Danas sam isao preko Fruske Gore na neki kongres, nas 5 u kolima (Logan 1.6 MPI), a u drugim kolima (Logan 1.5 DCI 65 KS) isto 5 ljudi. Ja nisam mogao da ga stignem iako na papiru imam 25 KS vise. :mad6:
U povratku jos ludja situacija, posto su na oba vozila bile ukljucene klime: uz brdo druga ili treca, trenutna potrosnja 22+ litara, vuce se kao slina, a drugova naftarica leti..... :doh:
Popizdeo sam nacisto. Ili nesto nije u redu sa mojim autom, ili je stvarno DCI toliko superioran bez obzira na konjazu? Mogu da zamislim sta tek radi 1.5 DCI 85 KS :ha:
DCi 85KS kida, ali to se oseća samo u međuubrzanjima, uzbrdicama. Uzbrdo imam utisak da vuče i ubrzava bolje od 16v (verovatno i jeste tako). Ipak mislim da je osećaj subjektivan kao i sa ostalim dizelašima, doimaju se "tvrdo" - kako pritisneš papučicu gasa oni tako nemilosrdno cimnu. I imam osećaj da klipovi stružu kao strug sa velikim posmakom. Benzinci su mekši ali vuku duže, dužeg su daha. Znači, možda nisi bio dovoljno raspoložen ili nisi dovoljno turirao da bi se sa čovekom poćerao. Zavisi i od staze - drugi put izađite na autoput.
Još jedan detalj - 5 ljudi je od 300 do 600+ kg pa ti razmisli. Naročito razmišljaj uzbrdo.
Nije stvar u KS nego u obrtnom momentu. Svaki dci je startniji i brzi od 1,6 8v, za 16v nisam siguran. Razlika u korist benzinca je tek na autoputu kad dizel nasvira svojih 3500 o/min a benz ima jos opustenih 1000 o/min.
Nije to baš tako kako kažeš. Mnogi razmatraju obrtni moment motora pa porede dizele i benzince. Ali ne tera auto obtni moment motora već sila kojom se on ubrzava, odnosno obrtni moment na točku puta poluprečnik točka. Ajde, točkovi jesu isti (15") a da li su i prenosni odnosi od motora do točka isti kod DCi i benzinca? Nisu. Računica kaže da (zanemarujući gubitke u prenosnicima) najbolja ubrzanja maksimalnim momentom motora (a on nije uvek maksimalan, i tu je DCi u prednosti) imaju ovim redom:
1. 1,6 16V 105HP
2. 1,5 DCi 65HP
3. 1,6 8V 90HP
Sada treba raširiti razmatranje na dužinu prenosa, što bi značilo da DCi moraš više da šaltuješ (3 puta umesto 2 puta benzince, jer ne može da postigne 100km/h u trećoj kao što odrade benzinci) jer su mu maksimalne brzine u pojedinim stepenima prenosa manje nego benzincima i blablabla, pa na kraju ipak dolazimo do podatka da su od 0 do 100km/h najbolji:
1. 1,6 16V 105HP 10,2sec
2. 1,6 8V 90HP 11,5sec
3. 1,5 DCi 65HP 15,0sec
U prilog ove analize dajem Excel tabelu koju sam bio prinuđen da napravim da bih sebi ilustrovao ono što odavno znam - ipak se ne može performansa automobila meriti samo momentom motora, bitan je i prenos, kao i maksimalni broj obrtaja.
Laku noć svima. :wave:
Edit: pošto slika više nije dostupna priheftao sam Excel fajl pa bistrite...
Sve to teorijski stoji, ali prakticna upotrebna vrednost je nesto drugo. Ja sam morao da navlacim 1.6 MPI 90 KS od 3000 do 5000 rpm da bi funkcionisao, posto je do 2500 mrtva kobila.
Interesantna tabela :dance:
Jeste, hvala. I mislim da bi uvaženi g. Aca Todorović :hall: i ostali novinari koji, uprkos velikom iskustvu sa samim automobilima :dobro: , možda nemaju dovoljno tehničkog znanja :ne: , trebalo da je prostudiraju :rtfm: pre nego što ubuduće prave bilo kakva poređenja isključivo prema obrtnom momentu motora.
Znači, mašina mi u svim stepenima prenosa bolje vuče od DCI 65, što i nije neki uspeh imajući u vidu enormnu razliku u snazi ova dva motora. Negde sam već napisao da je DCI 85HP pravi izbor za Logana Prestige, i rado bih mu skinuo kapu samo kad bih uopšte voleo dizele (makar oni bili i common rail tipa).
Ajde kosi sada, da ne :c: više!
Citat: Keka poslato 23.05.2009. - 19:41
Danas sam isao preko Fruske Gore na neki kongres, nas 5 u kolima (Logan 1.6 MPI), a u drugim kolima (Logan 1.5 DCI 65 KS) isto 5 ljudi. Ja nisam mogao da ga stignem iako na papiru imam 25 KS vise. :mad6:
U povratku jos ludja situacija, posto su na oba vozila bile ukljucene klime: uz brdo druga ili treca, trenutna potrosnja 22+ litara, vuce se kao slina, a drugova naftarica leti..... :doh:
Popizdeo sam nacisto. Ili nesto nije u redu sa mojim autom, ili je stvarno DCI toliko superioran bez obzira na konjazu? Mogu da zamislim sta tek radi 1.5 DCI 85 KS :ha:
Isto se meni "desilo" kada sam isao na more svojim kolima (1.4mpi) a burazer citroenom c3 (1.4 hdi). Onako olako je picio po usponima dok sam ja morao da ga stalno drzim na visokim obrtajima i cesce saltam da bi ga iole pratio. Medjutim u gradu sa semafora ga oduvam, onako fest... :driver:
Citat: Keka poslato 24.05.2009. - 07:31
Ja sam morao da navlacim 1.6 MPI 90 KS od 3000 do 5000 rpm da bi funkcionisao, posto je do 2500 mrtva kobila.
Isti slučaj sa MCV-om. Dok ne predje 3.000 osećam se kao u golfu 1 dizelu :cry: Moram probati neki 1.4 MCV da vidim kako to čudo ide (pa da se utešim malo) :D
Neko je napisao da DCI u trecoj ne moze 100? Heh, i ja sam to mislio dok nisam uleteo u makaze.
To mu je 4000 o/min. Bilo mi ga zao, ali sad znam da moze. :ha:
Potpuno opeterecen proslog vikenda na uzbrdici gde sa benzincem od 75 KS nisam u III stepenu uspeo ici preko 80, sa Loganom dci idem u V stepenu 115.
Ne zelim da ga poredim sa jacim benzincima, ali ovo je bio dobar osecaj.
Moje je mišljenje da benzinca treba voziti.,znači kada treba vatre slobodno po gasu,ništa mu neće biti,jedino treba voditi računa dok se ne ugreje pažljivo sa gasom,posle po potrebi :zloca:.
Kako dizelu ne odgovaraju viši obrtaji(ako ga gaziš brzo će da strada) tako ni benzincu ne leže niži(samo se muči),zato su valjda i napravljeni da se vrte.
Citat: veterinar poslato 27.08.2009. - 20:49
Neko je napisao da dci u trecoj ne moze 100? Heh, i ja sam to mislio dok nisam uleteo u makaze. To mu je 4000 o/min. Bilo mi ga zao, ali sad znam da moze. :ha:
Rumuni bi bili prezadovoljni da znaju za ovo!
Ako su ti točkovi farbičkih dimenzija, iznenadićeš se kad saznaš koliko ti laže cajger, odnosno činjenicu da ti se auto na 4000 obtrtaja u trećem stepenu prenosa kreće brzinom od tačno 89km/h! (Sad mi je tek jasno kako ti auto "piči" 170 autoputem, kad je opšte poznata činjenica da se nafta koristi uglavnom za grejanje! :Smiley: - Dobro, dobro, i gas isto, znam šta će dizelaši da odmah pomisle... :Smiley: :friends:)
Pogledaj: http://www.dacia.rs/modeli-dacia/logan/karakteristike.html, nađi u tabeli za DCi brzinu u trećem stepenu prenosa na 1000 obrtaja (22,25 km/h) i pomnoži sa 4! :whistling: Ovo su ljudi izračunali (a ne izmerili) jer je prenosni odnos od radilice motora do osovine točka egzaktno definisan projektom i tu apsolutno nema greške, a prečnik točka se zna, i to uračunavajući i deformaciju gume pri obrtanju - tu postoji neka mala greška jer de facto prečnik točka naravno zavisi i od pritiska u gumi kao i od opterećenja i temperature...
Ne bunim se..., pogotovo za grejanje na gas...
Ah sta ces, sada je jeftiniji od eko loz ulja. :place:
I mnogo lepse mirise :bliss:
A crna rupa...? :offtopic: Kad sam pristupio forumu zadivio sam se Loganovcevom tabelom sa obrtnim momentima i sl. Ne moze se porediti ubrzanje dizelasa sa bilo kojim benzincem (mislim u korist benzinaca), stvar je samo u osecaju pri voznji, sto ne mogu objasniti adekvatno, posto mnogi nisu ljubitelji dizelesa, pa makar i common rail. Nisam bas za brdske trke, ali npr. na Cresu sidjem sa trajekta i ako sibam 17 km serpentinama i stignem pre vecine, velika je sansa da cu naci u gradu neko mesto za parking da ne placam isti na placevima. Ne budem jedini koji je "raspolozen" za brzu voznju, ali Loggi potegne gore cini mi se brze nego caletova astra, a ona ima 25 KS vise i takodje je dizelas. Volem ja taj motoric. Oktavije sa nekim slabijim benzincima ostavim iza sebe, ali ne znam da li je zbog performansi ili oni ne znaju kuda ce od cadzi. :bonk:
Biće ovo drugo :laugh:
Pretpostavio sam da cu to procitati. :c:
:offtopic:
Zato mu je rupa u gepeku crna :Smiley:
Hahahaaahaha! :aplause:
U svemu se slažem sa veterinarom mada je Loganovac :respect: potpuno u pravu pogotovu što je to podkrepio tabelom.
Samo mislim da, kad ste sa benzincima već u većini, nije lepo da se tako odnosite prema nama koji se mučimo sa naftom :cry: umesto da nas bar malo utešite.
:friends: :friends:
A što tako? Pre neko jutro sam se jurio po Ustaničkoj sa ludim taksistom. Tera 1.5dci, ali ga baš tera. Nisam uspeo mnogo da mu odmaknem, tako da, ako se nagazi... ide naftarica jako lepo!
Da, znam tog taksistu. Njemu je otisla turbina i stradale su mu dve dizne, ali kotrlja jos nekako...
vjerojatno je sluzbeni, pa ide puno brze :jea:
Reče neko da se gas i nafta koriste za grejanje.
Nije potpuno tačno.
Gas se koristi i za kuvanje!!!
Da li je neko skuvao ručak na nafti ili benzinu, :hm:?
:offtopic:
Jesam ja, na Ruskom primusu na benzin. :hihi1:
:offtopic:
I ja sam, više puta...
Ma dci je keva ubrzava ,trosi malo,skoro sam uvek prvi na uzbrdici od 7% :hihi1:
hbga ovaj moj vuce ko stoka i uzbrdo i nizbrdo.mogu misliti kakav je taj sa 85 ili duster sa 109 mislim..
Šta ko voli neka i vozi , samo jedno je sigurno dizelaši nisu za trke nego za štednju. Na trkanju potroše dosta goriva a i sve ostalo je ugroženo ( turbina, klipovi, izduvni ventili, dihtung glave...)
Od dizela jedino sam IMT 577 DV vozio po cijeli dan sa punim gasom i nije mu ništa bilo (gazda je tako htio).
Zoran
Traktor je čudo, naročito pomenuti 4x4. :Smiley:
Kada bi imali dijagrame dinamike motornih vozila za date modele sve bi nam bilo puno jasnije.
Zoran
Još bolje, kad bismo imali diplome Mašinskog fakulteta...
Nije to bauk. Kod mercedesa uz tehničke karakteristike ( kamiona) dobiješ taj diagram između ostalih dijagrama .
Zoran
A šta je to dijagram dinamike motornih vozila?
Verovatno je mislio na ovo:
Citat: krle poslato 03.06.2010. - 21:23
To nemam. S obzirom da si već izabrao motor to ti i nije od neke koristi.
K7J ; D4F
(http://img192.imageshack.us/img192/1201/k7j710.th.png) (http://img192.imageshack.us/i/k7j710.png/)(http://img248.imageshack.us/img248/8595/d4f.th.png) (http://img248.imageshack.us/i/d4f.png/)
K9K 790; K9K 792; K9K 796
(http://img121.imageshack.us/img121/5419/k9k790.th.png) (http://img121.imageshack.us/i/k9k790.png/)(http://img193.imageshack.us/img193/4279/k9k792.th.png) (http://img193.imageshack.us/i/k9k792.png/)(http://img696.imageshack.us/img696/3888/k9k796.th.png) (http://img696.imageshack.us/i/k9k796.png/)
Ne stavljajte čoveku reči u usta. Čekam Zoranov odgovor pa da dalje komentarišem - ovo su dijagrami motora, a ne "dinamike motornih vozila".
a sto nisi postavio i za 1.6 8v?
Iako je :offtopic: - Možda bi bilo interesantno da neko ko to ima postavi, pored ostalih, i taj "dijagram dinamike motornih vozila" za: IMT 577 DV model vozila, čisto radi poređenja ....
Loganovac - prijatelju ne želim se prepirati sa tobom i ni sa kim na forumu.Razmjena iskustava svakako. ja sam sakupio poprilično godina i imam poprilično iskustva i znanja koje bi rado obogatio i sa nekim to podijelio. Znanje koje poneseš sa sobom je nepovratno izgubljeno.
Diagrsm dinsmike motornih vozils predstsvljs skup beskonačno mnogo onih tvojih tabela (koje su dobro došle ali za laika mogu biti zbunjuće) u koordinatnom sistemu gdje je promjenljiva brzina vozila a zavisnopromjenljiva sila na vučnoj osovini uz konstantan puni gas. Ovaj tekst je blesav za čitanje ali sam diagram je krajnje jednostavan za razumjeti. Ja te iskreno pozdravljam.
Zoran
:offtopic:
Ja biH
Ti bi_
On bi_
itd.
1.6 8v
Evo lijepih krivulja.http://www.fsb.hr/miv/nastava/strojarstvo/Motorna_vozila/FSB_MV_A2_2008.pdf
Zoran
Korisno, nema šta. Sviđa mi se što su obradili Clio sa motorom 1.5 dci.
Odličan tekst !!
Citat: Keka poslato 18.09.2011. - 19:01
...nisam mogao da se resim Veterinarove dizelke, stalno mi je disao za vrat. Bem ti 1.6 MPI :bonk:
P.S. Ostvario sam rekord svih vremena u trenutnoj potrosnji: 29,9 l/100 km :lol1:
(http://s3.postimage.org/1yp2oloqs/Pee.jpg) (http://postimage.org/image/1yp2oloqs/)
Hm. Ja sam se bio odusevio kako ide 1.6, dok nisam cuo na kojim obrtajima je tvoj motor bio. Nisam imao nameru da te preteknem jer nisam znao put, a iznad 2800 obrtaja sam bio samo jednom, na uzbrdici u Barajevu.
Jednom ćeš da purnjaš za mnom.
Nije off, ne pominje se broj ventila! :whistling:
Ma on jednostavno MORA da se tera u obrtaje i da urla. A kad se to radi. poprilično dobro ide. Samo treba navići, tj. isključiti uši i ne slušati dernjavu na 4500-5000 o/min.
Neko je jednom napisao pravu stvar: "odvrni muziku i uživaj".
On nije bio na 4500-5000 obrtaja. Ne mislim na svoj motor.
@ Loganovac
Nije off topic. Zbog 4x vece predjene kilometraze, das mi fore do coska? :laugh1:
Pa na koliko je obrtaja bio njegov motor kada si se iznenadio? Ne razumem te. :ne:
Ko je bio na 2800 na uzbrdici u Barajevu?
Nacuo sam 5500.
Au sušu ti poljubim... :ha:
Ja još nisam imao srca da ga rknem na 5500.
Hvala na objašnjenju, baš me interesovalo koji su obrtaji bili u pitanju kad se "borio" sa tobom.
Bilo je i vise, saltao sam skoro na 6000. Drugacije ne moze.
Nisam bas upoznat sa tuningom dizel motora,sta bi sve moglo da se tunira da bi se dobila koja konjska snaga vise na dci motoru? Naravno osim chip tuninga,sportskog filtera vazduha i izduva? :hm: :lau: ...Kad mi istekne garancija planiram da uradim chip tuning i jos tih sitnica,a sad da vidimo sta bi sve moglo da se uradi?Ne mislim sad da raskupusam citav motor i da dobijem 200ks,nego da ako je moguce preko ili oko 100ks :D Imam dci 70ks
Pošto taj motor ima turbinu mislim da se tu može podosta toga odraditi.
Lazare imas temu o chip tuningu a dobices 25 konja sto znaci imaces 95 tj 93 posto je motor 68 ks :to:
zar prvi motori(modeli) nisu imali 68ks,pa 70ks i sad ove od 85?
Smešna je razlika između 68 i 70KS, ne vredi ni raspravljati. A 85 i 106 (110) KS su postojali i tada na drugim Renoovim vozilima. 110KS je konstruktivno različit i ima turbinu sa varijabilnom goemetrijom, dakle van "našeg" je domašaja.
Inače, onako kako si nazvao temu, na dCi-ju možeš da tjuniraš motor, ogibljenje, upravljanje, pogon, karoseriju (smanjenje mase i povećanje čvrstoće kojekakvim rol-barovima), ugrađuješ elektroniku (kojekakve ASR, ESP sisteme...), you name it...
Kad sam rekao dCi mislio sam na motor a ne citavo auto :too:
necu da pravim trkaca i ne trkam se i imam stepway-a,tako da necu da mu mijenjam ogibljenje jer mi fabricko odgovara i zbog visine i zbog udobnosti.Znaci samo hocu malo da ojacam motor,jer osjetim da mu fali snage ponekad,preticanja pri manji brzinama su ok,al kad ufatim 90-100kmh,pa me neko bas nervira pa ocu da ga preteknem :ranting: (kao sto se desavalo par puta na pravinama),moram da se udaljim od njega pa onda po gasu jer vozim petom brzinom,a zasto vozim 5?Zato sto mi se u 4 pri brzini od 90-100kmh cini kao da imam manje snage nego 5 brzinom,tj motor tjera obrtaje i dere se a ne ide :c: :cekicem: Tj nisam do sad prelazio 3700rpm ni u jednoj brzini,a vidim da mu je najveca snaga na 4000rpm :Smiley:
Znaci treba mi snaga tu do 3500rpm
Ja nemam tih problema. Šaltujem u četvrtu i preskočim ga za tri sekunde. 'Teli ste dizlo... :zloca:
Lazare. :-)1 Ne brze od zivota.
Da. I ja više volem fijaker... :kava:
U fijakeru se uziva. :D
Baš tako...
:Smiley: :Smiley: :njanja: :respect:
Sta je tako strasno ako hocu da preteknem nekog ko ide 100kmh i to na bas velikoj pravini?Vozim petom,saltam 4,sve preko 3000rpm djeluje kao da vozim nekog jugica :fiju: Mislim nema on problema kad ga zaletim petom ide kao lud,ali ono kad odjednom treba snaga-nema :agr:
Znaci meni treba bolji odziv na gas,malo veca startnost...A koliko sam citao ovi filteri vazduha valjda daju bolji odziv na gas? :hm:
znam sta mislite zasto benzinca nisam kupio onda?prelazim puno km godisnje pa mi se vise isplati naftarica
A koliko vidim i ovi benzinci trebaju da se tjeraju u pm da bi se auto pokrenulo
Citat: Lazar@ poslato 18.01.2012. - 22:49
A koliko vidim i ovi benzinci trebaju da se tjeraju u pm da bi se auto pokrenulo
E sad... nemo` se vredjamo. :wink: , ko te ter`o da kupis dizlo. :kava:
Moj auto 200-a iz mesta.... jos kad ga stavim na klocne, ihiiiiii.... :Smiley: :Smiley: :Smiley:
S obzirom da je Lazar mislio na tuning motora, ovde nastavljamo... Imamo teme o chip tuningu, sportskim filterima za vazduh i sl.
Dci u cetvrtom stepenu prenosa na oko 100 km/h radi na oko 3000 obrtaja. Ako ustreba, moze da povuce jos. Jednom sam u trecoj brzini isao oko 100 km/h i u cetvrtoj oko 125 km/h. U cetvrtoj verujem da je mogao jos da izvuce, ali to su bile vanredne okolnosti. Kako sam napisao, to je bilo jednom u 155000 km.
Licno mislim da je kod dci motora od 65 (68,70) ks sve iskonstruisano odlicno. I dalje uzivam u voznji, i dalje povuce kad ustreba, i dalje sam zadovoljan potrosnjom, nije sklon pregrevanju, nije suvise glasan... Ne sumnjam da bi dizelas od osamdesetak konjica bio prava mera, ali ovde pisem o licnim utiscima. Dokle god potpuno opterecen ide uz Begaljicko brdo od smera Nisa 130 km/h, ja tu ne bi' nist' dir'o.
evo procitah citavu ovu temu, vozio sam hyundai i30 crdi 90ks i imao sam osjecaj da to ide bas dosta losije od moje dacije sa 70ks :ne: Jednostavno daciju kad zaletim,ona ide,na istoj uzbrdici gdje sa dacijom picim cetvrtom 70kmh i jos ubrzavam,hyundai pocne da usporava i da se gusi da mora da se salta 3 i bas slabo ubrzava..Ljeti kad idem na more(ja zivim u PG,pa mi nije daleko da podjem do mora),ne moze da me stigne ni na jednoj uzbrdici,ali kad izadjemo na pravac kod Skadarskog Jezera,gdje svi voze 110+kmh,tu me oplete ili kroz Sozinu..On,ide ispred mene,saltam nizu brzinu da ga preteknem,a u stavri onda jos vise zaostajem za njim :lol1: Ali kad uhvatim 5 oko 120kmh onda opet lagano mogu da ga uhvatim...On nekako najvisu snagu ispoljava do 2500rpm i onda ovih 500rpm nekako jedva ide,i posle opet od 3000rpm ima snagu,a dci do 3000rpm i ono konstantnu snagu a posle toga :agr:
Tako da ovaj nas dci nije toliko los,ali kad se pretice umjesto u nizu,treba da se prebaca u visu brzinu :Smiley: :40:
A prijatelj mi ima clia 1.9dti 80ks i strasno mu se svidja Stepway pa smo bas uzeli da uporedjujemo ja sam uzeo da vozim njegovog klia a on Stepway...I mogu vam reci da a to je i moj prijatelj rekao da skoro nema razlike u ubrzanju ta dva motora,jedina je razlika sto clio moze 180kmh na auto putu a dacija oko 160kmh,a za to krivim i aerodinamiku,ali to nije vazno jer necu stvarno da vozim 160 na autoputu,do sad nisam presao 130kmh a presao sam 22000km... Ja sam za sad prezadovoljan sa dci motorom pogotovo zbog male potrosnje.A kad izadje iz garancije cu da ga cipujem eto cisto da bude malo jaci pri nizim obrtajima,malo smanjim potrosnju i da ne osjecam kad je klima upaljena a kad nije :ranting:
Izgleda da Clio 1.5 dci 48kw i ovi vaši dci motori, bar po mom iskustvu, nemaju veze jedan sa drugim.
Clija sam vozio 3 godine u svim uslovima. Auto put i do mora, gde ima svakakvih situacija.
Mogu samo da kažem da je taj auto išao kao zvrk, 5. od 50km/h do 160km/h, malo čađi, al nema veze. Nikada nisam znao kada klima radi a kada ne.
Ne razumem...
:hm: Vozim petom,saltam 4,sve preko 3000rpm djeluje kao da vozim nekog jugica. Pa nauči da voziš dizela. Što ga šaltaš u brzinu niže? Jel zato da ga isteraš preko polja najvećeg obrtonog momenta koji te vuče napred? Šta si ti tačno očekivao kad si kupovao dizela? Tebi treba tema "Kako voziti dizel kola" a što se benzinaca tiče, ako niste 1.6 16v :Smiley: :hihi: :Smiley:
Nije lepo smejati se tuđoj nesreći! :ranting: :palica:
1.5 dci 48kw u Kliju i Loganu su isti motori i rekao bih da se jednako dobro pokazuju. Žalio sam se pre neki dan Kićonixu kako slabije ide auto misleći na konačnu brzinu (verovali ili ne, nije hteo preko 145 da ide (!?)). Naravno da je čovek s pravom prokomentarisao kako sam "začađavio" motor svojim laganim stilom vožnje. Nakon toga sam poterao auto autoputem, spustio se niz Begaljičko brdo ka Beogradu brzinom koju neću navoditi i nakon toga je na ravnom išao oko 170 km/h i bolje reagovao na dodavanje gasa. To nije brzina koju je po brzinomeru dosezao pre godinu i po, ali mislim da s razlogom cekam naredni veliki servis, pa cu videti kakve će biti performanse nakon toga. Dodao bih da (mislim da) ne čađavi.
@Veterinar:
170 km/h! :cap:
Ajte molim vas,ne volim kad ljudi preteruju!!! :palica:
Šalim se,naravno! :jea:
Skoro videh tvoju naftaricu i ne primetih da čađavi. :ces:
Ne znam onda kako neko neko priča ovo a neko ono o tom motoru. Ja imam samo reči hvale za njega.
NAPOMENA:
Pričam samo o performansama za tu kubikažu. Ostatak priče o tom motoru je priča za sebe.
Citat: staracstol poslato 19.01.2012. - 14:23
:hm: Vozim petom,saltam 4,sve preko 3000rpm djeluje kao da vozim nekog jugica. Pa nauči da voziš dizela. Što ga šaltaš u brzinu niže? Jel zato da ga isteraš preko polja najvećeg obrtonog momenta koji te vuče napred? Šta si ti tačno očekivao kad si kupovao dizela? Tebi treba tema "Kako voziti dizel kola" a što se benzinaca tiče, ako niste 1.6 16v :Smiley: :hihi: :Smiley:
Jedno je ali sigurno sa dizelom nema trke iako sam ja par puta htio da se potrkam cisto da je probam :dance: :laugh1:
Citat: Veterinar poslato 19.01.2012. - 14:31
1.5 dci 48kw u Kliju i Loganu su isti motori i rekao bih da se jednako dobro pokazuju. Žalio sam se pre neki dan Kićonixu kako slabije ide auto misleći na konačnu brzinu (verovali ili ne, nije hteo preko 145 da ide (!?)). Naravno da je čovek s pravom prokomentarisao kako sam "začađavio" motor svojim laganim stilom vožnje. Nakon toga sam poterao auto autoputem, spustio se niz Begaljičko brdo ka Beogradu brzinom koju neću navoditi i nakon toga je na ravnom išao oko 170 km/h i bolje reagovao na dodavanje gasa. To nije brzina koju je po brzinomeru dosezao pre godinu i po, ali mislim da s razlogom cekam naredni veliki servis, pa cu videti kakve će biti performanse nakon toga. Dodao bih da (mislim da) ne čađavi.
zato sam ja mog civic-a drugom navlacio na 105-106kmh :fiju: Ali zato danas posle 22godine auto i dalje radi kao sat,motor i menjac kao iz fabrike :dobro: ali jedino sto je pocela da truli karoserija....
A valjda auto posle nekog vremena treba da se izvede na pravinu i da se produva? :hm: :ne:
Ne znam zašto mi se javlja da se pri vožnji na gas ovi problemi ne javljaju :ne:
Što se ocene performansi vašeg legendarnog 1.5 dCi motora tiče, Reno je u novom Meganu izbacio novi dizel od 1.2 litara sa 115 konja i 190Nm momenta pa vi vidite!
(Znam, znam, izbacio je i TCE...)
1.5/85Hp/200Nm, sasvim dosta. @Lazar: Ako si ga navlacio ko benzinca onda nije problem do motora vec do znanja. Trkao sam se uz Venac sa Brankovs i nije mogao da se odlepi ni milimetar a vozi covek tako dobro da se bas jako retko vidja. Na kraju su odlucile njegove Tigarke Hitris koje su odlucile da ne klize kad su moje Michelin Energy klizale. Znaci foto finish, on od 2.500 do 6.500 rpm, ja od 1.500 do 3.000rpm.
:driver: pa ti vidi dokle je došlo :friends:
iscitah celu temu. pa reko da dodam neka iskustva u poredjenju dva klija ( dakle ne dacije ali slicna vozila )...
radi se o verzijama klia 2 1.4 16v 98ks vs 1.5dci 65ks... ( moj je benzinac a drugarov je dizel )...
dci je van i za divno cudo je laksi od benzinca za stotinak kg ( u benzinca je ugradje i plin koji je dodao jos preko 50 zdravih kilograma, pri testu je vozen na benzinu )...
utisci su sledeci ( vezano za same performanse ) - c/p sa drugog foruma -
"u voznji - pa, meni je zanimljiv menjac, tj prenosni odnosi - mozda zbog toga sto je namenjen za prevoz tereta odnosi su kraci nego sto bih ja ocekivao, pa su i tako brzine na maks. snazi nize nego sto sam mislio da ce biti.
konkretno na 4000rpm u drugoj ide oko 75-80kmh, u trecoj izmedju 96 i 100kmh.
kod benzinca 1.4 16v su te brzine na maks snazi na 6000rpm u 2. 85kmh a u trecoj 120kmh.
na papiru je razlika u snazi prilicna.
sto se tice momenta on je na strani dizela 160nm vs 127nm.
sama matematika kaze da su kod dizela prenosi duzi 20-25 posto ( mislim da je menjac kod ovog van-a kraci nego kod putnickog, to bi trebalo proveriti ), tako da je momenat na tockovima slican...
ovde je bilo zanimljivo da je benzinac bio tezi oko 100kg, tako da je i sam odnos kg/ks blizi nego sto bi se reklo na prvi pogled ( 40 posto razlike ).
sto se tice elasticnosti pri povlacenju sa 40 u 2. benzinac je u maloj prednosti zbog toga sto je vec u visim obrtajima, u 3. su sekund-dve jednaki posle dizel malo pobegne jer je u polju najveceg momenta, tacno se oseti kad turbina pocne najjace da puni ( na 50kmh je na oko 2000rpm bas gde je momenat najveci, dok benzincu do mesta najveceg momenta treba 75kmh u trecoj ).
pri startu sa lera se oseti koliko treba da benzinac udje u obrtaje dok turbina kod dizela pocne mnogo ranije da puni.
pri startu iz mesta pri jakom gasu benzinac odmakne brzo i tu se najbolje vidi razlika izmedju same prirode jednog i drugog motora...
benzinac izvlaci dosta vece maks brzine na maks obrtajima, dizel nema sance da dohvati 130kmh u trecoj recimo ( po proracunu, naravno da ga nismo vozili toliko... :D
sam utisak u voznji je da je i taj najslabiji dci prilicno lako voziti, jednako kao mnogo jaci benzinac. benzinac sa snagom motora u toj klasi zaista ne bi po dinamici voznje imao sta da trazi tu, a i sa ubrzanjima bi se dobro pomucio...
ugodjaj je naravno bolji u voznji benzinca, najvise zbog zvuka, ali je ugodjaj posle na pumpi debelo na strani dizela, verujem da je u onakvoj voznji benzinac potrosio bar 50 posto vise...
sve u svemu sudar dva sveta u svakom obliku...
fin je ovaj dci, a potrosnja je stvarno za respect..."
kad se jos pogleda tabela postavljena ranije u temi ( svaka cast na radu :to: ), sve je jasno...
i naravno da benzinca treba vrteti u prilikama kad se iz njega zeli izvuci sve sto se moze, ako nema turbinu naravno...16v motori bez problema podnose preko 6000rpm...
Citat: dragan.pv poslato 09.02.2012. - 00:45
dci je van i za divno cudo je laksi od benzinca za stotinak kg
Zato je i laksi na papiru. Van je varijanta bez sadnjih sedista i sa osakacenim tapacirunzima, bez unutrasnje izolacije pozadi... Mada, 100kg je lepa razlika :ne:
Moj brat vozi Klia sa Dci motorom,65ks,takođe bivši van.Naravno, oduševljen od prvog dana,to mu je prvi dizel u životu.Misli da sam budala što nisam kupio Dci-a.Glavno mu je da auto prosto leti a da ne mora da ga "forsira".Burazeru,turbina ti radi na 800 stepeni,okreće se 100.000 o/min,ubrizgavanje ti je na pritisku od 1500 bara,kompresija ti je 25 bara... Prema tome, sve to je itekako "forsirano" samo ne zvuči dramatično kao kad benzinca zavrtiš na 6000 o/min.
pa dobro, zavisi sve kako je konstruisan koji motor...dizel motor ima neke osobine zbog kojih je opterecen na nekim tackama, a benzinac na drugim...ako se dobro konstruisu odredjeni sklopovi u motoru onda nema problema sa njihovom pouzdanoscu, a proizvodjaci uglavnom imaju prilicnu rezervu tolerancije za odredjene kriticne delove...
a sta bi rekao recimo za jedan kriterijum po kojem je benzinac mnogo optereceniji - srednja brzina klipa - kod visokoperformantnih motora je izmedju 20 i 25m/s...kod f1 motora je 23-24, a isto tolika je recimo i kod klija 3 rs ( ko bi rekao,zar ne? ), kao i kod nekih verzija bmw-ovih m motora, hondinih vrtilica, i kod nekih motocikala...
ali opet, ako se sve dobro napravi motor radi dobro i traje...
ovo je sad malo otislo van 1.6b vs 1.5dci, ako treba neka moderatori reaguju, iskreno nisam trazio ali mislim da nema takva tema, mozda da se otvori, na temu kriterijuma i pouzdanosti motora...
uglavnom, recept za odgovor na lakocu voznje tj elasticnost za benzince je ili ugradnja turbine koja ce povecati moment na nizim obrtajima od prirodno aspiriranog motora, ili pravljenje visokoturaznog motora sa kratkim prenosnim odnosima...
hm...sad kad sam gledao spceifikacije tj sta dodje od opreme vidim da je naftarica 1.5 od 90konja brza od benzinca 1.6 :lux: :lol1: Mislim brza na papiru :zloca:
Benzinac 1.6 = 183 km/h. :zloca:
Budi ubuduće precizniji, čitao si specifikacije za Stepway, motor 1.6 8v 85KS vs. 1.5 dCi 90KS.
Ovo što sam napisao gore važi za pravi auto, Logan 1.6 16v.
A koliko je na papiru max brzina za 1.6 8v ?
Logan 169 km/h http://www.dacia.rs/modeli-dacia/logan/karakteristike.html (osim za Kekin model :njanja:)
Sandero Stepway 160 km/h http://www.dacia.rs/modeli-dacia/sandero/karakteristike.html
:c1:
:lol1:
prije mozda 2-3 nedelje kad sam isao u Srbiju bas je hitno nesto bilo izadjem na autoput i zgazim je skoro do kraja...Po cajgeru pise da idem 170kmh,a na fon imam gps al nisam bas puno gledao u njega mislim da je pisalo da idem oko 155kmh imam negdje sliku na komp...Prosjcna brzina autoputem mi je bilo 138kmh....Mogao sam jos da je stisnem al mi greota bilo posto se motor bas cuje pri velikim brzinama,a i ovako sam odma smanjio na 140,samo sam htio da vidim koliko moze...I kad sam stigao tamo izadjem iz auta motor prede jedva se cuje a ne kad je upalim kad je ladno pa zvuci ko golf 1 dizel sa slabim auspuhom :lol1:
Jel neko ko ima dizel primijetio da se auto dosta umiri tj tandrkanje se smanji kad se poklopac motora(plastika) pridrzi rukom?Mada vidim na ovaj novi dci su stavili i novu plastiku na motor :zloca:
Poklopac motora i plasticno crevo koje ide ka filteru vazduha stvaraju veliku buku u motornom prostoru.
Nerado priznajem da mi se 1.6 redovno gasi kada ne dodam dovoljan gas, ali dodacu i da sam u nekoliko navrata pomislio da se motor ugasio kada je pri sporoj voznji bila blago pojacana muzika.
Imam utisak da 1.6 ubrzava mnogo losije nego sto papir govori (zima je, pa nema izvlacenja na klimu i sl.). Trebace mi vremena da se naviknem na cinjenicu da moram da presaltam kada je potrebno odjednom ubrzati. Opet, moram da dodam da je 1.6 uzbrdo isao neverovatno lepo sa 5 putnika i punim prtljaznikom i pored toga sto je bio u cetvrtom stepenu prenosa na prilicnoj uzbrdici, pri brzini od samo 50 km/h. Cini mi se da bih kod dci-ja ranije prebacio u trecu brzinu i da bi motor "brujao" jako, sto ovde nije bio slucaj (ne govorim o tome da je dizel glasniji, nego o subjektivnom osecaju kada bi trebalo prebaciti u nizu brzinu bez gledanja u obrtomer). :ne:
Ja stvarno volim moju naftaricu :) Onako lepa voznja do 2.500rpm,posle se motor glasnije cuje narocito na autoputu oko 3-3.500rpm,kada uzmem da vozim caletov auto koji je benzinac 1.8 150ks,mora stvarno da se potera u vece obrtaje da bi dobro iso a stvarno ne volim kada ga teram do 6.000rpm nekako mi je zao..Dok Logan dci pristojno povuce bez teranja u te velike obrtaje koje ne volim :ne: Kad bih vise vozio benzinca mozda bih se navikao na te vece obrtaje i kasnije saltanje..
Citat: Dachaa poslato 18.02.2012. - 23:53
...kada uzmem da vozim caletov auto koji je benzinac 1.8 150ks,mora stvarno da se potera u vece obrtaje da bi dobro iso a stvarno ne volim kada ga teram do 6.000rpm nekako mi je zao..
ma benzinca mozes slobodno da potjeras kad treba :dobro:
Sta mislite koliko krugova mu je trajao sandero? :Smiley:
:aplause:
Traje Sandero, ne sumnjam u to. Inace, tamo su motori drugaciji u odnosu na one koji su u ponudi kod nas.
"Renault do Brasil, which is the Brazilian outfit of French car manufacturer Renault, released in October 2008 the Sandero based crossover mini SUV Stepway, ten months after launching the Sandero brand there. The Brazilian Stepway has a 1.6-litre 112 bhp (84 kW; 114 PS) 16 valve engine, the Hi-Flex one with bio-ethanol abilities,[9] and it is marketed in Brazil, Colombia, Argentina and Mexico.
The European version, unveiled on May 7, 2009 at Barcelona International Motor Show under the Dacia brand, is available in most of the European markets as of September 2009. Dacia Sandero Stepway comes with a 1.6-liter and 90 bhp (67 kW; 91 PS) petrol engine or 1.5 dCi 70 bhp (52 kW; 71 PS) diesel engine.[10]"
Dzabe vama 1.6 16v :hall: :hall:
Imam neki gadan osećaj da ovaj motor ne bi izdržao narednih 100 km - nešto mi mnogo zviždiiii!
Po mom dubokom ubeđenju - dizel je dizel: ko želi snagu, ko želi relaksiranu vožnju, ko želi manje troškova po pređenom kilometru - neka kupi dci. Neće se sigurno pokajati!
Suvišno je navoditi post neposredno iznad svog posta i na taj način ga duplirati.
Raja
Osim ako u neki opasan (turbo) benzinac ne ugradi TNG pa se vozi znatno jeftinije nego na naftu.
Za sve dizelase :Smiley: :friends:
(http://www.kupindo.com/majica-zenska-93-fu-kru-dizel-power_slika_O_1717523.jpg)
Citat: Lazar@ poslato 19.02.2012. - 20:51
Dzabe vama 1.6 16v
Kad se sretnemo negde, da se malo poćeramo, a? :zloca:
:zloca:
Zanimljiv post. Evo nekoliko finih Logana
Citat: Loganovac poslato 20.02.2012. - 04:06
Kad se sretnemo negde, da se malo poćeramo, a? :zloca:
Možemo posle tog ćeranja da odemo i na benzinsku pumpu .... pa da odvagamo novčanike ?!?
Obzirom da je TNG duplo jeftiniji od evrodizela, neces dobro proci na tom vaganju :Smiley:
Dci protiv mpi motora... Mpi je mnogo tiši. Kad sam prešao u benzinca dešavalo se da nisam siguran da li mi se ugasio kada sam kretao iz mesta sa umereno pojačanom muzikom. Preko 120 km/h je bučniji od dizelaša. Subjektivni osećaj snage motora je na strani 25 ks slabijeg dizelaša. Imam utisak kao da je imao 30 ks više od benzinca, a ne bi me čudilo ni kada bi bili izjednačeni pri upotrebi štoperice. Dizelaš je imao prosečnu potrošnju oko 5 l, a benzinac oko 7,6 što smatram odličnim rezultatom. Benzinca vrtim na 2000-2500 o/min po gradu i na 3500-3800 o/min na autoputu. Ništa novo nisam napisao, ali Keka me pitao kakav utisak stičem. Vozne karakteristike su na strani dizelaša, svakako. Možda ću deo utiska promeniti kroz par meseci, još sam u fazi privikavanja...
danas sam vidio sandero stepway 1.5 DCI
???
To je nesto novo, inace dCi ima 90KS i realno njegove performanse se mogu porediti sa 1.6 MPI.
gore onaj logan ima kompresor pa se kompresor cuje jako zvizdi i cuje se zrak , taj logan bez problema 220 navuce na 17 cola felgama :to: , moja solenza 1.4 sa 75ks ima neku drugaciju pricu u prvoj kad joj dam gas dokraja teli se al i ide ali iz 4. u 5. kad ubacim nekako jo treba dost da motor pocne normalne okretaje imat kad tek presaltas muci se i onda razvrti 5. brzina 110 je u najtaman okretajima :to: na toj brzini nije glasan ni nist , ali kad ga nateram na 4000 rpm onda se glasa bome muski
Danas bio malo do mora,petoro odraslih u kolima,pun gepek.I mogu vam reci osjeca se razlika i to dosta kad je auto prazan i kad je pun...Svako preticanje sam morao prvo da usporim,da se odaljim od auta koje preticem 20m,pa onda kad vidim da nema nikoga gas do poda dok ubrzam.Nije bilo potrebe za prelazenjem 3k rpm, ide dci iako je samo 70 konjica.(silni njutnmetri rade svoj pos'o)
E sad,na uzbrdicama se onako malo izgubi na ubrzanju,turbina tu radi svoj posao.Mala je razlika isto sam hvatao i sa punim i sa praznim autom,ali pravina je problem.Pravinom gdje sa praznim autom hvatam 150 po gps-u,danas sam uhvatio 118kmh,pun gas,petom brzinom :bonk:
(nemojte pogresno shvatiti moj pun gas,usaltam u petu,gas do poda cekam da ubrzaa do zeljne brzine i onda smanjim :lau: )
:bonk: Tako se ne ubrzava do zeljene brzine, mislim na "ubacim u petu i gas do daske" , probaj da ubrzavas do zeljene brzine u nizem prenosu... trecom pa cetvrtom, mnogo brze ces doci do zeljene brzine a i stedeces gorivo. Prilikom obilazenja, nemoj usporavati pa ubrzavati...rasipas gorivo i "mucis" motor, prebaci u nizu brzinu i onda pretici... auto je jaci u nizem prenosu.
:to: Nikako nema smisla ubrzavati u petoj. Ne mislim da treba saltati pri 120 km/h, ali na autoputu sam menjao brzine na 3000 obrtaja, a to je kod 1.5 po brzinomeru oko 100 km/h u cetvrtoj brzini. 118 km/h je "sporo" ako je zaista ravan put. Morao bi ići brže, mnogo.
Za ubrzanje odgovarajuci najnizi stepen prenosa, a za odrzavanje odredjene brzine, najvisi odgovarajuci stepen prenosa :dobro: A kome je problem da presalta brzinu, taj najbolje da vozi u tom slucaju automatik :cool:
OK, vraćamo se na temu.
ja sam saltao na 2600-2700rpm ili koliko to vec dodje da kad prebacim u visu brzinu obrtaji panu na 2k rpm,taman tako nesto sam ubacio u petu i onda gas..Stvarno ne mogu da slusam motor,jer je bas bucan kad se predje 2.5k rpm.A kad predjem 3k obrataja,ko da mi neko iskljuci turbinu,nema onog finog povlacenja kao od 2 do 3k rpm.
Evo sad sam stigo s mora,danas nas je isto petoro bilo,isti prtljag,jednostavno ne moze,ipak je to 70ks :glare: Probao sam da ga saltam i na 3.5k rpm isto,nece da povuce ono kao sto zna da povuce kad je auto prazan.
Ali nesto sumljam na naftu,danas idem pravinom preko Skadarskog jezera,ubacam u cetvrtu, odjednom neki zvuk cak,ogroman nalet snage,preticem citavu kolonu :hihi1: saltam petu i smanjim malo brzinu.Auto se opet umrtvi i nastavim tako do mora...Vracemo se sa mora svracem u super market,parking uzbrdo,prva brzina,nece da povuce nego trokira,krenu auto da se vrce unazad.Ja podignem rucnu sa 3k rpm nekako krenem(a nije nesto prevelika uzbrdica)
Ali sam sipao gorivo na drugoj pumpi ne ovamo gdje stalno sipam,ovamo gdje ja sipam je avio dizel valjda ciscen sa tim filterima i cudima,i auto ide bolje i trosi manje(licno provjereno)...
Ali opet sjetite se da imam problema sa kvacilom,to je mozda problem,kad je nas petero u kolima+prtljag pa kad se optereti nece ni na ravno da ide kako treba a kamoli uzbrdo :bonk: To pod hitno moram da vidim u servis
Zvuk cak je verovatno iskljucen kompresor klime zbog gasa u patosu, sto znaci bolje povlacenje.
bio sam sad za vikend malo u seoske krajeve, 1700m nadmorske visine, 16km zestokog makadama sve vozeno prvom brzinom...na kraju smo samo ja i lada niva izasli u jednom komadu :Smiley: bio je i golf 2 ali je stigao bez branika i sa nagrdjenim podomo(izubijan od krsa)...Ja srecom nigdje nisam zakacio,po malo slajfovao na usponima jer je dosta lagan auto,ali sam izasao bez nekih problema :to:
Nego ovaj, prije nego sto se stigne na makadam ide se nekadasnjom starom vojnom avionskom pistom,ravnica samo takva,a nema rupa pa sam bio odlucio da malo produvam auto,posto se prije toga vozilo samo po gradu...I tako ja prva-druga-treca-cetvrta saltanje na 3500rpm i cetvrtom nastavim s gasom do poda,ubrzavanje zesce za ovako mali motor i dogurah cetvrtom na 4500-4600rpm prije nego sto mi je nestalo piste...Tako da prica ne drzi vodu da je blokada na 4k rpm :conf: Mozda kad se ubaci u petu se ukljuci elektronska blokada na 4k rmp i 162kmh :to: I da, od 0-100 nije 16s nego oko 11s kad se mjeri po cajgeru a 12.5s po gps-u :aplause:
Interesatno mi je da tu na forumu merite ubrzanja mnogo bolja od fabrickih deklarnisanih a kada posmatram neke emisije namenjene automobilima gde koriste specijalnu aparaturu za to izmere i gore performanse od deklarisanih?
:ne: Ovo sam napisao pre cetiri meseca, vozio sam dci 65 ks
"0-100, menjao sam brzine na 3000 o/min (u cetvrtom stepenu prenosa je tacno na 3000 obrtaja pri 100 km/h po brzinomeru), izmereno vreme bilo je 17,63.
0-100, brzine sam menjao na 3300 o/min, izmereno vreme bilo je 15,2"
U svakom slucaju auto je imao (nakon reparacije dizni na 160000 km i pre 120000 km (kada su prvi problemi neosetno poceli)) performanse mnogo bolje od deklarisanih. Ne znam da li sam "ubo" dobar motor ili je svaki takav, ali auto je isao veoma dobro.
Citat: YUgisa poslato 30.07.2012. - 11:15
Interesatno mi je da tu na forumu merite ubrzanja mnogo bolja od fabrickih deklarnisanih a kada posmatram neke emisije namenjene automobilima gde koriste specijalnu aparaturu za to izmere i gore performanse od deklarisanih?
Pa kad ne znaju da voze, i moj auto ima bolje performanse od deklarisanih.
Oni verovatno mere do realnih 100 km/h, a to je po nasim brzinomerima oko 110 km/h. Imaju i precizniju opremu, a moguce da testiraju i maksimalno opterecen automobil.
Ako ne znamo tacne uslove pod kojima je mereno, mozemo samo da pogadjamo.
Neki auti imaju bolje performanse od fabrickih, neki nemaju :banghead:
Valjda dva putnika i pun rezervoar goriva i mjeri se do realnih 100 km/h. Na kojoj nadmorskoj visini :ne:?
Mereno je sve sto sam ja video sa vozacom i tom opremom koja je koliko ja znam oko 30kg. Mislim da mozemo zanemariti to da li je prazan ili pun rezervoar kao i nadmorsku visinu, posto ta razlika nece biti par sekundi kao sto vidim tu na forumu. Npr ako je neko gledao emisiju SAT, oni su izmerili oko 15s do 100 za 1.6 motor (ja se izvinjavam sto nemam sad preciznu informaciju, posto sam imao SAT plus novinu taj broj ali je keva premastala novine i onda izmesala taj broj koji je bio gore sa ostalis 130 i kusur brojeva pa me mrzi da trazim) a fabricki se navodi 13.6s ako se nevaram a tu neki kako mi se cini postigli su i ubrzanje bolje od fabrickog... A meni je iskreno tesko poverovati kada neko za postigne bolje ubrzanje nego sto se navodi fabricki (ne mislim sad na pola sekunde nego na vise sekundi) a plus se ni ne koriste sve mogucnosti motora...
Koliko me sećanje služi, ubrzanja su (0-100 km/h):
Logan dci (65 ks) 15,5 s
1.4 13,5 s
1.6 11,5 s (mislim da nema govora...)
1.6 16 v 10,2 s.
Dci 15.5 sec :conf: Izbacio sam neki snimak ja sam u kolima i mozda jedna crtica goriva bila 0-100km je bilo cini mi se za 12sec.
Ima u nekoj temi snimak ne znam gde bese.
Evo, nasao sam podatke, ja se izvinjavam, nesto sam pobrkao brojke, znao sam da je neka razlika od oko 2s ;)
Pise da ubrzanje od 0 do 100 iznosi 13.78s za 1.6 (90ks) Logan, a ja sam bio pomesao 1.4 i 1.6 motor, za 1.6 se navodi da ubrzava za 11.5s po fabrickim podacima. Tu jos u podacima pise da je masa tokom testa bila 1085kg i da pri 130km/h brzinomer laze za 6.1% sto mu dodje skoro 8km/h... Gume su bile 185/65 R15.
A ja polazim i od Zastave tj Yuga, sa 67ks ubrzava za ~13.5s do 100 a Yugo je ~160kg laksi od Logana npr... Naravno postoje razlike u odnosima u menjacu i ne znam kolike su razlike u aerodimanici ali ipak ne verujem da su razlike budu u korist Dacije i da to bude cak po vise sekundi brze od fabricki deklarisane...
Mada po podacima koje sam ja video na onom sajtu sa karakteristikama Dacije, tj za brzinu koju postize pri 1000 obrtaja, prenosni odnosi su vrlo slicni onim iz Yuga, jedina razlika je u nesto vecem precniku tocka kod Dacije pa ima nesto malo vecu brzinu pri istim obrtajima.
Npr ovaj snimak:
Pokazuje 11.2s do 100, ali ako uzmete da laze recimo 5-6% mozda i kod 100, to vec zalazi u pricu od blizu 13s...
Sva naša merenja mogu biti ili brzinomerom ili gps navigacijom. Brzinomeri su labave klase tacnosti jer su "pokazivači" a ne merni instrumenti a u gps se namerno unosi greška. Znači jedan prema otprilike. Bitno je da se udobno vozamo, sve ostalo je patnja i žudnja.
opet krecemo u neku pricu :whistling: ja samo kazem da 1.5dci 70ks 0-100 nije 15.5s nego malo manje....
Ako cete da mjerite ubrzanja i da se trkate kupite VTEC.I nema brige od 0-200kmh stize za isto vrijeme za koje dci stize od 0-100 :hall: :bonk:
Koliko vidim, sto je meni bitno da povuce prilikom preticanja, tu pobedu odnosi dci, a sto bi me na pravcu osisao benz. nigde ne zurim. Kad god sam preticao cepam auto na visoke obrtaje sto mi para usi, i to ugasim klimu, prebacim na benz pa do daske.
Nema potrebe, pri punom gasu ECU bi trebao sam da gasi klimu, a ako je gas dobro uradjen, ici ce isto i na gas i na benzin.
To mi nije poznato da se gasi klima na max gasu, to bi nesto bilo tipa kick down, moracu nekom prilikom da probam
Kod mene se klima nije gasila pri punom gasu, a bas sam u nekoliko navrata prilikom preticanja po Crnoj Gori stiskao gas do kraja. Klima je radila bez ikakvog prekida, barem je tako kod mene.
A kako bi primetio da ne radi kad kompresor samo skljocne? :hihi1:
Možda bi primetio kad se ponovo upali...
Nešto ni ja nisam primjetio gašenje klime, tj. prestanak hlađenja. A išao sam po satu skoro 180kmh (nizbrdica na autoputu).