Ovo je važna stavka a niko ništa ne spominje?
Moja pretpostavka je da cim se o stelovanju ventila za te motore da su ugradjivani hidro podizaci,sto bi i red bio.
Nemaju hidropodizače, imaju kalibrisane šoljice ventila.
Nakon koliko km se šteluju?
Štelovanje ventila ovog sistema je neizvodivo u privatnoj režiji,a možda i nije predviđeno.
Mogu pogledati u servisnoj knjižici, ali mislim da štelovanje ventila nije predviđeno.
Ako nisu u pitanju "samoštelujući" ventili ( tj. sistem hidropodizača ), onda na nekim kilometrima svakako mora biti predvidjena kontrola podešenosti ventila. Znam za neke kod kojih je to predvidjeno svakih 120-150 hiljada km.
Ne mora da bude predviđeno, kao što u svoje vreme nije bilo predviđeno ni na 1.4MPI motorima, što ne znači da ne treba da se uradi.
Vidi, poslao meni i Dačija diler zvaničan plan održavanja za 1,0 TCe 90, pa po tom planu, ako bi se doslovno primenilo napisano, svećice ne bi bile promenjene prvih 150 hiljada kilometara. Kao ni kočiono ulje. Ni rashladna tečnost. A ni servis klima uredjaja ne bi bio izvršen.
Svašta je u tom planu izostavljeno. Slučajno ili ne, stvar je slobodnog tumačenja.
Ovo je netačno, uz ogradu da ne znam šta ste dobili od dilera i/ili kako ste dobijene informacije protumačili.
Vlasnici Dacia vozila sa motorima iz naslova odlično znaju koji su servisni intervali i koji dodatni zahvati se kada rade.
Citat: Loganovac poslato 08.01.2022. - 21:51
Ne mora da bude predviđeno, kao što u svoje vreme nije bilo predviđeno ni na 1.4MPI motorima, što ne znači da ne treba da se uradi.
Svojevremeno (od 2007 godine koliko sam ja upoznat) na 1.4 MPI motorima servisni interval za proveru i podešavanje zazora ventila je bio 60000km a za motore sa pogonom na TNG je bio prepolovljen na 30000km. A ko je kakvu servisnu knjižicu dobio uz vozilo - ne bih znao i ne bih komentarisao.
Za motore iz naslova teme programom održavanja nije predviđeno ni proveravanje niti podešavanje ventila. Jer podešavanje zazora znači dizanje bregastih i zamenu šoljica. A šoljice i bregovi su tako tretirani da praktično nema habanja. Stvar je u DLC-u i to je jedan od mnogih razloga zašto mi se svi "H" benzinci dopadaju. U prilog tome govore neka bivša flotna vozila za koja znam, koja su sa H4B motorima i sa naknadno ugrađenim plinskim uređajima, koji imaju isti ventilski razvod kao H4D i B4D i kojima su kilometraže između 150kkm i 350km.
I da ne budem nefer prema vlasnicima dizel motora, 1.5dCi je trenutno jedini dizel motor koji bih ikada poželeo u svom automobilu. Eto, napisao sam i potpisujem napisano sa verom da će motori i dalje biti takvi kakvi su bili do sada.
Citat: slavko_bgd poslato 08.01.2022. - 22:48
I da ne budem nefer prema vlasnicima dizel motora, 1.5dCi je trenutno jedini dizel motor koji bih ikada poželeo u svom automobilu.
Ima li neko objasnjenje za ovo, slicno kao za spomenute benz. motore?
Ima.Evo ja sam presao skoro 380000km i nikad nisam stelovao ventile a nisu samostelujuci.
Citat: slavko_bgd poslato 08.01.2022. - 22:48
Ovo je netačno, uz ogradu da ne znam šta ste dobili od dilera i/ili kako ste dobijene informacije protumačili.
Vlasnici Dacia vozila sa motorima iz naslova odlično znaju koji su servisni intervali i koji dodatni zahvati se kada rade.
Svojevremeno (od 2007 godine koliko sam ja upoznat) na 1.4 MPI motorima servisni interval za proveru i podešavanje zazora ventila je bio 60000km a za motore sa pogonom na TNG je bio prepolovljen na 30000km. A ko je kakvu servisnu knjižicu dobio uz vozilo - ne bih znao i ne bih komentarisao.
Za motore iz naslova teme programom održavanja nije predviđeno ni proveravanje niti podešavanje ventila. Jer podešavanje zazora znači dizanje bregastih i zamenu šoljica. A šoljice i bregovi su tako tretirani da praktično nema habanja. Stvar je u DLC-u i to je jedan od mnogih razloga zašto mi se svi "H" benzinci dopadaju. U prilog tome govore neka bivša flotna vozila za koja znam, koja su sa H4B motorima i sa naknadno ugrađenim plinskim uređajima, koji imaju isti ventilski razvod kao H4D i B4D i kojima su kilometraže između 150kkm i 350km.
I da ne budem nefer prema vlasnicima dizel motora, 1.5dCi je trenutno jedini dizel motor koji bih ikada poželeo u svom automobilu. Eto, napisao sam i potpisujem napisano sa verom da će motori i dalje biti takvi kakvi su bili do sada.
Ono što sam prethodno napisao je potpuno tačno. Bez ikakve neistine ili proizvoljnog tumačenja. Probaću sutra da postavim ovde ono što mi je diler poslao. I videćete da nikakvu laž nisam napisao u onome što sam napisao.
Za 1.0 Tce, servisnim uputstvom nije predviđeno štelovanje ventila.
Servisnim uputstvo za 1.4 nije predviđeno ni da se ikada mijenja ulje u mjenjaču pa se ispostavilo da je dobro da se povremeno zamijeni.
(https://i.postimg.cc/B8yH2yPK/IMG-20220109-111454.jpg) (https://postimg.cc/B8yH2yPK)
(https://i.postimg.cc/Q9T5mbcn/IMG-20220109-111459.jpg) (https://postimg.cc/Q9T5mbcn)
Citat: Zoran poslato 09.01.2022. - 11:42
Servisnim uputstvo za 1.4 nije predviđeno ni da se ikada mijenja ulje u mjenjaču pa se ispostavilo da je dobro da se povremeno zamijeni.
Apsolutno, na 60k-80k km.