Imao sam priliku na Najlon pijaci u Novom Sadu videti neki elektronski uređaj, rekao bi ručne izrade (momci ga prave u stanu, nemaju trgovinu), a izgleda kao crna kutija, veličine kutije cigareta. Nakači se na žicu od prednjag fara bližeg akumulatoru, a ima funkciju da pali svetla sam nakom paljenja motora. Potrebno je oko 6-10 sekundi da se svetla upale, a gase se isto sama gašenjem motora. Nisam shvatio jel se pale i zadnja svetla. Poprilično sdam nesiguran prema tako napravljenim uređajima, a košta 1000 din. pa me zanima mišljenje ostalih članova foruma o tom uređaju. :hihi1:
Moje znanje je skromno ali ipak neke sitnice znam. Ako se zakon promijeni (kao u RH) pa preko ljeta ne budu trebala svijetla opet imaš posla kako to otkačiti. Druga stvar ako se ne pali pozicija nazad rizikuješ da nekad noću ne upališ svjetla "regularno" jer su već upaljena pa voziš bez pozicije nazad.
Zoran
Pali se i pozicija, a samim tim i zadnja svetla, ja lično nisam zainteresovan, ali ako nekom treba mogu pogledati imam reklamni letak negde u stanu :(
Pali se i pozicija i kratko svetlo prilikom ukljucivanja dugog gasi se kratko obicna tri releja odradjuju posao i stavlja se vremenska zadrska ic ne555 ja sam u moj stari auto ugradio takav jedan (napravio sam ga sam ) u logana nisam jer je jos auto u garanciji ugradjivao sam i drugarima
Tehničko pitanje: kako da se takav sklop zakači za levi far?
Pa lako na faru imas imas kablic sa tri zice dugo,kratko i masa a odvojeno imas i poziciju sa strane treba zice iz tog uredjaja da prikljucis na ove sto ulaze u far zice su obelezene uredjaj se napaja sa akumulatora stavi se leteci osigurac i to je to. Mislim sta ocekivati od uredjaja koji kosta 1000 dinara nije elegantno resenje ali odradjue posao
Kad upalim Logana cuje se jaci zvucni signal koji me podseca da upalim svetlo. Najprosto resenje da nezaboravite da upalite svetlo.Napomena-placena kazna od tri hiljade din.
Citat: Goran poslato 13.11.2010. - 23:32
... nije elegantno resenje ali odradjue posao
Ako sam dobro shvatio, napajanje potrošača se vrši preko provodnika na levom faru na čije se provodnike kači napajanje (pozicija, kratlo svetlo) i odakle se uzima signal za isključenje uredjaja (sa dugog svetla).
Potencijalno opasna igrarija jer po ovome napajanje svih ostalih pozicionih svetala (napred desno, oba zadnja i osv. instrumenata i prekidača u kabini ukupno oko 20-25W- zavisi od nivoa opreme) ide preko provodnika prednje leve pozicije koji je dimenzionisan za 5W.
Iskreno rečeno, ja se sa ovim ne bih igrao. :fiju:
Moze on da izdrzi mnogo vise od 5w nije on dimenzionisan za 5 w to bi onda bila isuvise tanka zica
OK ako ti tako tvrdiš.
Nije mi pri ruci Renault VISU, ali koliko me sećanje služi do pozicije napred je provodnik od 0,75 mm2, za toliku površinu poprečnog preseka nikako nije preporučljivo da provodi 2A struje, posebno što je po tvom objašnjenju sve obezbeđeno samo jednim letećim osiguračem koji, ako provodi struju za sve potrošače (prednja kratka svetla, pozicija, osv. instrumenata...), treba da bude barem od 20A (samo glavne sijalice "vuku" 10A) da ne bi iskakao u uobičajenim uslovima eksploatacije.
E sad gde će da greje ako dođe do poremećaja u instalaciji osv. instrumenata ili nečeg drugog što napajanje dobija preko provodnika pozicije od 0,75 mm2 možemo samo da nagađamo, kao što možemo da nagađamo šta će se desiti ako usled toga dođe do porasta struje u datom provodniku od 100 ili 200% (što najverovatnije neće da dovede do pregorevanja tog jednog jedinog osigurača).
Sve u svemu, ja to ne bih stavljao na svoj automobil, a ko želi njegova odluka.
Meni je to postala svakodnevna rutina,palim auto,svjetla,vezem se i picim.....To je najjeftinije resenje. :to:
@Nik: u svemu se slažem, zbog toga sam i pitao za tehničko rešenje ovakve ideje. Međutim, samo mala napomena: provodnik od 0,75 mm2 može da nosi znatno više od 2A, u slučaju jednožilnog izolovanog bakarnog provodnika čak do 16A (na 25 stepeni Celzijusa), mada se u svakodnevnoj inženjerskoj praksi po pravilu podrazumeva 2,5mm2=25A, 1,5mm2=16A, 0,75mm2=7-8A. Naravno, mnogo zavisi od kvaliteta izolacije samog kabla, načina postavljanja i spoljašnje temperature.
7 A je 3.5 puta vise od struje koju vuce pozicija u praksi ovo radi ja mislim da je isti presek provodnika i za zmigavac gde je sijalica 21 w nesto malo manje nego cela pozicija ovaj uredjaj moze i na drugi nacin da se poveze moze da premosti fabricki prekidac pa da bude sve po propisu. Ja sam cekajuci da mi izadje garancija vec navikao da palim svetla mada po meni ovakav uredjaj bi mogao da produzi vek trajanja fabrickog prekidaca koji je daleko skuplji
Citat: Loganovac poslato 21.11.2010. - 09:28
Međutim, samo mala napomena: provodnik od 0,75 mm2 može da nosi znatno više od 2A, u slučaju jednožilnog izolovanog bakarnog provodnika čak do 16A (na 25 stepeni Celzijusa), mada se u svakodnevnoj inženjerskoj praksi po pravilu podrazumeva 2,5mm2=25A, 1,5mm2=16A, 0,75mm2=7-8A. Naravno, mnogo zavisi od kvaliteta izolacije samog kabla, načina postavljanja i spoljašnje temperature.
Ma OK. Nisam ja ni tvrdio da u normalnim uslovima će odma' da plane, ali u nekim nenormalnim (delimičan kratak spoj i sl.) uz veliku vrednost jednog osigurača taj provodnik je pomešan sa celim snopom ostalih provodnika koji ulaze u kabinu, što mi se nikako ne sviđa.
:to: Kod mene takva budževina nema teorije da bude ugrađena.
Slažem se sa Loganovcem, a po meni je to velik rizik da se desi neki veći problem poput požara auta. :ne:
Da dignem temu iz dubokog sna...
Mnogi smo koristili onaj uređaj što ga je naš bivši član "ppejić" pravio i završavao je pos'o. E sad, na mom autu više ne radi. :help:
Da li neko ima to sokoćalo u rezervi, pa hoće da ga proda? :friends:
Ili, da li je neko pravio nešto slično, pa da mi proda jedan primerak? :friends:
Ili, da li je neko koristio neki drugi uređaj i da zna da dobro funkcioniše i da se jednostavno montira(ima neki "Proka" na oglasima...)
Hvala! :ziveli:
https://www.kupujemprodajem.com/automobili-delovi-i-alati/auto-svetla-i-signalizacija/drl-kontroler-za-dnevna-svetla/oglas/169747354
Nije to isto, Ayrton traži custom sistem koji umesto dnevnih svetala (stare Dačije nisu imale posebna dnevna svetla) uključuje serijski povezana vlakna velikih svetala koje onda sijaju četvrtinom snage, onako žučkasto i danjom mnogo ne uzbuđavaju vozila koja dolaze u susret.
Druže, kako beše, da li je elektronika zalivena u epoksid (koliko se sećam trebalo bi da jeste) ili je u termoskupljajućem bužiru - u ovom drugom slučaju iole sposoban elektroničar bi to mogao da ti reši. Međutim, ako je epoksid onda gud baj, što reče Drakče... :D
Da, zaliveno je bilo, nema od popravke ništa. Kako god, valjda će se neko javiti ili makar dati korisnu informaciju.
Znam da nije isto ali pazim na času i odgovaram na postavljena pitanja.
Quote from: Loganovac (https://www.daciaforum.in.rs/index.php?msg=247870)
on 8/6/2024, 11:08:37 AMNije to isto, Ayrton traži ... Citat: Ayrton poslato 06.08.2024. - 09:07Ili, da li je neko pravio nešto slično, pa da mi proda jedan primerak? :friends:
Ili, da li je neko koristio neki drugi uređaj i da zna da dobro funkcioniše i da se jednostavno montira
Meni je osao taj jedan Pejin DRL. Star je, ispravan je i ne znam da li bih ili ga ne bih prodavao...
Ako nisi siguran, onda ti sigurno ne treba.
Citat: duster poslato 06.08.2024. - 14:29Znam da nije isto ali pazim na času i odgovaram na postavljena pitanja.
Ponavljam, njegov auto nema DRL. Kako onda da ugradi to što si pronašao?
Baš sam 'teo da pitam, šta je DRL, ali sam konsultovao Gugl.
@Zoran: neka ga za sada. Radio je fenomenalno na 6 prethodnih automobila, možda zatreba za neki sledeći.
Pa valjda će ti noviji da ti imaju dnevna svetla, da ne moraš da ugrađuješ "DRL"naknadno... :c:
Prodaj coveku, vidis kako navlaci vodu na svoju vodenicu :Smiley:
Na oborena svetla preko relea. Samo nema smanjenje snage. U svakom slučaju ovo je najjednostavnija opcija ako ne nađe ppejicevu spravu.
Citat: Loganovac poslato 07.08.2024. - 00:41Ponavljam, njegov auto nema DRL. Kako onda da ugradi to što si pronašao?
Mislim da rele ne može jer prekidač na volanu traži opterećenje da bi prebacio oborena/velika svetla, dakle vlakno sijalice a ne špulnu relea.
Čak i da može da se ugradi rele na oborena svetla, tek onda mu ne bi trebala nabavka iz inostranstva - dovoljne bi bile dve obične diode preko kojih bi napajao špulnu relea, s jedne strane sa prekidača (pod pretpostavkom da bi to tako moglo), a s druge strane sa pobude alternatora koja dostiže potreban napon kad se motor zavrti - već sam to radio na nekim vozilima pa znam da može. Doduše, vozila su već imala relea za oborena i velika svetla pa je prepravka ne samo bila moguća nego i jednostavna do bola.
P.S. Ima tu još jedna začkoljica: Član 77 ZOBS-a, stav 1. kaže: "Danju, na motornom vozilu za vreme vožnje u saobraćaju na putu, moraju da budu uklјučena kratka, odnosno dnevna svetla." Ali u članu 87, stav 1 stoji: "Poziciona svetla moraju biti uklјučena sve vreme kada je uklјučeno dugo, odnosno kratko svetlo, odnosno svetlo za maglu. " Logičan zaključak je da ako nemaš zasebna dnevna svetla ne postoji varijanta sa kratkim niti dugačkim (Pejina) a da je formalno po zakonu??? :ha:
Od 2017. U BiH po danu ne mora biti upaljena pozicija, kada su upaljena dnevna svjetla. Imao sam par rasprava sa policijom. Imam stranicu zakona fotokopiranu, pa nekako prođem.
Naravno Zoki, dnevna svetla idu bez pozicije.
Citat: Loganovac poslato 07.08.2024. - 14:54... s druge strane sa pobude alternatora koja dostiže potreban napon kad se motor zavrti - već sam to radio na nekim vozilima pa znam da može. Doduše, vozila su već imala relea za oborena i velika svetla pa je prepravka ne samo bila moguća nego i jednostavna do bola...
Baš ovo priča i jedan kolega sa posla, čak mi je i napravio taj sistem sa povezivanjem na alternator, ali meni to nešto nije baš jednostavno. Zato sam i pitao da li je neko koristio neku drugu varijantu, koja je jednostavna, a bezbedna za ugradnju i funkcioniše na starijim verzijama automobila
Ili mi je jednostavnije da nađem "+" na alternatoru i probam...
Da li je to crvena, zelena ili braon žica?
Ne "+" na alternatoru, nego "D+", to je žica koja ide do signalne sijalice punjenja akumulatora. Drugi kraj sijalice je preko kontakt brave na plusu akumulatora pa kad daš kontakt sijalica svetli, a kad motor proradi i pobuda takođe ode u plus sijalica se gasi jer su joj oba kraja na plusu. Međutim, tebi je problem ugradnja relea kao što sam ranije napisao a ne ta žica.
Citat: Keka poslato 07.08.2024. - 09:50Prodaj coveku, vidis kako navlaci vodu na svoju vodenicu :Smiley:
Neka me bre, pusti me da se malo nećkam :Smiley:
Својевремено сам пронашао ову фирму која је продавала слично решење, али ми никад нису одговорили на упит око слања, а и Ибеј сајт им је неактиван...
https://lepard.eu/modul-swiatel-do-jazdy-dziennej-drl/