U ruke mi dodje magazin "Turbo", broj 180, iz decembra ove godine. U njemu clanak o prodaji novih automobila u Srbiji u oktobru 2010 i sa ostalim statistikama. Na 3 stranice brdo podataka. Da krenem redom:
Vele da je ukupno prodato 2.813 auta u oktobru (ili 35.8% manje nego u oktobru 2009). Najprodavanije marke su Fiat (757 auta), Skoda (319), Dacia (259), Hyundai (220), VW (212), itd. Malo me samo iznenadilo da vidim Volvo na 32. mjestu sa samo 2 prodata auta. Cak je i Subaru prodao 5. Od modela, najprodavaniji je, naravno, Fiat Punto Classic (740), pa Sandero (226), Skoda Octavia (139), Skoda Fabia (127), Golf VI (108), itd. Da ne duzim pricu o ostalim, pogledah nize, da vidim ima li Logana i Dustera na listi i - nema! Da kazem da se lista zavrsava sa Toyotom Yaris (17 auta) na 34-tom mjestu. Onda je iznenadjenje jos vise kada sam, sa strane, vidio statistiku za svakog proizvodjaca ponaosob. Tako kaze, za Daciju, da je Logana prodato ukupno 12! :conf: Cak je i Dustera prodato 14. Isto tako je brojka od 7 prodatih MCV-a prilicno niska u odnosu na ono sta bih ocekivao. Na kraju lista najprodavanijih auta u 2010, zakljucno sa oktobrom i tu je Sandero drugi sa 2.364 komada. Lista ima 20 mjesta i opet nigdje Logana.
E sad mi nije jasno tako nisko zanimanje za Logana. Ipak je "provjereniji" model od Sandera, generacijski/tehnoloski su identicni, Logan ph2 je dobio uljepsavanje svana i Sanderov enterijer tako da su vrlo slicni. Dvanaest komada u oktobru je identicno prodaji Clia III i Honde Civic. Tu su jos Alfa 159, Mercedes A i C klasa, Toyota RAV4 sa po 11 prodatih i Suzuki Swift i Ford Kuga sa po 13 prodatih. Da me neko upitao sta mislim o udjelu Logana u prodaji Dacije do danas, odgovorio bih: nakon Dustera, nekih 25-35%. Sada je to samo 4.6%... Ili se mozda odgovor krije u pocetku i onih 35.8% manje prodatih auta u odnosu na oktobar 2009... :ces: :nami:
U malom boksu, ima i tekst o prodaji novih auta u CG. Prvo iznenadjenje mi je prodaja od samo 200 automobila, a drugo iznenadjenje je prvo mjesto Toyote :to:
Kad pise Sandero, misli se i na Stepway, a taj auto zaista pleni kupce. Tesko je pored njega i 7777 evra za Sandera, birati Logana, mada se isti takodje povoljno nudio, sa znatno manje reklamiranja.
Sandero je valjda upotrebljiviji.
Zoran
Jeste :crazy:
Stepway najlepsi. :c:
Izvinjavam se ako pitanje zvuči glupo, ali da li se u statistici računa prodat u smislu potpisan ugovor + kapara ili preuzet auto?
To bi moglo dati drugačiji smisao za one koji imaju jako dug rok isporuke kao i za novije modele kao što je Duster.
Logicnim mi se cini da je Stepway "uracunat" pod Sandero jer to jeste - Sandero (samo ljepsi :D). @rookie: ovaj tekst nije nudio objasnjenje za to pitanje, mada se slazem sa tvojim zapazanjem. Mozda je razlicito od uzovnika do uvoznika, npr. tamo nude i statistiku o udjelu benzinaca i dizela u prodaji, ali napominju koji sve uvoznici ne vode statistiku ili im nisu dostavili podatke.
loganovci morate se pomiriti sa tim da odlazite u istoriju :hihi1:
malo sale ucvrscuje prijateljstvo. mislim da je vecini sandero prakticniji
a stepway najlepsi sto svakako utice na izbor. ipak vecina kupuje auto
srcem.
kad sam kupovao auto sve je bilo na strani sandera black line ali je
ipak izgled stepway-a presudio
Chao Loganovci, Bye, bye Blackbird.... :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
Mi Loganovci odlazimo u istoriju sa nikakvim reklamacijama a vi sanderasi malo po malo pa steka ovo,pa ono... :baeh: :crazy:
Znaci zakljucak je sledeci:
Loganovci u istoriju a Sanderovci pravac servis..... :)
Naravno sala je u pitanju,dacia je i jedno i drugo,tako da smo ravnopravni.... :too:
Nećemo baš tako, ovo prerasta u rat... Ne vidim neku razliku između Sandera i Logana u tom smislu, a ovu temu shvatam kao zezanje. Neko voli popa, neko popadiju. Jedino je problem da je onaj ko voli popa u stvari pe*er. Mada, danas ni to nije neki problem...
A bogami kako je pošlo problem će biti ako to nisi.
Od prvih pet automobila sa liste, samo je octavia sa dupetom. Svi ostali su iz istog šablona ispali (Sandero, Punto, Fabia, Golf). Očigledno da kupci masovno vole i kupuju takve automobile.
Valjda ljudima odgovara što kraći automobil (dobro - Golf je klasa iznad punta i Fabie) ali moj rezon je:
1. treba mi veliki prtljažnik jer volim da putujem a da su mi stvari u gepeku a ne u kabini ili na krovu
2. ako se neko zakuca od pozadi veća je zona gužvanja pre nego što mi taj stigne do kabine. Kod svih tih manjih automobila zadnja klupa je na manje od pola metra od branika.
3. sa loganom ima svega nekoliko mesta u gradu gde ne mogu da parkiram a gde mogu da "udenem" juga (službenog kojeg paralelno koristim) ali ta mesta nisu baš obeležena i nije dozvoljeno parkiranje. Svugde gde je parking zona, logan staje isto kao i jugo, sandero, punto ili možda octavia, passat ili audi a4 itd.
Osim dizajna, što je stvar ukusa (lično mi je logan ph2 lepši od sandera a stepway i slične zafrkancije ni ne volim) ne vidim posebnu prednost tih manjih automobila u odnosu na logan ili pomenutu octaviju.
Rookie, zapažanje je jako umjesno mada ja smatram nešto prodatim kada se to nešto isporuči kupcu. U statistici stvari su rastegljive pa to pojedini koriste da bi nešto prikrili ili preuveličali.
Zoran
Statistika je čudo. Može svašta da otkrije i svašta da sakrije. Mislim da se takva statistika može dobrim delom objasniti kulturološkim karakteristikama stanovništva Srbije, odnosno neprekidnom težnjom poricanja činjecie postojanja izbora i kulturno utemeljenom isključivošću. Drukčije rečeno, kad neko kupuje Logana, onda svi kupuju Logana, a kad je krenuo Sandero onda su svi navalili na Sandera jer je hit. Nisam siguran u kojoj meri su ljudi uistinu svesni mogućnosti izbora i mogućnosti temeljnog promišljanja sopstvenih potreba naspram karakteristika automobila koji kupuju. Ali mislim da sve ovo pre svega stoji za odnos Logan/Sandero vs. Punto. Naime, svi vlasnici Punta s kojima sam razgovarao malo ozbiljnije potvrdili su da su se zaleteli i da nisu mnogo razmišljali, već im se Punto nekako podrazumevao, a i oslonili su se na predrasude prema Dacia vozilima. Svi su se naravno posle razgovora samnom pokajali. A mnogi od njih se već i žale na razne kvarove koje nisu baš očekivali tako rano, tj. na skoro novim kolima.
No dobro, neka mi Sandero vlasnici ne zamere, jer polazim od toga da su ljudi koji su na ovom forumu misleći ljudi i da znaju šta kupuju. Na žalost, mnogo je više onih koji kupuju nepromišljeno i kad im se reklamom nabaci jedan auto, onda njega kupuju, pa tek posle razmišljaju da li su dobro postupili. Jednostavno rečeno, i mnogo puta napisano na ovom forumu, Logan ima svoje prednosti, a Sandero svoje, ali većina kupaca ne razmišlja mnogo o tome.
Parkiranje postaje pravi pakao. Cak i u malim mestima. Svaki santimetar manje po duzini vozila uz pametno projektovan unutrasnji prostor vredi suvog zlata. Zato se i koncepciji Sandero smesi svetla buducnost za razliku od Logana. Nije samo estetika u pitanju.
Pa nije ni Sandero baš mali auto, na sreću. Doduše, on može da se posmatra kao dobar odnos veličine, praktičnosti i cene. Ali nigde nisam video, ako je parkiranje toliki problem (mada nije da nije), da se, recimo, Ševrolet Spark nešto mnogo prodaje.
... i da će neka tetka da uparkira Sandera a da ja ne mogu Logana! :zloca:
Misliš, ono, parkira se tetka tako da zauzme puna dva mesta. Da joj neko ne odere kola kad se isparkirava.
Moje mišljenje je da nekih 20 i kusur santimetara kraći auto uvek bolje prođe tamo gde ima malo mesta za parkiranje. U svakom slučaju sjajni su i jedan i drugi :friends:
Duster je najlepsi :njanja: :njanja: :njanja:
Prethodni vlasnik je živeo u centru Beograda, pa kad je on mogao da parkira Logana :) A radije ću i da odustanem od ponekog parking mesta nego da se stiskam u nekoj konzervi. Otkako sam prvi put seo u Logana oduševio sam se prostorom i udobnošću i više mi ne bi palo na pamet da vozim manji auto.
:aplause: :dobro: :friends: :ziveli: :hihi:
Mislim da nisu samo dimenzije odlucujuce kod kupovina auta, ali isto tako je poznato se na uglavnom manje razvijenim trzistima vise cijene auta "na metar", tj. sto vise lima za pare. Postavio sam temu jer me je iznenadio tako mali broj prodatih Logana, po mom misljenju nezasluzeno mali. Sto se tice onoga Sandero vs. Logan, za to vec postoji tema, pa da ne duplamo.
:ziveli:
gubite u svim temama, sem onih u kojima stelujete rezultate :Smiley:
Što se onih 20cm tiče, prvi put u životu da čujem da je bolji kraći od dužeg... :ne:
nije bitna samo dužina nego i tehnika :mojeovce:
kvaliteta prije kvantitete :Smiley: :Smiley:
Tako slaba prodaja vodi sigurno u promjene. Dali marketinga ili proizvodnog programa?
Zoran
Kad sam uzimao kola nisam uopste razmisljao o Sanderu tako da me cudi ta statistika..
Sandero je više putnički i teretni kad treba a Logan je maltene uvijek putnički samo za više ili manje prtljaga.Čim sam dobio Sandero policu sam izbacio jer je svakodnevno moram skidati. Kada sa porodicom idem na put prtljažnik je dostupan bez zaustavljanja za sokove, višak garderobe i sl. Ovo je za mnoge glupo ali ja se tako vozim.
Zoran
Logan je i teretni.
Keka
Logan je teretni ili putnički a Sandero je putnički i teretni.
Zoran
MCV?
Moja roba (željezo) teška i Sandero mi je najpodesniji. Kratak je i ne zazima puno mjesta u garaži a ima veliku nosivost pogotovo odmah iza pr. sjedala posije preklapanja zadnjih. Potpuno razumijem zašto se dobro prodaje baš Sandero.
Zoran
Logan je putnički ili teretni a Sandero je teretni i putnički.
Keka
MCV?
Logan je i putnički i teretni a Sandero baš i nije, ali ga je moguće tovariti. Iz tog razloga se i prodaje - zbog tovarenja.
Loganovac
Sudeci po hvalisanju kolega sa Loganom, o velicini zadnjeg dijela, tj. gepeka, upravo Logan mi se cini najpogodniji za tovarenje.
U Sandera se može natovariti štednjak,frižider,mašina za veš,može li u Logana?
Milko
Brate, za takve stvari ne treba ti automobil, mnogo više može toga da stane u običan špediter, a i manje troši - dva naramka sena dnevno... :laugh:
Šalim se, naravno. Kulturan svet vozi limuzinu, a za takve stvari (ako mu je baš ćeif da ne plati prevoz profesionalcima) zakači prikolicu...
Ili ima krovne nosace pa lagano...
Kao na Fići nekada.
Zoran
Citat: milko poslato 13.12.2010. - 09:22
U Sandera se može natovariti štednjak,frižider,mašina za veš,može li u Logana?
Milko
Baš me briga što u Logana ne može da se "trpa" bela tehnika, a i da može zarekao sam se da to neću raditi.
Uostalom, svi prodavci bele tehnike robu besplatno isporučuju na kućnu adresu :Smiley:
Izgleda da se "rat" Sandero vs Logan nastavlja i ovde pa će moderator imati posla.
Pricajte sta hocete, cinjenica je da:
nema sekire-nema sandera
:Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley: :Smiley:
Citat: milko poslato 13.12.2010. - 09:22
U Sandera se može natovariti štednjak,frižider,mašina za veš,može li u Logana?
Moze, u MCV.
Šta, frižider u MCV? Pa u MCV-u mogu da se proizvode frižideri! :Smiley:
:hall:
Da, da, evo sad pred Novu godinu ljudi masovno kupuju belu i TV tehniku pa onda pride dokupe i još nekog Sandera da sve to prevezu. A primetio sam da se i željezo masovno tera Beogradom ovih dana. U kojim kolima, pogađajte...
I ko upravlja tim kolima :whistling:
Na beogradskom sajmu automobila najskuplje aute su uvijek kupovali "drolje" ( droljavi bijedni muškarci) ako se ne varam. Kravataši nikada nisu imali pare, oni samo glume da imaju.
Da nebi bilo off, ja sam za Sandero i vjerujem u njegovu koncepciju. Pogledajte samo Golf i Jetta to je ista priča od početka do kraja.
Zoran
Nije. Jetta je nastala tako što su Golfu dogradili dupe, a Sandero je nastao tako što su Loganu odsekli. Značajna razlika.
Jeste,dupe je dograđeno još mnogim autima (corsa,kadet,fabija...) ali ni jedan sa dupetom se nije proslavio.
Zoran
Od frižidera preko šporeta do dupeta,nemojte dalje molim vas..
Već sam negde napisao - zašto onda Rolls Royce-u nisu odsekli d*pe (ajde da budem fin) pa da u njega natovare šipkasti materijal i belu tehniku pa pravac buvljak? Nemaju pojma šta propuštaju...