Vozio sam 0.9 tCe na plin i dva 1.0 eco-G. Kod svih je uobičajeno da, pre prebacicanja na plin, pocne glasno kliktanje u motoru koje traje dvadesetak sekundi. Posto je tako kod sva tri automobila to smatram pravilom, ali me zanima sta i zašto pravi taj zvuk?
Ono sto sam danas prvi put cuo je zanimljivo. Pokrenuo sam motor i dok sam otvarao kapiju culo se sustanje kao kad se izduvava vazduh iz gume na ventilu. Zavukao sam se ispod auta, pozadi, ali zvuk je dopirao negde ispod auta više napred. Kad sam hteo da se prebacim, motor je počeo da radi na plin i zvuk se nije više čuo.
Plinska boca je na pola, dakle nije prepunjena. Nije vruce. Zbog multiventila pisem.
Nije se osetio miris plina. Ideja?
Zveckanje, rekao bih traje stalno i to rade gasne dizne, ne znam zasto ali oduvek je bilo zveckanje...
Ja pišem o vremenu pre prebacivanja na plin.
Na modernim benzincima ja jedino dizne i čujem kada se podigne hauba.
Možda u tom prelaznom periodu pre gašenja benzinske dizne rade nekako drugačije pa se više čuju.
Slavko, pomagaj!
Da nije da dizne rade zajedno neko kratko vreme...
Zveckaju i gasne i benzinske dizne, mada mi se čini da su malo glasnije plinske (zavisi i od položaja istih), a glasni klik se čuje kada el.mag. ventil zatvori dovod benzina i otvori napajanje plinom
Citat: Loganovac poslato 24.03.2025. - 18:56Slavko, pomagaj!
It's complicated :D
Plinske dizne se čuju pre prelaska na benzin odavno još, to je tzv "strategija predgrevanja" iako se zapravo ništa u vezi sa diznama ne predgreva. Sasvim je druga logika iza te strategije i to običnom korisniku nije bitno da zna. Gasni ventili se čuju kad otvore prolaz gasa, pri zatvaranju ih je uglavnom teško čuti. Šuštanje ispod auta na generaciji 3 može biti šum električne pumpe antifriza, pumpe koja tera antifriz kroz isparivač pred prelazak na gas i kasnije kada je motor u "stop" fazi S&S. Ta dodatna pumpa zapravo podpomaže grejanje isparivača i održava ga toplim. Prethodna generacija nema tu pumpu.
Sve u svemu to je sve ok i normalno, vozite i uživajte. :ziveli:
Ako sam dobro ispratio, električnu pumpu ima samo motor pogonjen sa plinom?
Osim turbine dok je zveckala i remenica do pre neki mesec, nikakav drugi neuobičajni zvuk primetio nisam.
Sto se tiče "štektanja" pre prebacivanja na plin, apsolutno identičan zvuk kod sva tri pomenuta motora sam imao i imam. Recimo da se cuje (u leru) dvaput u sekundi, ritmicno. Slavko je objasnio da se plinske dizne aktiviraju i pre rada na plin, tako da verujem da njih cujem kako rade na prazno.
Šištanje sam cuo prvi put za 85000 km, koliko sam prešao sa 1.0 motorima, odnosno prvi put na 2000 pređenih kilometara sa konkretnim automobilom.
Slavko, hvala puno.
Ako bude dovoljno hladnih jutarnjih temperatura, snimicu prvi zvuk, a ako čujem šištanje, snimicu i to, pa cu da postavim ovde.
Zbog toga što sam štektanje imao na sva tri motora (što je ukupno oko 230000km), a i zbog toga što je šištanje prestalo sa prebacivanjem na plin (a nije uticalo na rad motora, niti se plin osetio), nisam smatrao patološkim nijedan od zvukova, ali je dobar osećaj kad stručnjak pojasni o čemu se radi.
:wave: :friends:
Nisam znao da ima pumpa za vodu za isparivac, mozda zato ima i dva termostata.