DACIA Forum Srbija

DACIA => Projekti & DIY => Uradi sam => Temu započeo: boban66 poslato 31.12.2011. - 06:10

Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: boban66 poslato 31.12.2011. - 06:10
Evo me opet narode. mada još uvek nisam neki filmadžija.
Gledaćete tutorijal za zamenu antifriza na Loganu 1.4 ambijance. Ima par sekvenci koje nisu prikazane ,jer mi je video spajač na tim delovim izbacivao zbog ne definisane greške ,te sam morao da ih uklonim. Sve jedno mislim da je pojenta snimljena. Ako su vam neke od sekvenci spore ili dosadne, ubrzajte ih na plejeru ja nisam znao da ih ubrzam u montaži.



Kraj ,gde se vidi nivo antifriza nakon automatskog odzračivanja nije snimljen ali on u pčetku dok je motor još vruć je iznad Max , ali kada se ohladi spadne tačno na Max.
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: zac poslato 31.12.2011. - 10:59
 :aplause:  :aplause:  :aplause:
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: luckasti poslato 31.12.2011. - 12:36
Svaka čast,  :hall:  :aplause: , nego, pošto nemam ni garažu sa kanalom ni kompresor, da li će u servisu isprati i produvati sistem prilkom zamene antifriza?  :( :conf: 
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: mrsp poslato 31.12.2011. - 14:03
 :aplause: :jea:
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: Aleks poslato 31.12.2011. - 19:03
 :respect: :too:
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: Zoran poslato 01.01.2012. - 23:02
Čestitam - samo naprijed. Neka i drugi vide da to nije "nuklearna fizika".
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: zac poslato 15.11.2013. - 20:09
Nasem kolegi @Dragan.vi sam menjao antifriz na Sanderu 1.4 bazni model 2009. sa predjenh 36 000km.
Sistem je ispusten i ispran cistom vodom, nije bilo preterano taloga i opiljaka u starom antifrizu...bio je cistiji od mog koji je u sebi sadrazo metalne opiljke i blato.
Sipan je antifriz TOTAL Glacelf Auto-Supra. Kupljen u Profacu po ceni od 400 din po litri. Kupljeno je 3l. i razblazeno na 50% sa destilovanom vodom, zastita do -37oC.... u sistem je stalo oko 5.4 l. te je oko 600 ml...ostalo za dolivanje.
Ovoga puta nisam skidao dolji suspleh pod motorom, vec sam uspeo selnu sa donjeg creva hladnjaka da skinem sa gornje strane..a tako sam i namestio...uz par ogrebotina po rukama... :bonk: ...malo sam zakrvavio sus-pleh na  Sanderu..  :Smiley:
Selna nije ostecena, tako da je vracena originalna..
Motor je zagrejan na radnu temperaturu i ispusten vazduh iz sistema.. postupak je ponavljan do treceg ukljucenja ventilatora.


Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: seraphim023 poslato 23.11.2013. - 19:16
Jos jedanput pozdrav svim ljudima dobre volje (koji su nadam se spremni da pomognu)  :-)1 Da ne duzim pricu, primetio sam da mi posle zamene antifirza po malo kaplje ispod, negde kod spoja creva i hladnjaka. E sad ja sam brze bolje usuo onaj ABRO prah za zaptivanje. Naravno posle toga u razgovoru sa nekim ljudima, a i na forumima sam procitao da taj prah oce i da zapusi mali hladnjak za grejanje pa sam resio da sto pre sve to ispustim, ispreme dobro sistem i sipam novi antifriz i sad sam nasao tecnost za zaptivanje hladnjaka, koja ne bi trebalo da zapusava ono sto ne treba.
Video sam na pocetku ove teme video u kom je sve lepo objasnjeno pa tu nema dileme. Kupio sam sredstvo za ispiranje i na njemu pise da se uspe u sistem sa vodom, pusti da motor radi 20-30 min, zatim se sve ispusti i kada se motor ohladi ispere se lepo ceo sistem tekucom vodom
Ono sto mene takodje malko buni je sto na uputstvu pise da kada se iz sistema ispusti tecnost posle tih 30 min rada, da se saceka da se motor ohladi pa da se ispira tekucom vodom ali tako sto ce se pustiti tekuca voda da tece kroz sistem (pise da voda uvek treba da blago preliva expanzioni sud) dok motor radi. Da li je stavrno ovo moguce i dobro da motor radi na leru dok tece voda, kao da bi se sve lepo ispralo??? Sve ovo par minuta i onda se sistem zatvori i napuni antifrizom.
Nadam se da sam bio jasan. Znaci mene uglavnom zanima samo da li je OK da motor radi dok kroz sistem TECE voda sa cesme kontinuirano.

Hvala.
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: zac poslato 23.11.2013. - 19:22
Po mom misljenju je OK. ako voda prolazi kroz blok svo vreme i hladi ga, a da bi sistem ispirao verovatno da mora da se skine crevo sa hladnjaka...a ono je najniza tacka, pa mi nije jasno kako u tim uslovima odrzavati blok motora pun vode..  :ne:
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: vujanovgoran poslato 23.11.2013. - 19:29
Nisam bas siguran da je to moguce. Kod nas, a i kod tebe je zatvoren sistem rashladne tecnosti, sto znaci da motor uzima hladnu rashladnu tecnost iz hladnjaka a vraca je u ekspanzionu posudu u gornjem delu. Hladnjak dobija novu tecnost iz ekspanzione posude iz donjeg dela. Motor iz hladnjaka uzima novu tecnost tek kada se zagreje do odredjene temperature. Sta bi se desilo kada bi ekspanziona posuda celo vreme bila otvorena, jer moras stalno sipati vodu, ne znam, ali kada je auto zagrejan nije preporucljivo otvarati ekspanzionu posudu. Drugo, kao sto kaze kolega Zac, rashladna tecnost se ispusta na crevo od hladnjaka, koje mora biti skinuto. Kako ce onda motor uzimati novu tecnost? Napominjem, ovo je samo moje logicno razmisljanje, nadam se da ce ti neko od kolega to bolje objasniti.
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: seraphim023 poslato 23.11.2013. - 19:52
Cekaj te. Znaci da kada skinem crevo sa donje strane hladnjaka, kroz njega ce izaci sva voda iz bloka motora? Ovo pitam zato sto sam negde procitao da (kod renoa) navodno uvek ostaje deo tecnosti u bloku motora koja ne moze da izadje iz njega. Zato me interesuje kako najbolje da isperem sistem jer sam u njega sipao taj vraziji prasak za zaptivanje  :banghead: Znaci hteo bi da sve isperem, i pumpu i termo davac i sve, a ako je moguce da ne skidam nista nego nekako tekucom vodom dok je sve povezano (ako to moze i bez paljenja motora tim bolje).
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: zac poslato 23.11.2013. - 20:01
U bloku ostane, ali to je mala kolicina...do 1/2 litre...a isperi kao sto sam ja ispirao... vratis crevo hladnjaka (bez selne), natocis cesmovacu, upalis motor par minuta, ugasis i skunes crevo...postupak ponovis par puta..3-4-5 sve dok iz sistema ne izlazi cista voda...onda vratis crevo na hladnjak, stegnes selnu i sipas antifriz...

PS: Motor moze i sme raditi sa otvorenom posudom...u toku sipanja antifriza ili ispiranja sistema..
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: vujanovgoran poslato 23.11.2013. - 20:02
Mislim da si dobro cuo. Izadje voda iz hladnjaka i posude, ali u bloku ostaje uvek neka kolicina kojoj termostat ne dozvoljava da ode prema hladnjaku. Cak i u hladnjaku na dnu ostaje mala kolicina, koja je ispod nivoa creva. Mislim da ce biti dovoljno da sve to uradis bez da palis auto, i sipas novi antifriz, a kada vec ispustas tecnost, hladnjak nije tesko skinuti i zacepiti rupu, postoje raznorazna sredstva za plastiku, aluminijum, metal... ili od cega je vec tvoj hladnjak.

@Zac  :dobro:
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: zac poslato 23.11.2013. - 20:12
Evo ovde sam pisao kako sam ja ispirao...

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=228.msg101965#msg101965
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: seraphim023 poslato 23.11.2013. - 20:17
Citat: žac poslato 23.11.2013. - 20:01
U bloku ostane, ali to je mala kolicina...do 1/2 litre...a isperi kao sto sam ja ispirao... vratis crevo hladnjaka (bez selne), natocis cesmovacu, upalis motor par minuta, ugasis i skunes crevo...postupak ponovis par puta..3-4-5 sve dok iz sistema ne izlazi cista voda...onda vratis crevo na hladnjak, stegnes selnu i sipas antifriz...

PS: Motor moze i sme raditi sa otvorenom posudom...u toku sipanja antifriza ili ispiranja sistema..

Najpre hvala puno na objasnjenju svima. E sad jos samo 1 pitanje. Citajuci vase odgovore mozda ja nisam nesto do sada dobro skontao na ovom mom uputstvu. Da li je izvodljivo i da li moze imati koristi da crevo vratim na hladnjak pustim da tekuca voda stalno puni sitem, a da ostavim otvoren ventil koji se kod mene nalazi na termostatu i da, dok voda tece kroz sistem upalim motor? Opet kazem sve u cilju da voda svugde prodje i odnese to trunje. Necu vas vise smarati posle ovoga obecavam :)
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: zac poslato 23.11.2013. - 20:24
Mozes da probas, ne znam kako funkcionise to sredstvo za krpljenje hladnjaka, ali ako je poenta dobro isprati sistem uradi to kao sto sam opisao... pogledaj link u mom pretposlednjem postu...  :ne:
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: vujanovgoran poslato 23.11.2013. - 20:26
Ne smaras, po mom misljenju ni to nije dobro, jer je termostat taj koji ne dozvoljava vodi da udje u sistem bloka, tako da time ne ispiras blok, vec samo hladnjak. drugo, treba voditi racuna o senzorima, koji kada ostanu bez tecnosti mogu lako da gecrkt. Mislim da je najbolje da uradis kako ti je Zac opisao.
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: seraphim023 poslato 23.11.2013. - 20:39
OK, hvala puno jos jednom. Sutra ako ne bude kise, radim pa javljam sta sam uradio.
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: nik poslato 23.11.2013. - 22:58
Na tvom mestu neće ti mnogo pomoći Žac-ov sistem ispiranja, koji je dobar za ispiranje od starog antifriza, odnosno, predstavlja kompromis izmedju kvaliteta i obima posla.
Kod tebe to nije slučaj jer ti je sistem kontaminiran navedenim sredstvom čiji je način delovanja upravo zavlačenje u najsitnije zapećke i zapušavanje rupa u sistemu. Lično, nikad ne bih sipao takvo nešto u sistem, jer je mogućnost nastanka problema veća nego korist. Poklonik sam sistema "ako nešto curi, stegni, zakrpi, promeni".
Ono zbog čega bi ipak kvalitetnije trebao da ispereš sistem je pojava trunjenja ekspanzione posude kod nekih Dačija (nemam vremena sada da tražim, ali na forumu je već pisano o problemu, a i nadam se da je na Meganu kvalitetnija plastika). Ne tvrdim da je to i kod tebe slučaj, medjutim, ako je i mali deo otpao sa posude i stao negde u hladnjaku ili radijatoru, sredstvo koje si sipao će sve dodatno da zapuši i zacementira (tome služi). Da li će to da dovede do prekida protoka  :ne: .

Da bi koliko-toliko kvalitetno isprao sistem, preporučujem ti skidanje creva i ispiranje u kontra smeru od smera strujanja rashladne tečnosti ukoliko već nije kasno jer se navedeno sredstvo relativno brzo vezuje, ali ćeš u svakom slučaju očistiti sistem i sprečiti dalje taloženje.
Blok šemu sistema hladjenja imaš na
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1707.msg97873#msg97873

Neophodno je da odvojiš cevi sa hladnjaka i isti ispereš ubacivanjem vode pod pritiskom (ovde pritisak uzeti uslovno, dovoljan je ovaj vodovodski) na donjem otvoru (kroz isti ističe rashladna tečnost pri dugoj cirkulaciji). Gornji otvor treba da je slobodan da iz njega ističe voda.
Po istom principu treba da ispereš radijator grejanja (opet na donju cev kojom se rashladna tečnost vraća u sistem). Cev koja pri normalnom funkcionisanju sistema vodi u radijator treba da bude slobodna za isticanje.
Blok motora možeš da ispereš tako što ćeš da skineš termostat (čije je kućište najčešće najviša tačka sistema na bloku motora) i kroz njegovo kućište puštaš vodu pod pritiskom. Sa druge strane crevo koje vodi iz motora na donji otvor hladnjaka treba da je slobodno za isticanje.
Termostat bi u svakom slučaju trebao da skineš zbog provere da li se na njemu nešto nataložilo i da ga očistiš.
To ti je ukratko uputstvo za potpuno ispiranje sistema. Na tebi je da osmisliš kako da crevo kojim dovodiš vodu za ispiranje vežeš sa otvorima i crevima kroz koja vršiš ispiranje.
Ovo ti je postupak potpunog ispiranja, mada, na tvom mestu bih ja isprao samo radijator (gde su najtanji vodovi u sistemu) i proverio termostat, a na dalje pratio stanje.

Nikako ti ne preporučujem bilo kakvo nalivanje i ispuštanje  (na slavini ili bilo gde drugo skidanjem nekog creva) dok motor radi jer može da dodje do pregrevanja motora ukoliko dodje do formiranja vazdušnog čepa negde gde ne treba.
Sledeće, efekat nalivanja nove tečnosti kroz ekspanzionu posudu u cilju ispiranja mehaničkih nečistoća je minimalan jer ekspanziona posuda se ne nalazi na glavnom vodu (ne prolazi sva tečnost kroz nju u toku rada sistema), već je praktično baj-pas vod, a i promer creva ne obezbedjuje ubacivanje iole korisne količine tečnosti za potrebe ispiranja, kao što i slavinica za odzračivanje svojim promerom ne omogućava ispuštanje bilo čega konkretnog, sem vazduha zarobljenog u sistemu.
Navedene komponente sistema, u ovom slučaju, služe za pravilno nalivanje i odzračivanje sistema po precizno definisanoj proceduri.

Mala ispravka
Citat: vujanovgoran poslato 23.11.2013. - 20:26
... jer je termostat taj koji ne dozvoljava vodi da udje u sistem bloka...
Termostat ne dozvoljava izlazak rashladne tečnosti iz bloka u hladnjak (omogućava tzv "kratku cirkulaciju") dok se ne postigne radna temperatura motora. Ukoliko se iz nekog razloga nadje u vazdušnom čepu, velika je verovatnoća da neće otvoriti na vreme i da će doći do pregrevanja ("prokuvavanja") motora. Slično je i sa senzorima koji neće davati pravu informaciju o temperaturi motora i zbog čega će pre doći do pregrevanja motora, zbog odsustva upozorenja, nego do njihovog crkavanja.
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: seraphim023 poslato 23.11.2013. - 23:43
Hvala na savetu, delujemi i vise nego logicno sve sto si napisao i o tome sam i ja razmisljao otprilike, samo ima tu jedan problem. Ne mogu nigde da nadjem, a ne znam ni da li bi smeo sam da skidam taj termostat. Ono da li tu ima neki dihtung, kako sta, da ne propiski posle tu. Ako neko zna kako i ako mogu sam neka napise ili oka neki link, ja nisam nasao.
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: zac poslato 23.11.2013. - 23:53
Evo ovde imas.. http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=5703.msg120282#msg120282
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: seraphim023 poslato 24.11.2013. - 00:12
@žac

Hvala prijatelju do neba  :respect: . Koliko vidim na ovim tvojim slikama ovde nema nikakvog dihtunga. Skinem, isprem, vratim. Payim da nesto ne iskrivim i ne slomim.
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: zac poslato 24.11.2013. - 00:16
Dihtung je ova gumica navucena na rub termostata...ja sam je menjao prilikom zamene termostata....mozda i ne mora..a ima je u prodaji i nije skupa.  :wave:

PS: Da pazis i ne pretezi ta tri zavrtnja, posto je kuciste termostata plasticno!!!
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: Veterinar poslato 24.11.2013. - 12:53
Pre neki dan sam radio veliki servis, ali su se stvari iskomplikovale na drugom automobilu i došao sam u problem zbog manjka slobodnog vremena. Ja sam MORAO biti u gradu u zakazano vreme, tako da sam morao otići iz garaže bez propisnog odzračivanja sistema nakon zamene rashladne rečnosti (suviše je komplikovano da opisujem taj dan, ali nisam imao drugu opciju). Novi antifriz je sipan dok nije počeo čist da curi kroz slavinicu, motor je radio sa otvorenom eksp. posudom do postizanja radne temperature, ali nije stigao da se uključi ventilator. Morao sam da krenem. Isti dan sam odvrnuo čep na slavinici, a u posudu sipao oko 200 ml dest.vode i od tog trenutka skoro sve deluje OK. Motor lepo radi, greje se kabinski prostor, ali... treba mu duplo više vremena da uključi famozne četiri crtice (na plin prebacuje jednako brzo kao ranije). Ne sekiram se zbog toga mnogo (ne marim za crtice, nego za trenutak kad sam to uočio), ali sam se raspisao sad, jer sam pročitao Nikov post o mogućem vadušnom čepu u predelu termostata...
  Napominjem da sam imao (samo) četiri vožnje do sada, ali sam svaki put imao istu situaciju. Ne pravim problem, ali me zanimaju vaši stavovi.
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: Keka poslato 24.11.2013. - 12:57
Ostavi ga u leru da ukljuci ventilator 3x i pri tome drzi obrtaje na 2500 da se izluftira. Radna temeratura ne znaci i otvoren termostat, a iza njega moze da bude svasta.
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: Veterinar poslato 24.11.2013. - 14:58
Odradio.  :friends: Antifriz u laganom mlazu ulazi kroz gornje crevo u ekspanzionu posudu, nema mehurića i sl. Pri uključivanju ventilatora ne menja se nivo rashladne tečnosti. Videću narednih dana situaciju sa temperaturom na displeju.  :wave:
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: seraphim023 poslato 24.11.2013. - 17:13
Ljudi ja odradio moj posao danas. Da ne duzim puno, ispusten postojeci antifriz iz sistema, usuta cista voda i tecnost za pranje rashladnog sistema, pustio ga da radi nekih 25min, ispustio i to i kada se sve dobro ohladilo uzeo slauf i sve isprao cistom tekucom vodom po uputstvu @nik i ovom prilikom mu se puno zahvaljujem kao i ostalima koji su ucestvovali i pomogli mi svojim savetima. na kraju sam izduvao sto sam mogao vise vode, duvajuci sto iz pluca sto kompresorom i cinimi se da sam upseo u svemu tome posto je u sistem na kraju stalo ako sam dobro sracunao nesto oko 6l novog antifriza. Izliftiran ceo sistem, radi normalno, greje i sve ostalo sto treba. Toliko od mene i pozdrav.
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: Loganovac poslato 24.11.2013. - 22:05
Citat: seraphim023 poslato 23.11.2013. - 19:16
Da ne duzim pricu, primetio sam da mi posle zamene antifirza po malo kaplje ispod, negde kod spoja creva i hladnjaka.

Pade mi napamet, pa da proverim: kako si sipao novu tečnost, da nisi možda sipao koncentrovani antifriz (100%) i vodu bez prethodnog mešanja? Ovo pitam zbog toga što "čist glikol" ima osobinu da strahovito dobro prodire i kroz najmanje zazore i pukotine, možda je baš to bio uzrok curenju - desilo mi se jednom na stojadinu...
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: seraphim023 poslato 24.11.2013. - 23:34
Ne, nikako. Antifriz je rastvoren procentulano prema tabeli sa ambalaze sa demi vodom i to prvo sve zbuckano u kanister pa onda usuto. To sam tako danas ja uradio, a sta je uradio majstor u servisu pre nedelju dana, kada su mi prvi put menjali antifriz ne znam, ali posle toga sam primetio da mi pomalo kaplje negde i kada sam oterao auto kod majstora on je brze bolje rekao da je puko hladnjak i usuo mi taj prasak koji zapusava rupice. Tako je sve pocelo, a kako se zavrsilo par postova gore.

E da. Da dodam da je za sada sve suvo, od popodneva kad sam sve odradio. Praticu jos ovih dana pa cu javiti. Ako se ispostavi da je hladnjak ne ostecen i da je majstor sipao prasak samo da bi me sto pre otaljao, moglo bi da padne jedno zavrtanje .....
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: seraphim023 poslato 26.11.2013. - 17:04
Ljudi izgleda da mi ipak po malko curka veliki hladnjak. Danas sam kontrolisao i u principu ne vidi se tu neka kolicina tecnosti da curi, vec vise sam napipao u donjem levom cosku (gledano kad sam ja ispred auta) i ostaje mi na prstima mokro, odnosno trag antifriza.
Sta da radim, da menjam hladnjak i stavljam novi ili da sipam opet neku tecnost za zaptivanje, samo ovog puta tecnost bas, a ne prasak. Molim za iskustva i savete ostalih clanova koji su eventualno tako nesto probali.

Pozdrav i hvala.

P.S. Ne znam zasto ali nikako nisam i jos uvek ne mogu da editujem svoj gornji post, ali sam nekako uspeo da postavim novi.

Post se može editiovati samo u prvih 60 minuta od postavljanja.
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: zac poslato 26.11.2013. - 18:01
Koliko je tebi presao taj auto? 
Na Batajnickom putu rade krpljenje hladnjaka...bivsa firma Ika-Term... iza Geomasine.
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: Loganovac poslato 26.11.2013. - 18:02
Ne mora da bude da hladnjak pušta, možda propušta na nekom spoju a sliva se tamo gde si napipao - neka ga pogleda neki kršteni majstor.
Naslov: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: seraphim023 poslato 26.11.2013. - 18:04
Pa na satu pise 149000, mada sam siguran da je vise od toga. Auto sam inace kupio pre mesec dana i kada sam kupovao nigde nista, a onda pre nedelju dana je pocelo. Hvala za info, videcu ako se javi neko sa nekim majstorom blize Zrenjaninu.

Inace trebalo da odem veceras kod jednog mehanicara koji mom zetu odrzava auto i jako je zadovoljan sa njim, pa da vidimo sta je tacno.
Naslov: Re: Zamena antifriza i ispiranje sistema
Poruka od: nik poslato 26.11.2013. - 22:40
A sada nazad na DIY, inače  :gun: :usisava: