Stavio sam izolaciju oko akumulatora i nadam se da ću mu bar malo produžiti vek. Bar se neće smrzavati toliko zimi :2023:
(http://www.dodaj.rs/f/O/Ew/3WeVUFOP/20111207141732.jpg)
(http://www.dodaj.rs/f/1B/RK/3oujPRLH/20111207141846.jpg)
(http://www.dodaj.rs/f/3c/uo/hjv3HdZ/20111207141934.jpg)
Kakva ti je ono budža što ide sa + kleme ? CERN ubrzavač elektrona ? :D
I jel to imaš pojačan kabl sa - kleme il mi se samo čini zbog ugla fotke ?
To je za Pojačalo woofer-a kabal
Ja mislim da je to opasno stavljati jer se akumulatoru zna jako povisiti temperatura kod dužeg verglanja zimi. Čak sam bio prisutan u jednom servisu dok je jedan klipan uporno pokušavao upaliti kamion i na kraju priče samo "bum". Kiselina na sve strane srećom niko nije povrijeđen.
Imao sam do sada sličan sistem na još 5 akumulatora i nikada nisam imao nijedan problem, a ako ne bude palio na tri verglanja odmah ga menjam :gun:
Ja sam na prethodnom automobilu napravio izolaciju od stiropora oko akumulatora i nikad nije bilo nikakvih problema. Mislim da moze samo da koristi pogotovo u zimskom periodu. Doduse auto je bio ruske priozvodnje i po zimi nikad nije bilo problema sa paljenjem, ali to je vec neka druga prica.
Citat: mladja73 poslato 07.12.2011. - 20:13
... izolaciju od stiropora oko akumulatora ...
Moja iskustva su po ovom pitanju veoma pozitivna i mogu samo da preporučim.
Original Calciu akumulator mi je pregurao dve zime iako je dva puta potpuno ispražnjen (jbg tastu ostala svetla :banghead: ). Bez njega bi garantovano crkao jer je i pri manjem padu temperature za***avao, a onda je padalo ušuškavanje.
Mislim da od izolacije akumulatora nema koristi;zaključio jednom u razgovoru sa ljudima koji se baš razumeju u struju.
Sa druge strane,izolacija creva klime ima rezona,sad kad vidim da je neko uradio i ja ću na proleće.
A ja baš čuo na okupljanju da izolacija klima ne vredi niš', al ipak sam uradio jer sam tvrdoglav :banghead:
Ljudi koji se "baš" razumeju u struju ne moraju da budu merodavni, jer termička izolacija akumulatora nije pitanje za njih.
Nisam ni ja merodavan, ali smatram da iz objektivnih razloga nije lako dobro izolovati akumulator, a dodaću da kao što ne voli niske, akumulator ne voli ni previsoke temperature koje se mogu javiti u motornom prostoru. Sledi da bi izolacija mogla i u tom slučaju biti od koristi, pa proširujem predlog idejom da se umesto obične izolacije postavi posebna klima koja bi akumulatoru obezbedila uvek istu radnu temperaturu, što bi mu verovatno produžilo radni vek za koji mesec. :hihi:
(Nisam mogao da odolim). :c:
Dakle savetujem da ne preterujemo sa "dosetkama" svih vrsta. Ajde Dačija je low cost auto pa štede na svačemu. Ali, da li je u skupim, luksuznim automobilima akumulator izolovan - ja nisam nigde video...
:njanja: za klimu
Kod skupljih automobila su i skuplji akumulatori :lux:
Neam pojma, ja lično mislim da to ne može da mu škodi, a ako ne škodi znači da koristi :hihi1:
Ranije, dok sam vozio dizele praktikovao sam da stiroporom oblazem akumulatore. Da li je imalo efekta - ne znam. :ne:
@Loganovac jes'' da se kod skupljih automobila ne oblazu akumulatori, ali se zato kod mnogih nalaze u dobro izolovanim i zadihtovanim gepecima ili ispod zadnjeg sedista. :wave:
Termička izolacija ima smisla jedino ako se izolovano telo samo greje ili hladi u odnosu na spoljnu sredinu.Grejanje akumulatora u radu je zanemarljivo pa se nema šta čuvati zimi.Naprotiv,sprečava se ono malo grejanja od motora.Možda bi nešto značilo da se posle vožnje relativno topao akumulator izoluje da bi par sati duže ostao topao.A ako auto stoji duže od 15-20 sati dođe mu na isto,ohladiće se pre ili kasnije.
Izolacija akumulatora itekako ima koristi. Ko je bio vozac u Vojsci, zna o cemu pricam. Dajca ne mozes da upalis zimi, ako akumulator nije prespavao u nekoj prostoriji. Pouzdano znam da sa svakim stepenom nize temperature opada kapacitet akumulatora. Toliko od dipl. inz. saobracaja
Mislis da ako je -15 napolju a ja akumulator oblozim stiroporom, ujutru pred paljenje bude aku na 0.
Kako?
Držati akumulator u toploj prostoriji je jedno,a oblagati hladan akumulator stiroporom drugo.
Ja sam bio pešadinac,nisam vozio Dajca nego ga gurao da upali,bezuspešno.I ne zbog akumulatora,već zbog "zaleđenog" dizel-goriva.Onaj ko je trebao to da zna,nije znao,a ja sam samo izvršavao naređenja.
Dobra ideja doktore. Možda treba naći rešenje i za zaštitu gornjeg dela akumulatora.
Tih nekoliko stepeni koji se dobije "utopljavanjem" nekada može biti razlika između sigurnog startovanja motora ili ne.
Video sam izolaciju na nekim automobilima.Evo primera kako je to kod Vektre rešeno:
(http://img836.imageshack.us/img836/6481/94736810.th.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/836/94736810.png/)
Vizuelno dosta lepo deluje, debljine je oko 5mm, a uklanja se veomo jednostavno. Kada bih ovo pronašao, ugradio bih odmah.
Reno na nekim modelima koristi plastičnu kutiju sa poklopcem. Ovo mi više deluje kao sakrivanje akumulatora nego kao "utopljavanje".
(http://img560.imageshack.us/img560/4291/za1e.th.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/560/za1e.png/)(http://img163.imageshack.us/img163/766/za2b.th.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/163/za2b.png/)(http://img841.imageshack.us/img841/2396/za3.th.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/841/za3.png/)
Ja vam samo kazem sta nauka kaze - svaki stepen niza temperatura, to jedan procenat manji kapacitet akumulatora. Vi kako hocete. To sto je Krle pokazao, to sam video na malo skupljim meckama. Ako ga oni stavljaju, znaci da necemu vredi. Inace, nije isto ako tokom zimske noci ostavis prozor otvoren, i ako ga zatvoris. Sigurno ce tebi kao vozacu da bude prijatnije ujutro ako je prozor bio otvoren.
To sa svakim stepenom stoji.
Ja sam samo pitao, sta ce ugrejati akumulator na -15, stiropor sigurno nece, a nece ni neka druga izolacija.
Porast temperature ce poceti tek sa paljenjem motora, do tada nema nikakve logike oblagati nesto sto stoji u motornom prostoru koji je supalj na sve strane.
Ova Kicina konstatacija je realna i slazem se sa njim, ta ista izolacija ce sprecavati i grejanje akumulatora u toku voznje. :ces:
Malo mi je čudno to grejanje akumulatora u toku vožnje. Ako malo bolje razmislite, na akumulator deluju vazdušne struje kada se auto vozi. To znači ako je napolju minus 5, a vi vozite auto i vazduh prolazi kod spojeva fara i haube, onda je na akumulatoru minus 10 i motor ga neće ugrejati ni stepen pošto ima prepreku od motora do akumulatora fabričku. Znači od tog grejanja meni ništa nije logično pošto je ispod haube "bušno" kako i rekoste. To može da mi ima smisla kada auto radi u mestu i bez vetra napolju, onda bih i mogao da poverujem u povećanje temperature.
Što se tiče izolacije, jeste 'ladan vazduh je 'ladan vazduh, ali ako negde duva, a ispod haube itekako duva i cirkuliše vazduh, to znači da direktnim izlaganjem akumulatora vazdušnom strujanju se sigurno smanjuje temperatura, a ako je bolje izolovan onda je taj uticaj sigurno manji.
Nije ovde problem da se akumulator ugreje, nego da mu se temperatura ne smanjuje koliko bi mu se smanjila bez izolacije.
Još jednu stvar sam hteo da kažem. Mislim da je na Dačiji konstruisana kutija za akumulator, ali nikada nije stavljena zbog smanjenja troškova (što smo i dokazali pošto sada štede i na oznakama motora na gepeku). Na Fabiji ta kutija postoji i akumulator se i ne vidi. Sad....Nemci (Česi) su gluplji od Francuza (Rumuna) što stavljaju akumulator u kutiju.....ne bih rekao.
Možda ta kutija ima neku drugu ulogu. Na kombajnu su akumulatori u drvenoj kutiji a ne pali se zimi :rtfm:?
Danas sam se malo konsultovao sa kolegama i ovako stvari stoje: akumulator se stiti raznim nacinima zimi (stiropor, razne kutije, omotaci i sl.) zbog hemijskih procesa koje se odigravaju u samom akumulatoru. Kada se pokrene neki elektro uredjaj na autu, krecu procesi u akumulatoru. Ti procesu bolje se odigraju kada su zidovi samog akumulatora, koji cine spoljne zidove celija, oblozeni necim tj. da ne dodju u kontakt sa max spoljnom temperaturom. Sustina je da se elektrolit u akumulatoru, tokom voznje, ne greje, niti se on kada auto stoji-hladi. Znaci, akumulator se stiti zimi zbog hemijskih procesa i to mu nikako ne stodi, dapace.
Zimi kada počneš da verglaš a on neće da upali a ti i dalje insistiraš akumulator se grije, može prokuvati pa čak i explodirati.
P.S. Stvar je jednostavna jer svaki akumulator ima unutrašnji otpor kroz koji protiče struja od par stotina A. Odokativna računica kaže da je to oko 20% snage anlasera jer za toliko otprilike opadne napon na akumulatoru dok verglamo.
Nije loša računica, s obzirom da je odokativna.
Starna struja akumulatora definisana je kao struja koju akumulator može da isporučuje u toku 30 sekundi a da mu pri tome napon ne padne ispod 1,2V po ćeliji, odnosno 7,2V za akumulator od 12V. Ako je ova struja za naše standardne akumulatore 540A, izlazi da je snaga kojom se akumulator zagreva (12V-7.2V)*540A= 2592W. Pri tome bi snaga isporučena anlaseru bila 7.2V/4,8=1,5 puta veća, pa bi u tom slučaju 67% snage anlasera grejalo akumulator, naravno ukoliko njime teraš anlaser od oko 4kW, što bi trebalo da je maksimalna veličina anlasera prema startnoj struji akumulatora. U slučaju standardnih anlasera snage od oko 1kW, računica bi bila sledeća: omski otpor anlasera bio bi R=U*U/P odnosno 144/1000=0,052 Ohm. Untrašnji otpor akumulatora je (12V-7,2V)/540A=0,009 Ohm, pa je snaga zagrevanja akumulatora 0,009/0,052=0,173 puta manja od snage anlasera, odnosno 17,3% od snage anlasera! :aplause:
Dakle, sad je jasno zbog čega je poželjno birati akumulator sa većom startnom strujom - manji je pad napona, a time veća snaga pokretača, i manje je zagrevanje akumulatora sa istim pokretačem.
S druge strane, razmislite koliko može tih "bednih" 173W da zagreje akumulator od petnaestak kilograma za 30 sekundi, pa onde džezirajte o pregrevanju i eksplozijama. Svašta može da se desi kad je nešto pokvareno ili nepravilno deimenzionisano. Zna se da je verovatan ishod žešćeg kratkog spoja akumulatora (punog i isprvanog) njegovo razletanje u paramparčad, ali se to sa ispravnim anlaserom i instalacijama neće desiti ni posle višeminutnog maltretiranja, pre će akumulator crći od iznurenosti, odnosno pašće mu napon ispod dozvoljene granice i doći do sulfatizacije ploča.
:aplause: :respect:
Loganovac, hvala - vidi se da sam studije elektrotehnike opravdano batalio. Sada mi je laknulo.Otkada sam bio prisutan eksploziji akumulatora puno sam oprezniji po tom pitanju.