Kupio sam masinu za poliranje Fisher 3000 din , auto sam voskirao sisitem je isti kao za poliranje , namazes cekas da se osusi i trljas ( masinom naravno ) i rezultat je kao da sam upravo isterao sa sajma automobila , koristio sam kornjacu :lazy:
mora se napraviti reazlika izmedju "poliranja" u smislu odrzavanja boje i lakai poliranja da se
otklone nedostaci na boji i laku. (u ovo spadaju ogrebotine plice i dublje, nanosenje boje na lak,
duze delovanje sunca, pticjeg izmeta, katrana i raznih izlucevina ako je automobil bio parkiran
ispod drveca).
za novije automobile dovoljno je dva puta godisnje uraditi voskiranje (poliranje) nekim zastitnim
premazima (ima ih u vidu pasti, krema, tecnosti) koje mogu i ne moraju da sadrze vosak
(novije generacije se baziraju na supstanci koja ima za osnovu teflon).
bilo koji ozbiljniji proizvodjac tipa turtle wax, sonax, 3m, scotch ima siroku paletu proizvoda
koji se mogu koristiti. sa preparatima koji su u tecnom stanju je mnogo lakse raditi.
prava i osnovna stvar je da automobil bude dobro opran i tada izbegavati sampone koji u sebi
sadrze vosak (koji su dobri za kasnije odrzavanje). u tezim slucajevima prljanja koristii mesavinu
izopropil alkohola (najlakse se nabavlja kod stampara) i vode u odnosu pola pola za dodatno ciscenje
automobila. posle toga se nanosi sredstvo za koje se odlucite !!!!! pazljivo procitajte uputstvo i to
ne ono koje je uvoznik zalepio na srpskom jeziku nego ono koje je proizvodjac proizvoda stavio na
etiketu (vise puta sam uporedjivao orignal upustvo i prevod i to su najcesce dve razlicite stvari kao
da je za potputno drugi proizvod). osnovna pravila su da se ne radi na suncu, da lim nije zagrejan,
da se ne proizvod ne nanosi na mokru povrsinu. mada neki proizvodi konkretno turtlle wax-a
se mogu nanositi i na mokru povrsinu. za rucno poliranje opbavezno koristiti ciste pamucne krpe
koje ne ostavljaju dlacice i cesto ih menjati. (sonax u svom programu prozivoda ima jednokratne
pamucne krpe u pakovanje od 20 komada po ceni od oko 400 din koje su za svaku preporuku) za
poliranje jednog automobila je dovoljno 5-6 komada.
ovo po meni treba uraditi bar dva puta godisnje na prolece i pred zimu. sem sto auto lepo izgleda
vecina proizvoda stvara zastitni film na laku na kome se teze zadrzavaju raznorazne necistoce.
takodje treba imati u vidu da se taj zastitini film kod pranja auto samponima skida i da ga treba
obnavljati.
poliranje kojim se otklanjaju nedostaci moze biti vrlo zahtevno i nije preporucljivo za uradi sam varijantu.
zato sto se za skidanje i ispravljanje ogrebotina (naravno koje su probile samo lak a ne i boju) koristi
smirgl papir vrlo fine granulacije pocevsi od 1500 do 3000 kojim se ostecenje fizicki uklanjaju ukoliko je to
moguce. posle toga ide poliranje sa pastama raznih granulacija, obicno 2-3, dok se ne dobije sjaj.
na ovaj nacin se mogu skidati i ostecenja nastala prskanjem bojom, uporna prljavstina koja je dugo
stajala na laku, razne nenamerne i namerne ogrebotine
A jel vazi to i za metalik boje?
da s tim da proizvodjaci imaju uglavnom razlicite proizvode za obicne i metalik boje
pa na to treba obratiti paznju prilikom kupovine. za obicne (nemetalik) farbe postoje i
sredstva za poliranje u toj (ili priblizno slicnoj boji).
tema je prilicno siroka pa ne mogu svega da se setim ako neko ima konkretno pitanje
pitajte pa ako znam rado cu odgovoriti a i povremeno cu dopunjavati temu.
jos jedan poznati proizvodjac je farecla mada on uglavnom ima proizvode za
profesionalnu upotrebu
solidan izbor imate u prodavnicama auto sporta u zickoj i kirovljevoj (za one iz beograda)
i u ehomu (vise za profesionalce) ako moderator misli da je ovo reklama i da je protiv
pravila foruma neka obrise ovaj deo posta
Mozda je nekom smesno.. :ne:
Ja auto posle poliranja premazem emulzijom za parket "TRI ASA" - sa silikonom. Proizvodi "Grmec" bgd. Ova emulzija ima deset puta bolja svojstva od najskupljih voskova za zastitu laka. Ja auto premazem tim sredstvom jednom godisnje i cele godine sa kapi vode slivaju sa laka, dok kod auto-voskova to traje 1-3 kise. A da ne pricamo da je pet puta jeftinije od bilo kog voska, a i pakovanje je od 1L. pa traje godinama. :hihi1:
Gde si to našao, kada "Grmeč" ne radi godinama?
Evo da i ja podijelim svoje iskustvo. Jest da nije profi voskarenje al recimo da sam ja to uradio ručno, lično i dosta profesionalno. :lau:
Savjet prije početka: Pogledati film "Karate Kid" bar prvi dio..
Koristio sam "tvrdi vosak" iliti "Hard Wax" Sonax-ov, vatu i mikrofiber krpu. Uputstvo: Na oprano auto laganim pokretima uz pomoć tufera vate nanijeti vosak u tankom sloju. Nastojati da je auto u hladu i da površina nije preterano zagrijana. Raditi dio po dio - panel po panel. Recimo, haubu iz dva dijela. Nakon nanošenja na panel, pustiti par minuta da se vosak osuši i onda izglancati krpom od mikrofibera. Za cijelo auto mi je bilo potrebno oko 4 sata.. Savjet: U pauzama između glancanja panela konzumirati hladno pivo ili neki drugi osvježavajući napitak :ziveli: , jer u ove tople dane moramo misliti o hidrataciji organizma.
Rezultate voskarenja možete vidjeti u rubrici "vozila članova" gdje sam predstavio svoje auto. Eto pa sa srećom.. :dobro:
@Raja Jbg. imam od ranije, jos dve i po flase. :) Kupila majka na vreme, a ja uzeo za kola.
@aehitekt zar ne bi trebalo obrnuto? Grubljim materijalom (krpa) nanositi vosak, a finijim (vata) "izvlaciti" sjaj? :wave:
Ne. Blaznicama vate se vosak (koji je u tečnom stanju - kao mlijeko za tijelo) laganim pokretima jednostavno utrlja i razvuče po limariji. Krpa od mikrofibera je dovoljno nježna da upije višak voska a i da ispolira auto do visokog sjaja. Osim toga tako je navedeno u uputstvu za upotrebu sredstva a slično sam našao i na sajtu proizvođača.
Polir pasta je ustvari fini abraziv i svako poliranje tanji lak (smirgla ga) :hihi1: . Ne treba auto cesto polirati vec samo voskirati, kad farba izgubi "masnocu". :wave:
Tačno.Samo vosak za "nove lakove",bez abraziva.Poliranje posle deset godina,pred prodaju,ako je lak matirao.Moj Logan je beo i vrlo sam zadovoljan kako lak izgleda posle 3 god.Koristim Sonax vosak upravo onako kako je opisao Arhitekta,od skoro i Sonax šampon sa voskom;nije loš,ali prava stvar je ručno voskarenje.
E sad meni nista nije jasno..... :huh:
Sta ja treba sada da radim?Kod mene je od sunca farba izgubila sjaj,ima par plitkih ogrebotina.Cisto sumnjam da cu ja to voskiranjem da dovedem u red bez poliranja.Auto je uvijek napolju pod vedrim nebom i na suncu i na kisi.
@JELENKO6
Ti ga ispoliraj, pa onda redovno voskiranje. :ziveli:
Ja bih otisao do neke prodavnice auto boja (obicno prodaju auto kozmetiku), pa po njihovoj preporuci preduzeo nesto. A mozes i do auto farbara u kog imas poverenja. :ziveli:
Citat: JELENKOP6 poslato 07.07.2011. - 22:09
E sad meni nista nije jasno..... :huh:
Sta ja treba sada da radim?Kod mene je od sunca farba izgubila sjaj,ima par plitkih ogrebotina.Cisto sumnjam da cu ja to voskiranjem da dovedem u red bez poliranja.Auto je uvijek napolju pod vedrim nebom i na suncu i na kisi.
Kod tebe situacija zahtjeva prvo da ga ispoliraš a potom da ga izvoskariš. Nakon poliranja trebao bi biti miran nekoliko godina a voskarenje odradi svake godine 2-3 puta. Voskarenje stvarno nije neki bauk ako ga odradiš na način koji sam ja gore naveo a dok kod poliranja već treba malo više stručnosti - pogotovo ako su ogrebotine dublje.
Hvala svima na savjetima,javljam sta sam uradio. :wave:
Ako to niste do sada nikada radili a nema niko da vam pokaže kako bolje je ipak to staviti profesionalcima.Jer možete napraviti takve probleme da će posle biti :banghead: :bonk:
Mašinski polirati treba znati na kojoj brzini(da nebi upalili lak ili farbu od prevelike brzine ) i koliko pritisnuti i naneti paste,ako to radite ručno onda ima da propadnete dok završite ceo auto :banghead:, a raditi ga u delovima mislim da neće lepo izgledati. :ha:
Tako plati ko to zna da radi i nema da te boli glava :too:
Dakle....sve je pocelo sa golubovima. Parkirao sam ispod drveta (jedino slobodno mesto) i posle nedelju dana na haubi je bila gomila pticijeg dreka. Tada sam napravio kobnu gresku-rekao sam gospodji mami da ocisti to kad bude imala vremena. Ona se lepo snasla, uzela lopaticu za struganje leda sa stakla i ostrugala pticiji drek. Kad sam video kako izgeda farba, samo sto se nisam slogirao. (Prve 4 fotke su pre poliranja).
Zatim sam haubu ispolirao masinom za poliranje i pastom Sonax, ali mi se raspala vunica za poliranje, pa sam nastavio rucno. Ostatak vozila je voskiran.
Na zalost, posledice grebanja lopaticom nisam uspeo da otklonim poliranjem, samo sam ih delimicno prikrio. (Poslednje 3 fotke su nakon poliranja).
Slikano je sa 2 razlicita mobilna telefona pa je primetna razlika u bojama.
:banghead:
Safe cut bi sigurno eliminisao ove tragove. Imao sam znatno veća oštećenja laka koja sam njime 'ladno sredio, ali ima da se trlja...
Gde to ima da se pazari?
Tamo gde i Sonax :zloca:
Danas bio u novom merkatoru dole u radnji. Koga interesuje imaju bogat sonax asortiman
Ima za male ogrbotine i sl.
Kupio u "LIMANAUTO" u NS oko 1500 RSD.
Nije loše!
Mada treba i pitati kolegu "rele" iz SM koji radi sa "Meguiar's"
http://www.lavauto.rs/elektronski-katalog.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=32&product_id=1075
http://www.farbara.co.rs/products/view/910
http://www.slavija-auto.co.rs/info.php?pid=184079
itd.
Nisam stigao da guglam :c:
Fala Vi na informacijama, cim stignem pozabavicu se ovim.
Meni majstori kad su krečili kliniku kroz prozor bacili cigaru i pala na krov, tinjala i ugasila se kad je dogorela do filtera. Rezultat na beloj boji izgoreo lak ko da se golub uneredio veličine nokta na palcu u različitim nijansama brson žute boje. Pokušao poliranje 3M pastom, ništa....ima li neko ideju..... :ne:
Citat: dovla poslato 29.09.2013. - 14:52
Ima za male ogrbotine i sl.
Kupio u "LIMANAUTO" u NS oko 1500 RSD.
Nije loše!
Mada treba i pitati kolegu "rele" iz SM koji radi sa "Meguiar's"
Danas sam se igrao sa Sonax progressive 3 pastom i Womax (najjeftinijom) polir masinom. Crvena boja je pocela da gubi sjaj i dubinu, narocito na delovima izlozenim suncu zbog pozicije parkinga.
Prvo temeljno pranje puskom i brisanje jelenskom kozicom. Sam posao sa poliranjem obavljen relativno brzo, lako, zadovoljan sam kako izgleda. Sutra vosak na Logan.
Fotke su pre i posle poliranja.
:aplause:
:to:
U zavidno dobrom stanju, čak i mimo poliranja. :hall: :aplause:
Nego, je li već zaslužio naziv oldtimer ili mu još fali do toga?
:aplause:
Jel ideš ti sa time po kućama? Zakazivanje ili može samo poziv? :hihi:
:to:
Nije oldtimer, pomerili na 40 god, ima tek 33.
Radim i po kucama, hrana, pice, smestaj i ostalo se podrazumeva :Smiley:
Brine me ono "ostalo"... :ces:
:laugh1:
:Smiley:
Ala se sija k'o pasja ... Bravo! :respect:
Extra izgleda kockica :aplause:
Danas sam izvoskirao Logan. Nije bio u losem stanju. Fotke su pre i posle. Iako na vosku (Sonax) pise da se izbegava nanosenje na plasticne i gumene delove, isti su se odlicno uglancali, pre svega branici.
Ako nije neki problem slikaj i tu Womaks mašinu kojom si polirao...imam nameru da nabavim neku pa me interesuje...
http://www.wobyhaus.co.rs/proizvod_detaljno.aspx?item=76314099
Da dignem temu malo iz mrtvih.
Ispolirao sam Stepveja posle 10 godina voznje. Auto dosao kao nov :D
Nekih pola godine sam skupljao materijal(lagano kako sam sta nalazio), i gledao razne detailing i polishing tutorijale na YT.
Kupio sam ultra finu glinu(clay bar) koja se koristi da posle pranja izvadi svu mogucu prljavstinu iz farbe.
https://www.aliexpress.com/item/32796583755.html?gps-id=8041884&scm=1007.14677.110221.0&scm_id=1007.14677.110221.0&scm-url=1007.14677.110221.0&pvid=c3c0700b-51cd-482e-a447-5ca8c3363960&spm=a2g0o.store_home.promoteRecommendProducts_5992949.3
Pa sam porucio Lake Contry USA set sundjera za poliranje i odgovarajuci backplate.
5 sundjera, bijeli-narandzasti-zuti-plavi-crni ( bas tako idu po tvrdoci)
(https://www.perfectlycleaned.co.uk/ekmps/shops/danesfield/images/Lake-Country-5.5-140mm-CCS-Pad-White-Polishing-10964-p.jpg)
A onda sam posle dva mjeseca naisao na akciju u pradvnici i vidio ovu Einhell polirku za jako male pare.
Ima soft start, lcd koji pokazuje broj obrtaja, ide 1000-3500rpm.
(https://i.postimg.cc/4xYnZ0J9/IMG-20200310-211254-01.jpg)
Kada sam nabavio HARDVER bilo je vrijeme za SOFTVER (tj hemiju :D )
S obzirom da se auto svakodnevno vozi i ne stoji u garazi, nisam htio nesto sto je previse agresivno i sto ce dosta stanjiti lak.
Odlucio sam se za Sonax Profiline 03-06 pastu, ali sam na kraju nasao samo Sonax Profiline 04-06.
Za zastitu sam uzeo Sonax Extreme Protect and Shine Hybrid NPT sealant, sa odgovarajucim Sonax sundjerom za nanosenje.
Takodje Sonax Max Performance mikrofiber krpe za ciscenje viska paste u toku rada.
(https://i.postimg.cc/qvcMZMC9/IMG-20200320-134908-01.jpg)
A poliranje je islo ovako:
1. Dobro pranje auta Feri detrzdentom za sudje.
( feri se ne preporucuje za pranje kola jer ce skinut sav moguci vosak ili zastitu koju ste nanijeli, ali ovim povodom bas to i treba)
2. Presao kompletno auto glinom(clay bar), a podmazivao glinu dok klizi preko farbe prskalicom sa obicnom sapunicom.
3. Susenje auta.
4. Poliranje, prvi prelaz, Sonax 04-06 pasta, narandzasti sundjer, 1500RPM
Evo video u toku radova, pogledajte razliku izmedju prednjih i zadnjih vrata.
5. Posto su ostali sitni hologrami od Sonax 04-06 paste i narandzastog sundjera, odlucih da predjem auto jos jednom sa mekim plavim sundjerom na 1000rpm i Sonax Extreme Polish and wax pastom koja ima ultra fine aluminijske abrazive, i moze cak i rucno da se koristi.
Finis posle ovoga je bio kao ogledalo, bez holograma, bez icega.
(https://www.toolteam24.com/media/cache_product/2/27/7762/image/380x380/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/sonax-xtreme-polish-wax-3-hybrid-npt-250-ml-02021000-4064700202108-1.png)
6. Zastita.Stavljen SONAX Xtreme Protect+Shine Hybrid NPT sealant.
Evo jedna fotka u toku radova. ( pozajmio od komsije reflektor sa stativom, tako da sam u svakom trenutku imao dobro osvetljenje)
(https://i.postimg.cc/ydM2jDvg/IMG-20200321-164412.jpg)
Za ovu operaciju je bilo potrebno oko 8 sati rada,od pranja do zavrsetka poliranja.
Nazalost 24h posle poliranja je pocela kisa, tako da nisam fotkao auto.
Sonax radi svoje, bjezi voda sa njega kao luda.
Kad se malo razvedri, napravicu neku sliku, Rouge De Feu Metallic izgleda fenomenalno :D
Komplet materijal(nova masina, paste, krpe, sundjeri itd) me je kostao oko 90e.
Kod nas za ovakvo poliranje naplacuju 150-200e po vozilu.
Meni je hemije i sundjera ostalo jos za minimum 10 auta.
Tako da cu opet uskoro polirati nase drugo auto, mazdu, a posle rodjake, bracu, drugove, kumove :D
:aplause: :aplause: :aplause:
:dobro: :aplause: :aplause:
:aplause: :aplause: :aplause:
:to: :aplause:
Svaka čast , kapa dole. :aplause:
Eeeee, da nije ovog mačijeg gripa i da Podgorica nije tako daleko, svratio bih na kafu da i na mom autu lično demonstriraš teKniku. :Smiley:
Alal vera! :wave:
Svaka cast :hall:
Forumasi,
Juče sam ručno polirao sandera dok mi oči nisu ispale... :zurka:. Prvo sam detaljno oprao auto (u samouslužnoj perionici, šampon, ribanje, ispiranje), a zatim kada sam auto prebrisao i kada je bio suv započeo sam da poliram sa tečnim sredstvom W5. Prvo sam nanosio sredstvo prema uputstvu sa etikete, a zatim sam suvom krpom brisao i skidao višak. Nisam stigao ispolirati haubu i krov, poćeo me ja zvatati mrak...
Primetio sam da je dobro prekila sitnije ogrebotine na vratima i oko ručica na vratima tako da je vredelo pomućiti se malo...
Lakše bi mi bilo sa sam imao brusilicu i sundjere za poliranje. Sledeći put ću to nabaviti i vosak koji ću naneti kao zaštitu.
Slike su u prilogu.
Pozdrav
Nemoj druze slucajno brusilicom ona ima 10-11 hiljaada obrtaja ima da spallis boju na autu, polirka lici na brusilicu ali ima manje obrtaja i ima poteniometar za reg. brzine
Moze li neka preporuka za pastu sa razumnom cenom.
Hvala
I ne samo broj obrtaja, vecina ih radi u ekscentru, cime se izbegava ostavljanje kruznih tragova.
Citat: astmario poslato 19.06.2020. - 11:42
I ne samo broj obrtaja, vecina ih radi u ekscentru, cime se izbegava ostavljanje kruznih tragova.
nije neophodna ekscentricna, ja sam polirao obicnom i fenomenalno je izaslo...
Kao sto rekose, ni slucajno brusilicom ili busilicom sa nastavkom...
Dacije imaju jako mek i osjetljiv lak, ja sam moju polirao u rasponu 1100-1500rpm MAX sa mekim sundjerima....
Vuneni nastavci takodje nisu preporuceni.
Paste za poliranje Sonax, i naravno 3M...moze i menzerna i meguiars ako nadjete...
paste i voskovi K2 brenda generalno lose
U bilo kojoj ozbiljnijoj prodavnici auto boja i lakova mozete da kupite paste na mililitrazu(ne morate citavu 1L bocu), oko 200ml je dosta za citav auto.
3M zuti cep- pastu mozete rucno koristiti sa nekim dobrim sundjerom.
Samo se pripremite za bolove u laktovima
Da li je neko polirao stakla na vozilu sa Sonax Profiline pastom ili nekim slicnim proizvodom i ima li vajde
Kojom sonax profiline pastom?
Jesam ja sa 03-06, ocisti staklo bas dobro ali tesko da ce maknut ogrebotinice.
Imas Sonax Glass Polish, oko 15e...Sluzi da ublazi tragove od brisaca
Mada za poliranje sofersajbne treba malo prakse...
Kratko zadrzavanje polirke ne radi nista, a dugo moze da ugrije i izoblici "srednji" plasticni sloj sofersajbne
Vidim da ima nekoliko snimaka ali ipak da pitam, ima recimo ova pasta kao bas za poliranje stakla
https://tektion.rs/auto-kozmetika/sredstva-za-ciscenje-pranje-i-poliranje/sredstva-za-cisenje/sonax-profiline-pasta-za-poliranje-stakla-250ml/
Dok cekam da mi stigne nov auto, jedna od najvecih briga je kako zastititi karoseriju od svakodnevnih uticaja i bahatih komsija koja vrata otvaraju ko da izlaze iz kamiona. Naravno, voskiranje je obavezno, to sam radio kod svakog auta koji sam imao i uvek je boja bila ista kad sam kupio i prodao kola.
Razmisljam se onda dal sam da ga voskiram ili da dam nekom profesionalcu i vidim na sajtu da Dacia nudi uslugu voskiranja sa nekim ultra, mega, giga voskovima i premazima. Da li je neko imao iskustva sa njima i ovom uslugom?
Keramicka zastita je najbolje resenje kao zastita od UV zraka, kiselih kisa i ostalih cuda.
Medjutim nece ti pomoci kod bahatih komsija.
Jedina zastita protiv toga je takozvani Clear Bra, tj specijalna providna folija koja je otporna na grebanje.
Da sam na tvom mjestu, odradio bih vrata, i haubu...
Mislim da te moze okrpiti 100e za to, a definitivno se isplati na duze staze
Citat: dragomix poslato 05.10.2020. - 10:08
Razmisljam se onda dal sam da ga voskiram ili da dam nekom profesionalcu i vidim na sajtu da Dacia nudi uslugu voskiranja sa nekim ultra, mega, giga voskovima i premazima. Da li je neko imao iskustva sa njima i ovom uslugom?
U ovoj emisiji testirali 3 razlicite zastite (keramicki premaz, folije i raptor), mozda ti bude korisno:
Bicu zamorce za test jeftine keramicke zastite :ne:
Mr.Fix "premium" coating.(crna, ne plava bocica)
Na 3 tocka nanijet Mr.Fix, na jedan Sonax Polymer Net Shield.
Test do montaze zimskih tockova.
Takodje cu na mazdi ispolirati farove, pa cu samo jedan far namazati Mr.Fix zastitom, da vidimo hoce li se boriti duze protiv ponovne oksidacije.
Stay tuned
(https://i.postimg.cc/L834yKGf/IMG-20220723-195101-01.jpg)