DACIA Forum Srbija

DACIA => Sistemi za TNG i alternativna goriva => Temu započeo: VeDuS poslato 16.10.2011. - 18:20

Naslov: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: VeDuS poslato 16.10.2011. - 18:20
Pre nekoliko dana prijatelj mi je kupio Sandera 1.2 16V. I pre kupovine sam se raspitao u vezi ugradnje gasa u auto u nekoliko ovlastenih servisa i dobio suma sumarum otprilike sledeci odgovor: " pa..... znate Reno ne preporucuje ugradnju u automobile sa ovim motorm,... mi mozemo ali mu skracujete vek trajanja,..... ugradili smo oko 4-5 uredjaja i do sada nismo imali problema,ali ... pouzdaniji su oni sa 8 ventila....
Prijatelj ga je ipak kupio jer su ga ubedili da je drasticna razlika u potrosnji u odnosu na prethodne modele ...
Ja sam prilicno skeptican,zadovoljan mojim LPG uredjajem i sit sam se navozao ali me interesuje o cemu se zapravo radi.
Mozda bi Slavko znao onako lepo narodski da rascivija ovo.Mislim da ako ovo sa ugradnjom gasa u ove modele ne bude islo Dacia se nece bas usreciti na ovom trzistu.Ljubitelji dizela su homogena grupa ali benzinasi/LPG odose kod drugih proizvodjaca.Sta mislite?
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: slavko_bgd poslato 17.10.2011. - 11:44
Narodski: :-)1

Zvanično: RNS ZABRANJUJE ugradnju gasa u toku garantnog roka u motore D4F ili 1,2 16V. Objašnjenje zašto je to tako zvanično nismo nikada dobili.

Nezvanično: naš servis je uradio flotu od 6 Klija 1,2 16V još početkom 2008 godine, pre zabrane ugradnje u ove motore. Ta vozila se i dalje redovno održavaju u našem servisu na svakih 10.000 km i ni na jednom po našim saznanjima nije bilo nikakvih problema. Svi su prešli oko i preko 100.000 km. Ovo je naravno suviše mali uzorak da bi bio merodavan, ali to je činjenica.

Slažem se sa konstatacijom da ako se nešto po tom pitanju ne promeni da će Dacia kao jedan od bestselera na srpskom tržištu početi da beleži pad prodaje...
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Keka poslato 17.10.2011. - 13:56
Slavko, da li je u te automobile ugradjen Flash lube?
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: VeDuS poslato 20.10.2011. - 06:35
Ima li neko na forumu sa ovim motorom? Planira li gas ili ga je ugradio?Ako ne - zasto?Kako ide?
Pitam jer su krenule price o maloj potrosnji ali mislim da to ne moze biti toliko drasticno da ne posegnem za LPG-om.   
Ko zna ......
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: ppejic poslato 20.10.2011. - 11:45
Sta je mala potrosnja? Da li je mala potrosnja 1L manje u proseku?

Ja sam se malo raspitivao po Rumuniji. Genaralni zakljucak je neznatno manja potrosnja uz finji rad motora. Zbog manje zapremine manji je porez pri registraciji. Tamo se i dalje odlucuju za "prastare" 1.4 motore.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: saša61beograd poslato 20.10.2011. - 15:50
Vi,ljubitelji plina ste baš čudni.Da imate auto koji ide na vodu vi bi ste i u njega ugradili plin!
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: bmiillan poslato 20.10.2011. - 16:26
pola je pola  :Smiley: (mislim u ceni)
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: VeDuS poslato 21.10.2011. - 06:33
Citat: saša61beograd poslato 20.10.2011. - 15:50
Vi,ljubitelji plina ste baš čudni.Da imate auto koji ide na vodu vi bi ste i u njega ugradili plin!
Nismo mi ljubitelji plina nego opustene i jeftinije voznje.Ni dizelasi nisu kupili auto samo zbog obrtnog momenta, ali to je polemika za temu koja vec postoji. Hajde o ovom motoru i LPG-u.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: saša61beograd poslato 21.10.2011. - 14:46
Da je jeftinija jeste,da je jeftina nije,u svakom slučaju.
Opuštena?Čovek da 8000eur za auto,ugradi plin bez saglasnosti fabrike i "opušteno" razmišlja o posledicama!
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Keka poslato 21.10.2011. - 17:09
Vec je bilo reci o tome da ovaj "fabricki" uredjaj za TNG sto ugradjuju u Srbiji nije fabricki uredjaj koji ugradjuje Reno. Stoga ostaje vrlo diskutabilno da li bi i kako neko ostvario prava po osnovu garancije, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu.

Renault, odnosno Dacia u ovaj motor ugradjuje TNG. Ali se takav model ne prodaje kod nas.

http://www.dacia.ro/modele-si-preturi/dacia-logan/versiuni.html

Pod opcijom preferance i laureate dostupan je i motor 1.2 16V GPL.

Compară cu versiunea:
Variante motorizare    Laureate    
1.2 16V 75 CP    8500 EUR    
1.6 MPI 85 CP    8700 EUR    
1.6 16V 105 CP    9250 EUR    
1.2 16V 75 CP GPL    9400 EUR    
1.5 dCi 75 CP    10150 EUR    
1.5 dCi 90 CP    10700 EUR
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: slavko_bgd poslato 22.10.2011. - 02:33
Citat: Keka poslato 17.10.2011. - 13:56
Slavko, da li je u te automobile ugradjen Flash lube?

Ne. Flashlube i ostali "zauljivaci" su vrlo nepozeljni zbog mogucih ostecenja katalizatora.Pritom, najveca kolicina tecnosti ulazi u motor na praznom hodu, kada je najmanje potrebna a najopasnije je usisavanje lubrifikanta u toku cut-offa.
Postoji jedno zlatno pravilo koje vazi za sve SUS motore bez obzira na gorivo a to je "NIKADA SIROMASNA SMESA".
I jos nesto: Landirenzo i Landi imaju automatske  strategije kojima se u "kriticnim" rezimima dodaje benzin zajedno sa plinom. Odnos je od 1:7 do 1:12 a kriticni rezimi su na primer iznad 4700 o/min kada se dodavanjem benzina uslovno receno odvodi deo toplote sa usisnih ventila a pritom sastav smese ostaje apsolutno kontrolisan. O tome  mozemo da otvorimo novu temu...

Citat: Keka poslato 21.10.2011. - 17:09
Vec je bilo reci o tome da ovaj "fabricki" uredjaj za TNG sto ugradjuju u Srbiji nije fabricki uredjaj koji ugradjuje Reno. Stoga ostaje vrlo diskutabilno da li bi i kako neko ostvario prava po osnovu garancije, kako u Srbiji, tako i u inostranstvu.

Naravno, fabricki uredjaj je samo onaj koji je ugradjen u toku sklapanja vozila u fabrici (kao npr Punto GPL u Kragujevcu), i to se zove "OEM PROJECT". Ovo sto mi radimo je tzv "ZERO KM PROJECT", dakle naknadna prepravka vec proizvedenih vozila. Sto se tice garancije, sve ono sto je modifikovano sa  odobrenjem RNS i prijavljeno radi uvodjenja u ICM je pod  garancijom. A sa druge strane, mi mozemo da ugradimo gas na D4F motor i da ne znam cime garantujemo za kvalitet, ali ako nije odobreno od strane RNS to vozilo gubi garanciju i tu je kraj price.
Nezvanicno mislim da se u RNS trenutno uopste ne razmislja o dozvoli ugradnje gasa u 1,2 16V motore a vreme ce pokazati da li ce se nesto po tom pitanju promeniti ili ne...
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Loganovac poslato 22.10.2011. - 09:45
 :hall:

Hvala za veoma bitne činjenice o Flashlube-u.
Takođe, zamolio bih te da, kako si i sam napomenuo, otvoriš temu o veoma zanimljivom pitanju dodavanja benzina.  :to:
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: dizelas poslato 23.10.2011. - 18:13
Da i ja malo uletim, nije me dugo bilo  :wave:

Tema o aditivima i lubrifikatorima je na drugom mjestu, ali bih se malo nadovezao: postoji i jedan drugi "lube", a to je holandska tečnost jlm, koja se takođe dozira neprecizno, tj. kapalicom. Imaju i njemački TUV sertifikat o navodnoj uspješnosti u zaustavljanju habanja ventila na testiranom vozilu, više o tome na www.jlmlubricants.com, kao i sljedećim linkovima:

http://www.jlmlubricants.com/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=61&Itemid=40

http://www.jlmlubricants.com/index.php?option=com_docman&task=cat_view&gid=62&Itemid=40

http://www.jlmlubricants.com/images/stories/pdf/JLM_Test_Certificaat_5.pdf

http://www.jlmlubricants.com/images/stories/pdf/JLM_poster_ENG.pdf

Naravno da ne pominju eventualne nuspojave, ali navode nekoliko pozitivnih, ali kontradiktornih osobina (štite ventile, a istovremeno čiste sistem ubrizgavanja i smanjuju emisiju izduvnih gasova :ces:).

Da li je zaista u pitanju znatno napredniji aditiv nego Flashlube ili mazanje očiju, pokazaće vrijeme. A od mene ćete imati informaciju iz prve ruke, jer tu skalameriju imam na svom autu, naravno ukoliko ranije ne odlučim da je prestanem koristiti.

Što se tiče ugradnje auto gasa u garantnom roku uz zvanično gubljenje garancije, ne činite to. To govorim iz svog iskustva jer sam u 6 mjeseci starog Opela ugradio gas bez zvaničnog odobrenja proizvođača (uz usmeni dogovor sa dilerom), i mada je sve u najboljem redu i uređaj (Zavoli) se polako otplaćuje, moram priznati da sam ranije mirnije spavao. A da li ću više dobiti na mostu ili izgubiti na ćupriji, pokazaće takođe vrijeme.

Kod Opela je to donekle opravdano nemogućnošću ugradnje u garatnom roku i ubjedljivo najlošijim garantnim uslovima na tržištu: samo 2 godine garancije na motor i ostale sklopove, uključujući samo jednu godinu mobilne asistencije. Da su, npr, garantni rok i mobilna asistencija minimalno 4 godine, kao kod većine drugih proizvođača, tek tada bi bila nebuloza odreći se garancije. I smatram da je bolje kupiti dizela, nego odreći se garancije ugradnjom gasa.

Usput, kada stignem, pisaću o ugrađenom uređaju u rubrici "Ko je gde ugradio..."

Pozdrav.

Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: VeDuS poslato 24.10.2011. - 06:30
Ali ljudi .... pa ne brine RENO da kupac izgubi garanciju vec ne odobrava to zbog neceg drugog bez obzira na dodavanje ili ne aditiva.
Zbog cega?Ako to raspetljamo onda bih mogao i da predpostavim na koje ce se to eventualno modele u buducnosti odnositi a na koje ne.K`o velim, kad budem opet razmisljao o novom autu. :wink:
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Keka poslato 24.10.2011. - 07:19
Zbog glave motora.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: eastcowboy poslato 02.12.2011. - 22:44
razlike
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: DarioGTI poslato 02.12.2011. - 23:46
Koliko sam shvatio, razlika je u ventilima, odnosno materijalu istih?
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Loganovac poslato 03.12.2011. - 08:20
Jeste, a i u sedištima ventila, odnosno materijalu - donja slika.

@eastcowboy:  :to:
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: DarioGTI poslato 06.12.2011. - 00:33
Jeste Off topic, ali da pitam:

A postoji li razlika u zazoru ventila na D4F benzin/plin ? Ako da, postoji li ta razlika u zazoru i na K7J motorima koji su tvornički pogonjeni plinom? (i koliki su zazori?)
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Keka poslato 06.12.2011. - 06:58
Razlika bi trebala da bude samo u kvalitetu materijala ventila i sedista ventila.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: eastcowboy poslato 26.12.2011. - 07:19

Razlike u oznakama motora benzin / plin:

D4F732/734 euro5
K7J710/714 euro 4
K7M710/718 euro 4
K7M800/818 euro 5
K4M696/616 euro 5 duster
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: madridista poslato 19.01.2012. - 12:55
ja bih pazario logana 1.4 sa plinom da ne bi gubio garanciju......kolike su cene kod ovlascenih ugradjivaca?
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: ppejic poslato 19.01.2012. - 13:08
oko 1000E
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Keka poslato 19.01.2012. - 13:09
Mislim da vise nema u ponudi 1.4 MPI.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Sir Oliver poslato 19.01.2012. - 15:33
Juče zvao čoveka kod koga sam kupio Logana u Kompresoru. U ponudi kod nas je sada samo Sandero 1.2 16v i Stepa 1.6.
Zvanično RNS još uvek ne daje garanciju za ugradnju gasa, motor je na ispitivanju, pa će, kako kaže, za 5-6 meseci dati zvaničnu izjavu. Narod je, kako reče čovek, ugrađivao gas u te motore i nije imao problema.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Loganovac poslato 19.01.2012. - 15:47
Ne očekujte ništa zvanično od Renoa ili Dačije, jedino mogu ovi naši lokalci da naprave neku polulegalnu priču za uzimanje para kao i do sada.


Boli mnogo Renoa da sad ispituje motor, rekli su ne može i gotovo.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Sir Oliver poslato 19.01.2012. - 15:58
Njegove reči.  :ces:
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Keka poslato 19.01.2012. - 19:57
Moze, ali.....samo fabricki GPL sa drugom glavom. Ima u Rumuniji da se pazari.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: obris poslato 07.03.2012. - 18:15
Može i kod Nemaca.

Zvanični sajt i cenovnik Dacia.de
http://www.dacia.de/dacia_sandero_preise.php

Cena 800€  :ces:
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: saša61beograd poslato 07.03.2012. - 19:39
Zašto se kod nas ne uvoze ove Dačije sa fabričkim plinom?Da li je ovo što se prodaje kod nas standardni LPG ili "nešto".

800eur prema naših 1000eur?Mišljenja sam da je "plinski lobi" kod nas jedna velika mafija.Zapravo svi su mafija i neću da im se podmećem ako ne moram.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: nik poslato 07.03.2012. - 20:42
Bilo je vec reci o ovome u okviru ranijih tema (ne samo vezanih za LPG)

Citat: saša61beograd poslato 07.03.2012. - 19:39
Zašto se kod nas ne uvoze ove Dačije sa fabričkim plinom?

Svaki model zahteva homologaciju koja kosta, a pitanje je za uvoznika koliko bi komada mogao da proda.

Citat: saša61beograd poslato 07.03.2012. - 19:39
Da li je ovo što se prodaje kod nas standardni LPG ili "nešto".

800eur prema naših 1000eur?

Kod nas je "nesto".
Salu na stranu, Uredjaji koji se kod nas ugradjuju jesu najcesce "firmirani" (bar oni koji se ugradjuju kod ovl. servisera za gas, mada i to je ponekad pod znakom pitanja), medjutim, razlika u ceni je sasvim razumljiva, a na nju najvise uticu sledeci faktori:
- fabricki delovi, odnosno, ugradnja u fabrici sa originalnim delovima (citaj delovima koji su projektovani za dati model), na traci, u okviru procesa sklapanja auta je jeftinija nego naknadno ugradjivanje kada je sve daleko nepristupacnije i postoji potreba skidanja i naknadnog montiranja vec ugradjenih delova. Za ilustraciju moze da sluzi i cesto pominjana na forumu ugradnja klime, uporedi cenu sa fabr. klimom i cenu naknadne ugradnje.
- unutar EU su manji troskovi (nema homologacije i drugih uvoznih taksi, a i najvaznija stavka, vozila sa "cistijim" izduvom su oslobodjena ili imaju znatno umanjene dadzbine)
- poslednje, ali mozda i bitnije od prethodnog, je namerno pumpanje cene od strane distributera (ilustracije radi cena LPG uredjaja, kada sam ja kupio auto je u Integri bila 1200 EUR, a kod servisera direktno, koji i inace ugradjuje doticni uredjaj po nalogu Integre, 960 EUR, ali onda nista od garancije). Gde je razlika? Ko uzima istu? Verovatno distributer na konto mogucih komplikacija u garantnom roku jer, ne zaboravi, Reno-Nisan ne odobrava naknadnu ugradnju LPG uredjaja i, oficijelno, gubi se garancija za usluge koje on pruza (asistencija na putu, o garanciji u inostranstvu da i ne govorim). Kolika je verovatnoca da se nesto desi i da bude problema u garantnom roku koje je prouzrokovao uredjaj? Mislim veoma mala tako da im se ovako vise isplati.
Pare u dzep uz malu verovatnocu da iste izgube, a od fabrickog ne bi bilo nista, a veliko je pitanje ko bi ga kupio kada bi bio duplo skuplji od ugradnje u servisu, a ko bi se ladno odrekao garancije za automobil, koji se inace pokazao pouzdanim i u garantnom roku nema znacajnije kvarove (sve je na nivou pojedinacnih slucajeva), i uredjaj ugradio kod neovlascenih servisera.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: ppejic poslato 07.03.2012. - 21:36
Razlog je isti sto se ranije izgubio iz ponude Logan 1.6 16V

Uvoznik mora za svaki od tih podtipova odraditi (PLATITI) homologaciju.

Naravno, uvozniku se isplate samo one varijante vozila koje se najvise prodaju.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: saša61beograd poslato 07.03.2012. - 21:53
Homologacija LPG Dačije bi se isplatila jer prelo 50% benzinaca vozi na plin.Mada,kako piše Nik,ovako je RNS-u još isplativije.Boli činjenica da su (smo) kupci Dačija u Srbiji pomalo i nezasluženo "siročići" u odnosu na neke sa pet ili deset puta većim platama.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Keka poslato 07.03.2012. - 22:11
Da se vratimo na temu: GPL model motora 1.2 16V ima drugaciju glavu motora i takve glave se stavljaju samo kod fabricke ugradnje koje kod nas nema, iz raznih razloga. Naknadna ugradnja TNG na redovnu glavu motora je moguca ali sa neizvesnim posledicama.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: VeDuS poslato 24.10.2012. - 07:23
Juce sam u razgovoru sa prodavcem u Master-u dobio informaciju da se ocekuju neki novi uredjaji koji ce Reno-Nisan odobriti za ugradnju u 1.2 16V motore,da su neki bili na obuci i da ce to biti najverovatnije posle Nove godine kada stize i novi sandero u salone. E sad ......
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Loganovac poslato 24.10.2012. - 08:13
Verovatno direktno ubrizgavanje TNG-a...  :to:
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Keka poslato 24.10.2012. - 13:31
1.2 16V nema direktno ubrizgavanje. Naknadna ugradnja nije podrzavana zbog mekanih sedista ventila, znaci nema veze sa tipom ubrizgavanja.

Mozda je obican sekvent sa kapalicom za podmazivanje sedista ventila ili ce fabricki ugradjivati drugacije glave, kao u  GPL modelima.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: kiconix poslato 24.10.2012. - 18:51
Ko je ovde lud a ko pametan :banghead:
Mojoj drugarici su rekli da u Clia II  storia 1,2 moze da ugradi tng uredjaj bez problema. Cena 1000 e, naravno u ovlascenom servisu.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: slavko_bgd poslato 26.10.2012. - 12:38
Oba su 1.2. Jedan sa 8 a drugi sa 16 ventila.
Ako je motor D7F onda može.
Ako je D4F i onda može, al' ne može ...






....da zadrži garanciju na novo vozilo.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Sir Oliver poslato 26.10.2012. - 12:47
Zašto ne može? Može nešto da se desi motoru?
Ako nam ti ne objasniš, ne znam ko će.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: slavko_bgd poslato 26.10.2012. - 13:21
Druže, to bi trebalo da objasne oni koji su zabranili ugradnju u te motore, znači RNS.
Verovatno da postoji jak razlog za to, ali informacija takve vrste je nešto što se smatra poslovnom tajnom.
Interes prodavca je da proda vozilo a interes kupca je da dobije to što želi.
Ako se za isti ili približno isti novac može kupiti Sandero 1,2 u koji je zabranjeno ugraditi TNG ili Punto 1.2 , Fabija 1,2 i slično sa TNG-om, šta će se poslednje prodati?

Ono što mogu da kažem je da postoji veliki interes da se motori 1,2 16V konvertuju na gas. Prvi je interes kupaca koji ponovo kupuju Dacie, od kojih je većina njihovih Dacia bila na gas. Zatim je interes RNS-a da proda  što više vozila, pogotovo kada se traže vozila sa pogonom na gas. I naravno, najveći zajednički interes je da niko nema problema sa motorima.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: LeNgenda poslato 26.10.2012. - 17:52
Pitam se moze li 1.4 GPL da ispuni Euro 5 normu...
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: kiconix poslato 26.10.2012. - 20:58
Samo da dodam, Clio je sa 1,2 16v motorom.
Zato me i buni ta informacija, kod jednih moze kod drugih ne. :ne:
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: slavko_bgd poslato 26.10.2012. - 22:13
Pretpostavljam da je vozilo van garancije i u tom slučaju zabrana ne važi. Kad sam napisao da plin može na 1.2 16V, napisao sam u smislu da ga je moguće ugraditi i da taj motor može da radi na plin. Da li ima ili nema nekih negativnih posledica-zaista ne bih znao. Prema mojim saznanjima, od 2008/2009 nijedan takav motor nije konvertovan na plin zbog zabrane, tako da nemam zaista nikakvih ni pozitivnih ni negativnih iskustava sa tim motorima.

Keka je tačno rekao sve u dve rečenice:
" Da se vratimo na temu: GPL model motora 1.2 16V ima drugaciju glavu motora i takve glave se stavljaju samo kod fabricke ugradnje koje kod nas nema, iz raznih razloga. Naknadna ugradnja TNG na redovnu glavu motora je moguca ali sa neizvesnim posledicama."

Znači, ako fabrika pravi razliku da li će motor raditi na TNG ili ne- to treba shvatiti ozbiljno.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: kiconix poslato 26.10.2012. - 23:31
Moja greska, auto je kupovan nov u oktobru prosle godine.
Tada je receno, moze TNG, kosta 1000e.
Znajuci da u Dacia vozilima sa tim motorom nije dozvoljena ugradnja, ili oni lupaju ili pljackaju narod.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Keka poslato 27.10.2012. - 15:51
I lupaju i pljackaju.

Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: neskafa poslato 28.10.2012. - 17:38
Citat: kiconix poslato 26.10.2012. - 20:58
Samo da dodam, Clio je sa 1,2 16v motorom.
Zato me i buni ta informacija, kod jednih moze kod drugih ne. :ne:
Meni su rekli: "Moze, ali gubis garanciju" (u pitanju prethodni auto - Clio 1.2 16v)
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: saša61beograd poslato 28.10.2012. - 19:03
Očigledno da isti motor,1,2 16v postoji u dve verzije,za plin i benzin.Razlika je verovatno samo u glavi motora,odnosno u sedištima ventila.Misterija je zašto je tako.Takođe,misterija je zašto se kod nas ne uvozi fabrička LPG verzija kad većina hoće da vozi na plin.Homologacija i slične priče su mi neubedljivo objašnjenje."Lupaju i pljačkaju" je moguć razlog.Nažalost,reketiranje "plinaša" počinje i pre nego što kupe auto.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: hobbista poslato 28.10.2012. - 19:22
Homologacija je obavezna za uvoz svakog tipa automobila i svaki tip motora koji se ugrađuje u njega. To je, u stvari, vrsta A-testa, odnosno potvrda da odgovara SRPS (ex JUS). Po meni potpuno bezvezan zahtev kada se uvoze proizvodi iz EU, ali zakon je zakon  :ne:

Ono što mene buni u celoj priči je računica koju fabrika ima. Na mekšim sedištima ventila i ventilima ne može da uštedi ni ceo 1€, a sebi pravi problem sa dodatnom stavkom u proizvodnji ( nabavka, lagerovanje, trebovanje za proizvodnju... ). Zbog 1€ (ako i toliko)  sebi prave administrativni problem  :banghead:

Podsećanja radi, do pre 10-tak godina skoro da nije postojala priča o "specijalnim" sedištima ventila za pogon na TNG.
Ne sećam se da je neki Yugo proizveden 90-ih u koji je ugrađen TNG imao problem sa sedištima ventila. A o kvalitetu materijala koji su tada korišćeni ne bih ni komentarisao.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: saša61beograd poslato 28.10.2012. - 19:42
Homologacija se svakako plaća,i na auto sa plinom i bez njega.Takođe,plaća se i na svaki TNG uređaj za naknadnu ugradnju.
Vidim samo dva moguća objašnjenja:
-naš plin je daleko od EU standarda.
-jak uticaj lobija ugrađivača TNG-a,i ostalih koji od toga lepo žive.
Šta god da je u pitanju,ne sviđa mi se.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: slavko_bgd poslato 31.10.2012. - 10:49
Update>

juče je na redovnom servisu bio Renault Kangoo, 1,2 16V,  MY 2006, motor D4FF730 .
Plin je Landirenzo Omegas, na plin je auto prešao oko 60.000 km (ukupno prešao 78.000).
Nema nikakvih problema u radu ali kao što sam predhodno pisao, ovo je samo jedan od malog broja  sa plinom da bi se smatrao merodavnim...
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: bocca poslato 21.12.2012. - 22:36
malo pre procitah na hrvatskom forumu da novi sandero ide u ponudi i sa 1.2 16v i fabrickim plinom. postavljen je cenovnik za hrvatsku sa svim podatcima, datum je 18.12, znaci pre par dana, a prosecna potrosnja za model sa fabrickim gasom je 22% veca od potrosnje benzinca.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Andrix poslato 22.12.2012. - 00:27
Tih 22 % bih rekao da je ok, gledajuci po mojoj potrosnji.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: bocca poslato 22.12.2012. - 15:50
jos jedna zanimljivost sa hrvatskog sajta, auto sa fabricki ugradjenim gasom je  skuplji samo 6000 kuna iliti tacno 800 eura!!!!! a kod nas naknadna ugradnja 950 eura!?!  :ces:
sta bi dao da je kad sam ja kupovao postojala opcija sa fabricki ugradjenim gasom!!!
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Keka poslato 22.12.2012. - 23:47
Dao bi 800 evra, a neko ne bi nista zaradio.

Zato GPL modele nikad nece uvoziti, nego ce naknadno ugradjivati za 950 evra.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: dizelas poslato 23.12.2012. - 21:41
Da, tačno tako, 1,2 16V LPG u Hrvatskoj je skuplji samo 6000 životinjica obraslih krznom od benzinca (72.700 prema 66.700 Kuna), ili 800 Evra. To je nevjerovatno niska doplata za fabrički ugrađen gas imajući u vidu da je ovdje sigurno i motor prilagođen gasu (ventili itd.), kao i da je uporediv dizelas 1,5 DCI 75 KS skuplji za 9000 Kuna od LPG verzije (81.700), tj. za čak 1.200 Evra.

Da ne davim, više u 'rvatskom testu na http://www.autoportal.hr/index.php/testc/5866 .
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: hobbista poslato 23.12.2012. - 21:57
Ako se dobro sećam, ugradnja LPG uz zadržavanje garancije je 1.050€, dok je ugradnja istog bez zadržavanja garancije na vozilo 550-600€.
Uz to, ugradnja LPG u samoj fabrici je daleko jednostavnija, jer se na traci može obaviti celokupna priprema.
Gledajući tako, u ceni od 800€ fabrika ima veću zaradu nego servisi za naknadnu ugradnju.

A ovo sa sedištima ventila (i ventilima?) na 1.2 16V je čist bezobrazluk - praktično te primoravaju da uzmeš od njih auto sa ugrađenim LPG (ukoliko želiš da isti imaš)  :ranting:
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Zoran poslato 23.12.2012. - 22:32
Oni su prije otprilike 3 godine Logan1.6 LPG dobijali bukvalno za 1 Kunu. Hoću reći bila je neka mizerna doplata koliko se sjećam.
Naslov: Re: Sandero 1.2 16V - LPG moze ili ne ?
Poruka od: Andrix poslato 24.12.2012. - 20:42
Ja sam u svoj Logan platio 1150 e ugradnju BRC/a, u okviru fabricke garancije 2005 g., mada su mi skoro kod servisera rekli da trenutno ugradjuju Landi za oko 800 e, i to cak u Hyndai i30 ne gubeci fabr.garanciju na vozilo.