Prije svega ako je post na pogresnom mjestu neka ga neko prebaci. Moj novi automobil Dacia sandero 1.5 dci ima rezervoar od 50 l, (tako pise u prospektu) ali sam ja danas (drugi puta sipam) nasuo 57 l pa mi nije jasno kolika mu je stvarna zapremina (doduse zamolio sam radnika na pumpi da sipa do cepa i bio prisutan dok je tocio. Ako neko zna stvarnu zapreminu molim odgovor.
O ovome je pisano već negde. Potraži na forumu.
Jel NIS-ova pumpa? :D
ucestvujte u nagradnoj igri NIS-a platis 10 sipas 8
:Smiley:
Mada, ne verujem da je NIS jedini :gun:
I meni se isto desilo. U pitanju su neka creva u koja moze da stane jos goriva..
Ma može u crevo 3l, ali 7 teško!!! :too:
Pravi "profesionalci" na pumpama sipaju vešto i lepo slože gorivo. To je razlog a ne nešto drugo,ne daj bože,ne bi oni...
Pa jes' brate. U šupu nabacaš pet metara drva, a moglo bi još metar-dva da si lepo slagao... :Smiley:
Citat: Loganovac poslato 29.11.2010. - 17:56
Pa jes' brate. U šupu nabacaš pet metara drva, a moglo bi još metar-dva da si lepo slagao... :Smiley:
E ovako stvari stoje, pa vi razmisljajte kako vam volja ali ovo je prava istina.Gorivo sam tocio na OMV u Doboju na prvi klkik pistolja bilo je nasuto oko 47 l. pa sam ga zamolio da sipa do cepa kada smo uspeli da naspemo 57. Napravio sam nesto po gradu oko 50 km, i danas otisao sa sinom u BL. Kada sam se vratio na satu je 280 km a nijedna crtica nije potrosena a onda sam (posto sam sinoc procitao na forumu) otisao u auto i stisnuo onaj dugmic drzao 15 sekundi i dodao kontakt te su pocele kazaljke da skacu izbacio mi je neke podatke koje ne razumijem jedino sam razumio gdje pise 50 l u rezervoaru. Ja racunam da sam pre sipanja imao oko 4-5 l u rezervoaru plus onih 7 navodnog viska prilikom sipanja to je nekih 11-12 "viska". E sada posto pomno citam forum i vidim da tu ima bas strucnih ljudi a ja nisam od takvih (vozim 30 godina a jedino znam da promjenim gumu i naspem gorivo) molio bih neki iole razuman odgovor. Moje ubjedjenje je da u taj rezervoar moze ipak stati vise od 50 l. Usput sada ne mogu da nadjem sta koji podatak sa ovog gore opisanog testa znaci pa molim link ako ima negdje objasnjeno. Pozdrav iz Doboja. Zoran :respect:
Pa izgleda da ti tvoji u Doboju nisu zacepili baš 20% kao ovi naši na NISovim pumpama, ali nekih desetak % jesu. Uzmi one dve plastične flaše od po 5 litara, sipaj vodu u njih i stavi ih u gepek. Pa onda prst na čelo i razmisli da li toliko tečnosti stvarno može dodatno da se smesti u rezervoar. Pa još jedan ili dva litra pride, jer ti reče da je po tvojoj proceni nekih 11-12 litara viška. Zdrava logika rešava sve. Ili naše Dačije stvarno imaju veći rezervoar :hihi1:
Uživaj u vožnji.
Bilo bi interesantno da si pogledao šta kaže BC kad ga nadrukaš do čepa. Ako kaže 60, znači da je i baždaren na toliko litara, pa je to de facto zapremina rezervoara. A moguće je da će i tada pisati 50.
Međutim, razmisli šta znači kad proizvođač kaže da je zapremina rezervoara 50L. To je nominalna zapremina rezervoara, posle toga bi trebalo da ti ostane rezervna količina goriva (kako i sam kažeš 4-5L) i nije predviđeno niti je normalno puniti rezervoar i crevo do nivoa gde gorivo preliva. Pištolj je klinkuo na 47L - šta je tu sporno? Pa i u fiću može da stane 17 studenata, a on je bio predviđen za 4 osobe...
Ja sam imao slucaj da mi auto nije bio prazan a nasuo sam 50 i kusur litara. Tj pumpadzija je nasuo. Kad je kvrcnuo pistolj on je jos minut sigurno prckao i dolivao malo po malo i natankao mi toliko..I posle kad sam vozilo bas je dosta km trebalo da predjem da bi opala prva crtica sa pokazivaca nivoa. Ostale su nastavile da opadaju uobicajenom dinamikom.
Koliko ja znam u neke serije logana je ugrađen rezervoar od 64 l tako i u moj. Ja sam bar 15 puta sipao između 55 i 60 litara u njega i to na različitim pumpama. Moj logan je prva serija koja je došla u Srbiju 2004. Tada sam i dobio informaciju da ima 64l iako piše 50. A sada da ukradu baš 10 litara pa mislim da je previše. Treba proguglati malo pa videti šta kažu pogotovo na sumunskom forumu. Ali to mora neko ko zna rumunski :).
Citat: dsit poslato 30.11.2010. - 09:38
Ja sam imao slucaj da mi auto nije bio prazan a nasuo sam 50 i kusur litara. Tj pumpadzija je nasuo. Kad je kvrcnuo pistolj on je jos minut sigurno prckao i dolivao malo po malo i natankao mi toliko..I posle kad sam vozilo bas je dosta km trebalo da predjem da bi opala prva crtica sa pokazivaca nivoa. Ostale su nastavile da opadaju uobicajenom dinamikom.
Meni vise nije nista sporno tj. sve mi je jasno. Da mi je na nekih stotinjak kilometara ugasena jedna crtica bilo bi mi frka da su me nasamarili na pumpi ali posto sam ja vec 293 km a sve crte gore jasno je da u taj rezervoar kad kazes do cepa stane i preko 60 l- Pozdrav!!!
Citat: sasans poslato 30.11.2010. - 12:10
A sada da ukradu baš 10 litara pa mislim da je previše.
Na NIS-u su krali 20%, sto je preko 10 litara na toliki rezervoar.
Koliko se sjećam nikad nije stalo više od 47 ili 48 litara. Kad se upali rezerva uvijek sipam pun.
Zoran
Sip`o ja, što se kaže do čepa.
Ali baš, baš, ma baš.
Europetrol pumpa u NS-u, kaže pumpadžija da je eurodizel 3.
Prešao sam preko 1200 km kombinovane vožnje (nisam smeo više da teram na rezervi).
Ako rezervoar ima 50 l onda mi logiša troši oko 4,167 l/100km i manje.
Što je malo verovatno, složićete se svi.
BC pokazuje uvek 50 l u test režimu, bilo da pumpadžiji kažem "do vrha" ili kad sam sipam do vrha (do vrha, ne do čepa).
Dakle plovak i BC su baždareni na max 50 l koliko god više da sipate.
Preporuka je, kako kažu, da se ne sipa do čepa !?
Citat: dovla poslato 30.11.2010. - 20:32
Ako rezervoar ima 50 l onda mi logiša troši oko 4,167 l/100km i manje.
Što je malo verovatno, složićete se svi.
Zasto ne bi bilo verovatno, ako su rastereceni i put i auto... Taj auto tek sa vozacem predje tonu, a to je jedan mnogo dobar motor.
Taj auto (moj) ima 1140 kg prazan. Potrosnja od nesto iznad 4 l je moguca.
Ja ne znam za vas ali ja sam u Stepwaya sasuo 55 litara :)
Kod mene kad se upali rezerva,do prvog "klika" ravno stane 45 litara.Znači tačno 50 litara stane u rezervoar.Mislim da je sve ostalo do pumpe i pumpadžije,kako je izbaždarena i kada,kakvi su "pištolji" jer s njima ima raznih fora kako da ti ukrade koji litar.
Da ne otvaram novu temu, može ovo i ovde.
Prvo kao odgovor na sve gore navedeno....rezervoar 50 lit +-1 lit i ostale rupe u sistemu :hihi1: 4-5 lit. Suma oko 55 lit.
E sad mene zanima da li je moguće da auto "ubrzanijom" eksploataciom napravi vakuum u rezervoaru i da možda plovak pogreši za koji litar. Naime pre neki dan kada sam dolazio u MK sačekao sam skoro poslednji trenutak za sipanje goriva. Kada sam došao na pumpu imao sam upaljenu 1 crticu, ali me je mrzelo da gasim auto i onda palim kontakt da bih proverio koliko još ima u rezervoaru goriva. Kada sam otključao rezervoar i skinuo čep kao da sam ubacio 5 litara vazduha unutra, tako zašištalo da nisam mogao da poverujem. Onda mi je "gospodža" na pumpi nasula 50 litara do čepa. Ok ok, bio je prazan, ali ne toliko. Rezerva mi se pali kada imam još oko 7 litara u rezervoaru, a ako mi je još bila i jedna crtica onda je to najmanje 8 litara. Razmišljao sam i da me je malko pokrala, ali sve mi je to bilo malo sumljivo zbog onog vakuuma u rezervoaru. E sad ne znam da li je normalno imati taj vakuum u rezervoaru ili mi "iberlauf" (valjda se tako kaže) nije radio kako treba?
Moje mišljenje je da ti je "iberlauf" zabrljavio iz nekog razloga.
Meni se desilo da je odušak (iberlauf kako kažeš)bio zapušen,i prilikom sipanja goriva,kada ubaciš pištolj i pritisneš do kraja izbaci gorivo napolje kroz čep rezervoara. Onda sam morao da sipam polako gorivo da ne bi izbacivalo napolje, dok to nisam sredio :respect:
Rumunski rezervoari dihtuju u p**** m******* :Smiley:
meni se upalila rezerva,vozio 20km otisao onda natankat i stalo 48.5lit.nije mi jasno ali mislim da u berlinu ne varaju
Citat: Loganovac poslato 29.07.2011. - 15:19
Rumunski rezervoari dihtuju u p**** m******* :Smiley:
Zaboravio sam da napomenem da to nije bilo na Sanderu.Ali to i onako nije poenta nego šta može da se desi u raznim situacijama. :respect:
Ako dugo vozim u komadu te gorivo bude pri kraju i kod mene se čuje taj vakum ali imao sam to isto i kod R5 pa se ne brinem jer oba imaju taj nekakav upijač benzinskih para pa je valjda to u pitanju :wave:.
Problem "iberlaufa" (oduške) rezervoara treba ozbiljno shvatiti:
-u rezervoaru mora biti normalan atmosferski pritisak,ili tu negde sa malim odstupanjem
-zapušena oduška može dovesti do deformacije rezervoara,kvara pumpe goriva i lošeg rada motora zbog nedovoljnog pritiska (protoka) goriva.
Ne znam kako je kod Dačije,u principu postoji ventil koji pušta in and out,zavisno da li je u rezervoaru pod ili nadpritisak.
Nekad je bilo samo crevo koje je bilo lako proveriti i produvati.
Mislim da se nikakvo šištanje ne bi smelo čuti kad se skida čep.
Nešto mi govori da je taj ventil u sklopu čepa rezervoara.
Vozio sam po velikoj vrućini i kada sam otvorio čep vazduh je ušao u rezervar - što mi nešto govori da on sam pravi taj vakum. Jer da je odušak začepljen čulo bi se fffffffff tj benzinske pare bi izlazile :c:.
:-)1
@Aleks
U pravu si, ventil je u sklopu cepa. :wave:
Pretpostavljam da se tako pojavi trag ispod cepa od blagog curenja goriva u toku voznje, kad je prepunjen rezervoar.
Pre nekoliko dana hvalio sam Art-petrol kao benzinsku sa najnizom cenom dizela. Verujem da je i dalje niza, ali drugi put za redom pistolj prekine punjenje kada brojac pokaze preko 50 l, a bio sam na jednoj crtici. Nije se islo dalje nakon prekida punjenja. Pumpadzija mi je rekao kako verovatno gresim po pitanju zapremine rezervoara i da isti po njemu ima 55 l . Hoce to. Samo na toj pumpi, nakon 143000 predjenih kilometara, staje preko 47 l pre paljenja lampice za gorivo. Znam sta da mislim, ali primetio sam i da do "gasenja" gornje crtice prelazim oko 300 km, dok je ranije uvek bilo oko 230. :ne:
Evo do sada kako mi je bilo. Sipao sam na domaćoj pumpi u MK pun i poništo kilometražu. Vozio se nekih stotinak km do Ohrida i posle do plaže jedno 15ak svaki dan i dva puta sam išao do sv.Nauma. Ukupno prešao 200 km....stao, skinuo čep, nije bilo vakuuma, pogledao crtice....puno??? Proverim količinu goriva u rezervoaru....45l :huh: Ispalo je da mi auto troši sa MK benzinom oko 5.5l na 100 km :woo-hoo:
Danas otišao do Prespanskog jezera gde se prelazi čitava planina uzbrdo serpentinama i pokidao do pola zerervoara crtice. Ukupno sam prešao oko 400 km za 30ak litara. Pri tom uzbrdo sa sve klimom i bez da se muči auto, kao sa OMV-ovim gorivom, i držao sam obrtaje oko 3000. Još samo da napomenem da sam išao do je*enog sela Konjsko da bi otišao do ostrva Golem grad i tamo je makadam put jedno 10ak km. Znači sve vreme prva uzbrdo i ponekad druga. To sigurno ubija potrošnju pošto sam prešao tako 20ak km lošeg puta. Sve u svemu ja sada mogu sa sigurnošću da se pos*rem na gorivo u Srbiji i ne znam koje oni gorivo troše, al je sigurno bolje od našeg.
Sledeće javljanje mi je u sredu uveče kada očekujem da se vratim u BG pa ću lepo da natankam pun u MK i da onda vidim potrošnju kada se vratim.
Razmišljao sam čak i da kupim 2 kanistera i da ih napunim u MK koliko mi se sviđa gorivo :hall:
Pozdrav,
Procitao sam celu temu pa mi je malo lakse.
Danas sam iz kanti sipao gorivo u svoj 1.5dci stepway iako sam bio na rezervi nekih 5km stalo mi je 60l dizela
unutra pa sam se malo zapitao da li je moguce ali izgleda jeste.
2 kante od po 30l
Danas sipao prvi put gorivo na Molovoj pumpi, pistolj se iskljucio na 45 litara a svetlela je samo jedna lampica
omv i mol,kad se upali lampica staje 53l.trosi 5,5-5,8 penzionerske voznje po beogradu.retko kad se uvaljujem u guzvu.retko ukljucujem klimu.u svakom slucaju cini mi se da "malo vise" trosi.
Sipao na Ininoj pumpi u HR letos 60 litara i presao gotovo 1100 km s tim gorivom. Isti slucaj bio i na Tusovoj pumpi u Sloveniji, s tim sto je cena goriva 1.28 eura/litar :doh:
Sipao u nedelju u Banja Luci, upaljena rezerva, oko 3-4 litra bilo unutra, pištolj izbio na 47 litara, ali ga pumpadžija ,,nagurao'' do 55 litara benzina koji je usuo!?? :palica:
Citat: Logan BK poslato 14.09.2011. - 09:35
... s tim sto je cena goriva 1.28 eura/litar :doh:
Pa koliko košta kod nas?
Imam jedno pitanje koje me kopka već izvjesno vrijeme.
Kod pokazivača količine goriva, ona poslednja crtica sa ikonom pumpe, jel to znači da je nivo goriva nizak (otprilike zadnjih 10 litara u rezervoaru) i da po gašenju te crtice pali se ikona "rezerve" na instrument tabli koja označava da još ima neki minimum od 5 litara u rezervoaru?
ILI po palenju te zadnje crtice na pokazivaču pali se automatski i ikona "rezerve" na instrument tabli i to znači da ostaje poslednjih 5 litara goriva u rezervoaru?
Ja se nadam da ste me shvatili. Možda sam ja GLUP i SLIJEP, ali ja do sada, u par slučajeva palenja zadnje crtice sa ikonom pumpe, nisam obratio pažnju da vidim jel se upalila ona ikona "rezerve" na instrument tabli... Po toj nekoj logici, u prvom slučaju, ispada da je teoretska zapremina rezervoara 50 litara + 5 litara rezerve... :conf: :ces:
Kod mene se "pumpa" uključuje tek kad se isključi i poslednja crtica.
Možda je kod Stepway-a drugačije ne znam :ne:
Citat: Ayrton poslato 14.09.2011. - 15:17
Kod mene se "pumpa" uključuje tek kad se isključi i poslednja crtica.
Možda je kod Stepway-a drugačije ne znam :ne:
I kod mene.
Na sanderu isto.Poslije gašenja svih crtica,"žuta" se pali.
Kod mene se isto pali kad nestane poslednja crtka :whistling:, ali problem je dok se ugasi :Smiley: :Smiley:
trenutno vozim na "pumpi" tj. rezervi, vec 60-ak km po gradu. "Pumpa" se upalila po gasenju prve crtice! :ziveli:
Znači, da rezimiram, po gašenju one poslednje crtice, koja by the way ima na sebi znak pumpe, pali vam se lampica na instrument tabli - "rezerva" (pumpa).. :ces:
Eeee nasa nema oznaku pumpe na sebi.. samo crtica blanko..
@arhitekt
Pravo pitanje a odgovor je čini se - kako se desi....
Imam ružnu naviku da smaram računar vazda i vazda vidim koliko mogu preći itd. Gorivo vazda sipam na "eko" pumpi u kraju i to onaj "super- bezolovni" ( to je onaj koji je do juče bio super a sada u njemu nema olova ) kataloški upada u priču o kvalitetu preporučenom za potrošnju tog tipa motora ).
Najbolje što je "digitron" izračunao za pustu gradsku vožnju je 130 km a najgore 70 km ( da me znalci ne razapnu - uvek ista priča pos'o - kuća, ista maršuta ) tako da mnogo zavisi od ture goriva koju sipaš. Nisam nikada imao m... da sačekam pali li se lampica rezerve ili ne - zadnja crta je momenat kada ja svakako sipam gorivo. Ako uzmemo u obzir da se sa paljenjem "pumpe" dovodi rezerva u gorionik - srećan kaj nikako nije. Koliko možeš preći? Individualna stvar kao i količina goriva koja ti preostane. Moja topla preporuka je da čim dođe na zadnju crtu sipaš ili parkiraš ( znam da se mnogi neće složiti samnom, ali ovde nema karba i "čepa od flaše" da povuče ).
Malo o zvukovima...čujete li Vi pumpu kako "navlači" gorivo bez obzira na količinu? Ja je čujem - čuje se jasno i sa 10 l u rezervoaru a i sa 35 koliki je max koji sam sipao ( izvinjavam se za manjak podataka, kada skupim za više benzina javljam impresiju ).
Potrošnja - definitivno stvar individue na koji zapremina rezervoara nikako ne utiče!!! Neko sprži gorivo a nekome traje...
Ono što sam ja svakako utvrdio je istina o zatvorenim prozorima i klimi ( manje trošim sa uključenom klimom nego sa otvorenim jednim prozorom do pola, cirkulacijom vazduha unutar kabine kada se postigne željena temperatura itd. )
Zapremina? Koliko imaš para da platiš - zar ne?
Mrzilo me da idem do auta pa sam našao sliku na netu. Evo kačim sliku table. Pretpostavljam da ova poslednja crtica sa znakom "pumpe" predstavlja samo poslednju crticu i ustvari upozorava na nizak nivo goriva u rezervoaru a da se po gašenju te crtice pali ikona "pumpe" na instument tabli.
Malo glupo da imaju dve ikone pumpe al ajde... :ces:
Znači, teoretski, zapremina rezervoara je 50 litara + 5 litara rezerve..
"Pumpa" samo pokazuje sta crtice sa te strane displeja prikazuju. Crtica ima devet i gasenjem devete pali se lampica za "rezervu".
Ja kad upalim auto, neko vreme vozim na prvoj kockici sa oznakom temperature... :write:
Izvinjavam se za :offtopic:
Pa nisu to baš najbolje odradili. Ako se uzme da onaj mali pokazivač "polovine rezervoara" stoji u sredini onda neko logično razmišljajući računa da tu ima 10 crtica a ne 9... :ces: Al ajde sad....
Pa dobro sad....ima ukupno 9 crtica i jedan kvadratić sa nacrtanom pumpom koji se računa kao jedna crta.
Samo da dodam da kad meni padne na 7 l tada mi se pali rezerva....tj gasi poslednju crticu ostaje upaljen kvadratić sa benz.pumpom i upali se na tabli benz. pumpa. :whistling:
Ljudi, jel se vi zezate sa ovom temom, il sam ja lud!? :huh:
Lampa sa benzinskom pumpom ispod crtica ne znači ništa. Nije crtica. Samo pokazuje šta te crtice mere. Znak za rezervu je lampa na sred table.
9 crtica puta 5 litara, plus rezerva (na sred table) još 5. Tako bi trebalo da bude.
Zar ne!?
Citat: Veterinar poslato 15.09.2011. - 00:32
"Pumpa" samo pokazuje sta crtice sa te strane displeja prikazuju. Crtica ima devet i gasenjem devete pali se lampica za "rezervu".
Da.
Znam šta označava pumpa. To mi je jasno.
"Zar ne!?" sam rekao za računaljku litara u rezervoaru.
Postoji tema i o tome.
Pa zar nismo u toj temi?
Citat: Sir Oliver poslato 15.09.2011. - 14:39
Ljudi, jel se vi zezate sa ovom temom, il sam ja lud!? :huh:
Lampa sa benzinskom pumpom ispod crtica ne znači ništa. Nije crtica. Samo pokazuje šta te crtice mere. Znak za rezervu je lampa na sred table.
9 crtica puta 5 litara, plus rezerva (na sred table) još 5. Tako bi trebalo da bude.
Zar ne!?
Bravo.. :dobro:
Ja sam izgleda unio malu pometnju u nešto što bi trebalo biti logično. Znači, 9 crtica x 5 litara + 5 litara kad se upali lampica na instrument tabli = 50 litara. Skonto. :to:
Samo se vi nadajte...
Pa dobro, + -, gore-dole...
A koja je zapremina, po tebi? Jes' da ne znam da li ću ikada više puniti do vrha, al' baš me interesuje.
arhitekt :to:
kod mene se poklapa teorija i praksa:
9 crtica po 5 litara plus 5 litra rezerve ( mozda litar gore ili dole ).Lampa se pali kad se zadnja crta ugasi. Usput,predjem i po 40-50 km na lampi ali obicno sipam kad se upali rezerva ( na dugim putovanjima kad ostane jedna crta ). Znaci...rezervoar je 50 litara, malo gore-dole.
PS. i tako skoro 70 000 km.
Pa po meni je zapremina 50 litara + jedno 2 litre u ulivnom crijevu. To je to odokativno. :ces:
Po mom prvom tocenju kad sam ga kupio, sipao sam preko 57-58l.. tako da po meni ovih 50l nije bas prvava cifra..
o cemu se ovde lupa glava, neka neko pogleda u specif. vozila i knjizici :kava:
Da je toliko prosto, ne bi ni postojali forumi...
Po knjižici, zapremina rezervoara je 50lit. Sve preko toga, po mom mišljenju, staje u crevu koje spaja čep i rezervoar i u dzepove pumpadzija.
Kod mene je zapremina rezervoara izmedju 10 i 160 litara. :lau:
Mislim da preterujemo po ovom pitanju.
Zapremina rezervora je nominalno 50 litara, znači da ga je proizvođač projektovao tako da može da primi 50 litara. I pri tome se nije brinuo da li će to biti 49,8 ili 50,2 litra, jer se smatra da normalno niko neće puniti i crevo do čepa i da rezervoar nije menzura pomoću koje ćete utvrđivati da li merač na pumpi laže ili ne. Nominalno 50 može da bude i znatno više, a možda i nešto menje - šta je to bitno, svejedno ćemo platiti onoliko koliko piše na meraču...
Jašta :aplause:
Citat: Loganovac poslato 14.09.2011. - 10:18
Pa koliko košta kod nas?
pa na Eko 140 dinara, razlika 12 dinara malo li je!?
u uputstvu za upotrebu automobila pise zapremina rezervoara ,,oko,, 50 L.preema tome....koji dl gore dole.....i to je to...e sad dal racunaju i cevku u koju se sipa gorivo ne .znam..ali i tu moze da stane par litara
Već smo razglabali o tome i bilo bi lepo da se sve pročita :dobro:
ja danas natocio pun, 46 litara, a imao sam jednu crtu na displeju
To je to, kada se ugasi i ta jedna crta, gorivo je na rezervi, sto znaci da je rezervoar oko 50 l + creva...
Neki dan sam vozio na rezervi jedno 20km i natocio pun a stalo je 46 litara, isto kao Logan1.4MPI-u. Presao sam od proslog tocenja 764km, prosecna potrosnja oko 6 litara.
Evo da podelim moje iskustvo sa rezervoarom i famoznim crticama. Jednom prilikom sam vozio desetak kilometara na rezervi, posle toga sam sipao 5l, cisto dok ne dodjem do Mola gde stalno sipam, posle sipanja je i dalje svetlela lampica za rezervu. Kao da nista nisam sipao. Sto je najgore i to upozorenje da vozim na rezervi mi se pojavilo, cini mi se, prerano.
Ono sto me najvise nervira na autu je ta netacnost senzora, tj. senzori i ne postoje, u rezervoaru. Pokusao sam i preko Torque na telefonu da pratim stanje u rezervoaru ali je to isto toliko neprecizno koliko i crtice na tabli. A za mnoge stvari, vezane za gorivo, u Torque merenja nisu ni moguca jer senzori ne postoje.
Malo smo se ispričali a sad nastavljamo o temi iz naslova.
Ja to iskustvo ne mogu da podelim jer nikad nisam sipao pun rezervoar benzina. :ne:
Pokazao mi je da imam još dve crtice, a onda je stalo 43,24 l goriva. Da li to znači da u rezervoar zapravo staje 50 l + rezerva ?
Iz licnog iskustva, nominalnih 50+2 do 3 litra, ne znam gde stanu, verovatno u nalivno crevo.
A ?% koje pumpadzije ukradu?
Na proslom sipanju upalila se rezerva, otisao do pumpe (NIS) stalo 49,7l.
to je vecita misterija...
Ja sam vise puta pokusao testovima da dokucim litrazu svake crte na Sanderu 2, i dosao sam do oko oko 5.5 l, s tim sto oko polovine rezervoara je veca litraza, verovatno zbog oblika. Tacno nikad nije utvrdjeno...
Danas sam sipao pun rezervar (do prvog klika). Na bordu je pokazivao još jednu crtu, po BC-u je to bilo još za 130km. Stalo je 41,13L.
Logiša '05.
~58l do čepa. Možda sad kod novijih modela je preciznije ali kod mog sandera je to uvek bilo oko 58l. Znam kad idem na more:) I stvarno kad se tako uradi treba dosta do skidanja prve crte.
Ne mogu da nadjem tacan podatak, kolika je rezerva na steway-u? Mislim, koliko je otprilike to litara kad se upali lampica za gorivo? I neko ko ide na tng, kolika je tamo opet rezerva od trena kad se upali crvena lampica? Jos uvek sam u fazi upoznavanja sa autom :help: :friends:
@step.SU
Ubaci kljuc u bravu, stisni i drzi dugme na instrument tabli, i onda okreni kljuc na drugi zubac - i drzi dugme sve vreme dok ne udje u servisni mod. Kad udje u servisni mod pojavice se neki broj na displeju, a kazaljke za brzinu i obrtaje ce da krenu da djuskaju, i mozes da pustis dugme :D Onda mozes da ga kliknes par puta dok ne dodjes do podatka o kolicini goriva u litrima u rezervoaru.
Bilo je dosta diskusije oko tog meraca, nemoj da uzimas da je 100% tacno, ali u svakom slucaju gledaj kad to proveravas da bude na ravnoj podlozi. :ziveli:
Isprobao sam, ostale f-je ne kontam sta su mu, ima neka kilometraza tamo, pa nesto bude ispunjen ceo displej, onda ova kolicina goriva i jos nesto, neki neidentifikovani simboli :ces:
Ali je extra, ovo nisam znao da ima i moj dacijas :D hvala ti miki :hall:
Kad smo kod poslednje kapi, cisto da pomenem i talog na dnu rezervoara, koji moze biti povucen usled veoma niskog nivoa goriva i moze da izazove stetu.
Secate se da mi je neko proletos probusio rezervoar..e tada sam skidao plovak i pumpu, da bi zakrpio..i tada sam rekao, taloga u rezervoaru nema ni najmanje, a auto je 2007 godiste.
Citat: miki-bgd poslato 27.11.2014. - 20:51
cisto da pomenem i talog na dnu rezervoara, koji moze biti povucen usled veoma niskog nivoa goriva i moze da izazove stetu.
Otići ću malo u off, ali se nadovezujem na prethodni post.
Nešto mi nema logike priča o talogu na dnu rezervoara goriva.
Usis goriva mora biti na dnu rezervoara, praktično na najnižoj tački, i odatle usisava gorivo. Ako je talog na dnu rezervoara - prvo će se talog usisati, bez obzira da li je rezervoar pun ili prazan. Posebno ako je auto duže vreme stajalo u mestu.
Jedino mi je logično objašnjenje da postojeći talog, usled mućkanja stalno se meša sa postojećem količinom goriva u rezervoaru, pa ako je manje goriva, koncentracija taloga je veća. Pretostavljam da je taj ''talog'' u najvećoj meri prljava voda koja se izdvojila iz goriva.
Ok. Sada se vracamo na temu, zapremina rezervoara.
Upalila se poslednja crtica na pokazivaču, zatim sam vozio još oko 30km i zatim na NIS-u u Cvilićevoj sipao 48.85L goriva,
Da li je to normalno, ili da pišem u ovoj temi (http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=9566.msg193565;topicseen#new) ? :Smiley:
Situacija od sinoć:na tabli pokazivač goriva pokazuje dve crtice,malo pre toga su bile tri.Na kratko sam se parkirao tako da je Logan bio solidno nagniti na levu stranu.Krećem dalje i primetim da je pao na jednu crticu.Pa gde mi nestade druga crtica?Možda mi negde curi gorivo,na filteru,crevima...?Vikend,noć,kola puna familije,120 km od Beograda,vraćamo se sa svadbe,a meni možda curi gorivo,baš zajebana situacija.Onda sam u svojim najboljim pantalonama za svečane prilike kleknuo pored kola i lampom posmatrao rezervoar,filter,creva i njuškao da li se se oseća benzin.Ništa.
Objašnjenje:glupi plovak u rezervoaru je,kad je auto bio nagnut,shvatio da goriva nema.Kad se auto vratio u horizontalu,naravno da nije vratio na realno stanje.I onda sam sinoć na jednoj crtici prešao preko 120 km lepe noćne vožnje (a prosečno bude 60-70 km) i evo i jutros stoji ta jedna crtica.
Zaključak:
1.Dačija se nikad ne kvari,nema razloga za sekiraciju.
2.Stari Yugo je imao 100 puta bolji merač goriva (i temperature motora) nego Dačija.
Dok se ne desi i ne ukapiras nisi miran. Meni se desava na uzbrdici da mi nestane crta, jos ako brze krenem, pa se ne vraca. Najzanimljivije mi je bilo kad mi skine 8. crtu /pun/ , pa vrati. Ili kad sa 7 crta punim pun a ostane na istom, pa sa tom jednom predjem iha-haj. Neko je vec napisao da su crte samo okvirna informacija o stanju u rezervoaru.
Zakljucak je da je Yugo za Srbina najbolji auto svih vremena.
Pod hitno ga vratiti u proizvodnju, mi za bolje i nismo.
To, ondak cemo nisaniti pod razlicitim uglovima da sagledamo stanje.
Ma lakat kroz prozor i teraj.
Jedini problem je sto od DMB nije ostalo nista, morali bi motori sa ECU.
E to bi vec bio problem.
Citat: saša61beograd poslato 22.05.2022. - 10:29
Zaključak:
1.Dačija se nikad ne kvari,nema razloga za sekiraciju.
2.Stari Yugo je imao 100 puta bolji merač goriva (i temperature motora) nego Dačija.
Zaključak je dobar. To ne znaci da je Yugo bio bolji, ali analogni instrumenti jesu.
To sto nemamo sopstvenu proizvodnju je stvar politike, pa se vracamo na temu. :wave:
Onaj test instrument table dovodi pokazivač u ispravno stanje, ako nekome smeta.