Evo, da i ja najzad nakon tacno godinu dana i predjenih 30.024 km iznesem po koje iskustvo. Daciom sam generalno gledano vise nego zadovoljan, pogotovo ako se uzme (a mora se) u obzir koliko je taj auto u startu kostao. Ozbiljnijih zamerki nema, sve su to sitnice bez i sa kojima se lako prezivljava: npr. posto imam avtomatska svetla koja se pale vec kod prvog kontakta pa ne mogu da slusam radio na mestu (morao bih da direktno vezem) ili pak nema lampe u kaseti, sedista nisu 2/3 (ok ...znam verzija)...i tome slicno.
Ozbiljbijih kvarova.....naravno nije bilo. U tih 30k kilometara je jedino sto mi je "crklo" bila H4 lampa (lele!! :njanja: - zamena 5min); zamenio sam set brisaca, uspeo da polomim patent za poklopac osiguraca (to mi je danas poslo za rukom ...grr... kog djavola sam isao to otvarat... malo super lepka i bice ok) i da...primetio sam, da je crkla i lampica za osvtljenje na centralnoj konzoli iza dugmeta za klimu.... sacekacemo do sledeceg servisa i jedno (samo jednom!!) nije hteo iz prve da upali (pomalo anemično upalio je iz treče) .. biče da je imao loš dan ili pak gremlin (to je bilo pre cca. 4000km)
Do sada su me na oficijelnim servisima dva puta olesili, prvi put na 15k (92eur) in na 30k (toboze neki redovni - da mi je samo znati sta tacno su mu radili) sa 135evrica .... ali sta je tu... to je cena novog automobila i 5 godina garancije - racuni su tu pa ako bi bilo sta kasnije pogresno....poznajem dosta pravnika :cool: (jes i ovde su jajare pa su uvek dolivali vitrex (tekucinu za sofersajbu) za 4eur ... :ranting:) ). Milo mi je bilo kad na servisu pitam kako stoji Dacia sa kvarovima, pa covek izvuce fascikl (tanak) a unutra dva garancijska slucaja: zapusena soba za pranje sofersajbe i upad vode u far ... dakle trivialnosti (ok ... istina je da Dacia ovde nije masovno zastupljena ..ali o tome kasnije)
Sto se tice ustiska u voznji, udobnosti i tome slicno.... odlicno! Posle pocetnih par hiljade km sandero se fino razradio, lepo ide, za 1.4 se sasvim solidno vozi (na autoputu nije problem duze voziti recimo 130-140)..jedino uzbrdice bas nesto ne voli (pogotovo sa vise osoba u kolima; sto za mene kao planinara i skijasa malo iritira)..inace nikakvih problema sa menjacem, kvacilom etc. Kod kocnica - papucice se pojavilo da malo skripi/cvili .. ali su to na servisu otklonili - uz primetan miris wd40 hehe). Sto se tice potrosnje ... pa sad sad... idealno bas nije ali racunam na u proseku cca. 7l/100km (nikada nisam tacno merio) odnosno odokativnom metodom jedna crtica 70km.
Sto se komfora tice opet sve u najlepsem redu, visoko se sedi, mesta koliko hoces (i pozadi), u gepeku vise nego dovoljno mesta (vise nego u skupljim automobilima), nakon 30k km nista jos ne skripi, cvrci ili tome slicno, plastika je sasvim ok .... naravno nije to volvo sa masazom guze i memorisanim sedistima ili neki skuplji auto ... ali za tu lofu je sasvim ok (to znamo svi)....
Kupljen je original nosac za na krov (cca. 70eur), pasuje ko uliven (ok..jedan sraf je bio defektan) i od kada sam ga stavio ne skida se (samo se menjaju dodatci - za skije ili bicikl - oboje thule ... preporuka!), takodje su na kolima monitirane zavesice (prednje) in presvlake. E to sam dobio iz Beograda (neka radnja u Juznom bulevaru) - presvlake (logo kisobran) su sasvim ok (izgrebao sam sediste velcro-cickom pa zato presvlake) a zavesice...su naravno neke rumunjske - nisu bas original za sanderota pa sam muku mucio sa prednjima da jih "nabudzim" gore a za zadnje nisam ni pomislio da gore stavim (pise gore "mega drive" :Smiley: - to je valjda marka - ako su kome potrene..javite!)
Sve u svemu gledano kolima sam prezadovoljan. Za tu cenu (8k nov - sa osig. i reg.) vozim se "kao covek" bez straha i strepnje. Automobil sluzi meni i ne ja njemu! Do sada me je jos "nije izneverio" a kako stvari stoje bice tako jos neko vreme.
Sta je najzanimljivije u celoj toj prici je (pazi sad ovo) socioloski i kulturoloski aspekt. Sta god vi mislili o Slovencima (na osnovu zajdnicke nam istorije) kao o kulturnim, marljivim i "europskim" ljudima stvari bas i nisu takve kada su u pitanju automobili. A verujte mi...znam sta pricam. Ovde je vozni park "fenomenalno" dobar u usporedjenju sa zivotnim standardom i primanjima ovde. Ljudi naprosto radije pate, odricu se svemu (doslovce svemu...pobugu covek u mom kraj zivi u "neomaletrisanoj kuci" a vozi porsche panamera!!! :fiju:)... samo da bi vozili odnosno bili vidjeni u dobrom automobilu (ne dao' bog da te komsija (ne)vidi). Dacia sa svojim "image-om" sirotinjskog automobila je ovde relativna retkost. Na vlastitoj "kozi" sam "osetio" posmeh i negiranje..."pih rumunjska jajca, ne bih to nikad vozio, sto ne kupis radije polovnog golfa...etc". Ispadne, da voziti ovde Daciju znaci zaista sto neke marke propagiraju: npr. zamislite prosecnu reklamu za avtomobil: "feel the difference, das auto i wir leben autos" hehehe! Voziti ovde Daciju maltene znaci sprdati se sa mainstream mentalitetom (uff ko bi mislio - racionalna ekonomska racunica a ispadnes buntovnik). Priznajem, da bi i ja imao visak para verovatno bih vozio nesto "bolje" (iako svaki put kada sednem u auto pomislim, dali mi bolje zaista i potrebno?) Ali ljudi kada su u pitanju automobili ne razmisljamo racionalno. Kao zanimljivost, tu i tamo se nadje kakav "tatica" pa me na parkingu diskretno pita kako se vozi Sandero i dali je zaista ok ali samo ako ga zena ne vidi. A zamislite... u Ceskoj su me ustavili policajci i troje njih se raspitivalo o Daciji .....kao u nekoj komediji: osam tisuc? ima klimu?...ima klimu (prosledjuje dalje druigma)
Evo..dosta sam vas izgnjavio..."dusu" sam izlio na tastaturu...a verovatno nisam ni napisao sve sto vas potencialno interesuje, pa zato ako ima ko kakvih konkretnih pitanja.....molim!
pozdrav
Milos
ps: tek sada vidim da pišem brez ćčžš... izvinite... profesionalna deformacija
pss:a evo i jedne slike .... januara negde kod Grenobla, radi ono zasta je i kupljen - vozi me gde i kad treba! (u Fr u jednom mestu video vise dacija nego u citavoj Sloveniji!)
(http://www.shrani.si/f/1Z/yx/3NMIKR1B/sandero.jpg)
bravo, nadam se da ce te dobro sluziti bar jos 300.000 km
Svaka cast na ovoliko velikom i iscrpnom izvestaju. Sve pohvale. 10+ :to:
:hall:
e svaka ti čast, to smo čekali!
:hall:
Svaka cast.
Svidja mi se konstatacija --Automobil sluzi meni i ne ja njemu--
:aplause:
:aplause: :to:
:respect: :amen:
:respect: za izvestaj!
Odlican izvestaj! Pogotovo meni koji sam danas sedeo u istom takvom samo crvenom i vozikao ga svo vreme misleci da li se 1.4 isplati, ocigledno da se isplati :)
:aplause: Super si sve snimio i napisao. Nemoj da se ložiš na balkanske komplekse, pa nisu Sovenci ni Francuzi ni Nemci - tamo su ljudi "odrasli" i niko (osim napaljenih klinaca, normalno) Daciu ne gleda sa podsmehom...
pusti balkanske price, najbitnije je da si TI(kao i mi) zadovoljan sa Dacia-om, a ssta pricaju komsije, pusti nek ih voda nosi..... :kava:
drago mi je da si i ti zadovoljan autom!! :jea: :to:
Heh ... bez brige dovoljno sam star a i nesto sveta sam video, da znam kako stvari stoje u ovim nasim banana republikama vs. "truli zapad"; tako da me raznorazne predrasude uopste ne pogadjaju, cak naprotiv.
Hvala na pozitivnim kritikama "report-a". Prakticna pitanja dobrodosla...
pozdrav
milos
Milose lep i iscrpan izvestaj :too: Da nam se javis svakih 30000 km pa tako sve do .....
Nek te sluzi k'o sto rece a ne ti njega i ....... jesi li ti na avataru?
Pozzzz !!! :wave:
Svaka ti cast na trudu, nemam reci i neka ti je sa srećom...
:respect:
Jeste u pravu si potpuno, to su one price koji ce ti to k...c ja bi pre isao busom. Mislim se pa idi ko te j..e. Dacia je jedini auto na nasim prostorima koji opravdava i poslednji dinar dat za njega, plus sto je fabrika jos uvek u proboju na trziste pa za manju lovu nudi kvalitetnija vozila. Kad ga kupis on ispunjava tacno ono cemu se nadas ni malo vise ni malo manje.
Sandero je auto za sve, pitaj tog sto zivi u neomalterisanoj kuci kad je bio na pecanju u panameri :Smiley:
I moj Sandero je skoro na 30000km. Danas sam iz dosade uzeo da preštelujem ventile i mogu vam reći da se ništa nije zateglo (smanjio zazor), što me jako obradovalo.
Zoran
Ti to sam radis? A servis? Mislio sam da se ventili steluju iz potrebe a ne iz dosade. :Smiley:
Salu na stranu - da li sam odrzavas auto od samog pocetka i da li si imao nekih problema?
Citat: Zoran poslato 04.06.2010. - 19:51
I moj Sandero je skoro na 30000km. Danas sam iz dosade uzeo da preštelujem ventile i mogu vam reći da se ništa nije zateglo (smanjio zazor), što me jako obradovalo.
Zoran
Kod benzinaca se ventili steluju na predjenih 60.000 km, a kod ljudi koji voze na gas na 30.000 km. To sam saznao u prici sa serviserom a i video sam ovde na forumu. Moji su bili rastelovani - pretegnuti na 46.000 km, sa plinom koji je ugradjen na 35.000. Nista drasticno, ali ipak dovoljno za stelovanje.
P.S.U pitanju je Logan, da ne bude zabune, ali kapiram da su isti motori.
Išao sam samo na prvi servis koji su uradili traljavo (zračni filter nisu dobro namjestili u ležište, što sam sada primjetio). Izduvne ventile sam stavio na 0,50 mm da vidim ima li ikakve razlike u potrošnji .Pošto je i ova potrošnja izuzetno dobra 5,01 do 5,50 l/100 km na otvorenom do 80 km/h.Volim ja to malo experimentisati a rezultate ću napisati ovde objektivne i tačne. Ovih dana dosta vozim kamion pa nisam imao prilike da provjerim potrošnju.
Zoran
Ja ne mogu da ostvarim takvu potrosnju. Na otvorenom vozim 100-110 km/h, u gradu do 60 km/h, na kraju prosecna brzina kretanja bude izmedju 60,23734 i 65,0968 km/h, a prosecna potrosnja TNG bude izmedju 7,81934821 i 8,266832 l/100 km.
Vozim skoro sve na otvorenom putu do 80 km/h . Često znam napraviti i po 600 km za dan pa tu se krije ta mala potrošnja. Motor 1.4 bazni model.
Zoran