Evo slika remenice PK kaiša bez kajle koja ide knap na radilicu i mora se skidati radapcigerom.
Zoki, imam par pitanja, pogledaj sliku na njoj sam obelezio dva pitanjca. :wave:
Da li na remenici zubcastog kaisa postoje civije koje udju u one tri rupe na remenici PK kaisa?
Sutra opet skidanje pa ću javiti, 99 % nema čivija. Sutra će vidimo :wave:.
Pa sto opet skidanje? :huh: Zoki reci ako ti treba neka pomoc!!! Da li ima problema sa autom? :ces:
Auto radi savršeno. Ček se ugasio sam od sebe. Hvala za ponuđenu pomoć. Za sada ne treba.
Ali zasto onda sutra skidas remenicu??? :banghead:
Da pogledam imaju li štiftovi za ove 3rupice. 1% nisam siguran iako sam sve gledao u detalj :ne:. Sam rad meni nije problem. To je učenje - novi izazov. Trebam nešto ostaviti sinu i zetu. Do pravog znanja se ne dolazi lako.Nije mi prvi put da se nešto ovako podrepi.Primjera imam mnogo ali nije mjesto ovde za njih...
:to: tako je. :wave:
Zorane, evo kako sam ja skinuo remenicu PK-kaisa.
Slike govore:
Moj i tvoj motor nisu identični. Broj mog motora je UG xx xxx. Uvjeren sam da ova slova kod mog i tvog motora nisu ista..
Ja samskidao ovu vertikalnu cijev. Lako se skida a prilično smeta :wave:..
Gde da vidim taj broj motora, pa da napisem i ja?
Imaš ga u saobraćajnoj. Na bloku motora 5 cm ispod dihtunga glave tu negdje oko termostata...
Onda cu pogledati sutra na bloku motora.... u ovim nasim novim saobracajnim dozvolama ni Bog ne moze da se snadje, kada su idioti ispisali : D1; D2; D3; E; F1; G ..... i tako dalje, i ko ce onda znati pod kojim slovom je broj motora. :fiju:
`bem ti drzavu. :banghead:
:to:
Dzabe i trazis.
Taj podatak je samo u čipu, u saobracajnoj ga nema.
Hvala Kico :to:
`ebo ih cip. :ranting:
Bogme zestoko... :huh:
:doh:
Što se tiče diskusije oko broja motora, mada je Off, rekao bih da slova koje je Zoran pomenuo nemaju veze sa tipom motora i razlikama u remenicama.
Primer:
K7JA710UB12345
Gde je
K7JA710- Tip motora
U-Država (Rumunija)
B12345-fabrički broj (kada se dođe do 99999 onda umesto B ide C i tako redom)
Razlike u remenicama mogu biti zbog agregata koji se nalaze na motoru (alternator,servo pumpa, kompresor) ili je proizvođač iz nekog razloga uradio promenu.
:offtopic: da zaokruzimo...
Krle, to mi je logicno, stim sto bez obzira na dodatne agregate, remenica na radilici se mora na isti nacin ucvrscivati, tvrdim da klin mora postojati i na Zoranovoj remenici.
Postoji vise varijanti spajanja remenica sa vratilom-osovinom.
-Zoki pominjao si, neke zubcanike na nekom kamionu, i kako se zubcanik zagreje i navuce na vratilo.... da, to je cvrsti spoj i tada ne treba nikakvo osiguranje, ali isto tako ta veza je trajna-nerasklopiva, takvi primeri su cesti na svim prenosnim sistemima-menjacima i reduktorima.
Takva veza se postize zagrevanjem zubcanika u uljnom "kupatilu" a istovremeno hladjenje osovine-vratila, najcesce tecnim azotom, zatim se zubcanik navlaci. Kada se izjednaci temperatura delova veza postaje neraskidiva, drugim recima "zavarena".
Malo je verovatno da je na tvom Sanderu ovakvo resenje za remenicu, u tom slucaju je nikad ne bi skinuo.
Remenice se mogu vezati za vratilo:
- Uzduznim klinom, vratilio i otvor na remenici bez konusa i osigurano vijkom. (kao kod Dacije)
- Nazubljenjem (nutovima), takodje se osigurava vijkom ili navrtkom. Ovo resenje je retko na remenicama radilice.
- Civijom ili rascepkom (razbusi se rupa kroz vratilo i glavcinu remenice, a zatim se stavlja sigurnosni trn ili civija) Ovakvo resenje je retko u autoindustriji.
-Konusom i klinom (konusni kraj vratila i konusni otvor na remenici, takodje se osigurava vijkom ili navrtkom..
-Zavrtnjevima i bolcnovima za drugu remenicu ili zubcanik, prirubnicom (kao korpa na zamajac) koja je vec ucvrscena na neki od opisanih nacina na vratilo.
-Zavarena za vratilo (ali tu nema rasklapanja)
Ovo su moguca resenja u masinstvu za spojeve elemenata koji prenose obrtni moment. Samo zavrtanj na nekonusnoj remenici ne moze da bude dovoljno...kad tad ce se remenica okrenuti oko osovine-vratila. :wave:
Žac, nisi baš u pravu. Motor benzinac za R5 five 1.4 C3J 760 ima sledeće riješenje na radilici:vijak prolazi kroz remenicu koja ispod ima cjevasti odstojnik koji se naslanja na radilicu. Sve se stegne i to je to. Ja mijenjao semering pa vidio :wave:. Znači nije uopšte ništa na konus, ni kajlu. ni knap, ni zavareno. Samo naslonjeno i stegnuto.Jest čudno ali je tako.
Ja sam pisao o mogucim resenjima i nisam rekao da je na nasem motoru konusni kraj radilice....
Ali ti si rekao da si jedva skinuo remenicu, kako ako je samo naslonjeno. :ces: I kod mene se lako skida, ali ima i klin. :wave:
Cekaj da li ti pricas o Renou 5 ili o Sanderu, nisam izgleda bas razumeo. :ne:
Ali ako pricas o R5 five 1.4 C3J 760 evo ga, i na ovom motoru postoji, normalno klin evo i slicice da ne ispadne da izmisljam i da nisam u pravu.
Izvinjavam se na OFF-u ali sam morao da dokazem Zoranu da klin mora da postoji na svim vozilima na svetu.
ne bih se slozio da klin postoji na svim vozilima na svetu, posto ima mnogo
slucajeva da ima samo konus bez klina. slazem se da je bolje resenje da ima i klin ali
on sluzi u principu samo za centriranje, ako je potrebno. sam konus drzi remenicu za
radilicu ili bregastu (naravno kada se stegne propisanom silom).
Ovaj klin pogoni lančanik. Na lančanik se nasloni obični komad cijevi i na njega se nasloni sa strane obična limena remenica. Okači sliku remenice pa će vidiš.
@bmillan, i to sam napisao u predposlednjem postu, nisam ni mislo na sva vozila na svetu, samo sam tako napisao posto sam ovde vec objasnio sva moguca resenja za montazu remenice. :write:
Citat: žac poslato 30.05.2012. - 21:49
Postoji vise varijanti spajanja remenica sa vratilom-osovinom.
Remenice se mogu vezati za vratilo:
- Uzduznim klinom, vratilio i otvor na remenici bez konusa i osigurano vijkom. (kao kod Dacije)
- Nazubljenjem (nutovima), takodje se osigurava vijkom ili navrtkom. Ovo resenje je retko na remenicama radilice.
- Civijom ili rascepkom (razbusi se rupa kroz vratilo i glavcinu remenice, a zatim se stavlja sigurnosni trn ili civija) Ovakvo resenje je retko u autoindustriji.
-Konusom i klinom (konusni kraj vratila i konusni otvor na remenici, takodje se osigurava vijkom ili navrtkom..
-Zavrtnjevima i bolcnovima za drugu remenicu ili zubcanik, prirubnicom (kao korpa na zamajac) koja je vec ucvrscena na neki od opisanih nacina na vratilo.
-Zavarena za vratilo (ali tu nema rasklapanja)
Ovo su moguca resenja u masinstvu za spojeve elemenata koji prenose obrtni moment. Samo zavrtanj na nekonusnoj remenici ne moze da bude dovoljno...kad tad ce se remenica okrenuti oko osovine-vratila. :wave:
Zoki: Taj klin koji, kazes da drzi samo pogonski lancanik lanca, da je tako, ne bi strcao ka remenici za vise od 50% svoje duzine. Po njemu se vidi da sluzi i za vodjenje remenice. Gde bi ti sada navukao taj odstojnik ako na njemu i na remenici ne postoji zlab za klin. Na zalost nemam sliku remenice, ove slike sam nasao na netu.
Drugo, taj kraj osovine nije konusan, pa bi tesko bilo da samo ceone povrsine remenice i zavrtanj stvaraju toliki otpor da ne dodje do okretanja remenice na osovini.
Zar ne??? :wave:
To je teorija ali ja sam to radio u praksi i nema na remeniuci nikakav klin samo mali utor po vanjskom obodu tog odstojnika da remenicu drži u centru :wave:.
Vanjski obod tog odstojnika ne moze imati utor, posto tu naleze semering radilice, utor mora biti sa unutrasnje strane tog odstojnika, to jest cevcice.
Nasao sam sliku montirane remenice, ali se ne vidi unutrasnja strana i otvor, a na drugoj se vidi poklopac razvodnog meha nizma i semering.
Baš si našao dobru sliku ovu treću odozgo. Povećaj dobro mjesto gdje se šarafi remenica i lijepo ćeš vidjeti da vanjska strana tog odstojnika je ostrugana za nekih 2 mm. Baš tu ulegne centralna rupa na remenici. Remenica je sličnog dizajna kao ovaj lančanik sa iste slike. Remenica sa prve slike mi nije jasna. Nešto mi vuče na remenicu s vodene pumpe :ne:.
P.S. Kada se poveće dovoljno prva slika ipak se može reći da to jeste remenica o kojoj pričamo ali je kod mog motora imala malo drugačiji vanjski dizajn jer je imala nekakve rupe po sebi pa me zbunilo :wave:.
Jedno je sigurno kajle nema - samo se nasloni i stegne :wave:.
Mislis na onaj falc na vrhu odstojnika?
Ne mogu da nadjem sliku same remenice ni za R5 a ni za ove nase motore, ali mi je cudno da nema bar konusa i da samo ceonom stranom prirubnice remenice se oslanja na odstojnik pa na lancanik.
Davno sam radio u Renoovom servisu pa se ne secam kako je bilo na R5, cini mi se da je remenica zahvatala i ovaj klin od lancanika... :ne:
Na R4 ima klina, toga se secam zato sto sam relativno skoro, pre nekih 5-6 godina, radio drugaru polugeneralnu na TL 4.
Dodje mi da skinem svoju remenicu i da slikam klin na motoru K7J :wave:
Da taj falc na vrhu odstojnika. Rješenje jeste malo sumljičavo ali je istinito.Samo taj falc drži remenicu u centru a cijela sila koja je potrebna vodenoj pumpi i alternatoru prenosi se samo zahvaljući trenju između tog odstojnika i same remenice.
E svasta, bas deluje jadno. :huh:
A da li ti je na Sanderu isti takav princip?
Jeste jadno i svaka ti čast pa si našao slike. Ja imam slike iz knjige R5 pa ću sutra okačiti ali je slika malo nejasnija od tvoje. Na Sanderuo vaj odstojnik je nekako napravljen zajedno sa remenicom iz jednog komada uz mali preklop od možda 0,02 mm (zador) ako si me razumio. Zato i treba remenica da se skida radapcigerom :wave:.
Razumeo sam, zazor od 0.02 prilicno tesno. Bas me cudi da su na istom motoru upotrebili dve razlicite remenice. Jedino ako je to iz razloga sto ti imas samo alternator na PK-kaisu, ako se ne varam.
Znaci kada bi hteo da na auto namontiras servo volan sa pumpom, morao bi da menjas i tu remenicu i da stavis kao moju, koja ima ispresovan klin u otvoru, posto bi se u tom slucaju povecali i otpori. :ces:
Skinucu ja ovih dana svoju pa da vidis kako je kod mene.
Kao što sam već rekao. Razlika je zbog agregata koje remenica pogoni, pa se i razlikuju kataloški brojevi. Kod remenice za pogon zupčastog kaiša ne bi trebalo biti nikakvih razlika.
Prvi crteš je za remenicu kod Žacovog automobila (ima servo), a drugi kod Zoranovog (nema servo)
Hm...
Otvor na mojoj remenici ima ispresovan klin, kao obelezeni deo na slici.
Docrtao sam srelicu na crtezu da se vidi kako je kod mene, a isto to vidim i na Zokijevoj remenici. :ces:
Iz kataloškog broja se vidi da postoji razlika, ali se sa crteža to ne može primetiti ( remenica pod br.11).
Krle, shvatio sam ja da se radi o remenici sa brojem 11.
Na crtezu sam samo oznacio kako kod mene izgleda ta kajla na remenici 11. :dobro:
:to:
Evo remenice sa datog R5 bez kajle:
E odlicna slika, jel vidis obelezeni detalj na odstojniku, on izgleda kao kajla. A u otvoru odstojnika je zljeb za onaj klin na radilici. Verovatno na remenici, sa one druge strane postoji utor za ovu kajlu koja se vidi na spoljnem delu odstojnika.
:hihi1: a sta kazes. :rtfm:
Kalja je toliko kratka da zahvata lančanik i ovaj odstojnik 1/3dužine. Remenica je glatka sa druge strane isto kao i sa ove koja se vidi na slici (ja skidao 2x).
E onda ne znam.... onda im je glupo resenje. :ne:
Potpuno se slažem sa tobom. Bar da je kontra navoj koji drži remenicu pa da se steže prilikom opterećenja kao na kutnim brusilicama npr...
Slazem se, i kod nasih motora je desni navoj...a bolje bi bilo da le levi, "stezao" bi se zavrtanj u toku rada.
Francuski motori su jedni od najkvalitetnijih na svetu.... i zato me i cudi sto su bribegavali ovako nelogicnim resenjima. :ne: