Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
60 (37%)
U neovlascenom servisu
63 (38.9%)
U privatnoj reziji
31 (19.1%)
Nema potrebe
8 (4.9%)

Ukupno glasova: 162

speedo

Pošto ću uskoro da radim veliki servis, imam par pitanja za one dobro upućene.
Da li još stoji preporuka da se Dayco kaiševi izbjegavaju?
Prilikom prvog velikog servisa mijenjao sam samo mikroremen - kako majstor reče ostalo (španer, klizač, remenice) su dobre i ne treba ih mijenjati. I zaista je i bilo tako...međutim sad me interesuje da li opet može proći ista priča ili bi bilo pametno promijeniti španer ako ništa više? Znam da ima auta sa većom kilometražom pa ako neko ima iskustva bio bih zahvalan da to podijeli sa svima nama.
Moj auto ima skoro 10 godina i 60 hiljada pređenih km.

speedo

Urađen danas veliki servis. Opet sam zamijenio samo mikroremen, njegov španer i sve ostalo u izvrsnom stanju. Takođe u izvrsnom stanju i Continental remenje montirano prošli put, Dayco španer i Airtex pumpa za vodu i mogu sve navedeno da prepoučim za upotrebu.

Sada montirano opet Continental remenje, SNR španer zupčastog i INA pumpa za vodu. Antifirz uvijek Glaceol RX tip D. Dijelovi poskupili otprilike 10% u odnosu na prošli put.

mali.alen

Napravljen 2. veliki servis na Sanderu. Ovaj put na 138000 km. Promjenjen remen (Dayco), španer (SNR), pumpa vode (Airtex) i mikroremen (Bosch). Stavljen novi antifriz i naštelovani ventili usput. Sve skupa s radom majstora oko 200 eura

Turbo

Odradjen veliki servis sa orig. delovima kao i prosli put.
Posle 100k km. delovi izgledaju odlicno.
Kaze majstor da bi mogli jos da guraju.


Andrix

Citat: speedo poslato 06.04.2021. - 12:49
Pošto ću uskoro da radim veliki servis, imam par pitanja za one dobro upućene.
Da li još stoji preporuka da se Dayco kaiševi izbjegavaju?

Najbolje sve promeni. Ja sam radio na oko 50000vel.servis i 8 god- prvi put. Delovi su izgledali ok, ali se videla ishabanost.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Midzi

#1655
Bliži se vreme za mali servis pa sam tražio punude od AK Kompresor i Reno Sava i za Veli servis (u prilogu).

Interesantno je da su dobijene ponude totalno različite.

Znam da ovaj motor 1.0 SCE ima lanac, ali nisam siguran šta je sve potrebno zameniti na velikom servisu.

Auto se star 4 godina i prešao je oko 78.000 km.

Poslaću im mejlove danas da proverim.

AK Kpompresor: 38.415 rsd (rad 4 h, grt jermena, korpice, pompa vode, glicerol 3 l i demi voda 2 l). Uračunat popust na delove 10% i na rad 20%
Reno Sava: 17.995 rsd (rad 1.75 h, PK kaiš i set PK kaiš). Uračunat popust od 90 EUR

Capriolo

Pa, vidiš da u toj povoljnijoj ponudi nema zamene pumpe za vodu i antifriza. Kod novog Sandera samo te dve pozicije u Hit autu vrede 158,40 evra (sa rukama).

MitarMrgulic

Citat: Midzi poslato 15.03.2022. - 10:51
Bliži se vreme za mali servis pa sam tražio punude od AK Kompresor i Reno Sava i za Veli servis (u prilogu).

Interesantno je da su dobijene ponude totalno različite.

Znam da ovaj motor 1.0 SCE ima lanac, ali nisam siguran šta je sve potrebno zameniti na velikom servisu.

Auto se star 4 godina i prešao je oko 78.000 km.

Poslaću im mejlove danas da proverim.

AK Kpompresor: 38.415 rsd (rad 4 h, grt jermena, korpice, pompa vode, glicerol 3 l i demi voda 2 l). Uračunat popust na delove 10% i na rad 20%
Reno Sava: 17.995 rsd (rad 1.75 h, PK kaiš i set PK kaiš). Uračunat popust od 90 EUR

Motor 1.0 Sce, nema klasičan veliki servis sa  zubčastim remenom, već mijenjanje remenja pratećih agregata, koje ide na 4 godine ili 60 000 KM.

Mislim da na 4 godine ili 60 000 ide i rashladna tekućina (antifriz), ne znam mora li se i pumpa mijenjati kad se sve to mijenja...

Elem, motor sa ili bez lanca, sretni vlasnik je svakih 4 godine, na šišanju, manjem ili većem, tako da je možda sretnija opcija imati zubčasti remen i raditi velike servise na svakih 6 godina ili 100 000 KM.

Uglavnom, mislim da je važno da se vlasnik drži propisane kilometraže, ne toliko broja godina.



silent

Купљени делови за велики сервис, прошло је 6 година и око 60.000 км од последњег:

(Све цене су са 10% попуста у продавници https://www.autoextra.rs/)

Сет зупчастог каиша Gates K015662XS 5400 динара.
Канални каиш 6PK1820 Hutchinson       1440
Ролер Renault 8200603359                  1800
Шпанер SNR GA355.97                        5040
Пумпа воде Салери PA 970AS              4950

Остало стандардно, Тотал уље 3л 1890, расхладна течност 3л 1500 и Пурфлукс филтери (уље, ваздух, кабина и гориво) 3156 динара.

А за руке, не знам, видећемо, надам се да ће Калиф бити милостив  :crazy:  :ziveli:

djomla1977

5. Servis ak Krstevski: veliki servis (set pk kaisa, vodena pumpa, antifriz) + mali servis (ulje mannol elite 5w40 i svi filtron filteri koje sam ja doneo) + "ruke" za sve to = 34.000 dinara

Vladan P

djomla

Koja je kilometraža ?
Zajedno smo skupa !

djomla1977

Citat: Vladan P poslato 11.04.2022. - 20:10
djomla

Koja je kilometraža ?

Nesto ispod 45.000km (pumpa nije curila, a kais je pokazivao  znake zamora, mada  vise od starosti nego od kilometraze)

Vladan P

Citat: djomla1977 poslato 11.04.2022. - 20:14
Nesto ispod 45.000km (pumpa nije curila, a kais je pokazivao  znake zamora, mada  vise od starosti nego od kilometraze)

Radio sam zamenu termostata kod Krstevskog pre dve godine i raspitivao sam se za veliki servis .
Gazda mi reče da nema potrebe pre 80000 km.  :ne:
Sada sam na 67000km.
Dalke ne bi bilo loše da proverim kaiš !? :ces:
Zajedno smo skupa !

Loganovac

#1663
Ne postoji procedura za "proveru" kaiša. Vizualno može da bude u savršenom stanju, kao iz radnje, pa da opet pukne posle kratkog vremena. A može da bude sa naprslinama pa da potraje još ihahaj.
"Gazda" je malo neozbiljan ako ti je to rekao a da nije pitao za uslove eksploatacije vozila, da li voziš pretežno gradsku vožnju sa dosta pokretanja motora i rada u mestu ili su u pitanju pretežno duže relacije umerenim putnim brzinama i brojevima obrtaja. I zašto baš 80 hiljada, možda može da prođe 120 i više. Nemoj od nas da tražiš ovakvu preporuku, ako se nešto desi nećemo da skupljamo pare za skupu popravku skenjanog motora. Ako odlučiš da produžiš interval moraš da budeš svestan rizika i mogućih posledica, a odluka je samo tvoja.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Tačno je da je nemoguće predvideti vek trajanja zupčastog kaiša.

Ja bih se složio sa preporukom "Krstevskog" da nema potrebe za zamenom seta razvoda pre 80000km. Ne zato što ta km garantuje da se ništa neće dogoditi već zato što je na osnovu iskustva u tom km opsegu zanemarljiv broj otkaza kaiša razvoda. Vremenski, iskustvo kaže da ne treba koristiti kaiš duže od 6 godina zbog starenja. Postoje izuzeci kao što je verovatno naš član Zoran koji dnevno pređe +300km i čiji su uslovi korišćenja vozila takvi da sa jednim setom diskova i dve zamene pločica pređe 615000km. Za nas "prosečne" koji prelazimo 10-15kkm godišnje 80000km je neka gornja granica za veliki servis.

Ono što mi kao vozači možemo da uradimo za sebe je da ponekad podignemo poklopac motora i dok zagrejan motor radi na praznom hodu oslušnemo da li se sa strane razvoda čuju šumovi tipa škripanja, grebanja, zujanja, klaparanja itd. Neuobičajeni šumovi su prvi znak za posetu servisu.

Kaiš se može pregledati vizuelno na prisustvo kontaminacije ( npr motorno ulje zbog npr semeringa koji curi), mogu se pregledati bokovi kaiša da bi se ustanovilo da li je kaiš u osi sa kaišnicima, može se pregledati da li sa spoljne strane kaiša ima prskotina ili tragova klizanja, što je svakako naznaka da treba planirati zamenu kaiša ili odmah tražiti šta "glavi" u sistemu razvoda. Mogu se pregledati zupci kaiša da se proveri pohabanost odn. eventualna istegnutost kaiša.
Zahvaljujući toj periodičnoj proveri sam pretprošle godine ustanovio curenje semeringa bregaste, dobio u garanciji novi kaiš i oba semeringa bregastih i verovatno predupredio prezupčenje motora.
Možda ipak nije loše da se na svakom 2-gom ili 3-ćem redovnom servisu malo "baci oko" na stanje seta razvoda.