Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
60 (37%)
U neovlascenom servisu
63 (38.9%)
U privatnoj reziji
31 (19.1%)
Nema potrebe
8 (4.9%)

Ukupno glasova: 162

jasho

#1605
Citat: Loganovac poslato 05.12.2020. - 00:00
Uvek se vraćamo na isto - veliki servis (i svi ostali) su preventiva, a sušina preventive je zamena dela još dok je verovatnoća njegovog otkaza "prihvatljiva". Pumpa očigledno može da traje 50 hiljada, može možda u nekom slučaju i 200 hiljada, ali isto tako moće da otkaže i pre prvog servisa. Za sve ovo postoji neka verovatnoća, koja se povećava sa (uslovno rečeno) kilometražom, i to ne linearno. Inženjeri propisuju interval zamene na osnovu tehničkih i statističkih parametara - radnog režima i očekivanog radnog veka, menadžeri mogu naravno ovo da prekroje kako god hoće, a na vlasniku je da odabere režim održavanja svog vozila ali i da prihvati rizike svoje odluke.

Suština :aplause:

slavko_bgd

#1606
@svi forumaši koji vozite Dačije: uz svo dužno poštovanje, kupovali ste to što se tada nudilo i znali ste šta kupujete, za koju cenu i pod kojim uslovima.

Citat: kiconix poslato 05.12.2020. - 09:18
Ne postavlja se pitanje da li treba ili ne da se radi servis na oderdjenoj km, to je jasno kao dan, pitanje se odnosi na razliku od 3 puta manjoj km u odnosu na EU.
Ispada da se ovde 3x motor vrti brze u odnosu na evropu.  :wink:

Ne. Ovde se plaća na tri rate.  :Smiley:

Citat: kiconix poslato 04.12.2020. - 22:57
Kako god bilo, gledano sa aspekta kupca (potrosaca) u Srbiji, Reno grupacija dere kozu sa ledja svojim korisnicima.
U pravu je Slavko kad kaze da se prilikom kupovine novog vozila prihvataju i garantni uslovi (sve u skladu sa zakonom) ali opet NIJE FER prema tim korisnicima.

Druže, pa ko te tera da kupiš ono za šta imaš osećaj da ti deru kožu sa leđa? Ne razumem čemu diskusija u tom pravcu? Pa zamisli da si šef nabavke u nekoj ozbiljnoj firmi: imaš zadatak da nabaviš 300 vozila sa planom da se voze i održavaju 5 godina i treba da izabereš finansijski najpovoljnije. Hoćeš li otići kod jednog dobavljača i njakati kako nije fer to i to ili ćeš obići sve prodavce automobila i izabrati najpovoljnije za svoju firmu? Ili jedan auto za sebe, sasvim je svejedno?
Drugo pitanje, onako, retoričko: kada automobilu istekne garancija, da li i dalje održavate u ovlašćenom servisu? Većina ne, iz razloga što tržište nudi jeftinije opcije, bez obzira što je najveći deo tih korisnika prema anketama bio zadovoljan uslugom ovlašćenih servisa. Manji deo nastavlja i dalje da održava u ovlašćenim servisima uglavnom iz sledećih razloga: očuvanje vrednosti vozila radi dalje prodaje ili zamene "staro-za-novo" , povoljni servisni ugovori i jedan mali deo se vraća u ovlašćene servise kada ima neki misteriozni kvar koji niko ne može da reši. Sve je dakle interes, nema fer i nema ljubavi u biznisu. Pa ko se gde nađe.

Inače, danas je za Dačije kupljene u Srbiji mali servis na 30kkm/1 god, veliki ( samo 1.5dCi je ostao sa kaišem, ostali imaju sindžir) je na 120000km/4 godine.

Citat: Zoran poslato 05.12.2020. - 08:45
Najbolja preventiva je kontrola.
Ja kontrolišem skoro svakih 15 000 km. Provjerim zategnutost i vizuelni obostrani pregled zupčastog.

Apsolutno. Ionako bar jednom godišnje menjamo ulje pa nije zgoreg proveriti razvod.




svrle

#1607
Citat: slavko_bgd poslato 06.12.2020. - 08:08
Inače, danas je za Dačije kupljene u Srbiji mali servis na 30kkm/1 god, veliki ( samo 1.5dCi je ostao sa kaišem, ostali imaju sindžir) je na 120000km/4 godine.

servisna knjizica 2019

Keka

Interesantno je sto za zamenu na 30.000km ide obicno ulje, dok neki proizvodjaci za takav rezim propisuju LongLife ulje.

Puno prostora za akademsku diskusiju, koja je korist od intervala 30.000km kad je jednom godisnje obavezno. U Srbiji retko ko prelazi vise od 10-15.000 godisnje, a oni sto prelaze obicno prelaze u otezanim uslovima, pa za njih ova preporuka ne vazi.

Posle 15.000 ulje izgleda drasticni drugacije, ne mogu da zamislim na sta lici posle 30.000km. Za pravu ocenu je potrebna hemijska analiza, to se podrazumeva, ali 500din litar Elfa i pocinje cinculiranje kao da su hiljade evra u pitanju. Razumem da je stvar principa, ali ...

Ja odrzavam auto u ovlascenom servisu (Porsche Novi Sad). Jesu skupi, ne mnogo skuplji od osvlascenog Reno servisa, ali je to cena slave i garancije. Zato jedan dan platim i 364 dana ne razmisljam.

Da li bih presao kod nekog povoljnijeg privatnika sa tehnicki prilicno komplikovanim motorom i relativnim odsustvom delova? Nisam siguran.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

@slavko
Pogresnu diskusiju vodimo, ocigledno.
Niko ne postavlja pitanje odrzavanja u ovlascenom, pitanje je bilo i ostalo, zasto isti model ima razlicit servisni interval na zapadu i ovde.
Nista vise od toga nije pitanje, ni ugovori, prava, cene i sve ostalo.
Naravno da ako se ostvari plan da cu auto odrzavati u ovlascenom servisu, apsolutno nemam dilemu.

slavko_bgd

Zašto isti model im različit ( kraći) servisni interval u odnosu na Zapad? Lično, mislim da je problem tržište, Srbija kao tržište. I što vreme više prolazi, gledajući bezbroj drugih primera van auto-industrije, sve više sam ubeđen u to.

kiconix

Licno i ja mislim to.
Moze im se.
:ne:

Keka

Nije Renault jedini koji propisuje razlicitu dinamiku odrzavanja u zavisnosti od trzista, videli smo VW podelu trzista, koja zaista ima rezona, dok je ova Renaultovska u najmanju ruku bezobrazna. Moze im se i nisu duzni da se pravdaju, mozes da pristanes ili da ne pristanes na njihove uslove.

Nego postoji i druga krajnost, VW propisuje zamenu filtera za vazduh motora na 90.000 km, sto je za moj ukus previse, pa sam uradio zamenu na sopstveni zahtev za 45.000 km.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


slavko_bgd

Svojevremeno je ženin teča, inače Nemac, u Nemačkoj kupio Logan MCV 1.6MPi, mislim da je to bilo pre 8-9 godina. Auto je isto kao svaki prodat u Srbiji imao 3g/100kkm garancije i njegov servisni program je bio: mali servis 20kkm/1G i veliki servis 120kkm/6G . Ovde je ako se dobro sećam dok smo "masovno udarali gasove" :) tada mali servis bio na 10kkm/1g i veliki na 60kkm/4 godine. U oba slučaja, veliki servis se radio nakon isteka proizvođačke garancije od 3 godine ali Srbiji, veliki servis bi "zakačio" u fabričkoj garanciji svakoga ko je prelazio >20kkm godišnje ili ako je prelazio manje a imao produženu garanciju duže od 3 godine. Razlika je očigledno u tome što je za nemačko tržište bilo sračunato da se veliki servis ne radi u proizvođačkoj garanciji bez obzira na godišnju km a u Srbiji ako se prelazi >20kkm mora veliki servis. Drugim rečima, ako Nemcu zvekne zupčasti i sašije motor, platiće fabrika. Ako Srbinu nakon 60kkm zvekne zupčasti a nije urađen veliki servis - platiće Srbin. Mali servisi su za oba tržišta bili obavezni svakih 12 meseci, pri čemu su Nemci imali veći kilometarski "lastiš", verovatno zato što su im inače prosečne godišnje kilometraže mnogo veće nego kod nas. Ovo je moje glasno razmišljanje, ali ono što ja kao skromni plinadžija ne znam i verovatno nikada neću saznati je zašto postoje razlike u servisnim intervalima na različitim tržištima za identičan proizvod.
A svakako mislim da je reč "bezobrazluk" preteška jer u trgovini nema bezobrazluka i nema fer-pleja - samo postoji interes. Jer i onaj koji propiše veliki servis na 210kkm i onaj koji ga propiše na 60kkm ima neki interes u tome. Pa gde se ko nađe.

ivan-bgd

Interes je i da se Švabi skrati servisni interval,ali znaš kad će da proda auto Švabi pod tim uslovima?Nikad....a i veliko im tržište pa se dovijaju na sve načine da im udovolje ,a nas u najmanju ruku ko j.

slavko_bgd

Eto, shvatili ste.  :aplause:

:ziveli:

Zoran

Da bi kupio auto, treba postojati obostrani interes.
Moj interes je splasnuo. Cijena visoka a motorizacija upitna?
Sam svoj gazda - vazda.

mladja73

Mislim da je sustina prica u kvalitetu ulja koje se sipa:


https://ulja.rs/product/mobil-super-2000-x1-10w40-1l/

https://www.obi.de/oele-additive/mobil-motoroel-super-2000-10w-40-1-l/p/1794726

Mislim da zbog siromasnog trzista salju ulja sa smanjenom kolicinom aditiva. Otuda razlika u ceni i u servisnim intervalima.



Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Goran25

Uradjen veliki servis u ovlašćenom, prezadovoljan uslugom  kao i ranijih godina.


Zoran

Sam svoj gazda - vazda.