Zdravo forumasi! Zbog naslova teme sam se pridruzio ovoj zajednici, a ako padne uskoro kupovina, verujem da cemo se druziti jos dosta dugo 🙂. Pisem sa dosta detalja, pa ne zamerite na duzini posta.
Potrebni su mi saveti iskusnih i po mogucstvu vlasnika Sandera 2. generacije, konkretno sam vrlo blizu kupovine primerka iz 2016. godine, 0.9TCe LPG koji deluje kao odlicno ocuvan i presao je okruglo 100k km. Auto sam probao pre par dana i jos uvek se slezu utisci. Voznja mi je bas prijala, zivahan motor, na manjim obrtajima lenj i "penzionerski", ali posto ima tu cuvenu malu turbinu osetih lepa ubrzanja kada sam ga poterao 70-80km/h jer nije bilo prilike za vise.
Ono sto mahom ovde svi vec znaju, prijatno sam iznenadjen motorom, auto deluje utegnuto jer je relativno nov, menjac takodje dosta dobar, ali sam obazriv po pitanju limarije i unutrasnjosti. Uporedjujem na osnovu svog iskustva, pa mi prelaz iz trenutnog auta (Hyundai i30) u ovog Sandera pravi i pozitivne i negativne utiske. Limarija i enterijer kod i30 je bar za klasu, ako ne i dve visi, a opet su mi prioritet motor na dobrom glasu, dobro ocuvan auto sa manje kilometara. Sandero mi deluje kao veliki kontrast, prosto mi je neverovatna kombinacija tako dobre voznje sa jedne strane i losih sedista, enterijera i limarije sa druge strane koja mi ne uliva poverenje ali opet ja sudim samo na osnovu iskustva sa i30. Neko bi rekao da onda gledam Clia 4 sa 0.9 TCe, ali po cenama smo mislim kratki za neki dobar primerak koji nije mnogo presao.
Ovaj Sandero je mislim bazicni u pogledu opreme, kupljen u Srbiji. Ne svidja mi se sto nema prosecnu potrosnju po boardu koju smatram obaveznom jer tipa i ćale u Cliu iz 2001. gosine koga jos uvek vozi je ima. Ima manuelnu klimu koja odlicno radi, start-stop koji me je samo zbunjivao u voznji i koji bih mahom uvek iskljucivao, taj eco mode koji mi nije najjasniji...
Svako sa kim sam do sada pricao ni da cuje o ideji da prodam i30 (2011. godiste) dodam novac i kupim Sandera, priznaju da je konkretan motor verovatno dobra investicija ali ne u tako osiromasenom autu. i30 je takodje kupljen kod nas, na satu ima 185k km, ali vec ima bug-ova koje sam mahom nasledio od prethodnog vlasnika i koje nijedan serviser ne zeli prakticno da resi jer autu treba da se posveti. Zato razmisljam o zameni i gledam porodicni auto do nekih 6000 EUR koji bismo vozili u najmanju ruku 3-5 godina, a ako se pokaze verovatno i duze.
Na kraju, cena je po meni dosta jaka za Sandera (5600-5700 EUR ) pa me interesuju misljenja iskusnijih. Treba nam porodican i bezbedan auto jer gotovo svakodnevno vozimo malo dete u njemu. Dodatno mi je mana tih 4 zvezdica na crash test-u i sto na vise mesta kude bezbednost iako mislim da je ovo ok i prihvatljiv rezultat. Godisnje prelazimo 10k km i trazimo auto koji bi nas jednom godisnje vozio na more kao neku najduzu destinaciju. Dominantno bi voznja bila po gradu sa povremenim izletima van grada.
TNG nije neophodan ali ga ovaj konkretni primerak vec ima i to mi je veliki bonus jer nas i30 vec ima naknadno ugradjeni TNG i to nam je nekako bitna stavka pri kupovini auta u smislu da nikad ne bismo kupili dizelasa i uvek idemo na ekoloski cistije vozilo ako postoje opcije.
Sva misljenja su dobrodosla i unapred se zahvaljujem na odgovorima!
Antikorozija jeste loša ali se to riješi za jedan popodnevni sat uz trošak od 4 Evra.
- Iz flaše naspeš vode na šoferku koja treba izlaziti tebi taman na stopalo, sa obe strane ako kanali za odvod nisu začepljeni. To je čest slučaj kod vozila koja se parkiraju ispod drveta.
- kupiš 1l ulja za podmazivanje lanca za motornu testeru, naspeš ga u pragove, rubove zadnjih blatobrana i pregradu ispod vrata od gepeka. Uzmeš 20 cm tanke žice fi 1 mm ( od švajsaparata) i pročistiš odvode sa donje strane pragova.
Antikoroziju si riješio za narednih 5 godina, jedino odvode u pragovima i šoferci pročisti jednom godišnje.
Taj motor je izvrstan i na 2000 ob/ min ima duplo više konja nego moj 1.0 sce a i sa njim sam zadovoljan.
@Ekolog. Ti si sve rekao.
Kupio bih ga. Pre neki dan su mi poznanici ponudili benzinca 2018. godiste sa 130000 km za 7000 evra i rekli su da mozemo da oborimo cenu. OK, to je to što se tiče cene. Ako pogledas primerke prve generacije, tesko ces naci dobar da se nudi ispod 4000 evra, a 5-7 godina su stariji. U tom smislu si i miran, jednom ce da se proda lako i dobro.
Motor nema mane, izuzev sto hoce malo da poskakuje u stani-kreni voznji i sto hoce da bude trom dok ne prebaci na plin ujutru. Zimi prebacuje malo kasnije, jer sporije dostigne radnu temperaturu. To znaci i da kabinu ugreje sporije.
Ventilaciomi otvori uz soferku su visoko u odnosu na brisače, pa brisace rukom odvoji od soferke kad je zaledjena. Isto vazi za zadnji brisac, jer se pokrece automatski kad ubacis u rikverc (odvoji ga od zaledjenog stakla pre prve vožnje zimi).
Nije model toliko sklon koroziji, pogledaj oko cepa rezervoara, u tom prostoru i pogledaj kakva je situacija uz bravu na zadnjim vratima.
Uživajte u vožnji. :ziveli:
Taj motor ima izmjenjivač toplote ( ulje - antifriz) i sporije dostiže radnu temperaturu od motora koji to nemaju ( K7J - npr).
Hvala @Veterinar i @Zoran na savetima. U principu sam i objasnio situaciju, ono zbog cega odmah nakon test voznje nisam kaparisao auto je sto sam otisao na tu test voznju u svom autu i osetna je ta razlika u kvalitetu izrade. Ali, razmisljam o kupovini drugog auta zato sto imam nasledjene probleme na i30 koji ce me verovatno solidno iskostati kada ih resim i matori me ubedjuje da ga prodam dok jos uvek neman problema koji utica na voznju i da mogu da uzmem neku solidnu osnovu za kupovinu madjeg auta.
Jedino supruga kolege sa posla vozi Stepway-a 2015. kog su platili 5500 letos, isti motor sa cist benzinac i kolega je pohvalio taj auto. Svi ostali, ukljucujuci i mehanicara koji odrzava moj auto me ubedjuju da se manem Dacije zbog kvaliteta izrade i trocilindarskig motora koji je po njima "prealab" i nikako ne moze da bude dugorocan, a ja bas citao suprotno o njemu.
Prodavac je vrlo korektan u smislu da dozvoljava svaki vid provere i sam je ponudio da auto po potrebi oteram kod svog majstora pre kupovine.
Nezgodno mi je sto ce ova ponuda mislim vrlo brzo otici ako ne presecem za dan/dva, a morao bih da kupim potencijalno ovog Sandera pa tek da prodajem i30 i pokusam da izvucem sto bolju cenu sa njim.
Unutrasnjost Sandera jeste bas jeftina, cak su i zvucnici na nivou Sparka koga vozi moja supruga, ali svidja mi se komfor u autu koji je nesto manji od i30, ali za troclanu porodicu i vise nego dovoljan. Manji je gepek za nekih 20l razlike, koja je izrazena jos vise zato sto u Sanderu rezervi tocak prakticno stoji u gepeku na plinskoj toro boci kao i kod mene u i30.
Iskustvo voznje na plin leti i zimi mi je poznato jer se tako ponasa i i30 koji ima plin, tacnije 11 godina je bio na Targariniju i pocetkon ove godine sam ga kompletno prebacio na odlicnj AC Stag Q Box sa kojim je auto "prodisao".
Sanderu bi plinska boca trebala da se menja za 2 godine kada istice 10 godina i radi atest nove boce. Landi Renzo je em star, em low cost varijanta TNG sistema i tu imam odredjenu sumnju jer mi prodavac kaze da za 2 godine koliko je auto kod njega nije servisirao TNG sistem jer nije ni znao da postoji servis za njega. Pitanje je da li je servis uopste radjen kod prvog vlasnika pre toga.
Auto moze da se proveri svakako i u principu me najvise zanimalo za vas koji ste ga vozili ili imate iskustva sa njim da li moze da se racuna da ovakav neki primerak bude dobra dugorocna investicija? Kao sto rekoh i30 ne bih menjao da nemam ove probleme koje trenutno imam na njemu.
Ne treba nam nista specijalno, ali solidan i pouzdan auto, sa nekim normalnim odrzavanjem, za neku prosecnu godisnju kilometrazu i jednostavno auto od koga "ne boli glava" nakon kupovine vec se redovno odrzava i sluzi svojoj svrsi uz sto manje poseta majstorima 🙂
Napiši bar dva reda šta te muči na Hundaiu, da i mi nešto naučimo.
H4B4xx motor ima hladnjak ulja ali ima tzv "termo-menadžment". To znači da u fazi zagrevanja voda crkuliše prvo samo kroz glavu i blok da bi se motor brže zagrejao, pa tek nakon mislim 50C ( ne znam sigurno) pušta antifriz ka kabini i isparivaču za TNG. Zato zimi kasnije počinje da greje kabinu i treba mu duže vremena da prvi put prebaci na plin. Ekologija. I da, svaki je lenj na benzin kad je hladan, jer su inženjeri "štrojili" gorivo zbog emisije i homologacije. Opet ekologija.
Landirenzo nije "low cost", naprotiv. Tehnološki, tehnički pa čak i finansijski je najbolji kada se kupi uz nov auto odn u varijanti "fabrički" ili OEM. Iskustvo je pokazalo da je izuzetno pouzdan, osim jedne loše serije senzora pritisak i temperature gasa koji je masovno crkavao kod motora H4D ( 1.0tCe) i koji je menjan besplatno u garanciji . Loša strana svih OEM gasnih uređaja je to što su u slučaju kvarova delovi jako skupi i što se ne može "budžiti" i "krpariti". Tako je od Fijata preko Opela i svih ostalih do Dačije. Isto važi i za Tartarini ( i BRC, i Landirenzo i OMVL i mnoge druge aftermarket uređaje sa vrha tabele): ne može se porediti 11 godina star Tartarini koji je pošteno odradio svoje sa bilo kojim novim Stagom. Tako da da: auto je sigurno prodisao sa novim Stagom i to je sasvim OK. Sreća je danas da su Poljaci ozbiljno razgranali biznis i nude razumno kvalitetne uređaje po razumnim cenama, što je nateralo Italijane da spuste cene pa je danas svejedno šta se ugradi u postprodaji. Stvar ukusa.
Meni je Sandero2 sjajan auto i ako bih ga kupovao tražio bih prvenstveno 0.9tCe sa fabričkim LPG-om.
@slavko_bgd
Amin.
@ekolog
Druže, ja bih to pazario na tvom mestu. Odvezi kod krštenog majstora čisto da ti potvrdi stanje auta, kad se već nudi. Možeš da probaš još malo da oboriš cenu na niži nivo opreme i skoru potrebu zamene boce i to je to.
@nik Vrlo sam blizu kupovine, treba da se cujem sa prodavcem jer hocu da znam kakva je situacija sa TNG sistemom i pitam za jos par stvari. Onda se dogovaramo da oteram auto kod majstora uz njegovu dozvolu. Probacu da oborim cenu jos malo i to je to.
@Zoran Hyundai 1.4 DOHC je sjajan auto. Da nema ovih problema koje sam nasledio od prethodnog vlasnika, verovatno ga ne bih skoro menjao iako je na dobrih 185k km, od toga na plinu 150k km. Da nije tako, ne bih mu prosle godine zamenio gume za Hankook AS, pocetkom ove godine zamenio ceo TNG sistem i bocu prosle godine i jos nekoliko stvari jer sam solidno ulozio u njega ali me je dobro sluzio.
Problem 1 - prethodni vlasnik koji je inace moj drug je imao havariju na motoru koja je nastala sa zapusenim katalizatorom. To se desilo pre par godina i radjena je maltene generalka motora u smislu zamena lanaca i svega pride tako da je tada prakticno odradjen veliki servis. Izvadjeno je sace katalizatora i od tada maltene konstantno svetli Check Engine koju brisem pred svaki tehnicki kao i mnogi drugi.
Problem 2. Zvuk čekićanja u motoru za koji vam lepim i Youtube link:
https://youtube.com/shorts/TTpxats2jyY?si=Iy4Xjbz4R-HpfQu_
Čekićanje se javlja samo kada motor dostigne radnu temperaturu, bez obzira da li je u nekoj brzini ili je na leru ali isključivo kada držim gas između 1800-2100 obrtaja odprilke.
Što se katalizatora tiče, u Nišu auspuh serviseri mi kažu da nema potrebe da bacam pare na zamenski ili univerzalni katalizator koji ce svakako da "sagori" jer je auto na TNG pogon, mada ga vozi solidno na benzin u nekom odnosu 70:30 u korist TNG-a.
Što se čekićanja tiče mi kazu po servisima da moze da bude "kompresija ventila", hidropodizaci, kompresor klime čak itd., ali naravno svako mi je rekao da teram ovako dok god ne bude ozbiljijih nus pojava pa cu tek onda da resavam. Hyudai je utegnut, svako ko ga je video ga je pohvalio i svako ko ga je vozio je rekao da posto nemam nus pojave u toku voznje teram dok se ne jave ozbiljniji problemi a to mi je totalno bezveze i ne zelim da sutradan sa tom mislju krenem put Grcke recimo sa porodicom.
Iako sam bio resen da sredim obe stvari na autu, do sada me je to samo kostalo zivaca, para i vremena i to je glavni razlog potencijalne prodaje i30 i kupovine recimo ovog Sandera koji mi se cini + mi vi savetujete da je dobar izbor.
@slavko_bgd Vase postove sam citao i drago mi je da ste se javili kao i ostali clanovi. Laik sam sto se tice poznavanja TNG-a, ali eto sa Tartarinijem sam pa tek imao muka, isao i u druge gradove da ga stelujem, jurio plinadzije i na kraju ulozio 500 EUR za kompletnu zamenu i plinkse boce i svega ostalog pa bilo da mene ili nekog drugog sluzi AC Stag koji je svakako bolja varijanta.
Kod Sandera me je privukao fabricki TNG (ali ako je dobro odrzavan sto u ovom konkretnom slucaju ne znam), ekonomican auto i generalno se nadam da je pouzdan na duze staze jer bih na njega u slucaju kupovine racunao u narednih 5 godina. Clio 4 je bolji izbor, ali za ove novce, dajle do nekih 6k EUR makar ja nisam uspeo da nadjem Clia koji je tog nekog godista, a da nije vec "pregazen".
Od Dacije me svi odvracaju sem caleta koji me svakodnevno savetuje da se sto pre otarasim Hyundaija i problematike i nadjem nesto dobro ocuvano, ok godiste i pouzdano sto je valjda cilj svakog od nas 🙂.
Od Sandera me malo odvraca i pitanje slabije limarije jer je Hyundai maltene tenk za njega, ali 4/5 na crash testu mi je nesto sa cim bih mogao da zivim. Izuzetno mi je bitna bezbednost auta i voleo bih da je volji rezultat kao kod i30.
Jos jednom hvala svima na dobrodoslim savetima!
Vozim sandero kakav hoćeš da kupiš od aprila 2016. godine. prešao oko 102-103.000km, 70% bgd gradske vožnje. Da ne baksuziram do danas nisam imao ni jedan problem sa autom u mehaničkom smislu, osim 2016.-2017. godine kada je bio problem sa kvalitetom TNG (propilen) pa je čišćen i menjan EM ventil na isparivaču (u garanciji). redovno rađeni mali servisi na 15-17.000km, zamenjena dva seta kočionih pločica i jedan set kočionih diskova, kao i set svećica, pneumatike ne računam. Što se tiče limarije za 8,5 godina nema tragova korozije. Jednom rečju veoma zahvalan auto.
Ovom prilikom te podsećam da su I30 i sandero automobili dve različite kategorije. prvi spada u "C", a drugi u "B" klasu automobila. Takođe nemoj porediti Clio 4 sa Sanderom jer sandero ima mnogo više prostora u kabini i u gepeku. Meni u kliju4 izuzetno smeta "A" stub i visina plafona i da bi sa svojih 187cm mogao da smestim na suvozačko mesto prednje sedište moram da pomerim do kraja pozadi, dok u sanderu 2 to nije slučaj
Dosta znaci iskustvo od zadovoljnog korisnika Sandera kakvog gledam. Slazem se za segmente, nego uporedjujem auto koji vozim i onaj koji je u planu kao zamena. Vecina ce reci "sa konja na magarca", ali vecina ne zna za probleme koje imam sa konkretnim i30 koji je fenomenalan auto po mom misljenju ali ovaj ocigledno nije dobro odrzavan pre nego sam ga kupio. Od kada je u mom posedu, auto je zivnuo u svakom pogledu iako sam solidno sa njim do sada prosao, ali sam dosta morao da ulazem u njega.
Za Clio 4 bih samo dodao da ima veci gepek od Sandera i to solidno, gepek je slican kao kod mene na i30. Clio 4 iz 2016. godine ima prtljaznik od 443l, dok Sandero ima 320l. Posto je rezervni tocak u gepeku zbog toro boce na mesto rezervong tocka, mesto u gepeku je jos manje ali cenim da ce nam zavrsavati posao.
1. Katalizator na 1.4 DOHC motoru kod Hundai-ja se najverovatnije sasuo od neodržavanog plinskog uređaja.
2. čekićanje sa snimka zvuči kao rezonanca, ne kao neki zvuk iz samog motora. Treba naći šta je jer je stvarno iritirajuće. Što se tiče konkretno tog 1.4 Hyundai motora i automobila uopšte, najlepše je opisao moj kolega iz Sarajeva koji ga ima godinama unazad, rečima: "J'bo mater svoju, beton auto". Ali i beton vremenom propada, tako da...
3. na fabričkom tng uređaju svo održavanje je zamena dva filtera. Ako je gas iole normalan kao što je od proleća 2017 godine - nije strašno ni ako se poneki servis preskoči. Ako nešto nije u redu - aktiviraće se upozorenje i pokazaće dijagnostika.
Da smo na Fiat forumu ja bih ti savetovao da kupiš 500L-a bez plina i da ugradiš plin lokalno.
Potpuno se slazem sa kolegom iz Sarajeva, i30 je mrcina koja uziva na visokim obrtajima, izuzetno robusan i izdrzljiv, jaka limarija i dosta gvozdja, potpuna komocija od auta koja ako se samo pravilno odrzava garantuje stotine hiljada predjenih kilometara. Zato mi je Sandero iskreno na prvo vidjenje izgledao kao konzerva tankog aliminijuma, da ne uvredim nekog clana ili vlasnika.
Takodje se slazem i sa mogicim uzrokom za propast katalozatora i kasnije havarije na motoru.
Cekicanje se niko od silih servisera koje sam obisao u gradu niko nije zauzeo da proveri i popravi, samo mi pominju potencijalnih 500-600 EUR popravke.
Trenutni (drugi) vlasnik Sandera sigurno nije radio servis plina, cuo sam se bas sa njom po tom pitanju. Prvi vlasnici su nadam se bar nesto odradili po tom pitanju, ali u svakom slucaju posto TNG nije servisiran sigurno zadnjih 20k km, moram odmah da uracunam minimalno ulaganje mali servis, promenu svecica i servis TNG-a i nadam se da nije otislo jos nesto dodatno.
Kod Sandera mi je bitno da je motor u dobrom stanju, TNG bi trebalo da je dobar, samo nije skoro servisiran, auto se vozi svaki dan.
Mogu da zivim sa jeftinim enterijerom i slabijom limarijom, 4/5 zvezdica bezbednosti itd.
Citat: slavko_bgd poslato 17.11.2024. - 20:12Da smo na Fiat forumu ja bih ti savetovao da kupiš 500L-a bez plina i da ugradiš plin lokalno.
Šta bi bili razlozi za ovakav savet?
Kao što sam napisao: "Da smo na Fiat forumu". Obzirom da nismo, ja ne bih dalje u :offtopic: .
Poslusah savete iskusnijih - proveravamo Sandera kod majstora i u toku nedelje javljam da li je pala kupovina 🙂.
Sta god da ispadne, jos jednom hvala svima na ovoj temi koji su se javili i podelili svoja iskustva i savete.
Neka bude srećna kupovina, koji god auto da bude izabran :ziveli: :dobro:
Ovakav vid otvaranja teme kakvu je započeo ekolog vraća veru u forume kada ona iz ovog ili onog razloga utihne. Uopšte nije opteretio detaljima a i odgovori koje je dobio su bili na nivou, što je najvažnije zanimljivi i korisni. Elem, negde sam se pronašao u lutanjima koje je imao ekolog, kupujući sandero a jednim okom gledajući na stari Hjundai, koji ga je dobro služ
io. Pronašao sam se zato što sam pre nepun mesec postao vlasnik klia 4 sa 0.9 TCe motorom iz 2015. godine, koji pominje i ekolog, kome je ovaj gradski Reno trenutno nedostižan. Istina, imajući u vidu da sam vozio logana iz 2006. god, imao sam manje nedoumica obzirom na starost i zaista nikakvu opremu u odnosu na klija, koji je u Techno feel paketu opreme. Ipak, klio me je malko iznenadio sa tvrdim ogibljenjem koje prenosi udarce gruplje na unutrašnjost a prilikom prelaska preko ležećeg se čuje iritantna škripa, verovatno zbog gumica balans štangle, kako navode sa Renault foruma Serbia, gde sam novi član. To ume da bude iritantno, jer čovek podrazumeva da kada kupi značajno skuplji i noviji auto da karakteristike ne idu u nazad, osim cene održavanja. Na skučenu zadnju klupu i daleko skromniju ponudu prostora sam u startu bio spreman. Zapravo, klija nisam ni tražio, naleteo je kao dobra prilika, koju nisam mogao da ga odbijem. Da ne zaboravim da ispravim navod ekologa o zapremini prljažnog prostora klija 4 generacije. Zapravo raspolaže sa okruglo 300 litara, a navedenih 400 i nešto litara se verovatno odnosi na karavan verziju.
E sad, svakako sa sanderom ćeš se slatko navozati, barem pretpostavljam. Što se motora tiče, barem je do sada pokazao visoku pozdanost. Nađoh supertest klija iz 2016. godine koji je uradio nemački Auto Bild nakon pređenih 100.000 km, posle kojeg su ga rastavili. Nisu imali nikakvih zamerki na motor kada su zavirili u unutrašnjost istog. Sve je bilo čisto!
Čekamo dalji izveštaj i zelimo srećnu kupovinu. P. S. Nisam razumeo da li je sandero stepvej ili običan sandero...
:to:
U pravu si za prtljažnik. Stepway je, mislim imao dvadesetak litara vecu zapreminu prtljažnika.
Da, to je poenta foruma, razbibriga i korisne informacije. I dobra druzemja. :ziveli:
Ne zamerite ako sirim dezinformacije, posto podatke o velici prtljaznika i neke osnovne podatke gledam na ovom sajtu:
https://www.automanijak.com/uporedno/12527/9635/dacia-sandero-0.9-tce-lpg-VS-renault-clio-0.9-12v-tce#gsc.tab=0
Cak me je za Clia 4 i zacudilo sto prakticno ima "veci" gepek i od mog i30 i zapamtio sam tu brojku, ali ocigledno je neka dezinformacija u pitanju.
@slavko_bgd @Vladimiris Najpre hvala! Vladimiris je citao izmedju redova koje sam pisao gde mi zaista ne pada lako odvajanje od Hyundai-ja za koga mogu da kazem da sam i sentimentalno vezan jer taj auto poznajem maltene od kada je izasao iz salona, samo je godinama bio u vlasnistvu mog druga. Reci cu samo da smo dobar deo Evrope obisli sa njim. Inace (idem malo u offtopic) lomio sam se samo tako jer sam imao i ponudu komsije iz zgrade u kojoj zivimo i koji prodaje svoj primerak i30 takodje iz 2011. godine koji je najbolje ocuvani i30 koji sam do sada video, umazen, uvek cist, ispod haube je kao u apoteci bukvalno, presao za svoje godiste samo 90k km, takodje kupljen u salonu u Nisu... Ali prejaka mu je cena jer nece ni da cuje za manje od 6k EUR, a da je odredio neku realniju cenu mislim da bi vec bio u mom vlasnistvu.
Auto koji planiram da kupim nakon provere od strane servisa je "obican" Sandero, cak me nekako ne privlaci Stepway iz te generacije, ali ovi noviji Stepway-i koji imaju 1.0 Eco G 100 mi itekako zapadaju za oko i osvrcem se za njima iako ne znaci da bih ih kupio cak i da imam te novce. Ipak je moj limit tih nekih 6k EUR racunajuci pritom da mi prodaja i30 pokrije dobar deo i ljudi ovde su takodje uticali da se manem kupovine pomenutog odlicno ocuvanog i30 i probam nesto drugacije. Rekoh vec da ce to sa jedne strane biti prelaz "sa konja na magarca", ali svesno ulazim u to uzevsi u obzir vise faktora a ne samo segment auta i kvalitet izrade limarije i enterijera, kao i probleme koje sam vec pomenuo.
Sandero mi je u toku dve test voznje pruzio zarazno zadovoljstvo upravljanja pod cijim sam utiskom jos uvek i ta mala turbina cini voznju ovim autom potpuno drugacijom od atmo motora na koje sam navikao i od kojih znam sta da ocekujem. Bice mi drago sto cu u slucaju kupovine imati priliku da ucim kako se pravilno vozi i kontrolise mini turbo-benzinac, a slag na torti je naravno fabricki TNG sto mi je takodje zelja odavno. Verujem da ovde svi znaju na sta mislim kao neko ko je pre par dana prvi put vozio u 2 navrata turbo-benzinca i kako mu je cudno, neprirodno, a opet tako zanimljivo legla voznja autom koji vuce motor koji nema linearano ubrzanje. Cak je i na treniutke lenj, ali njegovo ubrzavanje "sa zadrskom" mi vraca fokus voznji i osecam se pomalo kao po*enik u voznji.
Sto se poente foruma tice, u potpunosti se slazem samo to namerno nisam komentarisao do sada da "ne ureknem" ovu temu :). Pravo je zadovoljstvo cuti iskrena razmisljanja iskusnih clanova, a prakticni saveti koji su ovde dati ce sigurno jos nekim buducim kupcima Sandera koji mozda nalete na ovu temu dosta da znace...
Baš lepa ova bordo metalik boja...a pritom i retka.
Kolega @Vladimiris je odradio brzo i efikasno istrazivanje 🙂. Jeste, na prvu sam posumnjao da je farban ali sam to odmah proverio i video da se proizvodi i u toj redjoj boji.
Boja je svakako stvar ukusa i meni licno jedna od najmanje bitnih stvari na ovom autu, ali da, svakako bolja od recimo bele jer cim vidim beli Sandero ove generacije, (bez namere da nekog mozda uvredim) mi je iskreno prva pomisao - vozilo za potrebe firme.
Daleko bitniji mi je motor koji pominjemo svako malo. Pomenuo sam vec da me vecina ljudi kojima sam usput pomenuo ovaj motor odvraca od kupovine, cak i jedan mehanicar koji je skoro imao Sandera kome je morao da menja lanac i jos stosta u motoru i onda mi je pricao o dogodovstinama sa tom zamenom, koliko je to trajalo, koliko su zakomolikovali celu stvar (bar za njega) i koliko je na kraju remont tog motora iskostao. Po njemu je ovaj motor budzevina u smislu da je maksimalno napregnut i opterecen u svakodnevnoj voznji i da isporucuje snagu koju ima van svojih granica, sto je neko ustaljeno misljenje ljudi koji cuju da "neki tamo motorcic sa 3 cilinda i 12 ventila gura kao 90 konja, a pride ima neku turbinicu koja je prva star koja ce verovatno sagoreti u tom procesu..."
Druga stvar je fizicka velicina motora koji kao da je "zipovan" u odnosu na cuvene Renault-ove atmosferce poput 1.6 K4M-710 koji moj matori ima na svom Clio 1 i svaki put kada mu ponudim da zajednickim snagama kupimo za njega neki noviji polovnjak, on mi samo otvori haubu svog mezimca i kaze: "Ovo je motor, sve manje od toga mi je sumnjivo" 😄. Sa jedne strane razumem coveka koji i dalje tera Clia iz 2001. godine i sa kojim je presao do sada preko 300k km, nikada ne gubi poverenje u tako dugotrajan motor koji ga do sada nije izdao.
Sa druge strane sam citao i strane i domace clanke i forume i iako ima dosta ljudi koji su pljuvali 0.9 TCe platformu, nesporne su cinjenice koliko se godina proizvodio, u koliko modela nekoliko proizvodjaca ugradjivao i sve ono sto svi ovde znaju daleko pre mene, a neki su o tome i pisali u vise navrata kroz detalje.
Zato mogu da zazmurim na jeftinu plastiku u kabini auta jer ne pokrece ona auto, nedostatak boarda za merenje potrosnje goriva (makar prosecne, ako ne i "potrosnje uzivo"), limarije koju kude po forumima i nazivaju "malo debljom od alu folije" itd. Nije mi lak prelaz sa i30 koji je (generacija 2007 - 2011.) imao nesto podrazumevano poput board-a sa dosta informacija, izuzetno robustan auto, sa kvalitetnom izradom vani i unutra + sto konkretan primerak ima i parking senzore i jos neke prakticne gedzete koji ljudi ocigledno vole jer vlasnicima i30 modela koji su proveravali moj auto odmah takve stvari upadaju u oci i komentarisu kako im to fali. Opet kazem, to ne pokrece auto i ne cini ga lakse upravljivim (sem tempomata) i zato je sve to po strani i manjeg prioriteta.
Oslonio sam se na iskustva ljudi koji poznaju, vozili su ili i dalje voze auto ove generacije, a to su ljudi koji su se javljali na ovoj temi i kolega sa posla cija zena ima Stepway-a 2015. sa istim motorom i koji za sada ima samo reci hvale za njega. Oslonio sam se naravno i na svoj neki utisak o voznji i uopste osecaj i verujem da je odluka o kupovini uz sve prethodno nabrojano bila na mestu.
Dodao bih par reči. Motor nije prenapregnut. Nas kolega Mare je kupio auto sa 440000 km sa tim motorom i, od celog tog polovnjaka, na motor ima najmanje zamerki.
Brabus je u Smartu iz tog motora izvlačio mnogo više snage.
S druge strane, napregnut za sta? Na 130km/h je na, koliko se sećam 3300 obrtaja. Mnogo? Sandero 1.2 je na tim obrtajima bio na 25km/h manjoj brzini. I nije bio prenapregnut, normalan motor, sve očekivano.
Imao sam auto sa tim 0.9 motorom. Ako nadjem neki post na tu temu, postavicu smernicu ovde. Kupio bih ga uvek.
https://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=773.900#msg231201
To sto je boldovano, boldovano je s razlogom kad je pisan post.
Znace ove informacije, mada cu verovatno ovde da smaram ljude raznim pitanjima kada se zavrsi proces kupovine i krenem da upoznajem ovaj auto, jer se najvise oslanjam na iskustvo, svoje i tudje onih koji su probali konkretan model ili motor. Ocigledno i pojedini serviseri dosta usko posmatraju stvari i skepticni su prema (relativno) novijim motorima i drze se devize "kako ces ti sa manje od 1000 kubika da dobijes 90 konja, a da to ispravno radi na duzi vremenski period ...?" Mislim da svako ko ovo komentarise zapravo nije nikad poterao konretan motor i (raz)uverio se u tu tvrdnju.
Moje iskustvo sa i30 je da se taj atmo motor odlicno oseca bas na 3-4 cak 5000 obrtaja i da trazi voznju na visim obrtajima, dok ga cesti nizi obrtaji u gradskoj voznji guse i sasvim je logicno da tako radi jer ima veliku i tesku karoseriju koja se mora pokrenuti i sve vreme boriti sa njenom inercijom. Taj 1.4 DOHC 16V vec pri 120km/h ide u 4000 obrtaja i ukoliko direktno ispod haube nema nekog vida zvucne izolacije, cuje se dosta glasno na sta sam ja odavno navikao. Interesantno je da se na 140km/h motor manje cuje nego na 120 recimo, a tada vec obrtaji idu i preko 4500.
Sandero sam terao najvise do 80km/h iako mi je prodavac u par navrata savetovao da izadjemo i na auto-put ali nisam hteo da idem i u tu krajnjost. Fascinirala me mirnoca motora na tih 80km/h, tj. zvuk jer je motor bar po zvuku delovao kao da je prakticno isto kada vozim 50 i 80, a kod i30 to definitivno nije slucaj jer se ove brzine dostizu u 3. i 4. stepenu prenosa sa po ravno 3000 obrtaja...
Na domacim forumima sam uglavnom sretao komentare da je Sandero solidno bucan vec na 110km/h ali mi je tesko da poverujem u to u odnosu na iskustvo voznje do tih nekih 80km/h koje vise puta pominjem i koje prakticno auto ne oseca, niti deluje da se ikako muci. I ma koliko da je bucan, sigurno nije bucniji od i30 pri toj brzini, a generalno meni buka motora uopste ne smeta i navikao sam vec na bucniji motor. Daleko mi je bitnija stabilnost auta pri 100+ km/h koju cu tek imati prilike da isprobam nakon kupovine. Sandera tu ponovo blate i kritikuju u sta ne verujem dok ne probam, dok je i30 u toj kategoriji zaista uzivanje voziti, tako da verujem da ce se i Sandero dobro pokazati.
Za super pouzdani Renault 1.2 motor sa 75 konja su mi sto se preticanja tice pricali da zahteva dosta strpljenja, zivaca i planiranja unapred jer mu prosto fali jos snage, ali cenim da 0.9 TCe do nekih 110-120km/h na auto-putu daje onoliko koliko se ocekuje od prosecnog, normalnog automobila, a meni sigurno od toga vise ne treba.
I ja sam bio veoma skeptičan po pitanju pouzdanosti i podobnosti tog malog motrića od 90KS, kada sam razmatrao kupovinu Sandera 2016. godine. Odlučio sam se na kupovinu tek pošto sam se, preko prijatelja, čuo sa vlasnikom taksi preduzeća iz Rijeke koji je imao više Logana karavana sa tim motorom, gde su pomenuti motori prešli između 200 i 250.000 km bez ikakvih problema, na plin. Tada sam već preko godine dana pratio šture informacije na domaćim i stranim forumima o tada relativno novom motoru. tada je vladala velika skepsa o tom motoru.
Danas mislim da su motor i menjač najbolji delovi ovog auta. Auto se lepo i lako vozi, u svim uslovima. Na auto putu sa lakoćom dostiže i duže može da se vozi na 150km/h, sa dostupnom rezervom na gasu. Startan u gradu i veoma okretan na magistrali. ECO dugme uključujem samo po snegu i ledu, a start&stop sistem obavezno isključujem. Predpostavljam da mi zbog toga fabrički Rombatov akumulator služi 9. godinu bez da je dopunjavan. Odličan auto koji je kao nov koštao 8.790e i mnogo pouzdaniji od Punta 1.2 8V 60KS koga imam 15 godina, isto kupljen nov
Pao dogovor, do kraja nedelje cu zdravlje Boze, nadam se biti ponosan vlasnik Sandera koga ovde pominjemo sve vreme 🙂.
U servisu su proverili auto, kazu veoma korektan i odlicno ocuvan. Nakon kupovine cu naravno odraditi mali servis, verovatno zameniti svecice i zameniti prednje kocione diskove (po preporuci servisa) pa smo se dogovorili oko korekcije cene i nasli negde na sredini.
Da li imate jos neku preporuku sta dodatno zameniti? Pada mi napamet da obavezno odradim do kraja meseca i zamenu gasnih filtera koji verovatno nisu menjani zadnje 2 godine ako ne i duze sto je lose, ali mislim da je TNG sistem u ok stanju.
Interesuje me koje dimenzije guma pašu sto se tice ovog Sandera, tj. koja je "fabricka dimenzija", a koje su alternativne? Na netu nalazim oprecne informacije sto se toga tice. Uz auto dobijam komplet letnjih i zimskih naravno.
Najvise me interesuje zbog all season guma koje imam na Hyundai-ju koje sam kupio prosle godine i koje su odlicne, a i relativno nove. One su dimenzije 195/65/R15 pa me interesuje da li ta dimenzija paše i na Sanderu? Mada sam mislim video da je ipak 185/65/R15 standard i za njega kao i za vecinu auta ove kategorije.
Iskreno nisam se setio da na samom autu proverim koja je dimenzija zimskih guma koje su na njemu...
Hvala unapred na informacijama!
Kao prvo, neka je sa srećom kupovina i da se sa srećom i u zdravlju vozite.
Ono kako ja vidim stvari, kupovina polovnog auta znači odmah veliki (i mali naravno) servis. Taj auto je prešao 100.000km i 8 godina je star, po PS-u jedan veliki servis je trebalo da je urađen, a taman je vreme i za drugi. Naravno, to ja tako vidim, ti ćeš uraditi kako sam odlučiš.
Homologovane dimenzije guma trebalo bi da su navedene na nalepnici negde na B stubu. 185/65R15 mislim da pasuje 100%, dakle tvoje gume 195/65/15 nisu neki problem za vožnju, ali ne znam kako će na to gledati na tehničkom pregledu. Proveri svakako šta piše na nalepnici.
Možda sam propustio, ali da li si dobio overenu servisnu knjižicu i uradio proveru u ovlašćeniom servisu? Pitam jer će ti to dati odgovor na pitanje šta bi trebalo da uradiš i da si miran. U svakom slučaju, dobro došao u klub! :ziveli:
Hvala na lepim zeljama i dobrodoslici! Trebalo bi da je dobra kupovina, nikad se ne zna kod polovnjaka, ali deluje da je dobar auto. Ovlasceni servis kaze da veliki servis nije potrebno raditi pre 120k km ns ovom autu, iako je meni to cudno ali oni tako kazu i ja nisam hteo tu da se bunim. Preporucili su zamenu prednjih kocionih doskova iako ni to nije hitno.
Sto se guma tice, potpuno sam zaboravio da je najrelevantniji podatak nalepnica na stubu i hvala za ovo podsecanje.
Auto jos uvek nije kod mene dok ne obavimo neophodnu administraciju do kraja nedelje, ali je kaparisan.
Čestitam i sretno.
Motor ima lanac. Koristio sam i 195 gume.
Neka je sa srećom.
@Zoran @Veterinar Hvala kolege! Malo sam pozurio sa najavom jer nije obavljena kupovina do kraja, ali ostalo bi trebalo da su samo formalnosti.
@Veterinar je u pravu, motor ima lanac zato i nije potreban jos uvek veliki servis jer nije isti interval kao kod motora sa kaisem.
Znaci info da mogu da koristim gume koje imam na Hyundaiju, jer su u odlicnom stanju, a solidno sam ih platio. Model je Hankook All Season Kinergy 4S2 i ove gume svakom preporucujem.
Svakako ima smisla da se zameni, ako skoro nije, PK kaiš. Oba plinska filtera svakako zameni.
Hvala na savetima! Definitivno cu auto vec naredne nedelje oterati u lokalni servis u koji imam poverenje jer iako su u ovlascenom odradili taj osnovni pregled, nisam zadovoljan nacinom na koji su to odradili jer bukvalno su me brzinski skinuli s'vrata i naplatili. U ovaj servis koji pominjem vec neko vreme odrzavam Hyundai i verujem da ce se vise posvetiti autu, ali rekoh ajde pre kupovine da ovlasceni servis da svoje misljenje...
Definitivno cu odraditi ono sto sam najavio:
- mali servis (zadnji radjen prosle godine u ovo vreme, od tada vec auto presao oko 12k km). Mali servis volim da radim cesce i na Hyundaiju ga radim vec na 8 meseci ili nekih 8k predjenih kilometara. To mi nije veliki izdatak, a nece skoditi cesca zamena ulja i filtera
- svakako zamenu svecica bez obzira kad su zadnji put menjane
- zamenu PK kaisa po preporuci kolega ovde i po potrebi ukoliko mi majstor preporuci to, posto ovi iz ovlascenog nista ne rekose po tom pitanju
- zamenu prednjih kocionih diskova takodje iako je za sada preporuka od strane servisa odraditi to u narednom periodu, ali sto se kocenja tice tu nema zezanja i na to i gume nikad ne stedim
- zamenu oba plinska filtera jer pitanje da li je uopste i (ako jeste) kada zadnji put menjano, a ne bi me cudilo da nikad do sada ovi filteri nisu menjani sto je naravno lose, pa se iskreno nadam da se varam po tom pitanju 🙂. Sve u svemu, ne gine bar jos jedan odlazak kod plinadzije, ali sto se toga tice imam coveka za svaku preporuku
Sto se dimenzija guma tice, provericu da li na nalepnici na stubu auta dozvoljavaju 195/65/R15 koje imam, mada na sajtovima pise da su sa sirinom 195 dozvoljene 195/60/R15, tako da moguce da ipak profil 65 nece moci da prodje na tehnickom. @Veterinar moze ovo da mi pojasni posto je koristio 195 sirinu guma ali verovatno je profil bio 60 a ne 65?
Moguce da cu i akumulator sa Hyundaija prebaciti na Sandera, jer sam prosle godine kupio novi Topla Top koji je u odlicnom stanju i verovatno manje arcen nego akumulator u Sanderu. Provericu naravno kompatibilnost prethodno, ali eto gume mozda i akumulator bih moga da iskoristim sa jos malo pa svog bivseg auta koji uskoro ide na oglas...
Jos ovo - zaboravio sam u ovlascenom da pitam zasto u okviru board kompjutera pise da je interval za sledeci servis tek za preko 8000 km, kad je upravo sad vreme za servis? Postoji mogucnost da pri zadnjem malom servisu nije resetovan ovaj brojac? U sustini me zanima da li se on resetuje rucno ili sistemski kod ovog auta?
mislim sa se rucno resetuje. kao i na mom Loganu 3.
Rucno. Interval kod tog modela/motora je bio 20000km ili godinu dana.
Za gume znam da sam imao 195/15 i 205/16, ali ne secam se "trece dimenzije" u nazivu svake od njih.
Ukoliko je Hyundai sa start-stop sistemom, u redu. Ukoliko nije, verujem da nista od zamene
Jedna napomena, za vreme kad auto stigne. Kao što ovde pisemo o konkretnom automobilu i gledamo da budemo jedni drugima od pomoći, tako je i u drugim temama. Tako, kad Boze zdravlja, postanes vlasnik, za pitanja o gumama imamo teme za to. Tako i za servisne intervale, predstavljanje svog automobila i slicno. Na taj način pomazemo sebi i drugima da sve lako nadju u pretrazi foruma. Unapred se radujem temi u kojoj predstavljas svoj novi auto. :ziveli:
Poražavajuća je činjenica da ovlašteni najviše vole da lupaju i naplaćuju pečate.
Pogledao sam sad na kalkulatorima za gume, razlika u ove dve dimenzije je 2.1%! Mislim da se dopušta sve do 3%, a da preko 3 nije preporučljivo. Znači, trebalo bi da može!
Citat: Veterinar poslato 21.11.2024. - 08:10Rucno. Interval kod tog modela/motora je bio 20000km ili godinu dana.
Za gume znam da sam imao 195/15 i 205/16, ali ne secam se "trece dimenzije" u nazivu svake od njih.
Ukoliko je Hyundai sa start-stop sistemom, u redu. Ukoliko nije, verujem da nista od zamene
Jedna napomena, za vreme kad auto stigne. Kao što ovde pisemo o konkretnom automobilu i gledamo da budemo jedni drugima od pomoći, tako je i u drugim temama. Tako, kad Boze zdravlja, postanes vlasnik, za pitanja o gumama imamo teme za to. Tako i za servisne intervale, predstavljanje svog automobila i slicno. Na taj način pomazemo sebi i drugima da sve lako nadju u pretrazi foruma. Unapred se radujem temi u kojoj predstavljas svoj novi auto. :ziveli:
Hvala na infromacijama, ta racunica do narednog servisa se onda skroz uklapa i nije resetovana poslednji put.
Potpuno se slazem za offtopic, jer vec idem dosta unapred i skacem prakticno sa ove teme na druge i prihvatam naravno ovu sugestiju.
@Zoran U potpunosti se razumemo, bukvalno je kao na traci.
@bocca Hvala i na ovoj informaciji, definitivno cu se dodatno raspitati oko toga i kod vulkanizera.
Na ovom motoru je lanac, kao i kod mene na 1,0 Sce.
Nema klasični veliki servis, ali ima zamjenu antifriza, kao i dodatnog pogonskog remenja agregata (klima, alternator), koje je mislim propisano na svake 4 godine (nemam servisnu knjigu pri ruci, ali mislim da je tako). Ja sam taj interval produžio, s obzirom da imam relativno malu godišnju kilometražu pa sam sve to mijenjao na 6 i po godina i 46 kkm.
Zamjena svjećica propisana je na 3 godine ili 60 000 km, ako auto ima plin, vjerujem da je to realan interval, mada sam ih ja kao što rekoh, zamijenio na 6 godina starosti i cca 46 000 km pređenih (nije bilo nikakvih simptoma auto je radio kao i prvog dana).
U svakom slučaju, konsultuj servis, pa uradi ono što misliš da je najbolje.
Ovaj servis, promjene svjećica, rashladne tekućine, kao i pratećeg remenja, nedavno sam kod nas u Sarajevu, platio negdje oko 220 eura.
Citat: ekolog poslato 21.11.2024. - 09:44Hvala na infromacijama, ta racunica do narednog servisa se onda skroz uklapa i nije resetovana poslednji put.
Ta računica se potpuno uklapa i jeste resetovan servisni interval poslednji put. Pretpostavljam da je bio lapsus. Ako je interval 20kkm, auto prešao 12kkm a preostalo 8kkm do servisa - to je to. Koji uslov bude prvi navršen, vremenski ili kilometarski - taj se primenjuje.
Da, da racunica je ispravna i dobro su resetovali na zadnjem malom servisu, moj lapsus.
Sandero veceras dovezoh ispred zgrade po ovom kijametu od vremena gde me je i sneg uhvatio. Nisam mogao da uzivam u voznji jer sam bio maksimalno oprezan i maltene milio ceo put, ali i dalje me odusevljava nacin na koji se vozi ovaj auto.
Dogovorena prodajna cena je na kraju bila 5600, danas smo zavrsili potpisivanje ugovora o kupoprodaji i overu kod notara, sutra zdravlje Boze u planu da platim porez i podnesem zahtev za izdavanje nove saobracajne cime se proces prakticno zavrsava.
U ocitanoj saobracajnoj koju imam pise da je model Sandero Life 0.9 TCe LPG EU6, a boja je "8D braon tamna metalizirana", dosta retka boja sto smo vec komentarisali. Meni je ovo vise bordo boja auta, ali kada za par dana budem na drugoj temi predstavio auto, ljudi ce reci svoje misljenje, a mozda se javi jos neko ko ima identicnu boju.
U svakom slucaju, drago mi je da sam postao sada i zvanicno clan ovog kluba, pa se nadalje druzimo nadam se na duze staze 🙂.
Jos jednom bih se zahvalio svim ljudima koji su izdvojili vreme da se jave i daju svoje savete i sugestije sto se ove kupovine tice.
Neka te lepo i u zdravlju služi. :aplause:
Čestitam i sretna vožnja.
Sa srećom druže...Uživaj :to:
Neka je sa srećom. U zdravlju da ga potrošite. :aplause:
Otvorio sam novu linkovanu temu (https://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=11934) gde sam predstavio auto koji sve vreme ovde pominjemo, pa tamo možemo da nastavimo diskusiju.
Još jednom hvala svim kolegama na dobronamernim savetima i prenetim iskustvima kao i čestitkama. Mi se takođe nadamo da će auto služiti svrsi i opravdati sada već neki renome koji stoji iza njega.