Diskovi i Pločice

prethodna tema - sledeća tema

nebojsam

Zdravo svima,
da li mozete da mi pomognete, za Dacia Logan base model 1.4 mpi iz 2008.
koji su diskovi ( da li su ventilirajuci, sa rupama ili puni diskovi )?
drugo pitanje je koje su dimenzije prednjih diskova?

Unapred hvala
Nebojsa

Aleksabgd

Najsigurnije varijanta je da ih skineš i kupiš prema uzorku.

Loganovac

Naravno, ako je prodavnica u blizini. Opet gubi vreme na kanalu. Lako se to utvrdi u svakoj krštenoj, pa i većini nekrštenih prodavnica na osnovu broja šasije (VIN).
Ventilirajući nisu sigurno. A rupe ako imaju odma menjaj!  :crazy:  :laugh1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Aleksabgd

Meni su tako pre par godina na osnovu broja šasije dali diskove od 238mm a mislim da idu od 259mm.

Loganovac

Paaa, u ovlašćenim servisima se ne zavlače pod kola da mere diskove, nego odu u magacin i donesu sve delove za ugradnju. Ali delovi imaju Renoov kataloški broj, isti onaj koji se nalazi u listi delova ugrađenih baš u tvoje vozilo, koje je u Renoovoj bazi identifikovano VIN brojem. Druga je stvar što po prodavnicama prodaju odokativno.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Slobodan čovek

Колико отприлике коштају оригинални дискови и плочице за Сандера прве генерације 1.4, у овлашћеним сервисима?

oliver83

#711
Citat: Slobodan čovek poslato 03.03.2019. - 14:28
Колико отприлике коштају оригинални дискови и плочице за Сандера прве генерације 1.4, у овлашћеним сервисима?
Skoro sam radio u ovl.servisu. Samo sto je kod mene Logan 1.4 mpi 2007 god. Prednji diskovi i pločice, pozadi valjda dobosi plus zamena ulja u kocnicama oko 185 e
Cini mi se da je na kutiji za kocnice pisalo Renault Kangoo

Slobodan čovek

Хвала. И ја ћу мењати уље у кочницама, изгледа да никада није ни мењано. Једва сам их убедио. Не знам који им је, неће ништа од тих течности да мењају, стално ме убеђују да је добро.

Него сада има акција уз замену дискова, добију се плочице за динар. А ја сам приступио и 5+ програму, али сам заборавио да их питам за цене делова. Мислио сам да израчунам да ли ми је повољније да искористим ту акцију, или 5+ програм (попуст 35 или 40% на делове).

MitarMrgulic

Citat: oliver83 poslato 03.03.2019. - 23:24
Skoro sam radio u ovl.servisu. Samo sto je kod mene Logan 1.4 mpi 2007 god. Prednji diskovi i pločice, pozadi valjda dobosi plus zamena ulja u kocnicama oko 185 e
Cini mi se da je na kutiji za kocnice pisalo Renault Kangoo

@Oliver33

Drugar, na kolikoj kilometraži su kočnice bile sazrele za zamjenu?

oliver83

#714
@MitarMrgulic

Negde oko 83.000 km cini mi se. Pisao sam o tome na par stanica unazad. Pre toga nista nisam menjao na kocnicama
Inače na Zapadu u oficijelnom servisu praktikuju zamenu ulja u kocnicama svake 2 godine.

miki-bgd

Zamenjene plocice na 77 hiljada. Kaze majstor da su mogle jos malo.
Stavljene su Motrio za 2200 din (ponudjene i Renault za 6000 din).
(ovo mi je 3. set, fabricke menjane na 39 hiljada i tada su isto stavljene Motrio).

Ukupno sa rukama 3185 din.

"Reno Sava" Pancevo.

Raja

Da li si pitao ili su ti možda oni rekli, u kakvom su stanju diskovi nakon 77000?

miki-bgd

Pitao sam, kaze majstor da su dobri diskovi i da ce da izguraju jos ove plocice sigurno.
Ako racunamo isti tempo, to je jos skoro 40 hiljada :too:

Slobodan čovek

Јуче сам на 72.000km заменио дискове (Delphi?), плочице (за 1 динар, не знам које, кажу оригиналне) и кочионо уље. Укупно 9.820 динара.

Дискови из прве уградње, које су ми вратили, су пукли приликом демонтаже. Стари скоро 10 година. Они их ваљда чекићем лупе како би их скинули, јер запекну, али да тако пукну... Дакле, диск на који належу плочице се скорз укруг одвојио од дела диска који иде на точак.
Мерио сам и дебљину диска, 10mm је остало. Нов диск је 12mm, а колико знам мењају се када падне на 10.5mm.
Тако да, мислим да је добро што сам искористио акцију и заменио.

Плочице су могле да трају још 10-ак хиљада, можда и 15, али пошто сам нове добио за динар, мењао сам и њих.
Сад, на старим плочицама, они вертикални каналу између две фрикционе површине су били потпуно попуњени прашином од тог материјала. Тако да како се плочице троше, уместо да та прашина иде у тај канал, она пада по фелнама и раткапнама. Претпостављам да тај канал служи за то. Ја кола одржавам на 10.000km односно једном годишње, иони ми на сваком сервису скидају плочице и проверавају, али ни једном да се сете да само прођу шрафцигером кроз канал да га очисте.

Кочионо уље замењено после изгледа 9-10 година. И претходне две године сам их убеђивао да ми промене, али џаба.

АК Компресор на Дорћолу.

Zoran

Kanal je mjera istrošenosti pločica. Dok imaju Kanal mogu se koristiti.
Sam svoj gazda - vazda.