Ima li neko kataloške brojeve za hladnjak klime i motora za Logana 1.6 8v?
Ok, nisam napisao. Imao sam mali sudar, pa su otišli hladnjaci (motora i klime) i oštetila se malo creva klime.
U žurbi ne napisah zašto mi je to potrebno.
Ima Krle... :whistling:
Našao, bio kod majstora i uzeo ih.
Nego, da li neko zna ima li u Beogradu da se nađe Valeo hladnjak klime?
Našao sam za motor kod Velasa za 5000din (kad kupim kačim račun), ali nemaju za klimu :(
I creva za klimu, takođe, su u potrazi, pa ako i za to neko zna gde ima...
U TTD za klimu je 9000, za motor 7000, rumunski.
A u zvaničnim 28 i 23 hiljade; creva za klimu 5000 i 14300 (Kompresor) :bonk:
CitatA u zvaničnim 28 i 23 hiljade; creva za klimu 5000 i 14300 (Kompresor)
Verovatno idu i dve plavuše (ili crnke, već po želji) pride. :agr: :bullshit: :agr:
:c: za :offtopic:, al ovakve stvari me ekstra nerviraju.
Uzeo hladnjake, creva sređena (popravljena) :smu:
Za slučaj da nekom, nedaj Bože zatreba:
hladnjak motora 5040 din, belgijski u Velasu (imaju i kineske po istoj ceni)
hladnjak klime 9000 din, rumunski u TTD-u
varenje naprsle alu cevi klime 500din
zamena gume i popravljanje kraće cevi klime 2400 din
Danas sam primijetio da je na mom Sanderu hladnjak dosta iskuckan kamenčićima kojima se posipaju putevi. Ima li iko ideju kako bi se hladnjak mogao zaštititi jer na ovo ide korozija ...
Hladnjak je aluminijumski, tako da je malo verovatno da ce korodirati.
Metalna harmonika koja se nalazi između ćelija se učini nepropusnom za vazduh koji bi trebao da prolazi tu.To se može ispraviti čačkalicom ali to mi nije najsretnije riješenje. Kod mene je zapušeno oko 3% površine hladnjaka od tih čukanja.
Kakve veze ima sa korozijom? Verujem da ima dovoljno rezerve da tih 3% ne utice na hladjenje.
Kada sam onomad uzeo da vadim bube iz hladnjaka klime koji je prvi na udaru,bio sam iznenađen koliko su rebra mekana.Umesto da ga očistim napravio sam još veću štetu.Kad sam pokušao da ispravim savijena rebra aluminijum se raspadao!Da li neko ima recept za čišćenje hladnjaka.
Zorane,kod mene je zapušeno (iskrivljeno) bar 10% površine!
Porozan je to sastav. Samo teoretski tu nema korozije jer je u praksi nekakav porozan aluminijum posoljen i izudaran sa kamenčićima.
Opet sudar teorije i prakse... :Smiley:
Porozan :doh:
Nego, Zoki, čudi me :ha: da ne znaš kako se ispravljaju lamele na kondenzatorima rashladnih uređaja... Postoji specijalni češalj, imaju ga frigomehaničari, pažljivo se "očešljaju" i to je to.
Loganovac :to:, pa ja sam bravar šta ja svega toga imam još za naučiti. Svakako hvala i bit će počešljan kada bude prilika.
Prosto me zadivljuje "zabrinutost" o "prohodnosti" hladnjaka od 97%.
Sada se pitam koliko je to u procentima na mom automobilu :ces: . Ako se uzmu u obzir insekti, prašina i "šta ti ja znam još" , onda je par iskrivljenih lamela prava sitnica .
Na 40 stepeni u nekoj usporenoj koloni,na usponu, prohodnost hladnjaka može postati vrlo zanimljiva tema.
Tačno, tema koja se najviše može osetiti po novčaniku. Zato sam i hteo da skrenem pažnju na prljavštinu koja se skuplja između lamela.
Treba periodično pregledati hladnjak i ustanoviti stanje kao što je Zoran uradio.
Moram da zamenim hladnjak motora na Sanderu (minimalna protočnost, samo u gornjoj trećini, zamalo prokuvao klincu uz Bubanj potok).
Elem, ponuda zamenskih i nije neka. Ne mogu da nadjem nigde Valeo.
Pronašao Nissens i NRF.
Šta izabrati (koju posuku porlati)? Ima li ko iskustva sa ovima?
Cena je približno ista.
Ja bi prvo razmislio o pranju.
Potpiše ga u oraniju i kuvaš jedno popodne.
Slijedi ispiranje...
Nije bilo vajde od ispiranja, zapekao skroz.
Pazario Nissens za 9200,00 RSD
Zamenio u sopstvenoj režiji.
(https://i.postimg.cc/0zsN4LsW/IMG-20230201-134611.jpg) (https://postimg.cc/0zsN4LsW)
Sada sve funkcioniše kako treba.
Baš si vrijedan, čestitam.
Sad bi stavio emotikon koji tapse
Bravo.
:aplause:
Ih bre, pa otkud da se začepi. Nisam primetio da je kod mene nekada podigao temperaturu na više od 4 crte.
Duboki naklon!
Citat: Krle87 poslato 05.02.2023. - 10:04
Ih bre, pa otkud da se začepi. Nisam primetio da je kod mene nekada podigao temperaturu na više od 4 crte.
Skupljalo se to dugo. Meni se prošlog avgusta upalilo 6 crtica na kratko u toku malo agresivnije vožnje na autoputu, ali je brzo vratio na 4 posle smanjenja obrtaja. Pošto je auto koristila supruga, nema podataka da li se to dešavalo u toku redovne upotrebe (čitaj nije ni gledala).
Inače, kada sam, posle iskustva na Bubanj potoku, ja preuzeo auto uz praćenje parametara na OBD, pokazalo se da jako sporo spušta temperaturu. Kada se "gasira" na 2500 obrtaja relativno brzo dostigne 98 stepeni C i upali ventilator. Međutim, za razliku od Logana (poredio sam vremena porasta i pada temperature), kada pusti na ler, temperatura nastavi da se penje do 103-105 stepeni i tek onda počne polako (ali stvarno polako) da pada, dok kod Logana dolazi do trenutnog i mnogo bržeg pada.
Pošto sam probao prvo da isperem sistem sa Liqui Moli sredstvom, svašta je izašlo (tamni mulj, kamenac i ostaci silikona), ali nije bilo značajnijeg poboljšanja.
Pošto sam menjao termostat i glumicu, mogu samo da konstatujem da prethodni majstor nije štedeo silikon kod zaptivanja kućišta.
Takođe, posle zamene hladnjaka i poređenja kretanja temperature, sada sam zabrinut za stanje hladnjaka Logana, tako da i njemu sledi ispiranje sistema čim otopli.
Sada mi pada na pamet da mi se činilo da ventilator pali više nego na drugim kolima, ali sve je to subjektivno, crtice su bile OK i to sam gledao. Inače termostat je menjan u ovlašćenom, mislim da sam u nekom momentu ostao bez grejanja, nije zatvarao. Ima među računima kada je to bilo. Ako su oni silikonom to krpili neka im je na čast...
Jeli expanziona posuda prljava iznutra?
Mislim da bi na svakom velikom servisu trebalo da se menja i termostat, iako radi, i da se dobro ispere ceo sistem. Meni na ranijem Sanderu je samo menjana rash.tecnost na vel.serv.pa kada mi je zaglavio fabr.termostat posle god.dana je sve dobro isprano kod drugog majstora.