Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

Mare

Citat: Andrix poslato 16.12.2023. - 22:35Pa cek, kako onda ovl.servisi menjaju to prosecno Castrol RN17 na 30000???


Na osnovu iskustva u proteklih 75000km i tri zamene ulja - fabrička preporuka je sasvim dovoljna i nema potrebe za traženjem alternative. Jedino skratiti interval sa 30000 na bar, maksimalno 20000 km.

Andrix

#1516
Ma cudno mi je sto Magnatec i Edge nemaju RN17 spec. a kvalitetnija su....A trenutno u opisu imaju RN0700 i 710, sto znaci da nisu update. Ali opet ona ulja sto imaju RN17 to im pise u naslovu a ne pozadi u opisu.




Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

#1517
Kada se Reno razišao sa ELF-om,potražio je drugog zvaničnog snabdevača.Odlučio se za Castrol,koji je u vlasništvu Britiš Petroleuma.Reno im je zadao domaći zadatak,da naprave ulje po RN17 specifikaciji.Oni su u tome uspeli sa svojom osnovnom linijom ulja,GTX,na opšte zadovoljstvo,jer takvo ulje nije skupo.Magnatec i Edge ne postoje sa RN17,a i zašto bi postojale kad GTX radi posao.
Stare Reno norme,RN700/710/720 nisu ukinute,važe i dalje i odnose se na 95% Reno i Dačija koje se koriste širom sveta.Samo što nisu isto kao RN17.Obično u starije motore mogu nove norme,a u nove motore ne bi trebalo sipati ulje sa starijim normama.
Ne moraš tražiti bolje ulje od Castrola RN17.To je verovatno sasvim dobro ulje,samo mislim da ga ne treba "silovati" 30.000 km.Neko  drugo ulje sa normom RN17 može biti u nijansama bolje i skuplje,samo što ja ni to ne bih terao 30.000km.
Ovaj Castrol jeste fabrička preporuka Reno-a.Kao što je to nekad bio ELF,a svi znamo da ELF nije bio jedino ulje koje je moglo da se sipa u Reno motore.Sve je stvar ličnog izbora i sve je dozvoljeno,ako se poštuje zadata specifikacija.

LeNgenda

Ima tu malo apsurda.

Moderni motori zbog manjih unutrašnjih otpora i raznih drugih zahteva koriste sve ređa ulja.

Ta ređa ulja se troše više i traže dolivanje između zamena. Onda servisni interval od 30.000 km ispadne samo marketing jer u praksi, ako u motor staje 5 litara ulja, a dozvoljena potrošnja je litar na 1500 km, to bude kao u Mućkama, da Triger istu metlu koristi već 30 godina.

Da li filter ulja može da tera 30.000 km, to je već ozbiljnije pitanje i prilično sam siguran da ne bi trebalo.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Andrix

Meni ce otprilike prosek godisnje biti 12-15000 km i to mi deluje OK za ulje. Mada kad prodje garancija i obaveza oko ovl.servisa bice i cesce. A ovaj Motul sto sam naveo, nenadjoh u SRB.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Lazar@

Prije tacno 11 mjeseci sam sipao Ina Millenium 5w40,  presao oko 10 000km...Cini mi se super ulje. 5l izadje nesto sitno preko 30e.

Prije par dana sam ga opet uzeo i opet sipao  :cul: Nema sta, motor prede.





 Uzeh malo da gledam neke testove, medjutim kazu da ova serija Ininih ulja nije dirana ni apdejtovana otkako su pustena u prodaju, a od tad imaaa...I imaju prastare ACEA specifikacije, stare minimum 15god...sto je u jednu ruku dobro, u drugu lose...pao baza...medjutim u tih 15 godina su se pojavili malo moderniji aditivi hmm :huh:



Ili samo iskulirati i voziti

Veterinar

Ja video da je moj tata za jedan zapusten motor kupio Ina i Castrol ulje. Pitao sam ga zasto. Kaze da ce sa Inonim da "ispere" motor, a onda da sipa Castrol. Ovo je antireklama za
Inino ulje. Moguce je da je samo bilo najjeftinije kad je kupovao.

Zoran

Po riječima Stalkera (Steve) , doktora za motorna ulja. INIna ulja su u top 10 u svojoj kategoriji u Evropi. Poseban plus je kupnja na poznato gdje je originalnost zagarantirana.
Sam svoj gazda - vazda.

Jevta

Svi proizvođači koji imaju  svoju rafineriju i proizvodnju baznih uja imaju dobre proizvode.Mnogo je zvučnih imena koje se bave samo hemijom.