Obaveštenje vlasnicima Dacia vozila sa ugrađenim plinom

prethodna tema - sledeća tema

spago

Ukratko. Raspravljali ste na forumu puno puta u raznim temama kako treba da se vozi auto koji ima ugrađeni plin. Razni problemi sa štucanjem motora na benzin u servisima pravdaju diznama i preporučuju da se vozi na benzin malo, pa opet na plin. Ali vam ne kažu da prilikom dijagnostike urade restart računara. I onda opet voziš, jao vidi popravili, 100 km i opet isto.
Radi se o tome da parametri za plin posle plinske vožnje ostaju upamćeni i kada se prebaci na benzin oni su noseći, pa zato štuca i trokira.
Čiji auto je u garanciji a ugradio je plin u ovlašćenom servisu ne sme da pristane na ovo. Mora da se traži zamena vozila ili vraćanje novca jer je reč o kvaru koji ne znaju da poprave. Ako ne znaju ko ih jebe nek prestanu da ugrađuju plin, neka zabrane dalju ugradnju.
Za ovo što govorim ima zakonskog rešenja i preporučujem svima sa ovakvim problemom da ih izbombradujemo zahtevima, prijavama i tužbama.
 Molim Vas da ne iznosite pausalna, proizvoljna i neutemeljena misljenja na Forumu, ne koristite vulgarne izraze i ne koristite agresivan ton.

brankovs

A na koje se to konkretno plinske uređaje odnosi,ja nemam nikakvih problema,imam Landirenco sistem.

Keka

@ spago:

Opisani problem nastaje kao posledica lose nastelovanog plinskog uredjaja (lose uradjene mape), u tom slucaju nema potrebe za zamenom vozila, nego je potrebno samo pravilno mapirati uredjaj.

Ukoliko servis problem ne otkloni, a voizlo je pod garancijom, slazem se da treba istrajati u svojim zahtevima.

Bez obzira na sve to, ovaj forum nije mesto za recnik koji je koriscen u Vasem gore navedenom postu, kao ni za proizvoljne, pausalne i laicke konstatacije koje mogu zavesti na krivi put neupucene vlasnike vozila Dacia.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


spago

Ponizno molim za izvinjenje što sam koristio vulgarni izraz "ko ih jebe"(citiram, inače ne bih ponavljao izraz posle upozorenja, a prillikom citiranja ne mogu se prema korisniku citata primeniti represalije u civilizovanom svetu)). Taj vulgarni izraz koristi 100 posto srpskog stanovništva.
Agresivan ton- nije bilo agresivnosti u mom postu
Paušalne, neutemeljene ocene- e to ne bih rekao. Jašem Renault nissan ko lud, a problem je u mapi plina, ali to njihovi serviseri ne znaju, nego će pre da im uvaljujem tržišnu inspekciju i da podižem tužbu za raskid ugovora i da ih koštam ko djavo.
Da ti druže nemaš neku korist od odbrane interesa uvoznika?
Zašto se ne bi iznosila bilo kakva mišljenja o vozilima na forumu, doslovno bilo kakva. Nije svako stručan da može izneti svoj sud o nekom proizvodu preciznim rečnikom. Recimo jedan prosečno obrazovan čovek može da kaže: Dacia koju sam kupio je dobra ili do yaya, ili na primer da kaže ova dacia je obično g*vno ili jebe me menjač pa me razbi.Nisam primetio u servisima koje sam posećivao da je zaposlen visokostručni elokventni kadar sa pravilnim gramatičkim izražajem.
To jedan prosečan vlasnik dacie može da kaže, a da pritom ne koristi ni stručne izraze, ni proverene metode, ali se koristi pravom da izrazi svoje mišljenje.
Ja se iskreno nadam da će ljude koji imaju isti problem potaći moj post da tuže Daciu iz dve grupe razloga. Prvi je lični, jer smatram da ću u grupi lakše ostvariti moje privatne interese,a drugi su odraz građanske svesti potrebne za normalno funkcionisanje društva.
Pozdrav, pa taman me banovali, briga me.
Obavestiću vas kad presuda bude pravnosnažna.

krle

Predlažem ti da ovde http://www.daciaforum.in.rs/index.php?board=39.0  pokreneš anketu pa da vidimo koliko je vlasnika Dacie sa istim problemom.

Mislim da si trebao da izneseš više podataka, kao na primer:

1. Gde je ugrađen LPG,
2. O kom uređaju se radi,
jer
Citat: brankovs poslato 14.08.2010. - 16:56
A na koje se to konkretno plinske uređaje odnosi,ja nemam nikakvih problema,imam Landirenco sistem.
i nije jedini.
3. Koliko puta si reklamirao ovaj problem i u kom servisu.

Ovo je jedan od načina da doprineseš radu ovog foruma.

Niko na ovom forumu nema interes da brani uvoznike, distributere, servise i prodavce.  




Loganovac

1. Zabranjeno je postovanje velikim slovima. Ovo se odnosi i na naziv teme. Ispravio sam i molim da se to više ne događa.
2. Ocene su paušalne i neutemeljene ( i jedne i druge) sve dok se ne utvrdi činjenično stanje:
     - Da li je vozilo kupljeno sa ugrađenim plinom (koliko znam, ovo se nikada u Srbiji nije nudilo)
     - Da li je koncesionar ponudio da posreduje pri ugradnji plina u "ovlašćenom" servisu za ugradnju plina ili je vlasnik auto odvezao u servis po svom izboru
     - Da li u spisku dodatne opreme za dotično vozilo postoji plinski uređaj (ukoliko nije fabrički ugrađen)
     - Da li je uređaj upisan u servisnu knjižicu i uveden u Renoovu bazu podataka kao dodatna oprema (ukoliko nije fabrički ugrađen)
     - Ukoliko nije, ko je nosilac garancije na vozilo od momenta ugradnje plinskog uređaja (ukoliko nije fabrički ugrađen)
     - Ko je nadležan da donese sud o tome da li eventualni problem pripada sklopu motora ili plinskog uređaja
     - Da li je posle ugradnje plinskog uređaja korisniku dostavljeno uputstvo za rukovanje u kome je pomenut zahtev za povremenom vožnjom na benzin
     - Ko vas je pre ugradnje ubeđivao da se ugradnjom plinskog uređaja maltene ništa ne remeti u funkcionisanju i performansama vozila
     - Da li ste se u vezi pomenutog problema obratili nosiocu garancije na vozilo (nadležnom -ovlaščenom servisu, onome ko vam je ugradio uređaj ili mreži Dacia ovlašćenih servisa, ko god da je)
     - Da li o tome imate pisani dokument (radni nalog, dopis RNS-u ili slično)
3.

Citat: spago poslato 14.08.2010. - 15:55
Radi se o tome da parametri za plin posle plinske vožnje ostaju upamćeni i kada se prebaci na benzin oni su noseći, pa zato štuca i trokira.

Ovo je klasičan primer paušalne, neutemeljene i, da dodam, laičke ocene. Tačno je da forumaš nije dužan da zna u čemu je problem, sme i da nagađa, ali bi onda bilo korektno da u tom tonu i postuje, recimo "rekao bih da je", "izgleda da je", "po svemu sudeći". Drugo, rekao bih da "parametri za pln" u ovakvom kontekstu uopšte i ne postoje, s obzirom da ECU "ne zna" da li vozilo ide na gas ili na benzin - to su jedni te isti parametri.

Citat: spago poslato 14.08.2010. - 22:50
Jašem Renault nissan ko lud, a problem je u mapi plina, ali to njihovi serviseri ne znaju, nego će pre da im uvaljujem tržišnu inspekciju i da podižem tužbu za raskid ugovora i da ih koštam ko djavo.

Može se zaključiti da je utvrđena odgovornost. Samo me zanima da li su "njihovi serviseri" oni iz servisa koji je ugradio plinski uređaj ili iz mreže ovlašćenih Reno servisa, ili su to jedni te ist?

4. Ovde na Forumu pomenuti su slučajevi da su ljudi imali problem sa nestručno ugrađenim, održavanim i podešavanim plinskim uređajima, ali imam utisak da je neuporedivo veći broj zadovoljnih korisnika, među kojima se i sam nalazim.
5. Smatram da je u duhu pozitivnih poslovnih odnosa da korisnik u cilju ostvarivanja garantnog prava, pre nego što "presavije tabak" i tuži bilo koga, iscrpe sva regularna sredstva uključujući i dopis RNS-u.
6. "Da ti druže nemaš neku korist od odbrane interesa uvoznika?" - za mene je sasvim dovoljno agresivno, pogotovo imajući u vidu kome je upućeno. Ubuduće se ovakav ton neće tolerisati. O vulgarnosti neću ni da pričam, kodeks ponašanja na Forumu nema nikakve veze sa srpskim "slengom" - ni to se neće tolerisati. Ne želim da citiram sve ovo o čemu pišem jer to neće ostati u bazi Foruma, već koliko sutra će sporni postovi doživeti redakciju, bilo bi najkorektnije da to učini sam autor.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

spago

Agresivnost
Agresivnost u sebi nosi objektivne i subjektivne elemente. Subjektivni doživljaj agresivnosti je za svakoga različit. Recimo baki na ulici kažeš bu i to je za nju agresivno. Za mene je to budalasto. Objektivni osećaj agresivnosti je ono ponašanje koje je u većinskom delu zajednice ocenjeno kao agresivno.
Kada moderator kaže Za mene je to dovoljno, već to pokazuje na stepen objektivnosti moderatora, a ja kao pisac posta taj njegov doživljaj agresije, doživljavam kao pravi napad na moju ličnost i metod da se privolim određenom, od strane moderatora, utvrđenom kriterijumu ponašanja.
Ja u Srbiji živim i hoću da se izražavam svojim jezikom, slengom, kako god.
To doživaljavm kao gušenje slobode i direktnu cenzuru.

Ajmo sada na pravno tehnička pitanja.

Plin je ugrađen par dana nakon kupovine, gde me je koncesionar nakon uplaćenog iznosa ponudio sa spiskom servisa gde sam ja odabrao fizički najbliži.
za uređaj sam dobio papire, ali nikakav podatak nije upisan u servisnu knjigu vozila.
Promena nosioca garancije nije ni pominjana niti bih ja kao kupac na to pristao.
Dok god sam ja kao kupac savesta u smislu ZOO-a, odnosno novac uplaćujem na račun ovlašćenog koncesionara, ja neću da razmišljam o tehničkim pitanjima. Sve vreme za to su mi solidarno odgovorni prodavac i uvoznik.
Kupac nije upozoren pre kupovine da će imati nekih problema sa vozilom niti da je potrebno da povremeno vozi na benzin. 
Kada se vozilo prikači na komp ne prijavljuje grešku ali pokazuje sa Sporom prilagođenju ili lambda sonda (zavisno od programa) duplo jače parametre od dozvoljenih.
Za ovo sam se obraćao uvozniku nekoliko puta koji se ponašao vrlo bezobrazno, ali srećom pravno neobrazovano pa su mi dali municije za tužbu, fala im.
Ostavio sam im vozilo na servisu 10 dana i opet isto.
Koji renault servis je u pitanju? To me baš briga. Svi su isti, pripadaju mreži. Meni je baš drago da ovi ne znaju da poprave jer će sada da mi vrate pare, a ja njima skoro tri god star auto.
Matematika je jednostavna.

Da se ne preganjam sa moderatorima, ako neko ima sličan problem neka se javi, pa da dajem besplatna uputstva šta raditi.

krle

Neću  insistiratii više  oko stvari koje ne želiš ili zbog procedure koja je u toku nećeš da  izneseš (servis, tip uređaja, itd).
Polemisati oko toga da  "nija teško biti fin" je suvišno i neću više diskutovati na tu temu. Dovoljno je rečeno.

Citat: spago poslato 15.08.2010. - 11:43
Meni je baš drago da ovi ne znaju da poprave jer će sada da mi vrate pare, a ja njima skoro tri god star auto.

Ako u ovome uspeš, skidam kapu.

Slažem se da vozilo mora ispravno   funkcionisati u svim režimima rada , a ako serviser nije u stanju
da  osposobi-popravi vozilo onda je to njegova greška i treba da snose posledice zbog toga i on i uvoznik .  


Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Svako ko odluči da se vozi na plin ubrzo će naići na poteškoće. Ako voziš puno bit će ti lakše jer je velika ušteda jak motiv pa ćeš se truditi da se problemi savladaju. Kod male kilometraže ljudi se jednostavno odluče za benzin ili dizel. Spusti loptu bit će ti lakše...

                                                                                                         Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

spago

Kako ću u ovome uspeti. Tužbom za raskid ugovora, zbog neispunjenja ugovorne obaveze. Člano 500 ZOO-a i dalje.
Pozdrav svima javljam šta sam uradio.

Loganovac

Citat: Zoran poslato 15.08.2010. - 16:18
Svako ko odluči da se vozi na plin ubrzo će naići na poteškoće.

:bullshit:

Jel ti to iz sopstvenog iskustva ili onako, teoretski?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

Citat: spago poslato 15.08.2010. - 21:14
Kako ću u ovome uspeti. Tužbom za raskid ugovora, zbog neispunjenja ugovorne obaveze. Člano 500 ZOO-a i dalje.
Pozdrav svima javljam šta sam uradio.

Pretpostavljam da je u pitanju ovo:

Odgovornost prodavca i proizvođača
Član 501

(1) Kad je prodavac neke mašine, motora, kakvog aparata, ili drugih sličnih stvari koje spadaju u takozvanu tehničku robu predao kupcu garantni list kojim proizvođač garantuje ispravno funkcionisanje stvari u toku određenog vremena, računajući od njene predaje kupcu, kupac može, ako stvar ne funkcioniše ispravno, zahtevati kako od prodavca tako i od proizvođača da stvar opravi u razumnom roku ili ako to ne učini da mu umesto nje preda stvar koja funkcioniše ispravno.

http://www.yu-build.rs/index.php/200807282942/Zakoni-i-propisi/Zakon-o-obligacionim-odnosima.htm

Loganovac

Citat: spago poslato 15.08.2010. - 11:43
...za uređaj sam dobio papire, ali nikakav podatak nije upisan u servisnu knjigu vozila.
...Dok god sam ja kao kupac savesta u smislu ZOO-a, odnosno novac uplaćujem na račun ovlašćenog koncesionara, ja neću da razmišljam o tehničkim pitanjima. Sve vreme za to su mi solidarno odgovorni prodavac i uvoznik.

Pokušavam da razmišljam objektivno:

kupovinom automobila stupio si sa Dacia koncesionarom u obligacioni odnos, u svemu opisan gore. I proizvođač i prodavac snose odgovornost da će proizvod pravilno funkcionisati u garantnom roku. OK

Ali, onda stupaš u drugi obligacioni odnos, i to sa servisom koji ti je ugradio uređaj (ili nekim drugim pravnim licem koje je izdalo fakturu). To lice je odgovorno za pravilno funkcionisanje ugrađenog plinskog uređaja, sve piše u njihovom garantnom listu. Ćinjenica da te je tamo uputio Dacia koncesionar, po svoj prilici, nije pravno validna, jer pretpostavljam da nemaš pisani dokaz o tome. Pitanje: da li si dobio neki papir kojim te koncesionar upućuje na ugradnju dodatne opreme u neki od "ovlašćenih" servisa, u garantnom roku?

Pitao sam ranije da li je plinski uređaj naveden u spisku dodatne opreme za vozilo. Rekao bih da nije. Uostalom, da je vozilo isporučeno sa fabrički ugrađenim plinskim uređajem ne bi podlegalo obavezi atestiranja...

Znači, po svoj prilici, mrka kapa. Jedni tvrde da vozilo (ono koje je isporučeno pri kupovini) ispravno funkcioniše, još mogu da potegnu pitanje validnosti garancije na vozilo s obzirom da si auto ipak oterao na ugradnju TNG uređaja (pretpostavka, ja npr. jesam) bez zvaničnog, pečatom overenog dokumenta bilo kog ovlašćenog lica, bilo koncesionara ili proizvođača vozila, i da su eventualni problemi u radu nastali neovlašćenom (!!!) ugradnjom plinskog uređaja. S druge strane, plinadžije "ne umeju" da ti reše problem koji bi očigledno oni trebalo da reše, jer bi oni, po logici stvari, trebalo da preuzmu odgovornost za sve probleme u funkcionisanju motora i na gas i na benzin vezane za modifikacije izvedene prilikom ugradnje plinskog uređaja. S treće strane, ti znaš u čemu je problem, ali nećeš da im odaš tajnu...

E sad, u svetlu ovih činjenica, pitam se po kom osnovu misliš da se obratiš RNS-u sa zahtevom za zamenu vozila? Po mom mišljenju, pre bi trebalo napasti one koji su ugradili plinski uređaj, kao i one koji su (ako su) te doveli u zabludu da je ono što si dobio naknadnom ugradnjom plinskog uređaja isto kao da je fabrički ugrađen.

Podvlačim da smo skoro svi bili u takvoj zabludi, a činjenica je da je svaka naknadna ugradnja, van fabrike, u suštini karabudževina (koja ne mora nužno da bude nekvalitetno izvedena, niti da pravi bilo kakve probleme). Mislim da nemam više šta da dodam. Želim ti puno sreće i navijam za tebe, naravno!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

 
Prodavac-Uvoznik je   kao opciju,pored metalik boje,  nudio  i ugradnju BRC uređaja i to naplaćivao.