DACIA Forum Srbija

DACIA => DACIA => Temu započeo: YUgisa poslato 26.06.2012. - 22:09

Naslov: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: YUgisa poslato 26.06.2012. - 22:09
Hteo bih da se ukljucim u pricu ali mi je potreban pre toga jedan podatak  :c: Na koliko obrtaja imaju blokadu motori ugradjivani u Logana?
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: staracstol poslato 26.06.2012. - 23:46
dci ima fabricku blokadu na 4k rpm
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: YUgisa poslato 27.06.2012. - 08:16
Bas tacno na 4000? Pa tamo mu je i max snaga, nisu ostavili barem malo lufta?  :huh:
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Veterinar poslato 27.06.2012. - 09:59


Ne znam da li je Kristi pre cipovanja nesto radio sa blokadom, ali sam ubedjen da sam i ja u makazama presao 4000 obrtaja, a nisam nista cackao nikada.  :ne:
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Aleks poslato 27.06.2012. - 13:17
1.4mpi na 6k rpm.
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Slobodan čovek poslato 27.06.2012. - 16:23
Šta se dešava pri blokadi, da li obrtaji ostaju na maksimumu ili padnu na nuli ili kako?
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: YUgisa poslato 27.06.2012. - 16:34
Obrtaji stoje na maksimumu gde je blokada ;)

Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Slobodan čovek poslato 27.06.2012. - 19:44
Hvala.
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Lazar@ poslato 27.06.2012. - 23:06
blokada dci motora je na tacno 4030rpm.Sa standardnim chip tuning box-om se dize na 4090rpm.Sa radjenjem remapa blokada moze da se digne dosta ali to moze da bude smrtonosno za njega ako se vrti u prevelike obrtaje.Citao sam na neki tuning forum da je bezbedno da se blokada digne na 4500rpm,cak i na auto putu moze vecu brzinu da dostigne i moze sobodno da se vrti tako ako vozacu nije greota.Moze blokada i na 5k rpm ali tu vec servisi moraju bas cesto da se rade i auto bas da se odrzava,samo najkvalitetnija maziva da se stavljaju. Ne znam koliko je ista od ovoga bezbjedno jer motor pali safe mode ako se gari previse,gasi turbinu i dobijate auto od 40-50 konjica...u ekstremnim slucajevima kompjuter gasi motor i ne dozvoljava paljenje...nego ajde ti fino u servis pa im objasni skidanje blokade i toliko gazenje  :lau:

za benzinca ne znam,ima vise motora u ponudi  :conf: Uglavnom ja sam dizela prostudirao jer vozim dci  :c1:
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Veterinar poslato 27.06.2012. - 23:50
 :ne: Kristi je stotinak hiljada presao, ako se ne varam, a auto mu je "par puta" bio blizu 5000 obrtaja. Ne tvrdim da uvek vozi tako, ali da prelazi 4000 obrtaja, prelazi.
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: YUgisa poslato 28.06.2012. - 00:12
U svakom slucaju, da obrazlozim zasto sam pitao ovo, citao sam ovu temu:

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=209.0

Pa sam video da ima nekih poruka oko broja obrtaja na kojima se menjaju brzine pa sam hteo da objasnim kako se odredjuje idealno saltanje za maksimalno ubrzanje, ali to onda bas i nije moguce ako su blokade toliko nisko postavljene iznad tacki maksimalne snage.
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: DrJekyll poslato 28.06.2012. - 01:12
Setio sam se danas ove price i malo sam se podsetio gde je blokada na 1.4 mpi-u....dakle tacno 6000 o/min, i kad sam ga saltao u trecu morao sam malo da se smirim jel povlaci dobro na tim obrtajima, a opet ja necu da radim generalku uskoro :banghead:

E sad sto se tice saltanja, koliko ja imam iskustva uvek je najbolje menjati brzine na skoro najvecem broju obrtaja, u ovom slucaju na oko 5700-5800, onda sledeca brzina pocinje sa maksimumom obrtaja u tom prenosu u odnosu na nizi. Mozda ja gresim ali mi je to uvek bilo logicno za sportsku voznju.
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: YUgisa poslato 28.06.2012. - 08:26
Pa jeste to tako, ali preciznije to je ovako:

(http://s18.postimage.org/ch2w1kzit/Saltanje.jpg) (http://postimage.org/image/ch2w1kzit/)

Recimo da obrtaji opadaju za 2000 obrtaja izmedju dve brzine kad se salta, to znaci da treba otici toliko u obrtaje da kada opadnu, motor ima istu tu snagu. To se sa grafikona vidi tako sto vucete horizontalno (paralelnu) liniju i ocitate koliko trebate da predjete tacku maksimalne snage da bi opali obrtaji na istu snagu ispod maksimalne snage. Naravno obrtaji ne opadaju jednako u svim brzinama pa bi idealno bilo se sa time uskladiti. A obrtaji koji najvise odgovaraju motoru se isto ovako gledaju, samo umesto grafikona snage, gleda se grafikon maksimalnog momenta. 
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Loganovac poslato 28.06.2012. - 14:40
Snaga nema nikakve veze sa ubrzavanjem. Moment na točku (odnosno sila koja je jednaka proizvodu tog momenta i poluprečnika točka) je ono što ubrzava vozilo. Dakle, da bi se odredio optimalni broj obrtaja pri kome se u pojedinim stepenima treba šaltovati potrebno je izraditi dijagrame zavisnosti momenta na osovini točka od broja obrtaja motora posebno za svaki stepen prenosa i odrediti granice tako da se dobije maksimalna srednja vrednost momenta na točku u toku ubrzavanja.
Znači, teoretski, za svako šaltovanje dobiće se različita vrednost broja obrtaja, sve u zavisnosti od prenosnih odnosa u menjaču.
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Keka poslato 28.06.2012. - 17:51
A K7 motori imaju aplatiranu krivu obrtnog momenta u sirokom rasponu, pa su zahvalni za voznju.
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Slobodan čovek poslato 29.06.2012. - 09:17
Evo objašnjenja kad se menjaju brzine za maksimalno ubrzanje (kako se računaju obrtaji): http://www.datsuns.com/Tech/whentoshift.htm

Citat: Keka poslato 28.06.2012. - 17:51
A K7 motori imaju aplatiranu krivu obrtnog momenta u sirokom rasponu, pa su zahvalni za voznju.

Da li bi mogao da postaviš krivu za moj motor (1.4), ne mogu nigde da nađem?
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Veterinar poslato 29.06.2012. - 09:36
Pogledaj prethodni post.
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Slobodan čovek poslato 29.06.2012. - 09:49
Da... Sad vidim. Bila mi se učitala samo kriva za 1.6 pa ovu nisam ni video...

P.S. Možda malo van teme ali, zna li neko koji su prenosni odnosi menjača kod 1.4mpi?
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Keka poslato 29.06.2012. - 13:03
http://www.dacia.rs/modeli-dacia/logan/karakteristike.html#

Pogledaj pod menjac za 1.6 MPI, menjaci bi trebali da su isti.

Malo sam se igrao u excelu, za 1.6 MPI po gore pomenutim objasnjenijima te napravljenoj tabeli i dijagramu, situacija je sledeca:

1->2 na 5500 rpm
2->3 na 4500 rpm
3->4 na 4000 rpm
4->5 na 4000 rpm

Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Slobodan čovek poslato 29.06.2012. - 14:23
Hvala, probaću da provalim odnose na osnovu tih podataka, kad nisu ih dali...
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Lazar@ poslato 29.06.2012. - 14:32
Motor:1.5DCI
Maksimalni obrtni momenat:160nm pri 1750rpm
Snaga:70ks pri 4000rpm
Blokada:4000rpm(kako navode u specifikacijama),ja stvarno nikad nisam probao da stisnem gas do daske   :conf:

nm-ubrzanje
ks-maksimalna brzina

E sad,ja kad brzo vozim tjeram ga tamo od 1700-3200rpm,tu mi najbolje vuce i ubrzava.Ne znam kako ali sam 2s brzi do 100kmh nego sto navode u specifikacijama  :dance: 

evo cekam da vidimo oce li neko objasniti kako saltati dci-a da bi se izvuklo najbolje ubrzanje,ja sam napisao kako ja saltam.Mislim da se saltanjem u vise obrtaje samo gubi na ubrzanju jer motor ima najvise nm od 1750-3000rpm,posle toga dosta opada...

Sto se benzinca tice,saltati ga pred samu blokadu,onda bukvalno leti   :D



Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Loganovac poslato 29.06.2012. - 15:17
@Keka: svaka čast za tabelu, ako je to ono što mislim da jeste, iz prenosnih odnosa dao si dijagram momenta na osovini točkova u svakom stepenu prenosa.  :hall:

Jedino na prvi pogled ne razumem po kom kriterijumu si odredio optimalni broj obrtaja za šaltovanje, jer su skoro sve krive momenta tako postavljene da je maksimalni moment u višem stepenu prenosa manji od momenta na maksimalnom broju obrtaja prethodnog stepena prenosa, iz čega bi se dalo zaključiti da treba svaki šibati do kraja (možda ne samo između 4. i 5.)... Na primer, ako između 2. i 3. šaltuješ na 4500rpm odrićeš se momenta koji u drugoj od 1030Nm pada na 5750 rpm na 815Nm da bi šaltovao u treću i dobio svega oko 740Nm... De vidi ti još jednom tu matematiku....  :ces:
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Keka poslato 29.06.2012. - 15:35
Odredio sam tako da u sledecoj brzini obrtaji padnu na ~3000 gde mu je najveci obrtni moment, ali Nm nikad ne moze biti isti ili veci nego sto je u nizoj brzini. Posto odnosi u menjacu nisu jednaki, ne pada pri svakom saltanju sledeca brzina na 3000.

Naravno, uvek mozes peglati do blokade, pa onda saltati. K7 ima zaravnjenu krivu momenta pa je malo teze da ivice padnu na sledecu brzinu. Sigurno su i menjac i diferencijal pravili za eko voznju a ne za trke.

Za svakodnevnu upotrebu bez sportskih ambicija, saltanje na 3000 rpm ce u sledecoj brzini dati nesto preko 2000 rpm gde motor ima skoro maksimalni moment, a saltanje na 4000 ce u sledecoj brzini dati oko 3000. Ovo ne vazi za prvu brzinu koja je jako kratka u odnosu na jako dugacku drugu brzinu.
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Loganovac poslato 29.06.2012. - 22:06
Ako se ne varam, pričali smo o šaltovanju za najbolju performansu - ubrzanje vozila. Dakle, treba iskoristiti maksimalno dustupni moment na točku u svakom trenutku - znači cepaj do limita pa onda šaltovanje!
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Veterinar poslato 29.06.2012. - 23:38
Citat: Lazar@ poslato 29.06.2012. - 14:32
Blokada:4000rpm(kako navode u specifikacijama),ja stvarno nikad nisam probao da stisnem gas do daske   :conf:

Nema razloga zasto da ne verujem u svo sto pisete, pogotovo sto je Staracstol naveo isti podatak. Opet, kad sam se vracao sa mora, na autoputu, auto je isao vecom brzinom od deklarisane (po GPS-u) i presao je 4000 obrtaja. Na drugom tehnickom pregledu K*eten je turirao na oko 5000 obrtaja (nisam video tacno, jurio sam ga nakon toga, a ovo sam video i cuo sa nekoliko metara razdaljine). Nazalost, nemam vise taj auto, ali tvrdim da je tako bilo.  :ne:
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: kiconix poslato 30.06.2012. - 00:04
Ja imam auto iz profila, crveno mu pocinje na 4600.
Ja licno isao do nekih 4400, bez blokade.
Ne verujem da je na 1,5 dci blokada na 4000.
Isti motor u Cliu,


Isao je do 4500.  :ne:
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Lazar@ poslato 30.06.2012. - 21:24
opet,vozio sam klio sa istim motorom(auto je bio dovozen iz srbije kod nas,i bio je za prodaju),180kmh 4000rpm i jednostavno ne moze vise da zavrti...Onda smo ga turirali u dvoriste,jer smo mijenjali par sitnica na motoru, na 4000rpm je max.

a u drugu ruku mog stepway-a sam vozio po gps-u  160kmh,a kako navode maksimalna brzina je 162kmh,gas nije bio do poda(malo vise od 2/3 gasa),i kazaljka je isla preko 4k rpm ali ga nisam silio,drzao sam tu oko 4k.Auto sigurno moze da ide vise,ali tek sam presao 24k km,taj motor jos nije razradjen kako treba.

gledajuci klipove na you tube vidim da je blokada na oko 5k rpm
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: staracstol poslato 30.06.2012. - 21:42
Gde god da je blokada, iznad 3,5K rpm ionako nema niceg vrednog pomena. U praksi se sve odvija od 1,5~3K rpm.
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Zoran poslato 01.07.2012. - 22:15
Što se tiče motora K7J on je limitiran na 6000 rpm a u tom trenutku ima na raspolaganju 88 Nm od 112 Nm što je 79% od max. momenta.Razlika u brzini između 1. i 2. je oko 54% (skoro duplo) na istim obrtajima.Ako pomnožimo 112 Nm x 0,54 = 61Nm što je manje od 112Nmx0,79 = 88 Nm.Izvlači se zaključak da iz 1. šaltamo u 2. na 6000 rpm. Stvar sam uprostio pretpostavkom da je na diferencijalu prenos 1 : 1 , što ne utiče na zaključak.Znači moment koji isporučuje točak u 2. brzini manji je od momenta koji točak isporučuje u 1. brzini za cijelo područje od 0 do 43 km/h.
Naslov: Re: Blokada broja obrtaja i šaltovanje
Poruka od: Keka poslato 01.07.2012. - 22:20
To vazi za sve brzine na K7 motorima, sto se vidi iz grafikona koji sam okacio gore.