Pošto gorivo u pravilu sipam na račun kod kuće zna se desiti da se vraćam na rezervi. Najviše što sam prešao na rezervi je 50 km. Interesuje me gdje je granica? Ako ste vozili više kilometara napišite. Možda je neko vozio skrez dok nije nestalo goriva. Dali se pumpa za gorivo grije ako je malo goriva u rezervaru? Vozim sandero 1.4 bazni model.
Zoran
kolika je rezerva ne znam a i vrlo je nezdravo saznati na licnom primeru.
pumpa ne da se greje nego se pregrejava, preporuka je kod automobila sa pumpom u rezervoaru
da se ne ide sa kolicinom goriva ispod 1/4 rezervoara. to ne znaci da ce pumpa prvi put kada se
ostane na rezervi da strada ali ona se hladi gorivom koje prolazi kroz nju i kada je ta kolicina goriva
mala temperatura joj raste i skracuje joj vek trajanja.
A dizel?
pa i za dizel je bolje da ne ostaje na rezervi, ali nije toliko osetljiv kao benzinac.
veci mu je problem prljavstina u gorivu i voda. zato treba redovno menjati filtere i
ako postoji mogucnost ispustanja vode na dnu filtera povremeno to i uraditi
Ispada da je Zoranu rezerva svega 2,5l !!! :ha: (50km prelazi na rezervi, a troši 5l/100km) :rtfm:
koliko sam ja razumeo on je najvise presao 50 km na rezervi pa je sipao
gorivo, sto ne znaci da nije mogao jos da predje
Upravo tako, sipao sam gorivo nakon 50 km a interesuje me koliko bi još mogao ići.Ja ću biti iskren pa reći za 31 godinu vozanja goriva mi je četiri puta nestalo. Dva puta mi je nestalo na otvirenom putu a dva puta mi se motor ugasio pri samom dolasku na pumpu.Ko se mnogo vozi prije ili kasnije sticajem okolnosti( radovi na putu,cisterna priključena, nevrijeme, nestašica goriva, ratno stanje...) moze se naći u situaciji kada mu je važno znati u šta se može pouzdati.
Zoran
Već sam napiso na nekom topiku da se rezerva uključila kod mene na 3,5 l goriva, ja sam do tada mislio da je rezerva na 5l, ali ko se uveri na ličnom iskustvu najbolje zna.
Stose tice rezerve hteo sam da proverim koliko mogu da predjem pre neki dan vracajuci se sa mora i evo po BC imao sam da predjem nekih 110km do pumpe vozio sam jos malo neznam tacno koliko km i upalila se lampica pogledao sam koliko mogu jos km da predjem medjutim bile su samo crtice na brojcaniku - - - pa sam na prvoj pumpi sipao gorivo do vrha i stalo je 47.7l to je bilo u Kokinom brodu kod mene staje negde 53.5-54l kako ga pumpadzija nasipa kad sam stigao kuci u KG uradio sam interni test i pisalo je da u rezervoaru imam jos 49l vrlo malo mi je potrosio od K.Brda do KG ali kad se pogleda kakav je put sve je okej jer sa Zlatibora pa do Sevojna i dalje skoro da sam vozio petom bez gasa pa idalje do KG skoro da nema uzbrdice a MPI motori ne trose nista ili 0.2l kad se vozi tako tj nizbrdo radio isto test ponistio u voznji nizbrdo i potosnja bila 0.2l sa klimom
Citat: krle poslato 23.03.2010. - 15:49
Prikazana je minimalna količina goriva zavisno od upaljenih crtica na displeju.
(http://img248.imageshack.us/img248/6415/firmed.th.png) (http://img248.imageshack.us/i/firmed.png/)
Znači, kada su upaljene sve crtice onda je minimalna količina 45 l, a kada je jedna onda je 5 l. Prema ovome bi trebalo da se u trenutku kada se upali lampica za rezervu u rezervoaru nalazi maksimalno 5 l goriva.
Tom logikom, u moj rezervoar staje oko 57 l do iskakanja pistolja, ali bi isto to znacilo da sam do paljenja zute lampice potrosio oko 52 l, sto ne bi trebalo da je moguce, posto mi pri paljenju lampice staje oko 47 litara pri tocenju. :ne: Ja nazalost nisam isprobao (verujem da necu) koliko tacno kimlometara auto moze preci sa upaljenom lampicom rezerve goriva.
Prvu recenicu (57 l do "klika") obrazlazem cinjenicom da do "gasenja" gornje crtice ponekad predjem oko 230 km. Nije ovo tema o zapremini rezervoara, samo iznosim zakljucak.
Prelazio sam oko 80-tak km na rezervi, selo Samaile, kod Kraljeva, do Ivanjice, preko Kaone. I nisam ostao bez goriva, ali mi nije bilo svejedno :zurka:
:to: za informaciju i :to: :to: za kilometražu.
Zoran
Da zanovim topic, u starom loganu sam znao otprilike koliko brzo mi padaju crtice na otvorenom putu, ali na novom Sanderu ima 8 crtica, od kojih je prva uokvirena, pa na rezervi samo okvir blinka i pali se znak pumpe. To sam video kada sam preuzeo auto i pravo na pumpu, ali posto me zeza merenje nivoa goriva/da ne kazem plovak, tek slede testovi. Kada bih mogao da izvucem/ili potrosim svo gorivo pa lagano sipam i merim svaku crticu, samo ne znam koliko je bezbedno sipati i drzati na kontaktu...
U gepek flasu od dve litre i prazni ga do kraja..pa testiraj, a ako ne mozes da potrosis svo gorivo, daj meni, moj proguta sve sto mu sipam... :lau:
Nemoj da praznis do kraja, unistices pumpu.
Ako plovak zeza, reklamiraj.
Prije par dana sam zanemario sipanje goriva, računajući da ću sipati u Brčkom pun pa će mi klopa doći za badava taj dan. Vrzmao sam se oko kupaca u posavini i izgubio iz vida da sam na rezervi već duže vremena. Stanem pred jednu pumpu pa će provjerim koliko ima u rezervaru prije nego počnem sipati. Kad ono 1 litar :ha:. Odmah mi je palo na pamet kako se postaje pravi šofer (trebaš se slupati i treba ti nestati goriva...)
Meni je do sada XXX puta bio na 1. Litar..... :bonk:
Zac je majstor u voznji na 1 litar :crazy:
Kazi Miki... :laugh1: Miki mi je svedok, neka kaze da li je nekad kod mene video ugasenu lampicu rezerve... :D
Nema, uvek uredno upaljena :Smiley:
Kako to izmerite da vam je ostalo samo 1 litar u rezervaru ?
Jedino crevo pa da izvadim, ako moze da dopre do rezervoara, dal nema onu mrezicu bas protiv kradje...
Citat: Branislav-NIŠ poslato 29.04.2013. - 18:07
Kako to izmerite da vam je ostalo samo 1 litar u rezervaru ?
Nisam siguran da je bas 1 l. a li tako pokaze bord komp. kada se uradi test.... :ne:
Ma nabavicu ja ono cigaret crevce pa kad stigne do rezerve oooruk, do kraja.
Nije mi jasna svrha svega ovog. Jednom, ali samo jednom sam vozio na strogoj rezervi i napravio par početničkih grešaka u vožnji i prilikom sipanja goriva - usuo evrodizel u Vectru benzinca i to na moru u Grčkoj jer sam prevideo da nedeljom malo pumpi radi, a hteo sam da sipam Shell. Od tada uvek bar pola rezervoara uz obavezno 50 km nedeljno na benzin.
Možda će nekome koristiti.Kad sam zakrpio moj izbušen i potpuno ispražnjeni rezervoar, iz kante sam sipao 6,6 litara (kupio za 1000din).Kad sam upalio motor,pokazao je jednu crticu,posle par minuta vožnje pao je na rezervu.Zaključak dobijen čistom empirijom je da je rezerva 6,5 litara.Na ovo se možate osloniti pod uslovom da su nam svima merači isti.
To se uklapa i kod mene...kada mi upali rezervu, znao sam da predjem 85 km...i odem na pumpu, pre sipanja odradim test i vidim da onaj komp pokazuje 0 L u rezervoaru...s`obzirom da je meni prosecna potrosnja po gradu oko oko 7.5 ..ispada da je rezerva tu negde oko 6.5 L... :to:
Kako se uradi test na kompu o preostaloj kol. goriva u rezervoaru... :ces:
Citiram kolegu (Krle)-''Držite pritisnut taster reset na inst.tabli i onda dajte kontakt. Prvo će ispisati program (kod mene je 6002, a tako treba i kod Keke. Kod Kice treba da je 7102) .Test kreće sa skokovima obrtomera i brzinomera, sledeće je jednovremeno ispisivanje simbola na displeju,pa prikazivanje preostale količine goriva u rezervoaru(meni je prikazao 27 l ). Ja dalje od ovoga nisam išao jer mislim da je trik u poštovanju vremena u sekundama između određenih sekvenci.''
Ja bih doadao na ovo još; isključite motor, pritisnite polugicu za reset na tabli i onda dajte kontakt, ne puštati polugicu dok ne pokaže brojeve i onda pritiskati dok ne da količinu goriva, mislim da je treća sekvcenca! :ziveli:
Hvala ljudi izbacuje 8102 a potom na 2 crtice pokazuje 14 l.