Kada sam prije nekih 3 tjedna bio kod auspuh-majstora, i dok je auto bio na dizalici, uvidio sam da je vanjska manžeta desne poluosovine dala svoje - odnosno da je se poderala na jednom mjestu. Pogledao sam i vanjsku manžetu lijeve poluosovine, te sam vidio (bio sam siguran) da je i ona otišla, ali ne u tolikoj mjeri kao druga strana. Zaputio sam se u trgovinu autodijelova te uzeo nove manžete marke Spidan, koštaju 13e/kom. U setu se dobije manžeta, velika i mala obujmica te 80g masti.
Od alata vam treba:
- dizalica
- klocne
- ključ za točkove (u mom slučaju 17)
- okasti 16, 17, 19, 32 (mogu i gedore)
- klješta za Seger osigurače
- špicangle
- plosnati šarafciger
- WD40
- čelična četka
- krpa za brisanje ruku
- neka posuda u koju ćete odložiti mast sa unutrašnje manžete koja je ispravna (u ovom mom slučaju)
Step 1:
Parkirajte auto i osigurajte ga, podignite ga, stavite klocne (ispod neke gredice poda, ne ispod samog poda) i skinite točak
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02882.jpg)
Dobivate otprilike ovakav pogled (crne fleke na stubu amortizera i na plastika koša su od poderane manžete odnosno masti)
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02883.jpg)
Mjesto gdje je pukla manžeta
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02884.jpg)
Matice otpuštene te šarafi mogu na izvlačenje (prvo otpustite poluosovinu na glavčini, neka vam netko pri tome stisne kočnicu, zatim imate jedan šaraf koji spaja rame/lafetu u mom slučaju kuglu sa glavčinom, 2 šarafa na stubu amortizera i jedan šaraf koji spaja krajnik i glavčinu, i naravno kočiona klješta)
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02885.jpg)
Možete si pomoći sa WD40 i čeličnom četkom, očistit navoje... (možete vidjeti da ja nisam skidao krajnik i nisam vadio kuglu iz glavčine, samo sam matice otpustio - i tako je išlo, planirao sam sve povadit)
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02886.jpg)
Sve otpušteno, i sa malo akrobacije poluosovina je skinuta (u mom slučaju, unutrašnji dio ove poluosovine se samo natakne na osovinu koja viri iz diferencijala
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02887.jpg)
Ovdje se inaće natakne poluosovina, a vidi se i malo letva volana, alnaser i bendix, karter, sajla brzinomjera...
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02888.jpg)
Slika glavčine i diska sa unutrašnje strane, dok je sve skinuto, bacite odmah i pogled na stanje diskova i pločica
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02889.jpg)
Poluosovina čeka operaciju
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02890.jpg)
Još jednom mjesto gdje je pukla
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02891.jpg)
Nova manžeta čeka u kutiji
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02892.jpg)
Da bi se mogla počet operacija, prvo se mora skinuti unutrašnja manžeta, a prije toga valja skinuti Segerov prsten koji osigurava ovaj troglavi završetak koji se skida, zatim se samo unutarnja manžeta svuće i može se pristupiti vanjskoj manžeti
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02893.jpg)
Unutarnja manžeta skinuta, kao i troglavi završetak (neznam točno ime toga ali znam da nije dobro lupati ga čekićem), Segerov prsten, i Seger klješta
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02894.jpg)
Sipanje nove masti za manžetu
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02895.jpg)
Manžeta montirana i osigurana sa osiguračima
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02896.jpg)
Kad se onda opet sve vrati natrag, naravno i klip od klješta morate ugurati natrag, najlakše po sistemu poluge, to kasnije izgleda ovako:
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02897.jpg)
Prilikom vraćanja poluosovine, pazite da nebiste novu manžetu slučajno poderali šarafcigerom ili da vam se amortizer ne osloni na nju i slično...
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02898.jpg)
I na kraju, vratiti točak, maknuti klocne i spustit auto
(http://i1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/DSC02899.jpg)
To bi bilo to.
Link za slike - http://s1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/DIY%20-%20zamjena%20manzete/
Lijep pozdrav!
Hvala, baš si vrijedan. Moram priznati da i dalje nisam ukapirao kako se rastavlja desna poluosovina..? :wave:.
Hvala!
Koji dio nije jasan? Dakle, prvo po skidanju točka, treba skinuti maticu koja drži poluosovinu u glavčini (gedora 32), zatim se odvoje klješta kočnica, i 2 šarafa sa stuba amortizera. Šarafe od krajnika i kugle/ramena (zavisi kako se spaja), odvaja se po potrebi, ja ih nisam morao odvajati. Zatim se glavčina zakrene i poluosovina se doslovno samo skine sa auta. Zatim, prvo treba odvojiti zdravu unutarnju manžetu, ona stoji na jednoj velikoj i na jednoj maloj šelni (onaj metalni vrh se samo svuče nakon skidanja osigurača). Tada je dostupan Seger prsten/osigurač i nakon njegovog skidanja se skida troglavi završetak. Sada se skida vanjska manžeta, velika i mala šelna dolje, manžeta dolje (ili je izrezati, ionako je pukla). Zatim se stavlja nova vanjska manžeta, nova mast, novi osigurači (a mogu i stari ako se oprezno skinu), zatim se vraća prvo vanjska manžeta, zatim troglavi završetak, pa Seger prsten, i metalni završetak, te se stavljaju velika i mala šelna. Poluosovina je tada gotova, te ju se ugura natrag na njeno mjesto, dakle, nataknut ju na osovinu koja viri iz diferencijala, ugurati kraj poluosovine natrag u glavčinu, spojiti glavčinu sa amortizerom, kuglu i krajnik (ako ste ih odvajali) te montirati kočiona klješta i stegnuti poluosovinu u glavčini.
Nadam se da je sada jasno :ne:
Dario :aplause: , lepo je kad covek uradi nesto sam. :too:
Samo mala dopuna, "troglavi zavrsetak" se zove Krst-poluosovine sa rolnicama i iglicama.
Citat: DarioGTI poslato 11.06.2012. - 19:19
....alnaser i bendix,....
Nije
bendix, vec
automat alasera (elektro-magnetni prekidac koji ukljucuje motor alnasera :wave:
Zorana je verovatno interesovao nacin skidanja "glave" zgloba-krsta poluosovine. Pokusacu mu objasniti:
Kada se skine poluosovina sa vozila, prvo se skida velika selna manzetne unutrasnjeg zgloba (do menjaca) zatim se poluosovina izvuce zajedno sa krstom iz troglave "glave", zatim sledi ostatak koji je Dario objasnio.....
Zoki jel to bilo nejasno? :wave:
Žac - slažem se potpuno! Ono što mogu i znam, to ću drage volje napraviti sam. Kada nešto neznam, a nije neki sigurnosni faktor (poput recimo tamnjenja stakala), isprobam pa šta bude. Inace volim tako svašta radit i isprobavat, pa mi uopće nije teško.
I hvala za nadopunu o bendixu tj elektro magnetnom prekidacu!
Nema na cemu. :hat:
Stariji majstori su obično nazivali kompletan automat startera bendiks, pa su tako učili i mlađe.
To je iz prostog razloga jer je na njemu pisalo Bendix . :Smiley:
Kompletan uređaj je smislio i patentirao Vincent Hugo Bendix.
U svakom slučaju, termin je majstorskim rečnikom potpuno ispravan.
Sve cestitke Dariju na uputstvuI.
Mala ispravka u terminologiji. Ispravan naziv uredjaja je elektropokretac, a ako se vec zeli koristiti germanizam, odnosno, nemacki naziv uredjaja ispravno je anlaser (od nem. glagola anlassen-pokrenuti izvedena imenica der Anlasser-pokretac), a ne alnaser.
Iako ce ovo biti obrisano, Nik :hall: :hall:
zasto je odvrtana matica kraja spone?
da se razradi i podmaze? :)
Žac :to:, to mi nije bilo jasno. Dario GTI hvala ti još jednom :wave:.
Citat: bmiillan poslato 12.06.2012. - 17:50
zasto je odvrtana matica kraja spone?
da se razradi i podmaze? :)
Mislio sam odvojiti i krajnik od glavčine radi lakšeg rukovanja glavčinom, međutim, ovaj puta to nisam morao radit - praksa je čudo.
Pošto ovdje ( na poslu) imam neka ograničenja pristupu nekim stranicama interenta, ne mogu vidjeti slike koje je Dario priložio.
Pogledat ću ih od kuće ali do tada bihhvolio znati jesi li uzeo manžete koje odgovraju baš za Daciu ili neke univerzalne?
Ja sam na svojem Renaultu 5 prije nekoliko godina mijenjao jednu od manžetni homokinetičkog zgloba ali sam tada kupio jako povoljno neku univerzalnu za koju je karakteristično da je toliko elastična da se njen uži dio navlači na preko zgloba. Za to treba imati specijalizirani alat ali je postupak zamjene brz i jednostavan. Ne treba skidati cijelu poluosovinu već samo skinuti točak, odviti centralnu maticu u skinuti glavčinu skupa sa kočionim diskom sa rukavca zgloba.
Nakon skidanja, bolje rečeno trganja ili rezanja stare manžete nova se specijalnim alatom navuče preko cijelog homokinetičkog zgloba, stegnu brage (šelne ili kako ih već tko zove) veća i manja i vrati natrag glavčina. Ako je potrebno ( po mom mišljenju uvijek je preporučljivo) oprati staru mast iz zgloba, osušiti ga i nanijeti novu mast.
Prijatelj, inače serviser koji mi je to radio je rekao da su te manžete toliko kvalitetne jer su nevjerojatno elastične da ih je gotovo nemoguće uništiti i da će trajati koliko i auto osim ako je negdje ne probiješ kakvim oštrim predmetom.
Ja sam montirao manžetu što bi trebala ići ne Peugeot-e, jer je najsličnija ovoj koja meni treba. Kada tražim baš za moj model auta, neznaju ni šta bi ponudili kao alternativu, pa sam još prije odnio jednu svoju manžetu te su po uzorku našli odgovarajuću zamjensku.
Nisam upoznat sa tim univerzalnim manžetama, odnosno tako rastezljivim, ali nastojat ću to malo proučiti.
Evo i Cristi je izdao video tutorijal o zamjeni mažete. On je mjenjao lijevu vanjsku manžetu. Nisam pogledao baš čitav video, ali vidim da nije skidao poluosovinu, već je čekičem svukao homokinetički zglob sa poluosovine. Nisam znao da se to može na Daciama. Znao sam da se može skinuti troglavi završetak koji je osiguran Segerom, te preko te strane navući novu manžetu. Ovako se čini jednostavnije, iako mi se osobno ne sviđa to lupanje čekićem po homo zglobu, treba paziti gdje se lupa.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RXm3BCyfArU
Odlicno, sad bar znamo da kod Dacija homokineticki nije iz jednog dela sa poluosovinom, kao kod starih Renoa....ipak se skida. Vidis Hobi... :to:
Da li to znaci da je moguce zameneti samo homokineticki zglob a ne celu poluosovinu u kompletu sa zglobom.
Upravo to, covek na snimku skida zglob sa poluosovine...
E jos samo gde ima da se kupi samo zglob i stvar resena.
Na vrat zgloba ide jedna podloška oblika pečurke koja ležaj štiti od krupnije prljavštine. Ako zaboravite tu podlošku ležaj točka crkava na 1/3 normalne kilometraže...