Od Cristija sam dobio informaciju da je u modelima Logan Base, Preference (kaze kod svih koji nemaju suvozacev airbag) izostala ugradnja stabilizacione poluge, radi ustede.
Peja
Na sanderu isto nema :ljut:
Ovo je nepotvrdjena info, idem dole do kola da pogledam.
Peja
Da li ste uopste sigurni da je auto na slici Dacia? Retrovizor mi ne odgovara, auspuh ne odgovara.....Zguzvao se mnogo vise nego na Euroncap testu....
Uostalom, stabilizaciona poluga (balans stangla) nema uticaja pri sudaru, nego samo za vozne karakteristike.
Kod mene postoji.
Citat: ppejic poslato 20.04.2010. - 17:26
Ovo je nepotvrdjena info, idem dole do kola da pogledam.
Peja
Prvo proveri pa onda :write:
Keko, podrzavam. :to:
Ni meni ne lici na Dacia vozilo.
Meni ovo ne lici na bilo kakvo vozilo... Salim se mada nije za salu.
Ma ovo je samo objasnjenje gde se to nalazi .
Proverio sam na na mom Logan Preference 1.4 2008. Imam tu polugu.
Peja
Da, ono na slici definitvno nije neki Dacia model ali izostavljanje balans štange kod nekih modela je veliki minus za Daciu odn. Renault. :asshole:
Bilo bi lepo da to potvrdi neko ko vozi Logan sa Ambiance ili Base opremom.
Peja
ja sam mislio da je balans stanga sastavni dio ovjesa te da bez nje moze.... :huh: :ha:
Moze bez balans stangle, npr stari Opeli (kao moj) imaju predvidjena mesta za postavljanje stangle, ali je nemaju svi.
"balans stangla" sluzi da pri vecim brzinama dodatno stabilizuje vozilo
moze i bez nje ali mislim da to nije toliki izdatak i da nisu trebali tu da stede
Kod mene nema...... :ljut: :ljut: :ljut:,isao sam dvaput da provjerim,ali na zalost neeeeeeeema
@ Keka
Pri sudaru nema uticaja, ali pri gubitku kontrole u voznji ima!
U Rumuniji je u reziji "uradi sam" intervencija ugradnje oko 200+eur.
Sta mislite koliko kosta ugradnja u fabrici?
Balans stangla nije ugradjvana u vozila bez servo sistema upravljanja.
U prilogu je oznacena balans stangla.
Peja
Ja sam prije godinu dana mijenjao silent blokove na spoju balans štange i lafete. To je ono mjesto na kojem se vidi šaraf s torx glavom a kod mene jes lijeve strane gumeni slinet blok bio skroz propao pa je bilo počelo lupkati.
Da budem malo ciničan pa kažem da vi koji je nemate nećete imati tih problema i troškova :D
Šalu na stranu, znam da ona nije od presudne važnosti i da u nekim prosječnim uvjetima eksploatacije vozilo može funkcionirati i bez nje ali sam osjećaj da su štedili i na nečemu što barem malo ima utjecaja na sigurnost i upravljvost auta, čovjeka nimalo ne veseli.
Još nekako mogu prihvatiti da su štedjeli na zvučnoj izolaciji, kvaliteti plastika, da svi modeli nemaju servo upravljač, centralno zaključavnje i slično ali ovjes bi trebao biti jednako dobar za modele istih performansi noevisno o paketu opreme.
Citat: srbenda poslato 20.04.2010. - 17:04
Na sanderu isto nema :ljut:
Neznam jesi li dobro pogledao :ces: kod mene na Sanderu ima oprema isto ko kod tebe (ambiens) :friends: :too:
U pravu si i na mom Daci ima, nisam dobro gledao :bonk: :bonk: :c: ali ova Pejina slika mi je sve razjasnila
Ja imam Logana 1.4 bez suvozacevog airbeg-a (nema servo, ni ABS) dakle to jer bila prva sledeca verzija iznad one ogoljene bez ratkapni i branika u boji. Danas sa balansirao gume i pogledao kad je majstor skinuo tockove, vezano za ovu temu. Kod mene ima balans stangla. Auto je 2006. godiste.
Dakle nije tacna tvrdnja iz prvog posta. :-)1
Ne verujem da postoji model u koji se ne ugrađuje balans štangla. Sve koji misle da je nemaju molim da opet pogledaju i okače ovde fotke - dok ne vidim svojim očima ne verujem i dalje. Nije to stvar na kojoj bi iko normalan štedeo i ne želim da se pretvaramo u antiDacia blog - dokaze na sunce!
Proverio sam. Kod mene postoji balans stangla. :zurka:
Logan Preference 1.4MPI - proizveden u maju 2008 .
(http://img714.imageshack.us/img714/132/sigpic548430a.gif)
To vlasnici iz 2009/2010 nek gledaju, tada su pocele cene da padaju, a samim tim i ustede hehe
Moja 1.4 preferance 2008. ima, kao i dedina 1.6 full varianta (ne znam naziv) 2007. :cool:
Moy stepway iz marta 2010. ima balans štanglu.
(http://j.imagehost.org/t/0707/IMG_0045.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0707/IMG_0045) (http://j.imagehost.org/t/0240/IMG_0046.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0240/IMG_0046) (http://j.imagehost.org/t/0144/IMG_0048.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0144/IMG_0048)
Vulgaris, juli 2005.
Pošto nisam stručan. Molim komentar.
Cini mi se da nemas.
Eto,isti smo Rajo,tako je i kod mene,ne mogu doci do aparata da uslikam,a sta cu i slikati kad je isto kao i u tebe,pomirio sam se da nema i gotovo,ne mora ni biti,bas su me iznenadili sa ovim,razocaran sam....... :place:
jesu kod reno-a inace tako "savijene"spone ili je to nesto novo? (gornja slika 1 i 3)
@ DarioGTI: Uglavnom jesu
@Raja: Kod tebe je balans-štangla model F-117a :D
Zasto razocarani, kao do sad ste primetili da je nema, presli brdo km i sad vam fali.
Fabricko resenje, nema reklamacije.
To je radio i Audi na slabijim modelima, neki nisu imali neki jesu, bez brige samo gas i cepaj.
Uostalom cega nema ne moze se ni pokvariti :to:
mrzi me da se saginjam :Smiley: bolje da ne znam... lauerat je valjda ima :kava:
MCV laureate ima!
Citat: Raja poslato 27.04.2010. - 20:19
Vulgaris, juli 2005.
Pošto nisam stručan. Molim komentar.
Nemaš, j*bo te! :ha: :ha: :ha:
Samo ti piči 160+ km/h... :-)1
Dacia, Dacia... :bonk: :bonk: :bonk:
@Kiconix & Veterinar: onaj znak što ste meni poklonili ( (http://img188.imageshack.us/img188/7688/84670938.jpg) (http://img188.imageshack.us/i/84670938.jpg/) ), bolje da ste dali Raji... :banghead:
Citat: hobbista poslato 27.04.2010. - 20:48
@Raja: Kod tebe je balans-štangla model F-117a :D
Niskoleteća - kratkotrzajna, made in Buđanovci. :hihi1:
Čemu galama, nema mesta panici. Valjda je neko mislio i o tome. Do sada se još niko nije žalio na lošu upravljivost vozila ili da često šteluje trap.
Mada, zlatno pravilo važi oduvek: "Pamet u glavu i guzu uza zid!".
nego Rajo, curka ti na manzetni poluosovine kod menjaca :D
i ja sam isao da gledam mada mi je paket Laureat ali besh ti to ni sediste mi nisu ofarbali, sa njima je sve moguce... i guzim se ja da vidim, malopre, mrak napolju, poneo ja baterijsku i ne vidim, ma nije moguce kazem ja sebi, popizdim i tek onda spazim - imam... ahahahhhh koja mi sve zadovoljstva i uzitke pruza moja Dacija :lol1:
treba da otvorimo temu: "Na sta obratiti paznju prilikom preuzimanja vozila" ahahahhh
Ponavljam, to nije nedostatak na vozilu i niko je nije ukrao. Taj vulgaris je stvarno vulgaris pa nije iskljuceno da mu fali jos po neka stavka.
Ne znam da li ste izbliza videli kako to sve izgleda ali su ga stvarno ogulili do daske.
:dobro:
Logan 1.5 dci Laureate, 2009, ima
u Rumuniji su postavili pitanje fabrici vezan za izostanak balans štangle.
Dobijen je sledeći odgovor:
" Što se tiče Vašeg zahteva, možemo vam odgovoriti da pojedine verzije vozila opremljene sa motorom 1.4 nemaju stabilizirajuću polugu.
Napominjemo da ovo nema nikakav uticaj na stabilnost vozila. Verzije koje nisu opremljene stabilizirajućom polugom ispunjavaju aktuelne evropske propise o bezbednosti saobraćaja.
S poštovanjem
Angelica Necsulescu "
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=120622&view=findpost&p=1576285
Sve u svemu, znalo se da base nema balans štanglu.Međutim, na njihovom forumu tvrde da od početka proizvodnje Ph2 i bolje opremljene verzije sa 1.4 motorom nemaju balans štanglu, a od januara 2009.g. to se dešava i sa vozilima koja su opremljena sa 1.6.motorom.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=120622&view=findpost&p=1695078
Ako su počeli i na ovome da štede , onda su stvarno preterali.
Na prvoj slici se ne radi o modelu Dacie Logan, vidljivo je po viljuskam, da ne nastavljam dalje. Laicki objasnjeno, balans stangla sluzi da prenese silu prijanjanja na drugi tocak prilikom ulaska u krivinu i nakretanja vozila (u desnoj krivini auto se naginje na levu stranu i pravi silu na levom tocku sto dovodi do podizanja desnog tocka, a balans stagla je ta koja bi trebala deo te sile da prenese). Napominjem da je ovo laicko objasnjenje rada balans stangle. Modeli koje sam ja vidjao svi imaju balans stanglu, pa i moj Ambiens pack 1,4. Gumice balans stangle na viljuskama (stabilizatore) sam skoro menjao, prvi put.
Balans štangla povezuje levu i desnu stranu vešanja kao torziona osovina pa samim tim leva strana uzročno-posledično deluje na desnu stranu i obrnuto.
Nikako se ne mogu upoređivati vešanja sa Juga i Logana. Balans štangla kod Stojadina, Juga i Floride je sastavni deo prednjeg vešanja s obzirom da su na njima jednostruka ramena. Izostanak balans štangle kod njih je prosto nemoguć. Kod Logana/Sandera imamo trouglasta ramena pa je izostanak balans štangle tehnički moguć.
Danas definitivno provereno – moj Logan PhII, 1.4 ima balans štanglu. Paket opreme je Preference plus.
Nema ni kod mene, Sandero 1.4 bazni model 2009.Sada mi je stvarno krivo što nisam davno izbacio sa Renoa 5 jer je znala lupati a ničemu nije služila, posto vozim dosta oprezno.
Zoran
Kod mene postoji Sandero 1.4 Laureate proizveden u januaru 2010.
Ovlašćeni uvoznik je 2005.g. u svom reklamnom materijalu u poglavlju tehničke karakteristike nagovestio izostanak balans štangle u pojedinim modelima. Ispostavilo se da je to model Base. Ja sam za svoje vozilo sve vreme znao da ima balans štanglu.Druga je priča to što neko za to nije znao i nije mu to smetalo do trenutka dok Peja ovo nije pomenuo.
Ja vala imam. Proverio danas :lau:
Slazem se sa Krletom u potpunosti. Bolje je ne znati neke stvari. A ne, vozili kola po 2-3-4 godine i nije nam smetalo, a sad odjednom nesiguran auto i slicno. U svakom slucaju, nije na odmet znati takve stvari, tako da hvala Peji! :aplause:
Ovde bi pre mogao Krle da reaguje postavljanjem slike trapa :dance:
Onda možemo da diskutujemo šta se dobija/gubi sa balans štanglom (obzirom da je vezana na trougla ramena i sanke, i obzirom da su trougla ramena vezana silen-blokovima za te iste sanke) :ces:
Da se ne ponavljamo. Kako prednje oslanjanje funkcioniše, a gde je u svemu tome poprečni stabilizator (balans štangla popularnije) i koliko je (ne)bitan deo za bilo koje vozilo, a posebno za Logana/Sandera koji i ovako imaju mekano i povišeno oslanjanje možete da pogledate na
http://www.carbibles.com/suspension_bible.html - oslanjanje uopšte
http://www.carbibles.com/suspension_bible_pg4.html#antiroll - poprečni stabilizator
Po pitanju ove teme, a bogami i automobila u celini (sa svim propratnim sadržajima ovo mu dođe kao jagoda na vrhu šlaga) moram da priznam da se osećam veoma :badmood:.
Posebno mi smeta što ne mogu da proverim da li ga imam ili nemam na autu jer nisam kući, ali s obzirom da mi od prvog dana smeta ljuljanje karoserije i da se već duže zanosim idejom da ugradim kraće opruge i da sam se ubijao od pretrage interneta i raspitivanja kako dodatno ukrutiti stabilizator (pošto nisam uspeo da nađem da neko proizvodi ovaj deoojačan) nebi me čudilo da ga nema. Do sada sam skidao toćkove x puta, čak sam i kočione pločice menjao sam, ali mi na pamet nije padalo da obratim pažnju da li postoji ili ne postoji stabilizator. Po meni niko normalan nebi sa tako mekanog i visokog auta skinuo tako bitan deo za poprečnu stabilnost vozila (izgleda da je Auto Bild ipak bio u pravu), a posebno kada se ima u vidu cena i složenost ugradnje samog dela. Pitanje je samo koliko je to već i koliko će još ljudi oterati u grob zbog gubitka kontrole u vožnji.
Ako su to već tako na mufte provukli što nisu odmah i nalepili nalepnicu za maksimalnu dozvoljenu brzinu vozila od 80 km/h (tvrdim da je bilo koji nagli manevar promene pravca ovim vozilima bez stabilizatora pri brzinama većim od 80 km/h siguran put u gubitak kontrole, a ko ima kontra argumente neka pobija tvrdnju).
Toliko od mene po ovoj temi. Linkovi su prema sajtu Car Bibles, korisnom mestu za masu nepoznanica iz sveta konstrukcije vozila
Ima balans stanglu.
Logan 1.4 Preference phase 2 2008
Logan 1.6 Ambienc pack april 05 ima balans stanglu
Citat: hobbista poslato 11.05.2010. - 21:48
Ovde bi pre mogao Krle da reaguje postavljanjem slike trapa :dance:
Onda možemo da diskutujemo šta se dobija/gubi sa balans štanglom (obzirom da je vezana na trougla ramena i sanke, i obzirom da su trougla ramena vezana silen-blokovima za te iste sanke) :ces:
(http://img96.imageshack.us/img96/724/predves.th.png) (http://img96.imageshack.us/i/predves.png/)(http://img15.imageshack.us/img15/9752/predvesls.th.png) (http://img15.imageshack.us/i/predvesls.png/)(http://img404.imageshack.us/img404/2025/predmost.th.png) (http://img404.imageshack.us/i/predmost.png/)(http://img194.imageshack.us/img194/6513/stabpol.th.png) (http://img194.imageshack.us/i/stabpol.png/)
U nedelju je SAT prikazao uporedni test izbegavanja severnog jelena.
Sandero, Punto i onaj mali Kinez. Sandero je, opet, pobedio. :woo-hoo:
Kinez je zauzeo visoko treće mesto :Smiley:
Krle, hvala za slike :too:
Kakve probleme u vožnji bi tebalo da očekuju oni bez balans-štangle?
Nikakve!
Mislim da prosečan vozač ima iste šanse i sa balans štanglom i bez nje da pri 150km/h izleti iz oštre krivine. S obzirom da ovde nema reli vozača slažem se sa Rajom. Možemo ovde da udaramo teoriju o manjem hodu amortizera, spuštanju nosa automobila u krivini, podizanju točka , itd. Možemo i da pričamo koliko je jači trap sa balans štanglom, ali o tome trebamo napraviti anketu ko je do sada sve menjao ramena, kugle, amortizere, spone. Očekujem da odgovor bude kako balans štangla nema na ovo uticaj.
Otisle su mi gumice balans stangle. Moj drug u Makedoniji nudi Hutchinson par oko 9 eura. Neka iskustva sa tim ?Inace logan je 2005 oko 59 000 puno pozdrava
Prihvatljiva cena, kvalitet odlican. I Sasic je ok.
dali netko zna ima li u Renault/Dacia servisima mogućnost da se naruče gumice balans štange za Dacia Pick up 4x4 1,9D?
Rumunji je inače zovu Dacia Papuc http://www.motorstown.com/images/dacia-1304-08.jpg
Nas samoj gumici stoj broj 8200296465
ako nekog zanima gumice sam nabavio. Pašu od meganea 1, malo ih treba modificirati skalpelom, ali sve drugo kao original. Cijena par eura za 2 kom
Planiram zamenu gumica balans štangle, sve 4, dakle 2 srednje i 2 krajnje.
Danas sam kontaktirao jedan ovlašćeni servis u glavnom gradu Vojvodine i dobio procenu da je reč o radu od oko 2h mehaničara, odnosno 3.000 RSD (delove obezbeđujem ja).
Šta mislite, da li je ova procena na mestu ?
Takođe, od sagovornika "sa one strane žice" sam dobio pitanje da li je auto benzinac ili dizelaš, jer se vešanja razlikuju. Da li je to stvarno tako ?
Dođe ti jeftinije da kupiš ključeve i zamijeniš sam ili bilans štangu skroz izbaciš jer ja je fabrički nisam ni dobio.
Da, čuo sam za takve "mohikance" bez balans štangle...priča se po forumu o njima, da ne searchujem postove sada :)
Ali ne bih se igrao sa takvim intervencijama i tako ignorisao projekat na kojem su učestvovali mnogi drugi umni ljudi, a koji je predviđa.
Samostalnu realizaciju možda bih i mogao da probam, ali nemam adekvatnu podlogu i prostor u blizini, te mislim da je ovo ipak sigurnije da prepustim stručnom licu.
Nikako ne bih izbacivao balans štanglu, ali zamena gumica obavezno.
Ma to nije upitno, eno Sidem i Sassic gumice odavno nabavljene i čekaju...
Upitno je:
1. Da li je realna procena od potrebna 2 radna sata za zamenu ? - možda oni koji su radili DIY imaju neku info..ali ovde bi to radio iskusan mehaničar u profesionalnom okruženju i sa profesionalnim alatima, pa bi vreme trebalo biti kraće od DIY.
2. Da li se vešanja na dizelima i benzincima zaista razlikuju ? - ovo nije presudno za zamenu, ali me zanima da li me je ovlašćeni "mutio" tokom telefonskog razgovora.
Ovlasceni se drze normativa a posto znamo da je sat 1800 din :ne:
Mnogo su ljubazniji kad im posaljes mail. :wink:
Kod ovih je sat 1.500 din, to su mi prvo i rekli preko telefona. O (ne)ljubaznosti ne bih previše, nakon što sam pitao da li mogu da prisustvujem servisu, dobio sam ali stvarno opako "ribanje", stvarno ne želim da trošim reči.
Zato mi je i bila sumnjiva procena vremena rada, jer je pitanje prisustva došlo nakon toga. A ako sam prisutan, znaću i koliko radovi zaista traju..i stvarno koštaju..razumete..
Email ? Ha, dobra šala...to sam prvo i pokušao, i dobio "neisporučivo" :)
Reno Sava Bgd
Poslao mail isti dan dobio odgovor.
Doduse pitao sam za Fluenca pa je verovatno i sat jaci.
Moj predlog je da nadjes nekog lokalnog majstora, to nije nikakva kvanta fizika.
Slažem se da je za ovo sasvim dovoljan običan lokalni majstor.Cenim da će mu trebati oko jedan sat i da će tražiti 1500-2000.U pitanju je 6 šrafova,standardni alat i kanal.Potpuno je nepotrebna filozofija o tome pošto je radni sat i koliko sati je potrebno.Ovlašćeni imaju neke svoje norme i obično završe mnogo brže nego što norme propisuju.
I kada majstori dozvole da stranka prisustvuje nisu baš srećni zbog toga.Ne zato što će nešto da zabuše,nego što stranke jednostavno smetaju.Jedino je kod zubara i doktora poželjno prisustvo mušterije tokom izvođenja radova.
Ako resis da Ides kod lokalnog majstora,Javi, preporucio bih majstora Koji meni popravlja klia, radio godinama u ovlascenom servisu
Znači oko sat-sat i po rada, cena tu do 2.000 din. Tako se i meni činilo, zato sam i postavio pitanje opravdanosti one cene koja je meni ponuđena. Razumem da je zbog "ovlašćenog" ponudio 2.500, ali baš 50% više, pa nisam baš tolika:
:mojeovce:
A za ostalo, sve ja vas razumem ljudi, ali razumite i vi mene..
Moj "lokalni" majstor je na bolovanju, na duže, zato sam i rešio da kontaktiram ovlašćeni servis. Rekoh: "Valjda mogu i ja jednom da se častim ovlašćenim". Platiću malo više, al će mi neko bar ljubiti mušterijski tur. A kad ono.. ja dobih ribanje a da mu nisam ni primirisao, plus da još i platim. Ta nemojte molim vas, to ni pas s maslom ne bi pojeo. Drugo, filozofija radnog sata nije moja, odmah mi je rečeno koliko je radni sat, te da se usluga naplaćuje prema radnom satu a ne prema vrsti intervencije. Koliko muzike - toliko para, tako mi je indirektno rečeno i tako sam i razumeo.
A zahtev da posmatram radove je i legitiman i opravdan. Legitiman - zato što se radi na mojoj imovini i imam pravo da pratim šta se sa njom radi (jer taj rad ću ja morati i da platim). Opravdan - intervencija traje razumno toliko, da je normalno da se zadržim u servisu, tako meni barem odgovara. Pa neću valjda kao lepa luda da šetam oko servisa dva sata da slučajno ne bih video šta se radi na mojoj imovini ? :fiju:
Ali ok, sada znamo da je neko pokušao da me malo "ovlašćeno" prevesla i to na vrlo neljubazan način, i hvala vam na pomoći.
Nego ono drugo, i poslednje pitanje - zna li neko da li se vešanja dizela i benzinca zaista razlikuju ? Biilo ko ? Iko ? :)
Pitaš - vješanje? Da ,opruge kod dizela su drugačije ( jače )
Da, na to sam mislio. Ovlašćeni mi je rekao da se benzinac i dizel razlikuju u vešanju te da ta razlika utiče na radove, odnosno zamenu gumica balans štangle.
Ok, zatvorismo i to pitanje, hvala Zorane :dobro:
Mislim da je kod diesela motor nešto teži, pa je zbog toga i ovjes malo pojačan :)
Ovjes... radni sati... servisi... ljubaznost... = :usisava:
Pa... realno je 2h. Ko ima raznog pomoćnog alata završiće brže. I teško bi ih zamenio sam. Stare bi lagano skinuo, ali bi se malo napatio sa stavljanjem novih - konkretno sa sabijanjem gumica.
Vrtim po glavi i, koliko se sećam, i dizel i benzin imaju istu poziciju balans štangle. Mislim da je kod dizela malo deblja, ali nisam siguran.
Danas zamenjene sve gumice balans štangle, kod "lokalnog" majstora. Ukupno nešto manje od 1,5h rada, uključujući i zamenu ulja i filtera ulja.
Nema lupkanja iz trapa, auto je mnogo stabilniji u vožnji, nema osećaja "plivanja" po putu.
:to: