http://auto.blog.rs/blog/auto/vesti/2011/02/23/euro-ncap-test-dacia-duster-sa-tri-zvezdice-prvi-test-elektricnog-vozila
Ovo sam cekao dugo vremena, ali se nisam nadao ovakvom rezultatu. Mislio sam da ce gore proci, ali sad dok citam, vidim da su ga bas uprskali.
- Na slici se vidi da je gornji deo A stuba dobro otisao van linije, sto bi po meni znacilo da je kabina na samoj ivici izdrzljivosti, iako oni kazu da je sve OK.
- Otvorila su se vrata prtljaznika kod frontalnog sudara, a kod bocnog vozaceva vrata. Cudno, u svakom slucaju sramota. Ovakav problem su imala samo Kineska vozila.
- Zastita grudnog kosa u frontalnom i bocnom sudaru je ocenjena kao marginalna, i pored svih unapredjenja (pirotehnicki zatezaci, bocni jastuci). ovde nesto ne stima ili zahteva preprogramiranje.
- Nasloni za glavu pruzaju marginalnu zastitu u slucaju udara od pozadi. Posto je testiran Laureate, on ima "naslone nove generacije". Sta li je tek onda sa starim? Ni Renaulti se nisu proslavili svojim naslonima, ocito je u pitanju konstrukcijski propust.
- Nedostatak ESP-a kao serijske opreme im je odneo 3 boda. Cista glupost cicijasiti na modelu koji toliko kosta (Laureate dCi 4x4 je preko 16.531 evro, doplata za ESP+ASR je pisljivih 309 evra).
Ono cudno: Zastita za odrasle 74%, decu 78%, pesake 28%, bezbednosni uredjaji 29%. Citroen C-Zero (Mitsubishi i-MiEV) je dobio sledece ocene: 73%, 78%, 48%, 86% i citave cetiri zvezdice. Tri kljucne razlike su: 1. prednji branik zbog zastite pesaka, 2. ESP koji nosi 3 boda od maksimalnih 7 u tj kategoriji ocenjivanja i 3. naslon za glavu.
Jos nesto cudno: Pogledajte sliku testiranja naslona za glavu-na njoj nije naslon nove generacije. Na drugoj slici gde su u prvom kadru sedista za decu, vidi se da na vozilu jesu nasloni nove generacije. Na slici bocnog sudara, branici su crne boje. Od kada Laureate ima crne branike?
Smatram da su uz vrlo mala ulaganja mogli da dobiju 4 zvezdice i da se ne brukaju najgorim rezultatom na testu.
Struktura školjke je ista za sve verzije,Daster je auto od 9300e,a ne od 16000e.Oprema i 4x4 dižu cenu,ali "A" stub i ostalo na slici pokazuju da je Dačija vrlo niskobudžetni auto koji zadovoljava samo minimum EU standarda.Budimo realni,u Francuskoj,na primer,bazni Daster košta 3-4 prosečne plate.Ko hoće 5 zvezdica,štedi još mesec-dva pa kupi Koleosa ili nešto takvo.Ne branim Dačiju,samo podsećam gde smo...
Keka - svaka čast na "sokolovom oku" :dobro: :respect:
Automobil je, prema mom mišljenju, dobro apsorbovao sve udare osim bočnog u stub i to me jedino zabrinjava.
http://www.youtube.com/watch?v=VT9SIhjOeew
Testirani modeli su Ambiance.
Naslon za glavu nove generacije i bočni vazdušni jastuk na modelu Ambiance
(http://img688.imageshack.us/img688/888/picture115t.th.jpg) (http://img688.imageshack.us/i/picture115t.jpg/)(http://img169.imageshack.us/img169/8056/picture040.th.jpg) (http://img169.imageshack.us/i/picture040.jpg/)
Mislim da se ništa ne bi promenilo i da su testirali Laureate. Pitanje je samo kako bi se ponašala alu felna.
Na sajtu EURONCAP pise Laureate.
Ocekivao sam dosta "izdrzljiviju" skoljku.
Mada se generalno ok pokazao.
Nisu ovde čista posla. Da li je Reno zainteresovan da se Duster dobro pokaže na crash testu? Pa što onda nisu poslali auto u najvišem nivou opreme, koji za smešnu doplatu pravi veliku razliku (ASR+ESP za 309EUR sa sve carinom i PDV-om koji oni ne plaćaju, normalno)? Pitam se ko je odabrao Dustera za test, ne bi me iznenadilo da je neko od konkurencije potrošio sitnu kintu na antireklamu, pa nema nigde ovoliko priče za petnaestak 'iljadarki. Ako su zvaničnici Dačije odabrali auto, treba ih postreljati... :cekicem:
300 EUR da košta četvrta zvezdica, a njih zabole... :fiju:
Tempomat, čudna mi čuda, kao i to je neka bezbednost, i ovi u NCAP su odlepili :banghead:
Mozda je na testu bila benzinac varijanta gde iz nekih nepoznatih razloga nije moguce ugraditi ESP, ESP je moguce samo doplatiti na dizel motoru :fiju:
Mada se generalno slazem se sa tobom. Mislim da je neko dao neku lepu kintu da bi Dusteru pala prodaja.
Kakve veze ima oprema i motor sa deformisanim "A" stubom i razbijenom šoferšajbnom.Loganu je na istom testu ostala cela.Čvrstina putničke kabine i programirana deformacija "nosa" su 90% p a s i v n e bezbednosti.Skraćenice od tri slova tu ne pomažu.
Dačija ostaje na tri zvezdice,ne sviđa mi se to.Putnička kabina mora biti čvršća,inače će i mala gradska "čukanja" značiti totalnu štetu ili preskupu popravku.
Razočaran sam,nikakav napredak od 2004.g.
Nedostatak napretka ne treba da cudi, posto su svi modeli na istoj (Logan) platformi. Jedina razlika je spoljasnji lim koji ne nosi glavni deo opterecenja u sudaru.
I Loganu (i Sanderu) se isto tako savio A stub.
Da, kada se pogledaju snimci, vidi se da se skoro identicno savio (pukao?) A stub kod svih Dacija na EUROncap testovima dosada. Ono sto je meni upalo u oko, kod Logana i Sandera i Dustera, jeste da je vozaceva glava uvijek ostvarila kontakt sa B stubom nakon sudara. Licno, mislio sam da ce Duster uzeti 4 zvijezdice. Tri su ipak malo razocarenje, pogotovo ako se uzme u obzir da je to Renaultovo cedo, a svi znamo kako se Renault kotira kod EUROncap-a. Doduse, nekad mi se cini da je dovoljno oblijepiti automobil iznutra sa upozoravajucim naljepnicama i eto jedne zvijezdice... Ali da pogledamo ovo iz drugog ugla:
Svi znamo koliko je Volvo siguran. Necu ulaziti u sistem bodovanja (jer se promijenio u medjuvremenu), niti u to koliko su auta sada sigurnija nego prije nekih 10 godina, ali mi se cini da je Duster siguran, ako ne i sigurniji, od Volva S40 prve generacije (1997). Podaci samog EUROncap-a to govore. Dok se Dusteru A stub pomjerio unazad za 45 mm, ta ista vrijednost kod S40 je bila "samo 48 mm" kako kaze ncap (i to je dugo vremena bila referenta vrijednost). Volan se kod Duster pomjerio unazad za 19 mm, a kod Volva - 59 mm iliti cijelih 5 cm vise. Kod S40 je bilo dijelimicnog guzvanja donjeg dijela kabine, u predjelu nogu, gdje se pedala kocnice pomjerila 164 mm (iliti skoro 16.5 cm) unazad. Kod Dustera - pedala kvacila je otisla unazad 64 mm bez guzvanja samog prostora za noge (vozaca prije svega). Ono sto mi nije jasno jeste zasto je zastita grudi vozaca i suvozaca, kod frontalnog udara, oznacena kao neznatna (marginal), a rezultat jasno govori da nije bilo kontakta vozacevih grudi sa volanom. Udarac stuba je izgledao prilicno jezivo.
U svakom slucaju, zelim svim vozacima Dustera (a i ostalih modela) da nikada ne dodju u situaciju ni izbliza da probaju ovo u stvarnosti. Sto mi kazemo: o zdravlju se ovdje zborilo.
Mislim da se nivo zaštite određuje merenjem sile kojoj su izoženi određeni delovi tela test lutke. Da je telo vezano lancem takođe ne bi došlo do kontakta grudi sa volanom, ali...
A stub se definitivno vise deformise u poredjenju sa loganom.
Ali opet u tom segmentu je ocena solidna, dok je, slozicemo se svi, 4-tu zvezdicu izgubio na razne dzindzulje koje sve skupa ne vrede 300Eur.
:ces:
...ali je bilo kontakta grudi ne samo sa pojasem vec i sa jastukom, a ocjene se odnose na pritisak na grudi (chest compression), pa je to vjerovatno to. Ipak me malo cudi, s obzirom na pirotehnicke zatezace i s obzirom da je kretanje volana bilo malo (19 mm nazad i 29 mm gore), da se jastuk pravilno aktivirao (iako je "single stage") i da je lutka pravilno "uronila" u jastuk. Vjerovatno ce neki buduci redizajn Dustera biti usmjeren i ka sigurnosti.
Možda su baš pirotehički zatezači previše zategli - idealno bi bilo da se telo zaustavi tik ispred volana, a da sila na tom pređenom putu bude maltene konstantna (to je posao zatezača i jastuka), tada bi izmerena sila bila najmanja. Fizika...
A meni se cini da nije bilo "upijanja" udarca sve dok sila nije dosla do kabine, tako da je skoro svu silu udarca pretrpila kabina. Kabija je bila dovoljno cvrsta, no nekako mi je to prenaglo zaustavljanje sto su "putnici" sigurno osjetili. Ovo potkrepljuje i cinjenica ja je auto onoliko odskocilo od zemlje. Cini mi se da je to kod drugih auta nekako mekse proslo ...
Ovdje ne vidim nikakvo usporavanje dok ne dodje do kabine, a tada se naglo zaustavi. A opet mozda je do mene ...
I dalje tvrdim da ovde nema ništa zabrinjavajuću. Putnički prostor je izdržao, vazdušni jastuci su odreagovali na vreme, sedišta su amortizovala udar i to je najbitnije u celoj priči. Da je klirens vozila bar za 3cm niži rezultati bi sigurno bili povoljniji . Gledajući snimak smatram da je i motor ostao na svom mestu, jer nije došlo do pomeranja izduvnog sistema. Kod Nissan Qashqai se to desilo.
http://www.youtube.com/watch?v=2_DrEJAFZI4
Upoređivanje sa vozilima iz Kine je neprimereno iz sledećeg razloga:
http://www.youtube.com/watch?v=amFJwdg7O1E&feature=related
Ovo je po bezbednost opasno vozilo.
Mnogima Golf II deluje robusno i čvrsto(kod nas najpopularniji i precenjeni polovnjak) , a evo kako se i on pokazao:
http://www.youtube.com/watch?v=CyzCswJ_tkk&NR=1
Juce je jedan moj poznanik sleteo sa puta, prevrtao se nekoliko puta i potpuno unistio Logana. Nisam video auto ali oni koji jesu kazu da je steta 100%.
Vozac je izasao iz kola sam, bez ogrebotine. Jeste malo ugruvan ali nepovredjen.
Kao sto kaze Krle bitno je da su kabina i vazdusni jastuci odradili svoj posao, kako izgleda ostatak uopste toliko nije bitno. Glava je jedna, lim se popravi/kupi novi
Istovremeno kada i Duster, testirali su Nissan Juke. Evo kako se posao dobro odradjuje :aplause:
http://www.youtube.com/watch?v=kq5g0-QCAV4
Ma dobro, rezultat od 3 zvjezdice je danas realno dosta dobar, pogotovo što bi testiranje Dustera sa ESP-om i još nekim sitnicama donijelo i pune 4 zvjezdice. A današnje 3 zvjezice su jače nego 4 po kriterijumima od prije nekoliko godina. Na kraju krajeva, naši ljudi kada kupuju Daciu bar znaju da kupuju auto koje je dobilo 3 zvjezdice, ali je vrlo lako moglo dobiti i više.
Međutim, mnogi proizvođači samo na naša sirotinjska tržišta šalju ogoljene verzije svojih vozila koje se inače ne prodaju na zapadu. Tako je, recimo, Škoda Fabija II dobila 2007. 4 zvjezdice, a testiran je maksimalni paket "sport" koji čak ima i bočne vazdušne zavjese, dodatno na 4 jastuka, ABS itd.
Međutim, do posljednjeg redizajna Fabije II (2010), Škoda je u Bosni prodavala osnovni akcijski paket Fabije II "Fabia classic plus" sa 2 vazdušna jastuka, klimom itd. ali bez ABS-a! A taj paket je sigurno imao učešće od 90 % u prodaji Fabije u BIH. Zanima me koliko bodova bi takva Fabija dobila na EURONCAP-u? Vjerovatno 0 jer ne vjerujem da se više testiraju vozila bez ABS-a, a znam da se na Zapadu niti ne prodaju. Sličan slučaj je i sa Chevroletom Aveo, na primjer, ni on nema ABS u najprodavanijem paketu opreme u Bosni, a ima npr. klimu koja kupcu zamazuje oči da kupuje auto sa "full opremom".
Sada se, nakon redizajna 2010, Fabije u akcijskom paketu "Fabia Fresh" prodaju sa obaveznim ABS-om, ali bez suvozačkog jastuka, tako da opet takvo vozilo vjerovatno ne može ni biti testirano na EURONCAP-u jer ne zadovoljava minimum uslova za prodaju u EU.
Tako naši ljudi smatraju da voze auto koje je dobilo 4 zvjezdice, a ono realno sa ogoljenim paketom opreme koji posjeduje možda vrijedi 2.
Sa druge strane, znam masu ljudi koji kupujući Škodu nisu znali da vozilo koje kupuju nema ABS dok nisu prvi put zakočili u kritičnoj situaciji, smatrajući da se ABS podrazumjeva u 2010. Zamislite, kakav je to kolonijalni odnos prema našim tržištima, neka voze bez ABS-a i nek' se lupaju do mile volje.
To bi bio moj elaborat na zadatu temu.
http://www.b92.net/automobili/aktuelno.php?yyyy=2011&mm=02&nav_id=495165
Naravno, to je i bio cilj...