Evo da zapocnem temu sa ovim motorom, planiram kupovinu Logana sa istim. Vidim po gradu dosta novih Dacija, vecina je sa ovim motorom, ali niko da se oglasi o iskustvima. Koliko sam na netu gledao motor je sa ne-varjabilnom turbinom, lancem, jednim PK kaisem / moj Sandero 3 iz 2013.g. ima 2 /, sa varjabilnim otvaranjem ventila. Neko je stavio i video - da ne ponavljam- sa iskustvom sa Stepom i sa 24000 km... Trenutno u Srbiji u ponudi samo ovaj motor sa rucnim- 6 brz. i autom.menjacem i verzija sa plinom i nekom jacom opremom /nije Comfort/ , a za biranje samo boja.Pa izvolite....
Motor odličan. Odlično se ponaša u vožnji. Ne smetaju mu niski obrtaji i gradske gužve. Ovde pišem o varijanti na plin. 3000 obrtaja na oko 135km/h. Ne vozim zustro, ali juce sam imao priliku da nas bude petoro u kolima, radila je klima, kofer je na krovu, a kako bih prosao na vreme kroz raskrsnicu, pre paljenja žutog svetla, presaltao sam u nizu i potopio pedalu gasa. Komentari su bili:"Jeb'o te!", "Koji zvuk..." i "Kako vuče, brate!?". Ko je vozio auto od 150ks nece doziveti to tako mozda, ali saputnici imaju Kadjara od 160ks, pre su imali Volvo S60 D5, pre njega Rovera 620ti sa 200ks, pre njega Omegu MV6, tako da mi je reakcija imponovala.
Motoru nisam nasao manu tokom prvih 10000km dosadašnje eksploatacije.
Ja sam sada na 52kkm.
Samo benzin, ne razmisljam o plinu.
Cisto gradska voznja oko 8-8.5.
Magistrala do 90 potrosnja je ispod 5.
Autoput na 130 oko 6.5.
Captur 2.
Nebi bilo zgorega napomenuti da postoje dva dobro različita 1.0 TCE motora . Jedan sa indirektnim ubrizgavanjem i drugi (jači) sa direktnim ubrizgavanjem
Tacno.
Ovaj moj je mpi, 90 ks.
1.0 Tce sa plinom. Odlično se ponaša na putu, ima snage, ne oseti brdo, troši oko 6.5 litara plina i 0.3 benzina na 100 km. :respect:
Servisni interval od 30k km skratiti na 15 ili 20k km, kako ko želi jer sam skontao da nakon 20k km počinje da troškari ulje (dosuo sam 2.3 dl).
Jedini nedostatak jeste cena servisa (31000) i luft u osovini poluge u akturatoru turbine (metalni zvuk koji se javlja prilikom usporavanja).
Odlična kombinacija sa menjačem od 6 stepeni prenosa. To je to, ukratko. :to:
Ovo sa 0.3 litra benzina mi je uvek bilo fascinantno.
Startuješ motor, izađeš sa parking mesta i on već prebaci na plin. Kao da ima električni grejač u isparivaču.
To i prilična ukupna ekonomičnost su stvarno ozbiljni aduti za ove male motore.
Leti to bude i manje. Konkretno, za poslednjih 3000 km, potrošio sam oko 5.5 litara benzina (benzin pao na rezervu pa dosuo za 1000). A povremeno provozam do 10 km na benzin.
Sve je to lepo, ali ne izgleda mi da je svojstveno samo 1.0 TCe motoru. Ipak ovde ne razglabamo o plinskim uređajima.
Videh naziv teme i pitanje u prvom postu i čini mi se da "razglabamo" o 1.0 Tce. Koji vozim na benzin i na plin.
I smatram sebe kompetentnim da iznesem iskustva o tom motoru i kako se ponaša na benzin i na plin.
Ne vidim u čemu je problem izneti sve činjenice vezane za ovaj motor? :ces:
Administrator je posvećen svojoj misiji da ubije svaku priču u startu i očuva paučinu na svakoj temi na ovom forumu.
Moj lični stav je da je Loganovac jednim delom u pravu, a jednim ne. Njegov komentar nema veze sa tim sto je administrator, niti bi trebalo bilo ko to da komentarise. O tome necemo u ovoj temi, ali ovog foruma ne bi bilo da nema Loganovca, a njega smo mi izabrali za urednika. Upravo zbog toga na ovom forumu nema paucine, dok su se mnogi drugi forumi ugasili. Nastavite lepim tonom.
(https://i.postimg.cc/851W1j4V/5ca2a92a1f1d-1920x1080-dw.jpg) (https://postimg.cc/bGBdgY46)
Potrosnja na predjenih 1800km - 6.7l
Sto se mene tice dokle god se spominje 1.0 tce i na benz moze uporedjivanje i sa plinom, i to je jedna verzija motora kod nas. Mene najvise zanimaju iskustva sa 91 ks modelom, a koliko sam video to je multipoint ubrizg. Mada koliko sam jurio po netu mislim da je samo remapiranje razlika u jacini motora. Tako da mozda ima mesta i za cipovanje-tjuning-turbina...Ne znam kako su samo izvukli 160 NM u odnosu na moj logan iz 2004.g. od 1.6 i 90 ks koji je imao 106 NM ? Ali pohvalno.
1.6 nije bio turbo.
Zar nije K7M imao 128Nm? :ces:
Turbo pravi razliku, ne brojevi.
Osecaj u voznji je nemerljiv.
Ne treba ocekivati cuda ali posle 52kkm na satu, i dalje me odusevljava sa svih 90ks.
15k km Motor je bombona ali me brinu brojna iskustva sa šipkom turbine. Iako još uvek nemam taj problem.
To je dobar motor, samo vozi.
Koliko sam kopao po netu, nema mnogo podataka i videa u vezi ovog motora. Ima podosta o 0.9 tce za koji kazu da je OK, samo redovno odrzavnje=menjanje ulja i moze da tera do 300.000. . Pa se zato nadam da su u ovom ispravili sve nedostatke prethodnog.
0.9 tCe moze da izgura vise, provereno. Verovatno svaki motor, ako se vozi i odrzava normalno.
Na FB grupama iz Rumunije, pojavile se nove Dačije sa taksija, cca 150k km za godinu i po' dana. Bez problema ali sa zveckavim aktuatorom.
To izgleda zvecka od starta, a koliko vidim trebamo na to da se svi naviknemo posto resenja izgleda nema...
Nema ni posledica.
:ne:
U najgorem slučaju, raspadne se aktuator, turbina prestane sa radom i motor upadne u "safe mod".
Pa kad istekne garancija, remontuješ aktuator i teraj dalje.
Ili túžiš RNS i pukneš para i živaca na veštačenja, suđenja i svašta nešto.
A u najboljem, vozis i ne mislis.
Ja sam vam reper, 55 kkm teram, ne sekiram se.
Ukoliko se ista desi, bicete obavesteni.
Za sada, niko problem sa ovim motorom nema.
ja to ne čujem. Još...
Pricati o 1.0 Tce, odvojeno od plina, po meni nema smisla; pa samo sam ga zato i kupio, pre nego sto se pojavio ECO-G sam bio u fazonu da kupim 1.3 Tce.
Ja sam vrlo zadovoljan, mada moje licno ubedjenje verovatno nije relevantno, imajuci u obzir prethodne "mrcine" koje sam vozio (Kec, pa Samara, pa Niva, izmedju zenina Fabia 1.2), pa nek umesto mene govore cifre:
32.537Km (nista ne zvecka, niti se dosipa ulje), od cega 30.886Km na plin.
Od tih 30.886Km, na grad otpada 30%, na vangrad bez auto-puta 43% i na auto-put 27%. Prosecna potrosnja svega toga je 8.34 l/100Km (ukupno sipano 2.574,4 litara).
Potrosnju benzina ne bi imalo smisla pisati, s obzirom da onih preostalih 1.651Km u sebi sadrzi veliki broj hladnih startova, a i s obzirom da sam lepo odvojio sta je vozeno na plin, a sta na benzin; ali koga bas zanima, otislo je 145,5 litara benzina (eto, rekoh da nema smisla).
Maksimalna pojedinacno izmerena potrosnja: Kragujevac-Presevo, 304Km sa 34,78 l (11,44 l/100Km), udeo auto-puta 100%
Minimalna pojedinacno izmerena potrosnja: Sevojno - Becici - Kragujevac, 811Km sa 53.15 l (6.55 l/100Km), udeo grada 5%, udeo auto-puta 10% (napomena: radi se o auto-putu "Ognjena Marija", gde je ogranicenje celom duzinom 100Km/h, uz upozorenje na merenje prosecne brzine, tako da taj uticaj moze i da se zanemari).
Brzina pri 3000RPM: 112Km/h u 5. (nemam 6.), mereno GPS-om (na satu je bilo 115Km/h).
Maksimalno postignuta brzina: 175Km/h po satu (a s obzirom da sam testiranjem sata utvrdio da "laze" za 3Km/h pri svim testiranim brzinama pomocu GPS-a, pretpostavljam da je dostignuto obecanih 170Km/h).
Motor lepo vuce i po malo uzbrdo u 5, uz Mecku i Begaljicu bez ikakvih problema, moze i uz Bubanj Potok, ali tu ga nacelno ne teram 5, jednom probao da vidim da li moze i moze.
Za sve ove kilometre nijednom nije zabelezeno ni najmanje zagrevanje motora. A vozeno je po vrucincinama vrlo zahtevnim deonicama (Llogara pass, Egnatia-Odos, kao i vec pominjana "Ognjena Marija" (koju bije glas da pali Francuze)). Kad vozim u takvim uslovima, prebacim kompjuter da pokazuje temperaturu motora - navika iz Lada :Smiley: Nikad nije mrdnula od srednjeg polozaja.
Jedina zamerka na motor: s obzirom na odnos mase vozila (skoro 1,4T prazan) i kubikaze, kocenje motorom takoreci ne postoji. Kad se vozi niz jaci strmopizd, sa menjacem u 2. vrlo brzo nabije 6000+RPM pa mora kocnica cesto da radi.
Čestitam na analitici i izvedenim zaključcima. Ipak, trebalo bi naglasiti da se radi o Dasteru. Napiao si masu, ali ni aerodinamika nije ista. Važno da si zadovoljan, a ko ne bi bio, neka te u zdravlju još dugo ovako besprekorno služi! :jea:
Nema 6 brzina?
:ha:
Htedoh baš isto da upitam ?
Nije tema, necemo siriti pricu, samo primecujem.
Baš lijepa analiza. Hvala i čestitam.
Mada nema logike da se piše o menjaču u ovoj temi, pišem ovde jer je u pitanju menjač uparen sa motorom iz naslova. Naime, u poslednjih mesec dana troje ljudi,
vlasnici dve Dacije i jedan vlasnik Renoa, su mi rekli da im je u servisu skrenuta paznja na vlaženje na menjaču. Ne znam koliko je to "vlaženje" intenzivno u smislu gubljenja ulja
niti mislim da treba da se pravi buka dok i sam ne saznam više, ali meni su ti navodi bili dovoljni da stavim karton ispod auta kako bih ispratio situaciju (troje ljudi u mesec dana mi je nekako
bilo mnogo). Ne zamaram se time, ali živim u dvorištu (ne parkiram se na suvom betonu) i ne bih želeo da propustim nešto. Verujem da ću uskoro raditi prvi servis (želim motorno ulje da
promenim na 15000km), pa ce biti prilika da vidimo kako stoje stvari kod mene.
Karton ti nece pomoci jer je sve zatvoreno.
Meni konstatovano vlazenje i zakazan servis za petak.
Na kojoj kilometraži?
60kkm
Posto ne moze da se vidi odozdo jel moze odozgo, odnekle ili rukom /nekim produzetkom/ da se dovati menjac.
Ovde se spominje curenje, tacnije je vlazenje.
Ja sam video kad sam menjao plocice, oni kad su radili servis.
Na šta sumnjaju, na neki semering ili neko drugo mesto ?
Ne bih znao, nit me interesuje.
Ono sto sam video je da vlazi na spojevima.
Rekli su, skidanje menjaca, predihtovanje i vracanje.
Dan i po.
Jel na obe strane ? Pa samo valjda semerinzi i mogu da se menjaju.
Kao sto rekoh, nemam pojma.
Svaki put kad sam na JTD i mjet menjao plivajući zamajac i set kvačila, menjao sam i semering koji radilice koji se nalazi između menjača i motora.
Uvek je na tom mestu malo važilo.
I to je tipično za auto u godinama a ne nov automobil.
Moj kum je imao Kiu Ceed 1,6 GDI, koja je imala opoziv zbog curenja ulja iz menjača (sa semeringa), a tada mu je o trošku garancije promenjena i lamela (jer se "nauljila").
On je reklamirao problem i pre toga, ali najpre su ga oduvali, da je to normalno, da malo "vlaži".
Klasično postupanje. Svi proizvodjači su isti. Ako procene da mogu, najpre kupce (sa reklamacijama) prave budalama. Ako to eskalira (jer nisu sve stranke iste i ne gutaju svi jednako dobro ta objašnjenja "normalno je") ili se problem omasovi, onda gledaju da to nekako reše.
Ali, bitno je samo da se to na kraju reši. A koga briga za izgubljene živce, vreme (pa i izgubljeni novac) vlasnika. Jer, jedan sat servisera košta danas i 50 evra, a izgubljeni sat (ili sati i dani) vlasnika i dalje ne koštaju ništa
Ne bih rekao da se u ovom slučaju kupac pravi budalom, jer je svima u servisu i pod garancijom
skrenuta pažnja na problem.
Mrzi me sada tražim te ranije postove, ali, neki su ovde pisali da su oni to reklamirali ( onaj neobičan zvuk), a da im je rečeno da je to "normalno". Ne da je njima pri redovnom servisu samonicijativno serviser skrenuo pažnju, već obrnuto. Da je vlasnik na to ukazao kao svoje zapažanje, primedbu i prijavu i da je dobio odgovor da je taj zvuk normalan. To nije napisao samo jedan član foruma kao svoje iskustvo oko tog problema.
Za to sam pisao da su se pravili blesavi, a kupce pravili budalama.
Za ovo vlaženje menjača nisam rekao da je to bio slučaj i način postupanja. Tu je pokazana korektnost.
Ja moram da te demantujem.
Nije sve tako crno, otisao na servis, rekli ima vlazenja, oprani, dodjite za 1000 km da proverimo.
Pri proveri zakazali termin i to je to.
Moje intervencije nema ni 0 posto.
Nema potrebe za dematovanjem jer sam imao u vidu i tvoje postove ( i oko aktuatora i vlaženja ), pa i samo zato za problem vlaženja menjača i napisao "Tu je pokazana korektnost"
Epilog, nisu ni pipnuli.
Trazili misljenje iz FR i dobili instrukcije da zamene i semering koji nemaju.
Kad stigne, rade sve.
Pozdrav svima.
Imam nameru da kupim Sandero 0,9 tce 90ks . Da li taj motor ima lanac ili kaiš ?
Lanac
Kako su se do sada pokazali ovi motori ?
Pa nećemo valjda sad sve ispočetka da razglabamo - pretraži malo teme, sve je već napisano. Postoji opcija Pretrage (Search) na početnoj stranici Foruma.
Posle 2 i po meseca da zakljucim pricu.
Stigao semening, zakazan termin, odradjeno za jedan dan.
Idemo dalje.
Pozdrav svima,
Nekolicina vas se zalila da motor nece da vuce dok je hladan. Takodje je bilo objasnjenja da je auto tako setovan zbog ocuvanja ekologije, jer hladan najvise zagadjuje (ima logike).
Meni je problem resen pre skoro dva meseca, ali nikako da podelim sa vama.
U servisu sam se pozalio da mi auto oscilujuce ubrzava izmedju 2-3000 obrtaja. Reinstalirali su mi sofrware i problem je nestao. U to sam se uverio pre dve nedelje, kada je juratnja temperatura bila -1, a auto "leti" odmah po paljenju :).
Inace, predhodno se mucio i na temperaturama od +10 dok se ne zagreje.
Ne mislim da je to baš pametno. Nikako nije dobro forsirati nezagrejan, pogotovo hladan motor.
Moguće i da ima neka nova, bolja mapa, koja će svima biti učitana tokom redovnih servisa. Ili, pak, samo onome ko se požali.
A da hladan motor nije zdravo forsirati, nema dileme.
evo da javim,zamenjeni motorići prednjih stakala,stavljena neka vrsta izolatora na prednja stakla, negdje u utorima,nema više zvoncanja stakla na leru.Napravljeni neki apdejti softvera motora,pitah za zvuk aktuara ili oko toga,kažu da to nije kvar ali da Renault radi na rješenju toga,spominju neke podloške.To bi išlo iza maja mjeseca,po najavama.Sutra idem na vožnju pa ću vidjeti kako radi,čini mi se da bolje vuče ali servis mi je kilometar od kuće pa ću vidjeti sutra,potdrav
TCe "podloške"? Kao TSI "podloške" oko njegovog problema sa Westgate ventilom turbine?
Drugar je imao Fabiju 1,2 TSI 105 koja je "dobila podloške" i dugo mi se žalio kako se posle toga (navodno) promenio način rada motora, a što može da ima logike, jer Westgate ventil utiče na pritisak turbine.
ne znam što da vam kažem,ako će zvati oko toga, javim tu
Kazu mi u Reno Savi da su imali otkaze turbina kod nekoliko taksista. Objektivno, oni su najvise i presli do sada, ali isto tako, posto smo pricali o odrzavanju tokom garancije, to je rano za tako veliki problem. Ne razumem se u konstrukcije, aktuatore, pa ne mogu da dam drugi komentar, osim što cu da zadrzim praksu izmene ulja na 15000km. Da li bi taksistima vise otkazivale turbine kada bi i oni imali servis na 30000km? Ko zna? Svakako mi nije milo kad cujem da takvi problemi postoje. Razlog vise da se auto tokom garancije odrzava u ovlašćenim servisima.
Pri čemu na taxiju ti motori nemaju česte hladne startove.
Ali imaju mnogo startova.
Realno, radni vijek turbine je cca 200 hiljada KM, pa remont, možda nekog zadesi duži period bez remonta, nekog kraći, ali tu je to negdje.
Sad kad pričate o intervalima, sjetim se kad sam tamo nekad 2011. godine, imao Seat Toledo, 1,9 tdi, onaj od 81 kW, bio je službeno vozilo u jednom auto centru, prešao originalnih 150 hiljada km, međutim, tad sam se prvi put sreo sa tim nekim full sintetika uljima 0w itd. pa u servisnoj vidio da je auto za taj period imalo samo 4-5 servisa, obično na 25 000 km.
Auto je bio dobar, ali se turbina strašno čula, pa sam ga i ja prodao dalje, uz neki kolateral na njemu nakon pola godine, od možda 500-1000 eura.
Vjerujem da su ovi 1,0 tce što su im stradale turbine na taksiju, imali preko 250 hiljada na satu...
Citat: Veterinar poslato 30.06.2023. - 10:45Kazu mi u Reno Savi da su imali otkaze turbina kod nekoliko taksista. Objektivno, oni su najvise i presli do sada, ali isto tako, posto smo pricali o odrzavanju tokom garancije, to je rano za tako veliki problem. Ne razumem se u konstrukcije, aktuatore, pa ne mogu da dam drugi komentar
Šta je tačno problem - raspao se aktuator, raspala se krilca, osovina dobila prevelik luft?
Ne znam. To su novi motori, nisu presli puno, o odrzavanju tokom garancije smo pricali.
(https://i.postimg.cc/9RM0d1KN/Screenshot-2023-06-30-16-43-27-611-com-facebook-katana.jpg) (https://postimg.cc/9RM0d1KN)
Znaci obavezan updejt compa, na servisu. Da li treba to posebno nagovestiti ili sami odradjuju. Bilo je negde na forumu da se covek pozalio na rad na benzinu pa mu odradili update. I meni radi cudno na benz, sto sam vec pisao, pogotovo kad je hladan, kao da ima karburator . A ova explozija filtera - bez komentara sam. Mare, jel bio update na servisu ?
U septembru (možda i ranije) idem na servis pa ću videti.