Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Što se tog neodvijenog vijka tiče, ne znam da li si probao impulsnom metodom - odsečnim udarcem čelića po ključu, nema tog pneumatskog odvijača koji bi bolje odradio posao nego kilo gvožđa!
Drugo, da li ste sigurni da je desni navoj? Da ga nisi možda dotegao na 600Nm (2/3 tebe puta metar)?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Desni navoj je, provereno od strane Krleta i Hobija... a i ja sam posle nasao dopunsku potvrdu.
Metodom impulsa nisam mogao delovati, jerbo je remenica i zavrtanj zavucen iza blatobrana pa ne moze da pridje cekic, a smeta i amortizer i koesta, zato je pistolj neophodan.... jerbo udara... znaci sve moguce varijante sam pokusao... pa 1h 30` sam se znojio...

Nego da nastavim sa slickama, bar ovo sto imam.


Ayrton

 :doh:
Pa ja nisam ni znao da moj auto ima sve te delove...
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Loganovac

Nisam mislio da čekićaš po vijku nego po ključu, odnosno po poluzi. Kako nije moglo, kad si 2/3 sebe obesio na polugu od jednog metra? Kako je ona ulegla? Možda si mogao nju da mlatiš...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

I za kraj, mali info o potrebnim delovima za DCI-a s`tim sto koleZa Ayrton nije kupio natezac (roler) za zubcasti kais, zatim nije kupio zatezac (spaner) za PK-kais i nije kupio 3l. antifriza...  :baeh:

I poslednjih par slika su samo za Ayrtona.... provera stanja spona, krajeva letve volana, kugli i silen-blokova na prednjim viljuskama.


zac

@Loganovac, probao sam da lupam i preko nastavaka pa preko Tracve, van kosa, ali se tada zbog duzine i spoja nastavaka, stvaraju efekti opruge, pa se udar cekica prilicno amortizuje dok dodje do zavrtnja... a po kratkom kljucu se ne moze udarati zbog vec pomenute nepristupacnosti... i naravno da sam udarao po klucu, ne po zavrtnju... pa nisam ja od juce..  :D  Da je MOJ auto, ja bih danas zavrtanj zagrejao brenerom i pustio bi 100% , ali zbog blizine semeringa i zbog nedostatka novog zavrtnja, nisam zeleo nastaviti sa rizicima kao sto je zalomljavanje vijka ili przenje semeringa... posebno NE na tudjem autu. :ne:

Nego aj dalje...

-I poslednjih par slika su samo za Ayrtona.... provera stanja spona, krajeva letve volana, kugli i silen-blokova na prednjim viljuskama.


krle

 :aplause: Svaka čast.
Žao mi je što operacija odvijanja zavrtnja remenice nije uspela.


   Smer odvijanja zavrtnja  se može videti na snimku   od 2.10 - 2.20


zac

S`obzirom da je kais jos dobar, neka tera ovako, pa cemo iz druge uspeti...  :D

slavko_bgd

Vijak remenice radilice mora da se odvija isključivo pištoljem, svako drugo "silovanje" može dovesti do njegovog loma. Navoj jeste desni a problem sa odvijanjem je koliko veliki moment pritezanja toliko i činjenica da se navoj tog vijka uvek maže lepkom ili bojom zbog osiguranja od odvijanja.

Pre 10 dana smo drugar i ja radili veliki servis na mom K4M-u. Pre odvijanja vijaka smo prvo potegli po jednu domaću, onda smo se prekrstili, pa pomolili svetom Šrafu, Gedori i Pištolju i krenuli da odvijamo. Posle malo ubeđivanja vijak rem-bregaste je popustio. Našli smo tragove lepka na navoju a telo vijka se malo uvilo u levo, znači vijak se malo "usukao" pri odvijanju . S obzirom da sam u setu "Gates" dobio taj vijak (ču dobio - kuupio!), nije bilo problema.

Što se tiče starog Z-kaiša (Gates, 132x27), ispostavilo se da veliki servis nikad nije rađen i da je prešao 109kkm. Prilično ispucao po spoljnoj strani i blago potrošeni zupci na njemu. Roler i španer su već bili u kliničkoj smrti...

PK set je posebna priča: remenica PK radilice je bila u "idi mi-dođi mi" stanju, u smislu da je gumeni tampon počeo da se krza i odlučio sam da je zamenim. Euro07, "Dayco", "cijena-sitnica" : 5200,00 din.  :badmood:   

Stari automatski španer PK je propištao ko ekspres-lonac. Naravno, kupovina novog, "Dayco" : 9310,00  :badmood: :badmood: . Tražio sam zlato i zlatarske žigove na njemu pa ne nađoh, da neko slučajno ne zna gde stoje?

Da "remiziram" : za K4M trebaju minimum 2 spec alata (blokator radilice i bregastih), dobro bi došao i fiksator remenica bregaste, 1dl domaće rakije i dosta love za delove.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

Hvala Slavko na info... mozda je uzrok mog neuspeha to sto nisam potegao jednu ljutu...  :Smiley:

Posumnjao sam na lepak u navoju, doduse vijak na mojoj remenici nije bio lepljen, odvio sam ga bez problema i nije bilo tragova...verovatno lepe samo na dizelkama? Prem da na surakovom 1.9 SDI-u takodje nije bilo lelila na navoju...
Razlika izmedju remenice PK kaisa na 1.4 i 1.5 DCI je u tome sto prvi ima ispresovanu od lima a DCI, livenu... i sile pritezanja su dosta razlicite.

Blokatore za radilicu i bregastu imam.  Nisam koristio blokator, jer nije original alat, nego je pravljen, pa sam se plasio krivljenja ili cak loma blokatora...a to znaci da bi patrljak zavrsio u karteru....on sluzi za dovodjenje motora u fazu, i nije mi siguran za drugo...
Znam da treba pistolj, to sam juce sam ustanovio, bio sam uporan i ne preterano silovit u pokusajima, bas iz razloga sto sam bio svestan posledica loma vijka.

Do sledeceg pokusaja cu nabaviti neki elektricni udarni pistolj.  :wave:

vujanovgoran

Zac, pored Slavkovih komentara, dodao bih jos neki koji ce, nadam se, pomoci ti.. Kada sam kod mene radio veliki servis na 1,5DCI takodje sam imao isti problem. Resio sam ga na sledeci nacin. Kada sam poskidao tocak, plastike, nosace i ostalo, motor je ostao naslonjen na podmetac koji sam stavio ispod. Auto sam dizalicom podigao toliko da mi remenica radilice bude pristupacna toliko da ima mesta da ga direktno odvijas iz pravca tocka. Mesinganom polugom i cekicem sam udarao po vijku i sa jacom snagom uspeo da ga odvijem bez problema. Vijak je namazan sa lepkom i desni je navoj (SIGURNO). Isti problem sam imao sa vijkom spanera zubcastog kaisa, ali sam se dobro preznojio dok nisam uspeo da ga odvijem. Sve na isti nacin. SRECNOI!!!  :ziveli:
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

slavko_bgd

Citat: Keka poslato 12.05.2013. - 19:54
:bliss: Sreca, radost!
Druže, sreća,radost je ko ima Ladu Rivu 1.3... Popraviš je sa 3 ključa i košta tepsiju bureka.

@žac: Nema na čemu druže...garant je to bilo palo u pitanju  :Smiley: :ziveli:

K4M je 1.6 16V, benzinac, navoj osiguran lepkom. Mi smo novi umočili u farbu i zavili ga.

Imali smo problem i da odvijemo navrtku remenice na bregastoj izduvnih, jer pištolj ne može da priđe od koša a nismo imali alat za fiksiranje remenica (imali smo onaj za dovođenje bregastih u fazu sa strane menjača i onaj dole za u blok motora). Alat za fiksiranje remenica ima pinove koji kada je skinut kaiš drže samo remenice da se ne okreću pri odvijanju/stezanju navrtki na strani razvoda. Kad se on skine, onda se montira alat za fazu bregaste (onaj kao slovo "E" ). Elem, da ne dužim, radio je sekač i čekić po navrtki bregaste i dotična je zamenjena novom.

Ispostavilo se kod mene "na kraju balade" da je iz nekog razloga menjana samo pumpa za vodu, koja je možda mogla još da gura ali pošto sam već kupio novu-zamenjena je. Dakle, set zupčastog nije menjan odnosno čak je, protivno pravilima, ZK skinut pa vraćen  :doh: . Ili je "Gates" za svaku pohvalu ili sam samo imao sreće, ne bih znao...

Sreća u celoj priči je da nije bilo potrebe da se menjaju semerinzi i da je motor suv k'o grlo.

:wave:

Keka

Bio sam malo sarkastican, upravo sam tepsiju bureka imao na umu  :friends:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!