U servisnoj knjižici uputstvu za 1.4 mpi motor kaže da se do prvih hiljadu kilometara ide u rasponu od 3000-3500 obrtaja,tj maksimalno do 130 km/h.
Neki komentari vidim kažu da se ide do 3000 obrtaja :ces:.
E sad mene interesuje,kad idem na autoput gdje je moja relacija duga nekih 300 km :njanja:(a motor je daleko još ispod prvih hiljadu),smijem li ga držati sve vrijeme na 130 km/h ili da vozim manjom brzinom,i koliko manjom?Napominjem da nisam neki "sportista" :zloca:da inače ne volim čepati po gasu ali čisto sam znatiželjan :conf:
Ja sam, kada sam razrađivao motor, išao do Kuršumlije 90-100 na sat. Tih prvih hiljadu km nisam prešao 2500 obrtaja, ali dobro, ja sam budala :nami:
Preporučujem ti da ne prelaziš 130, a i ne treba ti brže od toga.
Citat: kapsid poslato 10.05.2011. - 23:59
... ali čisto sam znatiželjan :conf:
Znaü kako kažu: "Znatiželja je ubila mačku". Bojim se da u tvom slučaju ne bude motor u pitanju.
Razrada motora je period u kom se delovi (pokretni i nepokretni koji se u toku rada taru) prilagodjavaju i "oslobadjaju od "viška" materijala (nemoguće je proizvesti dva dela koja idealno pasuju jedan drugom) i samim tim je povećano opterećenje i zagrevanje u motoru.
Iz navedenih razloga se u prvih nekoliko hiljada km (1 malo-3 preporučeno) ne preporučuje ulazak u gornju oblast obrtaja (iznad 3000, po mnogima, a i sam spadam u tu grupu, iznad 2500 obrtaja/min) i posebno se ne preporučuju nagle promene broja obrtaja (ubrzavanje i usporavanje, u prevodu bez preticanja i preteranog kočenja motorom).
Koliko me sećanje služi, moj Logan na 3000 o/min u V stepenu prenosa jezdi 110 km/h, tako da, krećuči se brzinom od 130 km/h ulaziš debelo u crvenu zonu za nerazradjen motor.
Savet - smanji gas prvih 3 kkm, a posle kako te volja.
PS: Autoput je idealna prilika i najbolja opcija za razradu motora (konstantna brzina, bez naglih promena u režimu rada motora), ali samo ako nema jurcanja.
:aplause:
Zar nije za razrađivanje najbolje "šetati" motor kroz različite režime vožnje i obrtaje (naravno, nežno i bez prelaska preko tih famoznih 3000 obrtaja)? Nekako mi se čini da auto-put i nije najbolje mesto za razrađivanje, opterećenje motora je dugotrajno i monotono.
p.s. Pitam se da li je neophodna baš ovolika pažnja, ovi motori u Dačijama mogu da izdrže dosta toga (dobro, ne baš kao Reno 4, ali ajde :) ) Sem ako ne planiramo da oborimo Taxistin rekord :D
Meni je 100.000 pređenih kilometara sasvim dovoljno, svako zadržavanje automobila nakon toga može biti samo iz ljubavi prema istom :logan:
Podrzavam teoriju da se motor pristedi prvih nekoliko hiljada kilometara. Sa druge strane svojevremeno sam citao po netu drugu teoriju po kojoj su motor forsirali, ali ne bih to pokusavao na svom autu :whistling:
Citat: silent poslato 11.05.2011. - 11:23
...opterećenje motora je dugotrajno i monotono.
Upravo to se i traži (posebno ovo monotono), samo je bitno da se ne pretera sa opterećenjem (2000-2500 o/min). Motor je najopterećeniji kada mora da savlada silu inercije u bilo kom smeru (ubrzavanje i usporavanje), a upravo to izbegavamo kretanjem po autoputu (konstantna brzina, kome se žuri ima drugu traku, za obilaženje sporijih vozila imate dovoljno vremena, relativno duge deonice savladane u komadu itd).
U svakom slučaju treba se izbeći preterano termičko opterećenje delova, koje je i najveće kada se menja režim vožnje (kao primer treba uzeti dužinu rada ventilatora hladnjaka po zaustavljanju nakon gradske vožnje tipa kreni-stani i odvaljene deonice konstantnom brzinom bez izigravanja Šumahera i sve će biti jasno) zbog povećavanja habanja delova usled temperaturne dilatacije (širenja materijala usled porasta, odnosno, skupljanja usled smanjenja temperature), posebno košuljice cilindra i klipa sa klipnim prstenovima jer se šire u kontrasmerovima (klip na spoljaka košuljici, košuljica zbog bloka na unutra ka klipu) što u ekstremnim slučajevima dovodi do zaribavanja motora, a najčešće do smanjenja trajnosti delova.
E sad, koliko će to smanjenje da iznosi zavisi od celokupnog stila vožnje, ali su šanse da se nešto s***e najveće upravo u periodu razrade.
Nik, od tebe se dosta toga može naučiti ali ovaj put si mašio totalno. Idealno mjesto za razrađivanje motora je otvoreni put (regionalni a nikako auto put).Promjenljiva vožnja bez forsiranja.
- Košuljice se ne skupljaju unutra nego se šire (povećavaju promjer) ali se klipovi šire više iz dva razloga 1. imaju veću temperaturu od bloka i 2. imaju veći toplotni koeficijent širenja jer su od Al legure.
Mozda je za motor bolje da se razradjuje u ustaljenom radnom rezimu ali mi se cini da je za ostale sklopove bolji promenljivi umereni rezim da bi se auto bolje "slegao" posle nekih 3-5000 km.
Motor je pola auta i njemu treba posvetiti naročitu pažnju...
...ako planiraš da "ubiješ" preko milion kilometara. :Smiley:
Ne preterujte...
Citat: nik poslato 11.05.2011. - 02:47
Znaü kako kažu: "Znatiželja je ubila mačku". Bojim se da u tvom slučaju ne bude motor u pitanju.
Razrada motora je period u kom se delovi (pokretni i nepokretni koji se u toku rada taru) prilagodjavaju i "oslobadjaju od "viška" materijala (nemoguće je proizvesti dva dela koja idealno pasuju jedan drugom) i samim tim je povećano opterećenje i zagrevanje u motoru.
Iz navedenih razloga se u prvih nekoliko hiljada km (1 malo-3 preporučeno) ne preporučuje ulazak u gornju oblast obrtaja (iznad 3000, po mnogima, a i sam spadam u tu grupu, iznad 2500 obrtaja/min) i posebno se ne preporučuju nagle promene broja obrtaja (ubrzavanje i usporavanje, u prevodu bez preticanja i preteranog kočenja motorom).
Koliko me sećanje služi, moj Logan na 3000 o/min u V stepenu prenosa jezdi 110 km/h, tako da, krećuči se brzinom od 130 km/h ulaziš debelo u crvenu zonu za nerazradjen motor.
Savet - smanji gas prvih 3 kkm, a posle kako te volja.
PS: Autoput je idealna prilika i najbolja opcija za razradu motora (konstantna brzina, bez naglih promena u režimu rada motora), ali samo ako nema jurcanja.
Ne brini, :c0:,upravo iz tog razloga pitah za savjet,i namjera mi je bila da idem konstantno do 110 km/h tj do 3000 obrtaja,ali čisto sam htio da čujem iskustvo,inače nikad ne "divljam" kako to kažem za vozače koji "maltretiraju" motore svojih vozila i sa službenim sandermo koliko ga vozim(godinu dana) možda sam dvaput prešao 4000 obrtaja kod nužnog preticanja.
Dosad sam prešao 300km,pretpostavljam da će biti 500km kad krenem na najavljeni put,pa ćemo vidjeti,u svakom slučaju hvala svima na savjetima :hall:
A na koju foru više ne treba zamena ulja i filtera nakon prvih 1000 km na motorima novije generacije? : :conf:
Ne bih se ja zakleo da sad odjednom nema opiljaka,da je razrađen na stolu... :hm:
Nema ni dotezanja glave i slicnih stvari, mada, npr. Chevrolet zove na mali servis posle prve hiljadarke.
Ko zna...ali ako nigde ne pise da treba, onda i ne treba.
Inace, cinjenica je da se posle prve promene ulja i filtera (na 7.600 km, tj. godinu dana) motor osetno utisao i da je na pocetku rashladna tecnost bila na max, da bi izmedju druge i trece hiljadarke pala tacno na sredinu izmedju min i max i dalje ne mrda.
Citat: Zoran poslato 11.05.2011. - 17:47
....Idealno mjesto za razrađivanje motora je otvoreni put (regionalni a nikako auto put).Promjenljiva vožnja bez forsiranja.
Ovakav savet sam dobio prilikom preuzimanja auta, a i od jos nekih ljudi koji poznaju ovu tematiku.
Da, to je poenta. Promenljiva vožnja bez forsiranja.
Bez naglog ubrzavanja i kočenja motorom. I bez visokih obrtaja.
Mada... legure materijala koje se koriste u izradi motora, kao i preciznost obrade dovela je do toga da se postavlja pitanje - da li je ovo baš neophodno?
Ranije se ulje menjalo na 1.000 km (prvi servis) i dešavalo se da primi sivkastu boju. Sada toga više nema.
Za dugotrajnost motora bilo bi bolje da se uvek vozi u ovakvom režimu.
Ma samo polako i kuliraj, menjaj mu ulje na vreme,i uživaj u tvom ljubimcu. :woo-hoo: :woo-hoo: :woo-hoo:
Blagodarim... :wink:
Citat: DrJekyll poslato 11.05.2011. - 01:42
Ja sam, kada sam razrađivao motor, išao do Kuršumlije 90-100 na sat. Tih prvih hiljadu km nisam prešao 2500 obrtaja, ali dobro, ja sam budala :nami:
I ja sam ovako.
Citat: hobbista poslato 12.05.2011. - 11:37
Bez naglog ubrzavanja i kočenja motorom. I bez visokih obrtaja.
Bez naglog ubrzavanja i visokih obrtaja,s tim se slažem.Ali kočenje motorom je idealan način razrade!Motor tada ima puno podmazivanje i hlađenje, a bez ikakvog opterećenja;okreće sam sebe!Ležajevi i cilindri i karike se glačaju i prilagođavaju bez pritisaka.Ovo je,naravno u praksi nemoguće,ali svakako ne treba izbegavati kočenje motorom.Ne znam tačno odakle mi ovo,ostalo je verovatno iz gomile knjiga i časopisa kojima sam se "nalivao" od sredine 70-ih.A i zvuči logično.
Ono što treba izbegavati u toku razrađivanja motora su:gužve (kreni-stani vožnja),kratke vožnje sa hladnim motorom,ekstremne vrućine i hladnoće,puno opterećenje kola,preterano mali broj obrtaja u visokom stepenu prenosa;znači 2000-3000 o/min i blag pritisak na gas.
Saša,iskreno mislim da mi je nezgodno i da nisam u situaciji da se svega pridržavam od navedenih savjeta u tih prvih 1000 kilometara :respect: .1.Vožnje su ruku na srce uglavnom kraće(mada ohrabruje da gužve nisu tolike kao u BGD) :agr:.2.Najavljeni neophodni put je autoputem sa 4 odrasle osobe i jednom bebicom(veliko opterećenje) :fiju:.Ostalo se sve uklapa :rtfm: pogotovo pridržavam se posljednjeg navedenog 2000-3000 i odluka je na autoputu maksimalno 3000obrtaja u konstanti to je 110km/h.
Inače sad sam na nekih pređenih 320 km od čega 230 regionalnih puteva a ostatak banjalučka gradska vožnja :njanja:.
@saša61: Mislio sam na naglo ubrzavanje i naglo kočenje motorom. :ne: :)
Evo prešao sam preko 1100 km :njanja: ,a ja sam u suštini primjetio da u skladu sa svojim stilom vožnje vrlo rijetko prelazim 3000 obrtaja :lux: .Možda sam jednom ili dvaput imao potrebu da idem do 3500 obrtaja maksimalno :ces: .
Da se nadovežem na temu razrade motora.Ja sam prešao do sad 1200km i vozim i dalje na 3000 obrtaja.Zanima me da li je potrebno zbog razrade motora dosipati ulje i da li je neko od vas to radio?
Kao i kod svakog novog vozila važno je pratiti nivo svih tečnosti dok se "ne upoznate". A i kasnije. Ne znam da se iko žalio da mu auto
troši ulje u razradi.
Nije to ko nekada 1000 km, pa dotezanje glave, pa zamena ulja....ja sam svoj prošle godine vozio do Grčke drugi dan od kupovine.Vozio sam 80,100,120....i sve je bilo ok ,a i sad je hvala bogu.Ulje nije trošio ,a ni sada ga ne troši.
Citat: kapsid poslato 10.05.2011. - 23:59
U servisnoj knjižici uputstvu za 1.4 mpi motor kaže da se do prvih hiljadu kilometara ide u rasponu od 3000-3500 obrtaja,tj maksimalno do 130 km/h.
Neki komentari vidim kažu da se ide do 3000 obrtaja :ces:.
...
Razlog za to sto pise u knjizici je jer je motor tada u obrtajima gde je maksimalni obrtni moment. A maksimalan moment je tacka gde motor idealno sagoreva. Tada je srazmera vazduha i goriva idealna, ispod toga je siromasna smesa koja pogoduje manjoj potrosnji ali termicki opterecuje motor i inercijalne sile su male... Iznad tacke maksimalnog momenta je bogatija smesa, koja daje vise snage, vecu potrosnju i dodatna kolicina goriva hladi sagorevanje (manje termicko opterecenje) ali motor trpi vece inercijalne sile. Tacka maksimalnog momenta je odprilike da kazemo najbolja ravnoteza svih sila koje deluju u motoru.
Takodje mala brzina usisavanja i izduvavanja na nizim obrtajima dovodi do zagusenja motora tj do toga da se hvata garez pa moze doci do opet dodatnih termickih opterecenja kao i do propadanja ventila sto je takodje bitno u periodu razrade ako motor trosi malo ulje dok nelegnu svi delovi i ono se nece sagoreti redovno i izbaciti iz motora na nizim obrtajima.
Zato i ne treba insistirati na najnizim obrtajima pri razradi, dolazi samo do vecih termickih opterecenja motora i ne treba cepati u obrtaje dok svi delovi ne legnu dobro jer mogu da stradaju od inercije...
Pazi da te ne cuje neki masinac ili fizicar, bice :brutal2:
:to:
YUgisa :to: nije lose, samo bih se jos nadovezao na tebe. U periodu razrade se fino poliraju tarne povrsine motora (klizni lezajevi radilice, cilindri, karike, stabla ventila, bregasto vratilo...itd) koje su ma koliko precizna obrada bila fina, ipak grube, pa se na visim obrtajima stvara vece trenje a samim tim i visa temperatura delova. :ziveli:
Pozdrav svima,
zanima me kako se ophoditi sa novim vozilima. Svi saveti su dobro dosli:
tipa prvih 1000km nemoj vozii preko 80km/h i slicno? :write:
Evo ja prvi da ti kazem.......kao sa zenom..... :friends:
Ako imaš nov auto, imaš i uputstvo za rukovanje i održavanje. Niko ovde ne može da ti preporuči nešto što nije u skladu sa tim, a tamo piše da u toku prvih nekoliko hiljada kilometara (i to se menja sa godinama, najčešće tri hiljade) treba držati obrtaje ispod 3500 i to je to što se tiče perioda uhodavanja. Kao generalna preporuka piše da nema potrebe zagrevati motor u mestu pre vožnje, ali se samo po sebi podrazumeva da ga treba voziti pažljivo (sa malim gasom i na umerenim obrtajima) dok se ne zagreje. Takođe preporučuju da se auto što češće pere (!).
Edit: šta kao sa ženom? Nema rasprave, ubeđivanja, izvinjavanja, samo sedneš i voziš... I uvek bude kako ti kažeš! :)
Citat: Loganovac poslato 21.04.2014. - 12:23
Takođe preporučuju da se auto što češće pere (!).
Meni je zao sto preporuku proizvodjaca nisam postovao. Dozvolio sam da mi pticija kaka i smola sa drveca upropaste lak na pojedinim mestima :badmood:.
U svemu ostalom se slazem sa Loganovcem.
Problem je sto auto dobijam 15.05. pa sam hteo na vreme da se upoznam sa preporukama :)
Znaci ne gine mi voznja do Ljubljane po autoputu sa 80km/h... :badmood:
Hehe, 3500rpm u petoj je skoro 130km/h! Pa nisi kupio Fiću! :to:
Nadam se da mu nece skoditi da mu prva voznja bude 500km po autoputu.
Kupio sam:
https://www.youtube.com/watch?v=QycnbLJuV0s
Što bi mu škodilo? Ima da uživate i ti i on. Srećno! :wave:
...djevojku ili auto :njanja:!A ja pomislio još jedna nova Dacia na putevima :amen:! :badmood:
:offtopic:
Dacia odlazi nekom drugom, posle toliko godina druzenja, kome je salon proda :whistling: U svakom slucaju, ako ga Logisa bude sluzio kao mene, bice presrecan.
Nadam se da me necete sutniti sa foruma, ipak je i ovo Reno :Smiley:
Ma hej, ovo što si pazario je Dačija sa znakom Renoa :jea: :ziveli:
Anyway, good luck :wave: :to:
Kao sa zenom.......pazljivo u pocetku....kasnije kako ti je volja...tako je bar kod mene......za ostale.... :ne: :lol1:
Polako, da ne ostanemo bez, ionako malobrojnih, ženskih članova foruma. Meni kad su rekli da se sa autom postupa kao sa ženom, ja sam to protumačio na svoj način, pa sam bio pažljiv dokle god je bio kod mene. Auto ne pozajmljujem drugima, mada ću svakog rado odvesti i na kraj sveta ako treba, a ne pozajmljujem auto ni od drugih. Možda i to ima veze sa ženama, možda ne, ali bilo bi lepo da se vratimo na preporuke iz servisnih knjižica i iskustva iz prakse, bez poređenja... :wave:
Da li je prilikom razrade bolje voziti duže vreme na istom broju obrtaja (ne prelazeći 3.500) ili obrtaje varirati (opet do granice)?
Da uprostim, da li je bolje razrađivati motor na auto-putu pri konstantnim obrtajima, ili u gradskoj vožnji gde oni variraju?
Bolje je konstantnom voznjom, t.j. auto putem. Stvar je u tome da se tokom razrde motora ne prelaze odredjeni obrtaji i da nema naglih oscilacija (ubrzanja i usporavanja), srpski receno, voziti kao penzioner. Kod Dacie i renaulta je to sve precizirano u knjizi uputstva gde pise koji broj obrtaja nije dozvoljeno prekoraciti, da ne sme biti naglih usporavanja i ubrzavanja, kao i da se auto ne greje u mestu.
Kada sam kupio stepway-a ,rečeno mi je da ga samo ne teram u crveno,normalna vožnja i to je to.Posle par dana step je otišao na put do Grčke i nazad.Auto put,100-130 km/h.
Stara škola kaže da je bolje varirati obrtaje i opterećenje, jer se finije ispoliraju klizne površine. Međutim, ovi "noviji" motori verovatno nisu učili istoriju, pa im je svejedno. :D
Vjetrovi promjena duvaju.... :ksnebo:
Citat: Loganovac poslato 21.04.2014. - 17:07
Stara škola kaže da je bolje varirati obrtaje i opterećenje, jer se finije ispoliraju klizne površine.
Obrtaji su varirali u Grdeličkoj klisuri,dolini Vardara,i oko Vranja. :too:
Znaci, rezime, voziti normalno, bez naglih promena, do 130km/h i prati auto na 7 dana :write:
Neki kazu da je bolje da se razradi gradskom voznjom,l tj cestom promenom broja obrtaja, dok neki kazu da je sve jedno ili cak bolje auto put.
Meni samo u glavu ne ide kako konstantih recimo 2500 rp/m moze da bude losije od cestog saltanja , tj kako ce oscilovanje obrtaja da lepse ispolira metal. :ne:
Kolko sam se izedukovao letos kada sam uzimao nova kola , to vise ni priblizno nije bitno kao pre 20 godina. Bitno je samo da mu ne vadis dusu prvih 1000 km, i da ne usijavas kocnice prvih 300 km valjda.
Mada to pravilo onda vazi i pri menjanju diskova ?
Negde sam video i sasvim drugaciji pristup: odmah ostro.
Medjutim, nisu me ubedili.
Normalno voziti, pustiti obrtaje da padaju sami (normalno kočenje motorom, sa srednjih obrtaja).
Ovih dana se povela diskusija na temu razrade motora, pa da osvezimo postojeću temu...
Imao sam sreću u životu da ukucani i ja budemo vlasnici nekoliko novih automobila. To su uvek do sada bili automobili koji su kao novi koštali do 10000 evra i sa kojima smo se mnogo i lepo vozili. U svakom od njih motor je bio lagano razradjivan, mada je nas prosek voznje takav da su razrade trajale do prodaje automobila.
Ono sto je zanimljivo, u svakom od tih automobila, kada bi se vozili putnici, imali bi komentar da motor dobro vuče, da auto ide bolje nego drugi sa tim motorom i sl. Takvi komentari su mi prijali, mislio sam da su u pitanju subjektivni osecaji, jer drugacije deluje kada čovek ne sedi za volanom.
Pre tri godine poveo sa u mojoj radnji razgovor o musterijinom Ssnderu, 0.9tCe motor, ne ide nikako. Za tu damu znam da zustro vozi oduvek, tu nije bilo sanse da se motor lagano razradjivao. Nisam želeo da vozim, retko sedam za tuđi volan, ali me je provozala. Auto je išao kao baba. Nikakve knedle, nikakvi otpori pri davanju gasa, samo je zaista utisak bio kao da auto ide mnogo losije nego moj (ipak veći) sa istim motorom. Cak sam pomislio da je eko mod uključen, ali da ne gori lampica, pa smo u testiranju ukljucili i eco. Baba od motora. Začudo, bilo je kasnije jos mušterija koje bi mi, iz njihovog iskustva, rekle da je 0.9 motor slabasan.
Ne znam da li je sve to do razrade. Svaki motor vozim ns različitim, nižim obrtajima, a kao što sam napisao u prethodnom postu, koristim kocenje motorom i voznju na autoputu sam koristio kako bi motor radio u različitim režimima. Konstantnu brzinu tokom nekoliko stotina kilometara voznje ne smatram naročito korisnom. Vozio bih nekoliko desetina kilometara 90km/h, pa 100, 110, 120, pa bih pustio da spontano brzina padne na 90kmh i slicno.
Preporuku prodavca tipa:"Ne treba razrada, samo vozi." ne smatram korektnom. :ne:
Za sve treba razrada, pa i za pertle na patikama.
Videću. Tu je garancija od 5 godina, pa ako bude problema - rešićemo. :to:
Ja sam za svako kupljeno novo vozilo (pa i ona koja sam dobijao službeno kao nova) veoma vodio računa o periodu razrade. I motor nikada nisam suviše opterećivao (jakim i/ili dugim "gasom") barem prvih 1.000 km, niti sam vozio suviše brzo.
A tek posle oko 3.000 km bih počeo malo jače da stiskam.
Režim vožnje, dosta je važan i za razradu i za kapacitiranost motora....
To se najbolje vidi, kada neka firma ima flotu, u kojoj neka auta pucaju duge relacije a neka se koriste uglavnom za kraću gradsku vožnju, dostave i sl.
Pričao mi je kolege, da je u njegovoj firmi bilo nekoliko golfova 4-ki, iste motorizacije, tako da se jasno osjetila razlika kod auta kod kojih je motor lijen, od nekih koji su bili jurilice...
Razrada je važna da se ispoštuje prvih 3-4 hiljade km, da se ne tjera "u crveno", a također je bitno i da se auto povremeno propuše na auto-putu, radi čišćenja naročito ovih novijih motora.
Ja sam imao problem na eko-testu na tehničkom, sa skoro novom Daciom, jer je bila gotovo stalno u gradskom režimu vožnje i to onome od 15-20 min u komadu, kada se motor ugasi i stigne na odredište, taman kada se ugrije na radnu temperaturu :(
Za mene je auto nov jedno 4-5 godina.Zbog toga ga treba voziti pažljivo.Posle tih 4-5 godina,auto je star i zbog toga ga opet treba voziti pažljivo.Tako je 10 godina jednoj mojoj poznanici govorio njen otac svaki put kad mu je tražila auto na pozajmicu.Mislio sam da je matori sebičnjak najgore vrste.A sada kada sam došao u te godine,pomalo ga razumem.
Što se tiče razrade,mislim da je neophodna.Ovo jedino ne važi za nove službene automobile koje je platio neko drugi.Oni se odmah po izlasku iz salona gaze do kraja,da se vidi "koliko može da razvije".
Grešiš. Ja sam i dva službena automobila izvezao nova iz salona i ne samo da sam prvih oko 1.000 km bio veoma nežan sa ubrzanjima, stiskanjema gasa, a i načinom vožnje uopšte.
I kao što ni moja dva poslednja privatna automobila do danas nisam poterao maksimalnom brzinom ( a jedan je naoko 50, a drugi na oko 20 kkm ), tako to nisam uradio ni sa tim službenim kolima. I dan danas ih pazim i vozim kao da su moja.
Sve to najviše zavisi od karaktera čoveka, pa i kao vozača, a ne od toga da li vozi privatna ili službena kola. Doduše, moguće da ako je neko "neiživiljen", pa mu daš na korišćenje službena kola, a on se naizgled "pretvori" u divljaka. A u stvari je bio (latentni) divljak i pre toga.
Evo mog primera: svoje pazim bas, a sluzbeno gazim koliko god moze. Pri tome, ne mislim da sam divljak i neizivljen, nego uzrok mog jaceg gazenja i vece nepaznje naspram sluzbenih jer da nema razlike za sluzbena kola jer ih inace tako u firmi svi voze i firma ih cesto menja. Sluzbena koristim samo ponekad, inace posle nekoliko godina vidi se da su razdrnadana iako se u ovlascenom servisu odrzavaju.
Kako vozim privatno, tako vozim i službeno. Isto se odnosi i na način korišćenja vozila.
Nađoh u Uputstvu kako koristiti vozilo u prvih par hiljada km. Prvih hiljadu km voziti do 3-3.5k, ali ne prelaziti 130km/h, a puna snaga motora osetiće se posle 3000km. Možda sam ga 2-3 puta stisnuo do 4k, al zbog preticanja. U suštini, toeto. :dobro:
Razrada ili ne, do pomenutih 3000 obrtaja, auto se odlično ponaša, performanse su sjajne i nema potrebe forsirati preko 3.5k.
Citat: Mare poslato 31.10.2021. - 18:53
I uputstvo sam gledao - ništa ne piše oko razrade.
:gun:
Moj Sandero 1.5 je imao upozorenje prvih 1000km kada predjem 2000 ili 2500rpm (ne mogu da se setim tačno)
:ne:
4 Toyote sam kupio nove
Kod njih to nema pa opet nikada nisam čuo da je neko imao problem sa motorom na Toyotama
Pre će biti da je do kvaliteta materijala, tolerancija i finalne obrade (čitaj cene) nego do vožnje
Razumem, ti si navikao na turboelisne motore... :D
Citat: szs poslato 03.11.2021. - 09:49
Moj Sandero 1.5 je imao upozorenje prvih 1000km kada predjem 2000 ili 2500rpm (ne mogu da se setim tačno)
:ne:
4 Toyote sam kupio nove
Kod njih to nema pa opet nikada nisam čuo da je neko imao problem sa motorom na Toyotama
Pre će biti da je do kvaliteta materijala, tolerancija i finalne obrade (čitaj cene) nego do vožnje
Eto, meni je na službenom yarisu 1,5 VVTi (iz 2019.) otišao EGR na veoma malim kilometrima. A u servisu su se na reklamacije dosta dugo pravili totalno ludi, pri čemu je sa tim yarisom maltene bilo nemoguće krenuti kada EGR počne da štekće ( motor se pri kretanju prosto odjednom uguši i samo se ugasi, veoma opasna situacija, glavu da izgubiš kada ti se to desi u nekoj raskrsnici u nezgodnom trenutku). A posle njihovog inicijalnog objašnjenja da je sve u redu taman da se upitaš da li je moguće da posle tri decenije vozačkog iskustva odjednom ne znaš čak ni da krećeš sa kolima. Slično je prošao i jedan sa yarisom tog godišta kome je kvačilo bilo tvrdo kao kamen. Najpre ga oduvali sa reklamacijom, a tek posle su prihvatili da naknadno sve rasturaju, da bi utvrdili gde je problem.
Oba problema teško da imaju veze sa razradom :ne:
EGR pre sa gorivom ili baš fabrička greška a kvačilo...
Heh, nekad su prvi servisi bili na 4-5 hiljada KM, a stariji se sjećaju i da se vršilo dotezanje glave :)
Inače, poznavao sam čovjeka, koji je dugo godina radio u Prodajno -servisnom centru PSC, nekadašnjeg auto-giganta TAS Sarajevo, koji je bio tada ovlašteni servis za vw vozila, kojih je u Sarajevu i tada i danas, stvarno bilo jako puno...
Pričao mi je da sredinom '80-ih, u jeku popularnosti Golfova 2 i Jetta 2, nije bilo rijetko da dođe auto na servis, sa nekih 5-10 hiljada km pređenih, a da se desila neka veća havarija motora, koja se sanirala, eh sad je li kvar rezultat lošeg sklapanja ili nekog falša još u fabrici ili nešto drugo...ne znam.
Inače, lik je bio legenda i jedan od glavnih majstora tamo, pričao mi je anegdote, vezane za jako slabe ručne kočnice kod Fiata, Pezejaca, Tristaća i sl.
Kada bi išli na tehnički, došli bi kod majstora da im to podesi, pa bi dobili instrukciju da se nigdje ne švrćkaju, već odmah na tehnički, dok nije popustilo :)
Ne znam je li istina, ali kaže da ti stari Fiati, nikad nisu imali ručnu kočnicu kako treba, pa čak i kada bi bili prilično novi :)
Malo smo se udaljili od razrađivanja motora.
Citat: Loganovac poslato 03.11.2021. - 09:47
:gun:
NISAM čitao mala slova, a diskusija ovde me je naterala da još jednom pročitam ta mala slova. :)
Citat: Loganovac poslato 03.11.2021. - 15:24
Malo smo se udaljili od razrađivanja motora.
Moja greška i izvinjenje. Jer sam otišao na pogrešnu stranu u odgovoru na deo komentara koji je prethodio ( "nikada nisam čuo da je neko imao problem sa motorom na Toyotama" ). Meni je Yaris imao problem sa EGR-om praktično od prvog dana, ali, to očito nije imalo veze sa pitanjem razrade motora.
Ma sve je OK. Nego, toliko nam je lako da se nadovežemo i raširimo u drugu stranu da je to čudo jedno. :to: