Klima mi na loganu na 28 stepeni radi katastrofa, kompresor radi- provereno, znaci treba dopuniti freon. Zna li neko gde u Novom Sadu dopuniti klimu i koliko to uopste kosta? poz. :help:
Ako nema freona nece ni kompresor da radi, znaci problem je verovatno nesto drugo a ne nedostatak freona.
uzmi telefonoteku pa okreni servise za klime i raspitaj se za cene, ali pozovi i ovlascene. Cini mi se da je cena od 50 evra pa navise.
Kod Žive je 4000 servis klime, ali moguće je da joj treba i popravka, daleko bilo...
Ma radi ona, duva hladnjikavo, i to je hladniji vazduh kod vozaca nego kod suvozaca, ali nije to dovoljno. Planiram letovanje u Grcku u julu, kad odem tamo na 40 stepeni, bojim se da mi takva klima bas i nece puno pomoci.
Probaj sam da operes hladnjak klime vodom pod niskim pritiskom. Nikako puskom, da ga ne ostetis.
Onda mozes termometrom da izmeris temperaturu vazduha koju ubacuje u kabinu po sledecem uputstvu. Ukoliko je van tolerancije, onda ima smisla da posetis servis.
ok, hvala na pomoci, probacu, samo da prodje ova kisa dosadna, pa javljam sta sam napravio :ziveli:
Ja sam baš prije dva dana mjerio temperaturu na izlazu iz ventilacijskog otvora. Vanjska temperatura je bila oko 25 C a ventilator je u kabinu ispuhivao hladni zrak oko 8 C.
Po ovog gore tablici mada ne razumjem rumunjski, zaključujem da radi još uvijek dobro iako svih ovih 6 godina koliko imam Logana još nikakav servis klime nije obavljan.
Ja nisam baš zadovoljan kako hladi kad je napolju 30 stepeni, pa sam isto mislio da odem negde da mi dopune freon. Auto ima skoro 6 godina i klima do sada nije servisirana. Hoće biti efekta ako dopunim freon?
Ako freona nema dovoljno, klima nece uopste raditi. Tacka.
Izmeri temperature po uputstvu gore i sve ce ti biti jasno.
Izmerio temperature: na 28 stepeni u kabini, na centralnom otvoru pokazuje 14 stepeni. Rekao bih da je to na nekoj gornjoj granici za tu temp. Probacu ovo leto ovako a za dogodine cemo videti. U svakom slucaju, hvala na pomoci. :ziveli:
Imam par pitanja,
Prvo servis klime, šta se radi i na koliko?
Drugo, hladnjak klime, dole na mrežastom otvoru na masci paralelno sa maglenkama je sav pojeden, 5-6 rebara uopšte nema aluminiskih krilca na rešetci, jel to ok, mislim nepravi neki problem! (neki od vas su imali prilike da vide na okupljanju na Topčideru)
I možda Željko zna i bilo ko koliko je novi hladnjak klime taj što mi je malo pojeden?
Pozdrav! :ziveli:
11000
http://www.dacia-delovi.com/?428,hladnjak-klime-logan-ii-sandero-%28novi-tip%29
8800
http://www.dacia-delovi.com/?271,hladnjak-klime-logan-sandero-1.4-1.6-mpi
@jasho: Servis klime se ranije radio na 4 godine, ali je sad to smanjeno na 2.
Ako ti klima radi, nemoj menjati hladnjak klime (kondenzator).
U slučaju da pušta, idi do Žive. Valeov sa punjenjem je 22000din.
Prošle godine sam kupio Rumunski za 9000, a ove godine je pustao na 25 mesta. Bolje uzmi skuplji i miran si.
Klima radi, juče sam prao kola pa se zagledao i vidim da ona krilca ko papir se lome, kažem nema ih na nekih 5-6 cevki!!!
Citat: gromovnik poslato 25.05.2011. - 23:08
Ja nisam baš zadovoljan kako hladi kad je napolju 30 stepeni, pa sam isto mislio da odem negde da mi dopune freon. Auto ima skoro 6 godina i klima do sada nije servisirana. Hoće biti efekta ako dopunim freon?
Samo mala ispravka, klima hladi odlično nego ja (pola Bosanac :banghead:) nisam podesio da duva samo na glavu vozača i suvozača.
Ko priznaje... :hall:
Pola mu se dodaje
Da li je neko punio klimu i gde i za koliko novaca?
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=2897.msg57730#msg57730
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=239.msg8862#msg8862
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=168.msg45037#msg45037
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=2090.msg70190#msg70190
Vakuumiranje i punjenje ne bi smelo da predje 40€ - gde god da radis.
Danas takođe odlučio da servisiram klimu na sanderu, otišao u Likos na Banjici(ispod ex. kasarne 04.juli) cena punjenja klime 3600, akcija im je neka u toku, ubaciju freon ulje i boju.
Imaju Bosch uređaj za servisiranje sve traje cirka oko pola sata.
Međutim desilo se nešto aj da kažem što je moglo ispasti problem, a na kraju nije bilo a može svima vama da bude od koristi.
Majstor kad je naštelavao mašinu i vršio kalibraciju nađe na uređaju daciu i od madela samo Logan, koji se puni sa 750 grama freona. Da bi bio siguran majstor ode i još u dajalogisu proveri za sandera i pronađe da se i sandero 1.4 puni sa freonom u rasponu od 715-775 grama.
Nakilibrira i pusti mašinu da radi. Kad je završila krene da uardi test sa upaljenim motorom i tada konstatuje da klima diže pritisak preko 30 bara, što ne bi smela ni po najvećoj vrućini a ne u rashlađenom servisu.
Majstor posumnja na začepljenost nekog ventila ili filtera koji se nalazi u unutrašnjom prostoru, ali je to odbacio jer da je to slučaj trebao bi osigurač ili neki ventil da izbaci, što nije uradio, u međuvremenu on pogleda na testu koliko je freona izvukla mašina iz klime i vidi da je to bilo 533 grama i posumnja na tačnost podataka o količini istog , pogotovu što je meni klima radila ok. Ode čovek na net i počne da traži međutim svuda se uglavnom spominje podatak od 750 grama i tad na scenu stupa dacia forum srbija :hall: na koji sam se ja ulogovao u servisu i pronađem Logančev post kako su mu kod Žive napunili klimu na 550 grama freona.
Kažem to majstoru, on opet namesti mašinu, i pusti je da radi.
Kad je završila uradi test- sve normalno :)
Test unutar kola sa onom sondom pokazao da izduvava na 6,8 stepeni celzijusa, što je kaže ok.
Pregledao sa lampom dali negde curi sve bilo ok.
Tako da zahvaljujući Loganovcu... :aplause:
Klima dopunjena danas, posle 7 godina, u servisu bele tehnike Mijatovic u Zrenjaninu. Pritisak u instalaciji je bio oko 16 bara, nakon punjenja 20 bar. Temperatura na izlazu posle dopune je 6,8 - 6,9 stepeni, spoljna 29. Dopuna je kostala 1500din.
Moram da pitam, čime je i kako dopunio? Da li je prvo izvakumirao sistem, dodao ulje, koliko je koknuo freona?
Bas htedoh da prijupitam, jel menjano ulje u kompresoru posle 7 godina? :ces:
Za te pare? Ne verujem! :ces:
Ako je menjan freon..(vakumiran sistem) onda je moralo i novo ulje.
Ja ne znam kako se to radi, ali kazem, pritisak je bio 16 bara, onda sam upalio auto i klimu. Tada je majstor poceo da odvrce ventile na boci. Zatm je merio temperatutu izlaznog vazduha. Kada je pokazala 6,8 - 6,9 C ugasio sam sve, skinuo je prikljucke sa cevi i to je to. Uz bocu sa freonom sam video i jednu manju sa uljem. Nadam se da pri dopuni freona tece i ulje, mesa se i ulazi u klimu. Sad je pritisak u sistemu klime 20 bara. To je to sto sam video i znam. Servis postoji vec dugo ljudi su takodje sa dugi iskustvom i racunam da je to uradjeno kako treba.?
Kolika je bila spoljasnja temperatura?
To je radjeno juce popodne. Temperatura je bila oko 29 C.
Imam dva pitanjca:
1. Da li je ventilator tokom merenja bio na max ili ne ?
2. Nakon koliko vremena je krenuo da meri temperaturu na izlazu - odmah ili je čekao da se klima "zagurbla", minut, dva..više ?
Sudeci po tabeli temperatura, ako je ventilator bio na maksimumu, pri nizoj spoljnoj temperaturi postoji mogucnost da zamrzava isparivac, sto nije dobro.
Da li kompresor radio ROAR kad je spoljna temperatura preko 30 stepeni?
Keka, meni daje taj zvuk "roar" , al tek na vecim temperaturamaod preko 33-34c , jel to dobro ili lose?
Ako dobro hladi i ne iskljucuje kompresor, ne diraj.
Radi super i ne iskljucuje kompresor. Radila je skoro celim putem pri povratku iz Crne Gore nekih 8-9 sati neprekidno, samo je napolju bila temperatura preko 37c kad sam se vracao pa je malo proizvodila takav "roar" zvuk.
Ventilator je bio na 2. i majstor je poceo da meri temperaturu odmah. Kazite mi kako se inace menja to ulje u kompresoru, prilikom punjenja klime ubacuje se izmesano u gasu ili se to posebno menja negde bas ispustanjem iz kompresora? Meni se culo to ROAR pre punjenja i dan je bio jako vreo. Sad se na cuje ali ni temperature nisu preko 30 C.
Masina sama to odradi, najbitnije je da izvuce sav gas (tada izvuce i ulje).
Prilikom ponovnog punjenja sistema, masina ubacuje gas i novo ulje.
Citat: trajce poslato 18.07.2012. - 18:53
Ventilator je bio na 2. i majstor je poceo da meri temperaturu odmah.
Ventilator treba da bude na maksimumu, spoljni vazduh (ne recirkulacija) usmeren na prednje otvore u kabini.
Znaci kad se klima puni uvek se izvlaci ceo sadrzaj starog freona i ubacuje se novi? To bi trebalo raditi svaki put kad klima pocne da hladi slabije (ne raditi samo dopunu klime kao sto sam ja, ili...)
U servisima se baš tako radi. Uređaj kojim su opremljeni sve ovo odrađuje automatski, samo mu ukucaju količinu freona i ulja za punjenje.
Nego, logično bi bilo proveriti kuda je "nestao" freon iz instalacije. U suprotnom može opet da dođe do curenja pa si džaba krečio. Zbog toga se freonu dodaje i specijalna UV boja za detekciju curenja, pa serviser posle završene intervencije uz pomoć UV lampe obavlja i ovu proveru. http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=398.0
Treba dodati da gore navedeno košta min. 4000 dinara! :kava:
Covek mi je pricao da je bio u Zarkovu gde mu je majstor dopunio klimu tako sto mu je prikacio bocu na ventil,upalio klimu i merio temp na izduvavanju, kada je temp. dosla do nekih 6 stepeni i pocela da raste, majstor je malo izduvao freon iz sistema i zavrsio.Cena je bila oko 2000 d preko veze, a vozac nije znao da mi odgovori na pitanje o ulju u sistemu i pritisku....
Cisto da razjasnimo, ulje cuva kompresor.
Licno, ne bih samo dopunjavao sistem.
Svojih par pitanja sam postavio zato što imam utisak da se moja klima teže "zaukava", treba joj minut-dva da postigne neku pristojnu temperaturu na izlazu. Nedavno jesam vršio merenja nekim priručnim termometrom i nije da su rezultati nešto odstupali od referentnih vrednosti iz tabele, ali je to i uz ventilator na 4-ci dosta dugo trajalo. Uzgred, koliko znam, nikakav servis klime nije rađen na mom Loganu od momenta kada je proizveden a to je sada već 7 godina. Znam da je Keka na par mesta rekao - ako radi ne diraj ali opet...
Iz navedenih razloga se nosim mišlju da sutra ipak odem i uradim servis klime :ces:
auuuu, pa u uputstvu pise da se servisira na 4 god, auto mi je isto iz 2007 g, i isao sam pre neku god na servis, dodali oko 100 g gasa i nesto ulja, sve to dobio na papiru, kao fiskalni racun, trebalo bi prekontrolisati
Kao što i "obećah", danas sam obavio prvi (od proizvodnje auta) "mali" servis klime u servisu "Viktor AS" u Partizanskoj 21 u NS http://autoklime.wordpress.com/ (http://autoklime.wordpress.com/). Obavljeno je vakuumiranje sistema i punjenje novom mešavinom freona i ulja. Postupak je trajao dobrih 30-45 min a vreme sam iskoristio da od servisera saznam nešto više o održavanju klima uređaja u vozilima. Iz tog razloga sam ovo nazvao "malim" servisom jer onaj "veliki" podrazumeva zamenu filtera-sušača koji se po nekom pravilu treba menjati na svake 3 godine. Njegova uloga kao filtera je da izvlači kondenz iz mešavine ulja i freona i vremenom postaje neporozan - ali samo za ulje. To znači da se i kompresor više ne podmazuje adekvatno što na kraju može da dovede do njegovog zaribavanja a to jeste kardinalni kvar klima-uređaja (čitaj - najskuplji). Shvatio sam da s obzirom na ovu "novu" tehnologiju (klima u autima) još nemamo stečenu naviku velikog servisa (zamene ovog filtera) a da verovatno i njegova cena utiče na odluku da se veliki servis obavi. Međutim, informacija koju sam dobio nije ni blizu one koju sam zamišljao - naime, nov filter-sušač za Logana je oko 50e, i ako uzmemo sveukupnu cenu zamene freona/ulja, filtera i ispiranja hladnjaka (da bi se zamenio filter skida se prednji branik pa se odmah pere i hladnjak) dolazimo do cifre od oko 100e. Ja ću o ovome razmisliti do proleća jer je po savetu servisera to najbolji trenutak za servis - tada su cene filtera najniže.
No, da ne dužim - iz sistema je izvučeno oko 500g, ubačeno je (kataloških) 750g, pritisak u sistemu je bio oko 13bar a u prva tri minuta rada temperatura na izlazu je (ventilator na 2) bila oko 8c pri spoljnoj temperaturi 28c. Za 10-tak dana trebam da idem na kontrolu rada a do tada je preporuka da klimu koristim što češće. Ovaj mali servis je koštao 3.000 RSD.
Meni je danas na izlazu bila temperatura 8 stepeni, ali ventilator na 4.
Klima servisirana pre nekoliko godina, susac nikad, hladnjak nikad opran.
Ja ću sada da pokušam da uradim merenja..nemam sondu, radim klasičnim externim termometrom koji ću "zabosti" u ventilacioni kanal al šta sad :-/
Možda je i rano, jer treba određen period da se sistem posle zamene ulja i freona stabilizuje, al sam nestrpljiv :D
Elem, uputstvo kaže, pustiti auto da se oladi jedno sat vremena u ladu, videti da razlika spoljnje i unutrašnje temperature ne bude više od 5c. Pokrenuti motor u praznom hodu, namestiti sve kako treba (bez recirkulacije, ventilator na 4, duvanje u "putnike"), pa onda sačekati 2 min i startovati klimu. Posle 6 min uraditi merenje i videti vrednosti u tabeli. Veče je, napolju ima oko 28-29c, auto je u ladu celo popodne pa ćemo videti...
Merenje obavljeno sinoć uveče prateći uputstva i rezultati su sledeći:
Spoljnja temperatura 29c, unutrašnja do 30c, merenje započeto nakon 6 min. rada klima uređaja.
1. Recirkulacija vazduha isključena.
- pri brzini ventilatora 4 temperatura na izlazu je bila oko 10c
- pri brzini ventilatora 2 i 3 temperatura na izlazu je pala na 5-6c
2. Recirkulacija vazduha uključena.
- pri brzini ventilatora 2 i 3 temperatura na izlazu je pala i na oko 4c
Prema tabeli ovo bi trebalo da se tretira kao korektan rad klima uređaja tako da nemam pravo da se "žalim" na bilo šta :kava:
To je odlicno, cim na 2. brzini spusta na 4oC znaci da je kompresor i kolicina freona dobra. :to:
:bullshit:
Čim smanjiš brzinu ventilatora mora da se smanji temperatura izlaznog vazduha - normalno, pa smanjio si protok vazduha. Dakle, ovo nema veze sa pravilnim ili nepravilnim radom klima uređaja, u pitanju je čista fizika P=const*q*(T2-T1), gde je P rashladna snaga izmenjivača, q protok vazduha u jedinici vremena, a T temperature ulaznog i izlaznog vazduha.
10 stepeni na punom protoku ne liči na dobre rezultate prema tvorničkoj tabeli...
Da ponovim - testiranje nije rađeno digitalnim (sa sondom) već starim dobrim (ruskim) analognim termometrom (za merenje spoljnjih temperatura) zabodenim u otvor ventilacije pa nismo sigurni koliko su rezultati precizni.
@Loganovac
Ako gledamo istu tabelu, koliko vidim u njenom redu 3 i 4 stoji:
- spoljnja temperatura 25c - > prihvatljiva temperatura na izlazu od 8 do 13c
- spoljnja temperatura 30c - > prihvatljiva temperatura na izlazu 12 do 16c
Prema ovome ne bih trebao da imam razlog za "žalbu", odbili bi me :ces:
U pravu si, malo sam se zaneo. :c: Kod mene je bilo 6-7 stepeni na max. brzini ventilatora, ali je spoljna bila oko 25 stepeni.
Citat: Loganovac poslato 23.07.2012. - 10:00
:bullshit:
Čim smanjiš brzinu ventilatora mora da se smanji temperatura izlaznog vazduha - normalno, pa smanjio si protok vazduha. Dakle, ovo nema veze sa pravilnim ili nepravilnim radom klima uređaja, u pitanju je čista fizika E=q*(T2-T1), gde je E razmenjena energija na isparivaču, q protok vazduha u jedinici vremena, a T temperature ulaznog i izlaznog vazduha.
10 stepeni na punom protoku ne liči na dobre rezultate prema tvorničkoj tabeli...
Kao sto znate, na svom autu nemam klimu, pa se nisam preterano bavio ovom problematikam.
Vodjen iskustvom od ranije, sa sluzbenim automobilima, i savetima i tvrdnjama majstora koji nam je odrzavao klima uredjaje, napisao sam da se klima proverava sa najmanjom izduvnom snagom kabinskog ventilatora i to u hladu....jer mi je tako rekao covek koji se bavi klima uredjajima preko 20 god. , cak mi je na neki nacin bilo i logicno da kompresor na visokom spoljnim temperaturama i ne treba maksimalno opteretiti vecim protokom "toplog' vazduha kroz isparivac jer je nemoguce da dostigne zeljenu nisku temperaturu, i zato sam mislio da protok treba da bude minimalan za proveru ispravnosti svih elemenata. :c:
Tek posle Logancevog (citiranog) posta sam se malo vise udubio u problematiku, i dosao do zakljucka da je covek u pravu....prem da je moglo i bez onog ( :bullshit: ) :D :wave:
Evo cunjao sam malo po netu i nasao univerzalni model samo-kontrole klima uredjaja u vozilu... mislim da se cak i ova tabela poklapa sa onom sto je Keka postavio. Mislim da je interesantan link. :ne:
http://www.auto-delovi.org/saveti/uradi-sam/provera-efikasnosti-auto-klime/
H-m :ces:
Link jeste interesantan ali ne da mi liči na "resavsku školu" nego je to neverovatno - manje-više što je redosled operacija iz rumunskog (Kekinog) i ovog uputstva skoro u slovo identičan, nego zato što su sebi dozvolili da napišu: "Ukoliko se temperature razlikuju za više od ±0,5°C od gore zadatih, nešto nije u redu sa klima uređajem u Vašem autu". Elem, s obzirom da je u tabeli dat opseg dozvoljenih temperatura na izlazu koji može da se razlikuje i do 5c pitanje je od koje to temperature oni tu razliku od ±0,5°C smatraju za kvar. Koliko sam ja shvatio rumunski prevod - ±0,5°C se odnosi na stabilnost izlazne temperature, odnosno da ona ne varira za više od ±0,5°C od neke ustaljene vrednosti na izlazu pri nepromenjenim uslovima merenja.
Drugo je pitanje prve kolone odnosno veličine u odnosu na koju se prati dozvoljena vrednost na izlazu - u ovoj sprskoj net-verziji je to "Temperatura vazduha u automobilu" a u rumunskoj "Temperatura ambianta". Priznajem, i rumunski prevod se može tako prevesti ali ima par ali - nisam siguran da ima logike za jednu referentno-uslovnu veličinu uzeti temperaturu u vozilu jer je ona promenljiva kategorija tokom testa (rad klima uređaja) i zato što sa isključenom recirkulacijom vazduha (kao jednim od uslova merenja) nema direktnog uticaja na vrednosti izlazne temperature. Spoljašnja temperatura pak ima, te verujem da u prvoj koloni treba da piše "Temperatura vazduha van vozila".