DACIA Forum Srbija

DACIA => Sistemi za TNG i alternativna goriva => Temu započeo: Vihor poslato 01.03.2011. - 11:26

Naslov: Vodonik
Poruka od: Vihor poslato 01.03.2011. - 11:26
Cuo sam neku pricu, da se ugradi neki uredjaj na benzince koji dodaje vodonik u smešu i da se smanjuje potrosnja goriva cak i za 20%, zna li neko nosto vise o tome. Takodje, da se to vec ugradjuje po Beogradu?    :ne:
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: gio poslato 01.03.2011. - 11:44
A onda taj Logan poleti kao Shuttle Discovery...   :Smiley:

Koliko bi koštala ta prepravka i uslovi pod kojima se skladišti i prevozi vodonik nisu ni blizu isplativi niti sigurni za uštedu od 20% na potrošnji.
Naslov: re:
Poruka od: david poslato 01.03.2011. - 11:47
Nisam cuo za to mozda netko jeste. Sad kad si to spomenuo ja sam na kecu imao neki magnet koji je bio na dovodnoj cevi goriva pre karburatora koji je kobajage uticao na potrosnju goriva a sad koliko je to bilo istina nemam pojma ali to sam dobio za dž i setih se sad..
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Loganovac poslato 01.03.2011. - 12:12
Niste razumeli, troši se 20% manje benzina, taman za toliko koliko potroši vodonika, koji je, doduše, skuplji po litru od benzina...  :Smiley:
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: mladja73 poslato 01.03.2011. - 13:57
Ma cuti, bitno da se vrti lova...
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: bmiillan poslato 01.03.2011. - 15:08
to nije vodonik nego HHO. dobija se elektrolizom vode i teorijski je besplatan. uvodi se u motor i
sagoreva te tako smanjuje potrošnju benzina. naravno od zavisnosti vrste ubrizgavanja (karburator,
singl point multi point) zavisi i nacin doziranja i smanjivanja kolicine benzina koji se trosi.

ima dosta toga na internetu pa koga interesuje vise moze da progugla.
na sledecem linku imas i iskustva ljudi koji su se zanimali sa tim:
http://www.cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=7&t=37697&start=0&hilit=HHO
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: silent poslato 01.03.2011. - 16:19
Citat: gio poslato 01.03.2011. - 11:44
A onda taj Logan poleti kao Shuttle Discovery...   :Smiley:

Samo da ne bude kao Challenger ili Columbia (http://i56.tinypic.com/jr4mqo.gif)
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Keka poslato 01.03.2011. - 17:49
Cek cek, sta je HHO?  :ces:

A sta se dobija elektrolizom vode?  :ces:
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Loganovac poslato 02.03.2011. - 06:52
Ček ček, teorijski ko plaća potrošenu struju za elektrolizu?
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: bmiillan poslato 02.03.2011. - 06:55
 koristi se struja iz akumulatora. posto alternator ionako radi i puni akumulator
smatra se da je potrosena struja skoro besplatna. ovo sto sam napisao je teorijski
lako ali u praksi postoji mnogo problema da se realizuje. cinjenica je da su neki
uspeli i ugradili i da to radi
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Loganovac poslato 02.03.2011. - 07:08
 :Smiley: Baš su dileje! Pa Nemci ukinuše dnevna svetla da ne bi rasipali gorivo, a neko smatra da struja u kolima ništa ne košta! Pitanje je koja je struja potrebna da bi elektrolizom razložio 2 litra vode na sat - ko nije još u osnovnoj školi probao sa baterijom i dve epruvete - ne zna. Ne isključujem mogućnost da ispadne da nije preskupo, ali onda javno objavljujem ideju da napravimo vodonični motor koji će sam sebi da proizvodi struju za elektrolizu vode (a to neće biti skupo jer onih 20% koliko sad neosetno proizvodi ne koštaju skoro ništa, pa smatram da će i onih ostalih 80% zasigurno biti jeftinije od recimo 7 litara benzina na sat, zar ne?) - znači motor koji bi bukvalno koristio vodu kao pogonsko gorivo! Ajde što se Rusi i Ameri toga nisu setili pre mene, ali Japanci???  :ha:
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: mladja73 poslato 02.03.2011. - 07:51
 :offtopic:
Citat: Loganovac poslato 02.03.2011. - 07:08
Nemci ukinuše dnevna svetla da ne bi rasipali gorivo

I hrvati su iz istog razloga ukinuli korisccenje dnevnog svetla u letnjem periodu...
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Zoran poslato 02.03.2011. - 10:36
To mu ga dođe kao kad Gustav (iz crtanog) reže drva na parnu mašinu i ovo što izreže odmah loži u parnu mašinu da bi mogao dalje rezati i na kraju... :ha: ostane samo piljevina.
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: silent poslato 02.03.2011. - 11:07
A onda pravi brikete od nje, pa lozi opet :)
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Deda poslato 02.03.2011. - 17:23
..meni se ovo svidja i sigurno je da cu da ugradim sistem cim pre...
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Zoran poslato 02.03.2011. - 18:08
 Samo da ne bude kao sa vankel motorom (čak je i mercedes bio potrčao da ugrabi licencu...)
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: svrle poslato 25.03.2011. - 18:58
Koga interesuje moze i ovde da nadje neke informacije cak i cenu ugradnje kod nas...

www.hho.rs (http://www.hho.rs)
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Vihor poslato 25.03.2011. - 20:01
e, ajd sad !?    :ces:
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: crevce poslato 25.03.2011. - 22:58
zar HHO nije isto sto i H20?  :ces: mislim da nije bas tako jednostavno razloziti vodu na vodonik i kiseonik... vodonik je praskav gas a kiseonik podpomaze gorenje....
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Loganovac poslato 26.03.2011. - 14:59
Jednostavno je! Još dok sam bi oosnovac radio sam to pomoću obične baterije i dve epruvete. Vodonik nije praskav nego zapaljiv, ali tek u prisustvu kiseonika. Kad se ta dva pomešaju 2:1 dobija se taj praskavi gas...
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Keka poslato 27.03.2011. - 01:12
Ja sam to radio ispravljacem za vozove od 12V, samo sto su brzo stradale elektrode  :Smiley:
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: crevce poslato 27.03.2011. - 03:34
@Loganovac i @Keka i sta se vi onda radili sa tako dobijenim vodonikom i kiseonikom?
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Keka poslato 27.03.2011. - 11:32
Pravili vodu  :fire:
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: crevce poslato 01.04.2011. - 08:13
Bio sam na sajtu, pala mi u ruke neka brosura... Bio ortak na sajmu pa mi prica o ovome... Sve to zvuci super. Stedi do 30% goriva, povecava snagu, trosi 20 grama vode na sat vremena rada itd. I onda mi pade nesto na pamet... Pa taj sistem ne moze zimi da se upotrebljava... Sta se dogadja sa tom vodom u kanisteru kad temperatura padne ispod nule?
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Loganovac poslato 01.04.2011. - 09:42
Nego, da li si tamo video i one čuvene kotlove sa ruskih podmornica ili mermerne radijatore? To te greje na ništa!  :Smiley:

Kako vodonik dobijen iz 20 grama vode može da zameni par litara benzina?  :fiju:
Drugo, kako to misle na sat? Pa ne vozimo traktore pa da pričamo o potrošnji na sat... Pretpostavljam, znači,  da se proizvodi uvek ista količina vodonika u jedinici vremena, pa je na taj način verovatno i data ušteda do 30%. (Znate za one reklame "uklanja perut do 100%"! Mene više zanima od koliko a ne do koliko) U tom slučaju, logično bi bilo zaključiti da je do 30% ušteda pri radu u mestu, jer je tad potrošnja minimalna. Dalja analiza - koliko na sat troši motor u leru? Dva litra? Jaka ušteda, 30% od dva litra je 0,6 litara! E sad, voziš autoputem 160km/h, potrošnja 10 litara beMzina na 100km, ili 16 litara na sat! Tih 0,6 litara benzina na sat koje njihov vodonik može da zameni izlazi da su ušteda od 3,75%! Znači, ispada da je ušteda od 3 do 30 %. Cenim, u proseku 7-8% . I ta naprava košta koliko i TNG uređaj...  :fiju: Pa azot u gumama štedi (?) bar toliko  :hihi:
Obratiti pažnju - gornja analiza apsolutno nije odraz činjeničnog stanja, već je bazirana na pretpostavkama uzimajući u obzir dobijene podatke sa lica mesta. Znate ono u reklamama - za kontraindikacije i eventualne neželjene posledice korišćenja ovog leka obavezno konsultovati svog lekara ili farmaceuta.
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: ppejic poslato 01.04.2011. - 11:58
Sve je jasno..koliko energije upoterbis za capanje vode na HHO, toliko dobijes (tj manje) pri saorevanju istog

Jedino ukoliko sagorevanje vodonika povecava KINETICKU energiju u sadejstvu sa ostalim gorivom.
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: slavko_bgd poslato 01.04.2011. - 15:08
Uređaj "vuče" od 10 do 14A, što je opterećenje elektroinstalacije vozila od 130 do 180W (pri naponu od 13V).
Svetla:2x55w + 2x5W + 2x5w + 2x5W (oboreno svetlo+prednja pozicija+zadnja pozicija+ sv.reg.tablica), znači samo rasveta cca 140W.
Kažu da svaki alternator ima dovoljnu rezervu snage da može da napaja HHO generator. Ja baš nemam takva iskustva. Lično mislim da je potrošnja struje osnovni konstruktivni problem zbog kojeg HHO neće naći primenu.

 Loganovac je dao predpostavku da uređaj realno štedi 7-8% i ja se slažem sa tim. Evo još jedan kuriozitet: novi Hyundai motori ("theta") imaju programirano punjenje akumulatora u zavisnosti od režima vožnje. Vrlo prosto: najjače dopunjavanje je pri kočenju motorom ("cut-off"), zatim u konstantnom režimu ("stedy") i na poslednjem mestu je pri ubrzavanju. Rezultat: ušteda goriva od 5-7%. Šta se dešava kada se alternator dvostruko optereti?


Što se tiče sagorevanja u motoru, poznato je da broj atoma ugljenika(C) proporcionalno smanjuje gornju toplotnu moć goriva i povećava koncentraciju čvrstih frakcija (garež,naslage i slično). Vodonik nema atoma C,znači ima logike objašnjenje o čistijem sagorevanju (manje C znači manje CO,CO2,HC...). Slobodni atomi kiseonika iz HHO bi trebalo da grade molekule O2 a koji bi teoretski trebalo da pospeše sagorevanje u cilindru (slično kao NOx).Ali, bez dobre merne opreme teško je pretpostaviti šta se zapravo dešava u motoru kada radi sa HHO.

I za kraj, evo linka ka jednoj interesantnoj uporednoj tabeli.Obratite pažnju na temperature istog goriva kada je oksidator vazduh i kada je oksidator kiseonik:

http://en.wikipedia.org/wiki/Adiabatic_flame_temperature

Pozdrav svima!
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Juemil poslato 04.06.2011. - 02:25
E, ovo je moje podrucje.
Naziv HHO nastao je od H20, formula vode. To je ideja da se voda razlozi na vodonik i kiseonik, utrosi energija i nastali gasovi uvedu u motor zajedno sa gorivom.
Sta se ocekuje? Ocekuje se da ce sagorevanje vodonika i kiseonika (sagorevaju na nekih 3200 stepeni C) stvoriti vrele tacke koje ce dovesti do boljeg isparavanja i sagorevanja goriva tojest bice izvucena veca kolicina energije iz iste kolicine goriva . Tvrde da te vrele tacke i bolje sagorevanje dovode do cistijeg motora nestajanju crnih naslaga na klipovima i karikama itd.
Bio sam u jednoj Bgd. firmi koja pravi i prodaje te uredjaje jer me zanimalo. pokazali su mi modele, prototipove.
Sta reci? Nisu vrsili laboratorisko merenje potrosnje u kontrolisanim uslovima. Ni na netu nisam nasao takva merenja a bas sam trazio.
Znaci test motor, radi sa toliko i toliko kW jedan sat i potrosio xy litara benzina. Zatim isti rezim sa uvodjenjem vodonika i kiseonika isto opterecenje (znaci proizvodi isto kW i potrosio x1y1 benzina. dDobilo bi se xy-x1y1= razlika.
Na moje pitanj sto to ne rade kazu SKUPO :crazy: ali oni voze mnogo svoj test auto i mnogo manje trosi?
Znam da Institut za motore i motorna vozila Masinskog fakulteta u Bgd bi to odradio ocas posla, da ne kazem...
Licno u pricu ne verujem. Da budem korektan, mozda bi se dobilo nesto u prastarim karburatorskim motorima sa jos neusavrsenim karburatorima . Ali danas sa ovim tehnologijama ubrizgavanja tesko! A nesto se mislim, pa valjda bi Alonsu turili neko lonce da napravi koji litar vodonika. :hm:
Eto ukratko nisam hteo da sirim i davim.


Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: miki-bgd poslato 19.10.2012. - 18:19
http://www.24sata.rs/vesti/aktuelno/vest/omv-otvorio-prvu-benzinsku-stanicu-sa-vodonikom/59842.phtml
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: vlastann poslato 20.10.2012. - 19:40
Gospodo, ako ste još zainteresovani za ovu temu, evo ličnog iskustva: Prošle godine napravio sam i ugradio uređaj HHO u fiat 126p (peglicu). Nisam se usudio da diram Logana zbog elektronike i cene. Dobio sam uštedu od 10%, a mirniji rad motora, elastičnost i  snagu jedva primetno bolju. Napominjem da nisam vršio dovoljno merenja potrošnjegoriva sa fabričkim motorom (bez HHO uređaja) jer mi je to rezervni auto, koji vrlo malo vozim (prešao je 30 000 km za 22 godine).
Uređaj je veoma prost, u principu kao kuvalo za kafu sa hermetičkim poklopcem. Unutra nije samo destilovana voda već se doda ( kod mene 1 kafena kašičica na 1,5l )  NaOH ili KOH-a. Variranjem gustine rastvora menja se količina utrošene struje ali i količina dobijenog gasa. Peglica ima veoma slab alternator pa sam utvrdio ovu razmeru pri kojoj mi HHO generator troši šezdesetak W (polovina potrošnje oborenih svetala). Prošlog leta sam prešao "znatnu" kilometražu (3 000 km) iz radoznalosti. Nije bilo posledica, vozim je i ovog leta samo mnogo manje.
Za neupućene, gas HHO se pravi i momentalno troši, nema skladištenja pa su rizici veoma mali. Isključenje ni uključenje uređaja u toku rada motora se ne primećuju.

pozdrav
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Loganovac poslato 20.10.2012. - 19:54
Uvek smo zainteresovani.

Citat: vlastann poslato 20.10.2012. - 19:40
Dobio sam uštedu od 10%, a mirniji rad motora, elastičnost i  snagu jedva primetno bolju.

Citat: vlastann poslato 20.10.2012. - 19:40
Napominjem da nisam vršio dovoljno merenja potrošnje goriva sa fabričkim motorom (bez HHO uređaja)...

:conf:
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Lazar@ poslato 25.08.2014. - 18:28
aj da malo osvjezim temu :D
hho  generator na 1.5dci

Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: Keka poslato 25.08.2014. - 19:39
Ma da, napravili Srbi perpetuum mobile  :Smiley:
Naslov: Re: Vodonik
Poruka od: kapsid poslato 26.08.2014. - 12:17
Evo drugari,
specifikacija i cijena u Srbiji :jea:!

http://www.hho.rs/proizvodi/hs-vg-60-vodonik-generator