Pozdrav. Imam jednu čudnu situaciju.Naime, kad kočim pri manjim brzinama, recimo izbacim auto iz brzine i polako prilazim semaforu i počinjem kočiti (recimo 10 na sat) auto kao da slabije i jače lovi kočnicu, kao da njiše napred nazad, ne znam kako bih objasnio.To je kad blago stiskam papučicu. Kao da se recimo abs radi, samo blago skroz. Diskovi i pločice su stavljene pre par hiljada km, pozadi je doboš. Volan ne trza, papučica ne trza, ne zanosi u stranu kad koči, subjektivni osecaj je da super zakoči kad se stisne jače papučica. Gume su isto nove. Inače, auto je Dacia Logan, 2008. godište. Kupio sam ga pre mesec dana, prijašnjem vlasniku je od početka godine napravio oko 1500km do sad, i većinu vremena je samo stojao u garazi. Može li biti da ima neki malo veći sloj hrdje na paknama ili disku? Do sad sam presao nesto malo vise od 200km sa njim, ne bas mnogo.
Ma to je asfalt valovit, ispred semafora
Hahah, nešto slično mi je j majstor danas rekao. Kaže da auto super koči, a to što osetim, a kaže to je Dacia :Smiley: Šalu na stranu, njemu je to normalno, reče da može biti i od stajanja, ali eto čisto da proverim šta kažu stručnjaci na forumu.
Proveri nosače motora.
Ako je rdja, ona se vidi na diskovima, ali hoce od toga. Ali par puta jace zakocis ili duze drzis kocnicu na vecoj nizbrdici da plocice to poravnaju. Ako je disk jace nagrizen onda samo zamena ili obrada. Ako je auto duze stajao - video sam na vise primera kako se disk razlistao i "procvetao"...Trebalo bi da konstantno koce bez trzanja...
gume postale jajaste ili krivi diskovi
Obrati paznji na bas malim brzinama, pred stajanje ali pusti kocnicu, moguce da su i gume da "bacaju". Mnogo puta sam video vozeci iza nekoga, a u kolima svi plesu.
Naravno, uvek postoji i opcija često pominjane "ovalnosti" kočnica.
Imao sam ovakvu situaciju - vrlo verovatno ovalnost doboša/paknova...
Hvala svima. Evo jutros ga vozio, kao da nije toliko. Više ni sam ne znam. Žena i mehaničar kažu da sam lud, ona ništa ne oseti, njemu sasvim normalno koči. Mora da su se udružili protiv mene. Moguće da je onda ovalnost. Sasvim dobro koči kad se nagazi pedala, čak sam ga na praznom putu fino istestirao juče i danas pri većoj brzini. Jedino me muči oce li braća na tehničkom zezati. Mislim, sa istim kočnicama je prošao tehnički pre 10 meseci i od tada napravio 1500km
Da nisu kola možda malo duže stajala, pa korozija na diskovima ? Dok se ne očisti hoće to da oscilira i trese.
U zadnjih godinu dana prešao oko 1500km ali zadnjih pola godine stoji i nije vožen. Moguće da je to. Prešao sam sa njim oko 250km za sad.
To je onda. Bez greške. Korozija diskova. Ako budeš imao sreće, neće biti mnogo dubinska, pa može da se očisti kočenjem.
Pokazaće vreme.
Korozija se vidi, takodje i ako ne koci cela povrsina plocica/diska, a mozda je i na jednom delu rub diska izvitoperen korozijom pa kaci..
Da ne ostanem dužan. Bio danas do majstora jer je auto počeo sve više da se njiše kod kočenja. Zakoči on dobro, ali nije mi baš za zezanje. Nema hrdje na diskovima, maltene novi. Pločice ok. Kaže majstor no-name diskovi da su fabrički jednostavno smeće. Bez ikakve oznake su. Tako da moguće da su ovalni fabrički. Ništa, staviću nove diskove TRW ili ATE i pločice, nije mi za zezanje, naročito jer malo iz vrtića često vozim, a mogao bih i tehnički opaliti zbog njih za mesec dana...
(https://i.postimg.cc/tYsM0Fnk/IMG-20221103-173103-01.jpg) (https://postimg.cc/tYsM0Fnk)
jesi probao druge točkove i gume? da ne bude džaba si krečio
Zamenio za ATE danas, diskovi, pločice, ruke, 130e. Evo prva vožnja, nema njihanja. Pločice Bosch bile na njemu, imale su neki zub i one na sebi, plus kaže da je jedan disk ovalan.
Citat: Loganovac poslato 27.10.2022. - 08:14
Naravno, uvek postoji i opcija često pominjane "ovalnosti" kočnica.
Uzivaj u voznji sada. :ziveli:
Hvala drug. Zahvalan je to auto :ziveli:
odlično!
Od kako sam uzeo auto pomalo čudno se ponaša na pravcu, stalno utisak da vuče pomalo na desnu stranu ako pustim volan.
Radio reglažu pre zamene guma, nisam primetio razliku.
Zamenio gume, otišao na drugu reglažu kod preporučenog Viktora u ProSportu, čovek stvarno deluje da je maksimalno u materiji, pregledao sve živo, silazio sa njime u kanal, pokazivao i objašnjavao, korigovao maksimalno i po njemu geometrija je odlična, auto ne bi smeo barem što se trapa tiče da mrdne nigde.
Posle reglaže, situacija bolja, u gradu ne primećujem nikakvu problematiku.
Ipak, kopkalo me je i dalje, cimnem Slavka kome sam neizmerno zahvalan, on me uputi u Reno Sava, pretresali ga sat vremena, odvezli ga na proveru reglaže, i po njima kao i po mom lokalnom majstoru trap je utegnut potpuno, nema nikakvog lupfa ni napred ni pozadi, merili i raspone uklapaju se u ono što treba, geomterija dobra. Pored klasičnog pregleda trapa pregledali ga na "treskavcu" da se provere i silent blokovi, sve kako treba. Ja sam pre toga testirao i amortizere na mašini lokalno, mada ne znam koliko je to merodavno jer se i tu rezultati u procentima drastično razlikuju od softvera do softvera.
Po njihovoj test vožnji sve je onako kako je normalno za ovaj tip auta, gde mi je kao što mi je i Slavko rekao napomenuto da ova generacija Stepway-a pati od takozvanog "torque steering" usled nejednake dužine poluosovina i višeg klirensa od standardnog Sandera.
Po mojoj test vožnji, šta znam. Kao što rekoh po gradu super, ali recimo juče prelazim most na Adi, pretičem krajnjom trakom, vozim 100kmh, naglo puštam gas i auto kao da zapleše, kao da prednji desni kraj propadne više od levog pa se auto zaljulja, čudno za opisati, kao da motor nije na sredini auta već se nalazi na desnoj strani pa je ona teža i više "klecne" mada to vizuelno ne vidim. Nisam siguran da li je prosto period navikavanja na više vozilo, paranoja ili šta ali u odnosu na Sandero 1 mi je na pravcima i većim brzinama nesigurniji osećaj.
(https://i.ibb.co/Q7HYc73S/trap.jpg) (https://ibb.co/KcsVGcp4)
(https://i.ibb.co/mV8gkfdL/amortizeri.jpg) (https://ibb.co/cSLV04RG)
Imao sam isti utisak, skoro godinu dana ali sam imao jedno iznenadno kočenje, kao izbjegavanje jelena. Moje nepovjerenje je bilo neopravdano. Auto se ponaša baš dobro u kritičnoj situaciji.
Bukvalno si isproveravao i dostelovao gotovo sve sto je bilo do tebe. Auto ocigledno ima odlicnu geomatriju, ovo sto ti se desilo na mostu moze biti spoj vise razlicitih faktora - prelazeci preko mosta na auto ima uticaj kako izuzetno jak vetar (pogotovo ovog vetrovitog maja), tako i okolni automobili koji prave vazdusne struje pri preticanju. Dodatno, svaki most vibrira u odredjenoj meri sto mi mahom i ne primecujemo i ovo sve utice na inerciju pri kocenju, ali i ide u zescu fiziku i dubiozu...
Ukratko, mislim da nemas potrebe vise da se bavis time, stavi ukoliko je mogce celu stvar vezanu za vesanje po strani, da ne kazem zaboravi na to neko vreme i pokusaj da uzivas u voznji :dirol: .
Sigurno postoji ogromna razlika u ponasanju auta koji si poznavao u prste i koji je celu generaciju iza Stepway-a kojeg sada vozis, a razlika je i u samim modelima (obican Sandero i Stepway). Verovatno ces se vremenom jednostavno navici na sve sto ti sada deluje cudno, a ova situaciju na mostu je verovatno ekstrem koji ne moze biti pravilo u smislu da na autu postoji i dalje neka problematika sa geometrijom kao podsistema vesanja.
P.S. I ovo pisem i sebi i tebi jer te potpuno razumem kada te nesto kopka da to jednostavno moras da popravis, ali se u mnogo slucajeva dodje do "overkill in optimization" kako se to danas moderno zove :)
To to, već sam krenuo da gledam kompatibilne amortizere :Smiley:
Za sada, stigla kineska mutlmedija, prvo da se pozabavim dodavanjem zvučne izolacije u prednja vrata, ugradnjom zvučnika, posle multimedija, pa ću polako da pratim ponašanje, nikako da me obaveze navedu negde autoputem dalje.
Pa nema dalje :D :) :hihi1: