 do 3 mm koliko je debela čelična felna. Dobijenu razliku dodaj na dužinu šarafa za čelične felne i eto ti rezultata :wave:.
:doh:
Pa nije čelična felna parče lima koje leži na glavčini, drugo, vijci su upušteni duboko u alu felnu. Ovakvom metodom mogao bi da dođeš do čudnih rezultata, tim pre što na mestima naleganja postoji konus na koji vijak naleže svojim konusom.
Ako će već sam da meri, bolje bi bilo da izmeri koliko vijak za čeličnu felnu štrči iz felne. Jednostavno skineš jedan vijak sa točka i "uteraš ga" u rezervni točak, izmeriš a zatim ga prebaciš na alu felnu i izmeriš koliko na njoj štrči - odgovarajući vijak za alu felnu bi trebalo da je duži od vijka čelične felne taman za tu razliku.
Međutim, pošto je čovek već pitao verovatno nema namere da meri i da računa i očekuje konkretan odgovor. U dva navrata kupovao sam vijke za alu felne, ali imam neke bad sectore na sklerotičnom hard disku (tvrdoj glavudži) pa ne mogu nikako da pristupim klasteru gde je ovaj podatak upisan, doduše javlja mi se (evo upravo okrećem prsten) da je dužina navoja na vijku čelične felne 30mm, ne uzimajte zdravo za gotovo. Ako u međuvremenu niko ne da konkretan podatak, izmeriću pa ću napisati čim stignem.
Citat: Loganovac poslato 16.04.2013. - 11:23
... doduše javlja mi se (evo upravo okrećem prsten)...
:Smiley:
Bolje da on izmeri, a ne da uvrne predugacke pa izlomi paknove u dobosu!
evo ja sam slikao svoje, levi je za celicnu felnu a desni za alu felnu....ovaj desni ima kao neku maticu pokretnu na sebi ali se ona ne skida
(http://s7.postimg.org/jfa9y5lgb/IMG_20130416_200710.jpg) (http://postimage.org/)
url immagine (http://postimage.org/index.php?lang=italian)
To je konusna podloska, sluzi za alu. felne iz razloga da zavrtanj ne "zariba" u aluminijumu. Tvrd materijal se okretanjem utiskuje u meksi, pa je otpustanje vrlo slozena rabota.... zato se postavljaju podloske koje se u dodiru sa alu. felnom ne okrecu, prilikom stezanja, vec svojim otporom prijonu uz konus felne, a celicni zavrtanj se vrti u njoj.
E pa fino, kad već imaš i vijke i felne, nabodi svaki u svoju i proveri koliko štrče - trebalo bi da bude isto.
Na mom Loganu sa alu felnama su svi šarafi kao onaj levi - znači bez podloške. Svi do jednog su identični, a sumnjam da je prethodni vlasnik izvodio neke "egzibicije" sa zamenom šrafova, niti da su mu pri zameni guma vulkanizeri maznuli sve šrafove sa podloškom i "podmetnuli" ove druge :ne:
Kod mene isto.
Sa tim vijcima sam montirao i rezervnu (celicnu) felnu, i napred i pozadi, i vozio bez problema.
Citat: Loganovac poslato 16.04.2013. - 22:05
E pa fino, kad već imaš i vijke i felne, nabodi svaki u svoju i proveri koliko štrče - trebalo bi da bude isto.
provereno...isto je..mozda nekih pola milimetra razlike
Onda :driver:
Konačno nađoh odgovarajuću temu :)
Da li neko zna dimenzije šrafova za čeličnu felnu 15˝ ?
14" ili 15" - svejedno je, vijci su isti. Ako ih imaš na kolima, lako možeš jedan da odviješ i izmeriš. Ako ne, izmeriću ja i napisati. Koliko se sećam, nešto su kraći od vijaka za aluminijumske felne.
Ne moraš, hvala ti.
Mislio sam ako neko ima zapisane mere negde :)
Ja koristim jedne te iste za celicne i alu felne.
I ja! :to:
I ja.
Ali postoje šrafovi 17 i 19.
A nema niko fabrički univerzalni ključ !!!
Trebalo bi da su M12x1,5 i oko 50 mm dužina.
Hvala puno :dobro:
Danas sam u servisu dobio objasnjenje oko srafova.
Ovi koji imaju podlosku mogu da idu na alu felne, ali problem je kod celicnih. Kaze mi majstor da nije mogao da zategne sraf po fabrickoj specifikaciji jer proklizava zbog podloske, pa ukoliko se pretera sa zatezanjem ostetice se navoj. Ako se secam spomenuo mi je da moze i da pukne. Zato na celicne felne treba da idu srafovi bez podloske (ali sa konusom). Nisam menjao za sad, a kod njih je 150 dinara sraf.
Ja već 4-u sezonu koristim iste šrafove za alu i čeličnu felnu.
Meni je ovo treca sezona, nisam imao nikakvih problema, a mislim da sam vec bio kod njih u servisu jednom u toku zime i tad mi nije nista receno :ne:
Ja sam baš kupio posebne vijke za alu naplatke sa podloškom.
Citat: miki-bgd poslato 05.12.2014. - 12:28
...objasnjenje...
Ovi koji imaju podlosku mogu da idu na alu felne, ali problem je kod celicnih. Kaze mi majstor da nije mogao da zategne sraf po fabrickoj specifikaciji jer proklizava zbog podloske, pa ukoliko se pretera sa zatezanjem ostetice se navoj. Ako se secam spomenuo mi je da moze i da pukne. Zato na celicne felne treba da idu srafovi bez podloske (ali sa konusom). Nisam menjao za sad, a kod njih je 150 dinara sraf.
:Smiley: :Smiley: :Smiley: kakav lik je taj majstor....jos jedan dobar razlog da nikada uzivotu vise ne odes kod njega...kad taj kida zavrtnjeve tocka i navoj u glavcini...bezi od njega....a i objasnjenje mu je blago receno idijotsko....vidi se da je pinter. :doh:
Objasnjenje i meni nije bas bilo najlogicnije, i ne mogu da kazem da sam u potpunosti razumeo :ces:
Bilo je već objašnjenje.
Vozilo sa 4 alu felne u gepeku ima 1 čeličnu felnu.
Niko nije dobio u alatu 4 šrafa za čeličnu felnu niti u uputstvu o tome nešto piše.
Da nije bezbedno dobili bi ili 4 šrafa za čeličnu felnu ili rezervni točak sa alu felnom.
A logično je da šraf sa konusnom podloškom ide na alu felne da ih ne z.j.b.!
Vulkanizer mi je jednom, na moje pitanje oko šrafova, rekao da bi bilno poželjno da nabavim (kupim) dodatni set šrafova.
Već sledeće sezone, ja ga ništa ne pitah, on mi ništa nije rekao samo ih zašrafio.
I tako idemo dalje godina za godinom ... sa istim šrafovima!
Ovo je moje mišljenje, nije mišljenje majstora tj.stručnjaka ! ! ! ! !
Citat: miki-bgd poslato 05.12.2014. - 12:28
Kaze mi majstor da nije mogao da zategne sraf po fabrickoj specifikaciji jer proklizava zbog podloske, pa ukoliko se pretera sa zatezanjem ostetice se navoj.
M12 se uglavnom priteže sa 9-10 "kila" u zavisnosti od fabričke specifikacije za dato vozilo.
Onaj koji sa tom silom uspe da pokida (ošteti) navoj, taj ima ozbiljan problem sa kilo ključem.
Da, trebalo bi da kupi jedan! :fiju:
Citat: dovla poslato 05.12.2014. - 20:01
Vozilo sa 4 alu felne u gepeku ima 1 čeličnu felnu.
Niko nije dobio u alatu 4 šrafa za čeličnu felnu niti u uputstvu o tome nešto piše.
Da nije bezbedno dobili bi ili 4 šrafa za čeličnu felnu ili rezervni točak sa alu felnom.
kada sam kupio stepway-a u maju 2010 godine u gepeku je osim dizalice i ključa za točkove bila i kesica sa četiri šrafa za čeličnu
felnu tj. rezervni točak. na alu felnama su bili šrafovi sa "podloškom" a ova četiri su bez.
možda nisu stigli da ih "ocarine" u servisu
Šta ima za carinu :gun:.
Moguće da su kod tebe carinu preskočili.
Ja sam dobio od dodatne opreme:
-dizalicu
-ključ za točak 17 i
-ključić za poklopce alu felni.
I pepeljaru :cool:
Kupljena 4 sigurnosna srafa za celicne felne, proizvodjac Febi Bilstein, cena 2.200 dinara.
Ima i Kineskih srafova za 1.500-1.700 din.
Dimenzije su M12 x 1.5 x 23mm
http://www.lavauto.rs/elektronski-katalog.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=58760&category_id=148
Vise slika ovde:
http://www.amazon.co.uk/Febi-27047-Locking-Wheel-Nuts/dp/B006DHV87S
(http://www.carszp.ru/application/img/catalog/import_files/228857.jpg)
(http://ecx.images-amazon.com/images/I/41g7DQ8tf7L.jpg)
Dobro su nalegli :)
Jel` to za čelične felne?
Citat: silent poslato 09.12.2014. - 15:20
Kupljena 4 sigurnosna srafa za celicne felne,
Mislio sam, nema za alu!?
Nisam ih našao na netu.
Moze i za alu. Bitno samo da imaju konus. Ja teram slicne vec 2 i po godine :to:
Takođe.
Jedno čudno pitanje. Da li možda neko zna gde kod nas mogu da se nađu crni šrafovi za alu felne za novog Sandera?
https://lavauto.rs/category/srafovi-tocka/191/
Citat: kiconix poslato 16.02.2023. - 19:14
https://lavauto.rs/category/srafovi-tocka/191/
Ovo sam već video, ali mi ni jedan ne odgovara.
Za druge ne znam.
Citat: kiconix poslato 17.02.2023. - 08:21
Za druge ne znam.
Ne kapiram. Da li si pročitao šta tražim? Da li si postavio link gde postoje šrafovi koji su mi potrebni (a ja ih očigledno ne vidim)? Ili si samo stavio link prodavnice koja prodaje razne šrafove za točkove?
Ako su m12x1.5 onda pogledaj ovde https://2017.tuningstyling.co.rs/vijci-srafovi-felne/
Da, trebaju mi crni šrafovi M12x1.5 dužine najviše 24mm. Pogledaću link, hvala.
Samo još jednom da utvdimo. Da li se za alu felne preporučuju šrafovi sa konusom ili sa radijusom?
Ovo je bolja varijanta tj. ovo su za alu felne ali nikada nisam imao problema ni sa obicnim srafovima jedino sto vremenom ostecuje felnu gde naleze konus glave srafa
https://www.kupindo.com/Aluminijumske-felne/35525563_Srafovi-za-alu-felne-sa-Podloskom-Reno-vozila
Ne znam sta da ti kazem.
To je prodavnica koja prodaje srafove za felne, imaju i crne.
Ako ces bas bas za alu felne, onda idu oni sa podloskom.
Pogledaj felnu gde naleze sraf, videces da li ti trebaju konusni ili radijusni.
Kod mene su obicni konusni, fabricki.
Da li kod nas neko prodaje plastične čepove/kapice koji idu preko šrafova? Ali je važno da se u setu nalaze i kapice za sigurnosne šrafove.
Ja uzeo te plastične kapice pre "par decenija" u prodavnici rezervnih delova za automobile ( imao ih na Ladi Nivi ), a posle nisam gledao :)
Vidjao sam ih po prodavnicama ali tesko da ces naci za sigurnosne da pasu.
Ima ih na eBay-u, ali sa poštarinom paket prelazi EUR50, pa ću morati da plaćam i carinu i PDV.