Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

zac

Sta god da predvidjaju, savetujem zamenu ulja do 10 000 km.  Ulje posle 15 000 je blato..posebno polusintetika...

Loganovac

U zapadnim zemljama savetuju zamenu na 30.000, a nama je mnogo 15.000, dakle tamo se polovinu vremena motor podmazuje blatom.

Ja savetujem ugradnju plina radi uštede, ti kukaš kako si bez para a najskuplje se voziš - na benzin i menjaš ulje kadgod naiđeš u Krčedin...  :lol1:

Šta je cilj tvojih saveta? Ušteda ili da te motor nadživi? Ti i ja skoro da uopšte i ne moramo da menjamo ulje, koliko prelazimo nadživeće nas obojicu.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

#752
Reno za isti motor,zavisno od uslova, propisuje zamenu ulja na 7.500-30.000 km.
Isti Renoov motor,zavisno od uslova,može bez generalne da pređe 200.000-800.000km.
To su široki intervali,pa kako se ko uklopi.
Ja se fizički i psihički bolje osećam kad zamenim ulje (i ostalo).I to nešto vredi bez obzira što je staro ulje moglo da se vozi možda još 10.000km.Kad bih znao gde ću sa starim uljem,uživanje bi bilo još veće.
Ja čuvam Logija,Logi čuva mene.Ko će koga nadživeti,o tome neću da mislim.

Loganovac

Citat: saša61beograd poslato 23.08.2013. - 10:50
Isti Renoov motor,zavisno od uslova,može bez generalne da pređe 200.000-800.000km.

:dobro:

Koliko godina nam treba da pređemo tih minimalnih 200.000km? 20-40.

Pretpostavimo da hoću da održavam auto tako da dostigne gornji limit, menjam ulje i filtere na svakih godinu dana ili 7.500km. Za prvih 20 godina, koliko će mi trebati da pređem tih 200.000 kilometara zameniću ulje i filtere 26 puta. Kad bih menjao na 30.000 kilometara, zamenio bih 6 puta. Narvno, tada ne bi bilo realno da očekujem da će mi motor doživeti 800.000 km bez generalne, ali nije realno ni da očekujem da ću i ja poživeti još 80 godina da bih prešao tu kilometražu. Svejedno, onih 20 "suvišnih" zamena ulja i filtera u najboljem slučaju vredi 1500EUR (znam šta će Žac da kaže, kupi ulje u Profacu, ne znam gde filtere i to izađe 4500 dinara, ne priznajem tu matematiku, nisu svi vični niti raspoloženi da vise u kanalu, na kraju krajeva i taj uloženi rad i izgubljeno vreme nešto vrede, platio ti ili ne platio). Dakle ulažem 1500EUR osiguranja da će mi motor poživeti još 80 godina!
Pri tom vozim u strahu da mi slučajno kazaljka obrtomera ne skoči u crveno, držim ga između 2 i 3 hiljade obrtaja strogo...
O psihičkim aspektima priče ne želim da se izjašnjavam, svako je slobodan činiti šta mu je volja i za čim mu duša žudi ali za svoje pare. Hoću da kažem da se u životu uporno borim protiv svih vrsta paranoje, pa iz tog razloga izbegavam varijantu "po osećaju", radije se držim statistike.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

#754
Citat: Loganovac poslato 22.08.2013. - 08:22
Elf - koji ELF? I sam kažeš da je staro 10W40 bilo crno, mnogo je 15.000 za polusintetiku, pogotovo u našim uslovima.

Citat: Loganovac poslato 23.08.2013. - 07:06
U zapadnim zemljama savetuju zamenu na 30.000, a nama je mnogo 15.000, dakle tamo se polovinu vremena motor podmazuje blatom.

Ja savetujem ugradnju plina radi uštede, ti kukaš kako si bez para a najskuplje se voziš - na benzin i menjaš ulje kadgod naiđeš u Krčedin...  :lol1:

Šta je cilj tvojih saveta? Ušteda ili da te motor nadživi? Ti i ja skoro da uopšte i ne moramo da menjamo ulje, koliko prelazimo nadživeće nas obojicu.


Nadam se da necu umreti sa 58 godina.... ti se vozi na plin, a servise placaj 100-200-300 e...tvoje pravo... Ulje menjam jednom godisnje..do 10 000..nisam rekao na 7500... Mene motor nece nadziveti...prodacuu ga pre toga..

:nocomment: :hammer:

VaskezNS

Citat: žac poslato 23.08.2013. - 15:50
Ulje menjam jednom godisnje..do 10 000

E da druže, ovo razmišljanje me već duže vreme "bocka" - razumem kilometražu kao reper za zamenu ulja (prosečni radni sati motora i tsl.), ali vremensko ograničenje - zašto to ?
Msm, recimo da auto teoretski nije prešao ni km (nije radio ni min) posle zamene ulja, posle godinu dana bismo ga trebali zameniti ? :ces:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

vujanovgoran

@VaskezNS
Pretpostavljam da si Zaca pitao, ali evo i moje misljenje. Ulje se pravi od nafte i naftnih derivata, kada ga sipamo u motor, koji nije hermeticki zatvoren, dolazi do vetrenja i gubljenja svojstva i kvaliteta ulja. To je moje logicno razmisljanje, a voleo bih da vidim i misljenje osalih kolega sa foruma.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

bmiillan

i na zapadu gde je interval zamene 30000 km ili 12 meseci. ulje se degradira i stajanjem u motoru, te ga je potrebno zameniti
na godinu dana čak i ako je auto vožen par stotina kilometara.
nemoj na silu uzmi veci cekic

zac

Citat: vujanovgoran poslato 23.08.2013. - 22:03
Ulje se pravi od nafte i naftnih derivata, kada ga sipamo u motor, koji nije hermeticki zatvoren, dolazi do vetrenja i gubljenja svojstva i kvaliteta ulja.

Citat: bmiillan poslato 23.08.2013. - 22:06
i na zapadu gde je interval zamene 30000 km ili 12 meseci. ulje se degradira i stajanjem u motoru, te ga je potrebno zameniti
na godinu dana čak i ako je auto vožen par stotina kilometara.

:dobro:

Veterinar

Samo da dodam. Servisni intervali u drugim zemljama često podrazumevaju zamenu ulja na dve godine.

http://www.renault.com.cy/cars_scenic_brief.shtm  - 1.4 TCE npr. 30000 km ili 2 god. Motor sa turbinom.

nik

Citat: bmiillan poslato 23.08.2013. - 22:06
i na zapadu gde je interval zamene 30000 km ili 12 meseci. ulje se degradira i stajanjem u motoru, te ga je potrebno zameniti
na godinu dana čak i ako je auto vožen par stotina kilometara.

:offtopic: Na zapadu je režim zamene ulja 30 kkm ili 2 godine (za benzince).
Ovaj interval se smanjuje na 15 kkm ili 1 godinu u otežanim uslovima (preko 50% gradska vožnja i sl.) pod čime se ne može smatrati par stotina kilometara.
Lično mislim da ne treba preterivati, okoliko se kupuju ulja specifikacije koju traži proizvodjač proverenog porekla. Znam da ćete sada da skočite da su kod nas prepolovljeni intervali zbog lošeg goriva, vazduha i ko zna čega još, ali pitanje je koliko to sve treba da bude loše da bi toliko uticalo na intervale. Suština, po meni, je da u svakom slučaju imam sigurnih 15 kkm ili godinu dana
Da ne offujem više, servisni intervali na zapadu na http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=5658.msg119558#msg119558, kao i tema u kojoj bi o ovome trebalo da se diskutuje. Ajd pa  :ziveli:

bmiillan

neće niko da skače  :), ostaje naravno lična procena u kom vremenskom ili kilometarskom intervalu će neko menjati ulje.

više para potrošim na gluposti nego na jednu zamenu ulja (ulje 2000 din profaco 4lit, filter ulja knecht 600 din) da bi štedeo
na taj način, oni što prelaze više ispune i kilometarski uslov pa ne razmišljaju. oni koji prelaze malo 5000 km i manje godišnje
već dovode u pitanje svrhu posedovanja vozila (registracija, održavanje i ostalo je mnogo više nego da koriste taxi), ali opet
je to lični izbor i oni sigurno imaju svoju računicu kao i vi i ja. kao što bi reko drug psiholog: istina je u tvojoj glavi i teško će te
argumenti onih koji misle drugačije ubediti u suprotno.

forum je tu da svako iznese svoje iskustvo i mišljenje, a kako će ko održavati svoj auto je njegova lična stvar.
od steve žigona do onih nije on mene kupio nego ja njega, i koji ga nisu oprali dve godine ima mnogo prostora za sve  :ziveli:
nemoj na silu uzmi veci cekic

nik


VaskezNS

Citat: bmiillan poslato 24.08.2013. - 09:28
ostaje naravno lična procena u kom vremenskom ili kilometarskom intervalu će neko menjati ulje.
više para potrošim na gluposti nego na jednu zamenu ulja (ulje 2000 din profaco 4lit, filter ulja knecht 600 din) da bi štedeo
na taj način, oni što prelaze više ispune i kilometarski uslov pa ne razmišljaju. oni koji prelaze malo 5000 km i manje godišnje
već dovode u pitanje svrhu posedovanja vozila (registracija, održavanje i ostalo je mnogo više nego da koriste taxi)

- nema cela Srbija "profaco"-a i 4L za 2000, kao ni uslove za samostalnu zamenu ulja i filtera, pa zato cena ove "jednostavne operacije" raste i za "ruke" majstora
- upotreba vozila za odlazak na more, planinu, selo, izlet, kućne nabavke, hitne stvari,  i recimo ne za odlazak na posao (javni prevoz bi trebalo da je brži, jeftiniji i praktičniji) ili do "trafike po cigare" a u šta se sasvim lepo može uklopiti do 5.000 km godišnje - svakako ne dovodi u pitanje svrhu posedovanja vozila

Aj pa živeli  :friends:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Andrix

Kod mene zamena u nekadasnjem Loganu je isla na 10000km ili pre na 1 god + neki mesec, mada recimo neki taxisti na astri G dizelu menjaju na propisanih 30000 km po knjizici, iako im savetuju na 15000 km. Da ne ulazim u razlike u markama kola i u uljima koja se sipaju, svako je krojac svoje srece...Isto tako u ovl.servisu za Daciu negde sipaju i Motrio umesto Elfa, iako u knjizici pise Elf, i taj auto ce da kotrlja u garatnom roku, a posle, servis ne zanima...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari