Poštovani forumaši,
interesuje me koliko vremena protekne dok vam se ventilator automatski ne ugasi (nakon gašenja automobila). Pretpostavljam da zavisi od spoljne temperature i zagrejanosti samog motora.
Na mom bivšem automobilu (hyundai) trajalo je po koliko se sećam dosta kraće nego na Stepway-u.
Kada je toplije (kao što je bilo danas :c0: ) upali se kad stanem da otvorim vrata od garaže, uteram auto, izađem i još jedno minut radi dok se ne ugasi. Želeo bih čisto da mi neko napiše da li je to O.K. za Stepway.
Pozdrav i hvala na odgovorima.
Kod mene (sandero 1.4) nikada nije radio ventilator poslije gašenja motora ali na mjestu ako motor radi hoće se upaliti i radi minut dva i ugasi se.
Nista neobicno, ako zaboravim da sacekam da ugasi dok motor radi, upalim ponovo (kad upali ventilator) i sacekam da ugasi drugu brzinu (par sekundi).
mislim da mi je ventilator radio samo jednom nakon gasenja. proslog leta, do vikendice, a poslednjih 400m je prva, druga. ne secam se koliko je dugo radio.
Citat: Szerbo poslato 12.03.2011. - 21:06
Pretpostavljam da zavisi od spoljne temperature i zagrejanosti samog motora.
Sve si sam odgovorio :) Nekada se ne upali opšte, a nekada zna da vrtiiiii.
Dešava se i da se ventilator upali 10-20 sekundi posle gašenja motora (zbog prestanka cirkulacije rashladne tečnosti).
Hvala, na odgovorima.
hobbista
off topic
Avatar je odličan. To se sa Dačijom ne bi moglo dogoditi :)
Kod mene se retko desava 1.4ccm, par puta leti ali to traje kratko, nisam merio ali mozda 1 do 2 min. Mada se desavalo da ukljuci kada ugasim motor ali i to traje mozda minut.
I meni se desavalo da ventilator nastavi da se vrti posle iskljucivanja motora i tada uvek ostanem pored kola da sacekam da se iskljuci, a to traje i do minut-dva. Nemam poverenja da ga ostavim samog :)
Otkud znam, zalepi se neki kontakt, on nastavi da radi u beskraj i eto belaja...
Nema šanse da radi u beskraj, samo dok ne isprazni akumulator. :laugh1:
Ili dok se nesto ne pregreje i zapali :)
Nema bojazni te vrste, ventilator je aksijalni - sam sebe hladi.
E to nisam znao, korisna informacija :dobro:
Ne razumem zasto ventilator radi posle gasenja motora kada pumpa za vodu ne radi a prirodnom cirkulacijom ? Hladjenje motora vazdusnom strujom ventilatora je slabo. Meni se uvek ventilator ukljuci nakon duze voznje u prvoj brzini po toplom vremenu.Temperatura motora ne prelazi 4 crte.
U tvom pitanju je i odgovor :)
Davač temperature rashladne tečnosti je na glavi motora, koja je ujedno i najtoplija. Kada pumpa prestane da vrti, na davaču se temperatura poveća za par stepeni, jer ne kruži voda, pa se uključi ventilator.
Prirodna cirkulacija bez pumpe ce pre ohladiti glavu nego vazdusna struja ventilatora.
Po ovoj vrucini kad parkiram sacekam da se ventilator iskljuci pa tek onda gasim motor.
Ja sam na "starijim" motorima uvek čekao da ugasi ventilator pre gašenja motora, a i sinoć sam isto to radio, i na 1500 o/min držim gas da malo procirkuliše voda jer sam čuo od više ljudi da ako se ostavi mnogo vruć motor veće su šanse da odu gumice na ventilima/podizačima (šta god).
Izvinjavam se ako cu nesto lupiti, ali po mojoj logici laganim turiranjem motora u mestu podstice se ventilator hladnjaka da se ukljuci zbog brzeg zagrevanja rashladne tecnosti. :huh:
Bez turiranja, samo lagano držanje gasa na oko 1500 i ne greje se motor ništa mnogo više nego kad radi na 750, a tečnost ide brže. Nisam stručan, ali mi je to logično. :ces: Naravno to radim samo kada se ventilator tek upalio, a ja parkirao, i ne gasim ga dok ga ne ohladi da ugasi ventilator.
Taman i da tečnost ide dvostruko brže (verovatno i ide), motor na dvostruko većem broju obrtaja ima dvostruko veći broj taktova eksplozije (i bar dvostruko veći rad trenja) pa disipira dvostruko više energije - znači mućak. Dobro je i na leru, minimalno je zagrevanje motora, strujanje tečnosti taman!
Takođe ne tvrdim, ali mi je logično.
Kod ispravnog i cistog rashladnog sistema (znaci motor se ne pregreva), nema mogucnosti da propadaju gumice (semerinzi) ventila posle gasenja motora, tako da se ne treba opterecivati sa tim. Cirkulacija vode postoji i kad je motor ugasen, odnosno, kad se ventilator upali nakon gasenja motora on hladi vazdusnom strujom vodu u hladnjaku, i kad se voda ohladi za par stepeni pocinje prirodna cirkulacija, hladnija voda ide dole a toplija iz glave motora ulazi sa gornje strane u hladnjak, Prirodna cirkulacija postoji sve do momenta dok se ne izjednaci temperatura celokupne vode u sistemu, i dok se termostat ne zatvori.
:aplause:
Dilema rešena, hvala na objašnjenju :ziveli:
:dobro: Upravo to mi se desilo danas. Po povratku iz Bgd-a, parkirao u garazu i posle nepunog minuta ventilator se sam ukljucio i radio nekoliko minuta.
@DrJekyll Nema na cemu. :ziveli:
U pocetku sam i ja obracao paznju na ventilator koji se ukjuci posle voznje i gasenja motora, bilo je dovoljno samo da ponovo startujem motor i posle par sekundi se ventilator stane. Danas ga samo ostavim i odem.
Meni se desavalo ovog ljeta. 2.5 sekundi posle gasenja se pali vent i radi nekih 2-5 min. vjerovali ili ne. Ne bih ni obracao paznju na to da nisam primjeto da mi lampice na prekidacu za plin ostanu upaljene dok se on ne ugasi !?
A koliko crtica vam pokazuje merač temperature kada vam se upali ventilator?
Vozio sam Logana 1.5 dci prethodne tri godine i nikad mi se nije upalio ventilator - doduše, ni merač mi nikada nije pokazivao iznad četiri crte.
Meni se ventilator upali na 4 crtice.
Jeste da je stara tema li ista stvar. Veceras dodjoh sa posla i stajao mozda upaljen 10min i kada sam ga ugasio posle 1-2 min upalio se ventilator i radio 5+ min dok nisam okrenuo kljuc i vratio samo kontakt i ventilator se odmah ugasio.
Nesto mi to mnogo dug rad ventilatora to mi se nije nikad desilo na drugom autu autu sa 150ks motorm.
Logicno je da ce da radi dugo dugo, jer motor ne radi i nema prisilne cirkulacije tecnosti. U svakom slucaju mnogo duze nego sa upaljenim motorom.
Ja i dalje ne mogu da shvatim smisao ventilatora hladnjaka koji se ukljucuje na ugasenom motoru.
Kada se ugasi auto i stane vodena pumpa podigne se temp za nekoliko stepeni a termo prekida reaguje na odredjenu temperaturu, tako da je to u principu da kazem nus pojava. Na bmw nisam imao el. ventilator nego visko i nikakvih problema nije bilo