Nisam nasao nigde na forumu o ovome, pa otvaram novu temu, nadam se na dobrom mestu :dobro:
Naime, trenutno mesto za sirenu mi je izuzetno neodgovarajuce, vise puta mi se desilo da zbog pozicije ruke (na 12) ne mogu da odreagujem u pravom trenutku, a desi se i da u brzini ugasim svetla, ili dam migavac.
Da li postoji mogucnost da se promeni/doda jos jedno mesto za sirenu? Je li to mozda neko radio?
:ziveli:
Moguce je izvesti novi taster za sirenu...ali gde bi ga stavio???? Kad na volan ne moze zbog Air-Bag-a... ni meni se ne svidja to resenje...glupavi Francuzi. :doh:
Reno talija ima na volanu sirenu
Moglo bi mozda da se stavi na ova 2 kraka pored airbag-a :ces:
A resenje je stvarno glupavo. Treba u trenutku naglo i silovito da je stisnes, a ne da nisanis rukom da li ces da nabodes sta ti treba. Da ne kazem kada treba da sviras kada skreces pa ti je volan namotan, a druga ruka na menjacu, pa da bi svirnuo moras da pustis volan :ha:
Ne bih da popujem nikome, ali ako ovako pozicionirana sirena te prosto tera da ruke drzis u pravilnom, "15 do 3" polozaju, da se ne smekerises sa levom rukom na podnevu, da ne namotavas jednom rukom kada skreces i da ne koristis sirenu kao ventil za bes i frustracije, vec da vezbas toleranciju, koncentraciju i predvidjanje time sto ces lepo, lagano i na vreme pritisnuti taj taster srednjim prstom leve ruke.
Sto se mene tice, sirena je na savrsenoj poziciji.
Ako vozim samo levom rukom, ona je na "9 sati", ruku na podnevu ne volim iz istog razloga iz koga prezirem VW, a ako je situacija za trubljenje, bolje bi ti bilo da su ti obe ruke na volanu.
Na Renault 4 se cela rucica migavca "utiskuje" u stub volana, pa ti vidi koliko delikatan treba biti kad se trubi, a da se ne da migavac.
Ako su tasteri sirene na bocnim paocima volana kao npr. na Opelima prosle generacije, oni su tako mali da se mogu pritisnuti samo palcem, opet u "15 do 3" polozaju, tako da opet ne moze da se lupa po njima.
Ili uzmeš volan sa Mahindre Verito, malo prekopčaš instalaciju i...:
(http://s13.postimage.org/vfjg8ky6r/mahindra_verito_2010_2011_steering_wheel_054.jpg) (http://postimage.org/image/vfjg8ky6r/)
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=4592.msg99348#msg99348 (http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=4592.msg99348#msg99348)
Citat: miki-bgd poslato 02.11.2012. - 22:31
Treba u trenutku naglo i silovito da je stisnes, a ne da nisanis rukom da li ces da nabodes sta ti treba.
Ja sam zbog ovoga odustao da "nišanim" - navikavam se da sirenu koristim udarcem po ručici levim dlanom..
Citat: miki-bgd poslato 02.11.2012. - 22:31Da ne kazem kada treba da sviras kada skreces pa ti je volan namotan, a druga ruka na menjacu, pa da bi svirnuo moras da pustis volan
Ovo potpisujem - tu nikakve "egzibicije" rukom ne pomažu - a ne jednom mi je trebalo da prilikom skretanja iznenada budem u situaciji da upotrebim sirenu.
U pocetku me je strasno nervirala pozicija sirene na loganu. Sada sam se toliko navikao da kada vozim drugi auto gde je sirena na volanu mi predstavlja problem. Primer, vozim astru II i prilikom skretanja sam hteo da svirnem, nisam uspeo da pogodim sirenu, vrlo neprijatna situacija.
Uglavnom se slazemo, da gluplje mesto za sirenu nisu mogli da smisle. Kod 99% automobila, sirena je na normalnom i logicnom mestu. Kada sam preuzimao Logana iz salona, ulazim u auto i krecem ka kuci.... na dve ulice od kuce mi zatreba sirena, istrci mi biciklista iz nekog dvorista, ja da sviram...i normalno udarim-pritisnem po volanu, kad sirena ne radi.... popizdim, misleci da na novom autu vec imam feler. Kada sam dosao ispred zgrade 10. minuta sa gledao osigurace i gluposti, dok nisam slucajno pritisao ramenom rucicu zmigavaca, posto sam se saginjao ispod table da vidim da li mogu da nadjem kuda ide kabal od sirene.... Iskren da budem, tih prvih pola sata sam psovao i Logna i Francuze, jel nikada do tada nisam video da se sirena nalazi na ovako nelogicnom i glupavom mestu...kasnje sam se pomirio sa tim i navikao.... :ne:
Stvar navike, kao i sve u životu.
Mislim da je glavni problem sto je sirena nedostupna desnoj ruci.
Necu puno da davim, videcu sta moze i da li moze da se uradi, pa ako nesto uradim javljam.
PS. Mozda glupo pitanje, da li ziva u pancevu radi sa elektronikom? Zbog garancije ako budem nesto zeleo da radim to ce morati da bude ovlasceni servis.
Citat: kiconix poslato 03.11.2012. - 09:54
Stvar navike, kao i sve u životu.
Definitivno.
Međutim, nije mi baš jasno zbog čega i ovo nije unifikovano kao i ostale bitne stvari za bezbednost.
Ablender je na svakom autu na istom mestu, migavci takođe, raspored pedala da ne pominjem.
Ja sam imao identičan primer kao i Žac, kod preuzimanja kola.
Iz AC Marković krenuo na obližnji OMV da sipam gorivo, na pumpi čovek ispred mene kreće u rikverc, da ne pričam dalje sve znate.
Završilo se dobro, ali je moglo biti i obrnuto.
Konkretno, čudi me da sirena nije na svim kolima na volanu.
Sirena na ablenderu je nekad bila u svim renoima, prvi susret sa takvom sirenom sam imao 1976 na r4. Nikad mi nije zasmetalo ni sto je na ablenderu ni na volanu, valda nisam imao prilike da se time zamaram.
Ovo je stari francuski sistem (Pežo,Reno...).Francuzi su autoritet,bar u Evropi,može im se.Oduvek su im automobili bili puni specifičnih rešenja (kod Pežo-a je nekad migavac bio desno!).I WV Pasat iz 1975 nije imao sirenu na volanu već se povlačila ručica.
Glavni razlog za ovakvo rešenje je što nema kliznog kontakta na volanu.Znači jeftinije i pouzdanije,samo traži vreme za navikavanje.
Imao sam ideju da iskoristim postojece radio komande na volanu pa da imam sirenu sa obe strane volana(ko ne zna obijen mi je auto i ostao sam bez radija pa sam uzeo novi ali nisam povezao na volan), medjutim kod Zive mi danas rekli da ne moze da se uradi to a da ostane garancija.
Mislim, treba 2 zice sa auto komandi da se prikace na postojece zice za sirenu, sta tu moze da se sjebe :cekicem:
Ma to sam povezi, nisi morao ni da ih pitas...oni to svejedno nece znati. :dobro:
Možda je off, ali setila me tema na nešto što sam nekada vozio.
Ovakav je bio raspored komandi na mom starom BX-u:
http://www.carstyling.ru/en/car/1982_citroen_bx/images/19100/
Kad sam se konačno navikao na ovakav layout, dugo posle njega nisam mogao da normalno vozim normalne automobile...
Kad sam prvi put seo u auto, to mi je bila jedna od stvari koja je ostavila negativan utisak, što sam i pomenuo u predstavljanju. Ne napušta me taj osećaj ni sada, sa stanovišta bezbednosti, mislim da ne samo što se izgubi koji deo sekunde za zvučno upozorenje, nego je i samo manevrisanje u kritičnoj situaciji otežano, jer se uglavnom oslanja na desnu ruku, koja često nije na volanu. I još uvek ne mogu da se odlučim da li je bolje da dlanom leve ruke samo munjevito drmnem sirenu ili da ostavim 2 prsta na volanu, a ostalim po sireni. Nekako mi se čini da je prvo sigurnije i brže i lakše se pogodi sirena, ali mi još nije instinktivna reakcija.
Inače sam voleo da vozim sa rukom na "12 sati", ne zbog džekiranja, tako sam vozio i kad sam potpuno sam, nego zbog boljeg manevrisanja u slučaju potrebe, ali vožnja u Stepwayu konkretno nije pogodna za tako nešto, jer je volan prilično visok, ruka zaklanja pogled na tablu i umara se previše....tako da meni lično posle 6000 km u opuštenoj BG vožnji najviše odgovara da stavim šaku na veću površinu na 9 sati i ispruženim prstima kontrolišem volan, dok prilikom brže vožnje ili lošeg puta (stari most) levom rukom čvrsto držim volan na 10h, a desnom pridržavam volan na 4,5. Tako je i sirena dostupnija.
:offtopic:
Citat: Ljuba82 poslato 06.11.2012. - 12:29
...koja često nije na volanu...
Zbog čega, ako smem da pitam? Zar to ne narušava bezbednost?
I zar nije bolje prvo pritiskati kočnicu i manevrisati volanom a tek se onda baktati sirenom?! :ces:
Citat: Jovunalola poslato 06.11.2012. - 13:31
:offtopic:
Zbog čega, ako smem da pitam? Zar to ne narušava bezbednost?
Pa zato što je na telefonu :Smiley:
Menjač!
Citat: Jovunalola poslato 06.11.2012. - 13:31
I zar nije bolje prvo pritiskati kočnicu i manevrisati volanom a tek se onda baktati sirenom?! :ces:
Možda ne zavisi sve od tebe. Ako postoji šansa da nekom skreneš pažnju da ne napravi glupost, zašto da ne paralelno?
E sad mi je jasno. :ziveli:
A sada se vraćamo na promenu mesta sirene...
Uradio danas dodavanje mesta sirene, sad ih imam 2! :cul: Da li ce i koliko biti od koristi, videcemo u narednom periodu, a sutra cu da probam u voznji.
Da ponovim, posto sam u obijanju ostao bez radija, ostale su mi kontrole radija na volanu koje sam odlucio da iskoristim kao pomocnu sirenu. Kontrole su sa desne strane volana, znaci sada imam sa obe strane volana sviraljku. Sirena sa desne strane ne trazi centriranje kao leva, znaci moze se brze odreagovati (bez usputnih sporednih efekata kao gasenje oborenih svetala, paljenje migavca ili dugih svetala - video sam da nisam jedini kome se ovo desilo).
Nemam puno slika (tacnije samo 2), tako da mogu samo da ponudim detaljnije objasnjenje, ako treba.
Najpre je skinut ablender, pa sam mogao na miru preko unimera da utvrdim koje 2 zice su zaduzene za sirenu. Posle toga na red je doslo skidanje radio kontrola, kako bih i tu utvrdio koje zice su zaduzene za odredjenu dugmad, kako bih znao kako da prespojim. Ovde je bio malo tezi slucaj, jer su se zice kombinovale medjusobno, pa sam morao skroz da otvaram kontrolu.
Evo unutrasnjosti radio kontrole:
(http://img194.imageshack.us/img194/3241/kontrolaradio.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/194/kontrolaradio.jpg/)
Sto se tice povezivanja na ablender, nisam lemio direktno na lemove jer cu pre servisiranja da skidam to zbog garancije, nego sam obmotao krug zicom oko fabrickog kontakta i malo zalemio tu zicu za nju samu da se ne bi izvukla (zuti krugovi na slici)
(http://img690.imageshack.us/img690/8341/ablender.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/690/ablender.jpg/)
Gledano sa elektrotehnicke strane, ovo ne moze nikako da nasteti nicemu jer sam u paralelu sa postojecim prekidacem vezao jos jedan. Gledano sa dilerske strane, iako vazi prethodna recenica, ako saznaju sledi dugacko raspravljanje uz potencijalno oduzimanje garancije na elektroniku :rtfm:
Toliko za danas :wave:
:aplause: :to:
Zašto bi nešto i prijavljivao servisu.
Rasturati auto neće sigurno, samo vozi.
:aplause: Lepo si odradio!
Svaka cast. Bas me zanima kako ce ti se pokazati u praksi. Sto se servisa tice, ako im ne kazes, nece oni to ni primetiti.
Šta ima da primećuju kad i oni čitaju Forum? :Smiley:
Ma da citaju promenili bi svoje ponasanje... :banghead:
Bravo Miki, još da izvedeš nešto da radi sviraljka kad pritisneš volan :laugh1:
:ziveli:
Hvala :ziveli:
Necu ja njima da govorim nista, na redovnim servisima nema sta da primete (osim ako neko ne stisne radio komande :ces: )
Sto se tice prakse, prvi utisci: za brzo reagovanje jos nisam navikao (krece ruka na staru sirenu :D ), ali sto se tice krivina odusevljen sam :lux: