Za one koji vole (umeju) da sami odrzavaju svoj auto , par parametara vezanih za auto.
MOTOR-
-stepen kompresije - 9.5 KPa na 180-200 o/min ne vise od 350 o/min.
-zazor svecica - 0.95 +/- 0.05 mm. svecice (Eyquem RFC58LZ2E , Shampion RYCLC87 , Sagem RFN58LZ...)
-zazor usisnog ventila - 0.10 - 0.15 mm (hladan motor oko 20°C)
-zazor izduvnog ventila - 0.25 - 0.30 mm (hladan motor oko 20°C)
-pumpa za ulje - zazor izmedju zubcanika ikucista od 0.11-0.24 mm
- zazor izmedju ravni zubcanika i ravni poklopca od 0.020-0.086 mm
KOCNICE-
-glavni kocioni cil. - precnik 20.6mm Hod 32 mm
-prednje kocnice - precnik diska 238 mm (pun disk)
-debljina diska 12 mm (dozvoljeno trosenje 0.4 mm ) min. mera 10.6 mm
-zadnje kocnice -unutrasnja mera dobosa 180.25 mm (max. mera 181.25 mm) max. trosenje 1.5 mm
-debljina obloge pakna min. 3.5 mm
TRAPOVI
-balans stangla - ø 24.5 mm
-prednji trap -nagib tocka +2°42' +/- 30' max razlika levo/desno 1° Nepodesivo (nemam oznaku za stepen)
- zatur tocka -0°10' +/- 40' max razlika levo/desno 1° Nepodesivo
-nagib ose obrtanja +10°17' +/- 30'max razlika levo/desno 1° Nepodesivo
-konvergencija (paralelnost) zatvoran -0°10' +/- 10' Podesivo
-zadnji trap -zatur tocka -0°51' +/- 15' Nepodesivo
-konvergencija (paralelnost) otvoren +0°44' +/-15' Nepodesivo
FLUIDI
-motor sa filterom - 3.3 l. ACEA A3 / A4
-menjac - 3.1 l. API GL4+ 75w-80
-kocnice - 0.5 l. SEA J 1703 ; DOT 4
-servo volan - ? l. Renault matic D2 ; Dexstron II
-hladnjak - oko 5.45 l. Glaceol RX (tip D)
-rezervoar goriva - oko 50l.
Molim one koji imaju jos specifikacija za daciu da dodaju
U nekim verzijama diskovi su prečnika 259 mm,a doboši 203,3 mm.
Zanimljivo i korisno,možda se i upustim u štelovanje ventila.Uvek sumnjam da majstori sačekaju da se motor dovoljno ohladi.
Da li ono "nepodesivo" znači da se kod štelovanja trapa radi SAMO konvergencija (raspon,paralelnost)prednjih točkova?
Da li tip svećice podrazumeva i broj elektroda ili isti tip može biti sa jednom ili više istih?
Da , kod nasih "ljubimaca" , moze se stelovati samo konvergencija (paralelnost) , nagib i zatur su fabricki i nepromenljvi ( sem , nedaj boze :conf: )
Tip svecice podrazumeva i broj elektroda , mislim da ova "Shampion" ima jednu elektrodu , ali toplotna vrednost odgovara ovom motoru , tako da bez problema moze se koristiti . (Broj elektroda ne utice preterano u radu motora ako je motor dobro podesen , razliku ne osecamo) :wave:
Shampion je neki kineski Champion ili ? :conf:
Oridjidji sa govornom manom :lau:
Champion :whistling: dobro de , znate o cemu pricam. Sad sam tek video sta sam pisao j.b.g...
Kod svjećica ugrubo svaka elektroda "nosi" 30 000 km. Mislim da je 2 elektrode znači 60 000 km a 3 elektrode valjda oko 90 000 km. Što se svjećica tiče moje su prešle malo preko 71 000 km i još ni jedan trzaj. Čim ih osjetim odmah zamjena ali namjerno ću voziti dok se ne jave. Hvala za podatke i svakako su dobro došli :wave:.
Posle zupčastog kaiša,Zoki eksperimentiše sa svećicama.Glavni test vozač Dačija foruma!Ipak posle 100000km zameni sve to.Pozdrav.
@zoran
Svecice sa 1 ili 3 elektrode ce trajati onoliko koliko je kvalitetan materijal od koje su izradjene (otpornost na visoke temperature i dilataciju toplo-hladno , dolazi do zamora materijala) , prilikom varnicenja svecica se termicki obradjuje i lagano izgoreva (zazor se povecava) stelovanjem tog zazora ona ce teoretski trajati sve dok bocna ili centralna elektroda sasvim ne izgori ili se desi da pukne keramicki izolator , takozvano probijanje svecice na masu. Nema veze broj elektroda sa predjenim km. Vozila sa klasicnim paljenjem (platinska dugmad) su spaljivali svecice za mnogo manje km. od elektronskog paljenja>razlog velika voltaza i amperaza a kod elekt.palj. velika voltaza mala amperaza i svecice traju duze. :friends:
Kupio sam jednog Logana jeftino da napravim još jednu prikolicu.
Motor je 1.4 mpi euro 3.
Jedno pitanje ( zlu ne trebalo) , Dali se umjesto motora 1.4 mpi Euro 4 može ubaciti isti takav Euro 3?
Misliš da eventualno zameniš motor u Sanderu? Tehnički mislim da je 100% moguće, ali sve zavisi od tamošnjih zakona koji ne moraju da budu isti kao ovdašnji. U Srbiji cenim da je praktično nemoguća misija, verovatno bi moralo odraditi atest i homologaciju i ko zna šta sve ne, pogotovo imajući u vidu moguće troškove i vreme naspram vrednosti vozila.
Vjerovali ili ne, u BiH postoje pojedini kantoni, dole na jugu, koji nemaju ili bar nisu imali upisivanje broja motora u saobraćajnu dozvolu (ima samo broj šasije), ne znam je li se to uredilo...
Vjerujem da bi promjena motora tehnički bila moguća, ako nije bilo nekih velikih izmjena u konstrukciji nosača motora, mjenjača, ako je samo pojačana eco norma.
Zoki, kao što reče kolega ispred, vjerovatno tehnički moguće, ali administrativno vjerovatno preskupo za tu vrijednost vozila.
Možda nisu imali serijski broj motora kao u Srbiji (K9KE646D654321) već samo tip i homologacionu oznaku iz COC-a ( K9KE6), što je sasvim OK i što je praksa u velikom broju zemalja EU. Na taj način se najjednostavnije obezbeđuje da je vozilo i nakon zamene motora identičnih karakteristika i saobrazno prema svom WVTA/COC-u. Indeksi i serijski brojevi su od interesa za postprodaju i eventualno ne daj Bože za neko veštačenje vozila.
Citat: Zoran poslato 08.05.2024. - 06:38Kupio sam jednog Logana jeftino da napravim još jednu prikolicu.
Motor je 1.4 mpi euro 3.
Jedno pitanje ( zlu ne trebalo) , Dali se umjesto motora 1.4 mpi Euro 4 može ubaciti isti takav Euro 3?
Tehnički - da, jer se K7J praktično ništa nije menjao tokom "emisione evolucije" vozila. Da li je moguća ta zamena na osnovu propisa? To treba proveriti. Vozilo se homologuje kao jedinica, celina (WVTA = Whole Vehicle Approval Type) sastavljena od homologovanih ili nehomologovanih delova, podsklopova i sklopova. Emisioni normativ vozila ( ne motora već celog vozila sa datom pogonskom grupom) zavisi i od motora, i od menjača i od "periferije" odnosno upravljačkog sistema. Prosto rečeno: vozilo E03 sa katalizatorom u koje se stavi identičan motor iz vozila E02 bez katalizatora će i dalje biti E03. Ako se u isto vozilo E03 stavi identičan motor iz vozila E05 - ono neće postati E05 jer nije samo motor taj koji određuje normativ emisije. Cela priča je jako komplikovana i tehnički i sa aspekta propisa.
Zato se sve vezuje za COC odnosno WVTA a motor se vezuje za VIN.
Zato mislim da Kuba nema nikakvih problema u vezi s' tim :)
Citat: Loganovac poslato 08.05.2024. - 08:22U Srbiji cenim da je praktično nemoguća misija, verovatno bi moralo odraditi atest i homologaciju i ko zna šta sve ne, pogotovo imajući u vidu moguće troškove i vreme naspram vrednosti vozila.
Jeste misija ali nije nemoguća, što je mala sreća u nesreći onima koji moraju da zamene motor. Jer sve su češći slučajevi da popravka motora nije moguća i da je zamena jedino rešenje. U osnovi, sve je bazirano na poređenju podataka iz COC-a (upoređuju se predmetno vozilo i vozilo donator) i saglasnosti predstavnika proizvođača vozila. Ima cimanja i troškova, ali jeste izvodljivo i radi se. Sitne detalje administrativnog postupka zamene motora novim ili polovnim zaista ne znam i nadam se da ih nikad neću saznati...
Hvala vam, puno ste mi pomogli.
Bar mi je jednostavno zamijeniti prateće sisteme motora koji su kačeni na glavu motora, ako trebalo.
Citat: slavko_bgd poslato 08.05.2024. - 10:26Možda nisu imali serijski broj motora kao u Srbiji (K9KE646D654321) već samo tip i homologacionu oznaku iz COC-a ( K9KE6), što je sasvim OK i što je praksa u velikom broju zemalja EU.
Nisu imali ništa, prazna rubrika u saobraćajnoj dozvoli, ali to vrijeme je prošlo...
Ukoliko vozilo ima odgovarajuću dokumentaciju (BiH saobraćajnu) uradi se atest koji nije sporan jer se ne mijenja ni snaga ni kubikaža motora. Ostaje samo pitanje šta se upisuje u rubriku ekološke norme zbog testa izvudnih gasova koji se vrši prilikom tehničkog pregleda.
Pitanje je i koje su razlike između ovih varijanti motora euro 3 i euro 4 (ecu, lambda sonde i drugo).
Da li se isplati mijenjati blok motora i da li će se isti toliko potrošiti da je zamjena jedino rješenje, vjerujem da Zoran to zna dobro izračunati.
Na Daciama nije kao na starim Renault motorima broj motora na pločici koja je zanitovana na motor? Znam da su ljudi na Renault 19 prebacivali pločice pri zameni motora.