Jel zna neko gde ima amortizera po nekoj normalnoj ceni.
Fabricki su Monro, pogledaj u Euroauto, oni su zastupnik za Monro.
Dobri su i Bilstein.
Naravno proveri i cenu u Renault servisu.
Naravno menjaju se u paru :big:
u Malcomu u NS 4920 din/kom kaze original u dacijinoj kutiji. U master group-u isto u ns je oko 6000 din/kom.
Odgovara Monroe G7203 za prednje tockove. To je model "original" koji je nesto tvrdji od fabrickih. U pitanju su gasni amortizeri. Fabricki su valjda uljni :ces: Cena na zapadu: http://www.teilesuche24.de/ersatzteile/stossdaempfer,monroe_g7203?c=100121
Ne mogu da izdržim a da ne pitam.....
Na koliko KM menjate amortizere?
Ja sam prešao oko 55000 km i čini mi se da su na izdisaju, treba da smislim kako da ih proverim....
Teško je reći, zavisi od načina vožnje, kvaliteta puteva i naravno samih amortizera. U praksi 20-80.000 km. Menjaju se po potrebi, najjednostavniji način za proveru je da snažno zaljuljaš taj kraj vozila - čim skloniš ruku auto mora da se smiri i to bez oscilovanja, znači samo da glatko priđe ravnotežnom položaju. Ili možeš da posmatraš vozilo pri prelasku preko npr. ležećeg policajca. Kad siđe sa stepenika mora samo da "klecne" i da se vrati u normalan položaj, opet ne sme da osciluje.
Amortizer je sklop koji obezbeđuje dobar kontakt guma sa podlogom i konstruisan je tako da se protivi brzoj promeni položaja ogibljenja (opire se silom koja je srazmerna brzini kretanja klipa u amortizeru). Inače, točak vozila zajedno sa gibnjem (oprugom) i amortizerom u odnosu na masu vozila predstavlja oscilatorni sistem drugog reda sa aperiodičnim odzivom (znači bez oscilacija). Bez amortizera točak bi skakao po neravninama kao jare i ne bi obezbedio kvalitetan kontakt sa podlogom - znači nema ni upravljanja ni kočenja. :amen:
I još jedna napomena: veoma je raširena zabluda među ljudima koji ne poznaju dovoljno ovu materiju da visina vozila zavisi od kvaliteta i "tvrdoće" amortizera. Ispravan amortizer se u statičkom režimu (u mirovanju) uopšte ne oseća na vozilu, kao da ga nema, a vozilo se nosi isključivo na oprugama.
Trik pitanje (da vidimo ko je pazio na času :ces:): da li ste dovoljno snažni da rukama razvučete i sabijete amortizer od kamiona?
Eto ja sam primetio na oko 78.000km. Sad me sve snaslo...pre 2 nedelje sam stavio 4 nove gume, desnu sponu, solje amortizera sa lezajevima-to me je izaslo 20 i kusur hiljada. A treba uskoro i servis da radim,stelujem ventile,uradim atest gasa.......kukuuu al me sad sve strefi po dzepu a moram jos u svadbu :sad:
Sve to što si nabrojao (osim svadbe, naravno :) ) spada u redovno održavanje. Pitanje je samo zašto ti se sve to skupilo na kamaricu... Gume se troše kako one 'oće, moguće da su propale šolje skratile vek amortizerima, ležajevi :hm: , a ako si do sada čekao sa atestom - odloži još za koji mesec :ne: .
Operi lepo makinu pa u svatove! :woo-hoo:
Ali sredi amortizere odmah, čizma glavu čuva...
U Bgd postoje nekoliko radionica sa opremom za ispitivanje stanja amortizera na vozilu, nesto na principu tresenja to jest vibracija koje simuliraju neravnine puta, ali to kosta, jedna je ako se ne varam u Mirijevu.
He he, svako je dovoljno jak da lagano razvuce amortizer, ali ako on moze da se razvuce i sabije brzo znaci da je neispravan.
Citat: Loganovac poslato 15.05.2009. - 13:27
Sve to što si nabrojao (osim svadbe, naravno :) ) spada u redovno održavanje. Pitanje je samo zašto ti se sve to skupilo na kamaricu... Gume se troše kako one 'oće, moguće da su propale šolje skratile vek amortizerima, ležajevi :hm: , a ako si do sada čekao sa atestom - odloži još za koji mesec :ne: .
Operi lepo makinu pa u svatove! :woo-hoo:
Ali sredi amortizere odmah, čizma glavu čuva...
Pa da, na to sam i mislio. Sve se skupilo u isto vreme....nista, jedno po jedno...
Idi na Monroe sajt pa u online katalog i nadjes koji odgovaraju za fabricke, a za skracene mora neko strucan da kaze koji idu.
Jesu li opruge ravne ili oble, mislim kad se skinu pa gledaš iz profila?
Moj kolega i prijatelj, jos uvek nosi fabricke amortizere, u pitanju je dizelka, a gazi nesto preko 340000. :c0: Naravno u pitanju je Logan.
Imamo i mi u firmi astru g 2.0 di 16v, gazi 497.000 sa fabrickim amortizerima. Ali pliva po putu i tockovi skacu preko rupa kao blesavi.....
Evo slika fabrickih amortizera, mozda nekom bude trebalo
(http://www.dodaj.rs/t/1v/Ld/3hXAt0Q3/dsc02377-large.jpg) (http://www.dodaj.rs/?1v/Ld/3hXAt0Q3/dsc02377-large.jpg)
(http://www.dodaj.rs/t/22/F7/o3RoYEY/dsc02379-large.jpg) (http://www.dodaj.rs/?22/F7/o3RoYEY/dsc02379-large.jpg)
(http://www.dodaj.rs/t/3X/Qo/2EIDqIn4/dsc02378-large.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3X/Qo/2EIDqIn4/dsc02378-large.jpg)
Ovo je sifra odgovarajucih amortizera iz monroovog programa
(http://www.dodaj.rs/t/1m/Rl/2gwaKGNM/dsc02380.jpg) (http://www.dodaj.rs/?1m/Rl/2gwaKGNM/dsc02380.jpg)
:dobro: Samo još reci da li ih i ugradio ili je ovo tek ponuda... Ako jesi, kako ti se čine?
A što se tiče one Astre sa 500.000km ili Logana sa 340.000km - ljudi nisu ni svesni kakvim se rizicima izlažu, a đavo nit ore nit kopa...
Ugradio sam ih. Prednji desni je procureo na nekih 80.000km. Par ovih je bio negde oko 9100 din + 1600 ugradnja sa garancijom 80.000 km To je sa 10% popusta jer sam radio test istih kod njih. Ok se ponasaju-kao novi.
Danas podignem haubu i imam sta da vidim :agr:
Novi amortizeri-strucno ugradjeni.....posle 9.000 km
Desni:
(http://www.dodaj.rs/f/B/JL/2VeTjVDh/dsc02756.jpg)
Levi:
(http://www.dodaj.rs/f/3d/LG/2Yfrxtzo/dsc02758.jpg)
Dal sam besan :ranting: :mad6: :cekicem:
Nemoj samo da dižeš auto, ostadoše točkovi na zemlji sa sve amortizerima...
NEcu,vozim im odmah ujutro na reklamaciju. Garancija je 2 god ili 80.000km
Ja mislim da je ovo normalno, posto guma menja polozaj kako se okrece volan, a kad su tockovi ispravljeni, onda stoji kako treba :c:
Moguće, na slici se ne vidi navrtka odozgo, ali izgleda da je tu. E sad, pitanje je u kom položaju su ostavljeni točkovi kad to tako izgleda, ja vodim računa da ih ispravljam pri parkiranju zbog servo pumpe, pa možda zbog toga nisam zamijetio ovu interesantnu pojavu.
@dsit: da li se položaj normalizuje kad ispraviš volan?
To mi nije palo na pamet...setio sam se da sam slikao sa zakrenutim tockovima tj nisam ni obratio paznju. Upravo sam probao i kad ispravim volan vrati se u ovakav polozaj:
(http://www.dodaj.rs/f/z/Br/2iegO4PU/dsc02760.jpg)
Glavno pitanje je, da li ti lupa preko rupa?
Ako je tiho i bez lupkanja, samo teraj i ne brini.
Kako, da ne 'rani svinje? :Smiley:
Ne ne, narani svinje i ne diraj nista.
Proverio sve je ok.
Lepo sam rekao, a jos sam i kazao :cool:
:dobro:
U prvoj ugradnji su monroe, uljni. Bar kod mene bili.
(http://www.dodaj.rs/f/23/MC/3IY47R5Y/dsc02379-large.jpg)
Verovatno su oni bili u prvim modelima...
Imam i uljne Record France, ista je cena
Moguce, auto je iz prve polovine 2005. Novi koji su stavljenji su gasni.
Citat: kiconix poslato 04.10.2009. - 23:28
Glavno pitanje je, da li ti lupa preko rupa?
Ako je tiho i bez lupkanja, samo teraj i ne brini.
Lupa! Recimo kada se spustam prednjim tockovima niz lezeceg plicajca, ili naidjem na spoj nizeg i visljeg asfalta. Ali sam ja mislio da je do trapa.
Bio sam do ovlascenog servisa, da reklamiram dok sam jos u garanciji. Pregledali sve, kazu kako su pritegli neke srafove na "sankama" i da je sve OK. Provozali smo auto, po sitnim neravninama i nista se nije culo. Pomislih da su resili problem, ali... i dalje lupa na vecim udubljenjima-izbocinama.
Onda sam usnimio danas ovo:
(http://img862.imageshack.us/img862/4861/image035.jpg) (http://img862.imageshack.us/i/image035.jpg/)
Tockovi su ispravljeni. Da li je ovaj luft mogao prouzrokovati lupanje?
U ruskom tutorijalu (slika pre skidanja amortizera) je bas bilo pritegnuto. Pogledajte koliko je guma, zbog nagiba amortizera, nagnjecena u prenjem delu
(http://img819.imageshack.us/img819/7537/clipboard01123.jpg) (http://img819.imageshack.us/i/clipboard01123.jpg/)
146.000 propišao desni amortizer.
Logan je trenutno na velikom servisu, više o tome u temi Veliki servis.
Nego, koje amortizere uzeti? Tema sa amorizerime je bajata....
Nude mi renault koje sa popustom dobijam za 4200RSD/kom.
Fabrički beše monroe.....samo koji model
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=301.0
Zdravo drugari,
Prošle nedelje sam po treći put od kupovine auta morao da menjam šolje amortizera(takozvane pogače).Propale su i trap je počeo da lupa.
Na satu je 104000 km.Do sada sam samo jednom zamenio jabučice na obe strane.Krajevi spona su i dalje fabrički i još uvek nema potrebe za zamenom.Težina vozila je povećana samo za plinsku bocu koja je na mestu rezervnog točka.
Redovno kontrolišem pritisak u gumama koji je uvek napred 2,2 a pozadi 2,4 bara (tako mi je udoban za vožnju) mada na tablici na vratima piše napred 2,4 a pozadi 2,6 bara)
Amortizeri su i dalje ispravni(nevidi se nigde trag oštećenja ili curenja).
Ne mogu da shvatim gde je greška pa mi šolje tako propadaju (spljeskane su).
Do sada sam po preporuci majstora kupovao Sasiks šolje amortizera.
Ima li neko od vas iskustva sa ovim problemom ?
Pozdrav iz Niša.
Uzmi neke druge šolje. Na mom MCVu, nikada nisu menjane a prešao sam 110.000 pre prodaje vozila :ne:
Zamenjeni prednji amortizeri na 100.000. Stavljeni Kayaba, cena 8.560 din sa ugradnjom.
Evo i ja da se pohvalim :agr:
Zadnjih dana osećam u vožnji da je auto nekako vrdav, bez nekog lupanja, posebnog ali jednostavno na volanu čudan osećaj neutegnosti.
S obzirom da sam išao na posao kolima, a u blizini imam Euroauto, a najbolji majstor -Hobby nam je na odmoru, rekoh ajde da proverim trap da nije neka spona otišla.
Digli auto, procureo desni prednji amortizer, otišla desna spona, a ni leva nije baš najbolja, plus tamo kraj letve volana ako sam dobro razumeo.
Kaže majstor, moraš oba amortizera jer idu u paru, zatim ovaj kraj spone sigurno, a kad već menjaš zameni i drugu jer ni ona nije sjajna, a kad već menjaš amortizere moja preoruka s obzirom na kilometražu, je da zameniš i šolje.
Auto sad u obradi, predračun amortizeri Bilestajn 4350 din x2 , kraj spone 1300 x 2, kraj letve oko 2000 din , šolje komad oko 2000, ruke 5000 i centriranje trapa 1500 din. Total 22.500 din mi najavili.
Kilometraža 198 850 km, prvi put menjam amortizere, 11 godian fabrički. :ne:
Dobro su izdržali skoro 200k km
Poslali im pogrešne amortizere :fiju:
Evo računa, ako koga zanima
Pa dobro, skoro 200 evrića, ali sređen prednji trap. :ne:
Nije da sam baš planirao ovakvo zadovoljstvo, ali šta je tu je, idemo dalje! :ne:
I , kakav je utisak kad je sve novo?
Dobar! :to: Sve utegnuto nema one vrdavosti više! Preko ležećih kao da je iz fabrike izašao! Sve se mislim dal i zadnje da sam promenio, mada nisu procureli?! :ces:
Logan 2005 ,130k promenjena oba prednja amortizera i šolje stavljeni KYB, krajevi spona i nastavci letve volana, naštelovani ventili ( promenjen dihtung ) 20k okruglo sa rukama - majstor Tabak iz neke od Moštanica :) :hall: Opšti utisak posle zamene - ponovo vozim i po putu ne samo po kanalu :dance:
Danas zamenjeni prednji amortizeri,fabricki izdrzali 8god. i 103000km nasih rupetina i ivičnjaka.Desni poceo da vlaži. Kupljeni kayaba u wint-u. 4080 din po komadu,ruke 2000 i reglaža 1500din.
Ima li neka preporuka za amortizere?
Cene su šarene od 3500-6500 za komad.
Partico ima Breckner Germany za 3700 din, Kayaba za 4500 din
Autotrap: Kayaba gasni 4260 din,
Silux: Monroe za oko 4650 din
Prosport auto: Sachs 4850 din
Monroe, Kayaba, Sachs, Bilstein? Uljani ili gasni? Kakva su iskustva vas koji ste ih menjali pre godinu, dve? Šta je kvalitetno, koliko ste zadovoljni ili nezadovoljni!?
Ja sam na oko 160k i 11 godina zamijenio fabricke prednje.
Uzeo sam Monore G7203 gasne. (35-6e komad)
Za sad su odlicni.Prelazi preko rupa i lezecih stalozeno i mekano, a u malo ostrijoj voznji i pri naglim pokretima auto bude bas stabilno.
Nisam primijetio da su bucni, jer kazu da gasni znaju da budu.Rekao bih i da mnogo bolje koci.
Trebao bi i zadnje da zamijenim ali nikako da se nakanim.
(https://i.postimg.cc/ydp7kJZK/1634750974617.jpg)
Ostao sam dužan odgovora. Stavljeni uljani Bilstein, nešto manje od 5000 din po komadu. Za sada veoma zadovoljan.
Tvrđe, mekše, udobnije ili stabilnije, u čemu se sastoji zadovoljstvo? :D
Pre oko mesec dana stavio na logan (145.000km) kayaba prednje amortizere gasne...3750 din komad plus ugradnja 1000din.
Razmišljam da promenim i zadnje amortizere. Danas sam raskačio zadnji levi da vidim u kakvom je stanju. Evo snimio sam mali video pa da čujem vaše mišljenje: Valja, nevalja, osrednji?
https://www.youtube.com/watch?v=GY-hfobTuMQ
Citat: LeNgenda poslato 09.01.2022. - 20:23
Tvrđe, mekše, udobnije ili stabilnije, u čemu se sastoji zadovoljstvo? :D
Čvršći na volanu, stabilniji u krivinama (lepše leži) i jedna ne tako nebitna sitnica :fiju::
Kod kočenja je malo trzao kad se auto zaustavlja. Kao kad su neravni diskovi. Promenjeni diskovi i pločice i opet kod samog zaustavljanja malo zatrese. Posle promene amortizera više se ne dešava.
Ja ovo nebi mijenjao.
Solidno je jak, ali zar ne bi trebao da se vraća malo brže :fiju:
Samo pitam, ja stvarno ne znam :ne:
To je do krutosti( mekoće) ovo je ispravan amortizer veće krutosti.
Krutost određuje proizvođač amortizera.
Neverovatno mi je da je ispravan, a ovako polako se vraća.
Gledao samam puno snimaka na internetu I ispravan amortizer se vraća mnogo brže od ovog mog. to je standardni amortizer, fabrička ugradnja, a ne neki aftermarket sa pojačanom krutošću za efekat sportske vožnje.
Ja tu nista ne bih dirao.
Problem jeste ako se brzo vraca.
Treba da se vraća polako ali ne polako kao puž.
Evo ko hoće da se zanima :D Pogledajte ove snimke pa da pričamo :kava:
https://youtu.be/NzAABT4lnRw
https://youtu.be/PKDQanpE5xg
https://youtu.be/TxE0qZKF4wE
https://youtu.be/KU9iTMORwZ4
Odabir krutosti amortizera je kompromis između udobnosti i sporta.
Ne znam sta ima tu da se komentarise.
Nov i polovan nikad ne mogu da budu isti.
Dokle god drzi tocak na putu u redu je.
Cim pocne da bezi, menjaj.
Reakoh vec, ja to ne bih menjao ali ako ti ne da nocu da spavas, menjaj.
Citat: Zoran poslato 10.02.2022. - 14:17
Odabir krutosti amortizera je kompromis između udobnosti i sporta.
Ja uvek volim da analiziram granice. Dakle, da nema uopšte amotrizera (beskrajno mala sila otpora pri promeni brzine klipa) ne bi bilo baš udobno jer bi oscilovao na oprugama kao glava onog tigra na instrument tabli. A ako je beskrajno krut onda ne postoji opruga jer nema kretanja klipa u amortizeru, dakle maksimalno tvrdo ogibljeno, neudobno ali daleko od sporta jer bi opet skakao ko jarac po putu. Znači ne valj ni pretvrdo ni premeko. Prava mera je izbeći kvaziperiodični odziv mehaničkog sistema a ne ući u aperiodični (učio sam nekada fiziku), i to je to za dato vozilo, cilj je da se ostvari maksimalni kontakt gume sa podlogom, tada je najudobnije i najsportskije jer ti dozvoljava da ostvariš maksimalna ubrzanja pri ubrzavanju, kočenju i skretanju. Udobno ili sporsko definiše se i ostvaruje projektovanjem kompletnog sistema ogibljenja, ne samo izborom amortizera. Amortizer je, praktično, samo jedan od tri najbitnija elementa mehaničkog sistema drugog reda - masa, opruga, amortizer.
P.S. česta je zabluda sa "sportskim" amortizerima, sećam se slučaja kad su pre mnogo godina Nemci spremali mečku 123 za reli, probali su sve moguće i na kraju ostavili fabričko ogibljenje.
Da li postoji neka oznaka na amortizeru koja pokazuje tvrdoću?Isto me zanima i za opruge.
Ako sam vas razumeo, vi navijate da ostavim na autu 15 godina stare amortizere koji su prešli 225,000 km i da je to sve o.k.?
Danas sam dizao drugu stranu auta i raskačio desni amortizer. On je malo tvrđi pri sabijanju od levog ali se jednako sporo vraća u početni položaj. E sad pogledajte video na kom Rumun menja zadnje amortizere na Loganu I - Obratite pažnju na vreme potrebno da novi amortizer iz sabijenog položaja stigne u potpuno izvučen (minutaža od 2,00-2,30).
https://youtu.be/vANOwU_93fI
Nov amortizer se za nekih 8-9 sekundi iz sabijenog vrati u početni položaj.
Mom amortizeru je potrebno više od 30 ekundi da se vrati u početni položaj.
https://youtu.be/GY-hfobTuMQ
Suma sumarum, 3,5-4 puta je razlika u snazi između novog i starog amortizera, koji se na izgled ponaša o.k.
I na kraju evo primer za prednje amortizere. Opet Rumun :D
https://www.youtube.com/watch?v=-lQ5Kt_OCnM
Obratite pažnju na vreme od 10:20 do 11:40. Nov prednji amortizer se iz sabijenog u potpuno opružen položaj vraća za 4 sekunde. Starom je potrebno 20 sekundi. Pet puta više.
Sve dok pruža otpor je ok.
Kada radi kao praćka je za zamjenu.
Zorane, ne mora da radi kao praćka pa da bude neispravan.
- Može da pruža priličan otpor kod sabijanja ali da se uopšte ne vraća u opruženi položaj.
- Može da nema snagu - Treba mala sila da se sabije i vraća se presporo u početni položaj.
- Može da glavi i riba...
Samim tim ne može da vrši funkciju. Nije isto ako ima 100% snage, 70% ili 30%.
Cel malo, jel ti sada nas ubedjujes da treba da se menjaju amortizeri u takvom stanju.
Pa brate slatki, ako ti se ne svidja, menjaj.
Sacimetrija za amortizere je kao i opipavanje gume da bi se ocenio kvalitet...ne zasluzuje ni komentar.
Postoje test masine za amortizere.
Na toj kilometrazi su vec drugi put zreli za zamenu.
Apsolutno.
Boki, velika je zabluda kad ljudi ovako autoritativno podmeću majstorsku teoriju koja nije daleko od ravne ploče. Ajde da razmislimo, koja sila treba da izvuče sabijeni amortizer na onom videu? Jedino težina njegove donje polovine, a to je, baš kao i sila kad ga rukom guraš na gore smešno ništavno u odnosu na sile kojima je podvrgnut u vožnji da bi se bilo šta što pije vodu moglo zaključiti o njegovom stanju, osim u ekstremnom slučaju kada je skroz prosvirao.
Ja sam zamijenio oba zadnja amortizera pošto je procurio jedan. Nov amortizer na desnoj strani malko lupka otkad je postavljen. Hoću reći zamjenom ispravnih , možeš sebi napraviti komplikacija. Na tehničkom ti mogu provjeriti tvoje amortizere.
Pa brate slatki, ako ti se ne svidja, menjaj. :Smiley:
Sve što se na matorom Loganu zameni novim,donosi napredak.Međutim,za čas bi se nakupilo novih delova za sumu koja prevazilazi tržišnu vrednost tog Logana.Ako nešto radi,ne curi,ne lupa,prolazi na tehničkom i ne ugrožava bezbednost,zašto menjati?
Pre dve godine,ja bih zamenio ovakvo nešto.Ali,situacuja se mnogo promenila od tad.
Da se vratimo na moj slučaj :kava:
Provera ispravnosti.
Dobar - Loš ili nije naki al' može da prođe.
E pa ne može da prođe. Amortizer ovako obešen sam sebe vuče i treba mu 30-tak sekundi da izađee do kraja. Nov Amortizer se razvuče iz ptpuno sabijenog u opušten položaj za oko 7-8 sekundi.
https://www.youtube.com/watch?v=GY-hfobTuMQ
Kada sam skinuo ovaj loš amortizer sa auta, sabio ga i stavio na zemlju, on je ostao tako sabijen. NEVALJA !
Nevraća se u početni položaj.
Kad sam pozadi stavio nove amortizere, nisam mogao da prepoznam ponašanje auta u vožnji. Mnogo lepše leži u krivinama, postao je na neki čudan način čvršći na volanu. Pazite, promenio sam zadnje amortizere, a efekat se osetio na čvrstini volana.
Zar ne treba amortizer da amortizuje u ova smera, znaci trap/tocak ga sabija i razvlaci, tako da ne treba sam "radi" ?
Odeš u prodavnicu amortizera kad nije gužva (kao što sam ja) i zamoliš da ti daju jedan nov amortizer da probaš. Posle toga sve će ti se samo kazati :dobro:
Ne mora ništa samo da mu se kaže jer "amortizera" ima ihahaj vrsta i podvrsta. Ako recimo naleti na neki hidropneumatski pomisliće da i običan hidraulični tako treba da radi a ne treba.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shock_absorber
https://sr.wikipedia.org/sr-ec/%D0%90%D0%BC%D0%BE%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%B7%D0%B5%D1%80
Evo čak i na wikipediji tekstove postavljaju ljudi koji nesu baš sigurni u ono što pišu, "opružni amortizer" je isto toliko velika glupost kao recimo "kondenzatorski otpornik". Opruga je jedno, amortizer drugo. Nemojte da me terate da vam postavljam diferencijalne jednačine harmonijskog oscilatora drugog reda ovde, nekog će glava da zaboli.
Posle 15god i oko 138kkm na satu, mislim da je vreme da menjam amortizere.
Kakve su preporuke, menjati i šolje, menjati i lagere ujedno?
Šta od brendova valja, vidim neke Magnum, TRW od povoljnijih, Monroe, Sachs i Bilsten medju skupljim.
KYB cudan sa cenama, ima ga od 30 pa do 70e za isti model?
Najbolje skini pa mijenjaju što ne valja.
Vjerovatno će i aksialni ležajevi biti za zamjenu. Provjeri i opruge jesu li cijele.
Dosta lako i jednostavno se to sve razmontira i sastavi.
Vjerovatno će ti trebati i odbojnici sa zaštitom.
@astmario:
- kriterijumi za zamenu amortizera su;
a) preveliko ljuljanje automobila ili osećaj odskakanja točk(ov)a na neravnom. Uzrok je unutrašnje habanje sklopa usled kojeg se klip suviše slobodno kreće u cilindru
b) amortizeri su užasno tvrdi po hladnom vremenu ili kada se pokrene vozilo koje je stajalo a onda tokom vožnje "omekane". Uzrok ove pojave je promena viskoznosti ulja u amortizerima: ulje postaje viskoznije usled starenja pogotovo pri nižim spoljnim temperaturama. Tokom vožnje amortizeri se normalno greju i ulje postaje tečljivije, manje viskozno, pa amortizeri kao rade.
c) curenje ulja. Uzrok je propuštanje zaptivke klipa i to je za bacanje.
- "Magnum" amortizere radi drugar mehaničar kad god ih može nabaviti za neki auto, i kaže da su dobri.
- Nijanse u razlici u tehnologiji i performansama između jeftinih i skupih tvrdim da nećeš primetiti. Ne voziš trke pa da ti bolji amortizeri donose milisekunde po krugu i onda ti to dovuče bogate sponzore :)
- generalno, šta god da kupiš nećeš pogrešiti, svaki novi će biti bolji od starih.
- dobra praksa je, kao što je i Zoran napisao, da zameniš i sve što se može zameniti. Šolje i ležajevi mislim da nisu proporcionalno skupi a mnogo znače
- opruge: treba ih detaljno proveriti na koroziju i eventualne početne naprsline u prvim namotajima do oslonih površina. Ako se primete "bubuljice" korozije ili naprsline - menjaj, postoji rizik od pucanja. Ne pitaj me kako sam to naučio i koliko me je koštalo.
Meni se desava ovo pod B, sa novim kolima.
Na novim kolima to tako treba. Normalna pojava. I sigurno se ne dešava da su tvrdi toliko kao da su blokirali.
Citat: slavko_bgd poslato 15.09.2024. - 18:40@astmario:
- kriterijumi za zamenu amortizera su;
a) preveliko ljuljanje automobila ili osećaj odskakanja točk(ov)a na neravnom. Uzrok je unutrašnje habanje sklopa usled kojeg se klip suviše slobodno kreće u cilindru
b) amortizeri su užasno tvrdi po hladnom vremenu ili kada se pokrene vozilo koje je stajalo a onda tokom vožnje "omekane". Uzrok ove pojave je promena viskoznosti ulja u amortizerima: ulje postaje viskoznije usled starenja pogotovo pri nižim spoljnim temperaturama. Tokom vožnje amortizeri se normalno greju i ulje postaje tečljivije, manje viskozno, pa amortizeri kao rade.
c) curenje ulja. Uzrok je propuštanje zaptivke klipa i to je za bacanje.
- "Magnum" amortizere radi drugar mehaničar kad god ih može nabaviti za neki auto, i kaže da su dobri.
- Nijanse u razlici u tehnologiji i performansama između jeftinih i skupih tvrdim da nećeš primetiti. Ne voziš trke pa da ti bolji amortizeri donose milisekunde po krugu i onda ti to dovuče bogate sponzore :)
- generalno, šta god da kupiš nećeš pogrešiti, svaki novi će biti bolji od starih.
- dobra praksa je, kao što je i Zoran napisao, da zameniš i sve što se može zameniti. Šolje i ležajevi mislim da nisu proporcionalno skupi a mnogo znače
- opruge: treba ih detaljno proveriti na koroziju i eventualne početne naprsline u prvim namotajima do oslonih površina. Ako se primete "bubuljice" korozije ili naprsline - menjaj, postoji rizik od pucanja. Ne pitaj me kako sam to naučio i koliko me je koštalo.
Kod Slavka uvek detaljni odgovor :D
Prednji levi amortizer procureo pre X godina, međutim hobista reče teraj dalje jer ni on ni ja nismo primetili neko čudno ponašanje u vožnji, ali rekoh i mimo toga godine, kilometraža...
Ne mogu da procenim objektivno, službeni Punto na kome su stradali amortizeri je ljuljao, na ležećem izbijao bubrege, ovde toga nema, ali ono je ipak bio ekstrem.
Danas bio u nabavci delova:
Prednji amortizeri original Renault (Monroe unutra zapravo): 6300din/kom
Šolja amortizera original Reanult: 2520din/kom
Ležaj amortizera original Renault: 990din/kom
Opruga Kamoka: 3240din/kom
Total 26.100din za set u paru.
Sledeće nedelje nadam se kod majstora da se sve osveži, ujedno i pretrese trap, javljam utiske nakon toga.
Jel ovo preventivna zamena i gde si kupio delove?
Pisao sam, desni procureo odavno, malo se čudno ponaša trap, 15 godina stari, neću da se igram.
Uzeti u Auto Extra.
:to:
Amortizeri i opruge zamenjeni, nego mi se auto čini nešto visok napred :ha:
Opruge su za Logan 1, navodno iste idu na Sandero 1, tako ih sve prodavnice i prodaju, kao i amortizere, ali mi se čini da je prednji kraj bio niži pre zamene.
Zadnje opruge deluju ok, sve kao što je i bilo.
Prednje Kamoka, 2110295 oznake.
Provjeri jesu li od dizela duže?
Možda si njih kupio.
Kod Reno 5 su bile 3 dužine opruga.
Za motor 1.1
Za motor 1.4
I za vozila sa dizel motorom.
Gde znam, po proizvođaču ove odgovaraju za 1.4, 1.6 i 1.5dci, u prodavnici ih prodaju kao opruge sa logan 1 i sandero 1 1.4.
EDIT:
moram definitivno u prodavnicu sutra, merio sad, od sredine tocka do ruba krila pozadi 37cm, napred 42, baš velika razlika, a vidi se i ovako da je visok.
(https://i.ibb.co/3bk5dMx/opruge.jpg) (https://ibb.co/c9xK3CW)
Stare opruge su na kraju zamazane bojom. Kao prstom umočenim u boju. Viđao sam od jedne do tri crte. Mora biti ista oznaka na novim kao na starim.
Tebi drugar izgleda dali opruge za Stepwaya :)
Na bih ja to dirao,spustiće se to vremenom.Takav visok je bio i naš Pežo sa novim oprugama,pa se posle vratio u normalu.
Stepvej je visok zbog dužih/viših amortizera,opruge su iste,koliko znam.
Kakav je u vožnji,mekši,tvrđi,tiši,glasniji?
Meni deluje tvrđe, pogotovo preko baš visokih ležećih ako pređem, deluje me ea me više odbaci i lupi jače.
Citat: saša61beograd poslato 21.03.2025. - 10:18Stepvej je visok zbog dužih/viših amortizera,opruge su iste,koliko znam.
Amortizeri ne utiču na visinu vozila. Samo opruge.
Uh, baš se vidi razlika. Po toj oznaci proizvođača (kamoka) izbacuje samo da su to opruge za Logan prve generacije, ne i za Sandero. Za sandero 1.4 izbacuje Kamoka 2110370 oznaku. Ali, ni ovo ne mora značiti. Amaterizam prodavaca kao i uvijek...
Citat: Loganovac poslato 21.03.2025. - 13:50Amortizeri ne utiču na visinu vozila. Samo opruge.
Klip i hidraulika amortizera ne utiču.Ali telo amortizera je noseći deo vešanja i njegova dužina određuje visinu.Visina vozila je dužina tela amortizera (bez klipa) plus dužina opruge.Amortizeri određuju i nagib točka.
Na zadnjoj osovini amortizeri nisu noseći deo vešanja i ne utiču na visinu.
Pravim jednu prikolicu, pa malo analiziramo.
Dužina zadnjih amortizera je jako važna,da nebi opruga ispadala.
U sabijenom stanju,amortizer ima odbojnu gumu koja,takođe ima važnu ulogu u preuzimanju vršnog opterećenja...
Mislim da u mom slučaju ne bi smelo biti problema do amortizera, ipak je original Renault deo u pitanju, osim ako nistu i tu nešto pobrkali...
Dacia Logan 2004- Petrol: 1.2, 1.4, 1.6
Diesel: 1.5 dCi
Petrol/Liquified: 1.4, 1.6
Dacia Sandero 2010- Petrol: 1.4, 1.6
Diesel: 1.5 dCi
Petrol/Ethanol: 1.0, 1.4, 1.6
Renault Logan 2004- Petrol: 1.4, 1.6
Diesel: 1.5 dCi
Renault Sandero 2009- Petrol: 1.4, 1.6
Petrol/Liquified: 1.4
OE: 8200216267H, 8200238930G, 8200792798, 543022344R, 8200779885, 6001550752, 6001550751, 6001548533, 6001547105, 6001547071, 543022474R, 543027063R, 543024025R, 8200647862, 543023417R, 8200216267E, 8200528607B, 8200528607, 8200238790G, 8200238790F, 8200238790E, 8200238790D, 8200216267F, 8200216267G, 8200238790
Moji su na spisku, 6001550751, tako da samo ostaju opruge, i nada da će se slegnuti :D
I pitanje, centriranje trapa odmah nakon zamene, ili da čekam da se malo spusti, odmah nove gume ili centriranje sa postojećim zimskim?
(https://i.ibb.co/QV5f45X/amortizer.jpg) (https://ibb.co/VGKtsK3)
Ako nisi radio spone,onda nema šta da se šteluje na trapu.Kod nas se šteluje samo raspon točkova (na sponama).Nagib i zatur se ne šteluju.
Ako auto ne vuče u stranu,ako drži pravac kad ubrzava ili koči,onda je to to.Mada nije loše prekontrolisati trap jer ne može uvek da se odokativno sve vidi.
Citat: saša61beograd poslato 21.03.2025. - 15:34Klip i hidraulika amortizera ne utiču.Ali telo amortizera je noseći deo vešanja i njegova dužina određuje visinu.Visina vozila je dužina tela amortizera (bez klipa) plus dužina opruge.Amortizeri određuju i nagib točka.
Na zadnjoj osovini amortizeri nisu noseći deo vešanja i ne utiču na visinu.
Da preciziramo: ne dužina tela amortizera nego položaj mesta oslonca opruge u odnosu na mesto kačenja tela amortizera, i to samo za modele od 2012 naovamo, oni stari su bili klasični amortizeri. Bilstein (https://www.silux.rs/proizvodi/vesanje-i-pogon/vesanje-i-ublazavanje/ublazivaci-amortizeri/259936/prednji-amortizer-22-166371-dacia-sandero-08-12)
Citat: astmario poslato 21.03.2025. - 16:24Mislim da u mom slučaju ne bi smelo biti problema do amortizera, ipak je original Renault deo u pitanju, osim ako nistu i tu nešto pobrkali...
Moji su na spisku, 6001550751, tako da samo ostaju opruge, i nada da će se slegnuti :D
Amortizeri utiču na prigušenje oscilacija karoserije, opruge na visinu karoserije i delimično na krutost oslanjanja.
Geometrija tela amortizera može uticati na visinu karoserije ako je donji oslonac opuge ("tacna", "terasa") na telu amortizera na različitoj visini u odnosu na stare, kako su objasnili saša61beograd i Loganovac. Pretpostavka je da je majstor pre montaže novog uporedio stari i novi i verujem da mu takav detalj ne bi promakao.
Kada sam svojevremeno zamenio prednje opruge na C3 (pukla desna opruga, amortizeri nisu bili menjani) auto je napred bio nešto viši jer su opruge bile i nove i neoriginalne. I nikada se nisu sabile, tako smo ga vozili i prodali.
Prilikom prepakivanja guma na letnji rezim primetih da je spala guma na amortizeru-otprasivac ili kako se vec zove, otkacila se sa vrha. Zna li neko da li se to moze vratiti, jer kao da na vrhu ima neki zljeb da se ucvrsti ?
(https://i.postimg.cc/D41ZcGbL/20250428-112900.jpg) (https://postimg.cc/D41ZcGbL)
Nažalost, treba nova. Ova je pukla i spala a dio je ostao gore.
To sam već imao na svom Sanderu 1
(https://i.postimg.cc/w3699c8h/20250428-171206.jpg) (https://postimg.cc/w3699c8h)
Znam, video sam posle kuci natenane kad sam podigao auto. Mislio sam nesto da budzim u smislu da dodam nesto da drzi gumu na gore ali necu, a za zamenu brdo posla i ne bih se sam usudjivao....A tada bi trebalo menjati i solje...
Kod Sandera1, dobra stvar je što ti ne treba alat za sabijanje opruge. Prije na 1 dan našpricati sa WD40 navoj, gore pod haubom, radi lakšeg skidanja.
Stručnjaci to zabranjuju odvrtati pištoljem, jer se hoće razlabaviti klip unutra u amortizeri.
Ja sam saam, radio i može se uraditi.
Pa stavi se valjda u sredinu torx kljuc pa preko se odvija...
U teoriji jeste tako i izgleda vrlo jednostavno ali često zna biti teško za odviti.