Sam naslov sve govori. Ne umem na telefonu da umetnem citate, ali u poslednjih nekoliko meseci pisao sam kako je Lodgy sa plinom dobra pogodba, kao i da jedino Lodgija nisam vozio. Sada jesam. Zaista sam napravio pogodbu. Tri i po godine star Lodgy me je kostao 6500 evra (zenin
Sandero 1.2 2014. i doplata ). Sandero je imao nepunih 150000 km na satu, ablender je poceo da zeza, kvacilo je postalo tvrdo. Od ranije je volan bio oguljen, jedan ventilacioni otvor polomljen. Motor benzinski, bez plina, auto mali za sadašnje potrebe (troje dece, cesto uz potrebu da se i više od petoro ljudi vozi, problem pakovanja duplih decijih kolica u prtljažnik...). Mislim, odličan je Sandero, ali naveo sam nedostatke koje novi auto nema.
Za razliku u ceni od 1900 evra dobio sam automobil koji je prešao (samo) 66000km, koji ima plinski uređaj, sedam sedišta, krovne nosače, alu felne (verujem da to nije bila originalna Ambiance oprema, kao ni Bluetooth i komande uz upravljač), bord kompjuter, jaci motor, prtljaznik od 827 litara, vecu nosivost (zbog posla)... Danas je bilo toplo, pa sam testirao klima uređaj, sve radi kako treba. Enterijer gotovo kao nov. Spolja dva sitna oštećenja, zanemarljiva. Motor suv, sve tecnosti na odgovarajućem nivou. Presao sam danas oko 120km i prezadovoljan sam. Prethodni vlasnik je bio u toj meri zadovoljan našom saradnjom (obostrano), da je izvadio novi akumulator iz Sandera (pod garancijom jos dve i po godine) i zamenio ga Lodgijevim starim, fabrickim, tako da u Lodgiju imam i nov akumulator.
Novine za mene u odnosu na Logana /Sandero su prekidači podizaca prozora na vratima i mogućnost da se isključi ESP. Nažalost, i ovde je primetan sam pocetak korozije oko srafova oko cepa rezervoara.
Jako sam srecan i zadovoljan kako je ova zanena prošla. Predivan auto . :ziveli:
:aplause: :aplause:
Da ga u zdravlju i veselju izvozate :friends:
:aplause: :aplause: :aplause:
Srećan vam bio i da vas dobro služi.
:ziveli: :lux:
Sedam sedišta? Jel to postoje neki novi planovi? Šalim se. U zdravlju da ga vozite..
Čestitam, sretna vožnja.
Čestitam Draganac, tako se to radi. Uporno, smireno i sa ciljem. I nema greške. Čestitam još jednom.
Da li će ti ovaj biti dovoljno velik?
U zdravlju da ga "teraš"!
:aplause:
Čestitam, odličan izbor! Neka vas lepo služi!
Uživajte! :ziveli:
:aplause: :ziveli:
Sto bi rekli, win-win opciju si pogodio.
E pa, da ti ćestitam na izboru.
:woo-hoo:
Odlično izgleda. Neka je sa srećom :wave:
Bravo, druže, čestitam i da se u zdravlju siti navozate njime pa drugi da kupite! :ziveli:
Ček, ček, pa to je "slina" motor? :lol1:
U Lodziju je slina od sline.
Čestitam i neka je sretno :too:
Koji je motor u njemu?
Boja mi se ekstra sviđa...
Kad smo kupovali Logana MCV, nama je opcija bio i Lodgy, ali smo odustali, jer nam ne treba baš toliko monovolumenskog prostora iznad glava, svi smo mali rastom :) a bio je osjetno skuplji.
Ima jedan diesel u Banja Luci se prodaje, ista ova boja, sa oko 55 000 km prešao i košta oko 7500 eura, mislim da je 2012. godište i da je pun pogodak. Vjerujem da je i ovaj sa plinom dobra opcija.
Javi kako se kreće potrošnja, baš me zanima, jer sam odlučio da će mi slijedeći auto biti sa LPG, pa kud puklo :)
Čestitke za prinovu!
Neka je sa srećom.
Nek je sa srećom novi auto. Čini mi se da si dobro prošao u razmeni sa doplatom
Neka je sa srecom i da dobro sluzi :too:
Hvala, drugari! :friends:
Slina motor, ali za normalnu vožnju radi posao.
@Mitar
To je stari 1.6 8v motor. Nekad je imao 90ks, a sad (mislim) 83, zena je u voznji, pa nemam saobracajnu.
Potrosnja po bordu je bila 7.8, ali veci deo te potrosnje je ostvario prethodni vlasnik. Sada sam napunio prethodno prazan rezervoar, pa sam zapoceo svoja merenja. :)
Jesam li dobro vidio, da je 2015. godina :)
Dobra ti je poslovna logika, da se staro auto prodaje i mijenja dok je još dobro, pa se za njega mogu uzeti i dobri novci ili biti dobra osnova, da se ide na bolje :)
Ja mjerkam isto Lodgya, ali za koju godinu, kad mi suprugin Megan bude za zamjenu, sad ima tek 92 000 km na satu, 1,5 dci, pa mi se ne daje u racun, mlado i dobro auto, navrsava tek 7 godina, a ne mozes dobiti puno za njega.
Kada bude negdje 11-12 god. star i sa nekih 150 000 km na satu, tad će biti moguća opcija za razmisljanje :)
Iz vedra neba pa u Lodgy :aplause:
Šta je ostalo? Daster i Doker! Vreme je na vašoj strani. Uživajte!!!
Daciju ne menjamo, u to sam prilično siguran. U budućnosti ko zna, gledam da pravim pametne korake, pa cu valjda umeti i tada. :friends:
. @Mitar
Da, u leto 2015. je prvi put registrovan.
Auuu, jesi ga uslikao u "mrtvoj prirodi". :crazy: Može to i bolje... :(
'Beš ga, da sam ga slikao na plaži, sa nekim manekenkama pored, niko ga ni pogledao ne bi. :laugh1: Ovako bi lepo izgledao i da je krš.
Biće lepših fotki, čim stignu tablice. :wave:
:offtopic:
Citat: Raja poslato 20.02.2019. - 07:17
Auuu, jesi ga uslikao u "mrtvoj prirodi".
Misliš "mrtvoj privredi". :Smiley:
Šalim se. Auto je lutka.
Dragane, navodiš me na žestoka razmišljanja po pitanju načina pribavljanja sledećeg auta. Nije ti loš sistem uopšte.
@Veterinar
E sad čekamo da ga preradiš u kampera :)
Pa, ideja je takva. Ne prepravka, samo dodavanje madraca, kao u Loganu. U njemu moze troje malih da spava ili jedna odrasla osoba i dvoje dece.
O toj adaptaciji auta u kuću putujuću - maštam od kad sam video prvi Volvo karavan... :D
U proteklih šest dana prešao sam nešto preko 600 km sa Lodgijem. Prevazišao je moja očekivanja. Drago mi je što nije samo moj stav da je dobar primerak u pitanju, nego i stav stručnjaka.
Ugradio sam dva vida zaštite, danas postavio keder oko motornog prostora, postavio sam navlaku na volan i malo se još bavio enterijerom, odrađen servis plinskog uređaja...
Potrošnja po komputeru je 8.3, a realna 8.55 litara plina i nešto malo benzina (toplo vreme, duge relacije).
Zamerki nije bilo. Interesantno je da pokazivač benzina u rezervoaru opada prilikom vožnje na plin, a kad dođe do rezerve, vrati se na staro (2/3 rezervoara ima). Interesantno mi je da se zadnje gume duvaju na 2.9, a prednje na 2.4. Ja stao na pumpu, proverio pritisak u zadnjoj gumi, a na manometru trojka. Bio sam malo nasekiran, dok nisam video vrednosti na vratima. :to:
Drago mi je da si zadovoljan autom...
Pritisak u gumama je čudna stvar i rezultat inžinjerskih akrobacija...vjerovatno zbog dužine i visine vozila, a naročito putnika i tereta, zadnji točkovi trpe nešto veće opterećenje.
Potrošnja je ekstra, to bi bilo kao diesel koji troši oko 4,5 l u prosjeku, prema mojoj računici :)
Gdje kupujete taj keder i ima li on neke mjere i standarde koji se moraju tražiti, da bi se uklopili na lim na rubu motora?
Ja sam kupio nasumično pre godinu i po kedere neke slupane Alfe, a ispalo je da su odgovarajuci. Za 200 din, na limundu, vredelo je rizika. Dva kedera vrata bila su dovoljna za tri motorna prostora. :dobro:
Dodatni keder motornog prostora? Zbog? Buke?
Mozda. Zbog prskanja ispod haube po motoru, kada se, recimo, voziš po kiši iza autobusa... Na Sanderu sam tako sprecio i lupkanje koje je pravila hauba.
Nakon prvih 1500km utisci su odlični. Na ravnom (i neravnom) nema krckanja plastike, cvrčaka i sl. Međutim, krckanje je dosta primetno prilikom silaska sa ivičnjaka, karoserija se solidno uvija. Za razliku od MCV-a sa kojim sam se vozio bespućima, ovaj auto nije za to. Veliko međuosovinsko rastojanje povećava šanse nasukavanju na neravnom terenu. Ništa specijalno bitno nisam napisao, ali budući vlasnici Lodgija bi to trebali da imaju na umu.
Prosečna potrošnja plina za prve dve nedelje vožnje je 8.2 l/100km, neznatno više nego što bord kompjuter pokazuje. Radi se o mešovitoj vožnji, bukvalno je 50% grad, a 50% van grada (prosečna brzina 33km/h).
Za razliku od Logana MCV koji ima "kanal" kojim se kreće čelo pokrivača prtljažnog prostora pre konačnog fiksiranja, Lodgijev pokrivač to nema. To znači da se pokrivač ne kači tako lako u svoj usek i moraju obe ruke da se koriste za to. Osim toga, na MCV-u rolna iz koje se izvlači pokrivač stoji dobro pričvršćena i deo je police iza zadnjeg reda sedišta. Kod Lodgija (u verziji sa sedam sedišta) rolna stoji u svojim ležištima (formirana okrugla mesta na plastici u unutrašnjosti automobila, sa leve i desne strane), ali se jako lako izbije iz svog ležišta prilikom manipulacije kabastim teretom u prtljažnom prostoru, što dovodi do čvoruge ili oštećenja plastike (ogrebotine). Plastika se grebe i prilikom vraćanja mehanizma (rolne) na svoje mesto.
Nakon drugih 1500km utisci i dalje odlični. Uvijanje karoserije o kojem sam pisao je primetno u toj meri da se vrata zatvaraju lakše ili teže zavisno od toga da li je neki točak na nagibu ili ne.
Verujem da bi većini vozača bilo zgodnije ako bi rucica menjača bila postavljena na visu poziciju (kao što je kod Pande ili Xsare Picasso) jer ubacivanje u peti stepen prenosa zahteva odvajanje leđa od naslona (u mom slucaju, oko 1.8m sam visok /nizak).
Kako se vise vozi ili po lokalu ili na duzim relacijama sa uključenim klima uređajem, potrošnja je sada nepunih devet litara plina / 100km, sto i dalje smatram odlicnim za vozilo tih dimenzija/mase/tog ceonog otpora.
Danas spremljen detaljno za letnju sezonu uzivanja. Kako se vozi kao porodični i pošto zbog beba klima gotovo uvek radi, a puno rada bude u mestu, prosecna potrošnja od 9 l plina je odlična. Urađen servis i nastelovani ventili kod našeg prijatelja Hobbiste, ubačena navigacija, a uz kofer na krovu i ogroman prtljažnik nece biti problema da se smesti nas petoro (dvoje mališana u sedištima), dvoje kolica, kreveti na rasklapanje, tinejdzerske potrepstine i bespotrepstine i sl.
Pisi Daciji da naprave nesto vece od ovoga.
Srećan put!
p.s fasciniran sam potrošnjom plina za taj motor, toliki auto...
U subotu sam se vratio sa puta.
Lodgy pun da puniji ne može.
1.5dci - 140km/h + klima za 6.5l/100
Lijep auto, a potrošnja od 8-9 L plina je odlična s obzirom na veličinu.
Da. U poslednje vreme prosečna potrošnja je oko 9.5 l plina na 100km, ali imao je mnogo rada u mestu (takve su bile okolnosti), uvek smo vozili sa bar troje (do petoro) odraslih osoba plus bebe sa opremom, a i krovni kofer (pun) je uvek gore, na krovu. U koferu se kreveti na rasklapanje, rezervni točak i dosta (za nas) neophodne opreme. Mislim da sam fotografiju iz priloga već postavljao. Za 11 meseci, koliko je kod nas, prešli smo 12000km (sada je na 78000km) i prezadovoljni smo. Ima samo 83ks, ali to nije nikakva smetnja, auto se vozi normalno, shodno mogućnostima motora i karoserije.
Odlično izgleda ovako natovaren! :respect:
Vidi se da se koristi namjenski.
Nakon dve i po godine od kupovine motorić prede, osim dva mala servisa i zamene fabričkih pločica nije bilo drugih troškova. Pre nekoliko dana sam izdvojio par sati da se ozbiljnije pozabavim autom, jer mi je do skoro tempo na poslu bio ubitačan.
Mali bočni migavac na krilu nije prestao da radi zbog crkavanja sijalice, što sam ustanovio lako:
(https://i.postimg.cc/KYB2zVz9/IMG-20210818-114118.jpg)
Zbog laganih offroad izleta, verovatno zbog vibracija, nosač sijalice se "odvrnuo" i upao sa sijalicom u krilo. Naravno, zaglavilo se sve među one zvučne izolacije u krilu, pa je bio lep poduhvat da se to izvuče.
Ono što je zanimljivo, posle samo par godina plinska creva su zatečena u ovakvom stanju:
(https://i.postimg.cc/Fzs5THxq/IMG-20210818-115543.jpg)
(https://i.postimg.cc/ZRLzPd6p/IMG-20210818-115503.jpg)
tako da im sledi zamena za nekoliko dana.
Od kupovine smo prešli samo oko 20000km, tako da na satu ima samo 85000. Idemo dalje. :wave:
Eto tebi gimnastike :whistling:
:ziveli:
Teraj to dok ne osetis plin :whistling:
Plin se osetio. Zato vozim na benzin dok se creva ne zamene. Srecom, ne vozim mnogo, za dva meseca prešao sam oko 500km. Kad neko ko vozi na plin predje na benzin, ima odma poremećaj skraćivanje zadnje noge, pa mi je za tih petstotinak kilometara prosečna potrošnja u mešovitoj vožnji bila 7.2 l/100km. Kombi sa krovnim koferom... Fantastično.
Citat: Veterinar poslato 28.10.2021. - 00:37
poremećaj skraćivanje zadnje noge
Šta će čovek veterinar... :Smiley: :Smiley: :Smiley:
:Smiley:
:doh: :laugh1:
Citat: Veterinar poslato 28.10.2021. - 00:37
Plin se osetio.
Oseti se u kabini ili iz motorskog prostora. Predpostavljam da nisi vozio u rikverc pa da se osete sagoreli produkti plina iz auspuha :conf:
Ne, crevo je ispucalo, oseti se diskretno u motornom prostoru. Kiconix je potvrdio moje sumnje, tako da je voznja na plin obustavljena.
U toku ove godine, ako bude sve po planu, Lodgy će biti zamenjen Joggerom. Pišem to ovde daleko pre nego što ga postavim u oglase u kojima se neće naći dok ne sednem za volan Joggera. Jednostavno, postoje upitnici oko isporuke na koje niko u ovoj zemlji ne može da da odgovor, a našoj porodici treba auto sa sedam sedišta koji je uvek raspoloživ.
Sada je tri godine kako je Lodgy došao u našu kuću. Na brojaču kilometraže je 87000km, tako da je prešao tek dvadesetak hijada kilometara otkako je kod nas. Ni po čemu mu nije vreme za zamenu, auto je divan, ali je takva prilika. Malci su ojačali, počinjemo ekipno da prelazimo sve veću kilometražu, u planu su ozbiljna putovanja po Evropi i Jogger tu ima prednost. Poslovni i privatni poduhvati u poslednjih osam godina stvorili su mogućnost za ovakvu zamenu, a prilike na tržištu su takve da nisam siguran da će ovakva investicija biti moguća iduće godine (uopšte moguća ili moguća po toj ceni).
Čestitam, poslovnu expanziju i treba iskoristiti. Slična je situacija sa tvojom branšom i u BiH . Vjerujem da je to dobar auto.
Odlično, pozdravljam odluku. Nove Dačije su odlične i definitivno vrede uloženi novac. :dobro:
Nakon nepune tri i po godine druženja sa Lodgijem, danas je auto otišao u ruke novih vlasnika. Otkako sam na ovom forumu, puno Dacija je proslo kroz našu kuću i moje ruke. Pomislio bi čovek da se za auto neću vezati, kad su okolnosti takve, ali ja se baš zbog okolnosti vezujem. Moje najmlađe dete se praktično samo u Lodgiju vozilo, Lodgy je puno toga prevezao, spasavao me kada dobavljaci nisu mogli ili hteli (ili smeli) da snabdevaju moju radnju. Pomislio bi covek da je auto pretrpeo svasta, ali nije tako. Pre svega je bio namenjen otvorenom putu i porodici. Dešavalo se da stavim u njega i preko 30 džakova, ali oni bi sa mnom težili 450-500kg ravnomerno raspoređenog tereta, a nosivost mu je preko 700kg. To su ipak bili izuzeci. Za tri i po godine imao sam samo dva mala servisa i zamenu kočionih pločica. Prodat gotovo po istoj ceni po kojoj je pazaren, samo što je registracija pred istekom, delovi poput akumulatora su ipak tri godine stariji, a da je ostao kod mene radio bih i veliki servis. Auto je predat u takvom stanju da bih ga kupio sam od sebe odmah, pa smo zadovoljni i kupac i ja. O ciframa cu o temi za to, kako bismo je održali aktivnom.
Za pozdrav smo tokom prvomajskih praznika kao šestočlana ekipa (prilika je da se povede i prijatelj, kad postoji višak sedišta) napravili oko 1000km, od čega oko 300 km po Staroj planini. Bilo je dosta pažljive offroad vožnje, a moram da konstatujem da je kompletan trap fabrički, bez ikakvih znakova zamora. Slično je i sa setom kvačila.
Jogger će imati ulogu Lodgijevog naslednika, o čemu ću pisati kad stigne u našu kuću. :wave:
Svaka čast, dobra i obostrano zadovoljavajuća prodaja je najbolja win-win situacija :too:
Mnoge Dacie u BiH, sada već imaju kilometražu 250 000 + kilometara, tako da je auto sa cca 100 hiljada na satu, auto koje je negdje na 25% svog eksploatacionog vijeka, dakle, auto koje može uspješno služiti bar još 10-ak godina.
Sjetim se jednog starijeg kolege, koji je bio veliki fan mercedesa i stalno govorio kako je Mečka sa 300 + hiljada na satu, auto za kupiti, za razliku od ovih "konfekcijskih marki", od koji svi bježe, kada vide više od 200 hiljada na satu.
Sad se definitivno potvrdilo da je 150-200 hiljada km, za jednu solido voženu i održavanu Daciu- mačiji kašalj :whistling:
Za dugotrajnost sam se uvjerio.
Moj Sandero je sposoban ići do miliona ali sam upitan ja, sa mojih 60 lijeta?
Ti moras bar jos 2000000 da naguras.
Samo da je zdravlja, bilo bi kilometara...