Pozdrav svim clanovima foruma. Nadam se da cete uspeti da mi pomognete u odluci. Na slatkim mukama sam.
Imam ponudu od jednog dilera za Sandero Stepway 1.5 dCi 70 za 10.100 evra. Razmisljam se da li uzeti njega ili Sandero Stepway 1.5 dCi 90 cija je cena 10.963 evra. Oprema je ista tako da je jedina razlika u motorima. Zeleo bih cuti vasa razmisljanja. Da li vredi izdvojiti vise novca i kupiti noviji model ili uzeti stariji euro 4 model?
Znam da je ovo mozda za temu u kojoj se debatuje o ova dva motora ali ta tema nije aktivna od februara, pa rekoh da otvorim novu temu.
Hvala vam unapred na konstruktivnim predlozima i razmisljanjima!
Ako ti 863 e ne predstavlja problem, onda nema sumnje, jači, brži, bolji...
Uvek bih pre uzeo dizel bez interkulera i sa fiksnim lopaticama turbine,ukratko jednostavniji.Da li se u tome razlikuju ti motori,ne znam, proveri.
Koliko znam i taj od 70ks lepo ide.A i ostaje ti lepa suma za kasnije .
ja sam uzeo pre 2 meseca stepway od 70 ks.ostao kazu u hit autu jos taj sa tim slabijim motorom tj slabijom konjazom i sad im dolaze sa jacim euro 5 motorom od 90 ks.iskreno fali mu malo konjaze..ali solidno ide a trosi ko upaljac...manje elektronike ima od tog novijeg a i ne verujem da ces naci taj slabiji..posto rekoh sad stizu kontigenti sa jacim motorima.na tebi je da odlucis...ja da sam imao da biram uzeo bih taj jaci ali je bio i skuplji za nekih 600 evra a i nije ga bilo a meni bila frka za kola, prodao stari auto uplatio letovanje cajtnot s vremenom..itd itd...eto ako sam ti bilo kako pomogao bice mi drago .sve u svemu za te pare nema nista bolje a da lepo izgleda:)
Za tu razliku ja ne bih ni trenutka razmisljao :crazy:
Vozio sam se Loganom s dci motorom od 70KS i fino to ide. Ipak, ako možeš sebi da priuštiš razliku u ceni svakako uzmi tog Sandera s 90KS.
Ja evo guram vec godinu ipo sa Stepway-om 1.5 dCi 70 i za sada sam prezadovoljan.
Ali, kada bi sad kupovao auto, kupio bi tog novijeg Stepway-a 1.5 dCi 90.
Hvala Vam puno ljudi. Pomogli ste puno. Bice onda 1.5 dCi od 90 konja. Malo sam prostudirao performanse i jednog i drugog i noviji model je dosta startniji,sto je vrlo bitno kod preticanja i bezbednosti samog preticanja. Trosi manje. Po informacijama na sajtu Dacie po ubrzanju do 100km/h i max brzini je bolji od benzinca 1.6 sto me je iznenadilo,prijatno.
Sve u svemu vredi doplatiti ovu razliku.
Hvala jos jedanput :to: i nadam se da cu uskoro objaviti i fotke kada auto bude preuzet. :ziveli:
Citat: saša61beograd poslato 14.10.2011. - 15:19
Uvek bih pre uzeo dizel bez interkulera i sa fiksnim lopaticama turbine,ukratko jednostavniji.Da li se u tome razlikuju ti motori,ne znam, proveri.
Koliko znam i taj od 70ks lepo ide.A i ostaje ti lepa suma za kasnije .
+1
U svim temama ovog tipa ljudi su se na kraju odlučivali za skuplje (jače) verzije.A vozeći se Srbijom nikad ne pređu 3000 obrtaja i gotovo nikad ne iskoriste ni 50% mogućnosti kola.I da se sme brže,nema gde,naravno ako se sluša zdrav razum.
Kad se kupuju nova kola svi potroše 10-20% više od planiranog,nikako manje!U tim trenucima dobro je uz sebe imati nekog razumnog i skeptičnog,a ne "napaljenog"savetnika.Ko zna žašta sve ušteđene pare mogu zatrebati.
Razumem te u potpunosti ali veruj da nisam od napaljenih koji posvecuju paznju max brzini i ubrzanju.
Ali probao sam Stepway od 70 konja u jednom auto salonu, nije mi ostavio utisak prevelike agilnosti. Sta vise nije puno bolji od Golfa 2 koji sada vozim (1.6 dizel). A znam koliki mi je problem pri preticanju i da uvek treba dobro da razmislim i osmotrim pre nego li krenem u preticanje. Ocekujem od novog automobila da i u tom segmentu bude bolji. Zato sam i pogledao karakteristike ova dva modela i video znacajnu razliku u ubrzanju do stotke, vise od 3 sekunde. To nije malo. Sto se tice maximalne brzine to nije ni bitno, sto ti kazes nema gde voziti tom brzinom kod nas a nije ni dozvoljeno.
nemoj da zaboravis da u tom jacem modelu imas i fap filter koji je papreno skup osim ako ne zelis da zadrzavas auto na duze staze,jer i kada sam ja kupovao svoj auto receno mi je da je odrzavanje ovog ,,obicnijeg,, dci stepwaya jeftinije
A i moze da se cipne na 85 ks, razlika izmedju dCi od 68 i 85 ks je samo u mapi ECU-a. To je oko 300 evradi.
Ja glasam za Euro 4.
Ja bih uzeo model sa slabijim motorom, ide sasvim pristojno. Ako bi mi bas zafalilo tih 20-ak konja, tu ti je brate chip-tuning i resena stvar! Kolega Staracstol je "nasvirao" Logana, presao gomilu kilometara posle toga i jos uvek (Bogu hvala) uziva u voznji istog. :lazy:
Raspitaj se koliko kosta chip-ovanje, sigurno je manje od 600 eur. kolika je razlika u ceni izmedju ta dva dci-ja.
Pa skuplje odrzavanje jaceg, vise elektronike.... :ne:
i ja sam hteo da ,,nasviram,, svog ali sam nasao za neklih 150 evra tu uslugu.u zemunu iza starackog doma ima neki lik ili firma koja to radi.ne znam tacno gde...probacu da pronadjem a imas i momke na tosinom bunaru u trznom centru, koji to isto rade.al ne znam koja je cifra kod njih.medjutim ima jedna zackoljica receno mi je da moze da se provali na servisu tako da moze garancija da se izgubi...a da lhoce pre svakog servisa da ti upisuju ponovo fabricku mapu pa posle servisa vracaju..ne znam..tj hoce ali verovatno i kosta..i ne znam bas da li je kod ovog od 70 konja i 90 razlika samo u mapi...?ako je tako to je onda super...i ako je razlika samo u mapi..onda i ovaj od 70 moze da se nacipuje na preko 100 u sta sumnjam..ipak ima tu jos neke zackoljice.sve u svemu kada sam kupovao racunao sam sa cipovanjem..pa videcemo..a ima ova tema obradjena u tuningu doduse meni nesto nedorecena..neko je za neko protiv..pa sad covek sam treba da pdluci..... :ces:
Da li neko zna kolika je cena tog Fap filtera? Mislim da on nece biti problem jer godisnje moja porodica prelazi 6-7000km. Koliko sam uspeo da vidim po internetu sam Fap filter trazi ciscenje i obavestava vozaca kada treba da ga izveze na otvoren put i da ga provoza brze i sagori necistoce. To mi odgovara jer manje vozim po gradu. Skoro svakih par nedelja cu imati tu relaciju na kojoj bih mogao da procistim filter.
Interesuje me da li znate sta to jos ima od elektronike sto nema verzija sa Euro 4 motorom?
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=2523.0 evo pa pogledaj temu gde se o tome pisalo dosta..pa odluci sam :too:
Sve sam ja to procitao i pre nego sto sam otvorio ovu temu. Cenim da cu imati vise benfita nego li problema sa Euro 5 motorom.
Sa ovom kilometražom tebi će biti sasvim dovoljan i 1,6 benzinac!Trebaće ti decenije da potrošnjom isplatiš razliku u ceni.A kad posle Golfa 2 sedneš u benzinca od 90 ks uživaćeš u svetu brzine i tišine.
Sad će da me napadnu dizelaši...
Prvo bi te napao moj otac, covek kaze samo dizel i nista vise. Sta da se radi. Ja cutim i slazem se sa njim. :dobro:
ma bre kupi auto koji ti se dopada i ne slusaj nikoga..ja sam pricao sa mnogima pre kupovine svog i mogu ti reci da je procenat bio u korist mog izbora i vozila i motora koji ga prati.a i mislim da nemas da kupis verziju sa 70 ks jer ih vise ne uvoze..takvu sam ja informaciju dobio kad sam svoj kupovao.jedino ako nije neki zaostao na nekom placu..ali raspitas se uletis na net pa trazis i to ti je to..pazari auto po zelji i uzivaj i srecno bilo :too: :to:
Citat: saša61beograd poslato 15.10.2011. - 19:07
Sa ovom kilometražom tebi će biti sasvim dovoljan i 1,6 benzinac!Trebaće ti decenije da potrošnjom isplatiš razliku u ceni.A kad posle Golfa 2 sedneš u benzinca od 90 ks uživaćeš u svetu brzine i tišine.
1.6 8v Euro 3 ide kao slinac u odnosu na dCi, zamisli tek sta su uradili ovom Euro 5. Sa ugradnjom TNG cena izadje kao dizelka, potrosnja naseg TNG je u okvirima potrosnje dizela gledano u novcima. FAP nije babaroga, samo ga treba ponekad procistiti. Dizelka od 90 KS moze da se cipuje na 105.
Price o jeftinijem odrzavanju i slicno ne piju vodu. Dok je auto nov i pod garancijom osim redovnih servisa nema dodatnih troskova. posle toga, i kod jednog i kod drugog je dizna po komadu mnogo Evropskih novcanica.
sve je to ok ali ako rikne fap dok traje garancija ili tik pred istek garancije..cisto sumnjam da ce da priznaju garanciju na njega..vadice se sa lose gorivo..itd itd...ali sve u svemu sto je prostije to je bolje..a dizne ce da riknu isto od loseg goriva ali kroz pricu sa taxistom ( kojima inace servisiram taximetre a u kontaktu sam sa dacia modelima od kad su se pojavili na nasem trzistu a taxisti masovno pazarili i dolazili na ugradnju taximetara kod mene),saznao sam da je na svom loganu ocistio dizne na 200000 a u pitanju je logan 1.5dci i covek tera dalje i jako je zadovoljan sa markom dacia...sto je po meni dobra preporuka bila da i sam postanem vlasnik vozila marke dacia.i ne verujem u pricu da je kod modela sa euro 5 motorom razlika samo u mapi..jer po tome onda moze i ovaj od 70ks da se nacipuje na 105ks. :ces:
Ne, ne, ne...
Razlika izmedju Euro 4 od 68 i 85 ks je samo u mapi. Vrlo verovatno i da je razlika izmedju Euro 5 75 i 90 ks takodje samo u mapi. Jasno je da se Euro 4 i Euro 5 varijante medjusobno razlikuju po nekim stvarima, izmedju ostalog i po FAP-u.
Mislim da sam na RFS-u procitao da Euro 4 dCi od 105 ks ima neke ojacane komponente u odnosu na onaj od 68/85 ks, tako da razlike nisu samo softverske, ali i da su taj od 105 ks cipovali na 120 ks, sto je vec u rangu 1.9 dCi.
Cinjenica je da je vreme da ovi osmoventilski benzinci odu u istoriju i da je za Stepu dizel prava mera, samo bih ja ipak uzeo Euro 4 ako je ponegde zaostao.
znaci mogu svog stepa da narokam do 85 ks bez problema i bez neke bojazni da ce nesto da rikne? :ces: jer kao sto neko rece pri preticanju mu fali malo konjaze....
E5 75 nema intercooler ni FAP, E5 90 ima intercooler i FAP.
Za turbinu promenljive geometrije nisam siguran.
Sve ostalo oko cipovanja je debeo :offtopic: i za to imate posebnu temu.
Saša 61 beograd, Tvoj pristup je krajnje racionalan i za mene pozitivan ali ovde su emocije učinile svoje :ne:.
Danas sam kroz Bg 10km vozio 1 sat.Da li bi mi čip-tjunung pomogao?
Siguran sam da postoji razlika u turbini i još koječemu.Mnogo verujete u te mape i čipove,mislim da nije tako jednostavno.
Takođe, mislim da nije jednostavno porediti dizel iz Golfa 2 i Dci.
Priča iz života:moj poznanik "bošista" mi je pričao da mu je na poslu mučno kad vidi reakciju ljudi kad im kaže koliko košta popravka,prave ljudske drame.A to su ljudi koji o dizelima znaju samo to da malo troše.
Za mene su današnji dizeli samo za znalce i profesionalce i velike kilometraže.A proizvođači automobila to ne govore,čekaju vas u servisu.
Kada sam letos kupovao Sandera imao sam sličnu dilemu - Euro 4 ili Euro 5. Jedna od najvažnijih stavki mi je bila mala potrošnja. Euro 5 troši za nijansu manje i mislio sam - to je to - uzimam 5icu. Međutim, kad sam malo pročačkao po forumu, pročitao sam da FAP filter zahteva povremenu vožnju na auto-putu da bi se sagorele nečistoće. Ja vozim 90-95% po gradu, pa sam se bojao da ću imati problema sa njim. A da se vozam po auto-putu samo da bi očistio filter... :fiju: Na kraju sam se odlučio za Euro 4.
Elem, pošto ti često voziš van grada, ovo bi mogla da ti bude jedna od stvari u korist Euro 5 motora ako još nisi odlučio.
@saša61beograd
Takvi veliki kvarovi, odnosno servisi, dolaze tek posle 150-200.000 kilometara. Mislim da će Dadokg sa svojih 6-7.000 godišnje za tu kilometražu promeniti bar troje kola :wink:
Ako ne prelazi puno km zašto uopšte misli o dizelu :fiju:?
Hehe. Izgleda da ima opasnog ćaleta. :palica:
Citat: Dadokg poslato 15.10.2011. - 19:15
Prvo bi te napao moj otac, covek kaze samo dizel i nista vise.
Sada sam video jos jednu stvar koja ide u prilog novom modelu. Garancija koju daju za noviji model sa 90 konja je 5 godina ili 100.000km, a za stari model je 3 godine ili 100.000km.
A otac nije toliko opasan koliko voli dizel motore. Navika je cudo.
Generalno za koji god da se odlucis bices zadovoljan. Ionako moras odluciti sam, glupo je da ti svako od nas sugerise i namece svoje sopstvene zelje. Uzmi sve u obzir od cene, odrzavane, garanciju, performanse, potrosnju..., tako sam ja kupovao, bez iciih sugestija. Slusas sebe i neces se pokajati. :wave:
Ja bi lično kupio tog sa većom konjažom i čipovo ga :)