Zdravo svima .... potreban mi je savet.
Več neko vreme se igram idejom, da bih zamenio svoju Daciu Logan MCV 1.5 dci sa novim Dokkerom. Sa uvodjenjem novih Euro 6 c/d normi pojavila se mogučnost kupovine Dokker Stepwaya sa 1.6 sce motorm (1.2 tce više nije u ponudi do verovatno dolaska novih turbo benzinaca, a iz prakse (ima kolega) znam da realno puno troši u gradu ~10l). Druga opcija je Dokker u laureate verziji ali sa 1.6 LPG motorom. U oba slučaja je primamljiva cena ... pa je tako Dokker Stepwaya u ful opremi (black&white) sada moguče dobiti za samo 12 hiljada evra (što je npr. cca. 5k eur jeftinije od dizel Kangoo-a ili verovatno cca. 6-7k jeftinije od novog Berlinga), dok LPG košta par 100eur više. A dizel (iako ja pravim dosta km) je postao faktički preskup ... 2,3k eur razlike!
E sad .... znam, da na forumu ima relativno malo korisnika Dokkera (primetio sam u Srbiji, da se dokker ili upošte t.z. ludospace vozila u putničkim verzijama malo koriste) ... ali dali ima ko bilokakva iskustva sa pomenutim motorima, šta se više isplati i pre svega ...koliko je u praksi npr. "drndanja" sa plinom (ušteda je, smatram, neupitna ... sa tim nemam nikakva iskustva)? Koliko je relano, da je 1.6sce (bez turbine) long-term "bulletproof".
Evo slovenački cenovnik (informativno):
https://www.cdn.daciagroup.com/content/dam/Dacia/SI/brosure/Cenik/SLO_print_Cenik_Dacia_Dokker.pdf
Svaki savet dobrodošao. Poz.
Ne bih bežao od te kombinacije. Imao sam 1.6 motor u Stepwayu sa naknadno ugrađenim plinom i bio sam jako zadovoljan. Ovde, gde je sve fabrički, trebalo bi da bude situacija još bolja (nema veze ako nije isti motor koji sam imao u Stepwayu). Ne očekuj ludilo od performansi. Ako ćeš da ga voziš u Sloveniji, tj. van Srbije, ne verujem da će biti problema sa plinom... :ne:
Ako želiš da uvoziš Dokker-a iz Slovenije, onda je sve ok,
Samo kod nas se ne prodaju varijante sa LPG-om.
A nije velika razlika izbeđu turbo benzinca i dizelaša. A i cena je preko 12k.
http://www.dacia.rs/download/cenovnik/dokker.pdf (http://www.dacia.rs/download/cenovnik/dokker.pdf)
Ma kakav "bre" import, ja živim u Ljubljani ... :cul:
Za mene cenovnik u Srbiji ne dolazi u obzir.
A za EU kako sam rekao ... po mojim informacijama je TCE motor privremeno izbačen zbog euro6d normi .... do dolaska novih tce (130?).
E sad ... ovde se hype oko dizela(gatea) polako zahuktava ... a to verjuem če se rezultirati i u uvečanim troškovima (vidim, da novi dizeli več imaju obavezan adblue što dosada kod renault-a/dacie nije bio slučaj) ... zato sam i počea da merkam bencinske motore .... i ovaj novi 1.6sce mi deluje ok (razumna potrošnja i performanse ... na papiru). Sad je samo dilema ... ili čisti benzinac i stepway ful oprema (malo šminkiranja) ili pak odluka za laureate i LPG motor i to me najviše kopka ... koliko je tu u praksi cimanja sa plinom.
A gledajuči srb cenovnik ... nisam ni znao da se u Srbiji ne prodaje fabrički plin na Dokkerima. :conf:
Moj savet je da sačekaš ako možeš do oktobra. Priča je da izlazi PH III sa novim motorima
Možda i Dokker? :ne:
(https://www.automobili.rs/wp-content/uploads/2017/08/Dacia-Sandero-2018-1.jpg)
Citat: milos82 poslato 08.08.2018. - 16:05
E sad ... ovde se hype oko dizela(gatea) polako zahuktava ... a to verjuem če se rezultirati i u uvečanim troškovima (vidim, da novi dizeli več imaju obavezan adblue što dosada kod renault-a/dacie nije bio slučaj) ...
AdBlue je dobra stvar. Kantica od 10l košta oko 9€ i dovoljna je na motoru snage 130ks (Trafic3) za 2700 - 4000km. Nije neka stavka.
Citat: milos82 poslato 08.08.2018. - 16:05
zato sam i počea da merkam bencinske motore .... i ovaj novi 1.6sce mi deluje ok (razumna potrošnja i performanse ... na papiru). Sad je samo dilema ... ili čisti benzinac i stepway ful oprema (malo šminkiranja) ili pak odluka za laureate i LPG motor i to me najviše kopka ... koliko je tu u praksi cimanja sa plinom.
Potrošnja goriva na papiru veze nema sa realnom potrošnjom, iz jednog prostog razloga - niko ne vozi po NEDC-u (ili WLTP-u). Moje iskustvo sa novim Dusterom 1.6sCe 115ks, gradska vožnja, prazan, klima, normal mod, isključen S&S je 9.6L/100km. Ide solidno, ne kao 0.9tCe u Logan2/Sandero2 ili 1.2tCe u Novom Dusteru, jer je atmo benzinac. Pogotovo posle vožnje 1.5dCi ja baš fali obrtni moment. Motor kao motor se pokazao kao vrlo pouzdan, bilo da je bez lpg-a, sa fabričkim ili pristojno naknadno ugrađenim lpg-om. Razlika sa lpg-om uopšteno je mali pad performansi, nešto veća potrošnja lpg-a i skoro 2x niža cena lpg-a u odnosu na cenu benzina. Zato flote i firme kupuju masovno benzince na lpg. Kad je plin dobar i čist - nema nikakvih cimanja oko toga.
Lepota je bila kada me je od Sremske Mitrovice do Novog Mesta putarina koštala 89€ a LPG cca 45€ . Logan2 0.9tCe LPG.
Citat: milos82 poslato 08.08.2018. - 16:05
A gledajuči srb cenovnik ... nisam ni znao da se u Srbiji ne prodaje fabrički plin na Dokkerima. :conf:
Vidi stvarno...
Citat: milos82 poslato 08.08.2018. - 16:05
Ma kakav "bre" import, ja živim u Ljubljani ... :cul:
Ne mo se ljutiš, nisam pogledao tvoju lokaciju, pa sam našao da se nađem pametan, :banghead:
Ako se ne varam, bio je i kod nas u ponudi doker sa lpg na predhodne 1.6 benzince. Ipak posle avanture sa 0.9 kod nas više nema lpg fabrički ni tamo gde se u drugim zemljama nudi npr daster.
Avantura? U kakvom smislu reči? Pokazali se loše? Ovde u Ljubljani je od skoro prisutan hrvatski taksi "provider" Cammeo i znam da su oni pazarili par 100 komada belih logana mcv na plin (verovatno je 0.9 motor u pitanju) ... i to je jedini značajniji "uspeh" LPG vozila.
Inače se o tome govori malo (barem u medijima) a i u salonima/servisima u biti nemaju baš puno iskustva sa fabričkim lpg vozilima (npr. u mom servisu su jih malo prodali, a da bi bio kakav na lageru za testnu vožnju ... o tome nema govora). Ljude koje poznajem, da voze kola na plin, mahom voze neke stare velike "benzinske krševe" ... zato se i raspitujem ....
Videču, s obzirom da mi postoječi Logan dobro služi (160k km bez ikakvih problema), nema žurbe. Ja bih u biti voleo da kupim novog Kangooja, ali kako stvari stoje (info) ... sve se polako odmiče u 2020 (verovatno to važi i za novog dokkera).
U vezi "avanture" pretraži forum po ključnoj reči "tng" pa ćeš pročitati na kakav gas u Srbiji smo jedno vreme vozili...
:to: Nažalost, tako je. Ovde je prestala prodaja vozila sa fabrickim plinskim uređajem, zbog loseg plina. I pored svojevremenih problema, ponovo bih kupio auto sa TNG pogonom. :ne:
I ja. Nadam se da će od 2019 vratiti fabrički LPG u prodaju.
+1, opet bih ga kupio, samo kad bi ga prodavali
Nesporno, 1.6 SCe je odlican motor kao i 0,9 TCe (i 1.0 TCe koji je derivat mrskog 1.0 SCe), svi su kompatibilni sa jeftinim TNG uredjajima, sto ih cini idealnim za serbistan.
Citat: Keka poslato 25.10.2019. - 10:25
Nesporno, 1.6 SCe je odlican motor kao i 0,9 TCe (i 1.0 TCe koji je derivat mrskog 1.0 SCe), svi su kompatibilni sa jeftinim TNG uredjajima, sto ih cini idealnim za serbistan.
Ne slažem se sa citiranim. Motori 0.9tCe i 1.6sCe ( H4B i H4M) nisu kompatibilni sa jeftinim TNG uređajima, a već posle Euro6B ( sada smo na Euro6 D-Temp) pitanje je sa kojim od skupljih uređaja jesu kompatibilni . Oba postoje fabrički sa tng-om, video sam ih, vozio sam ih i zato sam napisao da je fabrikana najbolja opcija. Za 1.0tCe (H4D) nema podataka i nema nikakvih iskustava sa prepravkom na tng jer je motor tek izbačen na tržište. Za motor 1.0 sCe (B4D) takođe nema relevantnih iskustava iako je već neko vreme na tržištu. Naknadnu zabranu ugradnje za vreme trajanja garancije ne treba da napominjem.
Za sve ostalo napisano podržavam te u potpunosti.
Citat: slavko_bgd poslato 25.10.2019. - 13:12
Ne slažem se sa citiranim. .
Imao sam na umu da su navedeni motori MPI pa mogu da se stave "jeftini" uredjaji za razliku od "skupih" uredjaja za motore sa direktnim ubrizgavanjem. O detaljima kompatibilnosti nisam ni blizu merodavan da pricam.
Razmišljanje ti je sasvim ispravno iz razloga što se zna da su motori MPI uglavnom pogodni za preradu na gas (tng ili cng, nebitno). Kompatibilnost gasnih uređaja uvek kasni za sistemima ubrzgavanja, osim ako se paralelno razvijaju sa razvojem motora. Tu mogućnost da razvijaju uređaje paralelno sa proizvođačima motora ima samo nekolicina velikih proizvođača gasne opreme i to je ono što dobijemo kada kupimo vozilo sa "fabričkim plinom". Sa aftermarket prepravkama se mora biti jako oprezan jer se u startu ne znaju dve stvari: kako će neki motor uopšte raditi na gas i koliko dugo če izdržati da radi na gas. Zato proizvođači i prodavci vozila vagaju između benefita ( prodaja vozila plus prodaja dodane opreme i usluga) i potencijanih rizika. Ono što sam napisao je na osnovu mog nekog vrlo skromnog iskustva jer poznajem tehnologije primenjene na novim motorima i poznajem (ne)mogućnosti "jeftinog" aftermarket plinskog programa. A za pomenute nove motore nema relevantnih iskustava iz prakse gde bi neko mogao reći na primer " u poslednjih x godina prepravljeno je abcd vozila sa tim i tim uređajem, koja su u proseku prešla toliko km. Bilo je toliko i toliko otkaza/kvarova toga i toga (ili nije bilo kvarova uopšte) ". Zato najdobronamernije savetujem oprez budućim kupcima novih vozila u vezi sa ugradnjom gasa. Postoje izvesni rizici i to se mora imati na umu.
Citat: LoganBoy poslato 25.10.2019. - 19:12
Niko nije rekao da 1.0 turbo trocilindraši nemaju snage i da nisu pouzdani i slično. I pored toga što svi znaju da su motori zadovoljavajući i dovoljno jaki, ipak ih ljudi u Srbiji , Evropi i u Americi ne vole baš mnogo. Ljudi su dobro informisani, putuju i rade po svetu. Nije ovo zaostali "serbistan", a nisi ni ti nešto mnogo moderan. Trocilindraši generalno nisu omiljeni među kupcima danas u celom svetu a definitivno neće držati cenu kod prodaje polovnog vozila. Polovni trocilindraši se zaobilaze u širokom luku. Asimetrija iritira ljude a u bogatijem svetu su navikli na jače motore i tamo se sprdaju sa trocilindrašima.
:ziveli:
Mislim da je problem u sledećem: predrasude i neznanje. Neznanje je normalna stvar jer većina kupaca novih vozila ne zna ništa o tehnologijama motora. Predrasude se nastavljaju na neznanje i generišu se iz dva dodatna razloga: pozitivna iskustva sa starim tehnologijama(konstrukcijama, rešenjima, šta god) i strah od novoga. Navešću sebe kao primer: kada se pojavio prvi Logan moja reakcija bila je "bljak, Rumun". Kada sam prvi put podigao haubu na novoj novcatoj Fabiji1 da ugradim plin i video kako se na leru motor trese kao trovani pacov, rekao sam "vidi ovo, radi kao na 3 cilindra" i "Bože daj da ovo na plin stigne do prve pumpe". U oba slučaja vreme me je demantovalo recimo 5-6 hiljada puta. Znači, ne treba se sprdati u startu a svakako treba čitati, slušati i pratiti kako se koji proizvod ponaša u eksploataciji. To bar danas nije problem. I slažem se da je daleko lepši zvuk i osećaj u vožnji u jednom Grand Cherokee-ju V8 4.7 litara nego u Loganu 0.9tCe ili Fabiji 1.0.