"MOL po prvi put u Srbiji uvodi EuroMOL Gas 90+, visokooktanski tečni naftni gas sa posebnim sastavom. Prednosti EuroMOL Gas 90+ su:
* oktanska vrednost preko 90 oktana
* performanse u vožnji slične benzinskim motorima
* manja emisija ugljen-dioksida
Oktanska vrednost EuroMOL Gas 90+ iznosi oko 93, što je značajno više od standardnih zahteva (na benzinskim stanicama goriva su klasifikovana na osnovu svojih oktanskih vrednosti koje su označene na pumpama).
EuroMOL Gas 90+ omogućava niže troškove održavanja, a vaše vozilo zadržava performanse vožnje slične benzinskim motorima. Korišćenjem EuroMOL Gas 90+ smanjena je emisija ugljen-dioksida, a samim tim i efekat staklene bašte"
Ja sam danas sipao bas da probam pa cu javim utiske.
Sad si me zbunio, pa ja odavno baratam podatkom da je oktanska vrednost propan/butan smeše redovno preko 100!
Drugo, potrošnja zavisi od energetske vrednosti litra smeše, odnosno isključivo od odnosa butan/propan u smeši - standardno je 65/35, zimi 60/40.
Nema nikakve analogije sa ostalim (tečnim) fosilnim gorivima, nema aditiva (osim merkaptana zbog mirisa - isključivo u cilju detekcije curenja, jer ni propan niti butan nemaju ni boju ni miris).
Dalje, da je oktanska vrednost standardno ispod 90, u našim bi vozilima dolazilo do samozapaljivanja smeše jer je propisano gorivo od 95 oktana ili više (piše na poklopcu), znači i bez varnice i pre vremena (knock efekat), čega de fakto nema ni u snu. Znači šta nam se tu nudi - nešto stvarno bolje ili opet šarena laža? Nemojte tako lako da padate na reklamne slogane.
P.S. Setio sam se reklame za kotao sa ruskih podmornica sa neverovatnim stepenom korisnog dejstva od čak 96%, dok svi u kući imamo bar po nekoliko raznoraznih električnih grejača (makar onaj u bojleru, ili ringla šporeta etc) koji (a većini je to manje poznato) imaju veoma skroman stepen iskorišćenja od 100% !!! Svaka sličnost sa gornjim je valjda slučajna :laugh1: :laugh1: :laugh1:
Ja sam probao, trenutno trosim drugi rezervoar tog MOL 90 TNG-a, utisci za sada-nista posebno, isto kao na NIS-u.
Slazem se da je analogija sa benzinom po pitanju oktanskog broja teska debilana i sarena laza, cist EPP. Teorijski gledano butan ima manji oktanski broj od propana, ali ima vecu energetsku vrednost. Mozda u smesi ima vise butana a manje propana, pa ce manje da trosi? Mada dosadasnje iskustvo sa jednim rezervoarom ne govori u prilog tome, potrosnja je i dalje 7,8-8,0 litara gasa na 100 km.
I ja mislim da je reklama.Evo slike
(http://h.imagehost.org/t/0431/06072009234.jpg) (http://h.imagehost.org/view/0431/06072009234)
Prebacite ovo u " Sistemi za TNG i alternativna goriva" pa se zakaci jos neko sa razmisljanjem ili probom.
Pozzzzz !
Stigli utisci.Plin je veliko sra...Nikad mi potrosnja nije presla 10,a sa ovim plinom na predjenih 200km,potrosnja preko 12. :ranting: I auto se vuce kao puz sa klimom.Rekoh mozda gresim,svratim malopre na drugu pumpu,sipam gas i auto mi je progledao.Marketing je veliko s...e.Nista se nije ni menjalo u stilu voznje i deonici koju sam prelazio.Moj veliki minus za ovaj gas.
koja je kinta tog TNG
Ha ahah ,prvih 2x33L su sipana na MOL pumpi. Gradska potrosnja je izmerena na 11.1l/100km na odvezen pun rezervoar. Pre toga je BMB trosio malo manje od 9L/100km. Priznajem da sam bio malo razocaran potrosnjom. Sada vidim da je izgleda MOL TNG slabijeg kvaliteta.
Treci rezervoar sam napunio na NIS, po ceni od 44.5din i ako je svuda u gradu 43din. Valjda veca cena znaci i da je bolji :ces:
Peja
Drugi rezervoar MOL 90+ i prosek ispade 8,05 l/100 km. Katastrofa.
Danas sam sipao na Eurogasu, bio sam na crvenom i nisam imao do kuce :shit:, pa cemo da vidimo...
Meni je ovaj gas bio normalan kao i gas ostalih koje sam sipao po Srbiji. Jednostavno sa punim rezervoarom prelazim u proseku od 530-580 km u zavisnosti od toga da li imam vise gradske ili medjugradske voznje. E sad čudno je to da kad sipam u Bijeljini gas sa punim rezervoarom prelazim oko 740 km gradske voznje. Pretpostavljam da bih sa preteznom medjugradskom islo do barem 800 km. Kako god sa njihovim plinom koji je pri tom 10-tak dinara jeftiniji, po rezervoaru mogu da predjem 200+ km više.
Nista novo da su kod nas sve vrste goriva :bullshit:
Da li kvalitet TNG-a zavisi od pritiska na pumpnim stanicama?
Peja
Da. Sto je manji pritisak, to bolje.
Ajde malo pojasni ovo. Znam da se razlikuju parcijalni pritisci propana i butana, ali na pritisak u rezervoaru utiče i temperatura, a za pretakanje se naravno koristi pumpa pa mi nije baš jasno na šta si mislio.
Naime, poznavaoci tvrde da je tako. Ni meni nije najjasnije, ali kontam da je za kompresiju propana u tecno stanje na "sobnoj" temperaturi potreban veci pritisak. A puno propana znaci los gas.
Konkretno mnogi kazu da u Bosni ni jedna pumpa ne toci sa pritiskom preko 8-9 bara, a kod nas bez 11 nema nigde.
Dakle ovako:
rezervoari TNG-a na pumpama koje toče autogas po pravilu su ukopani u zemlju. Kolika je tamo temperatura? Recimo da je zimi 0-5 a leti oko 15 stepeni. Pogledaj kako izgleda zavisnost pritiska propana i butana od temperature pa pitaj te poznavaoce otkud 11 bara kad bi za čist propan na tom pritisku trebalo da bude više od 30 stepeni u rezervoaru, ali je i na toj temperaturi pritisak butana tek oko 2 bara, a sa odnosom 60:40 u korist butana - nagradno pitanje: koliki je tada pritisak smeše? :-)1
(http://img203.imageshack.us/img203/1695/pritisakpropanbutan.th.jpg) (http://img203.imageshack.us/i/pritisakpropanbutan.jpg/)
Znači, s obzirom da čak i na nadzemnim rezervoarima propan-butana kod mene u firmi (koji se celo leto čvare na Suncu) pritisak nikada nije dostigao ni 10 bara (čak ni na 40 stepeni spoljne temperature), ispada da pritisak koji vidimo na manometru pravi pumpa, a tada on nema zašto da zavisi od odnosa propana i butana u smeši već samo od karakteristika same pumpe. Da dodam, pumpa na kojoj ja sipam gas na manometru pokazuje 6-7 bara...
Da zaključim: pritisak u sudu previše zavisi od temperature da bi samo na osnovu njega moglo da se sudi o "kvalitetu" gasa (verovatno se misli na odnos propana i butana u smeši).
P.S. Juče sam naleteo na praznu pumpu, nema nigde nikoga, pumperi gledaju TV. Pogledam pritisak na manometru pumpe - između 2 i 3 bara (baš kao što treba). Čovek izađe, prikači mi auto i poče da puni. Manometar ode na 7 bara (normalno)! Znači, bio sam u pravu, ne možete da sudite o "kvalitetu" gasa gledajući u manometar za vreme punjenja!!!