Postovanje svim "Sanderasima" i ostalim fanovima Dacie.
Od skoro sam postao vlasnik Sandera 1.2 pa bih samo da cujem neka Vasa misljenja.
Naime stvar je u ogibljenju. Neznam dali je to fabicki namesteno kod svih modela ili je meni "zapeo" Sandero sa sportskim podesavanjima, ali amortizeri su tako tvrdi da bih mogao da razlikujem kovanicu 5 i 10 dinara kad bih presao kolima preko njih. Da ne spominjem "lezece policajce" koje prelazim sa citavih 10-15 km/h i imam osecaj kao da sam stvarno presao preko nekoga.
Dali je problem u tvrdom ogibljenju ili zato sto je sandero tezak samo 975 kg.
Nemojte me pogresno svatiti - nisam presao iz BMW-a ili neke Mecke, pa da sam navikao na neka meka ogibljenja, ali gledam tako po gradu kola koja prelaze preko "lezeceg policajca" i sa 30-40 km/h, i vecina njih samo upije takve udare (kola uopste ne odskoce - cak i neki stari VW).
Recite mi vase komentare i utiske.
Pozdrav svima.
A da li si ti proveravao pritisak u gumama?
Već sam se susretao sa konstatacijama da je ogibljenje kod sandera i stepwaya dosta tvrdo. Navodno: ''auto skače preko rupa kao koza''.
Meni se ne čini tako!
Da li su kod stepwaya zadržani isti elementi ogibljenja kao kod sandera, obzirom na veći klirens automobila?
Nekoliko puta sam sa Stepway-em presao preko lezeceg sa 30-40 km/h, nista se posebno nije osetilo. Osim sto to nije preporucljivo, jer stradaju delovi :D
Osim što stradaju delovi, može da strada još neko ili nešto.
Da pritisak u gumama je na deklarisanim, fabrickim normama (ima na vozacevim vratima kad se otvore, sa strane, tabela).
Nakon Logana, Stepway mi deluje (i jeste) mnogo tvrđi.
Možda zato što je kraći od logana ,a i zbog nisko profilnih guma...
Koja to fabricka Dacia ima niskoprofilne gume? :Smiley: Niskoprofilne gume su usustini gume koje kad se preracuna profil imaju 100 i manje milimetara visine. Kad je manje od 100mm onda pocinje drasticno da opada udobnost, sve vece od 100mm nema neke prakticne razlike po pitanju udobnosti (ako pogledate malo po netu, videcete da 90% sportskih automobila ima, kad se preracuna, profil izmedju 90 i 100mm jer to daje najbolje performanse, ispod toga je bok gume previse krut (lako se gubi trakcija) a iznad toga je previse mekan (previse se uvija)).
Makar koji auto da sam vozio, uvek sam se zaustavio ili usporio na 2-3km/h ispred lezeceg i tako presao lagano preko. Nisam nikad kontao taj fazon da predjem sa 20-30km/h, cak ni ove nove gumene...
Vecina tih vozila koje samo upiju takve lezece pri tim brzinama nema amortizere u ispravnom stanju (oslabljena sila), zato ih upiju. Naravno mozemo da izuzmemo dzipove i luksuzne limuzine i neka specificna oslanjanja kao sto imaju neka Citroen vozila.
Kod nas ljudi zive u uverenju da su amortizeri ispravni dok ne krenu da ispustaju ulje a nekima su i onda dobri, ne valja vec kad lupa i tandrce... A curenje ulja iz amortizera je poslednji stadium funkcionisanja amortizera, pre toga najcesce pocnu da gube silu jer dolazi do zamora ventila ili dobiju luft jer se potrosi semering kod ventila a tek onda procuri... Zato se i daje period zamene amortizera jer se naspram prosecnih oscilacija amortizera u toku jednog kilometra izracunava kad ce doci do zamora materijala ventila. Amortizeru gornji semering prvi strada jedino ako bas dodje do nekog fizickog ostecenja od stranog objekta.
Sto se tice same teme, ako Sandero i Stepway koriste samo razlicite opruge (za povecanje visine) a imaju iste amortizere, onda ne treba da iznenadjuje povecana tvrdoca amortizera odnosno neudobnost jer je to ucinjeno da bi se manje naginjao Stepway. To je meni najlogicniji zakljucak :to:
Citat: lovac poslato 18.09.2012. - 19:59
Već sam se susretao sa konstatacijama da je ogibljenje kod sandera i stepwaya dosta tvrdo. Navodno: ''auto skače preko rupa kao koza''.
Šta onda da se kaže za nekog golfa, škodu ili bmw? Morali bi neki novi pojam tvrdoće izmišljati.
Preporuka za vlasnika novog sandera - sačekaj koju hiljadu dok se auto razradi, malo će omekšati. I meni se slično desilo. Premda, preko rupa i ležećih svakako treba nježno i polako.
:respect:
Citat: Ayrton poslato 18.09.2012. - 19:30
A da li si ti proveravao pritisak u gumama?
Desavalo se da nov auto po preuzimanju ostane sa 3+ bara u gumama.
To sto vidis da drugi automobili upijaju policajce pri 30-40km/h je samo opticka varka. Najbolje bi bilo da predjes preko jednog istog policajca sa dva auta istom brzinom, jedan je tvoj sandero a drugi neki dobro ti poznati ili neki drugi sandero ciji se vlasnik ne zali na ogibljenje. Onda ces steci pravu sliku a sa druge strane, sandero nije bas upijajuci auto.
Hvala svima na odgovorima i savetima.
Pozdrav
Izvinajvam se sto otvaram reaktiviram temu. Morao sam negde da napisem.
Imam Sandera 1.4 osnovni model (base), 8V. Osim njega, vozio sam par puta i Sandero 1.4 16V (Lauret oprema) i Stapway 1.6 16V (primeti se razlika u visini :) .
Deluje mi da oba automobila imaju mekse ogibljenje od mog. Proveravao sam pritisak u gumam, sve je u granicama. Kod mog je voznja, kao sto kaze "mik" da osetis razliku u vrsti kovanice na putu, dok su ova dva dosta meksi.
Da li je moguce da je kod mog vesanje tvrdje u odnosu na ova dva modela... A i primetio sam da su prilicno tisi u radu.
Ne znam da li je to sto je Base oprema u pitanju uticalo i na ogibljenje i zvucnu izolaciju... Ako jeste, da li i vi imate slicna iskustva?
Kakavi su pneumatici?
Moguće je da kod različitih serija varira tvrdoća ugrađenih opruga i amortizera (a sve ipak u nekim fabričkim granicama,od/do).
Pritisak u gumama utiče svakako,ali utiče i to koje su gume i koliko su stare.Starost gume naročito,poznat je onaj fenomenalan osećaj kad se izlazi od vulkanizera sa novim gumama!
Možda ima uticaja i starost amortizera;ne moraju biti neispravni,jednostavno vremenom postaju tvrđi,moj je utisak.
Na kraju,tu je subjektivan doživljaj tuđeg automobila,svako "razgazi"auto na svoj način,pa posle nekog vremena dva identična automobila počnu da se razlikuju u svemu.
Ps.Ne stare i otvrdnjavaju samo gume,već i svi gumeni delovi vešanja.
Ako imas osecaj da auto cupka po kolovozu koji je generalno solidan, to je nesumnjivo preveliki pritisak u gumama.
Sve ostalo zaista moze biti posledica razlicitih serija opruga i amortizera.
I cisto da ne ostane neuoceno, 1.4 i 1.6 u Sanderu su osmoventilci, samo je 1.2 16v.
Mislim da razlike izmedju baznog i ostalih paketa opreme u pogledu oslanjanja nisu uocene. Kada je zvucna izolacija u pitanju, Loganov Prestige je izgleda malo bolji od ostalih, kod Sandera tih razlika u paketima opreme nema.
za mik-a, cuj, ja sam iz ns, imam sandera 1,4, i ako hoces mozemo se jedan dan dogovoriti da se nadjemo na po sata, pa da predjemo preko nekog od tih policajaca lezecih, da vidis da li ima razlike, nije nikakav problem, samo da se vreme malo prolepsa, da ne pada kisa i da nije tako sumorno...
tako ces najlakse resiti svoje dileme
Ma meni deluje dosta tvrdo od prvog dana... tako da nije starost amort. u pitanju. Gume su EcoConti one fabricke, presle 15.000, ove zime sam stavio novu Tigrovu Winteru, primetno je meksa, ali opet... Kad prelazim preko "Pancevca" na onim spojevima imam utisak da ce sve plombe iz zuba da mi poispadaju... Pritisak je u granicama, normalan, cak sam i ispustao malo da bi omeksao. Ali globalno, mnogo je tvrd..