Zdravo,
Ugradio sam plin pre jedno pola godine i od tada muku mučim sa rezervnim točkom :badmood:. Kako po novom zakonu nismo obavezni da imamo rezevni točak ukoliko imamo kit za reparaciju gume interesuje me da li je neko imao iskustva sa ovim kitom, šta sve sadrži i koja mu je cena.
Pozdrav.
Ako iskrivis felnu na rupu (a ima ih, hvala Bogu i putarima), mozes da se zakitis kitom za reparaciju gume.
Tubeless guma ce sa ekserom izdrzati do prvog vulkanizera, ako ne izdrzi, nece pomoci ni kit.
:Smiley: :Smiley: :Smiley:
A otkud ti to da ne moramo imati rezervni točak, ja sam "životno" zainteresovan???
U zakonu se tako nešto ne pominje, a pisali smo da su i predlog podzakonskog akta koji to treba da reguliše (propisa) izmenili - jedino ako nema nečeg novog o čemu nisam obavešten...
Možda možemo sa crvenom da izgladimo nedoumice? :hihi1:
kit za reparaciju nosim kada vozim po gradu i lokalu. radi posao ok
za ono za sta je namenjen (krpljenje rupa i naduvanje gume ako su rupe
do 5 mm tj ako guma nije isecena).
kada krenem negde dalje ipak nosim rezervni tocak. neko resenje moze da bude
i tkz copavac
Citat: bmiillan poslato 25.05.2010. - 10:01
kit za reparaciju nosim kada vozim po gradu i lokalu. radi posao ok
za ono za sta je namenjen (krpljenje rupa i naduvanje gume ako su rupe
do 5 mm tj ako guma nije isecena).
kada krenem negde dalje ipak nosim rezervni tocak. neko resenje moze da bude
i tkz copavac
Interesuje me cena seta za reparaciju jer razmišljam da li je bolje uzeti set za reparaciju ili "ćopavca"
Citat: Loganovac poslato 24.05.2010. - 23:26
A otkud ti to da ne moramo imati rezervni točak, ja sam "životno" zainteresovan???
Da možda sam preterao ali znam da policija gleda kroz prste ako nemaš rezervni točak a imaš famozni kit. Svi novi skuplji modeli automobila u poslednje vreme ne dolaze sa rezervnim točkom već sa kitom za reparaciju, a u nekim zapadnim zemljama (znam za Holandiju i Belgiju) je to postala normalna stvar da nemaš rezervni točak
Citat: Loganovac poslato 24.05.2010. - 23:26
U zakonu se tako nešto ne pominje, a pisali smo da su i predlog podzakonskog akta koji to treba da reguliše (propisa) izmenili - jedino ako nema nečeg novog o čemu nisam obavešten...
Koliko sam ja informisan ovih dana će se o tome razgovarati jer je zakon prebrzo donet i ima mnogo nedostataka. Nije menjano ništa decenijama u zakonu o saobraćaju, a onda su se setili da naprave zakon gde mnogo stvari nije definisano. Stvar sa rezervnim točkom je jedna od mase stvari koja će najverovatnije biti definisana u skorije vreme jer je dosta toga nedorečeno u zakonu pa saobraćajni policajaci tumače zakon tj propise onako kako im neko objasni odnosno od mesta do mesta. Jedna od nedorečenih stvari je npr prsluk koji je proglašen obaveznim a propuštena je elementarna stvar da se definiše njegova boja, vrsta retroreflektivne boje, njen intezitet i sl.
Citat: Keka poslato 24.05.2010. - 23:03
Ako iskrivis felnu na rupu (a ima ih, hvala Bogu i putarima), mozes da se zakitis kitom za reparaciju gume.
Tubeless guma ce sa ekserom izdrzati do prvog vulkanizera, ako ne izdrzi, nece pomoci ni kit.
Ako za 20 godina nisam iskrivio felnu nadam se da neću i u narednih 20, a ako se to baš i desi snaćiću se ...
imas pravi set za reparaciju koji se sastoji od malog kompresora i tecne "gume" koji moze
da se koristi vise puta i kosta u zavistnosti od proizvodjaca oko 50-tak eura.
i imas jednokratne varijante u spreju od 500 do 800 dinara.
Hvala Milane :to:. Mislim da ću ipak pazariti "ćopavca" :)
Meni rez. tocak ipak stoji u gepeku i to me je u pocetku strasno nerviralo. E, onda sam dosao na ideju da ga okrenem kontra nego sto je stajao u rupi gde se sada nalazi pl. boca, pa u njega ponekad natrpam gomilu stvari da mi ne lete po gepeku. A sto se tice k*ta za reparaciju i copavca, glasam za copavca.
ali gde nac odgovarajuceg copavca?
koji odgovara za nasu masinu?
Ljudi koristite search.
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=966.15
Da li se ovo smatra za dovoljno dobar kit?
Ja vidim manu što popravlja samo rupe na gaznom sloju, a ne popravlja sa strane.
I naravno samo rupe od eksera i sličnih špicastih stvari. Za veće poderotine mora vulkanizer ili druga guma.
Vulkanizer mi je nadavno krpio rupu od eksera na ovaj način. Bez skidanja točka.
Baš sam se oduševio lakoćom. Pa sam kupio ovo. Ali ne znam da li to spada u kit koji može da zameni rezervni točak.
za oko 700 din ima da se kupi konzerva sa zaptivacem rupa pod pritiskom
bog zna kako me ubedju da je odlicno...
al nesto sam skeptik
ipak bih ja copavca u gepek za svaki slucaj
Copavac zbog sebe, a kit za brzu reparaciju gume zbog milicije.
Valjda obrnuto?
Kit za reparaciju zbog sebe a ćopa zbog milicije. :hihi1:
@petar313 Kit koji si kupio je ok :dobro:, samo sto ti pored njega treba pumpa ili kompesor na 12V da napumpas zakrpljenu gumu.
:dobro: Tako je. Zaboravio sam da napomenem.
Imam pumpu u gepeku od prvog dana.
Godina proizvodnje 1967. :Smiley:
P.S. Kit me je koštao 445 din. Aukcija na Limundu.
A čime ćete da izvadite ekser zabijen u gumu ? Prstima ?
Ničim - napuniš sprejem i voziš. U par navrata sam vozio ekserčinu u gumi po više od mesec dana i tražio zbog čega moram svake nedelje da dopumpavam gumu. Hoću da kažem, tubeless gume odlično "dihtuju" sa ekserčinom u sebi... :hihi:
Između ostalog, u prtljažniku imam 4 vrste klešta. :ne: Trebaju mi zbog posla zbog kod sam i uzeo ovaj auto.
Moraću da nađem odgovarajuću temu u pričaonici pa da napišem šta sve od alata držim u prtljažniku.
Ovaj kit sam uzeo najviše iz radoznalosti. I dalje vozam rezervni točak u prtljažniku. Ali hoću da, kada mi zatreba ceo prtljažnik, mogu da ga izbacim i budem legalan.
Mislim da se događaju slučajevi kad se pocepa guma sa strane i ne može više da se okrpi. Tu pomaže samo rezervna.
A događa se i da se poderu dve. Ali ne treba biti toliki paranoik. :Smiley:
Meni se desilo na loganu da sam vukao ekser u gumi duže vreme. Nemam predstavu kolikod dugo, jako malo je ispuštala. Otkrio sam kad sam prao game. Vulkanizer je porpavio za nekoliko minuta, bez skidanja točka, sa ovim "crvićima".
Imao sam sad vremena da malo više naučim o krpljenju guma i ustanovio sam da sam uzeo pravu stvar.
Nadam se da taj kit nikad neću upotrebiti.
Citat: petar313 poslato 01.06.2011. - 23:28
Moraću da nađem odgovarajuću temu u pričaonici pa da napišem šta sve od alata držim u prtljažniku.
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=671.30
I moje je misljenje da po gradu vadim rez.tocak ali da za svaki slucaj imam kit za repara.gume, a kad se krene na dalje rez. u gepek...Nego da li je iko imao iskustva za koriscenjem k*ta za rep.gume i kako se pokazalo, marka ,postupak...
Ja nemam nameru da ga vadim! A sta ako aknem u neku rupu ili otvorenu saKtu, pa ode felna ili se isece guma? A stalno negde zurim... Neka fala, ne nosim ga na ledjima. :c0:
Posle kradje rezervnog tocka, isti nosim samo na duze puteve, po gradu samo kit za reparaciju, zbog zakona. Ima ko da pomogne ako se nesto desi.
Sto se tice k*ta za reparaciju, jedan vulkanizer mi je toplo preporucio da isti ne koristim. Ne secam se tacno sta je rekao, ali je nesto u fazonu da isti osteti gumu.
Ja mislim da se oštećuju žice u gazećem sloju prilikom turpijanja rupe da bi mogla šnjira da prođe.
Prenosim post sa drugog foruma///
ADAC (Nemacki auto klub) je testirao sprejevi od 7 do 115 Evra.
Sve u svemu sve ispod 80 Evra nije za pohvalu.
Prednosti su:
- Ne zauzima puno mesta
- Mala tezina
- Premium setovi mogu da pupune rupe do 5mm (Latex)
- I najvaznije: Lako se krpi guma
Mane:
- Samo za manje rupice (Pogotovo jeftiniji sistemi kao sto su: Nigrin, Sonax, MP Profil...)
- Postignut pritisak 1.9 bara (znaci kao prvo ne znate koji vam je pritisak a drugo to je toliko malo da se jedva moze voziti.
- Ventil mora da se menja jer se zapusi
- Samo ako je rupa na profilu (ako je sa strane ne funkcionise)
- Nisu utvrdili da se zbog minimalne manje tezine stedi gorivo
- Bolji setovi imaju mali 12V kompresor. Koji i sprecavaju da udje vlaga (vlaga moze da odvoji profil od gume: Opasnost)
- Boce o kojima mi pricamo (bez kompresora) su jeftinije i same pumpaju gumu. Ali ima samo jedan pokusaj.
- Bolji setovi kostaju vise nogo rezervni tocak.
- Posle upotrebe voziti 20km/h da bi se smola raspodelila. Posle max 80km/h i najdalje 200km.
- Ne sme se koristiti na niskim temp. (zavisi od proizvodjaca 10-20 stepeni)
- Ako ipak opet izadje vazduh iz gume moze doci do ostecenja felne (tek onda je skupo)
- Za sve setove: Reparacija je samo privremena i ne sme da se vozi kao sa dobrom gumom. Ostecenja koja su ovako sanirana ne mogu se vise popravljati i prepravljati (Ima neki najnoviji proizvod koji puni rupu sa mikro staklena vlakna kod kojeg to ne vazi. Ali taj proizvod je jos u fazi testiranja i nije na trzistu.
Ko ipak uzima sprej, da pazi na dimenziju za koju je namenjen. Ne secam se tacno, ali znam da ovi kojih ima najvise da se prodaju su bili za felne 15 cini mi se, dok je meni trebalo 16, pa zamalo da uzmem neodgovarajuci.
Pa šta misliš koji je veći, onaj za 15" ili za 16"? Ne vredi to ništa brate bez dimenzije gume.
U pravu si, hvala, zaboravih da pomenem, i dimenzija gume je svakako bila u pitanju :ziveli:
Moja sestra se dva puta usrećila sa troje dece i tim kompletom za krpljenje gume tako što je čekala na putu po dva sata da tata stigne do nje sa rezervnim točkom jer je oba puta guma bila isečena a Touran fabrički nema rezervnu gumu. I to je sve bilo u gradskim uslovima.
Lepo si rekla "sestra". Što brat nikad nije isekao gume? :Smiley:
Zar nije uočila i osetila da je guma ,,umrela,, nego vozila na felni dok je nije isekla.... :ces:
Kako je malo potrebno da tema ode u zanimljivom smeru...
@Hibernacija
"Postignut pritisak 1.9 bara (znaci kao prvo ne znate koji vam je pritisak a drugo to je toliko malo da se jedva moze voziti."
Pritisak od 1,9 bara je nesto manji od 2 bara (ili 2 Atm (razlika je zanemarljiva)), sto je gotovo uobicajen pritisak u gumama na nekoj od osovina.
Zbog :offtopic:, biće briskanja i uzaludnog pisanja.
Da obnovimo temu, iz druge ruke / poznanik koristio 2 puta motul crni kit za reparaciju gume, bile su mu 185/15, oba puta max ucinak = naduvano od 0 do preko 2 bara, zapusena rupa, nastavljena voznja. Oba puta posle reparacije vozeno preko 30 km i kad je otisao kod vulkanizera , samo istresen prah iz unutrasnjosti i bez problema stavljena zakrpa. Mislim da vredi imati ovaj kit za put, pa ko nece da se cima oko zamene, samo ga usprica.
:worthless:
Kupio sam ovaj set za ˝čepovanje˝ pneumatika, zlu ne trebalo. Imaju ga u Uradi Sam, košta 250 dinara.
(http://www.dodaj.rs/f/1U/kX/1ii3QwyD/cam00427.jpg)
:to:
Nego, jedno praktično pitranje: čime misliš da demontiraš i montiraš gumu, za čepovanje je potreban pristup sa obe strane, spolja i iznutra, ako se ne varam?
Varas se.
Onda super! :woo-hoo:
Ako se dobro seam, procedura je sledeca: nakon vadjenja eksera/srafa/dopuni sam rupa se malo prosiri onim svrdlom. Zatim se kroz silo stavi cep, gura se u rupu. Svrdlo sa unutrasnje strane rupe ima ostricu, koja u jednom momentu presece cep, a on, posto je lepljiv, ostane u rupi.
Posle toga treba napumpati gumu.A kad krenete da pumpate,shvatićete da je mnogo lakše i brže bilo zameniti točak.I ne računajte na onaj mali kompresor,njemu treba mnogo vremena jer mora da se hladi povremeno.
U međuvremenu sam pronašao neko uputstvo za upotrebu seta sličnog onom gore. Kaže da se prvo napumpa guma pa se onda krpi na način kako je Keka napisao. Po završenom postupku se proveri pritisak / dopumpa.
Upravo. :dobro:
Citat: Keka poslato 13.07.2015. - 13:07
Ako se dobro seam, procedura je sledeca: nakon vadjenja eksera/srafa/dopuni sam rupa se malo prosiri onim svrdlom. Zatim se kroz silo stavi cep, gura se u rupu. Svrdlo sa unutrasnje strane rupe ima ostricu, koja u jednom momentu presece cep, a on, posto je lepljiv, ostane u rupi.
To je, u suštini, to. Na jednom forumu sam pročitao i ovu caku: nakon umetanja tog šila, potrebno ga je zaokrenuti za 90° i izvući, čime postižemo još bolje naleganje čepa na rupu koju smo prethodno proširili i izravnali svrdlom.
Ta "caka" se nalazi u uputstvu za korišćenje seta. :rtfm:
Svrha je presecanje trake u unutrašnjosti gume kako bi se alat oslobodio i izvukao napolje. Naravno, forumaši obično imaju svoju teoriju, filozofiju i praksu...
U uputstvu mog seta se ne nalazi.
A za ovo treće si u pravu, i na drugim forumima vole da mrse m00da, ne samo na ovom.
:to:
Posle Kiconix-ove opaske da nisam u pravu (mislio sam da je potrebno gumi prići sa obe strane jer sam video da vulkanizeri tako rade), zainteresovao sam se za način upotrebe ovakvih setova i na netu pronašao više uputstava, jedno od njih je recimo ovo (http://www.alpharubicon.com/bovstuff/tirepluguzi.htm).
Sustina je ista, prepumpati gumu i odraditi cepovanje sto brze. Na kraju prekontrolisati pritisak.
E sad, koliko je to brzo u amaterskim rukama, ne znam. Gledao sam vulkanizere kako to rade, izgleda vrlo brzo i jednostavno, ja nikad nisam probao.
Kako sam kupio auto sa fabričkim plinom nisam dobio rezervni točak niti dizalicu, već samo ključ za odvrtanje šrafova na točku :fiju: i set za reparaciju (kompresorčić 12V za na upaljač sa masom za zapušavanje), a planiram da u Grčku putujem kolima nadolaze mi sledeća pitanja:
1. Da li se upustiti u avanturu i na put dug 750km x 2 ići sa dotičnim setom za reparaciju (ima se i besplatna Reno pomoć na putu, ali se ne zna kako to funkcioniše u Grčkoj, Makedoniji pa i u Srbiji)
2. Da li, gde i po kojoj ceni kupiti rezervnu felnu, gumu i dizalicu (polovne ili nove felne i dizalica)
3. Kako me čeka nabavka zimskih guma, a volim da ih sam menjam - komplet felna + guma, bez vulkanizera, da li je pametno kupiti 2 felne + 2 zimske gume pa jedan točak sa zimskom gumom staviti kao rezervni do Grčke (uz nošenje seta). Kasnije, pre zime mislim kupiti još 2.
Baš puno nedoumica
Ja nikako ne bi isao sa setom za reparaciju, a kao alternativu bi uzeo copavac.
Ja uzeo cim sam uzeo auto, na buvljaku za 40e i ne vadim iz gepeka.
Kojih dimenzija treba da bude ćopavac?
Uzgred nazvao ovlašćenog i cena felne čelične je 9000 dinara, a dizalice 7.300.
Sad se vidi koliko im je isplatljiviji set za reparaciju.
Ili ću voziti sa njim ili moram tražiti felne na jeftinijem mestu.
Na pocetnoj strani foruma uneses pojam u polje pretrage. 99% vec postoji resenje problema.
:to:
Ćopavac kupiš polovan od golfa III,15'' samo se centralna rupa na strugu proširi.
Mislim da ovo nije loše nositi za sitnije popravke, u kombinaciji sa kompresorom.
Za veća oštećenja, naravno, rezervni točak.
(http://img.goglasi.com/img/119274472)
Citat: dekiv68 poslato 21.04.2017. - 09:21
Uzgred nazvao ovlašćenog i cena felne čelične je 9000 dinara, a dizalice 7.300.
Sad se vidi koliko im je isplatljiviji set za reparaciju.
Ili ću voziti sa njim ili moram tražiti felne na jeftinijem mestu.
Ja sam svojevremeno kupio celicne felne kod Zeljka. Montirao sam zimske pneumatike na njih i zadovoljan sam. Sigurno je jeftiniji od ovlascenih.
Krstevski ima u ponudi celicne felne povoljno.
Barem tako pise na sajtu http://www.reno.rs/akcije.html "- Čelične felne 14 i 15 coli Renault i Dacia od 3600 rsd !"
Ja sam pre 5 godina uzeo celicne felne 15" u TTD koji vise ne radi, cena je bila oko 3500 po felni. Isto montirao zimske gume, sve se kotrlja bez problema.
Upravo. Verujem da bih kupio dve felne i dve gume, pa iduće godine isto. Po jedan točak koristio uvek kao rezervi...
Isto i kod mene situacija :dobro:
Kad sam uzimao, mislim da je Wintera bila 4500, pa me je ceo zimski tocak izasao oko 8000 - sto je bilo slicno kao zimska guma (nezgodne) dimenzije za 16" (195/55/16).
Od tada jedan tocak iz "suprotne" sezone je u rezervi, i to mi je najbolja varijanta - samo zamenis tockove pred sezonu.
Sto se tice k*ta (<-- haha, cenzurisano :laugh1: ) za reparaciju pod pritiskom, davno sam dobio informaciju od nekog vulkanizera da nije bas dobar po gumu :ne:
Sto se tice dizalice, kupi bilo gde :D Naravno, preporuka je ona hidraulicna krokodil, ima za oko 2500, ali gledaj da ide sa koferom, da bude prakticno i za odlaganje u gepeku.
Ima ih i u Uradi sam, ali je cena nesto veca.
http://uradi-sam.rs/proizvod/dizalica-hidraulicna/
https://www.kupindo.com/Prateca-oprema/18555621_dizalica-krokodil-2-t
https://www.kupindo.com/pretraga.php?Pretraga=dizalica&CeleReci=0&Grupa=161
http://www.kupujemprodajem.com/search.php?action=list&submit%5Bsearch%5D=Tra%C5%BEi&dummy=name&data%5Bkeywords%5D=dizalica%20krokodil&return_url=aW5kZXgucGhw
Original dizalice pasuju na nosač u desnom ćošku u prtljaznom prostoru. Potražio bih na otpadu ili po oglasima, ako neko prodaje logana ili sandero komplet u delovima...
Ima i na kupindu trapeznih https://www.kupindo.com/pretraga.php?Pretraga=dizalica&CeleReci=0&Grupa=231
Citat: Veterinar poslato 22.04.2017. - 09:39
Original dizalice pasuju na nosač u desnom ćošku u prtljaznom prostoru.
To stoji. Trenutno i ja imam trapeznu, ali je ne bih kupio ponovo. Sa hidraulicnom se sve zavrsi mnogo brze. Al dobro, zavisi sta kome odgovara.
(da dodam da se svaki put mucim da spakujem dizalicu kako treba, da zaglavim polugu za okretanje :laugh1: )
hvala ljudi, malopre zvao Krstevskog i dogovorio za 2 felne od 15" po 3.500 dinara
Haha, koja slučajnost, upravo sam bio kod njih na servisu kad si zvao, čuo sam da neko pita za felne :too: