Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

Ayrton

Citat: slavko_bgd poslato 03.03.2022. - 09:16
...kombinacija RoadHouse/Jurid...
Meni je više puta pominjani Kalif pre 8000 km ugradio ovu kombinaciju na prednju osovinu. Diskovi su ventilirajući. U početku je sve bilo u redu, pa su počeli da se javljaju škriputavi zvuci pri stajanju. Mislio sam da je to ona varijanta, mekane pločice na tvrđi disk-mora da cvili. Ubrzo se pojavio simptom blagog "talasanja", da ne kažem vibracije (pri samom zaustavljanju). Da pojasnim da mi je vozački stil izrazito penzionerski, bez velikih brzina i sa dosta motornog kočenja.
Ali ono šta mi se desilo prošle nedelje (od tad nisam ni palio auto!), nisam nikad doživeo, a vozio sam dosta neispravnih službenih automobila. Pri malo većoj brzini, oko 110 km/h, na beogradskoj Gazeli, morao sam da izvedem neko prestrojavanje sa oštrijim kočenjem i za malo mi volan nije ispao iz ruku! Toliko se tresao da sam pomislio da nema asfalta ispod točkova! Popustim kočnicu, prebacim u manju brzinu, pa opet na papučicu kočnice, jači pritisak-ista stvar. Popustim pritisak, auto već usporio, situacija se smirla. Do kuće nisam imao problema, ali ni brzina nije bila veća od 50-ak km/h. Šta je u pitanju neću ni da nagađam, dok mi Kalif ne javi kad da dođem na analizu...
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

blagojevic

Drustvo, ovde mi je bilo najlogicnije da pitam - ako treba, neka admin prebaci pitanje u odgovarajucu temu.
Naime pre par meseci mi je procurio kocioni cilindar na zadnjem levom a pre neki dan i na zadnjem desnom. Naravno, pakne natopljene ulje full... Hocu da ih menjam ali me interesuje postupak "inicijalnog" podesavanja jer model kod mene ima mehanizam za automatsko podesavanje. To me jedino buni pa bi svaka pomoc dobrodosla. Sistem je kao na slici.

Loganovac

Kao prvo, iz sopstvenog iskustva govorim, nemojte nikada da čekate toliko dugo ako je već počeo da gubi ulje jer možete iznenada da ostanete bez kočnica, a ti si odavno video da je procurelo.
Ovako laički, sa iskustvom na Zastavama a ne na Dačijama, samo ti blago meni lagano postavi to tako da pakne stanu u doboš, sve će samo da dođe na svoje mesto. I obavezno menjaj obloge paknova, odnosno cele pakne.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Ako doboš nemože naići malo razdesi polugu od ručne kočnice. Tu ovo što si zaokružio.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

#1474
Citat: Loganovac poslato 28.03.2022. - 07:17
Ovako laički, sa iskustvom na Zastavama a ne na Dačijama, samo ti blago meni lagano postavi to tako da pakne stanu u doboš, sve će samo da dođe na svoje mesto. I obavezno menjaj obloge paknova, odnosno cele pakne.

Samo bih dodao da se pre montaže navoj mehanizma za kompenzaciju zazora dobro razradi i ovlaš namaže bakarnom mašću. Iz razloga da bi se kada bude potrebe za skidanjem doboša zupčanik ( "točkić") kompenzatora mogao okretati da bi se paknovi koji se u kopaju u doboš skupili.
Razlika između Zastave i Dačije je u tome što je kod prve frikcioni sistem a kod Dačije navojni. Kod Zastave je bilo dovoljno nekoliko puta stisnuti nožnu ili povući ručnu kočnicu i paknovi bi se namestili sami. Kod Dačije, ovaj navojni mehanizam bi trebalo podesiti guranjem ravnog odvijača kroz jedan od otvora za vijke felni i okretanjem zupčanika tako da pakne prvo ovlaš dodirnu doboš pa se otpuste da se doboš slobodno okreće.
Nakon toga pomoćnik nekoliko puta pritisne i otpusti nožnu kočnicu da se proveri visina i da doboši ne blokiraju.
Nakon toga se podešava ručna kočnica, ako ima potrebe za podešavanjem.

A javiće se valjda neki majstor da tačno napiše šta i kako treba.  :friends: :ziveli:

Zoran

Zamjena kočionog cilindra, zadnji lijevi točak. Razlog - zapek'o.
Cijena novog ( Bosch) 15 Eura. Zemlja porijekla, Italija.
Vrijeme rada, 2 sata. Potrošeno 1 jabuka i pola čokolade.
614 000 km. :driver:
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Nije valjda da si menjao samo na levom točku?  :ha:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

Citat: Zoran poslato 08.04.2022. - 12:04
Zamjena kočionog cilindra, zadnji lijevi točak. Razlog - zapek'o.
Cijena novog ( Bosch) 15 Eura. Zemlja porijekla, Italija.
Vrijeme rada, 2 sata. Potrošeno 1 jabuka i pola čokolade.
614 000 km. :driver:

U kom intervalu si do sada menjao ulje kočnica ?

Zoran

Do sada je bila samo jedna zamjena, neznam tačnu kilometražu. Pored ostalog , problem je nepotreba i vlažna sredina.
Loganovac, na drugoj strani je bila zamjena u prethodnoj godini.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Zorane  ti bi trebalo da znaš bolje od toga. Simetrija je krucijalna, uvek se i gume na istoj osovini menjaju u paru. Nemaš ABS ako se ne varam... Da li bi i paknove menjao samo na jednom točku?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Loganovac, ima tu istine ali...
Dali bi u garanciji dobio oba cilindra ako je kvar na jednom?
Ima ABS ali nije se upalio ima 10 godina.
Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Na neki način ste obojica u pravu.
Pločice/paknovi, diskovi/doboši, opruge, amortizeri, pneumatici po pravilu se menjaju u paru. 
Ispravni kočioni cilindri i kočione čeljusti se ne moraju menjati u paru odn kada se menja na jednoj strani.
U garanciji, gde su vreme i kilometraža ograničeni i za čije trajanje je vozilo praktično novo, kočioni cilindri i čeljusti se ne menjaju u paru.
Ali, kada je vozilo staro, ima neku ozbiljnu km i pogotovo kada je reč o bezbednosnim elementima koji ne koštaju mnogo, dobra je praksa promeniti ih preventivno.
Isto kao što kad radimo veliki servis zamenimo pumpu za vodu i semeringe radilice i bregaste, iako ne cure. I slično.

Zoran

E , Slavko ja tu nebi ništa dodao .

Koroziju cilindara ubrzava so za postupanje puteva koja vrlo brzo stvara taj neki Al - oksid. ( Cilindri su od aluminijuma).
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

Citat: Zoran poslato 08.04.2022. - 16:57
Do sada je bila samo jedna zamjena, neznam tačnu kilometražu. Pored ostalog , problem je nepotreba i vlažna sredina.
Loganovac, na drugoj strani je bila zamjena u prethodnoj godini.

Mislim da je kod svih,pa i kod dačije, propisana mnogo češća zamena kočionog ulja i to baš zbog toga što se kroz eksploataciju stvara vlaga u ulju (koja dovodi do korozije tamo gde ne treba).

Loganovac

Ne menja se zbog korozije nego zbog efikasnosti kočenja. Voda može da se pregreje i stvori vazdušni džep.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.