DACIA Forum Srbija

DACIA => Sistemi za TNG i alternativna goriva => Temu započeo: slavko_bgd poslato 22.02.2010. - 15:21

Naslov: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: slavko_bgd poslato 22.02.2010. - 15:21
Evo par reči o ovim aditivima:

1.Proizvođač ovih aditiva je nemačka firma TUNAP ( www.tunap.com/en )
2.Set se sastoji od 2 aditiva: jedan je za benzin a drugi za gas;
3.Oba aditiva se sipaju na 15.000 km, dakle pri redovnom servisu gasnog uređaja;
4.Aditiv za gas se sipa direktno u bocu, pomoću kompresora i aplikatora. Bitno je da boca nije napunjena do kraja;
5.Aditiv za benzin se sipa u benzinski rezervoar, bitno je da rezervoar nije pun do vrha ali i da u njemu ima oko 15 litara benzina;
6.Aditivi su prvobitno bili namenjeni GM-ovim motorima pa je po ugledu na njih i RNS uveo kao obaveznu upotrebu ovih aditiva;
7. Osnovni problem ovih aditiva je visoka cena (cca 60 evra!!!)
8. U toku 2009-te godine koncesija Dacia-Renault je kupila 5(pet!) setova;za ovu godinu nemam podatke.
9. Ne sumnjam da je to dobra stvar. Ja nisam sipao i testirao nijedan set. Kolege u Kragujevcu su testirali TUNAP na jednoj problematičnoj ASTRI CLASSIC Z14XEP i upotreba Tunapa je postigla odlične rezultate;

Zvanično, na snazi je obaveza upotrebe aditiva kod vozila u garantnom roku ali očigledno da se to ne primenjuje. Što je najvažnije za vlasnike vozila, i bez aditiva nisu uočeni nikakvi problemi na Dacia i Renault motorima (mislim na motore sa pređenih više od 130.000 km koje pratimo i imamo kontakte sa vlasnicima).A nije ih malo....

Pozdrav svima!
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: hobbista poslato 22.02.2010. - 16:17
Kolega Slavko, hvala na ovom tekstu  :too:

Bilo bi lepo samo da dopuniš vezano za tačku 9. kakvi su problemi bili (odnosno kako su se manifestovali).


Off:
Zvanično, uz upotrebu Vazelina neke stvari klize perfektno. Ipak, veći deo populacije ne upotrebljava ovu vrstu "aditiva" i nisu uočeni nikakvi problemi, iako je garntni rok odavno prošao  :Smiley: (morao sam) :laugh:
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: stalker poslato 22.02.2010. - 22:14
Pošto imam plin ugrađen van garantnog roka kada jo nije bilo tune up aditiva ja redovito koristim LIQUI MOLY Ventilschutz a kod tankanja benzina svaki put natočim i STP fuel injection cleaner.

Kolika je korist od svega ne znam. Nadam se da nema ni štete a motor već više od dvije godine radi besprijekorno na LPG.  :lux:
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: Keka poslato 23.02.2010. - 17:35
Ja ne koristim nista, i vec 40.000 od ugradnje gasa sve je OK.

Doduse to je mala kilometraza da bi donosili relevantne zakljucke.
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: Deda poslato 23.02.2010. - 21:44
...tolike godine vozim na tng i nikad nisam ni cuo da postoje aditivi...
Sada sam sa Logijem preso nesto pre hiljadarke i trebam na servis ici, onaj prvi. Bas cu da pitam servisere, pa javljam...
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: mladen895 poslato 23.02.2010. - 22:17
Nekada sam bacao pare na kojekakve aditive ali sam uspeo da se operišem od toga.To mu dodje kao žene i šminka,ako je neka lepa to joj ne treba.
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: stalker poslato 23.02.2010. - 23:47
Moj instalater plina je ispred mene zvao nekog koji je tata-mata za plin i pitao ga treba li u logana ugradnja tog flash lube podmazivanja. Ovaj mu je rekao da treba iako nije bio potpuno siguran. Pošto sam uređaj košta nekih 70-80 Eura a ne može da škodi, rekao sam - ugrađuj.
Jedan litra tog ulja košta oko 20 E i traje oko 10 000 km.

Aditiv protiv začepljenja injektora koristim na preporuku plinaša koji imaju duže iskustvo u vožni na plin i navodno nema tih dizni koje se neće kad-tad začepiti kod vožnje na plin. primjenom ovih aditiva to se začepljenje samo odgodi na nki duži period.
Ja sam također na plin prešao oko 40 kkm i do sada nikakvih problema ali ne znam je li tome doprinijelo to što koristim aditive ili bi isto bilo i bez njih  :ne:
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: mladen895 poslato 24.02.2010. - 03:50
Čuo sam da je taj uređaj obavezan za Toyota VVT-i motore a verovatno i za one koji se voze na većem broju obrtaja.A dizne nisu toliko skupe da se promene na 100 000 ili po sopstvenom nahođenju.
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: slavko_bgd poslato 24.02.2010. - 11:37
@hobbista:

Problemi na Z12XEP i Z14XEP(konkretna ASTRA) su bili sa poremećajem u radu na plin i benzin posle 10-ak kkm.
Motor nije otvaran jer je rešen aditivima u toku sledećih nekoliko hiljada km i sada motor radi dobro na oba goriva. Moguć uzrok problema je mogao biti u naslagama na ventilima koje se kod tih motora javljaju usled normalno nešto veće potrošnje ulja ili specifičnosti u radu EGR-a. Sledeće sedmice idem u KG pa ću probati da saznam nešto više.U odnosu na broj konvertovanih motora ovo je izolovan slučaj upotrebe aditiva TUNAP;

@mladen895
VVT-i motori nemaju apsolutno nikakvih problema pri radu na gas. Dokaz je moj prijatelj kojem sam pre 4 godine ugradio LANDIRENZO OMEGAS u Corollu 1,4 VVT-i i koji je prešao skoro 200 kkm bez ikakvih problema, samo uz redovno održavanje.U istom periodu sam radio još 2 Toyote (RAV4 2,0 i Corrolu 1,6) ali nemam evidenciju za njih. To mi liči na onu famu o "keramičkim sicevima" kod ZETEC i DURATEC motora kod Forda.

@Keka i drugi:
Nisam "Renault freak" ali sreća vlasnika vozila iz ove grupe je da su motori fantastični i nemaju nikakvih problema.Nama u servis dolaze vozila koja su prešla blizu 200 kkm na gas i motori rade bez greške.Za očuvanje benzinskog sistema dovoljno je voziti povremeno na benzin i to je cela mudrost, o tome smo već diskutovali.

Pozdrav svima!


Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: Deda poslato 24.02.2010. - 17:05
.pali se na benzin, posle prelazi na tng kad se motor zagreje i to je to... Znaci, svakodnevno motor radi na oba , ima podmazivanja i ostalo sto mu treba.
SMatram da mu nikakvi aditivi nisu potrebni.
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: stalker poslato 25.03.2010. - 20:24
Evo ovaj od Liqui Moly koji ja koristim. Baš sam danas kupio novu litru pa sam miran narednih 10 kkm.

(http://j.imagehost.org/0634/DSC01945.jpg) (http://j.imagehost.org/view/0634/DSC01945)
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: Keka poslato 07.10.2010. - 14:47
Iskustvo clana foruma sa aditivima:

Citat: stalker poslato 07.10.2010. - 00:48
Danas je problem kulminirao kad su okretaji motora podivljali a u jednom momentu se popeli na 5000 pa sam morao ugasiti motor na sred puta.
Svratio sam u prvu trgovinu auto dijelova i kupio ovo

(http://b.imagehost.org/0710/DSC00457.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0710/DSC00457)

Odlučio sam sve rastaviti i detljano očistiti

(http://b.imagehost.org/0204/DSC00438.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0204/DSC00438)

(http://b.imagehost.org/0121/DSC00439.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0121/DSC00439)

(http://b.imagehost.org/0345/DSC00441.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0345/DSC00441)

Za skidanje donjeg dijela kućišta filtera imam odgovarujići ključ E12 za odvijanje vijaka

(http://b.imagehost.org/0992/DSC00440.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0992/DSC00440)

Već očekivano jer se to događa kod svih, gumena brtva na spoju sa grlom je ispucala

(http://b.imagehost.org/0813/DSC00442.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0813/DSC00442)

pa je kao privremeno rješenje da se skroz ne raspadne poslužila izolir traka

(http://b.imagehost.org/0223/DSC00443.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0223/DSC00443)

Usisno grlo

(http://b.imagehost.org/0515/DSC00444.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0515/DSC00444)

Zatim sam odvojio polugicu gasa

(http://b.imagehost.org/0158/DSC00445.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0158/DSC00445)

pa konektor MAF senzora

(http://b.imagehost.org/0522/DSC00446.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0522/DSC00446)

zatim konektor step motorića

(http://b.imagehost.org/0581/DSC00447.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0581/DSC00447)

i na kraju ciječicu kojom se  u usisno grlo dovodi Flash Lube ulje za dodatno podmazivanje i hlađenje ventila.

(http://b.imagehost.org/0856/DSC00448.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0856/DSC00448)

Sada se usisno grlo može odvojiti od usisnne grane i izvadit van.
Tada je usljedio šok jer ono što sam vidio nisam ni u snu mogao sanjati.  :shit:
Čitavo usisno grlo zajedno sa leptirom gasa j ebilo prekriveno debelim slojem smolaste mase za koju sam kasnije utvrdio da potiče upravo od tog ulja koje sam zadnjih godina koristio za dodatno hlađenje i podmazivanje ventila. Radi se o ulju poznatog ptoizvođača Liqui Moly i ni sada mi nije jasno šta se tu dogodilo da motor sa podtlakom nije tu malu količinu ulja koje kaplje oko 8 kapljica u minuti usisao nego se ono taložilo u cijelom usisu i stvorilo nekakav sloj poput smole i voska. Čak ni moj instalater plina ne zna razlog ovome iako godinama ugrađuje plin i  ovo ulje ??!!

(http://b.imagehost.org/0592/DSC00449.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0592/DSC00449)

(http://b.imagehost.org/0381/DSC00450.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0381/DSC00450)

(http://b.imagehost.org/0335/DSC00451.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0335/DSC00451)

(http://b.imagehost.org/0611/DSC00453.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0611/DSC00453)

(http://b.imagehost.org/0961/DSC00452.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0961/DSC00452)

Možda je bilo najpametnije da sam skinuo cijelu usisnu granu i čitavu je iznutra oprao ali nisam imao vremena pa sam samo odstranio naslage iz usisnog grla i iz otvora usisne grane gdje je to bilo dostupno a tamo su naslage i bile najveće.
Radi se o količini koja ispuni cijelu mušku šaku i nije mi jasno kako je motor uopće radio s ovakvim naslagama u usisu. Ja čak nisam primjećivao neku rezliku u rau i vuči iako mi je bilo čudno kad me je jedna Škoda Felicija "oprala" na jednoj dužoj dionici strme i zavojite ceste na kojoj su se nekada vozile brdske trke.

Skinuo sam i step motor za što je trebao torx izvijač br 20

(http://b.imagehost.org/0513/DSC00454.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0513/DSC00454)

i pokretni vrh motorića je očekivano bio garav i dodano zaprljan ovim naslagama od ulja.

(http://b.imagehost.org/0171/DSC00455.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0171/DSC00455)

(http://b.imagehost.org/0044/DSC00456.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0044/DSC00456)

Nakon što sam sve dobro očistio i obrisao, vratio sam sve natrag na svoje mjesto

(http://b.imagehost.org/0252/DSC00458.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0252/DSC00458)

(http://b.imagehost.org/0753/DSC00459.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0753/DSC00459)

Motor je upalio od prve i nastavio raditi na stabilnom broju okretaja.

(http://b.imagehost.org/0884/DSC00460.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0884/DSC00460)

Nakon toga sam odvezao nekih 150 km i u vožnji osjetio značajnu razliku u vuči a posebno u brzini odziva na pritisam papučice gasa.
Tek sada vidim koliko je sve ovo gušilo motor pa sam odlučio da više neću koristiti ovo ulje a kad pođem u plinski servis dodatno ću se posavjetovat sa istalaterom što dalje raditi.



Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: stalker poslato 07.10.2010. - 20:36
Hvala Keka, baš sam ja htio ovdje da napišem isto.
Već prije sam pisao o tome kako imam ugrađen Flash Lube sistem za dodatno podmazivanje i hlađenje ventila što kod nas prakticiraju instalaleri plina na gotovo svim autima novijeg datuma proizvodnje. Je li to stvarna potreba ili način da se izvuku dodatni novci iz džepa pitanje je bez odgovora.
Sigurno je da za neke motore trebaju aditivi i Flash Lube ulja ali očigledno za dacije to nije potrebno je rkoliko vidim kod vas u Srbiji to nitko ne ugrađuje a Logani i ostale Dacie veselo vrte kilometre bez toga.
Mene je kod ugradnje plina ovaj dodatak stajao oko 70 Eura i svaka  litra ulja koaj bi trebala bit dostatna za 10 000 km dođe još oko 20 Eura.
Ja sam na plin prešao oko 50 000 km i za to vrijeme potrošio oko 5 litara ovog ulja što mi je ukupni dodatni trošak oko 170 Eura a na kraju sam dobio probleme.
Vjerojatno sam se mogao bezbrižno voziti i bez ovoga a za novce koje sam (uzalud) potrošio mogao sam kupiti oko 300 litara plina i s njim preći dodatnih oko 4000 km.
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: slavko_bgd poslato 11.10.2010. - 12:27
Poštovani "stalker",

Pogrešno ste koristili aditiv.
"Liqui Moly" koji ste koristili treba da se sipa u REZERVOAR ZA BENZIN.
Vrlo poučan slučaj...

Improvizacija je majka svih za..bancija!
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: Keka poslato 11.10.2010. - 16:59
Pazi stvarno, lepo pise na boci u narandzastom polju dodati u gorivo

(http://s3.postimage.org/dJ7L9.jpg) (http://postimage.org/image/run7jpxg/)

Bice da je majstor koji je ugradjivao dao pogresnu preporuku  :ne:

Isto pise da stiti usisne ventile, a problem moze da nastane na izduvnim ventilima, stoga je upitna vrednost ovog preparata  :ces:
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: krle poslato 11.10.2010. - 17:06
A šta onda ide u Flash Lube i čemu on onda služi  ako se isti efekat može postići  sa aditivima u benzinu.
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: Keka poslato 11.10.2010. - 17:12
Laicki gledano, ako hoces da podmazes izduvne ventile, u gorivo ili kapaljkom u struju vazduha treba dodati materiju koja ce preziveti sagorevanje ili biti adekvatno transformisana nakon sagorevanja da na izduvnom ventilu i sedistu ostavi sloj zastitne materije ili snizi temperaturu sagorevanja. Ukoliko ostavlja sloj zastitne materije, taj proces se ne moze ograniciti samo na izduvni ventil, pa ce biti zasticena i izduvna grana, katalizator, lonci....

Verujem da Slavko moze da kaze vise o tome, posto je sajt FlashLube-a prilicno stur.
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: krle poslato 11.10.2010. - 17:31
 :to:

Jasno mi je  :

http://www.flashlube.com/en/products/electronic-valve-saver-kit.html

http://www.youtube.com/watch?v=1x-FIMZ2y8g&feature=related

Sa aditivom bi se štitili ventili samo prilikom startovanja motora,odnosno  dok radi na benzin, a sa sistemom Flashlube to bi bilo stalno (verovatno u sekvencama).

Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: stalker poslato 16.10.2010. - 10:47
Ovi linkovi koje je krle postavio prikazuju elektronski dozator dok je kod mene stari podtlačni.
Kod nega podtlak iz usisne grane kroz tanke cjevčice usisava tekućinu iz posude. da bi se količina mogla dozirati postoji sistem ventila kod kojeg se kao na slavini za vodu odvrtanjem i zavrtanjem smanjuje ili povećava protok.
Da bi se protok mogao kontrolirati tekućina kaplje kroz staklenu cjevčicu (poput infuzije u medicini) a preporučena koliočina je 6-8 kapi u minuti.

(http://b.imagehost.org/0931/DSC00553.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0931/DSC00553)

Malo me  slavko_bgd pokolebao kad je napisao da sam pogrešno koristio koristio LM tekućinu. Tamo stvarno piše : Add to fuel (dodati u gorivo)   :conf:
Srećom nisam bacio praznu limenku pa sam još jednom detaljno pročitao uputstvo a tamo piše ovo:

(http://b.imagehost.org/0293/Ventilschutz.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0293/Ventilschutz)

Da sad ne prevodim cijeli tekst s engeskog - uglavnom ovdje nedvosmisleno piše da se ova tekućina (ulje ili šta li je već  :D) koristi upravo na način kako je to instalirano na mom Loganu. Moj plinski instalater taj posao radi više od 20 godina i nisam ni prvi ni jedini kojem je ugradio ovaj Flash Lube sistem.
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: Loganovac poslato 16.10.2010. - 11:02
Da piše - piše. Da se čudo napravilo - napravilo se. Da li postoji logično objašnjenje ovog fenomena u skladu sa svim navedenim činjenicama, pa nije moguće da se to samo tebi dogodilo ako već majstor godinama ugrađuje isti aditiv na isti način? Ustanovio si da je doziranje OK (8 kapi u minutu), šta je onda razlog koji je doveo do stvaranja onolikih naslaga?  :ces:
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: Keka poslato 16.10.2010. - 14:18
Flash Lube ide u dozator.

Liqui Moly ide u gorivo.
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: eastcowboy poslato 17.10.2010. - 10:10
(http://s1.directupload.net/images/101017/nvbok5kf.png)

http://www.si-elektronik.de/export/ValveProtector/valvedokusequent.pdf

Citat1. dosledna ili potrošnje na bazi aditiva mešanje
     preko kompletnu uslugu svoJim motorom
  2. Gaskomponennten ne utiče aditiva
  3. Ne previše ili nedovoljno doziranje
  4. idealan dodatak raspodelu sekvenciJalno uvod u komore za sagorevanje
  5. Nivo praćenje aditiva uključuJući tenkove LER prazne upozorenje
  6. Izlaz za bezbednost zatvaranje gasnog sistema sa praznim rezervoarom aditiv
  7. Jednostavna instalaciJa sa plug-in sistem
  8. Aditiv potrošnju samo kada su potrebne
  9. lako dopunjavanje rezervoara aditiva
10. pogodan za naknadno izvršenu opremu
11. svi pečati sistema visokog kvaliteta FKM
12. niske cene
13. pogodan za turbo motore sa direktnim ubrizgavanjem i za tečni
14. FunkciJa praćenja od strane samo-diJagnozu svih instaliranih komponenti
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: Aleks poslato 15.03.2011. - 15:47
Voleo bih da znam da li je nas kolega taxista koji je pres'o preko 500.000km koristio bilo kakve aditive.
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: sasasaas poslato 15.12.2011. - 11:02
Pozdrav svima, hteo sam da proverim sa vama da cujem kakva su iskustva sto se tice aditiva. Moj brati ima ladu nivu sa tng uredjajem i on dodaje WURT aditiv u rezervar za benzin posle svakih xxx km. U mojoj knjizici pise da oni na servisu dodaju aditive. Ja sam obavio prvi servis na 1000km i sve je bilo ok ali sam zaboravio da pitam jel treba da dodajem ja aditiv ili se to radi na servisu. U svakom slucaju hteo sam da cujem vase misljenje/iskustva/preporuke.
Imam jos jednu nedoumicu posto mi je ovo prvi automobil na gas  :40: ranije sam vozio dizel. U uputsvu sam procitao da benzin treba zanavljati, ja razmisljam ovako posto iu hladni dani na hladan motor kratke relacije vozim na benzin. Kada se motor ugreje posle vozim na gas i kratke i duge relacije. Odnosno da li je bolje po hladnom vremenu, koje nadam se dolazi, voziti na benzin ili tng, ili je potpuno svejedno. Znam da on sam prebaci kada na gas kada je tako namesten i kada ima dovoljnu temperaturu. 

Nadam se da nisam previse konfuzan.
Veliki pozdrav
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: Logan Base poslato 18.12.2012. - 20:42
U subotu sam išao u Renault po filtere i svječice i tamo na polici vidim original Renault aditive i Elf za diesel goriva i benzince za čišćenje sustava ubrizgavanja. Mislio sam da ih proizvođaći zabranjuju.
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: slavko_bgd poslato 19.12.2012. - 10:01
Citat: sasasaas poslato 15.12.2011. - 11:02
Pozdrav svima, hteo sam da proverim sa vama da cujem kakva su iskustva sto se tice aditiva. Moj brati ima ladu nivu sa tng uredjajem i on dodaje WURT aditiv u rezervar za benzin posle svakih xxx km. U mojoj knjizici pise da oni na servisu dodaju aditive. Ja sam obavio prvi servis na 1000km i sve je bilo ok ali sam zaboravio da pitam jel treba da dodajem ja aditiv ili se to radi na servisu. U svakom slucaju hteo sam da cujem vase misljenje/iskustva/preporuke.
Imam jos jednu nedoumicu posto mi je ovo prvi automobil na gas  :40: ranije sam vozio dizel. U uputsvu sam procitao da benzin treba zanavljati, ja razmisljam ovako posto iu hladni dani na hladan motor kratke relacije vozim na benzin. Kada se motor ugreje posle vozim na gas i kratke i duge relacije. Odnosno da li je bolje po hladnom vremenu, koje nadam se dolazi, voziti na benzin ili tng, ili je potpuno svejedno. Znam da on sam prebaci kada na gas kada je tako namesten i kada ima dovoljnu temperaturu. 

Nadam se da nisam previse konfuzan.
Veliki pozdrav

Svojevremeno, kada je RNS uređivao svoju koncesiju i određivao uslove za prepravku vozila u toku garantnog roka na gas, jedan od uslova bio je (i još uvek jeste) upotreba aditiva Tunap (za benzin i gas). EKOLUKA-KEY kao snabdevač koncesije je po nalogu RNS-a obezbedio tražene aditive, ali se ispostavilo da su ti aditivi jako skupi. Mislim, skupi: u normalnoj zemlji sa normalnim prihodima i sa normalnim životom i ta cena je normalna ali ovo je Srbija. Znači, zvanično obaveza servisa je da na svakih 15.000 km dozira aditive a trošak snosi vlasnik vozila. Nezvanično, retko ko dodaje aditive jer dvostruko poskupljuju cenu redovnog servisa gasnog uređaja. S obzirom da imamo uzorak od više hiljada konvertovanih Dacija (i Renoa, računam i period kad je ugrađivan BRC), nijedna Dacija (ili Reno) bez aditiva nije trpe(o)la nikakve negativne posledice po motor. Pravilo je samo da se MORA vršiti provera i eventualno podešavanje ventila na dvostruko manjem intervalu kod 8-ventilskih motora i da se moraju menjati filteri tečne i gasne faze gasa. Sve ostalo u praksi je stvar izbora i dogovora između servisera i vlasnika vozila. Znači, aditivi su zvanično obavezni.

Što se tiče vožnje na benzin, zimi ga ionako više trošite zbog dužeg zagrevanja motora, tako da nema potrebe tokom rada na gas prebacivati na benzin. Leti, kada su više temperature, savetuje se povremen prelazak na benzin, bilo po gradu bilo na otvorenom putu. Kad se benzin "ustoji" i izgubi svojstva koja ni kao svež nema kako treba, mogu da se jave sitni problemčići, tipa da motor malkice lošije radi. Zato se svima savetuje da se povremeno vozi na benzin. Računajte da sa 1L benzina možete preći 10km a savetuje se da se vozi 2-3km povremeno. Novi uređaji koji se uskoro uvode u RNS imaće automatski podešene opcije za upotrebu benzina tokom rada na gas, tako da će se i te odredbe iz garantno-servisne knjižice i uputstva najverovatnije brisati. No,o tom-po tom...

Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: Logan Base poslato 20.12.2012. - 21:54
Meni je autokuća gdje sam kupio auto ugradila o.m.v.l. plin koji Renault nije ugrađivao ( naravno da su nakon toga ubrzo izgubili koncesiju ) i navodno su na prva dva servisa dodali aditiv u plinski spremnik. 
:offtopic: Imam 8v motor s 95 tkm (od početka na plin) , nisam još dirao ventile. Kad sam/kad bi ih trebao provjeriti,na kojoj kilometraži?
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: Keka poslato 20.12.2012. - 21:56
Svakih 30.000 km ili manje, po potrebi.
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: kiconix poslato 20.12.2012. - 22:59
Al ćeš se ti iznenaditi kad ih prešteluješ.
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: ppejic poslato 20.12.2012. - 23:45
moze i na manje od 30 tkm
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: eastcowboy poslato 27.01.2013. - 11:57

direktna aditiv doze

http://www.ebay.com/itm/LPG-Autogas-Additiv-Tankadapter-M10-/281052340275
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: madridista poslato 12.05.2013. - 20:13
Koliko vidim nigde nije pricano o kapalici za plinski sistem pa me zanima za koje je to motore potrebno i da li je uopste potrebno zna li ko?
Naslov: Re: Aditivi-Tunap i ostali
Poruka od: Keka poslato 12.05.2013. - 20:51
Procitaj temu od pocetka.

Kapalica je samo deo koji je u usisnoj grani i koji dozira sredstvo za podmazivanje sedista ventila. Flash Lube i ostali su samo proizvodjaci sistema i sredstava.

Majstori koji ugradjuju TNG znaju na koje motore mora da se postavi ovaj sistem, a na koje ne mora. Generalno, mora u one koji imaju problema sa sedistima ventila pri radu na TNG.