1. servis - Gde, Šta, Kada...

prethodna tema - sledeća tema

MitarMrgulic

Da, u pravu si, predviđeni intervali puno su povoljniji za nekoga ko puno prelazi...

Kod mene su kod Logana na 20 000 km ili 1 godine, ja godišnje nikad nisam imao preko 8000 km...radio sam sve servise najčešće na kilometraži od oko 7-8 hiljada km, sad hoće li to nešto pomoći kvaliteti i očuvanosti motora, ne znam...

Andrix

Ja sam na ranijem Sanderu prelazio u proseku 6500 km godisnje i isto radio servis godisnje. Prodao ga u 9.oj god sa oko 65000 km. Bio dobar motor, nista menjano, samo mali i jedan veliki servis i jedna manzetna jer sam je negde pocepao.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

#842
Meni ne ide u glavu zašto je svećica 10 puta skuplja od onih koje se ugrađuju u stare Reno motore.Pa da bar traje duže,ne,nego se menja na 30 000km.Onaj koji profesionalno i mnogo vozi i prelazi velike kilometraže,sad ima još jedan solidan trošak (svećice),a to je nekad bio zanemarljiv trošak u životu,kao toalet papir,recimo.
9.000 dinara za svećice je oko 50 litara benzina ili oko 90 litara plina.Znači da svakom Tce na 30.000 hiljda km ispari ili iscuri ceo rezervoar benzina,ili tri rezervoara plina!Meni je to malo mnogo.
Podloška kartera,ne bakarna,nego ona sa gumenim prstenom je u "Panteru" 35 dinara.Ova njihova cena od 50 dinara je prihvatljiva.Ali opet nije mi jasno što to uopšte naplaćuju i opterećuju knjigovodstvo sa stavkom od 50 dinara!Opet kao toalet papir,kad bi ga naplaćivali ako imaju toalet za klijente u sklopu servisa.

Loganovac

Podržavam rezon. Sreća ŝto ima 3 cilindra, inače bi svećice koŝtale 110 EUR ili 220 maraka! Počećemo da čitamo oglase tipa "prodajem Juga 2005. godiŝte sa svećicama"!!! Plus pitam se zaŝto su u opisu radnih sati naveli redovan servis pa kao posebnu stavku dodali zamenu svećica? Zaŝto su menjali svećice ako to nije propisano redovnim servisom, kao propale su? Ili možda da malo dodaju norma sate...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

MitarMrgulic

Kod Logana 1.0 Sce predviđeni interval za svjećice je 60 000 km ili 3 godine, ja nisam do sada mijenjao, auto je na 5 i po godina starosti, dobio sam mig da nema potrebe, da je dovoljno držati se intervala kilometraže, pa ću ih vjerovatno promjeniti na cca 50-60 000 km.

Inače, već sam se raspitao, 1. servis za Opel Crosslanda je cca 300 maraka ili oko 150 eura, što i nije tako skupo u odnosu na aktuelne cijene i dešavanja...

Turbo

Citat: Andrix poslato 24.06.2023. - 13:08nesto ne vidim filter vazduha na racunu...
Nisu ga menjali.Iz kog razloga poima nemem.
Kad sam ih pitao sta se menja na 30000,kazu sve ovo plus filter tecne faze.Reko a filter vazduha,kazu da i to.Uzmem racun,krenem,setim se svecica,izvinte a svecice,ah da to smo zaboravili i to se menja.
Luda kuca.A cenovnik saltaju kako im se cefne.

dekiv68

Meni su na TCe 90 LPG u ovlaštenom servisu menjali svećice na 47.000km, odnosno tačno posle 4 godine. Zazor na svećicama je bio u toleranciji, jedino je obod centralne elektrode izgubio oštre ivice i bio malo zaobljen

Andrix

Zakazao prvi servis u Reno Savi za 20.ti.Oko 11000 km na satu, pa cu bas videti sta ce sve menjati i posto. Inace prilikom zakazivanja uz servis dodata i kontrola curenja ulja na poluosovinama do menjaca, update kompa, zbog aktuatora i loseg primanja gasa dok je ladan na benz.Ne bi trebalo da menjaju svecice....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Mare


Veterinar

Rad hladnog motora ostaje isti nakon azuriranja softvera.

Andrix

Uzas, znaci kao da vozim karburatorski auto, moram na sitno da turiram da bi krenuo. Naravno, posto ne dajem veliki gas pri polasku, par puta mi se i ugasio. Negde sam procitao da time moze da se resi...Samo ne znam zasto je to tako, kod ranijih kola sa direkt /monopoint-multipoint/ ubrizgavanjem kada je hladan dobro prima gas /kada se krece - 1000-1500 obrta/ samo nece da vuce kao kad je zagrejan. Iovako ne vozim na benzinu, ali kako je sada hladno, ne cekam bas i da prebaci na plin.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Veterinar

Ne moras da turiras, samo daj malo jaci gas pri polasku i vozi normalno.

Andrix

#852
A za taj jaci gas, ja ga dam a on se ugasi...Mozda sam navikao na plin, da brze prima gas i da je startniji.Ostavih kola u Reno Savi na servisu. Kaze covek u startu da za moj auto nema update compa povodom moje prijave o losem radu na benz i zbog aktuatora turbine. Cekam rezultat.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Mare

Zato sa AC Vuković nikakvih problema nisam imao.
Sve su rešili, što sam prijavio - i turbinu rešili, i kedere pa čak i mehanizme podizača. I svega ima, samo je pitanje volje i odnosa prema mušterijama.

 Tako da, ako nije frka sa vremenom - sipaju plina i pun gas u Šabac. To ti je autoputem nekih 60 minuta od centra Beograda.
Računaj da će te put do Šapca i nazad za BG koštati oko 1600 dinara (plin i putarine), ali ćeš uštedeti živce a i svoje vreme, najverovatnije. :yes:

Veterinar

Resen update kod Reno Save vezan za turbinu.