Hteo bih da promenim ulje, ali ne znam koliko da kupim.
Neko je odgovorio 3l, u jednom postu sam video 4l. U servisnom uputstvu piše 3,1 (znači 4l). Više ne znam ni sam.
Vaša iskustva?
Hvala svima :)
3
:ne:
Nisam video merac... 3 l sipano. dci.
Citat: JELENKOP6 poslato 19.05.2010. - 21:32
Dacia logan 1.4,benzin kupio 4 l,ostala mi jedna citava litra.........na mjeracu izmedju min i max.
Merač ulja u
menjaču nisam video. Zamolio bih te da kažeš gde se nalazi.
ulje za mjenjac se sipa toliko dok ne dode do ravnine sa cepom za usipavanje ulja.
zar ulje mjenjaca ima mjerac?? :conf:
Neki automobili imaju merač koji se nalazi na samom šrafu - čepu. To je malo parče plastike, koje je pod 90o u odnosu na čep. Koliko se sećam, Reno nema ovakav merač :ne:
Vidio sam samo na slikama u uputstvu za R5.
Zoran
U servisnoj knjizici se ne spominje interval zamene, kao i na onoj pdf prezentaciji o Renoovim uljima/mazivima. To verovatno znaci da se samo provereva stanje. Koje je ulje fabricki stavljeno? Sintetika, polusintetika, 80w90, 75w80, koje? Ako se ne zna tacno koje je gradacija ulja unutra sme li se mesati? U Profacku se prodaju:
http://www.profaco.rs/proizvodi/ulja-za-menjae/tranself-nfj-75w80.html
http://www.profaco.rs/proizvodi/ulja-za-menjae/tranself-typ-b-80w90.html
http://www.profaco.rs/proizvodi/ulja-za-menjae/tranself-nfp-75w80.html
U uputstvu na jednom mestu pise da se stavlja 3,1 litar a na drugom da se stavlja 2,8 l => 3 litre su potrebne.
CitatKoje je ulje fabricki stavljeno?
Tranself TRJ/NFJ 75W80
JH1 2,8l
JH3 2,8l
JR5 2,5l
Juce sam kod Martina po prvi promenio menjacko ulje. Na njegov savet promenjena je i manžetna do menjača leva. Savetovao mi je da kupim Asam-ovu, koju sam nasao u TTD-u. Kilometraza je 71000 km, ali sedma godina eksploatacije.
Ulje Elf traself 75W80. Stane tacno 3l.
Masala, ja sam je menjao vec na 30000 na Loganu.
Mijenjao sam ulje u mjenjaču. U nekom od pdf priručnika (kao i na stranici proizvodžaća) piše 2.8l, kao i da se sipa do vrha. Meni je bez problema stalo 3l (znači oko 2dcl više nego propisano). Da li ovo stvara neke probleme, jer sam našao da na nekim mjenjačima više ulja može biti problem?
Iz gornjih postova bih rekao da to nije problem, ali nije zgoreg da to neko potvrdi.
Koliko vidim u uputstvu, pise 3,1 l za JH1 i JH3 menjace.
Ono sto mene zanima, da li mogu da se provucem sa 3 litre, da ne kupujem litru zbog 0,1 litre.
Taj 0,1l ostane u menjaču kad se ispusti ulje.Ostane možda i više.Znači,3l -puna kapa.
Niko ne piše,mislim da je mnogo važno:kod nalivanja auto mora da je savršeno horizontalan.
Još jedno razmišljanje:sve sam više ubeđen da mali višak ulja sipan u fabrici izaziva curenje na semeringu leve poluosovine.
momci, 2,7 l do cepa. ostane mrva ulja u aparatu za nalivanje, oko 200 grama
J*beš takav semering ako od "malog" viška ulja procuri, pogotovo na tako malom broju obrtaja. Reduktori u industrijskim pogonima pune se uljem "for life", vrte se znatno brže i nezavisno od načina ugradnje (dakle može motor da bude ispod reduktora) potraju više desetina hiljada sati.
Hoću da kažem - sve je moguće, ali onda nije problem u višku ulja već u semeringu ili kvalitetu materijala ili obrade vratila.
Meni je flisovala manzetna do menjaca -sam sam zamenio fabricku selnu-stavio klasicnu selnu iz gvozdjare i pritegao....za sada ni malo ne flisuje ulje iz menjaca na toj manzetni....
Mozda je problem u samoj fabrickoj selni na manzetni ako nije dobro pritegnuta? :ces:
Juce zamenio ulje.Menjac JH3.
Stalo 2.55L.
Citat: Loganovac poslato 30.03.2014. - 23:02
J*beš takav semering ako od "malog" viška ulja procuri, pogotovo na tako malom broju obrtaja.
Ne znam šta da mislim;meni se sa leve strane pojavilo ulje,ne mnogo,ali ga ima na poluosovini;otprilike 7-8 cm i malo na samoj manžetni.Već sam planirao da ovo sređujem,a onda je prestalo da se širi i zalepila se prašina.Rekao bih da je prestalo.Nivo ulja sam jednom kontrolisao i kroz čep se napipava ulje;valjda je ok.Sve ostalo suvo kao barut.
Nije baš za poređenje,ali slično je bilo i kod starog Yuga:nalijem dok ne počne da preliva,onda neko vreme manžetna vlaži,a onda prestane - kao da je izbacio neki višak.
Citat: saša61beograd poslato 30.03.2014. - 22:08
Taj 0,1l ostane u menjaču kad se ispusti ulje.Ostane možda i više.Znači,3l -puna kapa.
Niko ne piše,mislim da je mnogo važno:kod nalivanja auto mora da je savršeno horizontalan.
Još jedno razmišljanje:sve sam više ubeđen da mali višak ulja sipan u fabrici izaziva curenje na semeringu leve poluosovine.
Sad si me malo zabrinuo, pošto sam morao podići prednji dio da bih se podvukao pod auto. :cry:
Šta sada da radim? Da pokušam odvrnuti čep za nalijevanje, pristupajući sa gornje strane, i da pustim da višak sam iscuri?
@Keka
U mom uputsvu ne piše ništa o količini i intervalu zamjene. Informaciju o 2.8l sam našao na uputstvu u pdf formatu kao i na stranici proizvodžaća (Motul, u mom slučaju). Ne znam zašto je Dacia nekonzistentna po pitanju nekih stvari, kao npr. po pitanju pritiska u gumama, a izgleda, i po pitanju količine ulja za mjenjače.
Nije to toliko baš krucijalno, pazi ovo "savršeno horizontalno" - pa Zemlja je lopta, zar ne? :lol1:
Ima i toga, a i prostor je zakrivljen. :crazy:
Sad' ozbiljno moram li ispuštati ulje - zna li iko :conf: .
Ako je prednji kraj bio podignut,sipao si više nego što treba.
Propisana količina je relativna,prava mera je da počne da preliva,a to znači auto na ravnom.
Osim poluosovina,višak možda može da probije i na semeringu prema kvačilu,a to je baš skupa igranka.
Hoće li pomoći ako na ravnom odvrnem čep otvora na kojem sam dosipao ulje i pustim da višak izađe?
Upravo tako.Plastični čep jeste malo nepristupačan,ali mu se može prići (i odvrnuti) odozgo.Otvori ga i vidi da li preliva.Ako preliva pusti dok ne prestane.Ako ne preliva,gurni prsti i vidi da li je nivo ulja tu negde.Ako napipaš ulje u nivou otvora za dolivanje,to je to.
Kod benzinca je potrebno skinuti plastičnu cev za vazduh koja ulazi u kućište filtera da bi se nekako doprlo do plastičnog čepa na menjaču.
To što je planeta okrugla ima veliki uticaj na nivo ulja u menjaču,može se izračunati nekom složenom računicom.To već ne znam,za to pitaj Loganovca.
Poenta price je da sigurno nije sipao ulje na nagibu od 45 stepeni, i jos manje je verovatno da ce kontrolisati nivo na kontra nagibu od 45 stepeni.
Ako mu bas djavo ne da mira, neka na ravnjikavom terenu odvije cep i vidi sta se desava.
Nego, sta covek da radi ako odvije cep a ulje ne pocne da curi? :whistling:
Provjerio sam na (relativno) ravnom terenu. Kad' sam odvrnuo čep, ništa nije curilo. Malo je teže napipati prstom, pošto se baš i ne osjeti. Vidio sam da je prst vlažan od ulja - provjerio sam i sa savijenom papirnom maramicom. Nisam siguran da li je baš u nivou otvora za ulje, ali je vrlo blizu.
Pošto sam sipao 3l, (vjerovatno je dio ostao u plastičnim flašama te zidovima crijeva) - mislim da je ovo dovoljno.
:to:
Proverio sam ulje u menjaču,sve ok!
Provera je trajala oko 90 sekundi,bez alata i kanala,čak se nisam ni isprljao.Hvala Renou na onom leptir plastičnom čepu.Jedino što je potrebno da se skine rebrasto plastično crevo koje ide iz kućišta filtera do levog fara.Čep se tada lepo vidi,otprilike u visini sajle kvačila (tamo gde ulazi u bužir).
I sve ostale tečnosti su na isto nivou kao što su bile jesenas.
Moze li se desiti da se ulje u menjacu trosi? Znaci, ne da curi, nego da se kolicina smanjuje na neki drugi nacin?
Ne bi trebalo.Ako ne curi,godinama je na istom nivou.Barem je kod mene bilo tako na svemu što sam vozio.
Moze, ako se menjac pregreva, tada ulje isparava kroz odusak koji postoji.