Kako se aktivira prekid goriva kod motora K7J710. Primjetio sam ponekad znani zvuk iz prošlih vremena (trnnn... tnnn... tnnn...). Jal ima vakum prekidač ili ecu to odradi na osnovu broja obrtaja i položaja leptira gasa?
ECU aktivira cut-off (tj. iskljucuje ubrizgavanje goriva) kad su obrtaji preko 1600 rpm i noga skinuta sa gasa.
Keko, na kojim kolima?
Obično je to oko 1000 obrtaja, tj. broju obrtaja motora na leru.
Evo jedan moj snimak pre par meseci nastao kao odgovor na internu raspravu o ovoj temi na poslu.
Krle se sigurno seća da sam ga kontaktirao u vezi toga.
svako oduzimanje gasa dovodi do cut-offa tj. iskljucivanja dizni (neki proizvodjaci praktikuju u cut-offu i gasenje varnice
tj. iskljucivanje bobine). izlazak iz cut-offa (ponovno ukljucivanje dizni) je resen kod razlicitih proizovdjaca na razlicitom
broju obrtaja (obicno oko 100 do 200 obrtaja iznad lera). svojevremeno je fiat na stilu imao fabricki problem izlaska iz cut-offa
pa su se gasili na kocenju pred zaustavljanje.
ovo sto se vidi na snimku nije merodavno za pocetak i izlazak iz cut-offa.
Pricamo o Dacia vozilima.
Posto imam pokazivac trenutne potrosnje koji je kasnije izbacen, jasno vidim kad i kako radi cut-off.
Citat: bmiillan poslato 19.05.2012. - 09:09
ovo sto se vidi na snimku nije merodavno za pocetak i izlazak iz cut-offa.
Šta je u tom slučaju merodavno?
Po meni ono na snimku je merodavno :ne: ne znam zasto ne bi bilo? Na Passatu i Audiu koje sam vozio takodje se cut-off ukljucivao-iskljucivao na ovim obrtajima kao na snimku.
Ne znam na koji deo se odnosi na merodavnost, ali ovako pokazuje i BC na Loganu. Generalno snimak je dobra demonstracija.
Naravno, ne odnosi se na broj obrtaja.
Znam samo da ispod 1600 nece da aktivira.
Oduzmem gas - prestanu da se čuju plinske dizne, načuljim uši i čekam, kada obrtaji padnu na 1200rpm počinju ponovo da cakću dizne.
Kolege hvala na diskusiji - problem je bilo pogrešno zupčenje. Problem riješen. :wave:.
Zoki, možda si pokrenuo temu iz određenih razloga, ali diskusija ne mora da se završi time što si rešio problem.
Priča je interesantna, ali ne mogu da se ne osvrnem na činjenicu da je snimak urađen na dizelu, pa mi zvuči logično da i broj obrtaja pri kome se aktivira cutoff neće biti isti kao na benzincima o kojima priče Keka. Štaviše, rekao bih da je svaki tip motora priča za sebe, odnosno da se i cutoff funkcija programira za sebe na radnom stolu, kao i sve ostalo od uticaja na režime rada motora.
Loganovac, upravo tako mislim i ja. Red je da napišem i rješenje svog problema a ne da šutim kao hinja...Svakako je lijepo da se diskusija nastavi :wave:.
Onomad sam pisao da mi je pri spustanju sa Tare,potrosnja u brzini ,bez gasa,bila 0 l/km,ali samo kad su obrtaji bili preko 1500-1600 o/min.Cim sam ga izbacio u ler,potrosnja je skocila.
Kako se i kad to,aktivirao cut off,ne znam.
Normalno. Ako si pustio gas a motor se vrti većim brojem obrtaja od neko graničnog (koji god bio, veći od lera svakako) aktivira se cutoff, odnosno ECU ukida dovod goriva motoru, jer mu je jasno da želiš da usporiš vozilo. Kad ga vratiš u ler, ECU nije zainteresovan za brzinu kretanja vozila, a motor se ponaša isto kao da stojiš na parkingu, dakle troši neku količinu goriva da bi održavao onih 750 obrtaja u minuti. Nadam se da je sada jasno.
Citat: Loganovac poslato 23.05.2012. - 20:31
Nadam se da je sada jasno.
:respect: :hall:
Sve je jasno,sem koji su to tačno,granični obrtaji za aktivaciju cut off-a?
Sistem se aktivira čim pustiš gas, a brojevi obrtaja su veći od broja obrtaja motora u leru ili broja obrtaja koji su definisani ECU-om.
Čim brojevi obrtaja dođu na obrtaje lera ili prethodno definisane, počinje ubrizgavanje goriva kako bi bilo sprečeno gašenje motora.
Osnovni uslov je da vozilo bude u nekom stepenu prenosa, nikako u leru.
Otkud ECU zna da li je menjač u leru? Smem da se kladim da cutoff radi i u leru!
Na primeru koji sam postavio - zna.
I ne samo što zna već sugeriše da li je potrebno prebaciti u niži ili viši stepen prenosa.
Kako je na Sanderu ili Loganu - ne znam jer kao što rekoh nemam BC.
Uostalom, ako bi cut-off radio i u leru zar to ne bi ugasilo motor?
:bonk: Pa neće da radi na 750 obrtaja, već kad isturiraš pa pustiš gas - garant zatvara dizne sve dok broj obrtaja ne spadne ispod setovanog minimuma, recimo 1000 obrtaja.
Sada razumem šta si hteo da kažeš.
Slažem se da u opisanoj situaciji ECU verovatno zatvara dizne.
Citat: Loganovac poslato 26.05.2012. - 00:16
:bonk: Pa neće da radi na 750 obrtaja, već kad isturiraš pa pustiš gas - garant zatvara dizne sve dok broj obrtaja ne spadne ispod setovanog minimuma, recimo 1000 obrtaja.
Upravo to :to: Nije bitno kako vozite i u kojoj brzini...kada se potpuno oduzme gas nema ni ubacivanja goriva, a mene isto zanima kada se ponovo pali dotok na nasim motorima (benz 1.4 mene interesuje).
P.S.
(pitanjce jedno....kad je vec takva tema)
Da li se zbog tog cut-off-a desava da kad isturiras auto i pustis gas, obrtaji kada se spuste skroz padnu i do 500 (desavalo se ponekad) pa se posle vrate u normalu?
Citat: DrJekyll poslato 26.05.2012. - 02:45
Nije bitno kako vozite i u kojoj brzini...
E, pa sad!
Kako nije bitno?
Voziš na 1000 obrtaja i oduzmeš gas - nema aktivacije cut-off.
Voziš u prvoj brzini i oduzmeš gas - nema aktivacije cut-off.
Sistem nije baš toliko jednostavan.
Predlažem da neko sa Sanderom ili Loganom (sa BC) postavi filmić kao na početku teme, pa da nastavimo sa komentarima.
:doh:
Pa čak ni Zoran ne vozi na 1000 obrtaja! :hihi:
Na 1000 obrtaja nema smisla da se aktivira cutoff jer je ispod pominjane donje granice obrtaja.
Što se pitanja prekidanja cutoff režima tiče, ECU mora "na vreme" da izađe iz cutoff režima da bi motor mogao normalno da radi u leru. Logično je očekivati od vozača da pre toga odspoji motor kvačilom i dozvoli mu da radi normalno. Tu na scenu stupa step motor koji bi trebalo da obezbedi da se motor ne ugasi, što bi bi oodgovor na pitanje Dr.Jekyll-a o padu broja obrtaja ispod 750. Meni se događa da se u režimu motornog kočenja tj. u cutoff režimu, recimo ispred ležećeg policajca, motor ugasi ako samo pritisnem pedalu kvačila na oko 1000-1500 obrtaja, ali isključivo kad kompresor klime radi punom parom, nikada sa isključenom klimom. Logično, ECU nije očekivao toliko veliko opterećenje pri slobodnom hodu motora, dakle usled velikog momenta opterećenja u režimu isklučenog dovoda goriva broj obrtaja motora opada izrazito brzo u odnosu na neopterećen motor posle pritiska na pedalu kvačila, pa step motor ne stigne da za tako kratko vreme doda dovoljno gasa da bi održao motor u radu. Tako je "od prvog dana", dakle nemojte da me terate da čistim step motor. Jednostavno, navikao sam se na ovo, pa gledam da u ovakvim situacijama blagim pritiskom na pedalu gasa izađem iz cutoff režima na vreme, pa tek onda kvačilo i kočnica.
Citat: Saša poslato 26.05.2012. - 12:10
E, pa sad!
Kako nije bitno?
Voziš na 1000 obrtaja i oduzmeš gas - nema aktivacije cut-off.
Voziš u prvoj brzini i oduzmeš gas - nema aktivacije cut-off.
Sistem nije baš toliko jednostavan.
Predlažem da neko sa Sanderom ili Loganom (sa BC) postavi filmić kao na početku teme, pa da nastavimo sa komentarima.
Kao sto napisah...nije bitna brzina i kako....dokle god vozite, a 1000 o/min nije voznja :ha: ...znaci sve preko 1600-1700 o/min nije bitno da li je auto u brzini, u leru ili pada sa mosta u slobodnom padu sa stisnutim gasom :crazy: (scena kada Vin Dizel (po)leti sa korvetom sa mosta....sigurno je tu bilo cut-off-a :lol1: )
Uopšte ne razumem šta hoćeš da kažeš.
Ovde pričamo o cut-off aktivaciji i sve što ti smatraš nebitnim je veoma bitno.
Ako je auto u leru, nema cut-off aktivacije, kako nije bitno?
Jel' može samo za mene malo objašnjenje?
Nema logike da se povezuje ler i cut off. Ostaje logika kojom sam se do sada vodio, a to je da treba voziti normalno i kociti motorom kad god je prilika za to. U temama o potrosnji cu pisati uskoro o tome kolika je potrosnja Stepwaya 1.6 u gradskoj voznji kada se maksimalno koristi cut off funkcija.
Tako je.Treba ga koristiti jer mislim da to utiče na potrošnju;manje trošim nego 2008-9.kada nisam obraćao pažnju na cut off.Znači,nema više kotrljanja na leru,kočim motorom dok je moguće.A kako radi i šta ga aktivira,bilo bi lepo znati,vi se dogovorite,bitno da je tu i da radi posao.
Nisam strucan pa ne bih da zamaram, ali je meni bilo logicno da u leru kada se stisne gas do 4-5000 obrtaja i pusti gas da i onda ukljucuje cut-off dok se obrtaji ne spuste na neku granicu. Isto to, samo sporije, kada je automobil u kretanju i u brzini.
Samo sam na to mislio, a ako nisam u pravu onda se izvinjavam :c:
U pravu si :)
da li kad se vozi na gas, gasni comp aktivira cutt off rezim ? nesto nisam primetio
Ja imam utisak da aktivira, jer ne čujem plinske dizne u trenutcima kad se aktivira "cut off".
A čujem ih čim pritisnem papučicu gasa.
Plinski ECU je glupa sprava koja kopira i obradjuje signale od benzinskog ECU. Znaci nista ne radi samoinicijativno, a radi sve sto mu benzinski ECU kaze, izmedju ostalog i taj famozni cut-off.
znaci radi, a ja sve vozio na leru po nizbrdici, tako me cale ucio / da ustedim gorivo, mada se tada stvarno stedelo kada je bio karburator
Voziti u leru na nizbrdici može biti jako opasno - bolje zaboravi na tu mogućnost :wave:.
uvideo sam da radi i na plinu, najvise se oseti kada je klima upaljena, kad na malim brojem obrtaja pustim gas auto se ukopa, i to sve do nekih 1300/1600 obrtaja, kada se iskljucuje, i auto sam dobije gas.
Evo i ja da postavim snimak rada cut-off režima sa mog Logana. Snimak načinjen na nizbrdici u 3-4 brzini, lepo se vidi kada BC pokazuje 0.0 (noga podignuta sa pedale gasa) i kako se potrošnja "vraća" čim dodam gas :nami:
Trebao si da snimiš kada ga skroz pustiš u brzini bez gasa i da se vidi br obrtaja i BC. Trebalo bi kao kod mene (sa klimom se dosta oseti) da kada je u brzini bez gasa kada obrtaji padnu ispod 1600 odprilike oseti se da malo povuče auto, tj da se uključilo ubrizgavanje. Baš me zanima kako pokazuje BC u tom režimu.
Znači pustiš ga skroz da uspori i ne verujem da će se ugasiti auto u 3.oj brzini. Jbga, ja nemam BC pa ne mogu to da vidim.
Eto ti novog zadatka :D :friends:
P.S.
Bilo bi dobro to izmeriti sa i bez upaljene klime.
Kupio sam ELM327 i ustanovio da mi se cut off ne aktivira nikako. Dali da nešto prčkam ili samo da nahranim svinje. .
Zorane
Ako te nije 500k ubedilo da je to sve ok...ti prčkaj :crazy:
Bogami si u pravu :ziveli:
Ne ocitava elm dobro potrosnju, tako da uzivaj, sve je to uredu
Koci motorom po ravnom, oko 1400 obrtaja ces osetiti jako blagi cim kad se cut off deaktivira.